Izlandra is repül a Wizz Air végre, kár, hogy nem Budapestről, hanem Gdanskból. Megnéztük, javultak-e ezzel a magyar utas lehetőségei, mennyiből juthatunk el a gejzírek gyönyörű földjére.
Valamit nagyon tud Gdansk, a Wizz Airnek elég sok olyan útvonala van, amit csak és kizárólag onnan repül. Bámulatos, hogy mennyi volt hajógyári munkás dolgozik például Norvégiában, mi más magyarázhatná, hogy szinte az összes kis vidéki reptérre már szállnak Gdanskból. Amikor Árpád törzsolvasónk ma jelezte, hogy Reykjavikot is elkezdi repülni onnan a Wizz, először azt hittük, viccel. Mintegy tízezer izlandi lengyel vendégmunkásról találtunk híreket, de úgy tűnik, ez már a cégnek elég: valóban felkerült a menetrendbe a Gdansk-Ryakjavik járat. Ennek apropóján megint megnéztük, hogy tud a magyar turista eljutni egyik kedvenc szigetünkre.
A Wizz júniustól repül majd hetente kétszer Gdanskból Reykjavikba, a legolcsóbb jegy amit találtunk, 50 euró. Ettől egyelőre nem estünk hasra, de induljunk ki abból, hogy reálisan lemegy 30-40-re. Már csak el kell jutni Gdanskba, ami nem egyszerű. Varsóba fillérekért reppenhetünk (3-5 ezer forintos jegyek gyakran vannak), onnan pedig még van két opció. Vonatkozhatunk 350 kilométert, vagy Varsó-külsőről a Ryanair elvisz szinte ingyen, most is sok a 20 zlotys (kb. 1500 forint) jegy.
Átszállással rengeteg kombinációban mehetünk még Wizz és Ryanair kombinációjával Gdanskba, de ennyire olcsón mint Varsón át, aligha. De nem kell repteret váltani. Talán leginkább Malmö az, ahol bizonyos napokon korrekt átszállási idővel abszolválható a művelet és a jegyek is olcsók mind Budapestről, mind Gdanskból, szóba jöhet még átszállónak Bergamo, Charleroi, Eindhoven, Stockholm, Göteborg.
A másik variáció az easyJet izlandi járataiból kiindulni, ezeknél csak egyszer kell átszállni. Szerencsére egyre több városból indítanak reykjaviki útvonalat, Londonban már két repteret is kiszolgálnak, de jó átszállóhely lehet Basel, Genf és Bristol is. Az árakat árpörgetve nagy különbségeket látunk. Július felejtős, horror áron pörög, de nyár végétől azért beficcennek az 50 euró alatti jegyek is, de össze-vissza és kevés. Jó sokat kell dolgozni azon, hogy jó csatlakozást és alacsony árakat is találjunk, de nem lehetetlen.
Amire célszerű figyelni: a Wizznél fizetős a nagy kézipoggyász, márpedig Izlandra pont nem egyszerű beférni egy kicsibe. Aki pedig wizzes dupla átszállós megoldáson töri a fejét és nincs Privilege Pass bérlete, rögtön három járatra fizethet külön a csomagért. Másrészt pedig az easyJet és a Wizz árazása eltérő, jó stratégia lehet lefoglalni hamar a megfelelő árú easy-jegyet, majd érdemes várni, hogy a továbbutazásra kinézett Wizz-járat ára lejjebb menjen.
Ami még szóba jöhet: a Wow Air (az Iceland Express utódja) Londonból időnként ad 60 font körül jegyeket, a többi európai útvonala elég megfizethetetlen Izlandról. S néhány napon a Norwegian is jó lehet azoknak, akik fáznak a fapados átszállástól: hazafelé olyan a menetrend, hogy lehet közvetlenül Reykjavik-Budapestet foglalni. Oslóban ugyan átszállás van, de a csomagokat átviszik és biztosítják a csatlakozást - ha az első gép késik és elmegy a budapesti, feltesznek a következőre. A legolcsóbb jegyet ebben a variációban október elejére láttuk 111 euróért. Drága, de kényelmes.
Összességében az látszik, hogy csak egy szűk körnek éri meg egyelőre a gdanski útirány. Egyrészt a ponthuszároknak, akik úgy számolnak, hogy nekik a Wizz-kártyás költések után kapott pontok levásárlása nem költség, azt gondolják, a lilákkal ingyen repülnek. Másrészt akiknek van idejük és amúgy is megnéznék Gdanskot - tényleg érdemes, szép város. De a csomagdíjakkal nekik is számolniuk kell, vagy nagyon kitömni azt a kis zsákot és a beszállás idejére magunkra venni több réteg nagy helyet foglaló ruhát. Amikor viszont mindenkinek jó lehet: július. Az a főidény, akkor lehet a legtöbb dolgot megnézni, szeptembertől már egy csomó út járhatatlan. Nyár közepére az új Wizz-járat a legolcsóbb opció.
Igazi kiszsákos fillérbaszók tehát kihozhatják a jegyet Varsón és Gdanskon át akár 60-70 euróból is egy útra, de ezért nagy bumlit kell vállalni és ennél minimálisan többért easys verzió is kisakkozható. S a legfontosabb: Izland mocskos drága hely, a teljes útiköltség tekintetében a repjegyár párezres különbséges pont nem oszt, nem szoroz. Ami biztos: a csak melegben élvezőket leszámítva mindenkinek érdemes menni, életre szóló élmény. Spórolási trükkökért pedig ajánljuk előző izlandos posztunkat.
Utolsó kommentek