FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Mennyire magyar a Wizz Air?

2015.07.04. 06:19 Repülős Rozi

Nekünk is meglepő, hogy milyen gyakran jön elő a magyar kérdés a Wizz Airrel kapcsolatban a kommentjeink között. A legváratlanabb pillanatokban támad fel vita erről, tegyük hát kissé tisztába a dolgot, aztán őszinte kíváncsisággal várjuk szavazás formájában a véleményeket. Íme jó pár tény, ami alapján ki-ki jobban megítélheti, hogy magyar cég-e a Wizz Air.

A légitársaságot Váradi József alapította 2003-ban hat magyar kollégájával. A Malévnál ismerte meg őket, ahol vezérigazgató volt. Ottani tevékenységének megítélése ellentmondásos, az biztos, hogy sokan sok mindenért hibáztatják, de ennek egy része biztos féltékenységből fakad. A Wizz Air ugyanis egy igazi európai üzleti sikersztori. Ezt is sokan kétségbe vonták még az elmúlt években is, ezen a blogon is sok okos kommentelő, lényegében csak a tőzsdei bevezetés után lankadtak ezek a fikás hangok.

Az alapítás után magyar és külföldi befektetők szálltak be a tulajdonosi körbe, többek között a legnagyobb magyar részvényesnek számító Varga Zoltán, aki ma többek között a Central Media csoportot igazgatja. De a kezdeti pénz hamar elfogyott, a stabil finanszírozó egy légiipari befektetésekre szakosodott amerikai kockázatitőke-alap, az Indigo Partners lett, mellettük még egy német bank dobott be sok pénzt. Az elmúlt jó pár évben azonban már nem kellett bele pénzt tenni, a kitermelt cash-flowból növekedett a vállalat.

wizzflag.jpg
Ő már nincs meg, de a többi gépeb is ott a piros-fehér zöld

A menedzsment nemzetközi. Váradi alapelve, hogy az egész világból a legjobbakat lasszózza össze maga köré. Rajta kívül még Ábrán György magyar a vezetésben, a többiek mindenhonnan jöttek, amerikai, angol, holland, francia, stb. A cég csúcsközpontja, ahol kábé 30 ember dolgozik, Genfben van. Csak részben adózási okokból, másrészt azért, mert Budapestre nem költöztek volna ezek csúcsmenedzserek. A központ a genfi reptér mellett van, ezek az arcok folyamatosan repkednek, tárgyalnak, így tartják a leghatékonyabbnak a cég működését.

A központi iroda Budapesten van, több mint 100 ember dolgozik ott, nagyrészt magyarok. Társasági adót Svájcban fizet, de sok más adót (az iparűzési nagy tétel pl.) és járulékot a magyar költségvetésbe tol a Wizz. A cégnél 2200 ember dolgozik, közülük a Wizz Air kft. alkalmazásában a legfrissebb mérlegadatok szerint 1760 ember van. Utánuk itt fizetik bérjárulékokat, ami évente több milliárd forint. 

A gépek magyar lajstrommal repülnek. A flottában levő 61 gépből jelenleg 9 állomásozik a budapesti bázison, a többi Közép-Kelet Európa többi országában, a legtöbb Lengyelországban és Romániában. Télen kevesebb gép lesz Pesten, de jön egy új Magyarországra, amikor Debrecenben is bázist nyitnak. Az elmúlt időszakban több fejlesztést is hoztak Magyarországra. Pilótaképzésbe szálltak be Debrecenben, vadiúj karbantartó hangárt építenek a pesti reptéren, ez időn őszre készül el. Két éve hozták ide a képzési központjukat, ennek része a nagy szimulátor is - ez 4 milliárd forint értékű volt.

A döntésben nemigen voltak érzelmi szempontok, minden üzleti alapon megy, valószínűleg itt érte meg a legjobban. Azt gondolják, hogy a londoni tőzsdén ismertebb és sikeresebb lehet a cég, eszük ágában nincs csak azért a budapesti piacra jönni, mert az Magyarországon van. 

Összefoglalva: magyar alapítók, döntően amerikai finanszírozás, régiós fókusz, nemzetközi menedzsment, a tőzsdei bevezetés óta egyre globálisabb tulajdonosi kör (a magyarok amúgy is alacsony súlya tovább csökken), nagy magyar bázis, sok itteni fejlesztés, svájci központ a csúcsvezetésnek, budapesti üzemelési és képzési központ. Ez most akkor magyar? 

