A ferihegyi bádogsátorról sok rosszat el lehet mondani, mondtuk már mi is, de pár percet azért el lehet viselni benne. Egy kis odafigyeléssel megoldható lenne, hogy minimalizálják az utasok ott tartózkodását. Ezért igazi tahóság, amikor a késő gép ellenére nagyon hamar kikényszerítik a népet a sátorba, majd több mint egy órán át várakoztatják a sok hülyét. A végső majd' negyed óra ácsorgás a 35 fokos folyosón már csak a bónusz. Ezt hívja a Ryanair szolgáltatás-javításnak?
Rögtön az elején leszögezve: ez nem fikaposzt, inkább értetlenkedés. A felett, hogy kis odafigyeléssel el lehetne kerülni az utasok birkaként kezelését, de ez még mindig nincs meg egy olyan légitársaságnál, amely másfél éve azon küzd, hogy javítsa szolgáltatásait, magasabbra pozicionálja magát.
A ferihegyi fapados beszállítósátorról többször írtunk már. Elfogadjuk, hogy a Malév hirtelen kinyiffanása utáni kényszermegoldásról van szó, az is látszik, hogy valamilyen szinten próbálják is komfortossá tenni. Például most nyáron egész jól működik a légkondi, a kinti 35 fok helyett a bádogban 27 fokot mértünk, ami szinte felüdülésnek tűnt. Írtuk, hogy már pár szék is van, de klotyó továbbra sincs, az utaskomfort növelésének egyetlen módja, hogy az illetékesek a lehető legrövidebbre szorítsák az időt, amit az utasoknak a bádogterminálban kell töltenie. Ehhez képest íme a legfrissebb tapasztalás.
A gép menetrend szerint 12.50-kor indul. 12.05-kor megjelenik a kijelzőkön a beszállás felirat és a kapuszám. Ami végül is mindegy melyik, egy a bádogkapuk közül. Sokan azonnal elindulnak a kapuhoz, vagyis a kellemes körülményeket biztosító fő terminálból kibaktatnak a bádogba. 12.10-kor megjelenik, hogy utolsó hívás, ennél már a rutinos utas is inkább elindul kifelé. Mi kitartunk, de mínusz harmincnál elvileg bezárhatják a kaput, így akit már szívatott meg a Ryanair annyira, hogy mínusz 29.55-nél nem engedte át egy késő gépnél, az nem kockáztat. Kivonulunk hát az utolsó utáni pillanatban és természetesen a beszállítás még el sem kezdődött. Sem 12.20-kor, sem 12.30-kor, de még 40-kor se. Ekkor már megnézzük, hogy mikor érkezik a gép, ami befordul a mi járatunkba és látjuk ám, hogy 12.25 helyett 12.38-kor. Ezt azért pontosan lehetett tudni egy órával korábban is.
Innentől kiszámolhattuk, hogy szívunk tovább a bádogban. Csendes káromkodások, sokan próbálnak leülni a betonra, ilyen a hangulata:
12.58-kor nyílik az ajtó, indul a kiterelés. De a gépre nem lehet felszállni még, a fedett, de 35 fokban kurvára nem kívánatos nyitott folyosón újabb 14 perc várakozás kezdődik, míg 13.12-kor felengednek a gépre. Ez meg ilyen, a hőmérsékletet képzeljük hozzá.
Aki tehát rögtön elindult a beszálláshoz és nem lett ülőhelye a bádogsátorban, 67 percen át ácsorgott a tömegben a betonon, ebből a végén 14 percet kinn a hőségben. Csak azért, mert a nyilvánvaló késés ellenére irreálisan hamar elkezdték a népet kiterelni, majd várakoztatni. Le se szarták, hogy ez mennyire megalázó, mennyire kellemetlen.
Nem ismerjük egészen pontosan a szolgáltatók közti viszonyokat, de úgy véljük, ez nagyrészt a légitársaság és a földi kiszolgáló cég sara. A reptérnek is az lenne az érdeke, hogy minél tovább legyenek az utasok a fő terminálban, egyenek, igyanak, vásároljanak. A Ryanair azonban megköveteli alvállalkozójától, a földi kiszolgálótól, hogy amikor a gépből jelet adnak a beszállásra, az utasok azonnal induljanak. Ezért a földi kiszolgáló biztos ami biztos alapon inkább sokkal hamarabb odatereli a népet előbb a bádogba, aztán ki a folyosóra. Pedig ez lenne az a pont, ahol hatalmasat lehetne javítani az utaskomforton. 15-20 percet még el lehet viselni a sátorban, meg pár percet a gép előtt a beszállásra várva, az viszont, hogy nyilvánvaló csúszásnál is odacsődítik az utasokat, hogy szívjanak több mint egy órát, az kimeríti a beleszarás és a tahóság fogalmát. Az meg mi már, hogy utolsó hívással sokkolnak, miközben a gép még be se repült a magyar légtérbe?
Tehát: adott egy helyzet Ferihegyen, ebből kell várat építeni. Csak egy kis odafigyelés kellene, hogy a leírtakhoz hasonló szívatásokat elkerüljék. Képtelenek vagyunk felfogni, hogy miért olyan nehéz ez?
(A Wizznél ekkorát még nem szívtunk, de ők is elég hamar kiterelnek, nem tudjuk, ennyire durván nyomják-e ők is pl. késés esetén)
Utolsó kommentek