FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Kirúgta utasszívató csomagos alvállalkozóját a Wizz Air

2014.12.01. 11:13 Fillér B. Gusztáv

Fellélegezhetnek a Wizz Air utasai: nincs több csomagos szemétkedés a beszállítókapunál, nem kell azon aggódni, hogy a kézipoggyász miatt, amivel évek óta utazunk, egyszer csak megbüntetnek. Öröm ez blogunknak, de leginkább a kommentelőknek, s végső soron az összes tisztességes utasnak: olyan sokan írták le véleményüket, hogy azt a légitársaság figyelembe vette és gyorsan változtatott. Mostantól deklaráltan méltányosságot és rugalmasságot ígér a csomagokkal kapcsolatban a Wizz. A Budport ellenben kiakadt és beszólt a Wizznek, állítva, hogy a légitársaság kérte a keménykedést és eddig elégedett is volt vele.

Vége a Wizz Airnél a csomagos vegzálásnak: a légitársaság felszólította földi kiszolgáló partnerét, hogy azonnali hatállyal függessze fel a Budport szolgáltatásainak használatát.  Ez a cég volt az, amely a csomagok mérését végezte, s gyakran akár pár milliméter túllógás miatt keményen büntette az utasokat. Ráadásul rengeteg panasz érkezett az utasoktól a budportos személyzet nem megfelelő viselkedésére, magunk is többször láttuk, hogy még a beszállítást végző kollégáik is a fejüket csóválták, látva, hogy mit művelnek az utasokkal a csomagosok.

Nyilván legalább részben múlt heti, rekord olvasottságú posztunk és az ahhoz kapcsolódó kommentek, utasbeszámolók hatására hozta meg a döntést a Wizz, amit üdvözlünk. Mióta a Wizznél fizetős a nagy kézipoggyász, a fedélzeten a felső csomagtárolókba kényelmesen felfér az utasok összes motyója, még a kabátok is télen. Ahogy írtuk, ilyen körülmények között millimétereken, meg kilógó keréken és fogantyúkon szőrözni és büntetni színtiszta szívatásnak, lehúzásnak tűnt. Azt kérdeztük, mekkora utaselégedetlenség, illetve vesztés kell ahhoz, hogy a Wizz változtasson a helyzeten. Jó, hogy nem vártak sokáig, felismerték a veszélyt és gyorsan léptek.

Érdekesség, hogy a Budport visszaszólt: szerinte a Wizz követelte meg a szabályok pöccre betartását, nemrég még díjazták is őket a fasza munkájukért. Közleményük szokás szerint az airportal.hu oldalon olvasható.

De vissza a Wizz bejelentéséhez: ennek fontos része, hogy felkérték összes földi kiszolgáló partnerüket ésszerűségre és rugalmasságra a csomagok esetében. Deklarálják, hogy fel kell engedni a poggyászokat akkor, ha csak a kerék, vagy a fogantyú lóg ki a keretből. Felülvizsgálják továbbá az összes csomagokkal kapcsolatos információs anyagot. A centikről nincs szó, de gyanítjuk, hogy ha egy csomag belefér a rekeszbe, csak valamelyik oldalon van egy-két centi lógás, mostantól nem kell büntetéstől parázni. Újra leírjuk: a szabályokat be kell tartani, az egyértelműen túlméretes bőröndök tulajdonosai fizessenek csak, problémánk nekünk is a bunkóság mellett a méltányosság és rugalmasság teljes hiányával volt.

Következő útjainkon természetesen megint teszteljük a beszállítási folyamatot, de addig is várjuk friss tapasztalatokat mindenkitől. Az ügy súlya miatt kivételesen a Wizz teljes közleményét idemásoljuk, a szokásos bullshiteket sem dobjuk ki, bízva abban, hogy a benne foglaltak valóban megvalósulnak.

FRISSÍTÉS: a sárdobálás folytatódik. Galgóczy Ferenc Budport-vezér azt mondta az Origonak, hogy mostantól a túlméretes kézipoggyászok után nem kell az utasoktól díjat beszedni. "Sem a poggyászok mérete, sem a darabszáma nem korlátozott a ma reggeli döntés értelmében." A pórul járt cég vezére mintha szövegértési problémákkal küzdene, a Wizz közleménye szerintünk egyértelműen csak méltányosságot, rugalmasságot, kis ráhagyást ígér. Abban viszont igaza lehet Galgóczynak, hogy a Wizz "egyértelműen a Budportra próbálja hárítani az utasok szempontjából indokolatlanul szigorú és méltánytalan kézipoggyász-szabályzat negatív hatásait."  

 

A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa legnagyobb diszkont légitársasága* ma bejelentette, hogy változtatásokat vezet be a budapesti utaskezelési szolgáltatójával kapcsolatban, amelyre azután került sor, hogy kiderült, az alvállalkozó több esetben nem felelt meg a légitársaság elkötelezettségének, hogy barátságos és gördülékeny utazási élményt biztosítson utasainak. A WIZZ szolgáltatásokat, úgy mint a helyszínijegyértékesítést, a poggyászfeladást és ellenőrzést, valamint a reptéri utasfelvételt Budapesten a Malév Ground Handling vagy annak valamely alvállalkozója végzi. A Wizz Air minden beszállítójának és azok alvállalkozóinak is meg kell felelniük a légitársaság barátságos szolgáltatást megkövetelő normáinak, tükrözve a Wizz Air filozófiáját, amelynek értelmében az utasokat gondtalan utazási élmény várja útjuk során. Miután több panasz érkezett a budapesti reptéren történő poggyászellenőrzés miatt, a Wizz Air a kézipoggyász ellenőrzési folyamatot érintő változtatásokat vezet be földi kiszolgáló partnerével, a Malév Ground Handlinggel közösen.

“A Wizz Airnél büszkék vagyunk rá, hogy alacsony viteldíjainknak köszönhetően egyre több és több ember számára válik elérhetővé a légi közlekedés, miközben odafigyelünk az utasaink visszajelzéseire is annak jegyében, hogy folyamatosan fejlesszük a szolgáltatásainkat és eljárásainkat” – mondta Diederik Pen, a Wizz Air üzemeltetési igazgatója. – “Úgy gondoljuk, az utasoknak csak azért kell fizetniük, amit valóban igénybe vesznek, fogyasztanak vagy szállítanak, miközben élvezetes, gondtalan utazási élményt kell kapniuk. Az utasainktól érkező panaszok arra sarkalltak minket, hogy felülvizsgáljuk a poggyászellenőrzési és díjbeszedési folyamatot a budapesti reptéren. Földi kiszolgáló partnerünket, a Malév Ground Handlinget felszólítottuk, hogy a WIZZ utasok esetében azonnal függessze fel alvállalkozója, a Budport szolgáltatásainak használatát. Most azon dolgozunk, hogy alternatív megoldásokat dolgozzunk ki annak érdekében, hogy fejlesszük a repülőtéri élményt, amelyet szabályzatunk betartatásakor tapasztalnak utasaink. Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy folyamatosan felülvizsgáljuk és fejlesszük a fogyasztói élményt, ezért felkértük a teljes útvonalhálózatunk mind a 104 repülőterén földi kiszolgáló partnereinket, hogy a poggyászméretek vizsgálatakor az ésszerűség és a méltányos rugalmasság jegyében engedjék fel a kézipoggyászokat a fedélzetre akkor is, ha a fogantyú vagy a kerekek kilógnak a méret vizsgálatára alkalmas keretből. Végrehajtjuk továbbá az online, a repülőtereken és a beszállókártyákon elhelyezett információs anyagaink teljes körű felülvizsgálatát, hogy biztosítsuk, utasaink helyesen értelmezik poggyászszabályzatunkat és így gondtalanul utazhatnak” – tette hozzá Diederik.

114 komment

Címkék: kényelmetlenség Wizz Air Budport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr166947797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ciprusi Utazók · http://ciprusi-utazok.blog.hu/ 2014.12.01. 11:32:28

Ha most ezt a két cikk miatt ették, akkor gratulálok!

Basilisk Captain 2014.12.01. 11:48:28

wizz is rájön hogy nem lehet titeket semmibe venni. Nem 1-200 ember olvas titeket, hanem akár több tízezer.

Tapmancs 2014.12.01. 11:54:50

Így kell ezt csinálni.

tygger 2014.12.01. 11:56:07

egészen biztosan benne volt a döntésben a posztsorozat, mondtam is itthon, hogy erre muszáj lesz reagálni. dicséretes, hogy ennyire gyorsan megtették, de még jobb lett volna, ha nem a sajtó kell ehhez, hanem maguk is kivágják a szemetet. de még mindig jobb így, mintha széttárnák a kezüket, szóval sok ilyen döntést még! aki meg gyerektől elvesz bőröndöt, az égjen a pokol összes bugyrában

sellőlány 2014.12.01. 12:09:24

Gratulálok én is a blog íróinak! Emellett persze sajnálatos, hogy a Wizzair hosszú ideig nem tett azért semmit, hogy egy az állapot megszűnjön, hanem megvárta vele a médianyomást. Most már tényleg csak annak kell érvényesülnie, hogy újra működjön az 1+1 kézipoggyász elv (mégha a nagy kézi fizetős is marad), és akkor elmondhatjuk, hogy visszaállnak a normális körülmények Wizzair fronton.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.01. 12:49:47

Nyilván nem nagyképűség egy néhány száz fős olvasottságú blognak azt állítania, hogy az ő hatásukra történt bármi.

Mint amikor az egér meg az elefánt megy át a hídon, és az egér megszólal: hú, hogy dübörgünk!

Röhej.

Shopping 2014.12.01. 12:56:20

MEGINT ÁT VAGYTOK VERVE!!!!!
Eleve milyen az a cég amelyiknek nincs saját minőségellenőrző rendszere, és "csak a sok panaszból értesül a problémákról"???

