Több olvasónk is jelezte, hogy elképesztő hosszú sorok alakulnak ki a budapesti reptéren hajnali 5 óra körül, fél órát alaphangon gyakran kell várni, de esetenként ennél jóval többet. Múlt héten egyik olvasónk simán lekéste a gépét, pedig több mint egy órával indulás előtt kinn volt a reptéren. Megnéztük és valóban: saját tapasztalat alapján is kevés biztonsági csatorna megy, a sor nagyon hosszú. A mi napunkon legalább a légitársaságok jó fejek voltak, nem zárták a kaput időben, 5 perccel indulás előtt is fogadták a rohanva érkező utasokat. De erre kár bazírozni.
Október 10-éről hallottuk például, hogy horror nap volt a reptéren. Kálmán tapasztalt utasként 5 előtt pár perccel ért ki, majd simán lekéste a 6-kor induló gépet. Eleinte békésen, majd egyre idegesebben állt a nagyon lassan haladó sorban, majd rákérdezett a személyzet egyik tagjától, hogy a gépek megvárják-e a szeku miatt későket. A válasz igen volt. Fél 6 után pár perccel, amikor még mindig sokan voltak előtte, megvette a jegyet az elsőbbségi szekura, de sokan voltak már a szopórolleren, ott is várni kellett. Sőt, elé pofátlankodtak későbbi géphez tartók priority nélkül. A személyzet ezt hagyta és nekik volt igazuk, ezen a reggelen ezt így kellett csinálni.
Végül 3 perccel indulás előtt estek rohanva a kapuhoz, de már csak azt közölték velük, hogy a gép elment. Az irodánál, ahol új jegyet intézett, még jó páran voltak, akik ugyanígy jártak, londoni, brüsszeli és barcelonai utasok vegyesen.
A héten utaztunk, mi is megnéztük, mi az ábra hajnalban Ferihegyen. A szokottnál korábban, már fél 5-kor kiértünk. A B terminálon már nagy volt a sor, 20-25 percesre saccoltuk, az A-n inkább csak 15 perces. Amikor nagyon elkezdett nőni, nem kockáztattunk, beálltunk. Kicsivel 5 előttre értünk az ellenőrzéshez 20 perc állás után, a rendelkezésre álló 6 csatornából végig csak 3 működött. Az egyetlen pozitívum, hogy a személyzet profi és udvarias volt.
Tré kép, de látszik, hogy a középső három csatorna reggel 5-kor nem működik
Visszanézve annyit láttunk, hogy a sor vége már bőven túl van a beléptetési ponton, ami 3 csatorna mellett nagyjából fél órás ácsorgást jelent. Ez übergáz. A tranzitba érve még mulattunk egy sort a Citibank hitelkártya-ügynökén, aki nem értette, miért nem akarunk eltűnő bank termékéből venni - előző napi hír volt, hogy eladják a magyar lakossági részleget, de persze a kártyatukma a reptéren ennek ellenére a szokott elszántsággal folyt.
Örömhír, hogy a KFC már hajnalban is nyitva van, ultra fillérbaszók az újratöltési opció révén egy menü árából a teljes csapat üdítőkészletét feltölthetik az útra, csak üres palackokat kell áthozni a szekun.
Gépünk 6.20-indult, szabálykövető módon 5.45-kor elhagytuk a terminált, hogy az igénytelen bádogsátorban baszhassuk a rezet indulásig. De legalább végignézhettük, hogy mi az ábra a 6 körül induló két Wizz-gép utasaival. A sátorba lépve egy alkalmazott figyelt arra, hogy nehogy valaki összekeverje a Wizz és a Ryanair londoni járatát. 5.50-kor még tartott a beszállítás a 6.00-kor és a 6.05-kor induló Wizz-gépekhez, noha elvileg rég bezárhatták volna a kaput. Azt mondjuk nem igazán vágjuk, hogy miért kellett a kapuzárást mínusz 30-ról 40 percre emelni, elég nevetséges, hogy a poggyászleadási határidővel azonos percben ott kell lenni a gépnél.
A mi napunkon az utasoknak mákjuk volt, úgy tűnik, mindenkit megvártak. 5.58-ig még legalább 15-en érkeztek a két Wizz-géphez. A többség futva és elég idegesen, de egy párocska szép lassan, vidáman trécselve, két nagy duty-free zacskóval. Na asszem az ő orruk előtt húztam volna le a rolót. De a lényeg: a Wizz-gépek pár perc késést bevállalva is megvárták a késő utasokat. Úgy tűnik, tudják, mekkora szar van a reptéren és van egy pont, amíg elhúzzák a beszállást. De ez semmiképp nem megy túl az indulási időn.
Értjük mi, hogy 6 és 6.30 között elmegy az összes Wizz- és Ryanair-gép, meg néha mások is, gyakran 10 járat, aztán 9-ig alig néhány indul.
Értjük, hogy nem könnyű a munkaerőt hatékonyan kihasználni, ha a hajnali csúcs kb. 1500 utasából 1000 egy fél órás intervallumban akar átmenni a szekun. Értjük, hogy nem akarnak túl sok embert beosztani, ha aztán 6-tól alig lézeng valaki másfél órán át a reptéren. De pont leszarjuk. Fizettünk érte, tessék szíves lenni megoldani úgy, hogy ne kelljen mondjuk 15 percnél többet sorba állni.
Amíg ezt nem kívánja a budapesti reptér elfogadni, az utasoknak csak azt tudjuk javasolni, hogy keljenek még egy fél órával korábban és érjenek ki 4.30 előtt. És ha a B oldalon, ahonnan elvileg a fapadosok indulnak, nagy a sor, próbálják meg az A-ról megközelíteni a biztonsági ellenőrzést. Ha meg necces az ügy, nincs mese, aki nem akar kockáztatni, nem tehet mást, mint időben rácuppan a priority sorra. Vérmérséklettől függően szabályosan, fizetve, vagy nagy arccal, hogy "megy a gépem, én pedig ide állok, mindenki bekaphatja". Persze idegesítő lesz, ha fizetve-rohanva érünk időben a kapuhoz, majd még fél órát várnak a későkre, de még mindig jobb, mint lekésni a gépet.
FRISSÍTÉS: egy reptéren dolgozó kommentelő az alábbi fontos infókkal szólt hozzá a poszthoz:
"Sajnos valós probléma volt, és az egyik reggel nagyon becsúszott a dolog. okt. 13.-tól leválasztottuk (végre) a crew és staff forgalmat, ennyivel kevesebb ember "foglalja" a helyet az utasok előtt, megy a létszámbővítés, de a képzés is idő, sokan meggondolják és lelépnek pár nap után, ill. kiment egy belső utasítás is a gyorsabb átjutás segítésére."
Az utolsó 100 komment: