FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Vasúti időutazás mazochistáknak: Budapest-Belgrád

2015.04.19. 11:01 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

A vasút lehet szupermodern - itthon ilyen ugye nincs, úgyhogy ugorjunk -, lehet pont megfelelő - mint az elővárosi motorvonatok - .és lehet nosztalgikus. A nosztalgia-járatok két típusba sorolhatók, az egyik a méregdrága luxusutak faborítású kocsikkal és pingvinnek öltözött pincérekkel. A másik pedig a 9 órás Budapest-Belgrád zötyögés, melynek része a megismerkedés a magyar tanyavilág minden állomásával és megállóhelyével.

Azért keveredtünk ide, mert az egyik repülős célállomásunk belgrádi indulással 15, budapesti indulással pedig 80 euró volt, ami három fővel számolva tetemes különbség a fapados turistának. Behúztuk Belgrádot, mondván, nézzünk is körül, ám oda valahogy el is kellett jutni. Mivel visszafelé Budapestre érkeztünk olcsó jeggyel és senkink nem lakik Szabadka környékén, hogy levitt volna minket, maradt a vonat, ami csak újabb 15 euró. Vonatozni szeretünk, spóroltunk 150 eurót, indulás.

Már a jegy elmondott mindent arról, hogy mire számíthatunk: szigorúan papír alapú, kézzel kitöltött jegy. Vicces, hogy a rajz rajta egy elővárosi motorvonat, mintha a színvonalnak bármi köze lenne ehhez. Igen, lehet neten is venni, kár, hogy akkor a hároméves gyerekre is rászámol a rendszer egy félárú jegyet, pénztárnál megvéve pedig ingyen utazik a lurkó - nagyon ügyes. Szóval ha bárki megtette ezt az utat tíz-tizenöt évvel ezelőtt, az ne aggódjon, van ami nem változik.

jegy.jpg

Beograd special - tényleg az

A Bécs-Budapest-Belgrád járat neve hallatán Babits Mihály biztos csettintett volna egyet, és nagyjából ugyanannyit tartott volna az út 1937-ben, mint most - oké, 1968 óta két perccel rövidült a menetidő. Budapesttől majdnem kilenc óra: a vonatra dél előtt kicsivel szálltunk fel Kelenföldön és este háromnegyed kilenckor cihelődünk le Belgrádban, ebben benne volt a negyven perces késés is, aminek nagy részét a magyar oldalon szedtünk össze, Cegléden ácsorogva műszaki hiba miatt - utastájékoztatás nulla, de valóban nagyon büdös volt valami.

Eleve nem volt mindegy, mivel is menjünk: a Budapest-Belgrád vonaton ugyanis szerb kocsik járnak, a Bécs-Budapest-Belgrád Eurocityn pedig magyar vagonok. A szerb kocsikon nem kell meglepődni, ha tappancsos vécéket látunk - elvileg nemzetközin nem, de mert a derék szomszéd kocsikarbantartók épp sztrájkoltak és azt adták ki, amit össze tudtak tákolni ezekben a napokban, nem kockáztattunk, jó lesz a magyar nemzetközi kocsi.

Helyfoglalásért külön fizetni lúzerség lett volna, kevesen utaznak erre, így választhattunk a termes és a fülkés kocsi között. Ablak nem mozgatható, állíthatatlan a klíma is, de a villanyt legalább le lehet kapcsolni. Felszálláskor egy tétova külföldi hátizsákos megkérdezte, hogy ez már Budapest-e, mondtuk igen, itt a metró, tovább ne menjen. A kérdés nem volt hülyeség, hiszen Budapesten három helyen áll meg a vonat: Kelenföld, Budapest-Ferencváros és Kőbánya-Kispest, és ez pont így is szerepel a menetrendben. Hol szállna le az átlag turista? Hát nyilván Budapesten, elvégre mi a bánat az a Kelenföld, ki se tudja mondani, Kőbánya meg nyilván már a következő állomás. Szóval leszáll szerencsétlen Ferencvárosban, ahol semmi nincs, csak egy rohadó állomásépület, pár vágány, két unott bakter és egy nem a belvárosba vezető villamosvonal. Welcome in our metropolis.

A vonalon más mókák is vannak. Ez a vonat kerülő úton megy a magyar részen: Kecskemétig gyors, onnan viszont görbefa. Nem vicc, Kecskemét után az Eurocity vonat utasai megismerkedhetnek a magyar tanyavilág rejtelmeivel. Megállunk többek között Tajón és Harkakötönyben, a szerb oldalon meg mivel összeszedtünk félóra késést, mindenhol kitérőbe csaptak, hadd várjuk meg az ellenvonatot. De ez már tök mindegy volt, a Vajdaságban fél órákon át küzdött elképesztő 40-es sebességgel a vonat, s csak Belgrád közelébe érve érhettük el újra a 80-as csúcsot.

tajo.jpg

Eurocity vonat megállójában is tilos a dohányzás

A határ külön sztori: fél órát áll Kelebián a vonat, persze kinn a Schengen vége tábla, alaposnak kell lenni, aki jött már át Záhonynál vasúton, az nem csodálkozik semmin. De ugyanez a tökölés megvan Szabadkán is. Szóval én minden elhiszek, de egy gyakorlatilag tök üres vonaton - mert szinte csak gyakorló elmebetegek és vasútbuzik mennek ezzel - mit kell kétszer fél órát ellenőrizni, nem lehet egy füst alatt, közösen megoldani? Nem, mindegy.

A kiváló jegyárképzés miatt az intercity pótjegyet is meg kell venni belföldi utazásra, ami ugye nem játszik, ha elhagyjuk az országot, s nemzetközi jegyet veszünk. Ez valahol teljesen logikus, ezzel a kabotázs helyzeti előnyét lehet kibekkelni - különben mindenki a nemzetközi vonatokat használná belföldi utazásra, mert azok olcsóbbak. 

Kilenc óra utazást el lehet tölteni munkával is, csak konnektor nincs. Vagyis néhol egy-egy a folyosón, az is takarítógépekre, vagy működik vagy nem, a feszültség ingadozik, ha a vonat lassít, nincs delej. Az első osztályon van normális konnektor, meg a vécében is, persze ott senki nem hagy semmit, csak amit muszáj.

Tavaly év végén a kormány megállapodást írt alá a Budapest-Kelebia-Belgrád vonal felújítására - a pénzt kínai befektetők adnák. Az ígéretek szerint a mostani nyolc órás menetidő így bő két és fél órásra csökkenne. Ha megvalósul - amire azért nem vennénk mérget - bizonyára vége lesz a csak vasútbuznyákoknak mókás tanyasi eurocityzésnek.

A belgrádi reptérről, illetve az ottani fapados trükkökről majd egy következő posztban.

53 komment

Címkék: vasút Budapest-Belgrád

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr107374366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

iNvitel 2015.04.19. 11:32:49

"Helyfoglalásért külön fizetni lúzerség lett volna"

ezt majd írd akkor, amikor kifogsz egy olyan vonatot ami fullon van, és a gyerekkel álltok a folyosón... ;)
az a pár € felborította volna az UFB költségvetést, ugye? :(

Ddodi 2015.04.19. 12:10:49

Egy kicsit off, de hoppá-hoppá-hoppá Wizz Air Bp-Tenerife:

www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=26309&sid=ef2310d931908594c7f2a1f477f0cc02

Nem érne meg egy külön posztot? A skót útvonalas cikknél is sokan rimánkodtunk a Kanári-szigetekért, erre tessék, talán "meghallgattatik" :)

Momina 2015.04.20. 09:44:55

Budapestről a Krímre 48 óra a vonatút, 4 átszállással, és 2 éjszaka az ukrán államvasutak - az ágyneműt és a törölközőt kivéve - minősíthetetlen "tisztaságú" hálókocsis kupéjában légkondi nélkül, 40 fokban. :)

KisIst79 2015.04.20. 09:55:28

"A kiváló jegyárképzés miatt az intercity pótjegyet is meg kell venni belföldi utazásra, ami ugye nem játszik, ha elhagyjuk az országot, s nemzetközi jegyet veszünk. Ez valahol teljesen logikus, ezzel a kabotázs helyzeti előnyét lehet kibekkelni - különben mindenki a nemzetközi vonatokat használná belföldi utazásra, mert azok olcsóbbak."

Valószínűleg a korai időpont miatt van, de ezt a részt nem egészen értem...
Rendszeresen utazok a RailJettel, ami belföldön IC-ként üzemel, ebből adódóan rengetegen használják belföldi utazásra és a jegy Győrig kb annyi, mint az egyirányú Bécsbe...

De mondom, valszeg korán van még nekem... :)

_Neville 2015.04.20. 10:00:28

Miért mentetek még külön kerülővel a 150-es vonal helyett? :)

besztercei 2015.04.20. 10:00:56

A vasútbuzik majd kijavítanak, de el tudom képzelni, hogy az országhatárhoz közeledve azért áll meg minden megállóban, mert valószínűleg nem éri meg külön Kecskemét-Szabadka vonatot járatni, amivel megoldhatnák a kisebb települések, ill. a határon átmenő közlekedést is. A nemzetközi vonatok miatt meg úgyis van arra forgalom, bár ez így elég "vicces" megoldás.

Ha a kínaiak (kínai hitelből) felújítanák a vonalat, az nem biztos, hogy pozitív lenne nekünk, ugyanis a rossz és a kevésbé rossz nyelvek szerint sem térülne meg, ellenben nekik ugyanúgy vissza kellene fizetni a hitelt. A kínaiaknak viszont háromszorosan is jó lenne: egyrészt hitelt vesznek fel tőlük, másrészt főként az ő cégük dolgozna rajta, harmadrészt jó referencia lenne nekik Európában (a kínai gyorsvasutakat nem kínai cég építette).

tlantos 2015.04.20. 10:05:55

Nem lehet annyival dragabb a repulo, hogy az otvar mav-ot vegyem igenybe.
Plane, ha igy esetleg sikerul lekesni a repulot.
Amugy Belgradban a vasutallomas-repter hogy viszonyul egymashoz? Mert ugye pesten az se 2 forint, ha onnan ki akarsz jutni lisztferihegyre.
9 ora alatt Belgradig zotyogni? Kevesebb mint 12 ora alatt (atszallassal egyutt) mar New Yorkba is el lehet menni. Jo, az lesz vagy 450 EUR. Viszont van kaja :)

énnemvagyok? 2015.04.20. 10:08:35

nem 9 csak 8 óra, ha Kelenföldről Kőbánya Kispestig nem vonattal mész. Az utat körülbelül százszor tettem meg, és nem mondom, hogy a kilátás nem dögunalom, de hát ez a magyar Alföld, meg a Vajdaság. A szerb kocsikon néha van a magyarokon szinte sosincs konnektor, pedig olyankor egy komplett sorozatot végig lehet nézni a pusztaság helyett...Még szerencse, hogy vannak könyvek a világon, illetve az andalító 40 per órával zakatoló zötyögésre kiválóan lehet aludni.

Killary Fucking Clingon 2015.04.20. 10:18:24

jó nekem az autó..3:20 perc ha sokan vannak akkor 4 óra.
A MÁV kapja be, a miniszterekkel és a 45 vérigazgatóval egyetemben. Faszfejek.

_Neville 2015.04.20. 10:22:35

@besztercei: Nem ezt a kerülőutat fogják felújítani, hanem a 150-es vonalat: hu.wikipedia.org/wiki/Budapest%E2%80%93Kelebia-vas%C3%BAtvonal

Adani 2015.04.20. 10:22:57

A mostani menetrendváltástól jár az Avala Bécs felé és akkor találták ki ,hogy játszon személyvonatot Kiskunhalas és Kecskemét között, ami oltári nagymarhaság, sok értelme nincs és feleslegesen lassítja az EC vonatot is.

Tapmancs 2015.04.20. 10:32:06

A Bp-Zágráb vonalról mi a vélemény?
Egy külföldi kollégám a héten mondta hogy Bp-re jönnek a nyáron néhány napra, majd onnan vonattal mennének tovább Zágrábba. Gyorsan megnéztem a menetrendet, majd amikor a kb 300km-es útra a legrövidebb idő kb 6 órát írt, visszahőköltem.

FPéter 2015.04.20. 10:33:14

@Momina: viszont csak 15 dollárba került az egész móka (Csaptól, amikor én voltam)

Momina 2015.04.20. 10:44:38

@FPéter: forintban emlékszem, 10 ezer Ft volt retúr per kopf

Momina 2015.04.20. 10:46:38

@FPéter: hozzátartozik, hogy kijevi átszállásal, mert csak úgy volt akkor jegy

csi szi 2015.04.20. 10:48:34

@Momina: Most egy ideig nem fogsz vonattal eljutni a Krímbe, max. Oroszországon keresztül, vasúti komppal. :)

citrix 2015.04.20. 10:49:44

Eurocity megálló, 2015 Tajó. A vidék édes bája, már csak a birka(menet) hiányzik. A megállóban dohányozni szigorúan tilos :-)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.04.20. 10:57:08

@besztercei:
Mint vasútbuzi, mondom néked: ez a vonat az új menetrendben nemcsakhogy megáll mindenhol, hanem Cegléd-Kiskunfélegyháza felé kerül, ami plusz egy órát ráhúz a menetidőre. Annyira kevés a nemzetközi utas, hogy teljesen alárendelik a vonatot a belföldi igényeknek. Ebben a kontextusban tessék a szuperexpressz ötletét (értelmét) ízlelgetni...

_Neville 2015.04.20. 11:05:28

@Comandante en Jefe: Ilyen menetidővel és menetrendi struktúrával legkevésbé sem csoda, hogy nincs nemzetközi utas, nem gondolod? :) Ez a felújítás meg a fogalmatlan újságírók és politikusok fejében lesz "szuperexpressz" igazából csak eléri a manapság elvárható színvonalat.

Basilisk Captain 2015.04.20. 11:09:48

Bécs-Győr-Budapest és VV. eltartja ezt a vonatot úgyis...
A sok ingyen utazó vasútbuzi, meg inkább megy mindenhova vonattal, akár berlinbe is 12 óra alatt, mint menjen Easyjettel 1 óra 20 perc alatt, olcsón...

Fehérlapos 2015.04.20. 11:20:21

Nem hiszem el, hogy még mindig létezik a kézzel írt jegy! A 21. században! Hív a vasút, vár a MÁV!

tomfree 2015.04.20. 11:48:31

Nagyon találó poszt, megjártam párszor ezt a vonalat a vonattal. Teljesen értelmetlen, hogy minden meggyfánál megáll a vonat, de a határnál meg a schengeni határ miatt kötelező a kettős ellenőrzés mindkét irányba. Az egy másik kérdés, hogy sokszor ott áll a két kocsi félórákat a semmire várva 20 utassal akiket 10 perc alatt végigellenőriztek. A visszaút majd egy másik sztori lesz, a kedvencem az, hogy a szerbek elindítanak 2 darab vagont, amiből az egyik első osztály, így nagyon hamar olyan tömeg jön össze, hogy állhatsz Újvidékig (a magyar szakaszon hozzácsapnak pár kocsit végre). Lenne tere a fejlődésnek, na.

ötköb 2015.04.20. 11:50:21

A magyar vasútnál valahol a monarchia idejében megállt az idő. Műszaki színvonalban, szervezettségben, rugalmasságban, az alkalmazottak hozzáállásában képzettségében nagyon nagyon gyenge, bürokratikus vonásokban iszonyatosan erős.
Jellemző példa:
Ferihegyen több külföldivel vártam a vonatot, hogy a városba jussak. Szakadt az eső. Pár perc után befutott egy a Nyugatiba tartó intercity. A kalauzok leugrottak, széttárt karokkal álltak és mondták, hogy ne szálljon fel csak az, akinek helyjegye is van. A kérdésre, hogy az amúgy csaknem üres vonat folyosóján nem mehetünk el a Kökiig, vagy Zuglóig azt mondták, hogy elmehetünk, de akkor bírságot kell kiszabjanak a helyjegy hiánya miatt, ami több ezer forint is lehet. Mindezt természetesen csak magyarul. A külföldieknek én és még 1-2 utastársam mondtuk el, hogy mi a helyzet. Így a vonat nélkülünk ment el, mi pedig vagy 20 percet ácsorogtunk ott a következő, már elérhető szerelvényre.
Történt mindez akkor, amikor nem sokkal korábban szóvá tették, hogy a zónázó vonatokon nagy a zsúfoltság a csúcsidőben. A válasz erre az volt, hogy azt a fél órát állva is ki lehet bírni a célállomásig. Hát mi azt a 12 percet is kibírtuk volna, ha engedik.
Így nem csoda, hogy azóta messzire kerülöm a szutykos lassú korszerűtlen szerelvényeket és a modortalan személyzetet. Arról nem beszélve, hogy autóval olcsóbb egy belföldi út. ( Bp- Siófok 1 személynek oda vissza 5.000 ft, ami autóval is ennyi, de az házhoz visz, akkor amikor szeretném. Ja és ha tele a kocsi akkor is ennyi.

Basilisk Captain 2015.04.20. 11:55:02

@ötköb: Persze, hogy olcsóbb a kocsi. :)
4 fős családnál a vonat már teljesen off. Persze ez mondom azoknak jó, akinek a családja ingyen utazik vonattal a sz*ros fényképes igazolvány miatt, és ott pöffeszkednek INGYEN az első osztályon. Szánalmas MÁV.

tomfree 2015.04.20. 11:56:04

@Tapmancs: "A Bp-Zágráb vonalról mi a vélemény? "
Hasonló, mint a fenti reláció: lassú, körülményes. Valami pályafelújítás miatt került Kaposvárra ősszel, a horvát szakaszon meg át kellett szállni buszra 50km miatt, persze sehol semmi kiírás, senki nem tud angolul. Annyival jobb, hogy nem áll egy órát a határon, kicsit gyorsabb az ellenőrzés.

portugéza 2015.04.20. 12:32:04

@Comandante en Jefe: a fáma szerint a vonalfelújítás mögött a teherforgalom felpörgetése áll. Nem értek hozzá, van aki azt mondja, hogy a kínai áruk nem a Földközi-tengeren át érkeznek, de lehet, pont a diverzifikálás a cél. A Szlovénia felé újra megnyitott/újjáépített vonal is inkább a koperi kikötő miatt racionális. Amikor én utaztam a Bp.-Ljubljana EC-n, a mozdonyon kívül talán két kocsiból állt a szerelvény, és igen nagy arányban hátizsákos harmadik országbeli húszévesek utaztak, gondolom Railpass-szal. Ráadásul Mo. területének legnagyobb részéről Zágrábon át érdemes Ljubljanába vonatozni, ha már.

A Bp.-Zágráb vonat határellenőrzése úgy tudom felgyorsult, bár nem volt könnyű megszervezni a közös ellenőrzést - ha már beindult egyáltalán.