1. Nyilván tudtak róla eddig is!
2. A befolyó bírságokat meg volt pofájuk eltenni, ugye?

Miután a béka segge alá került a hírnevük, egy nem túl korrekt húzással felmentették magukat, mondván hogy nem ők a geci..k, hanem az alvállalkozó. Persze, és az kinek az utasítása szerint járt el??
Egy sajtóközlemény, és máris minden rendben, nem kell időt és pénzt költeni a minőség javítására, csak másra kenni a szart.
Nem magyarok vezetik véletlenül ezt a céget???

Csató 2014.12.01. 12:57:07

És most egy rakás suttyó utas fogja őket megrohamozni, túlméretes csomagokkal, dunyhával, libával.

Mert, "nekik ez jár" és különben is írnak majd az interneten.
Ha meg késik a gép, mert a stewardessek is csak másfél óra alatt tudják bezárni a csomagtartó rekeszeket, akkor majd az lesz a probléma xy légitársasággal.

sellőlány 2014.12.01. 13:05:09

@Mr. Közbiztonság Szilárd: A múltheti posztot 70 ezren olvasták. Ez nyilván már nem az a szám, amit jelentéktelennek lehet tekinteni. Ezért biztos, hogy köze van a posztnak ahhoz, hogy a Wizzair csak most lépett (nem pedig hónapokkal vagy hetekkel ezelőtt). Ráadásul tegnap megjelent egy objektív számokat, adatokat tartalmazó cikk a Budportról és működéséről, amit pár óra után (valószínűleg valami utasításra) levettek az oldalról. Nyilvánvalóan túlságosan reflektorfénybe került ez az egész szemétkedés és utasokon való nyerészkedés, és ez már a Wizz-nek is kellemetlen volt.

sellőlány 2014.12.01. 13:10:54

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Az persze hab a tortán, hogy a Wizz most úgy tesz, mintha a Budport szopatásáról sose tudott volna. Ez inkább a muhaha kategória.
@Csató: Más fapadosoknál látsz ilyet? Ugye nem? Akkor kár rémeket látni. Márcsak azért sem, mert a "nagy" kézipoggyászért a Wizznél továbbra is fizetni kell.

Le Orme 2 2014.12.01. 13:19:48

Álprobléma, műbalhé. Soha nem volt csomaggond a Wizzairnél. Ismert méretszabályok vannak és kész. Nekem is volt kilógó kerekem, két kézipoggyászom, kicsit nagyobb kézipoggyászom, soha nem volt gondom belőle. Volt amikor barátommal direkt teszteltük, hogy egyikünk vitte mindkettőnk kézipoggyászát, nem szóltak.

tudjukkik 2014.12.01. 13:22:55

@Shopping: +1

pontosan erről van szó

sellőlány 2014.12.01. 13:24:32

@Le Orme 2: Ha műbalhé lenne, valószínűleg el lett volba tussolva az ügy valami szép hivatalos közleménnyel. De itt jóval többről volt szó és ez nyilvánvalóan a profitjukban is tükröződött.

Mr. Közbiztonság Szilárd 2014.12.01. 13:30:40

@sellőlány:
És nyilván a Wizz Air nézi a blog számlálóját.
Az a 70 ezer pedig valójában néhány száz, akik többször visszatérnek. És a blogmotor hibái miatti frissítéseket is beleszámolja a rendszer.

Gondolom, nemsokára az MTA Nyelvtudományi intézete is módosításokat ad ki, mert a ti helyesírásotoknak köze nincs az MTA által preferálthoz, és megtörnek ennek súlya alatt.

Van még több ilyen vicces ötleted is?
Mert szeretek röhögni.

wizzpax 2014.12.01. 13:32:19

Az a baj, hogy nem ertik az emberek a hatteret. Mindez ami tortent nem csak egyszemelyben a Wizz hibaja. A ceg folyamatosan gyujti a panaszokat es koordinal az alvalalkozo kiszolgalo cegekkel. A problema az, hogy a beszedett buntetes joresze az alvalallkozoe. Az Budport nem karitativ szervezetkent mukodik a Wizz oldalan es kap egy fix mukodesi koltseget, hanem a megbuntetett utasokbol is van nyeresege. Tul kapzsi volt ez a Ferenc. Ahogy a ceg az alkalmazottakkal banik, az alkalmazottak csak ugy bannak az utasokkal. Persze hogy igy nem lehet egy korrekt kepet mutatni a kozonseg fele. Termeszetesen nem csak a Budport az egyetlen fekete barany es a gonosz, tobb kiszolgalo ceggel is gond van kulonbozo reptereken, de nem mindegyiknel a poggyaszmeret es a kedvesseg a problema. Ezt amugy minden legitarsasag elszenvedi, nem csak a Wizz kuzd ezzel. Szerintem a legnagyobb gond, hogy nagyon keves penzert dolgoztatjak a szerencsetlen fiatalokat 12-16 oras muszakban hajnali 2-3 oras kezdessel sokszor 6-8 egymast koveto napon, es termeszetesen joval kevesebb ember dolgozik, mint amennyire szukseg lenne, hogy ennyi utast becsekkoltasson a megadott ido alatt es meg a csomagok meretet is ellenorizzek. Aztan mindenki csak anyazik a sorok meg a lassusag miatt, de hat igy tobb penzt lehet zsebrevagni. Ha a tobb tizezer utas kozul akit ellenorizned kell csak egy is atcsuszik, ami persze a hulla faradtsag miatt nyilvan elofordul -hiszen nincs olyan ember aki nem hibazik- akkor azzal fenyegetnek, hogy levonjak a 'munkaberedbol', ami inkabb zsebpenz. Es akkor ezek utan a 8. muszakod vegen hajnali 4-kor az haromszazhuszonotodik kotozkodo bunko utas utan meg legyel is kedves. Minden elismeresem az ott dolgozoknak.

Gyorgy Nagy 2014.12.01. 13:36:09

Ez korrekt lépés volt.Lehet igy is.

sellőlány 2014.12.01. 13:39:22

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Ezt a lemezt már ismerjük. :-D Ha nincs semmi épkézláb érved, akkor bedobod a helyesírást.
Na jó, maradjunk abban a lelkibékéd érdekében, hogy a Wizz teljesen magától cselekedett a Budporttal szemben, ignorálva a szociális média erejét. És élj abban a hitben, hogy majd minden baj és probléma megoldódik, ha mindenki MTA szinten fog nyilatkozni. Biztos javul a gazdaság, európai életszínvonalon kesereghetünk azon ékes magyarsággal, hogy túl jó az életünk.

Pilot Topgun 2014.12.01. 13:39:55

@wizzpax: Megint hazugságon kaptalak. Nem értem, hogy miért kell hülyeségeket írni, amikor egy perc alatt kiderül, hogy az egyik csomag díja 70 euró, ebből 60 a Wizz-é, 10 a budporté, amin ketten osztoznak a Malévvel. A másik csomag díja 45 euró, eből 35 Wizz-é, 10 a budporté és szintén osztozzák. Most beszéltem velük egy perce a check-in-nél. Mit ártottak neked? :)

Szelid sunmalac 2014.12.01. 13:52:14

Persze, hogy tudott rola a WIZZ. De legtobbszor elmennek a falig. Nekik is meg kell ismerniuk hol a hatar. Megismertek, felismertek, leptek, ennyi. A blognak meg koszi erte! Egyebkent pont a posztok hatasara vettem hat jegyet inkabb a Ryanairnel a Wizz helyett.

wizzpax 2014.12.01. 13:58:28

@Pilot Topgun: Az informaciod lenyegeben korrekt es a 'joresz' tenyleg nem allja meg a helyet, igazad van. Ettol ez meg a tobbi tenyen nem valtoztat es semmilyen csusztatas nincs benne.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.12.01. 14:04:25

@Mr. Közbiztonság Szilárd: Egy Index.hu főoldalára kerülő blog cikket néhány óra alatt 2-5000 ember olvas el/látogat meg.

Ha ez a cikk még kiemelt is (nagy képpel) és sokáig is kint van, akkor gyorsan összejön több 10.000 ember.

Ha jól láttam az említett cikk generált közel 300 hozzászólást. Ez azt jelenti, hogy szerinted minden látogató 3x kommentelt...

Pedig a látogatók kevesebb, mint 1% fog bármit hozzászólni egy blog.hu cikkhez nem hogy 100 vagy éppen 300%.

Van még ott 1500 Facebook like is a cikkre, amit biztosan megint csak az a 100 olvasó generált.

Pilot Topgun 2014.12.01. 14:14:01

@wizzpax: Akkor miért írsz ilyet: "A problema az, hogy a beszedett buntetes joresze az alvalallkozoe." Tényleg, kaphatunk itt mindannyian erre választ?

wizzpax 2014.12.01. 14:16:03

@Pilot Topgun: Az iment kettovel fentebbi hozzaszolasomban valaszoltam eme kerdesedre, valoszinuleg elkerulte a figyelmedet.

wizzpax 2014.12.01. 14:17:49

@Pilot Topgun: Tenyleg nem erted, hogy nem ellenuk beszelek, hanem ertuk? Hatha javulnak a munkakorulmenyek, ebbol kifolyolag a hozzaallas, kedvesseg, tolerancia, majd az utaskomfort.

egy másik répatorta 2014.12.01. 14:25:50

Na most épp az történik hogy összeültek, aszondták hogy hú de csúnya volt. A Budport tulaja csinál egy másik céget, és pont ugyanúgy folytatják ahol abbahagyták. Kicserélődnek a csomagméricskélő kalodák, megtanítják mosolyogva ölni a földieket, kapnak egy mási színű sálat meg kitűzőt és másnaptól mehet a rendes kerékvágásban.

ZX71 2014.12.01. 15:20:20

Magyarország, szeretlek. :) Történik valami pozitív változás, erre mi a reakciók nagyobbik fele?
- "úgy folytatják majd, ahogy abbahagyták"
- "műbalhé"
- "megint át vagytok verve"
- stb.
:)
Persze a változást "kiváltó", rekord-kommentmennyiséget kapott post hozzászólásai is tele voltak objektív, nem túlzó megjegyzésekkel.

Mindegy, én eddig is remekül megvoltam a fapadosokkal, eztán is így lesz.

ZX71 2014.12.01. 15:22:43

@sellőlány: "Most már tényleg csak annak kell érvényesülnie, hogy újra működjön az 1+1 kézipoggyász elv"
Működik, annyiban, hogy a dutyifrí szatyrot felviheted.
A női táska már a harmadik ;) hacsak nem a reptéren vettd.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.12.01. 15:40:00

@Pilot Topgun: Az airportal.hu mindíg jó kis vállveregetős írásokat közölt a Budport-ról. Most is nagyon sajnálkoznak és nem is értik...

Azt meg én nem értem, hogy milyen Wizz jegyértékesítő pultot avattak fel a reptéren pár nappal ezelőtt? Azt ami ott van már vagy egy éve?

---
közben kérdezném a blog szerzőktől, hogy a "tényfeltáró" cikk szándékosan került le?

asturianu 2014.12.01. 15:40:30

Alakul ez :)
Mar csak annyi kene, hogy vissza kene terni a normal meretu kezipoggyaszra meg el kene felejteni a 2:59 perces kereseseket!
Ha ez meglenne, mar majdnem olyan jok lennenek mint a Ryanair. Annyira jok nem, mert ugye ott 2 csomag viheto fel es legtobbszor pontosak(legalabbis amikor veluk utazom).
Azert az vicc, hogy azt kell irnom, lehetnek olyan jok, mint a Ryanair. Ertik, a Ryanair!

sellőlány 2014.12.01. 15:50:01

@ZX71: Kitartok a női táskák és hasonló méretű kézipoggyászok lobbyja mellett. :-) A duty free nem igazán érint, de ez más légitársaságoknál alapból sosem volt díjköteles kategória.

ZX71 2014.12.01. 15:56:29

@asturianu: Nálam az arány: 3 Ryanair útból kettőt fél nappal eltoltak (reggeli járat helyett esti ment), buktam egy csomó időt (időben szóltak ugyan, de attól még nem örülök neki.)
Wizz nem törölt még járatomat, ~7-8 útból.
Késni egyikkel sem késtem pár percnél többet.
Nincs egyikkel se bajom, de inkább Wizz, mint Ryanair.

ZX71 2014.12.01. 16:03:16

@sellőlány: Tudom, nagyon szorgalmasan lobbizol a (szerintem továbbra is felesleges :)) női táskák mellett. Valószínűleg nem te és én fogjuk ezt az ellentétet feloldani. Személyes véleményem azonban továbbra is az, hogy az egy táska az egy táska. A fapados modellnek pont az az alapja, hogy azt kapsz,amit fizetsz, vagy más szóval ami pluszt akarsz, azért fizess. Kézipoggyász, plusz laptoptáska, plusz női táska az pont 3 poggyász, ebből egy oké, kettő fizetős.

Sokszor olvastam már azt az érvet, hogy a legacy-kon "ingyen" fel lehet adni egy bőröndöt meg "ingyen" felvihető 2 (3,4,..) kézipoggyász. Nos, ahogy a régi mondás tartja, ingyen sajt csak az egérfogóban van. Ezek az "ingyen" poggyászok attól ingyenesek, hogy mindenki megfizeti, minden egyes jegybe bele van kalkulálva. Így ha nem adsz fel bőröndöt, a légitársaságnak spórolsz, mert persze vissza nem adják a pénzt (és nem lehet bőrönd nélkül foglalni).

Szerintem sokkal korrektebb a fizess-amit-akarsz alapelv, így lehet a legjobb árakon tartani a repjegyeket.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 16:05:26

Postban elírás: nem a kis, hanem a nagy kézipoggyász fizetős.

@Mr. Közbiztonság Szilárd: A számlálót nem nézi. Az ugyanis viszonylag keveset számít. Az Index címlapot nézi, mert az azt jelenti párezres tömeget elér, és ezek egy részét érdekli a téma. A párezer (legyen mondjuk "csak" 5000) a fapados repülés után aktívan érdeklődő utas viszont már ha csak fejenként évi 20000 forintnyi utazást módosítanak... Az már egy messziről is jól látható kupac pénz, és összemérhető a pótdíjazástól várható haszonnal.

De lássunk tovább.

Nem hiszem, hogy csak az olvasottság került le a döntéshozó asztalára. Mert ez még önmagban nem lett volna problémás. Hanem felismerték, és nem is minden alap nélkül, hogy itt az ügy tovább is fog menni. Felmerül a hitelesítés kérdése, ebből kockázatok. És rájöttek, hogy a hitelesített mérés is nehézség. Ha pedig látták, hogy a rugalmasan vett mérés is hozza az igazi előnyt (rövid fordulóidő, pontosság) a túlzott bunkó kukacoskodás nem éri meg és kockázatos... Akkor indokolt változtatni. Mert a vita innen sok más helyre is átterjed.

komolytalan samu 2014.12.01. 16:27:41

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

:))))) A tükörnél nyomd ki a pattanásokat, ne a monitor előtt.

Vörös Rocktóber 2014.12.01. 16:27:52

@ZX71: pl európán belül már lehet itt-ott

Gusztiéknak gratula, vállveregetés, stb

sellőlány 2014.12.01. 16:28:41

@ZX71: Ennek ellentmond az összesen 9000 Ft-os Ryanair jegyem (benne az ingyenes 1+1), szemben a vételkor lecsekkolt Wizz jegyárral, ami 13.000 + 4.200 (nagy kézi) és nuku kis kézitáska lett volna. Ma foglaltam januárra: Ryanair oda 15.000 mindennel együtt, kontra ugyanaznap Wizzair 19.000+4.200. A Ryanaires sorban kettő kivétellel (ők viszont párban voltak és volt közös táskájuk) MINDEN nőnek volt kis kézije, a pasiknál pedig láttam oldaltáskát, kis hátizsákot, nejlonszatyrot. Nem kis utazóbázis ez...

ZX71 2014.12.01. 16:33:38

@sellőlány: Sellőlány, ezek csak oda árak? Mert akkor elég drágán foglalsz. Vagy későn.
Persze helyszíntől is függ, de a fapados desztinációk általában ennél jobb árakon elérhetőek.

sellőlány 2014.12.01. 16:54:15

@ZX71: Ezek csak oda jegyek, a példa okáért, de többnyire o/v foglalok. De már volt olyan is, hogy oda Wizz-zel mentem (akkor utoljára) vagy Norwegian-nel, vissza Ryanairrel. A munkám miatt nem tudok hónapokra előre tervezni, kb. 5-6 héttel látok maximum előre és akkor már ilyen árak vannak. A 9.000 Ft-os visszajegyemet 5 héttel korábban foglaltam és ezt nagyon olcsónak találtam, főleg, hogy nem terhelte poggyászdíj.

odamondó 2014.12.01. 16:55:31

Mondjuk az szerintem is naiv gondolat, hogy ez a blog bármit befolyásolt a wizzairnél.

BloodOrange 2014.12.01. 17:01:01

@sellőlány: Kinek mi számít. Nekem pl. Wizz-konform kisgurulósom van, tökéletesen elélek belőle 4-5 napig is akár, csak jól kell pakolni. A párom is pontosan ugyanekkora hellyel gazdálkodik és kibírja kis női táska nélkül. Egyébként én általában viszek wizzre is egy kis oldaltáskát - kabát, vagy pulcsi alá veszem, de van hogy fölé. Eddig mindig fölengedték.

Így a 4200 Ft-ot én nem tenném hozzá. Ezen kívül azonos desztinációra a Wizz azért általában olcsóbb a Ryannél, főleg DC tagsággal. Nekem ritkán szokott 5000/főnél több lenni, pedig elég sokfelé megyek.

sellőlány 2014.12.01. 17:09:50

@BloodOrange: Az én utazós kéziméretem a Wizznél nagy kézipoggyàsznak számít, ami o/v kétszeres díjat jelentene. Ebben elférek egy hétre való cuccal, általában 4-7 napra megyek. Nekem kell egy női táska, nemcsak az utazáshoz, hanem a kinti tartózkodások alattra is és ezt már nem tudnám (nem is akarnám) belegyömöszölni a másik kézimbe.

BloodOrange 2014.12.01. 17:10:30

Gratulálok, teljes joggal lehettek büszkék magatokra. Ezennel nektek adományozom a "közszolgálati" jelzőt, kiakaszthatjátok a fejlécbe. ;)

A Wizz amúgy igazi görény módon elvitette a balhét a balek BUDPORTtal. Eljátsszák a naív nagyfőnököt, aki most összevonja a szemöldökét és kirúgja a csúnya, gonosz középvezetőt. Mondjuk nekünk (utasoknak) így is jó, úgyhogy részemről az elismerés.

BloodOrange 2014.12.01. 17:21:05

@sellőlány: Persze, kinek milyen igényei/körülményei vannak. Ezek mérlegelésével kell ezt, vagy azt választani. Vannak helyzetek, hogy pl kell a nagy, feladós bőrönd, az is teljesen meg tudja változtatni a viszonyokat.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.01. 17:42:51

@Válasszunk: javítva, köszi.

@BloodOrange: köszi. simán lehet, hogy görény volt a wizz és a budport túltolta, amikor pedig változott a légitársasági érdek, áttolta a balhét partnerére. de mi ezen a blogon utasszemszögből nézzük a dolgokat, ezért örülünk, hogy véget ér az értelmetlen szívatás.

@Írországi Utazók: jogászok javaslatára.

Basilisk Captain 2014.12.01. 17:47:49

@ZX71:
lol. Azért ne crl/ein/mxp árakból induljunk ki, hogy az olcsó, akkor minden olcsó.. Barcelona,Madrid, Dublin, stb, ezekre azért sokkal nehezebb 3-4000 Ft-os jegyeket kifogni (persze nem lehetetlen.)...

ZX71 2014.12.01. 17:59:16

@Basilisk Captain: Igaz, CRL/EIN/MXP jellemzően "mindig" olcsó, de éppen most 5k Róma és London is a Ryanairnél (per út). Madridban múlt hétvégén voltam Wizzel, oda 12k-ért retúrt vettem még 2-3 hónapja.