55 komment · 1 trackback

Címkék: magyar Wizz Air Váradi József

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr137592200

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Arcfelismerő szoftverek 2015.07.05. 16:46:05

Egy szép napon  arra fogunk ébredni, hogy bármerre is járunk, kíváncsi kamerák követik minden lépésünket.  A vandál és kitiltott szurkolókat a rendszer kiszűri a sporteseményekről, a visszaeső áruházi tolvajokat (Hausverbot) be sem engedik az áruháza...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

FeketeMacska73 · http://olcsomobilhivas.hu?ajanlom=1ha 2015.07.04. 06:58:42

akinek nem tetszik a Wizz repuljon a Solyammal. Az csak magyar igazan!!!

Basilisk Captain 2015.07.04. 07:11:36

Kinek fontos az, hogy "" magyar"" legyen a cég? Adjon olcsó jegyeket aztán c'est la vie..

Itt van egy kis zavar a rendszerben: ""A cégnél 220 ember dolgozik, közülük a Wizz Air kft. alkalmazásában a legfrissebb mérlegadatok szerint 1760 ember van. "" egy nulla lemaradt, nem? :) 2200

szellemi vébéká 2015.07.04. 18:09:16

"A cégnél 220 ember dolgozik, közülük a Wizz Air kft. alkalmazásában a legfrissebb mérlegadatok szerint 1760 ember van."
"Télen kevesebb gép lesz Pesten, de jön egy új, amikor Debrecenben is bázist nyitnak."
elképesztően színvonalas írás. ezért kár.

Shopping 2015.07.04. 18:28:15

Régóta nem repülők wizz air el, mert parasztok az ügyfelekkel, az utasokkal.
Pedig belőlük élnek!!!
Arról nem is beszélve,hogy már olcsónak sem mondhatóak !!!

Basilisk Captain 2015.07.04. 18:32:53

@szellemi vébéká: reggel írtam már. 11 óra alatt nem sikerült kijavítani. :)

szellemi vébéká 2015.07.04. 18:38:47

@Basilisk Captain: mondjuk ebben a melegben én is leszarnám. :-)

Mészáros Laci 2015.07.04. 19:00:07

Vicces, hogy Váradi annak idején nullszaldósra hozta fel a malévot, és lényegében azok fúrták ki, akiknek a privát üzleteit rontotta.

Basilisk Captain 2015.07.04. 19:18:22

@Mészáros Laci: :DDDDD , köztük a rohadt 'előnyös' lízingszerződésekkel ugye?
Meg, hogy még malév vezérigazgatóként megítélt magának jó pár milla végkielégítést + a spanjainak is akivel a wizzt grundolta ergo állami pénzből lett a wizz induló tőke, illetve hozott egy olyan intézkedést, hogy a volt malév vezetők továbbra is INGYEN utazhassanak malév járatokon. 2004-ben amikor indította ezt a céget a malvévval/lottal járt ki krakkóba intézni az ügyeit INGYEN. :)
szal a pelenkás (p&g) jóska már csak ilyen. Csak sokat ne páváskodjon, mert a wizz board fogja aztán simán kibassza, mint az easyjet csinálta az alapítóval.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.04. 20:41:09

@Basilisk Captain: Csak a viszonyításhoz: az a nagy végkielégítés, ami szerinted induló tőke, elég volt arra, hogy egy oda-vissza útra megtankolják a gépet? Mert szerintem egy légitársaságot nem 1-2 millióból lehet összerakni...

@Mészáros Laci: Kifúrták? Azt hittem, hogy kormányváltáskor az első taggyűlésen cserélték le, mint a többi állami vállalat vezetőjét is... Egyébként nem a csőd előtt, 2011 végén lett üzemi szinten nullszaldós a Malév?

Mészáros Laci 2015.07.04. 20:50:07

@Online Távmunkás:

1. Egy légitársaság alapításában kb mekkora részt jelent egy tucat repjegy vagy egy pármilliós végkielégítés? Van benne egy ezrelék? Ez szerintem pont az a szarrágás szint, amit a furkálók szoktak használni.

2. Amikor Váradit nem is a fidesz - mszp váltáskor, hanem egy évvel később lapátra tették, akkor merengett a HVG azon, hogy tulajdonképpen Váradi hozta fel nullára a malévot. Most kicsit utánakerestem, a cégnek 2002-ben 110.4 milliárd bevétel, 108.4 milliárd kiadása volt.

3. A poszt bevezetőjében is szerepel - ha Váradi olyan ócska vezér lett volna, mint amilyennek az akkori ellensége lefestik, akkor most nem lenne wizz.

Mészáros Laci 2015.07.04. 20:50:49

@Basilisk Captain:

Az előzőt részben neked írtam.

Basilisk Captain 2015.07.04. 20:51:48

@Online Távmunkás: sokan rakták össze, az ő részük megvolt ebből. Nyilván nem a teljes indulótőke, hanem a saját részük. Ehhez jött hozzá a fent említett varga zoli.
Ja és a másik, hogy pelenkás jóska a malévtól vitt el sok szakembert. De engem különösképp nem érdekel, mert sose sirattam a malévót. Kapitalista volt pelenkás, ezért lett ez. :)

Basilisk Captain 2015.07.04. 20:54:05

@Mészáros Laci: azért körbeugrálni sem kell. Ha 2005-ben nem jönnek az amcsik már nem lenne wizz sehol, maximum a történelemkönyvekben. De tavasz óta legalább nyílt lapokkal játszanak teljesen a tőzsde miatt. :) , nem nagyon tudnak sumákolni.

Mészáros Laci 2015.07.04. 20:55:32

@Online Távmunkás:

kikerestem neked

hvg.hu/karrier/00000000004B971D

"A Malév Rt. hétfői rendkívüli közgyűlése megválasztotta a társaság új igazgatósági tagjait, s az újonnan megválasztott testület döntése értelmében a Malév elnök-vezérigazgatója Sándor László, A FŐVÁROSI VÍZMŰVEK RT eddigi vezérigazgatója lett."

Univerzális tehetségek tobzódása.

Mészáros Laci 2015.07.04. 20:59:03

@Basilisk Captain:

"Ha 2005-ben nem jönnek az amcsik"

Bizony, egy amerikai befektető csoport úgy látta, hogy a cégbe érdemes tőkét fektetni, mert ez a menedzsment fel tudja futtatni.

"a malévtól vitt el sok szakembert"

A polgári repülés kis szakma, nincsenek parlagon heverő szakemberek. Akik elmentek, azért mentek el, mert Váradi induló cégében az összes kockázattal együtt többet láttak, mint az épp kádári vállalattá visszalakuló malévnél.

Basilisk Captain 2015.07.04. 21:02:55

@Mészáros Laci: jó hát a malév annyira volt hatékony, mint egy nagy óceánjáró hajó a balatonon. Most wizz 2200 emberrel szállít évi 16 millió utast, és van 6X gépük. Ezzel szemben malév? 2500 ember 20 gép, 1-2 millió utas. :) Mindegyik politikai párt kifizetőhelye volt, semmi más. Ezért nem is baj, hogy 3 éve mentek a süllyesztőbe.

Mészáros Laci 2015.07.04. 21:15:58

@Basilisk Captain:

Ezzel együtt (és a 65% kihasználtság mellett), amint írtam, 2002-ben 110.4 milliárd bevétel, 108.4 milliárd kiadása volt.

Repülős Rozi 2015.07.04. 21:33:52

@Basilisk Captain: ez jókora csúsztatás, te is tudod. az amcsik több száz üzleti terv közül választották ki ezt és jól csinálták. szakembert meg honnan vegyen, ha nem onnan, amit ismert és jónak tart? de csak az induláskor volt ez a malév, rögtön utáni jöttek szerte a világból.

@Mészáros Laci: pontosan

Basilisk Captain 2015.07.04. 21:47:39

@Repülős Rozi: nem a kiválasztásról beszéltem, hanem arról, hogy ha nem jönnek az amcsik akkor csôd lett volna, ebben pedig semmi csúsztatás nincs. Nem volt pénzük, ez tény. :) de ennek már 10 éve, most meg az van hogy van 60 gépük és lapátoljàk a profitot a tulajoknak, ami egy ennyi országban bázist fenntartó társaságnál tök mindegy, hogy 'magyar' vagy sem. (Szerintem)

Blogger Géza 2015.07.04. 23:07:10

@Mészáros Laci: De kit érdekel ma már, mi volt 2002-ben? Utána jött a válság, az tett be a MALÉV-nak. Az a kérdés, hogy után évente mennyit kellett beletolnia a magyar államnak. Így utólag a nagy semmiért, mert szépen betöltötték az űrt a MALÉV után a többiek.

Mészáros Laci 2015.07.04. 23:11:26

@Blogger Géza:

Csakhogy a válság 2001-ben kezdődött, a dotcom lufi kipukkanásával és a 9/11-gyel...

Váradi kirugása után a malév visszaváltozott haverok fejőstehenévé.

b2b2 2015.07.04. 23:14:43

@Shopping:

Nem a wizzair paraszt az utasokkal hanem gorund handling. Nem a wizzair embereivel találkozol a reptéren...hanem ezekkel a gyökerekkel. Hétfőn repültem Madridba, 16:45-ös gép. check in-nél minden űber király, mire beérek a terminálba ki van írva indulás 19:00 kor! Ilyen nincs, második eset hogy így beszívjam. A röhej, az egészben, a kutya nem tudta megmondani hogy miért késünk!!!! El tudjátok ezt képzelni hogy 5 illetékes embert megkérdezve, nem tudjuk ez volt a válasz. Basszátok meg mondom, amikor 1 és 4 éves gyerekkel utazok...
Nyilván, ha megtudom az okot, akkor sem indult volna hamarabb a gép, de az hogy totál hülyének néznek, ez a felháborító!

b2b2 2015.07.04. 23:18:27

"Wizz Air kft. alkalmazásában a legfrissebb mérlegadatok szerint 1760 ember van. Utánuk itt fizetik bérjárulékokat, ami évente több milliárd forint."

Na ez a vicc, ugyanis nemrég maga a légiutas kisasszony rötyögte ki hogy nettó 300 kilót keres mint sima sztyuvi...és kurvára nem Magyarba adóznak! :) :) :)
Meg még pár dolgot kifecsegett amin én magam is elcsodálkoztam volna mert simán üzleti titok megszegésének tudtam volna be ha én vagyok a főnöke...:)

harcsapaprikás 2015.07.04. 23:20:55

@b2b2: És mi van akkor ha azt mondják, hogy műszaki okok miatt? Akkor tovább kérdezősködsz, hogy miféle műszaki okok miatt? És a végén beállsz szerelni?

Blogger Géza 2015.07.04. 23:29:39

@Mészáros Laci: Hát kissé le vagy maradva. Az utolsó előtti válság 2008-2009-ben volt, utána meg 2012-13-ban.

b2b2 2015.07.04. 23:48:19

@harcsapaprikás:

Mi van akkor? Semmi, látom Neked lejött a mondanivalóm lényege...

De hogy választ adjak a kérdésedre ha azt mondják hogy műszaki okok miatt akkor megvan a kérdésemre a válasz. Spontán ennyi.
Egy hónapja kényszer leszálltam Frankfurtban. Nagyon nem hat meg hogy épp miért szerelnének egy gépet.Lényeg hogy repüljön.

2015.07.05. 03:01:09

@Blogger Géza: Ne égesd már magad. Nem azt írta, hogy a legeslegutóbbi válsággal, hanem hogy a 2002-es válság alatt....

2015.07.05. 03:01:54

@Basilisk Captain: A wizz már nem olcsó....

2015.07.05. 03:02:59

@Repülős Rozi: Tényleg, az miért van, hogy egy magyar cég magyarországi járatán a magazin lengyel nyelvű????

2015.07.05. 03:04:41

@Repülős Rozi: Mondjuk két éve volt, de akkor azt mondta a stuardess , hogy nem forintban fizetik...ez is érdekelne...

2015.07.05. 03:07:24

@Repülős Rozi: Az is , hogy augusztusra miért megy fel a wizz ára a BA árszintjére? Ugyanazzal a silány szolgáltatással ?
Ja, megjegyzésként: cash-flow-ból nem fogsz fejleszteni....az a profit/nyereség.

