FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Eltűnik az egyik gyűlölt bádogsátor Ferihegyről

2015.05.01. 07:13 Fillér B. Gusztáv

Féloldalasan, de elindulhat a budapesti repülőtér fejlesztése, aminek szerencsére áldozatul esik az utasok körében nem túl népszerű bádogsátor is, legalábbis a B terminálon, a Schengenen kívüli indulásoknál és érkezéseknél. Fapados utasnak marad a gyaloglás, de sokat javul a kényelmi faktor, nem kell a karámban dekkolni, később lehet majd elhagyni a kellemes fő terminált. Hurrá, hozzon valaki kis forgalmat az A oldalra is!

Még szegény megboldogult Malév idején készültek azok a nagyra törő tervek, melyek arról szóltak, hogy mindkét terminálból kinő egy-egy pier, vagy móló, vagy szatelit épület. Tök mindegy, hogy nevezzük, ilyen lett volna.

bud_pier2.jpg

A nemzeti légitársaság törvényszerű kipurcanásával mindez persze lekerült a naprendről, de aztán tankönyvi módon betöltötték az űrt a fapadosok, majd a hagyományos légitársaságok forgalma is újra nőni kezdett. Utóbbiak a rövid távokon nemigen rúgnak labdába, ott a fapad majdnem mindent visz, de a hosszabb útvonalakon egyre inkább számolnak Budapesttel, aki örömteli. Ebből lett az, hogy a B oldalon már szükség van a terminál bővítésére, az A-n meg nincs.  

Leporolták a terveket és az A-n nem lesz változás, a B-n viszont hamarosan megkezdődik a nyúlvány építése. Ez azonban nem olyan lesz, mint ahogy korábban tervezték. Akkor még nem kellett girnyó fapadosokkal számolni, azok az 1-esen laktak. Most viszont olyan megoldás kell, hogy a fullos szélestörzsű gépek utasait is kiszolgálják, meg a szottyadt fillérbélákat is. Olyan lesz, hogy a felső szintről utashidak nyílnak, alulról meg lehet majd gyalogoltatni a diszkont utasokat.

birka2.jpg

A lényeg, hogy rugalmas legyen, mindkét igényszintet ki tudják szolgálni. Az új pier nyomán nem lesz szükség a közutálatnak örvendő bádogterminálra, ahonnan ma szállítják be a fapados utasokat. És a képen látható 20 perces pocsolyában ácsorgásoknak is leáldozik végre és a terminál kereskedői is örülnek majd, mert az utasok több időd tudnak géphez kúszás előtt vásárlása fordítani. Ha akarnak persze.

A terv még jóváhagyásra vár, de úgy tűnik, 2017-től lép életbe a változás. Megtudtuk: az 1-es terminál újranyitása további fapados forgalombővülés esetén sincs tervben. Nem érné meg dupla infrastruktúrát működtetni, a további fejlesztések is a sokkal kényelmesebb, jobb szolgáltatásokat nyújtani képes 2-es terminálon valósulnak majd meg, ha szükségessé válnak.

 

27 komment

Címkék: Budapest Airport bádogsátor

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr167418620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ddodi 2015.05.01. 17:27:15

ha jól értem, akkor csak Schengenen kívüli járatokat fog ez érinteni. Ami ugye azt jelenti, hogy szinte alig lesz olyan utas, akit ez érintene (legalábbis %-os arányban nagyon minimális...), legalábbis a leglátogatottabb országok/városok listáján alig van Schengenen kívüli... (Moszkva, Isztambul pl.) akkor ez most fejlesztés? valóban?

Té2 2015.05.01. 19:44:47

@Ddodi: meg London és tsai Nagy-Britanniában, mert az is kívül esik (ha utaztál oda, akkor biztos utod, hogy van útlevél ellenőrzés, még ha a személyit el is fogadják)

Bár általában én is Schengenen belül repülök a fapaddal, szóval én sem örülök annyira

BloodOrange 2015.05.01. 23:49:41

Reméljük előbb-utóbb tényleg eléri a növekedés szele az A-t is.

