FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Már most olcsóbb a Wizz a Ryanairnél?

2015.03.06. 00:03 Sóher crew

Jövőre a Ryanair költségszintje alá akar menni a Wizz, a kilométerre vetített jegyára pedig már ma is alacsonyabb, mint a nagy konkurensé - többek között ez is kiderült Váradi József egyetemistáknak tartott előadásán, miközben repkedtek az ingyenjegyek. Meg az is, hogy mit érzett, amikor a sikeres tőzsdei bevezetés után látta, hogy szárnyal az árfolyam. Sőt még az is, hogy a Wizz szó Montanában grizzlyszart is jelent, ezért majdnem megváltoztatták a cég nevét. Alkalmi szerzőnk beszámolója a közgázról.   

Szerda este a Corvinus Egyetemen tartott előadást Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. Beszélt a cég elmúlt 11 évéről, a tőzsdére menetelről, kiosztott néhány ingyenjegyet, és a hallgatók pikáns kérdéseire is válaszokat adott.

Az InCube diákszervezet hirdette meg azt a rendezvényt, melyre előzetes regisztrációt követően lehetett bejutni a Corvinus Egyetem impozáns C épületének nagyelőadójába. A hallgatók ugyanúgy várták a 18:40-es kapunyitást, mintha csak a reptéren sorakoztak volna. A kapuban mindenki kapott egy Forbes Magazint, mely a leggazdagabb magyarok listáját tartalmazta. Az este vendége, Váradi József anno a Forbes nyitószámának címlapján szerepelt, de az este végére sejthetővé vált, hogy a tőzsdére menetelt követően akár a leggazdagabbakról szóló számban is előkelő helyre kerülhetne.

varadi_kozgaz.jpg

A beszállítás elhúzódása miatt kissé késve kezdődött az előadás, a nagyelőadó load factora kb. 90%-os volt. Tyll Attila hangja köszöntötte a ma esti utasokat a másfél órásra tervezett képzeletbeli repülésen, és nem ez volt az egyetlen videóbejátszás. Láthattuk azt a jelenetet is, az előadó kérésére kétszer is, amikor egy Wizz-gép a budapesti Duna-hidak felett repült át (hogy hány méterrel felette, azt inkább ne firtassuk), de betekintést nyerhettünk a cég belső hangulatába, sport tevékenységébe is, és láthattuk, hogy a mindig csinos légiutas kísérők bizony tudnak bulizni is a céges karácsonyi partin.

Még a rendezvény elején felkérték azokat a hallgatókat, akiknek van Wizz app-juk a telefonjukon, hogy álljanak fel, mert hogy egy kis varázslat készül: és kiosztottak nekik egy-egy ingyenjegyre beváltható vócsert.

Váradi József nem az a backstage-ben elrejtőzős fajta. Hatalmas tapsot kapott a bevonulásakor, pedig már korábban is a szónoki pulpitus mellett álldogált, a telefonját böngészte.

A prezentációját elkezdve elárulta, az elmúlt hetekben legalább 100-szor lejátszotta, különböző befektetői csoportok előtt, de most teszi ezt először magyarul. Aki szereti a száraz számokat, az most figyeljen: az utasszám tavaly 15,8 millió fő volt, 54 gépet üzemeltetnek, a 2 újjal együtt 12 országban 20 bázisról 38 országba repülnek, 350 útvonalon. A menedzsment fele magyar, a többi igazi multikulti, 30 náció dolgozik a cégnél.

Volt szó a cég „ultra low cost” üzleti modelljéről, mint ami nagyon bevált, és szép jövő előtt áll, különösen a Közép-kelet európai térségben, ahol dinamikus növekedés alatt és előtt áll a repülés, de ebből szerinte a hagyományos légitársaságok nem igazán fognak részesedni. 2025-re 200 géppel számol Váradi, ami szép, de ez a térségben várható gép darabszám növekedésének csak a 40%-át jelenti.  A növekedés 85%-a a már most is kiszolgált repterek közötti forgalomban várható, és a többi jelent csak kimerészkedést új piacokra, az is elsősorban a keleti nyitás jegyében, bár a bevételek fele nyugat-európai járatokon keletkezik, forintban pedig csak 6%.

Az átlagos jegyár 49,6 euró, ami csak egy hajszálnyival több, mint a Ryanairé, de jóval az easyJet 81 eurója alatt marad, - a hagyományos légitársaságok árai „kilógtak a grafikonról”.  Tekintve azonban, hogy a lila gépek átlagosan 1500 kilométeres járatokat teljesítenek, míg a nagy versenytárs Ryanairéi csak 1200-asokat, így a távolságra vetített jegyárakat tekintve a Wizz olcsóbb. A kiegészítő bevételek értéke eléri a  jegyárbevételek felét.

A tözsdére menetel kapcsán elhangzott, hogy a Wizz Air cégértéke immár az „Air France-KLM” kombóénak megfelelő, bő kétmilliárd euró. A vezérigazgató a kor szellemének megfelelően focis hasonlattal magyarázta meg, hogy miért a londoni tőzsdére vitte a cégét: ha választhat, hogy a Premier League-be, vagy a magyar NB1-be nevezheti a csapatát, akkor nyilván az előbbit választja, mert ott meg tudja mutatni magát, a versenytársai is ott vannak, és ott könnyű tőkéhez jutni. No igen,  9-szeresen jegyezték túl a részvényt, de ők tartották magukat az eredetileg tervezett árhoz.

Elmesélte, hogyan nyitotta meg a londoni tőzsde aznapi kereskedését, gyermeki naivitással hiányolva a filmekből ismert ordibáló, integető, telefonálgató brókereket. De amikor az óriás kivetítőn a Wizz Air neve jelent meg, az varázslatos volt. Főleg, hogy zöld nyilak jelezték, hogy a nyitó árfolyamtól csak felfelé mozdul el, úgy érezte magát, mint amikor megkoronázzák…  és ebből a mondatból már akaratán kívül sem tudott máshogyan kijönni, mint egy király, és meg is kapta az elismerő mosolyt a közönségtől. Elárulta, hogy ekkor született első Twitter bejegyzése, amit akkor még csupán 20 követője olvashatott.

Ezek után a hallgatói kérdések következtek. Kiderült, hogy fontos számára az Alma Materrel, a Corvinussal való kapcsolat, gyakornoki programjuk is van az egyetemmel, de a Marx szobrot hiányolja az aulából.

A Wizz Air egy erősen központosított cég, kékgalléros munkavállalójuk nincs (ők ki vannak szervezve), és így 200 fős a headquarter (a Ryanair központi állománya 54 gépes korukban már 400 fős volt). A vezérigazgató arra számít, hogy 1 éven belül a Ryanair költségszintje alá tudják magukat varázsolni, ezáltal a legalacsonyabb költségekkel dolgozó cég lesz a Wizz, ami hatalmas versenyelőnyt fog jelenteni.

Úgy látja, hogy ők a fapados modell ellenére mindig is igyekeztek ügyfélközpontúak lenni, és szerinte az utasok megfizetnek 5-10% jegyár prémiumot azért, hogy ne az utasszívató Ryanairrel utazzanak, nem véletlen, hogy az írek is feladták a bunkóság-policy-t. (Ezért talán helyesebb lett volna a múlt idő, úgy néz ki, el is tűnik a Wizz jegyárprémiuma, a Ryanair kézipoggyász-szabályozása például sokkal barátibb - a szerk.)

A Malév kiesését követő vérre menő versenyről elmondta, hogy 30 millió eurót buktak rajta, de végül a Ryanair fújt visszavonulót. Az egykori SkyEurope-ról („olyan is volt?”) elmondta, hogy bár jól időzítették az indulást, jó orruk volt a piachoz, de csapnivaló volt a végrehajtás. A hibát szerinte ott vétette a SkyEurope menedzsmentje, hogy a hagyományos légitársaságokhoz mérték magukat, ezért a fapadosokkal nem tudtak versenyre kelni. A Wizz mindig is a Ryanairhez mérte magát.

Egy hallgató a Sólyomra is rákérdezett: Váradi szerint 20 ezer dollárból bárki el tud hozni egy gépet egy londoni géptemetőből, még át is festik neki olyanra, amilyenre szeretné. Nem gondolja úgy, hogy egy országnak feltétlenül szüksége lenne „nemzeti” légitársaságra. 

A fapados interkontinentális járatokat illetően bizonytalanul szkeptikus válasz hangzott el. A fő probléma az, hogy nagy távolságokon nem hozható az a hatékonyságbeli különbség a hagyományos szolgáltatókhoz képest, ami a röviden igen. Különben is, a transzkontinentális forgalomban csak a prémium szolgáltatásokon van haszon, a gép hátuljában ülő turistaosztályosok csak viszik a pénzt.

A dubaji útvonalon az Emirates-szel kialakult versenyről elmondta: amióta az arab légitársaság aktívan promózza Dubajt, nőtt a foglalásaik száma, mert a térség iránt érdeklődők megnézik a Wizz árait is, és jól döntenek. Lehet, hogy emiatt vissza fogják tenni a heti negyedik, vagy beteszik az ötödik járatot. Nem fél a konkurenciától, megélhetnek egymás mellett, más a piacuk, az Emirates átszállókat szállít a Föld túloldalára. (Mi azért találtunk olyan napokat, amikor az Emirates csomaggal együtt már olcsóbb volt - a szerk.)

Az orosz és ukrán piacokon a helyzet enyhüléséig nem terveznek bővítést, minimumon tartják a kapacitást, de középtávon már jók a kilátások. Addig azonban várhatóan továbbra is lengyel és a román piac adja a forgalom 20-25 százalékát, a magyar csak 10-et.

A cégközpont Svájcba költözését a kedvezőbb adókkal, és a menedzsment szempontból vonzóbb környezettel indokolta. Budapest is nagyon jó hely, de annyira nem jó hírű, hogy a legjobb szakemberek eljöjjenek ide dolgozni - hangzott el.

Több hallgatói kérdés is foglalkozott a cég névválasztásával. Elhangzott, hogy profi dizájncégekkel dolgoztak ezen is, elvárás volt a fiatalos dinamizmus, és hogy tulajdonképpen nem jelent semmit. De aztán hozzátette, hogy Montanában, ahova az egyik Indigo Partners-es fő tulajdonos való, a grizzlymedvék melléktermékét nevezik hasonlóan, ezért a szakmai befektetők kikötötték, hogy megváltoztathassák a cég nevét – de erre végül nem került sor. Csak annyiban, hogy Wizz helyett Wizz Air lett, mert a másik domain már foglalt volt. (Rendkívül fontos frissítés: egy résztvevő jelezte, hogy Váradi melléktermék-ügyben kissé nyakatekerten fogalmazott, de neki inkább egy húgynak tartott sör rémlett. Rákeresve valóban van arrafelé Grizz Whizz nevű sör, lehet, hogy erre utalt, lényeg, hogy talán ők sem bánják már, hogy nem nyúltak a névhez.) 

Végül egy okostojás hallgató kérdése zárta a rendezvényt, nevezetesen hogy véletlen-e, hogy a szó kiejtve nagyon hasonlít a „varázsló”-hoz – erre egy huncut mosoly volt a válasz.

33 komment

Címkék: Wizz Air Váradi József

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr907244783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindegyhol 2015.03.06. 11:33:08

Még jó, hogy Váradi képben van, nem is kell nemzeti légitársaság...

Basilisk Captain 2015.03.06. 13:24:42

""Úgy látja, hogy ők a fapados modell ellenére mindig is igyekeztek ügyfélközpontúak lenni, és szerinte az utasok megfizetnek 5-10% jegyár prémiumot azért, hogy ne az utasszívató Ryanairrel utazzanak""

Akkor ideje lenne lecserélni az ÜFSZ-ben ülőket kevésbé dilettánsokra.