Határellenőrzés: nem csak az útleveleket vizslatják, magát a vonatot is (elvileg), megnézik a lehetséges rejtekhelyeket. Gyékényesen visszafelé egy belső burkolatot is leszedtek a plafonról a vagon végében, a kijárati ajtóknál, a mosdó előtt. Kelebián visszafelé finánccal is találkoztam már, alaposan kifaggatott, cigit, alkoholt keresett gondolom.

Szerbiában is belföldi vonatpótló a nemzetközi járat, elég egy pillantást vetni a Szabadka-Belgrád menetrendre, milyen súlyosan támaszkodik a napi három Bp-Belgrád járatpárra.

Utaztam már éjszakai vonattal a két főváros között, igen nagy élmény. Ennél már csak a montenegrói vonat jobb! Nyáron újra van közvetlen kocsi is Mo.-ról a tengerpartra (Bar), és idéntől ülőkocsi is, lehet azoknak, akik csak közbülső állomásokon használják majd a vonatot (lásd fentebb)?

ruba 2015.04.20. 13:31:58

Éjszakai vonattal kell menni, hálókocsiban, nem sokkal drágább (sőt ha hozzá számítjuk, hogy egy éjszaka szállást megspórolhatunk vele, akkor már kb. ugyanannyi. A nappali tényleg halál. A másikra meg felszállsz este 10-kor, és reggel 6-7 fele kipihenten le lehet szállni. Ok, éjszaka van a határellenőrzés, az nem éppen a legjobb, de ez kb. kétszer 5 percre ébreszt fel. Az meg, hogy 8-9 óra az út tök mindegy, ha az egészet végig alszod, nem is veszítettél semmit, mert mit csinálnál egyébként este 10 és reggel 6 között? Aludnál nem? Akkor meg nem mindegy, ha közben a vonat elvisz A-ból B-be? Tessék okosan okosítani, és akkor elkerülhetőek a fenti rossz élmények :). Azt elismerem, hogy tényleg vicc, hogy egy nemzetközi vonat ilyen lassan halad, és ennyi helyen megáll...

♔bаtyu♔ 2015.04.20. 13:42:29

@Basilisk Captain: Ja, ezek azon vannak felháborodva, hogy hogy olcsó húsnak híg a leve.

altimus 2015.04.20. 14:06:28

3 eves gyerekkel 9 orat szivni egy vonaton?

3 eves gyereket 9 oran at szivatni egy vonaton?

Basilisk Captain 2015.04.20. 14:08:54

@altimus: Fillérbaszás sok mindenre ráveszi az embereket...

altimus 2015.04.20. 14:11:18

> szinte csak gyakorló elmebetegek és vasútbuzik mennek ezzel ...

felmerul a kerdes, akkor minek fenntartani ezt a viszonylatot? tiz es szazmilliardokat kolt az allam minden evben a mav vesztesegeire. minek?

Basilisk Captain 2015.04.20. 14:24:31

@altimus: Mert hova tennéd azt a pár tízezer léhűtőt aki most a mávnál dolgozik?
Mávval meg Postával ugyan azt kellene csinálni, mint a malévvel. bedönteni a 'csába, aztán jönnének a magáncégek, színvonalban lenne növekedés legalább...

altimus 2015.04.20. 14:34:59

@Basilisk Captain: Mert hova tennéd azt a pár tízezer léhűtőt aki most a mávnál dolgozik?

a=nyugdijig adhatna nekik a magyar allam 80%-os fizetest azert, hogy otthon uljenek. sokkal olcsobb lenne, minthogy vasutast jatszanak.

de komolyra forditva a szot, ez nyilvan nem erv. a mav olyan penznyelo ami szazmilliardokba kerul eves szinten. jelen korulmenyek kozott radikalisan csokkentenem a halozatot es a megmarado palyat radikalisan korszerusitenem. bp-becs boven megjarhato egy ora alatt.

altimus 2015.04.20. 14:36:56

@Basilisk Captain: hat nem tudom. egy 3 eves gyerek folyamatosan mozog, a nyomaban kell lenni, egy vonat folyamatos eletveszely. kosz mindenhol, padlon maszik, ulesrol leesik, pisi, kaki, etel, ital, nyuglodes, delutani alvas. ha fizetnenek akkor se vallalnam be. brrr.

ZX71 2015.04.20. 14:41:47

Umm nem hiszem hogy bevállalnék 9 óra ilyen vonatozást, tökmindegy milyen olcsó a jegy. De kíváncsivá tettél, hova a fenébe vágytatok ennyire, hogy így is megérte

Basilisk Captain 2015.04.20. 14:49:46

@altimus: Kimutatták, ha nem kellene jegyet vennie az utasoknak, nem lenne sokkal nagyobb vesztesége a mávnak. Az összes kallert meg pénztárost el lehetne küldeni utána.

MÁV/GYSV vezér Dávid iluska meg 2,6m forintot vesz fel havonta... Arra van pénz. Színvonalra meg nincs.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.04.20. 14:51:12

@altimus: ez a része nem szívás. ki volt találva, a vagon rendben van, tiszta, ennek utánakérdeztünk az út előtt. saját fülke 3 főnek kényelmes, sok játék, tud mászkálni.

@ZX71: a következő posztból kiderül. :) de tippelj: pestről oda 80, vissza 15 euró, mi lehet az?

ZX71 2015.04.20. 15:00:26

@Fillér B. Gusztáv: Kíváncsiságból ránéztem, Ryan nem repül innen, ha jól láttam, Wizz meg semmi izgalmas helyre, kivéve Larnacát ahova viszont olcsón repül, ha jól látom, ~ 1000 dínár azaz ~ 2500 Ft kezdőártól.

ZX71 2015.04.20. 15:04:30

@Basilisk Captain: Hmm, oda és vissza is vannak ilyen jegyárak, mondjuk jövő februárra. Azért elég durva ~5k egy odavissza Larnacáért.

Basilisk Captain 2015.04.20. 15:08:26

@ZX71: Jaja, csak kár, hogy ilyen gáz odamenni BEGbe. Hiába olcsó a vonatjegy, én biztos nem vállalnám be. 20%-os akcióban 7k/ út BUD-ról LCA, akkor inkább az, mint ez a vonatos dolog BEG-be. :-)

ZX71 2015.04.20. 15:12:15

@Basilisk Captain: Én akkor inkább autóval, az nem gáz (hacsak el nem lopják;))

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.04.20. 15:15:33

@ZX71: Így van. Ez Dél-Magyarországról indulva főleg kitűnő lehetőség. De ne lőjük mán le a következő posztot. :)

Valaki mondta az éjjeli vonatot. Fasza, csak épp nem lehet vele elérni a hajnali larnacai gépet.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.04.20. 15:16:26

@Basilisk Captain: általában csak az egyik irányba ennyi, tavasszal hazafelé, ősszel meg kifelé.

ZX71 2015.04.20. 15:20:46

@Fillér B. Gusztáv: Te akartad h tippeljek;) 2éve voltunk ott, majd kommentálom.
Mentek vagy már voltatok?
Hogy tetszett a jobbkormányos vezetés ;)

Basilisk Captain 2015.04.20. 15:22:04

@Fillér B. Gusztáv: Hát a mostani 20%-os akcióban egy csomó januári/februári oda-visszát lehetett összepakolni 7,5k-s jegyekből. :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.04.20. 15:29:39

@ZX71: megvolt, fasza volt, én bírom a jobbos vezetést, vicces.

@Basilisk Captain: ne szívass, szar időben még mi se megyünk, igazi UFB-knek április és október a nyerő Cipruson.

