FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A gatyánk rámegy, ha lekésünk egy fapados járatot?

2014.08.17. 06:02 Fillér B. Gusztáv

Elég egyetlen perccel lemaradni a kapuzárásról, a fapados nem szarozik, otthagy a világ végén is. Ha új jegyet kell venni a következő járatra, az már egy párnak is százezer forintos tétel lehet, egy család pedig negyed millát is elbukhat. Sokan ráfaragtak már így, mert kevesen tudják, hogy jóval kisebb veszteséggel is megúszható a dolog. A szolgáltatók kínálnak fix árú mentőjegyet ilyen esetre, de jó esetben nem verik nagy dobra, a Wizz Air pedig egyenesen titkolja.  UPDATE: a Wizz reagált a posztban leírtakra, lásd lentebb.

Egy négy tagú család két perccel a csekkin zárása után esett be Lutonban a reptérre, ahol közölték velük, buktak, vehetnek új jegyeket a következő járatra, ha haza akarnak jutni. Fejenként 150 font volt az ár, vagyis buktak jóval több mint 200 ezer forintot. Nehéz volt megemészteniük, amikor megtudták, hogy derekasan átkúrták őket. A reptéren minimum tudomásukra kellett volna hozni, hogy a Wizz Air ilyen esetben fix 60 euróért feltesz a következő járatra, eszükbe ne jusson új jegyet venni.

A gond az, hogy ha a nem jófej a reptéri személyzet, az utas nem valószínű, hogy tud a lehetőségről. Mi is csak szóbeszéd útján értesültünk róla, majd rákérdeztünk reptereken, s a net eldugott bugyraiban leltünk megerősítést. A Wizz költséglistájában és szabályzatában nyomát sem látjuk a mentőárnak, melyet ha minden igaz, missed flight fee-nek hívnak. Tehát: alapszabály, hogy időben kiérjünk a reptérre, hagyjunk rá bőven időt, de ha mégis elcsesztünk valamit, vagy soha nem látott giga dugóba kerültünk és lemaradunk, azonnal és határozottan hívjuk le a 60 eurós opciót. Ennyiért nagyon ritkán szokott jegy lenni a következő járatra, szinte biztos jobban járunk a fix díjjal.

gepfutas.jpg

Fotó: telegraph.co.uk

Fontos, hogy a Wizznél akkor él a lehetőség, ha az indulási időhöz képest fél órán belül jelezzük, hogy lemaradtunk. Ha valaki időben becsekkolt, aztán nem ér oda a kapuhoz, annak nem jár. Ez momentán elég gumiszabálynak tűnik, például ha valaki a kapunál szopja be, mert mondjuk időben kint volt, de egy órás sor volt a biztonsági ellenőrzésnél, annak jár, vagy nem? Világos, hogy azokat akarják kihagyni a lehetőségből, akik a duty-freeben cseszik el az időt, de jámbor ember létemre staff assault miatt biztos a fogdában kötnék ki, ha kiderülne, hogy a kapuhoz rohanva, a gépet egy perccel lekésve nem jár a mentőár, aki meg fél órával később kint a szeku előtt jelenti be a lekésést, annak igen.

A másik két nagy fapadosnál nyilvános a mentőár. Az easyJet így is hívja, Rescue fare a becsületes neve. Noha drágább mint a Wizznél, 80 euróba fáj, de két óra utaskésésig adják, ami elismerésre méltó. Vagyis ha már látszik, hogy cumi a gép, akkor is célszerű kimenni a reptérre és ott intézkedni, mint telefonon foglalni új jegyet. Ők vezették be egyébként legkorábban ezt a lehetőséget pár éve, kommunikálták is, igaz, akkor még olcsóbb volt.

Na és mint csinál a magát épp mocskos mód utasbaráttá átfazonírozni kívánó Ryanair? Piros pont, hogy benne van a díjtáblázatban a missed departure fee, de csak egy órányi elkésésig jár és messze náluk a legdrágább, 110 euróba kerül. Ehhez persze tudni kell, hogy a Ryanairnél közeli (aznapi vagy másnapi) járatokra szóló jegy ritkán van 120-140 euró alatt, ehhez képest persze oltári nagy buli a mentőár.

A fix ár értelemszerűen főleg hazaúton lehet nagy segítség, aki például kifelé induláskor tranyál el a gyorsforgalmin egy híd alá szorult seggfej kamionos miatt, mérlegelheti, hogy érdemes-e egyáltalán elindulnia a következő járattal, vagy inkább vesz 40 euróból pár héttel későbbre egy újabb retúrt. S persze akkor se sokat ér a mentőár, ha a következő járat 4 nap múlva jön. A lényeg, hogy a felkészült utas tudjon a lehetőségről, de persze mindenkinek azt kívánjuk, hogy mindig érjen ki időben a reptérre, soha ne legyen szüksége a posztban taglalt segítségre. 

FRISSÍTÉS: a Wizz Air reakciója a posztra:

A Wizz Air megerősíti, hogy a fogyasztóbarát „lekésett járat díj”, amely a lekésett járatok utáni újrafoglalásra használható, elérhető azon utasok számára, akik elvégezték az internetes utasfelvételt, már a repülőtéren vannak, de lekésték a csomagfelvételt vagy a beszállást a kapunál, illetve azon utasok számára, akik előzetesen a foglalásukhoz adták a reptéri utasfelvétel szolgáltatást, de azután érkeznek, hogy már bezárt az utasfelvételi pult. Hogy arra bíztassuk utasainkat, hogy időben érkezzenek a reptérre, a „lekésett járat díjat” nem hirdetjük széles körben, ehelyett a légitársaság képzett földi kiszolgálási személyzete tájékoztatja erről az utasokat rögtön azután, hogy lekéstek egy járatot. A Wizz Air szeretné felhívni utasai figyelmét, hogy az utasfelvételt a járat indulása előtt pontosan 40 perccel lezárják, és az utasoknak emellett gondolniuk kell arra is, hogy elegendő időt hagyjanak maguknak, hogy odaérjenek a beszállókapuhoz, így elkerülve az újrafoglalással és az útitervük megváltoztatásával járó kellemetlenséget.

Egy utolsó megjegyzés: örülünk a megerősítésnek, ugyanakkor továbbra is korrektebbnek tartanánk, ha benne lenne legalább a díjak között, mint a többieknél. Nem hisszük, hogy bárki jobban kockáztatná a lemaradást, ha "publikusabb" lenne ez a valóban fogyasztóbarát megoldás.

41 komment · 1 trackback

Címkék: Wizz Air Ryanair easyJet géplekésés mentőár

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr586610019

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Járatkésés esetén jár kártérítés? 2019.03.09. 10:24:03

Hamarosan megkezdődik a nyaralási szezon, és a legtöbben repülővel mennek az úti céljukhoz. Azonban mit történik járatkésés esetén? Jár kártérítés? Ha igen, milyen összegű? 2005. február 17-e óta van hatályban az az európai uniós rendelet, amely a viss…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Munchausen 2014.08.17. 15:21:04

Haza is lehet gyalogolni vagy stoppolni. :-)))

2014.08.17. 16:17:02

@Munchausen: ezért érdemes volt beírnod

Vörös Rocktóber 2014.08.17. 16:48:01

Ha nincs benne semmilyen szabályzatban, azért netbugyros infók alapján nem bazíroznék rá, hogy ez igaz.

vider 2014.08.17. 18:20:33

Őőő.. ez nem csak akkor van ha kéred mellé foglaláskor az ezt biztosító feláras szolgáltatást? (mindenhol másképp hívják) Mondjuk ezt nem fapadosoknál, hanem normál társaságoknál ajánlották fel eddig (előre).

cucurbita pepo 2014.08.17. 18:48:58

Hohohoho! Jelentem az easy Jetnél létezik az un. "Rescue fare". Pár napja Genfen csúsztunk le róla,egy horror futást követően, az üvegen át néztük, ahogy elmegy., maradandó élmény volt, én mondom! Másnapra kaptunk helyet valóban 80 euróért, bàr akkor még nem tudtuk, miért is volt ilyen olcsó. Köszi a posztot, mosmár tudom!

cucurbita pepo 2014.08.17. 18:49:55

@Vörös Rocktóber: pedig igaz, az easy-nél műxik! halleluja!

pancel 2014.08.17. 18:55:39

Én 30 kilométerre dolgozom Schipholtól, de az este kilences Budapesti járathoz már ötkor elindulok, pedig a KLM erősen utasbarát még késés esetén is.
Nem hülyeségből találták ki a két órás check-in időt, amibe másfél óra puffert még bele is tettek azért ha valaki késik.
Nagyon sokszor előfordul a frekventáltabb reptereken, hogy check-in időn belül módosul a kapuszám, és csúnyán pofára eshet az ember ha kicentizi az időt, ugyanis online check mellett is lehet, hogy várnia kell nem keveset a poggyászfeladásnál, a test/kézipoggyász vizsgálatnál, és ha még rossz kapuhoz is megy a kapucsere miatt, az tuti bukta.
Szóval ne legyetek lusták, inkább üljetek egy-két órát a reptéren minthogy pénz nélkül ottragadj valahol jó messzire itthontól.

Ps.: Ja, meg nem beszélve arról, hogy néhány jómadár miatt sokszor kell a gépnek és 2-300 embernek várnia, hol a fenében van a kedves lemaradó.

JohnHenry 2014.08.17. 19:10:00

kétszer jöttem wizzair-rel lutonból, reptérre menet első alkalommal az autópályán dugóba kerültünk, második alkalommal a menetrend és a jegypénztáros szerint negyedóránként járó vonat óránként járt, úgyhogy mindkétszer kb 5 perccel zárás előtt estünk be csekkolni.

egyékbként mindkét alkalommal késett az indulás kb másfél órát.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.17. 19:29:42

Érdekes a felvetés. Őszintén szólva a "mennyi az annyi" kérdés kapcsán ti is feszegettétek, hogy az utazás ára nem ér véget a repülőjegynél. Például be kell jutni a városba. Ezt könnyű megérteni, hogy költség. Például a legtapasztaltabb fapados utast is érhetik meglepetések, akár a szabályok változása miatt, akár mert rajtad kívül álló okok miatt lekésed a gépet, akár más ok miatt. Ez viszont kockázat.

Kockázat, ami kapcsán ha azt mondjuk "200.000 forint" akkor azt mondjuk rettenetes. De egy 4 tagú család számára mondjuk 440 EUR a Ryanair esetében 1 órán belül jelezve a késést... Majd, az esti gép elmulasztása miatt esetleg +1 nap szállás, plusz a visszaút a városba, stb. is komoly teher.

Pláne azért, mert nem biztos, hogy lesz hirtelen ennyi a számlán, ha valaki nem tervez vele. Ha emiatt egy családtag felveszi a gyorskölcsönt, eljut hozzánk, abból vesszük a jegyet, kell még egy kis szállás is, akkor a kamatok és díjak után még több lesz a költség. Van erre egy viszonylag egyszerű megoldás: Csináljunk a kockázatból inkább kiszámítható költséget.

Fapados turistaként nem kell elhúzódó tárgyalásokra, egyeztetésre számítani. Nem mondjuk azt, hogy egy nagyobb üzletről tárgyalva nem éri meg az órát nézni. Nem vagyunk üzleti utasok, ha idejében indulunk akkor általában csak "több időt kell elverni a reptéren". Ami nem kényelmes, de jobb mint a késés. Ez alól kivétel ha az első géphez hajnalban indulunk...

Ha azt mondjuk minden 20. úton fordulhat elő velünk ilyen, és minden út alatt azt mondjuk, hogy a X EUR-os jegy, a Y EURos transzfer mellé azt mondjuk 20 út után bejöhet egy lekésett járat, így arra 5,5 EUR-t félre rakunk. Igen a 110 EUR Ryanaires árral számolva.

Meg valamennyit az ilyenkor szükséges oda-vissza transzferre, a plusz egy napi szállásra, egyéb költségekre... mert valószínűleg későn akarnánk hazatérni, így még egy napot kinn kell maradni. Lehet, hogy a végén akár 15 EUR is mehet a tartalékba. A másnapi szabi (esetleg fizetés nélküli szabi) miatti kieső jövedelmet, stb. is hozzá rakod akkor is emelkedik az összeg.

Így a kockázatból, amint tartalékot képezel az ilyen esetek miatt költség lesz. Kérdés, hogy az a +15 EUR mennyit számít. Oké retúr esetén 30, 4 fős család Retúrja esetén már 120 EUR költség a tartalék képzés. Tudom nem olcsó.

Extrémnek tűnik? Akkor most számold ki azt, hogy nem feltétlenül lesz a következő járaton szabad hely. A fapados arra törekszik, hogy NE legyen (Ami érdekes kérdés üzleti utasoknál eleve). Mi van, ha tovább kell kinn maradnod? Más légitársasággal kell vissza jönnöd? Könnyen lehet, hogy akár az így tervezett tartalék duplája, triplája sem lenne elég.

A rutinos fapados utas csökkentheti a legtöbb ilyen kockázatot egyszerűen azért, mert van fogalma róla, hova mikor jó indulni, mire kell figyelni. Ha igazán tapasztalt vagy kisebb eséllyel hibázol. Ha sokadszor teszed meg az utat, kevésbé fogsz késni, nem lesz gond a csomaggal, tudod kb. hogyan jutsz át a biztonsági ellenőrzésen elfogadható idő alatt, mikor kell megindulnod a gép felé, stb. Sok kezdő ezzel bajban lenne, és a legtöbb blog sem tartalmaz állandó oldalt ilyen infókkal.

Nem tudod igazán jól mérsékelni az ilyen kockázatokat költséget, ha átszállással utazol és lekésnéd a csatlakozást. Oké... Lehet úgy tervezni egy körutazást, hogy ahol átszállsz is van egy fél napod városnézésre. Kora délelőtt az első géppel indulsz oda, és viszonylag későn indulsz tovább. Egy számodra új reptér kapcsán is nehéz biztosan megtippelni mikorra érsz ki, mi lesz a B terv, stb. Ez alól valamennyire véd az előre megtervezett transzfer ahol az érkezési időt is tudod.

Csakhogy egy baj még így is lehet, ha a transzfer nem is késik...

A reptér és a város közötti út kapcsán jutott eszembe, hogy hiába beszélünk egy adott reptérről, már a mindannyiunk által ismert példák között is tudjuk, hogy nem mindegy, hogy a reptéren belül hol vagyunk, hol kell lennünk. Mert a reptéren belül megteendő távolság, az ottani eltévedés lehetősége is elég ahhoz, hogy lekésse valaki a gépet. És a repterek méreteiből adódóan nem feltétlenül mindegy melyik részénél kötünk ki. Reptéren belül is el lehet veszteni egy kis időt. Ha új helyre mész, új lesz a reptér is. Ha új lesz a reptér, akkor el tudsz tévedni. Még csak az se kell, hogy feltartsanak, legyen valami káosz, stb.

Szóval a városnézés okán keveset arra járó turista kockázata is sokkal nagyobb (könnyebben is hibázik, ekkor kell neki szállás is), mint a szabira hazainduló vendégmunkásé aki ugyanazt az útvonalat járja meg sokadszor.

Ezt a kockázatot valakinek így vagy úgy ki kell fizetni. A lowcost irány arról szól, hogy nem a jegy árban akarod fizetni, inkább külön-külön megoldod.

Vörös Rocktóber 2014.08.17. 19:30:25

@cucurbita pepo: természetesen a wizz air esetére gondoltam, mivel erről írja a cikk, hogy nincs benne a szabályzatban és a díjtáblázatban sem

ügyfélszolgálatos 2014.08.17. 19:35:56

Én Nápolyból visszafelé jövet (Wizzair) kb 2 órával előbb kint voltam, nem is baj, mert kajáltam egy jót amíg nem volt kiírva a poggyás feladás, utána meg a reptér szivatott hogy rossz kaput írtak ki a beszálláshoz, de legalább odajött valaki szólni hogy mászunk át a másikhoz. Egyébként nem volt valami eseménydús út. Kivéve hogy a gyerek az összes turbulenciánál sikongatott az örömtől mert olyan volt mint a hullámvasút. :)

kalandfereg 2014.08.17. 19:47:35

De az megvan, ugye, hogy a fapadosok már kábé csak a szolgáltatások színvonalában, a tökéletes rugalmatlanságukban, és az utasok csürheként kezelésében fapadosak. Az árakban már nemigen...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.08.17. 19:50:35

@Vörös Rocktóber: nem ezt írtuk. nincs benne az utasok számára meghirdetett szabályokban, de több forrás alapján is a belsőben benne van, szóval nem beszélünk a levegőbe, számíthatsz rá, hogy működik.

Manarola (törölt) 2014.08.17. 20:36:34

@kalandfereg:
Az megvan, hogy Eindhovenbe, majd busszal Amsterdamba megvolt oda-vissza 35e forintból, míg a nem fapados Amsterdamba csak oda lett volna 80e forint?

ügyfélszolgálatos 2014.08.17. 21:06:36

@kalandfereg: Ja persze. Hármunknak 12e forint volt a retúrjegy Nápolyba. Ingyenes csomagfeladással...

tomfree 2014.08.17. 21:08:17

Egyszer írhatnátok arról, hogy az Európai Fogyasztóvédelmi Szabályozás szerint mennyi kártérítést kell fizetnie a légitársaságoknak járatkésés esetén és milyen esetekben jár kártérítés.

Hohanyo 2014.08.17. 21:13:54

kicsit OFF:
Egyre undorítóbb, amit a Wizzair művel. A napokban bevezették, hogy ha nem foglaláskor fizeti az ember a plusz szolgáltatásokat (pl poggyász), akkor drágább. Ugyanúgy interneten, előre kifizetve, csak nem a foglaláskor, hanem később.

Nincs két hete, hogy vettem jegyet márciusra, akkor nem volt elég pontom áttöltve, ezért a poggyászt nem kértem, gondoltam, később. Most meg 700 forinttal drágább irányonként, mert nem a foglaláskor vettem.

Érdekes, hogy a tájékoztatójukban még mindig az van, hogy
"A feladni kívánt csomagok számát a foglalás során kell megadnia és az így keletkező díjat megfizetnie. További csomagokat később _ugyanezen díjért_ a wizzair.com oldalon, vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül adhat hozzá."

Arról nem is beszélve, hogy nagyon elszálltak az áraik. A repjegy sokszor olcsó (bár láttam már 199 ezerért Londonba), de a csomagok!
Nyáron próbáltam foglalni, repülőjegy oda-vissza 7 ezer/fő. Feladott csomag oda-vissza 19 ezer, nagyméretű kézipoggyász 12 ezer.
De csúcsidőn kívül is, pl Malmöbe télen 16,4 ezer a feladott poggyász.
Értem én, hogy lehet utazni egy darab női táskával is és akkor nem kell kifizetni még tizenezreket a csomagra, de azért ez sokaknak nem opció. Komolyan, olcsóbb lenne futárszolgálattal kiküldeni a bőröndöt.

