Megjelent a Ryanair foglalási rendszerében egy olyan járat, amitől tényleg leesett az állunk: télen három közép-európai városból repülhetnek az izraeli Ovdába, közel a Vörös-tengerhez. Megerősítés nincs, kérdésünkre csak hárítás jött, de több forrásból azt hallottuk, a járat teljesen komoly, csak idő kérdése, hogy hivatalosan is bejelentik. Az éghajlat arrafelé sivatagi, évi 360 a napsütéses napok száma, kell ennél több? Várjuk az árat.
A Wizznél is előfordult már, hogy elbalfaszkodták a járatnyitását egy foglalási rendszerbe idő előtt kikerült útvonallal, most a Ryanair is hasonlóba csúszott bele. Üzenetözön zúdult ránk, hogy mi a túrót keres egy Budapest-Ovda járat a menetrendben még úgy is, hogy csak az útvonalat dobja fel a rendszer, konkrét járatok még nem tűntek fel benne. Nos, úgy tűnik, nem csak tesztelték a rendszert valami kamu járattal, nagyon is közel állnak ahhoz, hogy bejelentsék az új útvonalat.
A Ryanair izraeli belépéséről évek óta csöpögnek hírek, az ottani sajtó idén tavasszal egyre többször kezelte tényként, hogy az ír cég megérkezik az országba. Viszont általában Tel-Avivot emlegették, ehhez képest Ovda meglepetés. Úgy már nem annyira, hogy a tőle 60 kilométerre fekvő nagyobb tengerparti város, Eilat rengeteg turistát vesztett az elmúlt években, noha a klíma téli nyaralásra is kitűnő és a pöcsáztatók ellátását biztosító infrastruktúra is rendelkezésre áll és fejlett. Szinte csak orosz csárterek hozták tavaly már a külföldi utasokat az ovdai reptérre, az eilati városi reptér pályája meg kicsi, csak belföldi járatok használják. Tök logikus, ha a Ryanair rágyógyul egy ilyen régióra.
Az már érdekesebb kérdés, hogy miért pont Közép-Európából kezdi a becserkészést. Csak arra tudunk gondolni, hogy ez a kezdet, Magyarországon és Lengyelországban tudtak leghamarabb kijelölést szerezni - nem uniós útvonalként erre szükség van mindkét ország hatóságai részéről. Azt is láthatják, hogy a Wizz sikeresen üzemel Tel-Avivba Budapestről és Katowicéből is.
Rákérdeztünk a Ryanairnél, hogy mi a tök van, csak annyi választ kaptunk, hogy médiaspekulációról van szó, az ilyeneket pedig nem kommentálják. Nos, a médiaspekuláció onnan indult, hogy feltették a menetrendjükbe ezeket az útvonalakat, tehát olyan nagyon nincs min meglepődniük. Valószínűsítjük, hogy még molyolniuk kell valamin, de amint lezsírozódott minden, aláíródott az összes papír, jön majd a hivatalos bejelentés.
Ami azért is örömteli, mert fapados lefedettségben ugyan jól állunk, de télen nyárba alig van közvetlen járat. Ciprus november közepéig és március közepétől jó, Tenerife egész évben, de az inkább csak turbózott tavasz, Dubaj rendben, de általában rettentő drága. Mi magunk is éreztük, milyen kúl tud lenni 30 fokban tespedni februárban Tel-Avivban, odalenn messze délen pedig még magasabb az átlaghőmérséklet és kevesebb a csapadék - a 30 fok csak december-januárban nem jellemző, s a tengervíz is ritkán hűl 20 fokig. Biztonságilag persze Izrael határaihoz közel mindig van némi kockázat, az utolsó, hat civil áldozatot követelő terrortámadás errefelé 2011-ben volt.
Jöhet a hivatalos megerősítés és az árazás, reméljük nem mennek nagyon az elején 50 euró fölé.
Utolsó kommentek