Basilisk Captain 2015.04.20. 15:30:32

@Fillér B. Gusztáv: Azért az itthoni mínuszokhoz képest az is bőven megfelelő idő. :)

Borsy 2015.04.20. 15:47:19

@Basilisk Captain: Ennyi erővel téged is ki lehetne rúgni. A veszteség nagy része pedig abból tevődött/tevődik össze, hogy az utasok közül igen nagy rész 90%-os és jogtalan 50%-os jegyekkel utazik, és ezt elfelejtik kompenzálni.

ruba 2015.04.20. 16:28:24

@Fillér B. Gusztáv: Miért, a nappalival, ami estére ér oda elértétek? :) Ha körül akartok nézni Belgrádban, akkor arra mondjuk rá szántok 1 napot. Ha a gép hajnalban indul, akkor a következő módon lehet ezt megoldani. Ahogy ti csináltátok (feltételezésem szerint): 1. napon elindultok Budaperstről dél körül vonattal, megérkeztek este 9 körül, elvonulás a szállásra. 2. nap városnézés Belgrádban, este a szálláson, majd 3. nap hajnalban indulás a reptérre. Ahogy kicsitt jobb. 1. nap este elindultok a vonattal, megérkeztek 2. nap reggel, innen ugyanúgy 1 nap városnézés Belgrádban, este szállás, és következő napon lehet menni a reptérre hajnalban. Ezzel igazából fél napot nyertetek, igaz azt otthon tölthetitek, de nézhetjük máshogy. Ha délután 4-ig dolgozol, akkor ha a délben induló vonattal akarsz menni Belgrádba, akkor csak szombaton tudsz elindulni, míg az esti vonattal már pénteken este elkezdhető a "nyaralás", vagyis nyertél egy napot. Én például Varsóba ezért fogok éjszakai vonattal menni, mert hiába van repülő, ami 1 óra alatt elvisz, ha pénteken az utolsó gép 17:25-kor indul, azt 16:30-kor a munkahelyemen végezve nem érem el. A másnapi első géppel pedig legjobb esetben 11-re érek a városba, míg az esti vonattal reggel 7-től már lehet csapatni a városban :)

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.04.20. 16:55:46

@_Neville:
"Ilyen menetidővel és menetrendi struktúrával legkevésbé sem csoda, hogy nincs nemzetközi utas, nem gondolod?"

De, mindenképp, ez egy kétoldalú dolog, avagy önmagát felpörgető leépülési spirál. De Bp-Belgrád közt optimista esetben sem várható a belátható jövőben olyan forgalom, hogy nemhogy szuperexpressz, de még egy tisztességes kétvágányú, 160-as vonal is indokolt legyen. Mondjuk felfuttatni a Bp-Szeged-Szabadka-Újvidék-Belgrád útirányt ilyesmi kiépítéssel, na azt inkább, egy ilyen útvonalnak minden szakasza értelmes lenne, utas akadna, de a nagy részük nem a két főváros között...

@portugéza:
"a fáma szerint a vonalfelújítás mögött a teherforgalom felpörgetése áll. Nem értek hozzá, van aki azt mondja, hogy a kínai áruk nem a Földközi-tengeren át érkeznek, de lehet, pont a diverzifikálás a cél. "

Igen, tudom, most ez az aktuális szöveg. Namost a tehervonatoknak egészen más infrastruktúrára van szükségük - nem kell pl. magas pályasebesség, nagy vonatok fogadására alkalmas állomások kellenek, meg ilyesmi... ez az egész szuperexpresszes duma azt mutatja, hogy ha épül valami, az politikai elhatározásból épül, ahol a befektető a lényeges, és nem az, hogy mibe fektet be... nem feltétlenül fog bárkit is érdekelni, hogy valaha is megtérül-e az ára, vagy hogy lehetne-e ugyanarra a célra valami alkalmasabb megoldás. (A másik ilyen lufi a V0...)
süti beállítások módosítása