Váradi el vagy tévedve, nem vetted észre, hogy ti vagytok az utasszívató cég a budporttal az élen? Nézz körül majd egyszer a beszállításoknál, és rájössz ki az utasszívató...

BizAir 2015.03.06. 13:32:05

Úgy látja, hogy ők a fapados modell ellenére mindig is igyekeztek ügyfélközpontúak lenni, és szerinte az utasok megfizetnek 5-10% jegyár prémiumot azért, hogy ne az utasszívató Ryanairrel utazzanak

Ez a csúcs - TE JÉZUSOM! :D Ügyfélközpontúság az UTOLSÓ ami a lila hányásról eszembe jut =D

BizAir 2015.03.06. 13:34:00

De úgy ám blokk, ez a kényszeres Ryanairhez való hasonlítgatás... Mosolyogtató :)

Nem egy ligában játszanak, nagyon.

Sóher crew 2015.03.06. 16:36:02

@BizAir: Lassan leállíthatnád a baromságaidat. Utoljára, tényszerűen. Pontosan ugyanabban a ligában játszanak és csak ők ketten játszanak ugyanabban: ultra low cost carrier. Most már mindkettőnek nyilvánosak az adatai, kézenfekvő a hasonlítgatás. Van persze még jó nagy méretbeli különbség, de két éve ez a flottát nézve 8-szoros volt, most meg inkább 6-szoros, mert a Wizz nőtt ebben a két évben, a Ryanair meg egy darabig stagnált és csak most kezdett újra lassan nőni. Épp a méretbeli különbség miatt érdekes, hogy már most egészen kicsi különbség van a költségszintjükben. Szóval ezek a tények, kéretik nem ökörségeket írogatni.

@Basilisk Captain: igaz volt pár hónapja, mostanra változtattak, de ezt te is tudod, részben épp a posztjaink hatására. De abban egyetértünk, hogy mióta a Ryannél egy nagy kézi plusz egy kicsi ingyenes, nincs semmiféle ügyfélközpontúsági előny a Wizznél, sőt.

Basilisk Captain 2015.03.06. 16:52:00

@Sóher crew: hát igen. Sőt! :)

Elnézve a hozzászólásokat annál a cikknél amikor írtátok, hogy jövőre vége lesz a szabad ültetésnek a wizznél, jó pár embert zavar, hogy szabad rablás van a helyeknél.
Az lenne a legjobb, ha ryan 5 géppel lenne jelen a magyar piacon, mint 3 éve, mert akkor lenne verseny, mert most csak minimális van.

Sóher crew 2015.03.06. 17:03:37

@Basilisk Captain: Pontosan. De a Ryanair részéről is érthető, hogy nem ide koncentrál, hanem inkább több pénzt keres máshol.

BizAir 2015.03.06. 17:10:29

@Sóher crew: Ja igen, a baromságok, pl. azt is lehetne akkor mondani, hogy tulajdonképpen mindkettő repülőgépeket reptet. Nemde? :D Amúgy sok közük ezen kívül, a lényeges kérdésekben NINCS egymáshoz. Tehát - piac. Ryanairnél úgy tud lenni 50€ körüli jegyár, hogy nem egy se kettő helyet ad akár 5-10€ért is adott gépen, míg a wizzednél úgy tud lenni hasonló, hoyg eleve magasabb az árszínvonal (többnyire, itthonról mindenképpen, külföld, kiváltképp Lengyelország, más tészta). Ryanairnek bizony bizony akadnak business utasai is, akik 100-150€t fizetnek a jegyért, míg wizzednél a munkáshadosztály a domináns. Pestről is, bár itt rájöttek, hogy lehet fejni az embereket szépen a horribilis árú un. nyaralójáratokkal, de milyen furcsa véletlen, hogy gyakorlatilag minden nagyobb lengyel városból repülnek valahova, akár több helyre is Norvégiába... nahát nahát, biztos a turizmus olyan jelentős ott :D

Szóval nem, a két cég nem egy súlycsoport, szinte sehogyan sem, és aki összehasonlítgatja őket, az vagy nem tudja mit beszél, vagy tudja, csak rosszul.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.06. 17:28:14

@BizAir: most őszintén, miért rühelled őket ennyire látványosan? úgy tűnik, a zsigeri utálat elhomályosítja a látásodat.