Nacked blade 2014.08.17. 21:14:12

Hol van ilyenkor a Magyar Fogyasztóvédelem a téves informálás, vagy hiányos utastájékoztatás kapcsán ? Hol van a légitársaságok tesztelése hivatalos fogyasztóvédelmi szakemberek révén ?
NB

dondanial 2014.08.17. 21:18:07

@kalandfereg: akkor te vagy nagyon olcsón kapod a rendes repjegyeket, vagy fapadon vertek át, de nagyon

lilalalilalázik 2014.08.17. 21:24:28

nem igaz, hogy otthagynak, a lehetőségeikhez képest szoktak várni, nem kéne már állandóan sÍrni, meg rinyálni, meg nyafogni...marhára fárasztó + hazug is

Vörös Rocktóber 2014.08.17. 22:16:02

@Fillér B. Gusztáv: oké, de hogyan hivatkozzak majd rá szükség esetén?

usb2.0 2014.08.17. 22:30:14

A "fapadosra" nem vonatkozik, hogy indulás előtt 2 órával legyél ott ?
Annyira bírom az ilyen alakokat.
Galibát okoz magának, meg a családjának.
Ahelyett ezért elnézést kérne.
Fülét farkát behúzná, a balféksége miatt.
És rettegne attól, kiderül róla.
Keres valakit akit hibáztathat akár miért.
Pedig az alap probléma az, hogy Ő szúrt el valamit.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.08.17. 22:53:55

@Nacked blade: nehéz kérdés. alapból bukta a repjegy a közismert szabályok szerint, ha valaki lekési a gépet, a fix mentőár egy plusz szolgáltatás. elmaradása nem büntethető, szerintem inkább csak súlyosan etikátlan, ha nem szólnak róla a szopóágra került utasnak. A ryan és easy megoldása, hogy benne van a díjak között, rendben levő.

@Vörös Rocktóber: benne van a posztban: missed flight fee, így hívják házon belül.

@Hohanyo: láttuk, erről is lesz majd poszt

NIKI LAURA 2014.08.17. 23:11:51

Ez mind semmi.Engem Lutonbol jovet a Wizz a full telitetseg miatt - a cocpitban helyeztek el,sot a jobb egybe( elsotiszt) helyere is beulhettem egy kicsit,bar nem nyulhattam semmihez.
A kapitany elmagyarazott,megmutatott mindent,nemet o felett vegig maradhattam,szoval batki barmit mond,igen is jofejek!

Darth Revan 2014.08.18. 00:26:56

@Manarola:
Az megvan, hogy Eindhovenbe, majd busszal Amsterdamba megvolt oda-vissza 35e forintból, míg a nem fapados Amsterdamba csak oda lett volna 80e forint?

Eppen egy baratommal tervezunk Amszterdamba menni es kiderult, hogy kurvara nem eri meg az "olcso" jegy Eindhovenbe. A Ryanair 70 euro, a KLM Amszterdamba pedig majdnem a duplaja, 135 euro. Csak a schiphol-rol a vonattal benn vagy a varosban semmi perc alatt (4 euroert), addig Eindhovenbol buszozhatnank 2 orat 40 euroert.

bat4it 2014.08.18. 08:12:52

Megélhetési lúzer fapadoson utazó niemandok.

SECI 2014.08.18. 08:47:21

A legtobb fapados annyi penzert repit 1000+ kilometerre, amennyi egy taxi ara a repterrol a varosba (jellemzoen meg ennel is kevesebbert). Most akkor mi a fenet akarsz?

SECI 2014.08.18. 08:48:34

Inkabb mindenki oruljon neki, hogy szinte ingyen beutazhatja Europat. Aki meg nagyobb biztonsagra vagyik - nem utazzon veluk.

Exploiter 2014.08.18. 09:07:54

Én is azon filoztam, hogy vannak olyan olcsó jegyek, amiből azt se értem a kerozin hogy jön ki... De amíg nem peregnek le az égből a gépek, addig nekem oké.

Repülős Rozi 2014.08.18. 09:40:48

@bat4it: öcsisajt, ha az nímandság, hogy havonta eljutok 6-7 ezer forintos átlagos jegyárral tök szép városokba, vidékekre, akkor szívesen vállalom.

@Válasszunk: nem bonyolítod túl kicsit? Az jogos, hogy szart se ér a mentőár, ha épp nincs elég pénz a kártyádon, érdemes figyelni erre.

ZX71 2014.08.18. 09:57:09

@Hohanyo: Köszi a tippet, most néztem én is. De ez még mindig rendben van szerintem, korábban pl a Ryanair minden egyes fizetéskor felszámolta a ~ 2000 Ft "adminisztrációs" díjat, ezért nagyon nem érte meg utólag bármit hozzáadni a díjhoz. Az egy plusz dolog, hogy mostanában ingyen lehetett utólag szolgáltatást hozzáadni (ingyen=annyiba került, mint ha azonnal megvetted volna, tehát pluszdíjat nem számoltak fel). Sőt, még trükközni is lehetett, mostanában 2x is volt akciós poggyászfoglalás a wizznél, így még spórolhattál is vele.

Ennyi, most vége ezeknek az időknek, és újra vagy megveszed azonnal a pluszokat (poggyász stb), vagy később drágábban. Nekem még mindig ez utóbbi verzió tetszik, mert nem kell hónapokig parkoltatnom a pénzem a légitársaságnál, plusz ha esetleg mégsem repülök (betegség), akkor csak a ~ 10 eurós repjegyet bukom, az extrákat nem (merthogy nem vettem meg).

ZX71 2014.08.18. 09:58:31

@Repülős Rozi: Ha nem titok, milyen sűrűn repültök? Tényleg havonta?

Repülős Rozi 2014.08.18. 10:42:19

@ZX71: igen, átlag 10-12 kanyar évente, de ez már lejtő, az 1-5 eurós Ryan-jegyek idején több is volt. Átszállós utakkal, a blog összes szerzője együtt évi 50-60 szektort biztos letol.
És még mindig van legalább 20 hely, ahova mennénk, csak nincs rá idő/pénz/szabi.

ZX71 2014.08.18. 10:53:23

@Repülős Rozi: Gratula! :) Én ennél jóval kevesebbet megyek, évi legfeljebb néhány. Igaz, az a baj, hogy én is a "hedonista FB" kategória vagyok; kint szeretek költeni, és elsősorban helyi ízekre és belépőkre. Így viszont hiába az olcsó jegy, nem fér bele túl sok út.

Ramil Safarov 2014.08.18. 14:38:45

Rohadjon meg mindenki aki repulogeppel szennyezi a kornyezetet. Az osszes kornyezetpusztito zuhanjon le.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2014.08.18. 15:48:52

@Repülős Rozi: A cégek, a pénzhez kicsit is értő utasok költségként kezelik a kockázatot.

@Manarola: Az a baj, hogy a fapadosnál meg tudod keresni mi a legolcsóbb és a kockázatot nem számolod így általában azt hiszed jól jársz, de elég ha egyszer lekésed a gépet, egyszer hibázol már nagy a baj... Addig a többi esetben a legkönnyebben megtalálható akciókat sem nézed.

A rosszkor foglalt drága jegy a fapadosnál is horror áron van. Jó ajánlatot meg máshol is ki lehet fogni

cucurbita pepo 2014.08.18. 20:40:51

@Ramil Safarov: pfff, ha egy cseppet is tájékozott lennél a témában, tudhatnád, hogy a szarvasmarhák járnak az élen ebben, nem a légiközlekedés..

AirFrance KLM 2014.08.19. 06:18:25

@Ramil Safarov: Meg chemtrailezunk is, bizony. Meg chipeket is szorunk fentrol amit belelegeztek es onnan tudjuk, hogy hol vagytok!

Hohanyo 2014.08.20. 20:42:16

@ZX71: Hát, szerintem nincs rendben. Főleg az a része, hogy foglaláskor még más volt a szabály.
Meg amúgy is: én HFB vagyok :)

ZX71 2014.08.21. 10:22:41

@Hohanyo: Jó igaz, nem túl korrekt utólagosan módosítgatni a szabályokat. Ezzel együtt "meg kell szokjuk" ezt a fapadosoktól, és figyelni kell. Például vicces volt, hogy a legutóbbi bőrönd akciójuknál úgy leengedték a (32 kilós ugye) bőrönd árát, hogy kevesebbe került jóval, mint a fizetős (10 kiló, ugye) kézipoggyász. Ki érti ezt... De ha ez van,inkább 1 bőrönd.
süti beállítások módosítása