Ddodi 2015.05.02. 08:33:08

@Té2: Jogos, bár nem vagyok biztos benne, hogy az Angliába utazók majd ezentúl nem bádogoznak előtte.
csak ez az egész ugye azért érdekes, mert a forgalom igen jelentős részét viszi Budapesten a fapad, és erre lehetne fejleszteni, de nem, a könnyebb utat választják (megint)

Basilisk Captain 2015.05.02. 09:24:53

@Ddodi: Azt vágod, hogy most a Non SCH részen van növekedés?
Itt az
Emirates- széles törzsűvel
Air China- széles törzsűvel
SkyGreece- széles törzsűvel
Air Transat- széles törzsűvel.

evidens, hogy nem az alig fizető fapadosoknak fognak fejleszteni, hanem a széles törzsű géppel járó társaságoknak...

ez meg , hogy "bár nem vagyok biztos benne, hogy az Angliába utazók majd ezentúl nem bádogoznak előtte. " miért bádogoznának a londoni utasok, amikor teljesen fel fogják számolni a nem schengeni oldalon???....

Fapadosoknak meg nem kell fejleszteni semmit, ott van a bádogcsarnok, azt kapják amit fizetnek....

Ddodi 2015.05.02. 09:52:37

@Basilisk Captain: szerintem meg egy fapados utas se a bádogtábort fizeti, de biztos igazad van...

Basilisk Captain 2015.05.02. 10:02:06

@Ddodi: szerintem a fapados utas azért fizet, hogy elvigyék A-ból B-be.
Akinek ennél több kell, lehet menni hagyományossal.

egy_kommentelo 2015.05.02. 11:24:24

@Basilisk Captain: pontosan! ezért repülök én is, ha tehetem, hagyományos légitársasággal, még ha át is kell szállnom. F@sznak van kedve a betonon ácsorogni, rohanni a jó helyért (most meg már fizetni érte) és van, hogy olcsóbb a hagyományos légitársaság, ha időben foglalsz, csak körbe kell előtte nézni. (Legutóbb 30.000,- Ft-ot spóroltam azzal, hogy nem fapadossal mentem közvetlen járattal, hanem hagyományos légitársasággal és egy átszállással. Nem szőröztek a csomaggal meg a kézipoggyásszal, rámosolyogtam szépen a check-in-es csajra, és nem ültetett mellém senkit, és ráértem nyugodtan, az utolsó 15 percben felszállni a gépre, nem kellett karatézni :))

BenTLor · http://blog.bentlor.hu 2015.05.02. 11:29:11

@Basilisk Captain: Évente 4-6 alkalommal járom meg az Edinburgh-Budapest útvonalat, jellemzően fapaddal vagy a Lufthansával. A Lufthansa általában olcsóbban jön ki (átszállás Frankfurtban), mint a(z akár közvetlen) fapad. Na erre varrjál gombot, akkor ki milyen szolgáltatásért is fizet?
A jellemző árak egyébként ~80-100k oda-vissza. Szerintem abba belefér, hogy ne a pocsolyában kelljen ácsorognom, tekintve, hogy az egész világon nem találkoztam más olyan reptérrel, ahol legalább egy busz ne lenne, ami kivisz a termináltól a gépig.

Ddodi 2015.05.02. 11:32:29

@Basilisk Captain: nalátod, tehát nem a bádogtáborért fizet. arról pont nem a fapados utas tehet, hanem a spúr reptér meg a spúr légitársaság...

Teshow 2015.05.02. 11:57:59

Sosem értettem ezt a bádogviskó dolgot.
- Elmegyek a reptérre (mint a többiek)
- Leparkolok a parkolóban, kifizetem a brutálisan magas díjat (mint a többiek)
- Bemegyek az előcsarnokba, és becsekkolok (mint a többiek)
- Átmegyek a biztonsági kapun (mint a többiek)
- Várakozom és esetleg pénzt költök a váróban / noha az árak itt is durvák, és rég nem tax free (mint a többiek)
Ezután megaláznak azzal, hogy egy bádogfolyosón egy bádoghombárba kell lemennem, ahol még elszórakoznak velem azzal, hogy a szabványos kabin-bőröndömnek van-e kereke (3cm) mert akkor az már nem cabinbaggage, hanem fizetős - és helyben le is rabolnak!

Kölföldön mindeközben annyi a fapados "büntetés" hogy a reptér messze(bb) van a várostól, maga reptér és a kiszolgálás kb a Feri1-nek megfelelő.

Basilisk Captain 2015.05.02. 13:40:22

@Teshow:
jaj alig vártam, hogy előjöjjön ez a 'megalázni' dolog.

Áruld már el, hogy mivel aláznak meg bmeg?? Azzal hogy egy kicsit gyalogolnod kell??? Azzal, hogy egy kicsit várakoznod kell??

ha ez nem tetszik, akkor ne utazzál, de itt k*rvára nincs szó MEGALÁZÁSRÓL....

- Bemegyek az előcsarnokba, és becsekkolok (mint a többiek)
Balfasz vagy ha nem online csekkolsz fapadosnál MINT A TÖBBIEK...
- Leparkolok a parkolóban, kifizetem a brutálisan magas díjat (mint a többiek)
Balfasz vagy ha nem foglalsz előre, az olcsóbb tarifából MINT A TÖBBIEK.

Teshow 2015.05.02. 15:06:43

@Basilisk Captain: Ugyanmár, te is tudod, hogy a dolog szándékos!

A fapadosok bebizonyították, hogy a repülés mára már nem egy egzotikus, misztikus műfaj, ráadásul valójában közel sem annyira drága dolog, mint azt a nagy légitársaságok korábban beállították.
Mivel azt lexarják az utasok, hogy nem kapnak a fapadoson üdítőt és megmikrózott műkaját, ezért valamivel vissza kell(ene) terelni őket a drága repülés felé. Ebben egyelőre a repterek is partnerek, hisz a nagy(obb) társaságokat jobban le tudják húzni.

Máshol az elég bünti, hogy a fapadosokat régi, a várostól messze fekvő repterekre terelik, de nálunk Feri1 KÖZELEBB van a városhoz, és van vasúti csatlakozása, ami Feri2-nek nincs. Na b+ valamit sürgősen ki kellett találni! Bezárás kevés, jöjjön a barakk! Vagy szerinted mi értelme van a szándékos xívatáson kívül a bádogvárosnak?
A nagy terminált így is - úgy is fűtik, világítják, takarítják, az infrastruktúra-logisztika működik, az embereket ugyanúgy fizetni kell ... nix spórolás, sőt a bádogbarakk csak plusz költség!
Nem kell válaszolnod, tudjuk mindketten, hogy érted, már ha tényleg olyan "őskövület elsőtiszt" vagy, amit a nick neved sugall ;)

Ps: A parkolást csak példának hoztam, mert fix fapados parkolóban parkolok, törzskártyával, fillérekért :D

Teshow 2015.05.02. 15:15:05

@Basilisk Captain: Ja, és természetesen on-line csekkolok, hisz fapadosra másképp nem is lehet, de ettől függetlenül kb ugynakkora földi személyzeten kell keresztül vergődnöm magam, mintha pultnál tenném ugyanezt - vagyis nagy spórolás itt sincs!

Basilisk Captain 2015.05.02. 15:47:49

@Teshow:
Azért kellett ez az épület mert a malév miatt sz*r helyzetbe került a reptér. A 2 nagy fapados Wizz, Ryan diktálták a feltételeket, hogy nekik OLCSÓ módszer kell, ami nem busz!
Az már a reptér szégyene, hogy ezt csak így tudta megoldani, és nem máshogy. Ha nem csinálta volna ezt meg, lehet nem lett volna annyi járat, és a reptér lehúzhatta volna a rolót...

user friendly 2015.05.02. 18:11:33

@Basilisk Captain: nem a busz hiányáról van szó. el lehet sétálni a gépig, nem egy nagy távolság, bár elég gáz ez is, de oké, fapados, ez az olcsóbb megoldás. ilyennel találkozni máshol is a világban.
az viszont mitől olcsóbb, hogy egy bádogdobozban történik a beszállás, ott várakoztatják az utasokat, amikor van egy terminál, ami erre a célra lett építve? nem hiszem, hogy gazdaságosabb egy bádogterminált építeni külön, mint a meglévő infrastruktúrát használni. különös tekintettel arra, hogy általában van pár üres beszállókapu a terminálon, szóval egész biztos nem arról van szó, hogy nincs más lehetőség.

Basilisk Captain 2015.05.02. 20:02:20

@user friendly: mivel egyes terminál kicsi. Kivételezni kellene, pl odateszik Ryanairt, mert ő amúgy se szeret sokat fizetni, akkor easy, wizz kiakad, hogy mi ez a kivételezés?? nem tudják megtenni ezt...Ezért kellett a bádog.

ZX71 2015.05.03. 12:04:57

@user friendly: A gyors váltás miatt van. A "bádogdoboz" előtt megtörténik minden ellenőrzés, beszállókártya, személyi, kézipoggyász stb. Utána beállsz a sorba. Amint a gép kész, kezdődik a beszállítás, így az pár perc alatt megvan. Szemben a karos vagy buszos beszállításnál, ahol ekkor kezdődik csak a na-hova-is-tettem-a-besz.kártyám hosszú procedúrája.