Blogger Géza 2015.07.05. 05:56:31

@Könnyen elkaptuk, uram!: Istenem, te mint funkcionális analfabéta is megjöttél? Senki nem írta azt, hogy "2002-es válság", tanulj meg olvasni.

Blogger Géza 2015.07.05. 05:57:42

@Könnyen elkaptuk, uram!: Istenem, ehhez sem értesz? Nem lep meg. Simán lehet fejleszteni pozitív CF-ból, ahhoz nem kell nyereség.

Privateer 2015.07.05. 08:23:06

@Könnyen elkaptuk, uram!: nyáron minden drágul a fokozott kereslet miatt.

sztd 2015.07.05. 08:44:39

Szerintem a cég magyarságát sokkal inkább az jelzi, hogy azért is van Genfben a központja, mert a csúcsvezetők nem jönnének Budapestre. Érdekes módon a MOL és az OTP (vagy akár a Magyar Telecom) vezetői idejönnek. Nekem olyasmi rémlik, hogy a Graphisoftnak is itt van a központja, pedig az már hivatalosan is Európai cég, és szintén a londoni tőzsdén van.
Szerintem egy klasszikus multiról beszélünk, amelyikkel akkor állunk szóba, ha jó ajánlatot tesz. Eddig nekem nem tett, de nyilván nincs tőle a jövőben eltiltva.

Ettől még a jövőben lehet magyar cég, a részvények vásárlásától senki nincs eltiltva.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2015.07.05. 08:51:25

@Mészáros Laci: Ha jol tudom "verfrissitest" is akart a malevnal, pl. fiatalokat megcelozni akciokkal, de fiatalabb szemelyzetet is hozni, es meg rengeteg dolog, ami persze sokaknak csipte a szemet.

Basilisk Captain 2015.07.05. 08:57:37

@tildy[UK]: Mivel ezzel micike meg julika, meg jolika ki lett volna baszva a lurdyból. Szépen bejártak, lófaszt nem csináltak. Minden kinti reptéren fenntartott a malév képviseletet, szerintetek oda SZAKemberek mentek ki, vagy a csókosok? :) Igen, az utóbbi.
New yorki járatnál a személyzet is a veteránok közül lehetett, fiatalnak esélye sem volt a JFK járatra kerülni, mert a nagy öregek osztották le, ki hova megy. Pilótáknál is, a nagyok mentek a zsíros kint alvós london,párizs,helsinki meg minden, a kezdő fiatalokat meg küldték a balkánra...
Csőd után az is kiderült, hogy sok pilótának a haver megadta az orvosit a semmire, aztán amikor mentek volna malév után komoly céghez mindegyik elküldte őket hiányos angol tudás + gyenge orvosi alkalmasság miatt... :)

ivk12606 2015.07.05. 13:32:25

Ahogy en hallottam a genfi koltozest kizarolag az adozas motivalta, a kulfoldi szakemberek vonzasa csak a PR duma.
- A menedzsment kulfoldi tagjai mar akkor a wizz airnel dolgoztak amikor bp-en volt mindenki, azota a genfi 30 fohoz csak nehany uj ember jott, azok sem a felso vezetesbe, ezt konnyen meg lehet nezni a kibocsatasi tajekoztatoban.
- A tarsasagi nyeresegado hivatalosan kevesebb mint fele mint mo-n, de mivel svajcban lehet alkudozni az adohatosaggal, lehet hogy meg kevesebb.
- Ahogy hallottam a hajozo szemelyzet svajcban fizet szja-t, ez nem kis tetel.
- Es vegul a menedzsment nem keves penzt sporolt maganak hogy a reszvenyopciok utan svajcban kellett adozni, nem mo.-n.

Cash flow-bol lehet fejleszteni, meg akkor is ha vezteseges vagy, de csak addig amig gyorsan novekedsz. A menku akkor csap be amikor lelassul a novekedes, mert akkor mar tenyleg csak a nyereseg marad. Ez volt az uzleti modellje a sky europe-nak: sokkal nagyobb jovobeli kapacitasra adtak el jegyeket mint amennyit eppen uzemeltek es az ebbol befolyo penzbol fedeztek a jelenbeli veszteseget. Amikor a novekedes leallt, a befolyo penz mar nem fedezte a jelenbeli kiadasokat, fejre is alltak. a wizz air uzemi szinten csak a legelso evekben volt annyira veszteseges hogy a jovobeli penzbol kelljen elnie.

A jegyek mindenhol a vilagon dragak ahol nincs verseny. Ezert kar a wizzt hibaztatni, hulyek lennenek ha nem szednek be az osszes penzt amit tudnak. Azon erdemes gondolkozni hogy kinek a dolga lenne nagyobb versenyt generalni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.05. 18:34:01

@Basilisk Captain: Honnan vitt volna szakembert? Dolgoztam olyan szakterületen (semmi köze a repüléshez), ahol Magyarországon gyakorlatilag két cég lefedte a piacot, ezek között vándoroltak a szakemberek oda-vissza, a kitörést a külföld vagy az ügyfél oldal jelentette.

@Könnyen elkaptuk, uram!: Én magyar-angol magazinokat szoktam látni, de te biztos Lengyelországból repülsz...

vajdasagi 2015.07.05. 19:55:05

@ivk12606: A társasági nyereségadó egy nagyon kicsiny része annak, amit adóként egy cég befizet. Még akkor is így lenne ez, ha jelentős nyereségeket realizálna egy cég. De ha éppen hogy csak nyereséges, akkor meg a társasági nyereségadó éppenséggel nulla közeli. Az a lényeges kérdés, hova fizetik az alkalmazottjaik utáni adókat és járulékokat.

Ha igaz a cikk állítása, hogy a mérlegadatok alapján 1760 alkalmazottjuk Magyarországon van bejelentve, akkor nem értem a fanyalgást. Akkor a Wizz egy magyar cég, és örüljünk az 1760 munkavállalónak. Ki nem szarja le a 30 fős managementet?

ivk12606 2015.07.05. 21:12:49

@vajdasagi: en kicsit sem fanyalgok, orulok hogy vannak, eppen csak annyit mondtam hogy legjobb tudomasom szerint azert koltoztek el bp-rol mert mashol sokkal kevesebb adot kellett fizetni.

a nyeresegado nagysagat ugyanakkor nem becsulnem le, legutobbi evukben 190 millio euro profitjuk volt, ami utan mo-n kb 35 millio euro nyereseg adot kellett volna befizetni, ehelyett mashol fizetnek kevesebbet.

Hogy 1760 fot alkalmaz a wizz air kft azt elhiszem, de ennek nagy reszet szerintem leanyvallalatokon keresztul kulfoldon (kibocsatasi tajekoztato 87. oldal), ugyhogy az adok es jarulekok nagy resze nem mo-ra folyik be. A tajekoztato szerint az emberek 20%-a dolgozik mo-n. A legutobbi beszamolojuk szerint 83 millio euro volt a staff cost, ennek a 20%-a kb 17 millio euro. Ennek kb negyede lehetett ado es jarulek (a tobbi ber), szoval a magyar koltsegvetesbe kb 4 millio euro jutott (az 1200 millio euro bevetelbol). Osszessegeben az adobefizetesek alapjan nem nagyon lehet oket magyarnak hivni, de mondjuk szerintem ezzel semmi gond nincs. Legalabbis nekem tuti nincs bajom ezzel.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.05. 22:02:05

@sztd: A MOL és az OTP menedzsmentjében milyen nemzetiségűek ülnek? Mennyi kanadai vagy angol van közöttük? A MOL csoport honlapján az igazgatóság és a felügyelőbizottság oldal is 404-es hibát mutat...

@ivk12606: A Ryanair próbálta a versenyt generálni, aztán a végeredmény inkább piacfelosztás lett, mint verseny. Nyugaton Ryanair és Easyjet, északon Norwegian, keleten Wizz Air.

AirFrance KLM 2015.07.06. 05:45:46

@Basilisk Captain: "New yorki járatnál a személyzet is a veteránok közül lehetett, fiatalnak esélye sem volt a JFK járatra kerülni, mert a nagy öregek osztották le, ki hova megy. Pilótáknál is, a nagyok mentek a zsíros kint alvós london,párizs,helsinki meg minden, a kezdő fiatalokat meg küldték a balkánra... "

Ez nem MALEV specifikus, kb mindenhol igy van. A fiatalok nyomjak az "ingajaratokat", az "oregek" meg a zsiros kanyarokat. Senki sem kezdi jo pozicioban sehol... ;)

AirFrance KLM 2015.07.06. 06:50:04

@b2b2: "nettó 300 kilót keres mint sima sztyuvi.."

Hmm. A low cost az ugy latszik low cost a fizetesek teren is. Baszki ez kb minimalber... :(((

vajdasagi 2015.07.06. 08:07:48

@ivk12606: Igen alapos komment - köszönöm. Én, bevallom, nem szántam rá annyi időt, hogy utánanézzek. Pedig a mérlegadatok sok mikndent elmondanának, és nem kéne spekulálnunk.

Egy apró megjegyzést mégis hozzáfűznék: a teljes bérköltségnek nem negyede az adó és járulék, hanem sajnos fele. így a 17 millió euróból az 8.5 millió lenne. Ezzel azonban nem teljesen cáfoltam meg, amit írtál.

Üdvözlettel
vajdasági

sztd 2015.07.07. 00:48:30

@Online Távmunkás: Bocs a késői válaszért.
Az OTP-t nem tudom, de a MOL és a Magyar Telekom csúcsvezetése tudomásom szerint teljesen nemzetközi hátterű.

Yumurdzsak 2015.07.07. 01:19:04

@AirFrance KLM: ryanairnél is kb. ennyi a fizu, persze attól függ, melyik bázisra dobnak le. és ha nem budapest, akkor szívhatod a fogad, mert a ryanair alkalmazott semmilyen kedvezményt nem kap,h hazajusson.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.07. 07:33:02

@sztd: A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Deutsche Telekom és az igazgatóság német nevű emberekkel van teli...

sztd 2015.07.07. 12:44:25

@Online Távmunkás: Ez világos, a lényeg azonban az (is), hogy hol, és milyen megközelítésben.
Nyilván mindenhol fontos a tulajdonosi érdek, pénzért dolgozik a cég is és a vezető is, mindenki nyereséget akar, de lényeges, hogy honnan nézi a világot. Genfből nyilván mást lát valaki, mint Budapestről.

ivkivk 2015.07.07. 15:56:18

@sztd: egy hangyanyit nem lett nemzetkozibb a menedzsment genfben mint bp-en volt, es mar bp-rol is igen jol volt vezetve a ceg, szerintem nem errol szolt a koltozes.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2015.07.07. 20:22:30

@sztd: @ivkivk: Az azért vicces, hogy Magyarország és Svájc között nincs járatuk.

Basilisk Captain 2015.07.07. 20:34:47

@Online Távmunkás: minek legyen. Ott az easyjet bud és gva között járnak azzal haza a magyarok. Megpróbálták genfet de jól befürödtek vele

cradbox 2015.07.09. 22:18:54

Nekem Wizzair témában egyik legnagyobb élményem, amikor tavaly valahol Európában érkezés után csőre álltunk, és ezen a személyzet teljesen és mérhetetlenül kiborult.

"Kedves Utasaink....hhh....sssz...a repülőgépet....uhh...utashídhoz csatlakoztatták...(hátilyet, ezeknek a parasztoknak)...kistürelmet kérünk....(ezhogylehet)"

Szerintem egyébként semmi gond nincs velük, fel kell készülni, hogy a 19.99 eurós közönség az nem ugyanaz, mint a Lufthansa utasai, és akkor nincs csalódás. (A budapesti beszállítás, illetve korábban a helyosztás hiánya miatt mégis csak akkor megyek velük, ha semmi más nem jár oda, ahova.)

fercsibercsi 2015.07.11. 08:46:48

@FeketeMacska73:Tudod amikor a poggyászért kifizetek 22000ft-ot, a honlapjukon nem lehet foglalni, olyan bonyolult, pedig nem ma kezdtem a számítógép használatát, csak úgy, hogy az emelt díjas telefonon (250ft/perc)egy gyenge elméjű lassú beszédű ügyintéző ül, személyes kontaktra nincs mód, mert irodáik nincsenek és közel annyiba kerül Nápolyba repülni, mint az Emirattal Dubaiba (gondolom a különbséget a gép és az ellátással, nem kell magyaráznom), akkor hol Magyar ez a szemét társaság? Ez volt az utolsó, hogy ezekkel a férgekkel utazom!!! Ja és februárba foglaltam júliusra, és így is ilyen baromi drága!
süti beállítások módosítása