BizAir 2015.03.06. 17:33:49

@Fillér B. Gusztáv: Vagy a tiédet az ellentétes irányú mindenféle Jedi bűbájok amikkel megigéznek ;) Levelezgess kicsit az ügyfélszolgálattal, megtudod, milyen is az. De valami fajsúlyosabb parával kapcsolatosan, pl. Járatkésés esetén a kompenzáció, menetrendmódosítások halomban, törlések stb. Azt a fajta dilettanciát, és a totál egyértelmű hülyének nézést amit tapasztalni fogsz, nem teszed zsebre, és egy életre beivódik.

Mellesleg én pl. úgy vagyok vele, hogy ahol ilyen "embereket" alkalmazni képesek, akik ott válaszolgatnak a levelekre (akik diákok amúgy, és otthonról nyomják), ott akár az üzemeléssel is para lehet.

BizAir 2015.03.06. 17:35:48

@Fillér B. Gusztáv: Ezenkívül lehetne sorolni amúgy, a kézipoggyász szabályzat (aminél szintén beetették az embereket, hogy ez nekem jó, és a legtöbb be is szopikázza ezt), az ülések minősége, milyensége, sortáv stb., a stewik viselkedése a legtöbb esetben, ésatöbbi.

flea 2015.03.06. 18:11:14

@BizAir: elég sokat repülök velük, és például az utaskísérőik átlagos színvonala meghaladja azt, amit egyes hagyományos légitársaságoknál voltam kénytelen tapasztalni.

Az ügyfélszolgálatuk az emelt díjas számokkal, na az tényleg agyrém, eleinte egy darabig ez tartott távol attól, hogy egyáltalán kipróbáljam őket, és egyértelmű, hogy messze ez a legnagyobb gyengéjük jelenleg. De szóljon mentségükre, hogy ~8 év viszonylag rendszeres kapcsolat alatt 2x kellett hívnom őket, és a következő megoldások születtek:
- Az első esetben elmondtam a problémát a következő repüléskor az utaskísérőnek, aki erre adott egy sima budapesti földrajzi számot, hogy azon hívjam őket.
- A második esetben némi guglizás után találtam egy olyan számot hozzájuk (asszem Máltán?), amit Skype-ról viszonylag olcsón fel tudtam hívni. Magyarul nem beszéltek, de az angollal (nyilván) nem volt gondjuk. (És a problémámat is orvosolták. Mondjuk nem volt bonyolult, legalábbis szerintem.)

@Sóher crew: tapasztalom a pozitív változásokat, és gondolkodtam rajta, hogy vajon a posztjaitoknak van-e köze hozzá. Honnan tudjátok, hogy van? :)

BizAir 2015.03.06. 18:12:55

@flea: Soha az életben én még az ügyfélszolgálatukat fel nem hívtam. Nincs az az Isten :)

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.06. 18:31:39

Aki ennyire nem tud írni, mint a cikk elkövetője (akinek az összetett szavak leírása már meghaladja az agyi képességeit), az miért erőlködik vele?

@BizAir:
Ja, ám blokk...
Mondták már neked, hogy ha fingod sincs az idegen szavakról, akkor inkább ne használd őket, mert nem okosabbnak, hanem csak hülyébbnek tűnsz? Pedig már az alaphelyzet sem valami biztató.

@Sóher crew:
"részben épp a posztjaink hatására"
Muhaha, egy néhány száz fős olvasottságú hobbihőbörgős poszt biztos kurvára érdekli Európa második legnagyobb fapados légitársaságát.
Kicsit szabasd már kisebbre a mellényedet...
Most kb. olyan vagy, mint amikor az egér meg az elefánt mennek át a hídon, és az egér megszólal: Hallod, hogy dübörgünk?
Röhej.

BizAir 2015.03.06. 18:40:46

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: jaja, ez a legfontosabb, hogy az ám blokkba bele kell kötni. Lájk! :) Igazán releváns.
Gyanítható, hogy mivel más nem nagyon van e szerint, amibe bele lehetne trollkodni, akkor az En Bloccal lett volna baja a Népnek - Capisi? :)

Mondjuk ez az "Európa második legnagyobb fapados társasága" szöveg ez überelt itt mindent szinte :D Az, hogy így kapásból fejből tudhatóan megelőzi az easyJet, a Germanwings, a Norwegian, (és természetesen a Ryanair is) az hagyján...

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.06. 18:55:54

@BizAir:
A többi hülyeségedet elmondták mások, minek iosmételjem?

Talán már mondtam, hogy ha annyira hülye vagy, hogy nem beszélsz valamilyen nyelven, akkor inkább ne próbálkozz vele, mert nemcsak gyanú lesz, hogy mennyire hülye vagy, hanem egyértelműen ki is derül. Itt most épp a capisCi egy ilyen: http://hu.bab.la/igeragozás/olasz/capire.

Az, hogy magyarul sem tudsz rendesen (en blockal, ezt meg így írják), az a másik kérdés.

Szóval értem én, hogy hülye vagy, de minek reklámozni?

BizAir 2015.03.06. 18:57:05

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: Közben rájöttem - don't feed the troll a megoldás.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.06. 19:26:38

@BizAir: én csak röhögök rajta.

ami a wizz-tapasztalatokat illeti, nekünk túlnyomórészt pozitív, ami meg nem, megírtuk azt is. egyik cégnél se szeretjük a kamu önfényezést.

@flea: volt ez a poszt:

fapadosinfo.blog.hu/2014/11/26/miert_alazza_meg_utasait_fel_centi_miatt_a_wizz_air

kicsit többen olvasták néhány száznál és nagyon erős kommentek is voltak. szépen végigment az online sajtón is,
aztán pár nappal utána jött a változás, a wizz profin elvitette a balhét a budporttal. hiszünk a 444-nek, ítéled meg:

444.hu/2014/12/01/veget-vet-budapesten-a-wizz-air-az-utasokat-szopato-poggyaszos-szivatasnak/

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.06. 20:27:42

@Fillér B. Gusztáv:
Ja, mert a 444-nek első kézből való információi vannak erről.

Ha te elhiszed, hogy egy fosos blog miatt változtat egy több milliárd dolláros forgalmú cég, akkor te jóval hülyébb vagy, mint amilyennek kinézel.

Vagy a haverok előtt menő azzal dicsekedni, hogy "én intéztem el, gecik!" - azok meg legfeljebb csak a hátad mögött röhögnek ki, mert nem akarnak leégetni.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.06. 20:30:37

@Fillér B. Gusztáv:
Én meg rajtatok röhögök.
Fosos kis senkik vagytok, akinek fapadosra telik csak, és utána fanyalognak, hogy de szar (merthogy ezen a blogon fikázáson meg jajgatáson kívül más nem nagyon olvasható).

Ha a hajléktalanszállóra mész vacsorázni, akkor utána ne pattogj, hogy nem Gundel-szintű se a kaja, se a kiszolgálás.
Röviden ennyi.

M. Péter 2015.03.06. 22:24:36

"és szerinte az utasok megfizetnek 5-10% jegyár prémiumot azért, hogy ne az utasszívató Ryanairrel utazzanak "
Én biztos nem. Kétszer utaztam Wizzairrel, akkor megesküdtem, hogy soha többet, még ha nekem fizetnek, akkor sem. Indulás előtt néhány nappal 5 órával megváltoztatták repülő indulási idejét, mi ez, ha nem utasszívatás? A Ryanair viszont eddig még mindig korrekt volt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.06. 23:28:33

@Budapesti Szeretkezési Vállalat: nálad hülyébb trollunk még nem volt, gratulálunk.