Egyébként nem értem, miért sírtok a bádog miatt, én kifejezetten jónak tartom, pont a fentiek miatt. És alig kell várakozni benne, max jellemzően 10-15 percet. Nagy kaland.

user friendly 2015.05.03. 13:37:21

@ZX71: ez nem, vagy nem mindig igaz. kétszer is utaztam úgy tavaly, hogy a bádogterminálban kellett sorban állni és várakozni az utolsó ellenőrzésre (kézipoggyász, beszállókártya), ami normális esetben a rendes terminálon történik. én erről beszélek, nem arról, hogy a gépre való felszálláshoz sorba kell állni.

ZX71 2015.05.04. 08:08:48

Csak én nem láttam eddig, vagy újra van velencei járata a Ryannak? Ráadásul elég jó áron repüli.

AirFrance KLM 2015.05.04. 08:15:33

@Basilisk Captain: "Az már a reptér szégyene, hogy ezt csak így tudta megoldani, és nem máshogy. Ha nem csinálta volna ezt meg, lehet nem lett volna annyi járat, és a reptér lehúzhatta volna a rolót."

Az elso resze igaz. Szegyen ez a megoldas, meg akkor is, ha a fapados utas csak azt kapja, amiert fizet. Szegyen, mert a Malev csodje bar egy nap alatt tortent, azert evek ota szamitani lehetett ra. Ezt a repter nagyon jol tudta, de bizott a "csodaban", pedig csodak nincsenek. Nem kepzett tartalekot erre a helyzetre, vagy legalabbis nem annyit, hogy atveszelt volna 3-4 honapot, amig a legacyk kapacitast fejlesztenek. Ehelyett leterdelt a FR/W6 kombonak. Csak mitol felt a repter? Konkurencia hianyaban nem kell felni. Siman hagyni kellett volna a felteteleket a fapadosok fele; ha kell nekik az utas, elviszik oket buszos beszallitassal is. Ha meg nem, akkor nem, majd megoldja a legacy. Konkurencia hianyaban ez egy hibas dontes volt; Ferihegy azt csinal amit akar. Annyit ker; amennyit akar. Nem mondom, hogy ez jo, de ez a helyzet...

Basilisk Captain 2015.05.04. 08:48:10

@ZX71: csak te nem láttad. Mindenki tudta hogy csak télre állították le, március 25- óta van.
és igen jó áron repüli.

@AirFrance KLM: reptér belekerült egy spirálba, amiből lehetetlen, vagy nagyon nehéz lesz kikerülni. Fapadosok hozzászoktak a jóhoz, hogy olcsón kapják a szolgáltatást, bármi fejlesztés, és a reptér drágítani fog. Ugye nem kell a hiú ábránd, de a fapadosok pont lesz*rják hogy és milyen módon várakozik az utas.
A reptér most nagyon nagyra van magával, mert jár ida az emirates meg ercsájna és földhöz verik a valagukat, ahelyett, hogy fejlesztenének... Vicc, hogy 1 csáp alkalmas A330, és nála nagyobb gép fogadására.... Főleg, hogy nyáron Air Transat is A330-cal fog járni, és van átfedés az EK-val időben... EK-t várakoztatják amíg Air Transat beszállít?.
Akkor ideje lenne a cskinrészt is bővíteni mert rossz lengyel piacokat idéz a reggeli csúcsforgalom...

AirFrance KLM 2015.05.04. 09:32:06

@Basilisk Captain: Repter hozott egy (tobb) rossz dontest. Tovig benyalt a fapadnak es ezt tette ugy, hogy az egyeduli repter. Nem a fapad van itt diktalo helyzetben, hanem forditva. lefekudt nekik, most nincs penz (hiaba van 9 millio utas) es ha igy megy tovabb nem is lesz. fejlesztes? El vannak szallva a Skycourttol, de valoban a csekin peldaul egy borzalom. A csomagvaro meg egyenesen afrikai allapotokat idez. Legyen szelestorzsu jarat sok. persze. Ki fogja megfizetni ra a jegyet? A fillerb@szo magyar? Ugyan mar... Kiszolgalni meg ki lehet a gepeket, szalltam mar ki betonra nem egyszer A380-bol is (JNB, peldaul). Nem kellemes, de megoldhato. A premium utas majd nem orul. De a lenyeg, hogy a fapados utasnak jo legyen. Akkor legyen deklaraltan fapados repter; a legacyknak meg csinaljak meg az 1-est. :)) Muemlek, retro, csilivili, mi kell meg? Utashid nincs; na bumm.