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.12.01. 18:01:49

Úgy látszik a Wizzair, szárnyakat adott sok utas vágyának...

Nem lehet büntetlenül túlfeszíteni a húrt! A Wizzair egy tőzsdére készülő nemzetközi hírnevű 1 milliárd dollár értékű sikervállalkozás! NEM engedheti meg magának, hogy egy ilyen alvállalkozó alvállalkozó tönkretegye a hírnevét! Helyes lépés volt!

Ha ez így is marad, elgondolkodom rajta, hogy repülők végre velük, mert nem kell rettegnek, hogy egy bedolgozó kis cég hogyan teszi tönkre az utazási elményemet!!!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 18:04:11

@ZX71: Sok dologban nem értek egyet. Egyfelől azt mondod a többi két csomag fizetős. Legyen. De akkor vehess olyan kiegészítést, hogy második, harmadik kézipoggyász... Innen az érvelésed kicsit sántít.

De beszéljünk a másik részéről a két üzletmenet összehasonlításáról. Van csomó olyan szolgáltatás aminél játszik egy volumenhatékonyság nevű fogalom. Akkor olcsó nyújtani, ha sok embernek nyújtod. És ez masszív, akár sokszoros árkülönbséget is jelenthet.

Sok esetben olcsóbban jössz ki akkor, ha az általad használt szolgáltatást is mindenki igénybe veszi, de a másik által használt szolgáltatást is megkapod (ha akarod, ha nem) mintha mindkét esetben pocsék a volumenhatékonyság, a plusz szolgáltatás értékesítésével, a plusz ellenőrzésekkel, stb. kapcsolatos költségeket is le kell nyelni.

A plusz ellenőrzési lépcsők, plusz lépcső az értékesítésben pedig egy olyan szolgáltatás amit akkor is igénybe veszel, ha nem viszel fel csomagot, és bele fog épülni az árba. Igen, a munkavállaló és az utas közötti veszekedéssel eltöltött idő is.

Az utasszívatásról sokan azt mondták, LCCk vezető is, hogy azért fontos, hogy tudd azt, hogy ők hogyan szabadítanak meg a felesleges költségektől. A plusz ellenőrzés, a plusz épület, stb. plusz költségét nem is veszed észre.

Ha megnézed akkor az ultralowcost és a többi LCC között is ott van az a kérdés, hogy vajon mennyi az amit így bele kell tenni az árba, mennyi az amit nem. És megjelent az a modell, ahol ugyanazon a gépen nyújtanak lowcost és minőségi szolgáltatást. Akár azonos néven akár nem.

Én nem a legolcsóbb jegyeket kínáló légitársaságot keresem. Hanem azt, hogy amire igényem van, azt kitől kapom meg olcsóbban. És opció az LCC, a Charter, de még a "dobjuk össze az üzemanyagot, reptéri díjakat, és kisgéppel is elérhető távolság" irány is, mint ahogy a hagyományos network légitársaságok is.

És tudod most is páran teszünk majd egy kis kirándulást. Kíváncsiságból megnéztem mennyit hagynánk ott Wizzairrel, ha az általunk igénybe venni kívánt extrákat is megvennénk. Hát tudod... Ahogy látom olcsóbban megyünk. És kényelmesebben. És még lesz a társaságból olyan aki repült órát is gyűjt.

Ha valóban "1 bankkártya a csomag" és olcsó a jegy, akkor egyszerű tömegközlekedésnek kvázi csomag nélkül választanám a Wizzair-t.

Megjegyzem: Az "olcsó fapados, ezért fizetett" érvelás alapvetően jogos sok esetben. De vajon azokkal is kell kekeckedni akik Wizz Premium Plus szolgáltatást vesznek? Ilyen prémium jegy mellé igenis bele kellene férnie a plusz kis kézitáskának.

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.12.01. 18:05:39

@odamondó:
Nem, abszolút kellett, hogy az utasok tapasztalatai megjelenhessenek valahol !!!

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 18:07:13

@Fillér B. Gusztáv: Másik helyen jelezted, hogy ne az egyes szerzőknek küldjünk PM-et... Repülős Rozinak küldte egyet. Megkaptátok, de nem tetszett? Megkaptátok de sorára vár? Vagy nem is láttátok?

Jó lenne ilyen kapcsán kitenni eleve az elérhetőséget, viszont úgy látom jelenleg nincs kiírva az ilyesmi. Ezen, ha lehetőség van jó lenne változtatni.

PannonBoy 2014.12.01. 18:16:13

@Mr. Közbiztonság Szilárd:
Lényegtelen minek a hatására történt, a fő, hogy változott.
Szerintem ez pozitív és ödvözlendő.
Amúgy meg érdekes, hogy pont most volt 2 poszt itt (ebből 1-et töröltek), és utána jött a Wizz bejelentés.
Nyilván nem véletlenül.

Ha ez az, amit a blog elért, akkor is büszke lehet magára, mert ez nagy szó. Sok embernek tett jót, és sokakat kímélt meg az idegbajtól.
Szükség van az ilyen blogokra, együtt jó irányba változtathatjuk a dolgokat.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 18:26:15

@BloodOrange: Persze. Nekem általában nem jó az akciós jegyekhez alkalmazkodni. Szeretek úgy utazni, hogy baráti körrel és ott is baráti társaságnak van pár dolog. Ez is sokat számít, mert több jegy ritkán lennek egyszerre az olcsó kategóriában.

A baráti társaságomban az "Egészségügyi okokból nem lehet pilóta, de a képzése megvan, és a pilóta képzést igénylő irányítású nagy drone-t vezethet" szinttől, a szélestörzsű gépen kapitány szintjéig van sokféle ember. Repülésbuzi baráti körben van ilyen. Sőt, ha nagyon akarok akkor a "rendszeresen dumálok vele, ő is barátnak számol engem, én is őt" között van 2 berepülő pilóta. Igaz az egyik az USAban él, a másik ruszki, így velük nehéz repülést szervezni.

Nos ebből a baráti körből egy valaki repül sokat Wizzairrel. Őt viszont hagyományosan az A320 egyik balesete körüli konteóval szívatjuk...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.01. 18:38:28

@Válasszunk: nem láttuk, küldd lécci a fapadosinfoblog@gmail.com-ra, majd kitesszük, ez a blog hivatalos mailcíme.

Mindenki: frissült a poszt, érdekeseket nyilatkozott a budportos ember.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 18:41:23

@ZX71: Tapasztalat: Baráti körben akivel szoktam ide-oda menni a többség beosztását nem lehet sokkal előre tudni, ez pedig az igazán olcsó foglalásokat ellehetetleníti. Ellenben a több csomag elvárás.

Pl. laptop táska, fényképezőgép táska, plusz egy a szálláson hagyható táska ruhával, stb. Ha Wizzair lenne akkor ugye ez eleve bukó, mert a fedélzetre 2 poggyászt kéne felvinni. Marad a fotós cucc és a laptop táska összerakása ideiglenesen egy nagy zacskóba ötlet. De így is kell feladott motyó. Ha kell a jobb ülőhely is, stb. akkor már jönne a Premium Plusz szolgáltatás.

Így meg nem olyan olcsó már.

Vörös Rocktóber 2014.12.01. 18:46:04

Origo berakott illusztrációnak egy Ryan-beszállítást, nagyon profik. :)

odamondó 2014.12.01. 18:46:17

@CsekklisztNo.10Reloaded: heti/2 heti rendszerességgel repülök wizzen kb 3 éve.

Az utasoknak a legnagyobb problémája, hogy 100 alatt van az IQjuk. A wizz pontosan 4(!) alkalommal figyelmeztet a táska meretére. Az hogy te ezt áthágod majd a reptéren a csomagos ember erőszakosságára fogod szerintem ne a wizz hibája legyen.

Amúgy ryanairrel is repültem rendszeresen és ott pont ugyanez a táska mizéria ment csak a feladni való bőröndöt akarták mindig felvinni.

Más: kb 1 hónapja Talmácsi Gáborral utaztam együtt wizzairen :-D

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.12.01. 19:10:02

@odamondó:
Ismerősöm kapott túlméretes kézipoggyásza utan számlát, ami ugy nézett ki: 4eXszaz Ft a Budporté, Yezer a wizzaire
Tehát a budport abban volt érdekelve, h a "szigorú" legyen - finoman fogalmaztam....

ZX71 2014.12.01. 19:19:12

@Válasszunk: Nézd, én is repültem már kisgéppel tárgyalásra. Tény, hogy last minute foglalt legacy árral összemérhető, egy sima propelleres vagy turboprop gép viszonylag olcsón repül. De azt azért kétlem, hogy ULC árral összemérhető lenne, ahhoz azért nagyon brutál "fapados" árral jönne ki.
És bár kényelmes, hogy bárhova mehetsz vele, kis repterekre is, átszállás nélkül, viszont kényelmetlenség is van vele bőven: hideg, dobálja minden kicsi szellő, lassú és van amin wc sincs.

PannonBoy 2014.12.01. 19:40:01

Ez a Budport-os nyilatkozat, olyan magyarázom a bizonyítványom. Nem az az elvárt, hogy mindenki felvihessen egy zongora méretű poggyászt, hanem ne menjen a szivatás 1-2 mm miatt.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 19:43:51

@ZX71: Kicsit összetettebb az ár képzés is, meg más is.

Ha kell fizetned a pilótának, egyedül utazol, stb. akkor az drága.

Ha fullra megtöltöd a 8 személyes kabinos gépet, ami már nem hideg, nem dobálja a szellő, stb. és a pilóta is haver aki veled utazik, így nincs munkadíj, a reptér olcsó... Akkor más az ár.

Tapasztalataim szerint viszont nincs hideg. Ne feledd, hogy az ilyen 8-10 személyes kabinos gépeket (de 6 személyeseket is) van ahol használ regionális légitársaság is, menetrend szerinti járatra. Nem vészes árakon.

Egy ULC árai, ha kell sok extra szolgáltatás náluk, stb. viszont magasak, főleg akkor, ha nem tudsz jó időpontban foglalni.