@M. Péter: kettőből nem érdemes következtetést levonni, van aki ment 20-szor és semmi problémája nem volt. Más a Ryannel fázott rá 2-ből. mi mentünk mindkettővel több mint 100-szor és vegyes a kép.

csadeev 2015.03.07. 01:23:03

En 10+ alkalommal utaztam wizzel, es 20+ ryanairrel. Soha egyikkel sem volt komolyabb gondom a troger utasokon, es az idegesito vegyel mindent promozason kivul. Empirikus tapasztalataim alapjan, hogy ha budapestrol mindket ceg repul egy desztinaciot, rendszerint a Ryan az olcsobb, foleg a kezipiggyaszos fizettetes ota (ez nalam komoly feketepont). Persze vettem en mar 15-20 eurokert nem is egy Wizz jegyet, de altalaban kell egy kicsit komolyabb research a foglalas elott.

Amugy az InCube-s esemeny a facebook eventjuk alapjan, nem volt sajtonyilvanos, legkozelebb kicsit tobb szabalykovetest kernenk kedves Mr. Filler, Mr. Soher, Ms. Turbulencia :)

M. Péter 2015.03.07. 17:12:14

@Fillér B. Gusztáv: Amikor még volt Ferihegy 1, többször láttam olyat a kijelzőn, hogy a wizzair összes járatának 2-3 óra késése volt, míg a többiek pontosak voltak.

BoeingBritni 2015.03.08. 14:07:10

Sziasztok,

Korabban mar sikeresen túl adtam Malév maketteken ezen a blogon keresztül, most az alábbi Malév relikviákat szeretnem megvételre felkínálni:
- Malév fedélzeti trolley (teljesen uj, jégtalcaval, feles méret, gyári Malév festéssel. A fiókok is benne vannak, lehet tálalónak is hasznalni.
- Malev IL-18 légcsavar, felújított, fali dekorációnak kiváló.

Ha valakit érdekel, akkor a zsuanna.k90@freemail.hu email címen lépjen velem kapcsolatba.

ZX71 2015.03.08. 20:33:26

Akit érdekel, már foglalható a Wizznél az okt-jövő márciusi menetrend. Most még remek árak vannak mondjuk egy jövő tavaszi spanyol vagy éppen dubaji kiránduláshoz.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2015.03.08. 22:27:07

@ZX71: lebuktál, nem követsz minket a facsén. már pénteken kitettük az infót, rozi reggelre szállítja a posztot. :)

ZX71 2015.03.09. 07:17:22

Na lebuktam... Mi az a facsé? :)

flea 2015.03.09. 09:52:37

@Fillér B. Gusztáv: korrekt.

Az a félmondatod, hogy "a Wizz profin elvitette a balhét a budporttal", milyen mértékben akarja azt jelenteni, hogy a szívatás a Wizz sara? Azért kérdezem, mert egyáltalán nem látok bele, de számomra hihetetlen, hogy azt a fokú köcsögséget, amit néha láttam, pusztán a megrendelő kedvéért, önérdek nélkül képes legyen valaki produkálni - ennélfogva hajlok rá, hogy elhiggyem, tényleg az alvállalkozóval volt a probléma, vagy legalábbis annak nagyobbik része.

Budapesti Szeretkezési Vállalat 2015.03.10. 19:02:57

@Fillér B. Gusztáv:
És még mindig kurvára le vagyok maradva e téren tőled és a blogot író többi ostoba seggfejtől.

Etniez 2015.07.04. 21:25:11

Mi repültünk Thessalonikibe Budapestről tavaly, nem volt drága a jegy. (londoni vagyok)

Etniez 2015.07.04. 21:25:40

De azt megírhattátok volna, hogy mi a kék galléros munka, mert én pl nem tudtam, meg kellett keresnem.
süti beállítások módosítása