Basilisk Captain 2015.05.04. 09:40:21

@AirFrance KLM:
jaj igen. :)
A sky court, azzal mindig oda vannak, hogy hjujj de csili-vili király lett. :)

Kérdem én : funkciója? Mi értelme van egy ekkora hodálynak?
és igen a csomagváró is siralmas, a hiénataxisok szintén. A gyorsforgalmi út állapota egyszerűen hányás, és akkor sok utas gondja a bádog.... :)

Ja, kell széles törzsű járat. DE ha ennyire nagy(??) igény van mondjuk egy New yorki járatra, akkor miért is nincs még? Ha van igény akkor azt ki fogják szolgálni.. Hülye lenne a Delta meg AA visszajönni, hogy csak a deeply diszkontált turistajeggyel tudják megtölteni a járatot, C osztályon meg alig van valaki...
Magyar utas árérzékeny, és ha idejön a közvetlen AA és adja 170 ért a bud-nyc-bud utat, de közben AF-BAW-KLM-LH adja 135-ért átszállással, akkor sokan el fognak menni átszállással...
Emiratesnek is lehet örülni, de ne felejtsük el, hogy 150 milla támogatást kapott az államtól a szolgáltatóközpontra, abból pár hónapig megél a járat...

Air China is, annyira jól mehet, hogy a tegnapi járatot már törölték, máj 13-i szintén már törölve... Az a járat se valós igény miatt lett, hanem állami nyomásra...
Utasszám? Éljen, ezzel a teljesítménnyel Milánó külső fapadközpont Bergamo szintjét értük el. Hurrá!!

AirFrance KLM 2015.05.05. 05:30:56

@Basilisk Captain: Hodaly mondjuk GDN-ban is van, a 3 millios utasforgalomra. Siman akkora, hogy 6 millional sem lesz semmi goond... ;) De mondjuk elgondolkodtato, hogy zsiruj vasutat epitenek eppen a repter kiszolgalasara (keleteuropai munkatempoban, de legalabb epul, mult heten mar mozdonyt is lattam rajta, dieselt, hulyesegert ott sem kell a szomszedba menni, de van valami!) egy sokkal kisebb varos kiszolgalasara.

A szelestorzsu fejlesztes Ferihegyen tokfelesleges; nem fog mukodni. Az a napi nehanytiz!) utas, aki longaulozik Magyarorszagrol el tud menni barmelyik legacyval, kb barhova. Nem a fillerb@szo turista tartja el a longhault, hanem az uzleti utazo. Az meg nincs a tengerentul iranyaba.

Basilisk Captain 2015.05.05. 07:56:50

@AirFrance KLM:
Így van. Bőven van választék USA-ba jutni, ha most csak szigorúan azt nézzük, és a napi sok járatnak hála az összes tökéletes menetrenddel adja, 1,5 óra átszállással a HUB-okon.
Szóval lehet sírni new-yorki járatért, de sose menne el...

Lengyeleknél EU-s pénzből szépen felhúzták a csili-vili terminálokat ILS-re meg nem futotta. :D . kis köd van, a kis repterek meg is halnak, de még WAW-on sincs CAT3 ILS....

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2015.05.08. 16:57:21

@Teshow: A bádogsátornak van értelme, és valóban azért fizet a fapados utas. Illetve a fapados társaság. Ha belegondolsz, akkor bádogsátrat üzemeltetni sem olcsóbb, mint utashidat. Lépcsők hurcolása, az ezzel kapcsolatos üzemanyag fogyás, stb. A reptérnek nem jó ez, ha lenne szabad utashíd. Ellenben a fapados baromira utálja az utashidakat, mert sokan az utolsó pillanatban indulnak meg a gép felé, addig vámmentesen vásárolnak, amit a reptérrel való szerződés szerint díjmentesen felvihetnek a gépre. A hely gond a fapadosnál a sűrű székezés, kb. tele lévő gép miatt így is úgy is gond. Több utast kevesebb idő alatt beszállítani a plusz legózással nehéz.

Ha a beszállítás elhúzódik, ez felboríthatja a menetrendet. Ezzel pedig egy gép aznap mondjuk eggyel kevesebb járatot tudna megcsinálni.

Kell olyan beszállítási módszer amivel nem akarsz vámmentes vackot cipelni magaddal, amivel a beszállítás elején sorban állsz, stb. és lehetőleg ne legyen busz se a fogyasztása miatt. És közben érzed, hogy nem költenek felesleges luxusra, hanem spórolnak ők is, te is.

A szükséges fejlesztések (bádogsátor) költségét pedig kifizetik a reptérnek. Te pedig kifizeted a jegyárban.
süti beállítások módosítása