Van olyan út amit most tervezünk megcsinálni. Wizzairrel 20000 feletti jegy lenne irányonként. Erre jön 49 euro az extrák ára kedvezményesen. Meg kicsit nehezebb transzfer, stb. És ki tudja, mit találnak ki. Ha belegondolsz ez irányonként a rosszabb transzfer árral már 40.000 körüli összeg. Majd az átszállás után még rájönne egy újabb 25 körüli összeg. 65000 *2 (irányok) * 8 (utasok).

És amennyivel kisebb a hely annyival így is olcsóbb, mint a legacy.

Namost sokat fogyaszt egy 8 személyes multiengine kisgép... De nem ennyire sokat. Ugye érted, mire gondolok? És mivel a gép tulajdonosa is a baráti társadághoz tartozik, pilótának sem kell fizetni... A reptér és az üzemanyag költsége játszik. Nem nagy dicsőség lejjebb menni árban :) Még akkor is, ha marad az üzemanyag pazarlás (felülről is megnézni a várost)...

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.12.01. 19:48:22

@PannonBoy:
A hírek szerint a Wizzair 104 repülőtéren csekkoltat be. Kérdés az, hogy a többi reptéren is van-e "parasztlázadás" a becsekkoltatasnál észlelt "szivatás ?/ túlzott szigorúság? miatt, v ez budapesti jelenség csupán és csak itt születik az elégedetlen utasok tapasztalatairól blog, panaszáradat...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 19:52:42

@PannonBoy: Nem az az elvárás, de ha nem fizetnek senkit a méret ellenőrzéséért és senkinek sem érdeke magától betartani... Akkor mekkora lesz a csomag?

Basilisk Captain 2014.12.01. 19:52:55

@Válasszunk: továbbra sem értem minek kell magángépekkel példálózni egy fapadosinfo nevű blogon. ha haverokkal utazom, akkor sem gondolkozom ilyenen, mert alapból akkor utazunk meg oda ahova olcsó a jegy. Aki dolgozik, és ahhoz kell a repjegy, az már megint más, szóval lehet itt filozofálni, de ez az olvasók 99,9%-ban fel sem merül, mert 1- nincs ilyen ismerőse 2- nincs esze ehhez, 3- nem érdekli. stb..

ZX71 2014.12.01. 20:01:14

@Válasszunk: igen, világos a számításod, stimmel is amennyire belelátok (én ennyire nem vagyok bennfentes).
A bajom csak az, hogy te fent 130k/fő jeggyel számolsz, mi múlt hétvégén ennyi pénzért voltunk Madridban (kettonk össz költsége, repjegy, szállás, kaja, belépők, minden).
És a 130k/fő nem kirívóan sok, de ez messze nem fapad kategória.

Egyébként az nekem meglepő volt, hogy az üzemanyag költség kisgepen nem olyan veszélyes, mint elsőre gondoltam volna (ugyan uzemora/gallonban adják meg, de átszámolva kb 20-25l/100 km jött ki, ami "csak" egy nagyobb terepjáró fogyasztása), es a reptéri illeték se volt vészes, általában 25-150 euró között.

Le Orme 2 2014.12.01. 20:30:46

@Válasszunk: Menj a francba az ostoba kisgépes példáddal, abszolút irreleváns.

PannonBoy 2014.12.01. 20:31:34

@CsekklisztNo.10Reloaded: Nem lennék meglepve, ha csak a budapesti reptéren lenne ez probléma. Pusztán abból a személyes tapasztalatból származtatva, hogy BUD-ról volt 3 órás késés az indulási időben, LTN-ban viszont soha.

@Válasszunk: Nem arról volt szó, hogy mindenki vigyen fel akkora csomagot amekkorát akar, hanem ne 1-2 mm miatt kelljen gyomorgörcsöt kapnia. Mindenki tudja, hogy nem azon a pár millin fog múlni, hogy felfér-e a gépre.
Csak jómagyar szokás szerint ezt is túlszigorítjuk. Az ellentéte meg, hogy mindent megengedünk. A magyar sajnos nem ismeri az arany középút fogalmát.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 20:32:14

@Basilisk Captain: Alapvetően azért, mert nem "Basilisk Captain szeret szopni, szopjál te is minden utadon klub." És ennek megfelelően sem az átlag utasnak, sem a legtöbb embernek nem az a célja, hogy szopjon, és a te kedvenc utasszopató csapatoddal utazzon. Hanem az, hogy *olcsón* utazzon ÉS *ne fizessen olyanért, amit nem akar igénybe venni*.

És amikor az utóbbi kapcsán a végiggondolt döntés, a tervezés, a költségek leszorítása a cél, akkor fel kell tudni mérni azt, hogy mi a helyzet valóban árak, szolgáltatások kapcsán. Mert a fapadosok kapcsán a legfontosabb kérdés az, hogy *valóban* jó áron utazol-e vagy éppen hagyod magad átverni és a többszörösét költöd el hosszabb távon az útra.

A WizzAir átlag jegy ára, éves szinten több kutatás szerint 70 EUR körül van legenként, extrák nélkül. Erre jön 49 EUR extra, ha pár fontos szolgáltatást igénybe akarsz venni. És a poggyászok, stb. miatt a javát kénytelen leszel igénybe venni.

Ez 119 EUR / leg. Egy átszállásos út kapcsán az átlag árral és az extrákkal számolva oda vissza az 476 EUR. Azaz 145734 forint. Ugye fejenként. Egy 3-4 személyes családnál ez borzasztó. Közel 600.000 forint. És ezekkel az átlag árakkal, felárakkal számolva az "ez fapados, mit vársz" előadások hiteltelenek, főleg azzal megtámogatva, hogy tiltakozol a többi opció megvizsgálása ellen. Ne is gondolkodjon máson az ember, csak szopjon. Ilyen átlag áron mit vár. A női táska, a fotós táska, stb. ennyibe hol férjen bele, ugye?

És az átlag jegyár úgy jön ki, hogy abban a te 4000 forintos jegyed is benne van. A másik ember viszont ennél a jegyárnál *lényegesen* magasabb összeget fizetne.

És nyugodj meg: Aki sokat utazik, nem tud mindent előre megszervezni ezért drágán foglalna, megtapasztalja az átlag árat, és az azon felüli árakat is.

És érdemes megnézni, hogy ezen az áron belül mi minden más opció jön szóba. És ha más is szóba jön, akkor hogyan lehet kiváltani. És mindegy, hogy osztálykirándulást, céges delegációt, KKVnál csapatépítést, családi nyaralást, hétvégi városnézést, stb. nézel, az egész fapados koncepció egyetlen lényege az, hogy valamennyi lehetőséget, és valamennyi költséget ismerve dönthetsz mit akarsz igénybe venni.

Értem, hogy te többszörös áron is a szívást választod. Te dolgod. De nem mindenki így gondolkodik.

darealmvp 2014.12.01. 20:33:20

@PannonBoy: A késéshez nincs köze se a budportnak se a wizzairnek, maximum a malévnak. Szokásos példa mikor semmi rálátása az utasnak egy kiszolgálás müködésére és még is okos (már bocsánat)

Leone_510 2014.12.01. 20:36:51

hát jah én a Homáron olvastam elég sokszor az említett szívatásokról és ennek ismeretben én sem terveztem Wizzel utazni, ha valóban vége az utas szívató módszereknek akkor esetleg ismét

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 20:43:09

@Le Orme 2: Látszik személyeskedni tudsz, gondolkodni nem.

Ne számoljunk alternatív költségekkel, kockázatok forintosításával mert bonyolult... Oké.

Ne számoljunk átlag árakkal, statisztikával, stb. mert hiába van sok független felmérés, az bonyolult. Oké.

Legyen akkor példa. De ne számoljunk azzal sem. Mert az ugyan önmagában nem bonyolult. De az, hogy te megtanulj személyesedés nélkül érvelni, vitázni, gondolkodni... Na az a lehetetlen bonyolultságú feladat. Ha már otthon sem sikerült téged erre megtanítani.

Jól gondolom?

@PannonBoy: Ettől még amit leír egyszerű: Ha nem ellenőrzik, mert felfüggesztik azokat akik tennék, akkor nem lesz aki szóljon mekkorát viszel fel. Ugyanis, ha nincs ott ellenőrzés nem lesz aki szól.

És, hogy biztosan megértsd: Az összes ellenőrzés munka és eszköz költségét bele kell építeni a jegyárba.

Le Orme 2 2014.12.01. 20:49:17

@Válasszunk: Átszállást igénylő utaknál nem vesznek igénybe fapadost a szabadidős utazók, az üzletiek meg még kevésbé. A szabadidős utazók oda utaznak, ahova van járat. Levezetésed hibás más pontokban is. Van olyan balek, aki fényképtáska miatt fizet 18 ezer forint pótdíjat? Ha igen, akkor neki megéri. Hallottam már olyanról, hogy valaki a kontaklencsefolyadékja miatt adott fel egy bőröndöt, plusz 18 ezer forintért.

Le Orme 2 2014.12.01. 20:59:41

@Válasszunk: Nem személyeskedtem, tényt írtam le. Kis magángépekkel utazni baromi drága hobbi, mégha ismered a sofőrt is meg a gép tuljadnonosát is, akiknek az alternatív költségére (oppurtunity cost) önző módon nem gondolsz. Meg az egyeztetés a többi hét emberrel, áá.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 21:03:02

@Le Orme 2: Amit írsz az egyszerűen nem igaz. Több oknál fogva sem. Nagyon könnyű több dologra is rámutatni az érveléseddel kapcsolatban ami hibás.

1.) itt a blogon is több komment foglalkozott fapadossal és átszállással tervezett utakkal.
2.) Post is foglalkozott azzal, hogy az átszállásra külön szolgáltatást is nyújtó fapadost vajon megéri-e választani
3.) Hogy mit akarsz látni nem feltétlenül a menetrendtől függ. Azaz nem mindig jó a közvetlen járat. Ha te azt mondod ilyenkor automatikus charter, a legacy, stb. akkor megjegyzem a hozzászólók jelentős részénél nem. És bár a döntésed támogatható, van amikor az LCC is megéri

A 18000 Ft pótdíj kapcsán jeleztem, hogy még kénytelen vagy a laptop és a fényképező táskáját valamibe összefogni. De mint jeleztem, egy hetes útra vitt bőrönd nem feltétlenül kézipoggyász.

És tudod, ha egy városra kell 2 hét... Azt a 2 hetet 5 részletben eltölteni ott 5 oda-vissza jegy ára. Egy részletben pedig egy jegy... És a hosszabb távú szállásnál jobban lehet alkudni. És az időd kisebb része megy el a gépen, reptéren. A feladott csomag + nagy kézipoggyász + nagyobb hely + priority secu... Nem rossz kombó, de nem olcsó.

És a te olcsó jegyed és a kommunikált és felmérésekben szereplő magas átlag jegyár úgy jön össze, hogy sokan utaznak a szükségleteik, elvárásaik szerint, az átlagnál magasabb áron. Igénybe véve ezeket a szolgáltatásokat és másokat is.

Érzelmi döntés alapján párezer forintból várost nézni baromira jó a fapadosok többsége. Ha felmerül, hogy X időpontban Y helyre akarsz utazni és ott Z napot töltesz el... És már nincs is lehetőség jó időben foglalni, nem egyedül mész, stb. akkor már baromi sokszínű a kép. És az utasok, utazások döntő többsége ilyen.

PannonBoy 2014.12.01. 21:03:12

@darealmvp: Az a helyzet, hogy én nem a repülési iparágban dolgozom, így nem is kell semmi rálátásomnak lennie. Azt tudom értékelni, amit a szolgáltató szállít. Hogy pontosan hogyan oldja meg, kikkel és mennyiért, az engem baromira nem érdekel.
Mégegyszer: azt az értéket tudom minősíteni, amit szállít.
Ebbe a késés is beletartozik.

@Válasszunk: Igen? Valóban szükség van egy dandárra, aki ott nézegeti a csomagokat? Ami tulajdonképpen a check-in desk-es feladata (ha nincs feladott poggyásza, akkor meg a kapuban a jegykezelőké).
Érdekes, a BA-nál simán meg tudták oldani poggyászméricskélős ember nélkül (oké, hogy ott be van építve a jegyárba).
Jah, igen, azért kell, mert a magyarok nem ismerik a becsületes poggyász szállítást - ez megint csak minket minősít.
Azért majd magyarázd meg annak az anyukának ezt, akinek a gyerekétől elszedték a kis gurulós táskáját. Cserébe az meg végig üvültötte az utat. Semmit nem utálok jobban, mint az üvöltő gyereket a repülőn.

Basilisk Captain 2014.12.01. 21:12:23

@Válasszunk:
Írhatod átlagárakat, de ez engem NEM érdekel!! És a blogolvasók 99% sem! Bőven átlagár utazok mindig, és mint írtam teljesen irreleváns a kisgépes példáid... Nyiss egy blogot magadnak, és írd meg ott ezeket... Sőt azért is jobb nekem nem magán géppel utazni azon kívül, hogy SOKKAL olcsóbb, az az,hogy nekem nem kell semmit terveznem, szerveznem, csak felülök a gépre és megyek.
Szóval ne egy fapadosinfo blogon gyere a full irreleváns kisgépeiddel...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 21:54:22

@Basilisk Captain: Nem hiszem, hogy mindenki oda utazna, ahol éppen olcsó a jegy. Egyszerűen azért, mert a legtöbb vita eddig olyan utasokat érint akik nem ekkor és nem így utaztak. Gondold végig, hogy sellőlány sok leutazott legje, és jelezte mennyi van mellett legacyn milyen. Van aki üzleti utasok szervezésénél jelezte, hogy nem az LCC szokott olcsó lenni. Aki jelezte, valamelyik balhé után mennyi üzleti utat vitt át Wizzről.

Az olvasók között van olyan is aki pl. majd osztályt visz külföldre. És felmerül a charter.

A te olcsó jegyed és a magas megadott átlagos jegyár közötti kontraszt arra enged utalni, hogy sokkal több drága fapados jegy fogy, mint olcsó. És itt is baromi sokan utaznak ezekkel.

Utaztam már én is fapadossal. És igen: kellett a feladott csomag, kellett sok extra, és nem volt olcsó. Átlag jegyár + extrák környékén voltam, de valamivel az alatt.

És tudod úgy vagyok vele, hogy 5* elkölteni 6000 forint + transzfer kapcsán (mondjuk 10) oda, 10 vissza pénzt útiköltségre, egy város megnézésére, amire kell a 2 hét... 100000 forint. Egyszer elkölteni az útiköltségre 80000 forintot? 20000-rel beljebb vagyok. De olcsóbb lesz a helyi közlekedés, rugalmasabb a program, jobb ár elérhető a szállásra, stb.

Más esetben a visszautak egy része spórolható meg szép nagy körutazással, stb.

A fapadosok utazó közönsége alapvetően sok rétegből áll.

1. Aki éppen csak az akciós jeggyel utazik, nem nézve, hogy így egy város megnézése hány útba és mennyi pénzbe fog kerülni.
2. Aki tervezetten utazik és alacsonyan tartja az árat és éppen ezzel jár jól.
3. Akinek más szervezi erre az útját
4. Akinél az átlag jegyár környéke is olcsónak számít, ezzel spórol...
5. Aki azért megy ezzel, mert az adott útvonalat ezzel tudja megszervezni...
6. Aki valójában drágán utazik, de mivel szarok a körülmények, elhiszi, hogy itt sokat kellett megtakarítani, olcsó.

A nyereséges működéshez szükséges magas átlag jegyár és a te alacsony jegyárad úgy fér össze, hogy más piszok drága jeggyel a te utadat is finanszírozza. És igen, ő az aki a sok csomagra is költ felárat, de ezzel a TE csomagod ellenőrzését, a bunkó utasszívatást is kell finanszíroznia.

Te azt látod, hogy igazságos, ha nem akarsz csomagot vinni nem kell érte fizetni. Ő azt látja, igazságtalan, hogy a te olcsó jegyedhez ezt kell fizetnie, és nem csak a csomag felár van, hanem még a szigorú ellenőrzést, a mindenkivel való packázást, stb. is ő fizeti meg a te utad után is. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy ez is igazságos-e?

Viszont, ha ez a réteg mást választ, nem lesz annyi drága jegy, akkor nem lesz annyi olcsó jegy sem.

Az ULC, a "prémium" fapadosok, a hagyományos network légitársaságok, a regionálisok, a charter, stb. mind máshogy áll hozzá a kérdéshez. De a generic aviation is más.

Jobb neked az, ha várost nézni érzelmi döntésből ugyan maradsz a fapadosnál. De amikor a családban valakinek az osztálykirándulása szerveződik, esetleg a felét költöd el, mert rutinos fapados utazás szervezőként elkezded a legolcsóbb ajánlatot keresni és eszedbe jut, hogy itt olvastál a charter légitáraságokról, és megtöltötök egy 30 fős gépet...

A kisgépes ár pedig azért fontos, mert nagyjából érdekesek a különböző méretű gépek üzemeltetési és egyéb költségei. Mennyi egy utasra jutó átlag költséggel tudsz számolni, ehhez mérheted a fapados jegy árát is.

Le Orme 2 2014.12.01. 22:41:33

@Válasszunk: Bocs, de baromságokat írsz. Olvass bele a ilyen folyóiratokban található tanulmányokba:
Journal of Airline and Airport Management
Journal of Air Transport Management
meg a közlekedési és marketing folyóiratok légi közlekedéses tanulmányaiba. Akkor megtudod, hogy a a fapados utasok hogyan gondolkodnak. Nem úgy, ahogy írod.

Kéthetes városlátogató utak pedig nincsenek, azok tipikusan hosszúhétvégesek, akkor is, ha sokkal több látnivaló van annál, pláne, ha a városkörnyéket is beszámítanánk.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 22:41:49

@PannonBoy: A BA nem véletlenül tudja megoldani. És nem azért, mert a poggyász kapcsán sok mindent beépítettek a jegyárba. Hanem az utasok száma, az egy utasra jutó hely mennyisége számít. Nem tudom, hogy tudod-e de mondjuk a Wizzair kapcsán két egymás mögötti ülés azonos pontja között (kivéve az extra lábteres vészkijárati sort) 30 inch van. Azaz kb 75 centi. A British Airways esetében a sima economy 31-34 inch. A premium economy már 38tól indul, a drágább jegyek 70 felett vannak. És a fordulóidő is olyan, hogy van idő rendezkedni a csomagokkal legózni. A simán befér és a legózni kell között milliméterekben mérhető a különbség.

A fül, a kerék, a kilógó zseb, stb. mind ilyen nagyságrend. És pár helyen kerül csak össze olyan utas egymás mellett akinek sok a csomagja és legózni kell... Hát tuti elmegy egy kis idő feleslegesen és már borul is a tervezett rövid fordulóidő, amivel kész a káosz. Ja, és a BA-nál kevesebb utasra jut hasonló méretű személyzet ilyenkor segíteni. Azaz ott három okból is kevesebb a csomag gond, mint a Wizz háza táján.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.12.01. 22:46:47

@Le Orme 2: Nem egybe olvastam bele. Ellenben megint nincs érdemi érved csak beszólásod. Furcsa mód az után, hogy az itt szép számban előforduló példák létezését megkérdőjelezted. Ahelyett, hogy azt mondtad volna: oké, ha volt itt nem egy ilyen útról szó, akkor elnézést kérsz, hogy ezt letagadva személyeskedsz. Úgy gondolom, hogy az eddig személyeskedésed ténye, és az a helyzet, hogy ennek kapcsán ismételten olyan dolgokat mondasz nem létezőnek amik létéről, és az itteni olvasók számára is tapasztalt voltáról bőven meggyőződhettél itt is... Felmerül a kérdés, hogy az adatok, érvek nélküli személyeskedésed kapcsán hihet-e neked bárki is.

Furcsa mód a jegyárak, a kisgépes fogyasztási adatok, a reptéri költségek, stb. nálam stimmeltek. Nálad már az sem, hogy az itt többször több ember által megtestesített utazási igények létével sem vagy tisztában. Ezen lehetne változtatni. Ha az eddigiek után lenne értelme veled beszélni.

M. Péter 2014.12.02. 01:31:45

@ZX71: Én megy egyszer utaztam Wizzairrel, mindkét iranyban több órát késett, máskor is láttam olyat, hogy Ferihegyen az összes Wizzair járatnek 2-3 órás késése volt. Ezzel szemben Ryanairrel nem volt soha gondom, menetrend szerint szokott érkezni, és talán csak egyszer módosították a repülő indulását egy órával, de nekem nem töröltek járatot soha.

M. Péter 2014.12.02. 01:34:26

@ZX71: KLM-nél is fizetős a feladott poggyász, az USA-ban belföldi járatokon a legtöbb légitársaságnál szintén.

AirFrance KLM 2014.12.02. 06:23:56

@M. Péter: Ez igy ebben a formaban nem igaz.
KLM-nel fizetos a poggyasz valoban Europan belul es occsitott jeggyel. Tovabbra is ingyenes azonban:
-B,Y foglalasi osztalyok eseten (full price economy) barhova
-Europan kivulre barhova,
- SkyTeam elite torzsutas szinttol felfele barhova 2db.

T1GRIS 2014.12.02. 10:31:04

"Azért majd magyarázd meg annak az anyukának ezt, akinek a gyerekétől elszedték a kis gurulós táskáját. Cserébe az meg végig üvültötte az utat."

Ó, ne csináljunk már "a Táskájától Elszakított Gyermekből" urban legendet... A kissráctól sem a Budport, sem a Malév GH - és legkevésbé persze a Wizz - nem szedte el a poggyászát. Csak, mivel az a valóságban nagyobb volt, mint amit a foglaláskor a té szülők kiválasztottak, így a kapunál nyilván közölték velük, hogy annak felvitele ENNYIBE KERÜL. Szerintem joggal feltételezem, hogy a handling cég nem követelte meg, hogy a bömbölő kisgyermek kezéből erőnek erejével kitépjék a szívének oly kedves táskát, egyszerűen csak annyit kértek a szülőktől, hogy fizessék ki a díját (amit, mellesleg, a szülők a foglalás során elfogadtak, többször is).

Nyilván, ami nem mindegy, hogy ez a közlés milyen stílusban és mennyire utasbarát módon történt, és, ha jól értem, most elsősorban erről van a vita napok óta. De a kisgyerek üvöltése talán már csak ne legyen a Wizz (és alvállalkozói) hibája, miközben az a félanalfabéta szüleié, akik először kisebb csomagot választanak ki a foglaláskor a valóságosnál, majd utána, amikor szembesülnek azzal, milyen drága a pótdíj, inkább hátrahagyják a gyerek poggyászát.

BloodOrange 2014.12.02. 11:09:46

@Fillér B. Gusztáv: Persze, én sem fogok könnyeket hullatni a BUDPORTért. :)

sellőlány 2014.12.02. 11:13:49

@T1GRIS: Én ott voltam az esetnél, és annyi történt, hogy a benyomott fogantyúval a kisbőrönd nem fért bele a kis poggyászkeretbe. A bőrönd része belefért volna, de a fogantyú rész akadályozta. Egy kisebb szóváltás után aztán a szülők úgy döntöttek, ahogy (megjegyzem, én sem fizettem volna ezért, gondolom ezzel a bőrönddel már utaztak korábban is probléma nélkül). A gyerek nyilván csak a veszteség részét tudta akkor felfogni, hiába nyugtatgatták a szülők, külső szemlélőként elég durva és felkavaró volt végignézni a kiborulását, de ami még ennél felkavaróbb volt, az a személyzet közönyössége. Csak remélni tudom, hogy soha többet nem fordul elő ilyen eset!

sellőlány 2014.12.02. 11:21:20

@Fillér B. Gusztáv: Van már vmi update arról, hogy mi változott a reptéren tegnap óta? Lesz-e utódja a Budportnak vagy végül maradnak más feltételek mellett? Egyértelmű a rendelkezés arról, hogy hány kézicsomagot, milyen toleranciával engednek fel Wizz gépekre? Kicsit ellentétesek az infomációk, és a Budport vezetőjének a nyilatkozata eléggé nem egyértelmű.

T1GRIS 2014.12.02. 12:14:02

@sellőlány: Kösz a pontos helyszíni riportot, nagyjából én is így képzeltem el a dolgot. Sajnálatos, és mint annyi hasonló beszámolóban, itt is kidomborodik a közönyösség és a bántó hangnem. Ezeken jogosan háborodik fel az utas, aki nem azért vesz olcsó jegyet, hogy ezzel járulékosan elfogadja, hogy parasztul viselkedjenek vele.

Ahogy én látom az egész helyzetet: szerintem a szereplők eltérő érdekei miatt kódolva volt ez a konfliktus. A Budportnak nyilvánvalóan az volt a jól felfogott érdeke, hogy mindenkit mérlegelés nélkül megsarcoljon, aki erre lehetőséget ad. (És felesleges talán tovább hangsúlyozni, hogy a felelősség azoké, akik erre lehetőséget adnak, annak ellenére, hogy vagy háromszor elfogadják a poggyászméreteket/-darabszámokat. Nem a Wizzairé és nem a Budporté.) Ők ugyanis ebből kapták a jutalékukat, ebből tartották fent az egész céget. (Képzeld el, hogy a BKK-ellenőr egy alvállalkozó - na, ő se sokszor mondaná azt, hogy "na jó, rendben, de holnap legyen nálad a bérlet".)
Az utasnak az az érdeke, hogy minél olcsóbban és minél nagyobb poggyásszal utazzon (ez utóbbi mondjuk nem tudom, miért kötelező elem, de sokaknál sport, hogy kimaxolják a keretet). A történet idején még az volt a szabályzat, hogy a méretbe beleszámít a kerék, fogantyú, oldalzseb. Ezért a pótdíj megfizettetése jogos volt. Az már a mi szerencsénk, hogy most, hogy a Wizz lépett, nemcsak a stílusa miatt sok támadási felületet nyújtó al-alvállalkozótól szabadult meg, hanem egy füst alatt felülbírálta a saját szabályzatát is, és mostantól a kerék és a fogantyú már nem számít bele a poggyász méretébe (nemcsak Budapesten, hanem sehol). Hurrá.
A Wizzairnek meg az volt a saját érdeke, hogy a fontos bevételi forrásnak számító extra díjak megbízhatóan csordogáljanak. Nyilván nagyon örültek, amikor a Budport hozta a kimagasló számokat hónapokon keresztül, ugyanakkor az utaspanaszoknak jóval több idő kellett, míg elértek egy "kritikus tömeget", amíg valaki felfigyelt rá, hogy valami nem jól megy a budapesti ketrecben. Talán most telt be a pohár? Ugyanis a fapadosnak az is érdeke, hogy lehetőleg minél kevesebb negatív sajtóvisszhanggal érje el a jó extra bevételt. (Azt ezen a blogon nyilván nem kell senkinek magyarázni, hogy a fapadosok mivel kompenzálják az olcsó jegyárat.)

* És bónuszként még egy adalék, ez a légitársaság és az utas közös érdeke: a menetrend betartása. Engem meglep, hogy sokan most az eddig fikázott Ryanairt hozzák fel pozitív példaként kézipoggyász-fronton, mondván "bezzeg ők kettőt is felengednek" - ja, csak egy teltházas járaton ebből mennyi marad a fedélzeten? És mi a garanciája annak, hogy (hacsak nem veszel priority boardingot; megint csak extra bevétel, ugye), akkor a te poggyászod köztük lesz?
Két hete utaztam Ryannel, közel teltház oda-vissza, mindkét irányban több mint negyedóra kését eredményezett, hogy az utasok és a személyzet szenvedtek a kalaptartókkal, és egy rakat kézipoggyászt le kellett rakni a gép hasába. Nekem utasként többet ér, hogy azokat a holmikat, amiket nem akarom, hogy rakodók dobáljanak (fényképező, laptop), biztosan a fedélzeten tudhatom és nem kell kipakolnom azért, mert nem vettem elsőbbségi jegyet. Wizz-en még sosem volt olyan élményem, hogy akár teltházas gépen ne fértünk volna el, vagy, hogy emiatt késtünk volna.

T1GRIS 2014.12.02. 12:35:28

@sellőlány: "a Budport vezetőjének a nyilatkozata eléggé nem egyértelmű."
Szerintem az inkább egy első, sértődött reakció volt mintsem átgondolt nyilatkozat. Ahogy az update-ben Gusztáv is utalt rá, enyhén szólva is félreértelmezi a Wizz-közleményt, abban egy szó sincs arról, hogy innentől ne lenne darabszám- és méretellenőrzés. Remélem, hogy kevés jóhiszemű utas kajálja be ezt az elhamarkodott nyilatkozatot és jelenik meg holnap két böhöm kézipoggyásszal a reptéren, remélve, hogy senki nem szól érte...
(Mellesleg azért is óva intenék ettől, mert te utasként nem a Budporttal, hanem a Wizz Airrel állsz szerződésben, tehát az ő szavuk az irányadó. Úgyhogy szerintem továbbra is egy kézipoggyász vihető fel, az eddigi méretekben - kicsi oder nagy -, annyi különbséggel, hogy ha csupán a fogantyú vagy a kerék lóg ki, de amúgy a poggyász maga megfelelő méret, akkor nem fognak szívatni.)

sellőlány 2014.12.02. 13:04:10

@T1GRIS: Ezt az itt kialakult helyzetet egy csomó szerencsétlen tényező alakította így, rossz rosszra lett alapozva. Kezdve a hangározással, amit azért építettek, mert a fapadosok kezdve a Ryanairrel, nem voltak hajlandók a buszért fizetni és a nyílt peronon várakoztatták volna az utasokat. A BA a Malév csődje után egyszerűen védtelen lett a fapadosokkal szemben és kénytelen-kelletlen eltűrte azok túlkapásait, a forgalomért cserébe. (Kíváncsi lennék, mit lépne egy Stansted vagy Charleroi, ha a Ryanair ott pattogna a peronos várakoztatással.) Mivel a fapados útjaim nagy része korábban nyaralás jellegű volt és nagy kézipoggyásszal közlekedtem, nekem sokáig fel sem tűnt a Budport alkalmazottak parasztsága, mert simán elgyalogoltam mellettük egy kistáskával. Csak amikor jött a nagy kézis időszak döbbentem rá magukra a szabályokra és azok betű szerinti alkalmazására. Okolható ezért a figyelmetlenségem és az összes egyéb légitársaság, amivel addig utaztam és semmilyen szakciót nem vetett be velem szemben egy-egy túllógó kerékért vagy fogantyúért, esetleg egy női táskáért. És valahogy ez a normális az emberek fejében és tűnik abnormálisnak, ha egy légitársaság hajtóvadászatot indít az utasai ellen. Még egy kis szösszenet a végére: a legutóbbi utamon megnéztem, mennyi hely marad a standard nagy kézim és a poggyásztartó fedelének íve között, úgy hogy foganytúval kifelé tettem be. Kb. 6 cm távolság maradt. Magyarul az 1-2 cm-rel túlméretes kézik még simán elférnek a rövid oldalukkal. És mivel ezt minden légitársaság tudja, talán ezért elnézőek ezekkel a kis különbségekkel szemben.

sellőlány 2014.12.02. 13:07:35

@T1GRIS: Igen, persze ezt nyilván én is levettem ebből a nyilatkozatból, de az origo és az index is lehozott cikkeket hasonló, nem egyértelmű infókkal. Az ember, ha csak a Wizz szabályzatát olvassa, abból meg nem derül ki egyértelműen, hogy akkor az enyhítés milyen mértékű és mire vonatkozik.

sellőlány 2014.12.02. 13:09:38

@sellőlány: Elnézést, a nyaralásos résznél természetesen a check in nagy poggyászt értettem, nem a nagy kézit.

ZX71 2014.12.02. 13:38:43

@T1GRIS: "Az utasnak az az érdeke, hogy minél olcsóbban és minél nagyobb poggyásszal utazzon (ez utóbbi mondjuk nem tudom, miért kötelező elem, de sokaknál sport, hogy kimaxolják a keretet)."

Ezt "imádom" hazánkfiában. Mi a max méret? Ennyi. OK akkor ilyen bőröndöt keresek. Mert ez nekem JÁR. Fizettem érte. Miért vinnék kisebbet? Ja mert a kisebb bőrönd kisebb cucc, és nem kell tök feleslegesen pluszkilókat cipelnem a hátamon? Az nem számít, inkább szívok vele egész nap, de akkor is cipelem a felesleges pluszkilókat, vagy húzom egész nap a bőröndöt magam mögött, MERT EZ NEKEM JÁR. :) :)

ZX71 2014.12.02. 13:44:16

@sellőlány: "Kezdve a hangározással, amit azért építettek, mert a fapadosok kezdve a Ryanairrel, nem voltak hajlandók a buszért fizetni és a nyílt peronon várakoztatták volna az utasokat."

Tudod legutóbb Madridban indulás előtt jöttem arra rá, mennyivel logikusabb és utasbarátabb a hangárosdi. Miért? Mert még a tényleges beszállás kezdete előtt át lehet nézni mindenkinek mindenét (besz.kártya, útlevél, csomag, prio-nem prio, mi fog felférni a gépre, mi nem stb), és az utasokat beállítják a sorba, ellenőrzötten. És amint lehet beszállni a gépbe (kiszálltak, kitakarították stb), "azonnal" kezdődhet a beszállítás, és a már átellenőrzött utasok "egyszerre" beszállhatnak. Nem ilyenkor kell azzal szembesülni (és a sort feltartani), hogy nincs meg az igazolvány, meg nem csekkolt be, meg sok a cucc és hasonlók. Sokkal szervezettebb a hangár, és segíti a pontos indulást.

Télen mondjuk biztos hidegebb lehet sokat állni benne, múlt hétvégén a ~cirka 20 percet észre se vettük.

asturianu 2014.12.02. 13:51:59

Esetleg meg ugy finomithatnanak a dolgon, ha a tulmeretes csomag aranak egy reszet beszamitanak a kovetkezo repulojegybe. Igy azert az utas is nyugodtabban fizetne, legalabb nem bukja el a teljes osszeget. Raadasul a kovetkezo utjat is a Wizznel veszi majd.

Vagy egy olyan szolgaltatas, hogy aki mondjuk az atlagar duplaja folott vesz repulojegyet, az kajon egy priority boardingot hozza ingyen. Igy nem tortenhet meg, hogy az 50 euros jegyemmel elfoglalom elole a felso tarolot.

UI: ha ezutan barmelyiket bevezeti a Wizz a kozeljovoben, ugy fogom tekinteni szerepem volt benne. :) Meg akkor is, ha sokan azt hiszik, egy ember vagy egy kozosseg nem kepes valtozast elerni. Sajnalom az ilyen embereket amugy, de ez mar egy masik tema.

sellőlány 2014.12.02. 14:01:46

@ZX71: Biztos meg vannak az előnyei, de ugyanúgy nagyon jó kényszerítő tényező is a budporthoz hasonló cégek számára, a madridi és a budapesti tél különbségeiről nem beszélve. Vasárnap a londoni tizenfokok után csak úgy rohantam a budapesti szeles hidegben a terelőben a terminál felé, akkor tűnt fel milyen rohadt messze van. (Félúton megakadt a szemem egy idős bácsin, aki a korlátba kapaszkodva lihegett, mellette eldőlve a bőröndkéje.)

ZX71 2014.12.02. 14:22:47

@sellőlány: Vicces hogy Londonban jobb az idő, mint nálunk. :) De viccet félretéve, azért a hangár szél- és esővédett, és úgy rémlik, télen úgy-ahogy fűtik is. És ahogy írtam, az biztos h nagyban segíti pl reggel amikor az összes Wizz és Ryan egyszerre szállna fel, a pontos indítást.
A bácsihoz: Bp-en is jól működik a medical-akármilyen szolgálat, hogy ha mozgáskorlátozott vagy, kivisznek a repülőre és még lépcsőznöd se kell. Ez fapadostól függetlenül, láttam már fapadosba így beszállítani botos mankós tolókocsis utasokat.

sellőlány 2014.12.02. 14:48:41

@ZX71: Londonban enyhébb a tél. Jártam már úgyis, hogy az itteni mínuszokból a plusz 14 fokos Dublinba érkeztem és a pasim rövidujjúban várt. :-) A hangárban egyébként van fűtés (infrapaneles). De amikor oda/visszafelé megtol az oldalszél, na az nem kellemes. Remélem, a bácsihoz nem kellett végül orvost hívni és végül eljutott a családjához.

Basilisk Captain 2014.12.02. 16:21:00

@AirFrance KLM:
Ugyan ez igaz USA-ra is( mert azzal is példálózott a kollega). Sima economynál fizetős a poggyász. De egy bizonyos törzsutasszint felett ingyenes, ahogy businessen is.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.12.02. 17:31:49

@sellőlány: még nem tudunk semmit, jövő héten is utazunk velünk, akkor megnézzük. mi úgy értelmezzük, hogy amint átállnak, a malévosok csinálják a csomagellenőrzést is annyi változás lesz, hogy pici eltérésért nem szívóznak, kilógó fogantyút nem számolnak bele a túllépésbe és normálisan beszélnek az utassal. ez a malévosok részéről egyébként eddig is így volt, persze a munka legszarabb része nem az övék volt.

Basilisk Captain 2014.12.02. 18:15:10

@Fillér B. Gusztáv:
Illetve a papírmunka mellett nem sok idejük lesz minden miliméteren szívózni. Azért csekkolást csinálni kell, személyit ellenőrizni, beszállókártyát csippantani, rampaval kapcsolatot tartani, hogy mehet-e az utas. Mivel budport behajtónáciknak nem volt semmi dolguk, csak a csomagellenőrzés, persze, hogy az összes utas csomagját belerakatták a keretbe, erre most aligha lesz idő.

CsekklisztNo.10Reloaded 2014.12.03. 18:26:59

@Fillér B. Gusztáv:
Most végül csak időlegesen függesztették fel a Budportot, v már véglegesen nem alvállalkozója a Malév Ground Handlingnek? Kezdem nem érteni mi történik.

Basilisk Captain 2014.12.04. 06:21:22

@Fillér B. Gusztáv:
W6 hirdet most állat diákoknak, kísértetiesen olyan szöveggel, mint anno a budport, szóval házon belül akarják megoldani az ellenőrzést. Mondjuk, ha ugyan azok lesznek ott, akik a fosportnál, ugyan azzal a stílussal, akkor nem értek el semmit ezzel.
ldd.tbe.taleo.net/ldd01/ats/careers/requisition.jsp?org=WIZZAIR&cws=1&rid=284

sellőlány 2014.12.04. 08:38:16

@Basilisk Captain:Conditions:

Temporary position: 1-2 month
Start date: mid-December

Requirements:

Fluent in English
Excellent communication skills, excellent problem-solver
Ongoing college or university studies
Precise, fully reliable, committed personality
Available to work min. 30-40 hours/week

30-40 órás munkahét pont vizsgaidőszakban? Excellent problem solver? Egy egyetemista?
Igen, nagyon "profi" a Wizzair toborzása. Semmi jóra nem számítok.

Basilisk Captain 2014.12.04. 11:14:14

@sellőlány:
van egy olyan érzésem, hogy ugyan azok az arcok lesznek ott, mint eddig, csak nem fosport színben hanem wizz.

Mészáros Laci 2014.12.05. 12:39:47

@Mr. Közbiztonság Szilárd:

Nem, a számlálóval nem lehet ilyen egyszerűen csalni. Látom, nincs saját blogod, de próbaképp regisztrálhatsz egyet (nem kerül semmibe) és próbálgathatod.
süti beállítások módosítása