A méregdrága Jet2 mellé normális fapadost követelnek maguknak a skóciai magyarok, megkérdeztük a Wizz Airt, nem akarnak-e netalántán oda repülni. Vizsgálják a lehetőséget, de nem csak ezt. Adtak még másik négy opciót, amivel szemeznek. Itt a vissza nem térő alkalom, lehet szavazni arról, hogy hova indítson a Wizz járatot. Mi kezdetnek Edinburgh-val és Nizzával kiegyezünk.
Skóciai olvasónk hívta fel a figyelmünket arra, hogy a kinti magyaroknak tele a puttonyuk a Jet2-val, pontosabban azzal, hogy csak ez az egy légitársaság repül onnan Budapestre, ezért a jegyek méregdrágák. Indult egy onlájn petíció, melyben a többi fapados légitársaság figyelmét szeretnék felhívni arra, hogy kellenének még járatok Skócia és Magyarország között.
Őszintén szólva mi sem értjük, miért nem cuppant rá erre a lehetősége eddig valamelyik ultra. A Ryanairnek pár éve, az első nagy magyar piaci lelkesedés során volt Prestwick-Budapest járata, annó mentünk is vele. Érdekes módon a Malév-csőd utáni nagy nyithatnékban behoztak jópár vidéki angliai útvonalat, de skótot nem.
A Wizz egyre aktívabb Skóciában, de csak Lengyelország irányából repül oda. Eleinte ő is az olcsó Prestwicket preferálta, de nemrég átváltott Glasgow fő repterére, sőt Gdanskból beindult Aberdeenbe is. Érdekes módon a Wizz a magyar útvonalakon ragaszkodik Londonhoz. Inkább felment már napi 4 Lutonra, mint hogy például 3 mellett vidékre is elkezdett volna repülni. Ennyire azért tudtunkkal nem Londonban összpontosul a kint dolgozó több tízezer magyar.
Épp amikor ezen morfordíroztunk, jött a bejelentés, hogy Kassán nyitja 20. bázisát a Wizz és az egyik új útvonal Sheffieldbe lesz. Na ez aztán tényeg durva, onnan épphogy beindultak Londonba és rögtön vállalnak vidéki Angliát, akkor vajon Pestről miért nem teszik? Rákérdeztünk a légitársaságnál és kaptunk egy választ, de nem csak azt. Íme a válasz:
A Wizz Air folyamatosan több mint 100 repülőtérrel tartja a kapcsolatot annak érdekében, hogy felmérje az esetleges új útvonalakkal kapcsolatos lehetőségeket. Új járatok indítása Magyarországról Skóciába vagy Európa más részeire természetesen lehetséges, amennyiben az útvonal értékelése megállapítja, hogy a potenciális új szolgáltatás megfelel a kereskedelmi szempontoknak.
ettől nem lettünk okosabbak, de azt is felajánlották, hogy adnak öt olyan várost, illetve régiót, ahova jelen pillanatban vizsgálják a járatindítás lehetőségét, kérdezzük meg az olvasókat, melyiket szeretnék leginkább. Hahó, köztük van Skócia is:
- Dél-Franciaország
- Nyugat-Franciaország
- Skócia
- Valencia
- Észak-Kelet-Olaszország
Ennél közelebbit, például francia és olasz városneveket nem adtak, ebből lehet most válaszolni. Mi mondjuk kicsit tágan értelmezve Dél-Franciaországot helyből mondunk egy Nizzát és teljes mellszélességgel támogatjuk Skóciába szakadt honfitársaink kérését, már csak azért is, mert Edinburgh a legfaszább városok egyike, ahol valaha jártunk.
Tehát, tessék szavazni akár itt kommentben, akár Facebook oldalunkon.
Az utolsó 100 komment: