FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Beledöglött a Wizz Air rendszere az ünneplésbe

2014.05.19. 21:53 Fillér B. Gusztáv

Így lehet tönkretenni egy tökéletesnek indult szülinapi bulit: a Wizz Air rendszere estére teljesen összeomlott. Egész nap akadozott a megnövekedett terhelés miatt, de most már órák óta vagy be se jön, vagy csigalassúsággal lehet csak eljutni az árakig.

A cég Facebook oldalán elismerte, hogy a túlterheltség miatt vannak fennakadások, türelmet kért, de semmit sem ígért.

A minden második jegy ingyenes akció elég jó húzás volt, csak kellett volna hozzá egy stabilan működő, az átlagos terhelés többszörösét is kezelni képes rendszer. Ezt nagyon elcsűrték: sok tízezer elégedett jegytulajdonos helyett nyilván legalább ugyanennyi felkúrt agyú utasjelölt vibrál a gépek előtt, közülük sokan nyilván már hagyták a foglalást a fenébe.

Ahogy azon sem volt kívülállók számra semmi meglepő, hogy a félárú termékek miatt lerohanta a nép annó az Electro Worldöt, a Wizzt sem érhette volna derült égből villámként az, hogy ekkora kedvezmény mellett felrobban a forgalom. 

Valaki nagyon benézett valamit, ez így rettenetesen amatőrre sikeredett. Egy ekkora blama láttán a minimum az lenne, hogy legalább egy nappal meghosszabbítsák az akciót.

Friss: késő este egyetlen órával meghosszabbították az akciót, éjjel 1-ig. Kedd reggel a rendszer működik, de újabb hosszabbítás nincs, a jegyek drágábbak, mint két napja, az akció előtt. No comment.

98 komment

Címkék: blama Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr826183619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

macskond 2014.05.19. 23:19:24

hát igen. Én még itt küzdök, de már valóban eléggé fel van qva az agyam.
A madridi jegyeket már elbuktam,mert mire sikerült 4 összeomlás után továbblépni, addigra 3x lett az áruk.

Most másik várost próbálok, közel 1 órás küzdelemben 3x nem tudok tovább jutni a "válasszon biztosítást" kérdésen, mert a legördülő hibásan jelenik megh, nincs benne választási lehetőség.
És itt megáll a tudomány,mert nem léphető át a nyavajgás hogy választani kéne valamit...a semmiből.
Ez több mint amatőr megközelítés.
A minmum lenne hogy hosszabbítanak.

Formaggio 2014.05.20. 07:40:54

Mi a Ryanairrel ünnepeltük a wizz születsénapot.
2 órát próbálkoztam, de többször kidobott a wizz rendszere. (már amikor egyáltalán bármi is bejött)
Okos telefon appról még úgy ahogy működöt, de mire mindent bepötyögtem, túlléptem az időkorlátot. A következő körben már 5000-el többért hozta fel a rendszer. Na ebben a pillanatban kezdtem a ryannél foglalni. Az idegesítő wizzaires kézipoggyász szabályzat miatt kb ugyanannyi volt a jegy, és 5 percen belül ki is volt fizetve!

Karcolt lendület 2014.05.20. 10:07:03

Már hiába hosszabbítanának, elszálltak a jegyárak, az akcióval is drágább, mint előtte normál áron.
Velünk mindenesetre jól kicsesztek - nem tudtam foglalni a bedöglött rendszeren, most meg jóval drágább -, lesz alternatív megoldás, csak nem szeretném ezek után, ha akár egyik irányba is wizzair lenne benne.

bölcsészmérnök · http://pillanatkep.blog.hu/ 2014.05.20. 10:19:26

Próbáltam tegnap foglalni, de nem sikerült.
Így teljesen amatőr és kontraproduktív volt ez az akció.
Utasbosszantásra persze tökéletesen megfelelt.

Formaggio 2014.05.20. 10:33:36

Jó kérdés fogyasztóvédelmi szempontból, hogy ha az ő rendszerük hibája miatt nem tudom megvenni a meghirdetett áron a jegyet, akkor mi történik.

Scipovicsné 2014.05.20. 10:51:02

A tegnapi akció keretében vettem volna először fapadosnál jegyet...
Nálam a Wizz elérte, hogy többet meg se nyissam az oldalukat.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.05.20. 10:56:45

@Formaggio: Fogyasztóvédelmi szempontból nem vagy fogyasztó :)
1., nem volt hirdetve ár, hogy X összegért van a jegy csak a 2=1-el.
2., nem vettél semmit, mert "nem fértél be a boltba" szerintem jogilag nem támadható...nyilván nem szándékos volt.

Formaggio 2014.05.20. 11:18:02

A rendszer fizetés a előtti pillanatban szállt el. A foglalás adatai így ajánlatnak tekinthetők, amit viszont az ő technikai hibájuk miatt nem tudtam elfogadni. Én is dühös vagyok az elrontott esti 2-3 órám miatt.
A Ryannél az oldal behívásától számított 5 perc alatt végére értem a dolognak, úgy hogy közben semmilyen rejtett vagy lehúzásnak is tekinthető költséget nem vertek rám. (Mint pl. a wizzair "nagy" kabin táskájának a költsége, ami kettőnkre 18 000 Ft lett volna.)

ATS 2014.05.20. 11:48:35

Nyílván a cikk írója is azért választotta ezt a hangnemet, mert nem jutott akciós jegyhez. Délelőtt remekül működött minden, az árak is rendbe voltak, kora délután akadozott már, de nekem sikerült többszöri nekifutásra is, bár az árak már nem annyira voltak kellemesek, késő délutánra pedig már csak a telefonos app működött normálisan.
Nyílván kellemetlen, ha az ember lemarad valamiről, de nem igazán értem, hogy miért háborogtok, a media marktban is az első öt percben elkapdodják az akciós cuccokat, aki estére ér oda az mégis mit akar akkor már?

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 11:56:44

Na, beindult a magyar prolik áradata. Mellékesen azért megjegyzem, hogy a wizznél kategóriákkal nagyobb cégek weboldalai is meg szoktak feküdni nagyobb akciók esetében. Az meg a másik, hogy a világon mindenfelé előforduló éjszakázzunk a bolt előtt, mert holnaptól jön az xy új akciós cucc esetében is sokan lemaradnak. Ott is rohantok a fogyasztóvédelemhez, mert Gizi néni megelőzött a sorban?
Szakmai szempontból pedig meglehetősen nehéz úgy kalkulálni egy rendszer teherbírását, hogy az ilyen akciókat kibírja. Egyszerűen túl nagy költség lenne emiatt a rövid idő miatt olyan erőforrás mennyiséget bérelni pluszban ami tuti bírja a megterhelést.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 12:17:09

@ATS: nyilván nem. Ne vádaskodj tudatlanul. Azzal nincs baj, hogy elkapkodják az olcsó cuccot, itt az történt, hogy félidőben bezárták a boltot, vagy a pénztárnál nem engedték kifizetni a kosárban levő terméket. Szóval ne keverd a szezont a fazonnal.
@Muad\\\'Dib: szakmai szempontból illik jól megbecsülni a várható forgalmat és olyan akciót indítani, amit bőven bír a rendszer technikailag.

frikazojd · http://kocs.ma 2014.05.20. 12:17:47

lol ez majdnem olyan mint hogy ingyenes lesz a Hegyalja! (aki nem tudná: elmarad..)

johevi 2014.05.20. 12:28:00

Nekem egész nap ment, többször is próbálkoztam, igaz este/éjjel elég trágya volt.
VISZONT: éjfél után úgy nézett ki, mintha egy újabb akciót élesítettek volna ( véletlenül? ), mert megváltoztak az árak, még olcsóbbak lettek illetve minden ár mellett egy 4=2 felirat volt. A tegnapi 1+1 nem így nézett ki. Aztán hajnal 1 órakor ezek eltűntek és visszaálltak a brutál árak.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 12:30:32

@Fillér B. Gusztáv:
Hát ez bizony nem ilyen egyszerű. Elmondom még egyszer. A wizznél sokkal komolyabb cégek sem mindig tudják ezt megoldani. Persze nyilván lehet azt is csinálni, hogy nem hirdetnek akciót. Mert a lumpenproli nem érti meg, ha ő esetleg lecsúszik az akcióról.

Vörös Rocktóber 2014.05.20. 12:35:45

Majd holnap meg ugye jönnek a posztok a köcsög postáról és a köcsög navról, mert minden nagyeszű sündisznócska este 6-tól fog a bevallásával sorbanállni.
De mindent az utolsó percre hagyni, aztán meg a blogketrecet rázva hőzöngeni, az mindig jól megy. ;)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 12:40:55

@Muad\\\'Dib: Én is elmondom még egyszer. Nem az a baj, hogy valaki lecsúszik, mert felmennek közben az árak, mások elvitték az olcsó jegyeket, melyek korlátozott számban állnak rendelkezésre. Ez természetes, aki így járt, ne ugasson. De az nem elfogadható, hogy egy egy napos nagy akció napján a rendszer sok órán át használhatatlan, a nagy nehezen megtalált terméket nem lehet kifizetni. Az meg főleg nem mentség, hogy mások, nagyobbak is elkúrják néha ugyanezt.

De majd a fogyasztó ítél, meglátják, megérte-e nekik százezres tételben felcseszni potenciális vásárlók agyát, vagy jobb lett volna rendszert fejleszteni/kisebb akciót hirdetni.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 12:45:29

@Fillér B. Gusztáv:
A rendszer nem elérhető = nem férsz be a boltba. Érdekes az másodikat fel szokták fogni minden különösebb nehézség nélkül.

ZX71 2014.05.20. 12:47:40

Ha rendszeresen figyeled a Wizz oldalát, találsz jó árakat. Legjobb olyankor foglalni (akciótól függetlenül), amikor az új menetrend felkerül, mert akkor még üresek a gépek. Ahogy fogy a hely (főleg: kiemelt időszakok, hosszú hétvégék) lesz egyre drágább. Tegnap nem vettem jegyet, de megnéztem, hogy korábbi foglalásaimat meg tudtam volna kedvezőbb áron venni ebben az akcióban, de mind drágább volt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 12:49:52

@Muad\\\'Dib: minden webáruházzal kapcsolatos alapvető elvárásom, hogy bármikor beférjek a boltba. Akkor meg főleg, ha hírlevélben hívnak.

Fül~orr~régész 2014.05.20. 12:50:01

Én késő este gond nélkül vettem öt jegyet az iPhone-os Wizzair app-al. Lehet az más szervert használ?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 12:51:03

@ZX71: ez nem egészen így működik, de erről szól majd a következő poszt, megvitathatjuk.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 12:54:30

@Fillér B. Gusztáv:
Értem, de a sima bolttal kapcsolatban ez nem elvárás a részedről.
OMFG!

flea 2014.05.20. 13:01:36

Evidens, hogy azért feküdt meg a szerver, mert rohadt sokan vettek rohadt sok jegyet. Innentől fura azon rugózni, hogy ma drágábbak a jegyek, mint tegnapelőtt. Jóhogy drágábbak, ha feleannyi van, helló. :)

Azzal egyetértek, hogy vehettek volna tegnapra százezer forintért egy kis plusz sávszélt meg hozzá való feldolgozókapacitást... na persze ha skálázhatóra sikerült tervezni a weboldalt és alatta az adatbázist, amire viszont nem vennék mérget. (Márpedig ha nem, akkor hiába csinálnak bármit, lehalt volna.)

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.05.20. 13:03:09

Nyilván korlátozott jegyet akartak csak eladni,ezért nem volt érdekül erre külön szervereket hozzáadni.Ha X üzletben akciós a Pepsi,az sem korlátlan számban...

@Fül~orr~régész: Szvsz egy adatbázist használnak

2014.05.20. 13:07:39

Mi repülünk, és nem a wizz IT-se vagyok :)

ZX71 2014.05.20. 13:07:52

@Fillér B. Gusztáv: Kíváncsian várom a posztot. Én például azért repülök augusztusban 6ezerért CRL-re, mert novemberben foglaltam, nem sokkal a nyári menetrend meghirdetése után. Tegnap ugyanerre az időpontra a féláras jegy 25e körül volt.

ZX71 2014.05.20. 13:09:45

Tegnap egyébként a Wizz jellemzően drágább célpontjaira volt érdemes jegyet keresni, én találtam Isztambult 9e-ért, Dubait 20e alatt (oda-vissza). A jellemzően olcsó desztinációk, mint Milánó vagy Brüsszel, tegnap drágábbak voltak a szokásos árnál.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 13:18:53

@Muad\\\'Dib: Mit vagy kiakadva? a sima bolt fizikai korlátai nyilvánvalóak. A weben nincs ilyen korlát, csak túl kevés ráköltött pénz. A wizz webes biznisz, azért konvergál nullához a disztribúciós költsége, mert a weben értékesít. Ha pedig így van, akkor csinálja normálisan és akkora áruházat működtessen, ahova minden meghívott befér.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 13:26:08

@Fillér B. Gusztáv:
Tehát fogalmad nincs a webes költségekről egy hasonló oldal esetében, de a véleményed megvan. Hogy megértsd elmondom pont úgy működik, mint egy sima bolt. Mikor megtervezik egy ÁTLAGOS látogatószámmal számolnak. Aztán, amikor akcióznak megjelenik a tömeg és nem fér be. A webes értékesítésnél ezen lehet változtatni, bizonyos határokon belül. De ahogy egy fizikai boltot sem paramétereznek arra, hogy akciók során megrohanják, a weboldalt sem. Ugyanis ennek KÖLTSÉGEI vannak. Amennyiben SW licence díjakat, erőforrás bérleti díjakat számolunk, akkor pontosan ugyanúgy nem éri meg irreális méretekkel számolni, mint a fizikai esetében. A legtöbb esetben pedig nem úgy működik, hogy na most gyorsan hozzácsapunk ezt meg azt és megvan.

la_mikee 2014.05.20. 13:26:23

Muaddibbel egyetértek.

Van egy tervezett látogatószám, amire méreteznek egy környezetet. Annyit tud kiszolgálni egy időben és nem többet. Ha van egy teszem azt napi 20ezres várt látogatószám, 300 user / perces peak értékkel kalkulálva, akkor nem 50 ezer userre és nem 1500 user / perces peakre készülsz fel és veszed meg a vasat (5x annyiért)

Flea: nem feltétlen a sávszélesség fogyott el, inkább a webszerver kapacitás vagy az alkalmazásmotor vagy mögötte a db. Saját infrastruktúránál nem veszel +100eFt-ért dupla annyi kapacitást "csak 1 napra" jelszóval, mert nincs rá lehetőséged. Mindenki dobálózik a clouddal, de a többség saját infrastruktúrát használ az ahhoz tartozó korlátokkal.

Ez olyan mintha vennél egy Ford Fiestát arra, hogy úgyis csak városban járok majd vele, asszony meg a gyerek belefér és tényleg így is van. Egyszer viszont kitalálod, hogy lagziba szeretnél menni egy másik városba úgy, hogy elviszitek magatokkal a szüleidet a nejed szüleit, meg még a szomszédot is. Nem fogsz azért egy 16 személyes Transitot venni, hogy majd egyszer mentek így lagziba.. viszont tényleg a k...va anyját a Fordnak, hogy a Fiesta ilyen kicsi.. vagy inkább neked, hogy nem számoltál erre az egyszeri igénnyel..?

guy2 2014.05.20. 13:29:35

Nekem oda-vissza kb. Egy 10-es spórolás jött össze a tavalyi ugyanilyen, akkor 60 ezres útra. Szóval nem volt oda-vissza 1-et fizet 2-őt kap. Kicsit hasznos üveggyöngynek nevezném inkább. De most legalább már biztos megyek nyaralni. :-)

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 13:30:59

@la_mikee:
Hozzáteszem még cloud esetében sem egyértelmű. Mert van előtte jó eséllyel tűzfal, app. licence-ek, miegymás, amit nem lehet egyik napról a másikra megsokszorozni, vagy csak irreális költséggel.

la_mikee 2014.05.20. 13:37:15

@Muad\\\'Dib:
abba már nem is akartam belemenni :)

üzletileg ilyenkor tényleg az a legelegánsabb megoldás, hogy jól van gyerekek, annyian akartatok jegyet venni, hogy nem bírt ennyit a rendszer, ezért egy nappal meghosszabbítjuk az akciót.
De ennek elmaradását számon kérni azzal, hogy anyukátok csipáját... nem tartom etikusnak.

la_mikee 2014.05.20. 13:38:12

@Fillér B. Gusztáv:

maradjunk annyiban, hogy nem vagy tisztában a mögötte álló IT kiépítésének és fenntartásának költségeivel.. vagy legalább a nagyságrendjével.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 13:38:19

@Muad\\\'Dib: nem érdekel, hogy pontosan mennyibe kerülne olyanra bővíteni, hogy elbírjon ennyi embert. De ha valaki olyan bizniszben mozog, ahol folyamatosan akciókkal hoz be forgalmat, akkor mérje fel, hogy meddig mehet el. Ha sokba lenne rendszert fejleszteni, akkor ne adjon ingyen jegyet, mert lefagyasztja magát és elveszít egy csomó potenciális ügyfelet. Ennyi.

cbc 2014.05.20. 13:44:14

Tessék mondani, a Forbes újságírója miért ilyen alpári stílusban ír blogot? Minek ez a sok trágár szöveg? Kinek tetszik írni, a 12 évesekenek? Kifejezetten zavaró ez a rengeteg káromkodás.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 13:48:39

@Fillér B. Gusztáv:
Nem fogod fel. Tehát a bolt se akciózzon, ha nem bővíti az épületet plusz húsz szárnnyal?
Mindegy, feladom. Az életben nem fogod megérteni.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 13:51:12

@Fillér B. Gusztáv:
De egyébként megértelek én. Neked az egész internet az a varázslatos világ, ahol a működés csak a kis szemüveges sötétben ülő kockákon múlik, akik a menedzser varázsütésére átugorva téren és időn mindent megoldanak...

aleb19 2014.05.20. 13:57:37

a patopalik ezt is becumiztak, en meg tegnap delelot lefoglaltam 6 jegyet es nen is keltem koran ...

nemtom, hogy van pofaja a lusta, kenyelmes, lassu barmoknak ilyenekert reklamalni-gondolom ejfelkor meg a postan vered majd a nyalad mikor uccso pillanatban adod fel az adobevallasod

flea 2014.05.20. 13:59:43

@la_mikee: sze pont ezt mondom: "meg hozzá való feldolgozókapacitást" + "ha sikerült skálázhatóra tervezni, amire nem vennék mérget".

Ha tippelnem kéne, én is arra tippelnék, hogy saját infrával tolják, a front-end pedig egész biztosan a saját kiskertjükben termett, mert teljesen véletlenszerűen vannak benne egymás mellett az egész vállalható és az ultragáz elemek. Szinte látni az alakulásán, hogy mi lehet az IT részleg szervezeti felépítése, és mikor melyik menedzsernek volt nagyobb beleszólása a dolgokba. :)

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 14:08:22

@flea:
A skálázhatóságnak is megvannak a korlátai. Egy sokszoros leterheltség a jól skálázható rendszereket is meg szokta fektetni, még, ha készülnek is rá. Mert ugye nem pusztán HW erőforrások kérdése a dolog. Arról meg nincs információm, hogy a mögöttes SW elemek mennyire skálázhatóak, akár saját korlátaik, akár mondjuk licence politikájuk miatt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 14:09:34

@Muad\\\'Dib: Én is feladom. Te tech oldalról nézed, én meg inkább ügyféloldalról, ami nem azt jelenti, hogy bárkinek tökéletesen igaza van. Nálam gáz, ha egy kis lakásba 50 fős vendégsereget hívunk.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 14:17:08

@Fillér B. Gusztáv:
Valóban kellemetlen (ezt nem tagadom) ügyféloldalról, de, ha elfogadjuk, hogy a fizikai bolt és a webshop között annyi a különbség, hogy az egyikhez nem kell kimozdulni otthonról, akkor el tudjuk fogadni ugyanazokat a korlátokat is, azaz, hogy nem mindenki fog tudni hozzáférni egy akciós készlethez.

Mind1, bocs, ha néha túl indulatos lettem volna.

flea 2014.05.20. 14:17:41

@Muad\\\'Dib: fene tudja, ez igazából elméleti vita, mert mint mondtam, nem hiszem, hogy skálázható a rendszerük, tehát nem az elvi korlátokon bukott az ügy, hanem a gyakorlatiakon (ha ugyan gondoltak rá egyáltalán, hogy roham lesz).

Formaggio 2014.05.20. 14:22:07

@Fillér B. Gusztáv: Az app az oldalt nem tölti be, csak az űrlapok adatait küli át, így kisebb az adatforgalma. Vélhetően más csatornán is működik, bár ugyanaz az adadtbázis van mögötte.

la_mikee 2014.05.20. 14:23:50

@Fillér B. Gusztáv:

annyiból árnyalnám a képet, hogy egy 80 fős terembe (ahova általában vagy 50-en járnak) be kellett (volna) engedni 150 főt..

@flea: szerintem gondoltak rá, aztán szegények nézték mint parton állók a cunamit.. reagálási lehetőség már nem volt..

Cariotis 2014.05.20. 14:25:10

@Fillér B. Gusztáv: Birom amikor a dilettans felhaborodva okoskodik ha neki nem sikerult a prolimagnesre lecsapni.
Elobb erts az IT kiepiteshez, uzemelteteshez aztan minositsd.

ZX71 2014.05.20. 14:27:17

Annyit hozzátennék még ehhez az akcióhoz, hogy - ha már az Electro World-ös rohamhoz hasonlítjuk - itt más az árazás. Az EW-ben nincs olyan, hogy az első 4 vásárló még 12000 Ft-ért kapja a plazmatévét, a kövi 4 13000-ért és így tovább.
Aki kicsit rafkós, könnyen rájöhetett arra, hogy csak az akció első néhány órájában érdemes vásárolni az 1+1 jegyekből, mert a vásárlások nagyságrendje miatt rohamtempóban fog drágulni a jegy.
Tehát aki délelőtt nem vette meg a jegyét, az délután már majdhogynem feleslegesen próbálkozott vele, és szinte indifferens e tekintetben, hogy a szerver is elérhetetlen volt. (Ha elérted is, a drága árakat láttad már.)

Formaggio 2014.05.20. 14:27:37

@ATS: Az én esetemben ez úgy jött le, mintha a mediamarktban a pénztár előtt kivennék a kosaradból a polcról levett terméket. Ha nem működött a rendszer, nem 1 óra hosszabbítás lett volna indokolt, hanem legább 12 v. 24 óra.

flea 2014.05.20. 14:46:36

@Formaggio: Szerintem bölcsen teszik, hogy nem hosszabbítanak. Miért lenne kisebb a szopás a mai napon? (És még a jegyek is drágábbak ugye.)

Formaggio 2014.05.20. 14:48:14

Mindegy a ryannél már megvettem a pünkösdi hétvégére a jegyet.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2014.05.20. 14:59:35

@ZX71: nem feltétlen, mert a többség nyárra foglal, október végétől voltak olcsók, még most is vannak, csak már nem ingyenes minden második.

@Cariotis: előbb fogd fel amit írtam, aztán minősítsd.

Élvezem, hogy a derék kommentelők szerint hol dilettáns fikázógép vagyok, hol meg a Wizz seggnyalója.

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2014.05.20. 15:11:19

Mondom én, hogy csökken a blog színvonala...

b2b2 2014.05.20. 15:30:47

Én délelőtt kb 10.30kor keveredtem az oldalra. Sikerült befognom egy egész jó BUD-Madrid jegyet az egész családnak. Két felnőtt 1 gy. 1 cs. igy lett 140 oda vissza.Az illetékek ebből 34.e.ft volt.

Egyébként a helyár akkor is emelkedik ha akció van mint most is. Nekem volt egy pillanat amikor 16-ért/fő ment utána már csak 21e.ft/fő. MEgfigyeltem már, minden eladot hely után emelkedik az ár automatikusan.

Szamaljot 2014.05.20. 15:31:41

Kedves kommentelők!
Ez a szerver-csőd két okból volt nagyon problémás.
Az egyik az, hogy délután 4-től egy útitársammal együtt azzal telettük az időt, hogy lebonyolítsunk egy foglalást, éjfélre sikerült. Ugyanezt több ezren csinálták végig, vagy talán több tízezren, és nagy részüknek talán nem is sikerült.
Kiírhatta volna a Wizzair a nagy nehezen bejövő nyitóoldalra, hogy elnézést, nem bírja a szerver, de meghosszabbítjuk addig, amíg az eredetileg tervezett 24 órán át nem működik rendesen a szerver, célszerűen a következő napra. Ebben az esetben sokan megnyugszanak, békén hagyják, a szerver működni kezd, és mondjuk ma estig békésen lezajlik a szülinapi akció.
Nem kellett volna több ezer embernek mérgelődnie órákig.
A másik ok elvi: ha egy ekkora társaság meghirdeti, hogy a kedves vevő egy adott napon igénybe vehet egy adott kedvezményt, akkor azt illik biztosítani. Technikai probléma természetesen felléphet, na de ebben az esetben megint csak az a megoldás, hogy lehetőséget biztosítanak a kiesett idő pótlására. Az az egy óra éjfél és egy között, az szánalmas. Illett volna egy napot ráadni.

lobster thermidor 2014.05.20. 15:33:59

Azért itt azt is figyelembe kellene venniük a kedves fikázóknak, hogy a repülőgép nem olyan, mint az akciós SAMSUNG TV, ami ha kifogy a raktárból, akkor pár órán belül lekérnek még egy raklappal a központi raktárból. Van a gépen X számú ülés, és még ha lenne nagyobb gép a flottában, akkor sem lehetne beállítani a repülés sajátosságai miatt. Pótkocsit meg mégsem húzhat maga után a levegőben az A - 320. Amúgy nyilván elkerülte a becses érdeklődők figyelmét az az unalomig ismételt mondat, ami egyébként minden akciós újságban szerepel, hogy az akciós árak a készlet erejéig érvényesek.
Sok hiba van a fapadosok körül, de azért talán nem kellene csesztetni őket, ami nem jogos. Tessenek figyelni a dátumokat, és időben foglalni.

lobster thermidor 2014.05.20. 15:40:08

@b2b2:

Ez így igaz!
Én Isztambulnál találkoztam ezzel, de ott szerencsére csak 2 ezer forinttal ugrott a jegyár, de más időpontokban még volt a legkedvezőbb árú jegy is.
Amúgy tegnap is leírtam, és most csak a miheztartás végett ismétlem magam, hogy oda - vissza 2 főre Bari 22, Isztambul 32, Tel Aviv 42 ezerért nem nagy ár.

Szamaljot 2014.05.20. 15:48:55

Nem az a baj, hogy ha elfogy az áru, ez esetben a repjegy. Akkor kiírja, hogy arra a járatra nincs, illetve ha kevesebb van, drágábban adja. Az volt a baj, hogy bedöglött a szerver, miközben az áru még hegyekben hevert a raktárban.
Ha figyelte valaki a dátumokat, akkor tudta, hogy tegnap kell foglalni. Nem az volt meghirdetve, hogy du. 4-ig, hanem hogy egész nap. És az akció nem az árakra vonatkozott, hanem arra, hogy a pillanatnyilag elérhető áron 2 jegy vásárolható meg.

kellys 2014.05.20. 15:53:54

@Cariotis: @Muad\\\'Dib: @la_mikee:
a dilettantizmusrol annyit, hogy kurva nagy szajjal (ok, la mike nem) osztjatok az eszt, kozben kurvara ti vagytok a helikopterek, meg a dilettansok.
mindenki felfogta, hogy mi a tech hatter, hogy mi miatt tortent a problema, es hogy ez extra koltsegekkel jarna, es nem varazslatos kis alice csodaorszagban az internet, ahol manok szallitjak a biteket, de ez kurvara senkit nem erdekel.
egy ilyen akcionak nem az a celja, hogy x ezer ember agyat felbassza, hanem az, hogy az xezer ember, akkor is ranezzen a ceg oldalara, amikor nincs akcio, es joizuen mosolyogjon a "proli" sicc, amikor eszi a toltikapit a panelben, es mondja haveri nevnapi pialas kozben, hogy a wizz milyen fasza ceg volt a multkor azzal repultunk az asszonnyal masodik naszutra.
mert a fogyaszto erzelmeket kapcsol a cegekhez, mert a fogyaszto szemelykent gondol a cegre.
es nem fog szeretettel mosolyogva benedvesedett bugyival gondolni arra a cegre, aki felbaszta az agyat a szulcsinapcsin. johet ide 1000 programozo is, hogy ossza az eszt mint egy kurva helikopter, de attol meg ezek a tenyek
akcio
cel tobb ember szeresse a ceget
tobben jarjanak vissza
beszeljenek rola - pozitiv hagnemben
ezek kozul teljesult
nulla
eredmeny
tobben ruhellik
nem jarnak vissza

ergo, ez egy elbaszott kampany, akkor is ha manok szallitjak a biteket, meg akkor is ha extra eroforrast kell igenyelni az akciohoz. mert ez ha tetszik nektek ha nem, pszcihologia, kommunikacio, vallalati strategia, human tantargy, real tudomannyal talalva. egy apro lancszem vagytok a cel erdekeben. kutyat nem erdekli, miert gyenge a lancszem.
ha mar human tantargy es pszcih.
nem kell a programozoi frusztracioitokat levezetni a balfasz tobbsegen, mert a tarsadalom periferiara vagytok szorulva a kocka agyatokkal.
mondom ezt ugy, hogy geek vagyok. de kurvara leszarom, hogy a tobbseg hulye ehhez.
a pikirt hsz csak 2nek szol, mike nak nem ilyen gyokerul mondva ugyanez - amilyen az adjon isten a hattere.
lehet tovabb progni a sztratoszferaban propellerekkel.

kellys 2014.05.20. 16:01:24

@Cariotis: @Muad\\\'Dib: @la_mikee:
ja ha kell leforditom geekre.
van egy boltom, ahol cisnalok egy olyan akciot, hogy minden ingyen van ma. odajon xmillio ember, es letapossa egymast a nep. a rendor megveri gumibottal, mert ralrepett a labara, meghal 3 kislany es 2 kiscica, eltunik 3 nyugdijas, oket osszeszedik a szomszedos gyerekmegorzobol, kozben a regen minden jobb volt mantrazzak. leszakad az eg.
a ceget gyulolni fogja a plebs. az epiteszt es a marketingest senki.
remelem osszejon az analogia.
ui.: arrol mar nem is beszelve, hogy kar egy webshophoz peldakent felhoznotok egy hagyomanyos boltot, mert a webshop nem bolt. egyszeruen nem az. vannak elonyei, es ezen elonyok miatt jarnak oda az emberek. ilyen elonyok peldaul, hogy nem kell sorbaallni, odamenni, beferni es stb.
az a kurva istent nem erdekli, hogy mik a koltsegei...
uhhh remelem menni fog.
ui.2: en csak azert hoztam ide a boltot peldanak, hogy gorbe tukrot tartsak... mielott...
ja es nem akarrtam tegnap jegyet venni. nem basztak fel az agyam. csak nem vagyok dilettans human reszbol ;)

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 16:08:17

@kellys:
"...csak nem vagyok dilettans human reszbol"
Valóban nem humán részből vagy dilettáns...

Annyi történt, hogy nem tudott mindenki jegyet venni. A példád teljesen irreleváns. Ugyanis semmi katasztrofális nem következett be. Voltak olyanok, akik csak a standard áron tudták megvenni a jegyet másnap.

kellys 2014.05.20. 16:14:57

@Muad\\\'Dib:
ertelmes ember vagy, mint a programozok altalaban, fejlett logikaval. latod az analogiat, fasznak kotod az ebet a karohoz.

a peldam abszolut relevans.

pont most meseltem a baratomnak a kis nezetelteresrol, mondta hogy a baratnoje tegnap akart jegyet venni reggel 9tol delutanig. majdnem elsirta magat.
jogosan? nem. fasznak kell ilyen faszsagon sirni. ert a tech hatterhez?M nem. hulye hozza? igen. a wizz szempontjabol jo ez? KATASZTROFALIS.
szerinted a 99%ot erdekli a hatter? kurvara nem. hulye hozza? igen. es? senkit nem izgat. ez pszich. es erzelmekrol szol. akarhogy akarsz "matekozni". es ironikusan akarhogy akarsz matekozni, pont kozben vagy illogikus, es antirealos.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 16:19:05

@kellys:
Valóban, ennek az emberi hülyeséghez van köze. Azt megérti, ha tele a bolt, de azt nem, ha a webshop rohad le. Mert erre az asszociációra már képtelen.
Nyilván azt fel lehet hozni komoly hibaként, hogy a webolalon nem kommunikálták nagy betűkkel, hogy az óriási érdeklődés miatt sajnos nem mindenki fog tudni jegyet venni.

kellys 2014.05.20. 16:25:02

@Muad\\\'Dib:
van egy programozo baratom. tokeletesen feded azt, amit o vele beszeltunk egyszer.
mondta hogy tele a ceg olyan programozokkal, akik ezerszer jobbak nala. de keptelenek a ceg celjait felfogni, es human felfogasban beszelni a tobbi szakemberrel, mert ha tetszik ha nem, a kommunikacios emberke is szakember, meg a hr-es, sot a "bufe szakos" is. es az a legnagyobb problema veluk, hogy nem tudnak valtani a vallalati kommunikacioban.
amugy meg ha feltesszuk es nem lenne emberi hulyeseg mogotte, es asszocialnanak az emberek, akkor se lenne igazad
mert a webshopot azert valasztjak az emberek
mert nem kell sorbaallni, nem kell otthonrol elmenni, nem kell beferni, nem kell maszkalni a boltban stb. ezek a webshop elonyei. ha valamelyik elony nem teljesul, nem kell a boltot felhozni peldakent, hogy ott se teljesul. mert epp ezen jobb szolgaltatasok miatt valasztja az ember a webshopot, es nem megy a wizz irodajaba be - mar ha van. vagy a nike-ba, vagy a fasz tudja boltba. ezt egy webshopnak tudnia kell, a beferest, vagy serul a webshop erteke. mert nem hozza a webshoptol elvarhato jellemzot. es nem megy oda a vasarlo, megy masik webshopba, ahol megkapja ezt. mert ezert szorfozik a neten az ebayen vagy az amazonon, es nem a plazaban baktat.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 16:34:07

@kellys:
Na az ebay "remek" példa, ugyanis pár éve komoly visszhangja volt, hogy karácsony előtt megfeküdt a rendszer a túl nagy leterheltség miatt. Ott lehetett is háborogni, lévén nem arról volt szó, hogy Gizike lemaradt az akcióról, hanem arról, hogy áron alul mentek el cuccok az aukciók ledöglése okán.
Pedig ők kizárólag ezzel foglalkoznak, ez a fő profiljuk. Mégis megtörténik ott is. Nincs olyan, hogy valami tökéletesen működik. Azért pedig, mert valaki hülye egy témához, nem kell rögtön háborogni mindenen. Megjegyzem nálunk ez nagy divat minden témában. Már bocsánat, de ez az igaz prolimentalitás. Meg az, hogy valaki teljesen kiborul, mert nem jut hozzá egy akciós termékhez a másik millió mellett.

Darázs Csaba 2014.05.20. 16:36:10

Hihetetlen, hogy ezen a blogon 2 napja azon megy a polémia, hogy miért nem vehetett mindenki május 19.-én 50,000 forintért tavaly ugyanekkor 60,000 forintos repülőjegyet oda, ahova egyébként nem ment volna, de hát most akciós volt...

Robog a gazdaság.

flea 2014.05.20. 16:37:46

Mondjuk azon csodálkozom, ha valaki azt vitatja, hogy egy akciót nem így kell lebonyolítani.

flea 2014.05.20. 16:39:27

(Mellesleg én még emlékszem a Ryanair ingyenjegyes akciójára, amiben szintén nem vettem részt, viszont emlékeim szerint nemcsak a háborgás volt nagyobb, hanem konkrét lehúzásszag is terjengett a levegőben.)

kellys 2014.05.20. 16:42:09

@Muad\\\'Dib: es biztos lehetsz benne, hogy nem dicsertek meg a felelosoket a cegnel a "brainstormingon".
mert meg x ev mulva is feljon, hogy komoy visszhangja volt x eve. meg mert steven felbaszta az agyat a "zinternet" elott.
es azota volt ilyen? nem.

az igaz hogy kicsinyes ilyenen kibukni. en kurvara leszarnam. mondjuk magamban latnam a hibat es felronek egy fekete pontot a cegnek, de nem haborognek rajta. en csak max akkor lepnek le a cegtol, ha ez lenne a mindennapos. de orulok neki, hogy az atlag ilyen proli, mert ez fejleszti a cegeket, es ez viszi elore mit kap a mezei vasarlo. a reklamalo, az elegedetlenkedo, a hisztis, a kicsinyes. nem vagyok ilyen, de jo latni, hogy amikor egy komoly nyugati cegnel van valamilyen problemam, - pl a multkor az amazonnal szar winchestert kuldtek. 5 perc mulva kaptam a refundot es kuldott egy futart erte a support agent, akkor mako jeruzsalem szindroma van mo. es a romlott nyugat kozott. vagyis nem jo latni, de jo hogy mashol jobb. egyszer itt is.

Muad\\\'Dib 2014.05.20. 16:44:48

@kellys:
Nem, nem jobb máshol. Csak nem értesz hozzá, nem követed a híreket, mint a legtöbben itthon, ezért lepi meg őket, hogy komoly akcióknál bizony megfeküdhet egy webshop. A legnagyobb cégeknél is megesik ez rendszeresen.

vityka 2014.05.20. 16:47:45

Nekem mobilappal sikerult, nem mondom, hogy egyszeru volt, de legalabb sikerult. Nem terveztuk, hogy Malagaba megyunk nyaralni, de este ugy alakult, a ket hegy volt oda-vissza 93 e. Sztem ez rendben, igaz csomagot meg nem vettem, de kettonknek eleg egy, azt maj megveszem, lesz meg egy huszas. De akkor is, 56000 BUDAGPBUD, az rendben :)

kellys 2014.05.20. 18:16:42

@Muad\\\'Dib:
1. a jobb a customer servicre vonatkozott
2. attol meg vannak hibak, nem elnezhetoek.
3. ebaynel volt azota?
4. szerinted legyintettek egyet, hogy hat ez van, ez benne van?

az akcio szarul sikerult, a tobbi csak kenegetes.

Kukiság · http://browhair.blog.hu/2014/12/13/jeff_639 2014.05.20. 23:14:33

beáraztak 10 akciós jegyet, az a fölötti mennyiség eladhatatlanságát ráfogták az informatikusokra.
Ennyi, minden el van intézve, a sok böszme ügyfélszerűség hőbörög pár napig oszt elfelejti úgyis.

Yumurdzsak 2014.05.21. 17:21:53

mégis mit vártok egy fapados cégtől? fapados a honlapja is. ez van.

lobster thermidor 2014.05.22. 14:55:21

Addig okoskodnak a későn ébredők, amíg a Wizz megunja a szarakodást, és soha többet nem hirdet ilyen akciót. Baromi jó, hogy egy a fogyasztóknak tett gesztus miatt feljelentik a hatóságoknál. A következmény pedig baromi jó lesz mindenkinek, mert senki nem juthat olcsóbb jegyhez. Nem először fordult ez elő Magyarországon, ahol akik a saját lustaságuk, vagy hibájuk miatt nem a megfelelő időben léptek, ezért nem jutottak az olcsóbban kínált termékhez, azonnal csalást kiabáltak.
Most megmondom, hogy majd az fog történni, hogy a WizzAir csak a saját klubtagjainak ad ilyen olcsó jegyvásárlási lehetőséget, és akkor lehet csengetni a tagsági díjat, nem pedig minden marhaságot előrángatva reklamálni.

lobster thermidor 2014.05.22. 14:59:54

@kellys:

Ne haragudj a megjegyzésért, de aki nem tudott reggel 9-től jegyet venni, az nem biztos, hogy százas. Annak inkább a sávszélességével, vagy az internetszolgáltatójával van baj, annál kellene reklamálni. Ráadásul nyilván nincs kikötve egy odvas fához, ezért talán több gépről, vagy több helyről kellett volna próbálkoznia. Nem hiszem, hogy nem volt más internetkapcsolat, vagy számítógép egy napi járóföldön belül.

kellys 2014.05.22. 15:04:35

@lobster thermidor: senki nem beszelt csalasrol. nem birta az oldal a terhelest. a megjegyzeshez annyit, hogy valszeg egy 120megas netnek elegnek kene lennie. nehogyma a user netevel legyen problema, ne a wizz honlappal, amikor ezrek nyignak hogy fagyott a lap.

elozo kommentedre. haaaa hat hogyne, nehogy szamon kerjuk a szolgaltatas szinvopnalat, mert a vegen megsertodik a szolgaltato. hol elsz te ember? eszak koreaban? tobbszereplos a piac, ne aggodj te a szereplo miatt, nem a kets zep szemedert csinalja az akciot, hanem mert celja van vele, HASZNA VAN BELOLE. mar ha jol csinalja.

lobster thermidor 2014.05.22. 15:21:43

@kellys:

Te úgy szólsz itt, mintha valami régi poros tankönyvből másolnád be a mondandódat. Úgy teszel, mintha nem tudnád, hogy a magyarok híresen fillérbaszó népek, és bizony emlegettek korábban itt felárazástól kezdve szándékos szabotázst is. Ráadásul ezek mellet azt sem igazán értem, hogy milyen többszereplős piacról beszélsz. Ez nem az az ország, ahol általában kettőnél több komoly szereplő lenne bármelyik szektorban. Azok meg egy idő után nem versenyeznek, hanem inkább felosztják egymás között a piacot, aminek rendszeresen a felhasználó, vásárló, utazó issza meg a levét. Vagy esetleg a Sólyomra gondolsz, aki elvisz valahova?
Egyébként én nem a Wizz pártján állok, de azokkal a kreténekkel, akik most találtak maguknak megint egy gumicsontot, amin lehet hosszasan rágódni, még annyira sem vállalok közösséget.

lobster thermidor 2014.05.22. 15:25:22

@kellys:

Egyébként pedig kedves ismerősöd meddő próbálkozásaira tett megjegyzésem felett alighanem elsiklottál.

kellys 2014.05.22. 15:34:14

@lobster thermidor: ezt a poros tankonyvet kurvara nem ertem. egyszeru a keplet. volt egy akcio. azzal el akart erni valamit a szolgaltato, de elbaszta. te sem vagy 100as, ha azt hiszed, hogy barhol a rothadt kapitalista nyugaton ez a hozzaallas vezet valahova, hogy a user keljen fel koran, mert az akcio csak delelott ervenyes, vagy menjen at a szomszedhoz, mert biztos a upc a hibas. hol elsz te ember, eszem megall.

az amit emlegetsz hogy felosztjak egymas kozott, az pont az olyan elmaradott gondolkodasu vasarlok generaljak mint te magad, akik nem reagalnak le semmit a szolgaltatonal.
amugy ez pont nem igaz a pikirt solymos megjegyzesed ellenere sem, van vagy 50 legitarsasag az orszagban, aki le fel repked. csak ki kene nyitni a szemed, oszt felkullogni a pelikanra informacioert.
"Megteszünk mindent, annak érdekében, hogy megtaláljuk a tökéletes repülőjegyet Önnek
800 légitársaság körében több mint 1 500 000 árajánlat
"

kellys 2014.05.22. 15:34:53

@lobster thermidor: dehogy siklottam, csak nem tudsz olvasni.
"a megjegyzeshez annyit, hogy valszeg egy 120megas netnek elegnek kene lennie. nehogyma a user netevel legyen problema, ne a wizz honlappal, amikor ezrek nyignak hogy fagyott a lap."

ZX71 2014.05.22. 15:38:14

@lobster thermidor: Én is csak magamat ismétlem, de nem ez a szülinapi akció az egyetlen, és még csak nem is a legjobb lehetőség, amikor jó áron lehet jegyet kifogni. Legjobb időszak tapasztalatom szerint az új menetrend meghirdetése; én legközelebb októberben tervezek jegyet venni, jövő nyárra (és esetleg a jövő tavaszi szünetre).

Csak sajnálni tudom azt a hozzászólót (nem emlékszem a nevére), aki azt mondta, most járt először a wizz honlapján és többet nem is fog. Sokat veszít vele, de ő baja.

ZX71 2014.05.22. 15:43:07

@kellys: 50 légitársaság? Egy konkrét desztinációra Magyarországról jó esetben 2 társaság repül (talán 1-2 kivétellel, mint London, ahova több is), sok helyre egy társaság, a legtöbb helyre meg egy se. Nincs itt verseny. Azt nem nevezném annak, hogy mondjuk Ammanba ~150ezer alatt nincs repjegy, és legfeljebb annyi választásom van, melyik ország(ok)ban akarok még kényszerűen landolni, és órákat várakozni.

Nálunk a Wizz és a Ryan simán "dupla" monopolhelyzetben van, a többiek meg kábé egy-három helyre repülnek Mo-ról.

lobster thermidor 2014.05.22. 22:58:32

@kellys:

Én, bár verbális képességeim adottak ehhez, de inkább tartózkodnék ezen helyen is a "nem tudsz olvasni" színvonalú hozzászólások illő megválaszolásától.
De a magam szerény módján ismét elmondom, én képes voltam Budapestről a nap folyamán, akár még délután is, több alkalommal jegyeket vásárolni, sőt barátom Csíkszeredáról megtette ezt.
Ezért nem akarom érteni a nagyhangú hőzöngőket.

kellys 2014.05.22. 23:08:05

@lobster thermidor: pedig szivesen vennem, ha reagalnal, ugyan hogy a picsaba nem sikerult egy bekezdest elolvasni a 2bol.

a mondandod tobbi reszere annyi a reakciom, hogy empatia. azert mert neked sikerult, nem biztos hogy mas is ilyen szerencses volt. lesz olyan, amikor neked nem lesz szerencsed, neked se jonne rosszul, ha akkor nem ilyen erzelmi felanalfabetak lennenek a "szerencsesek" kozott, hogy nekem sikerult, a tobbi balfasz jelleggel kezelik a dolgot. arrol mar nem is beszelve, hogy ha sikerul 3nak 100bol, vagy akar 600nak 1000bol, de legyek jo fej, 8000nek 10000bol, az meg kegyetlen szar statisztika, hiaba van 80% vagy 7-8000 ember az elegedett oldalon. probalnal meg ebayen 95%alatti elegedettsegi mutatoval eladni. nem lesz sikeres a boltod. ha mar webshop...

ui.: nyugodtan bereszkedj le hozzam a verbalis kepessegeiddel es magyarazd meg nekem a nyilvanvalot.
ha egy akciobol kizarodik a szolgaltato hibajabol x 100-1000 ember, az megis hogy a faszban a fogyasazto hibaja? miert is kene a szolgaltatoval kivetelezni - megsertodik vagy mi a fasz? mi hajtja elore a szolgaltatokat a magasabb szinvonal elerese fele, ha nem a vasarlo es annak igenyei? es hogyan magyarazat az a hiba nem letere, hogy 2 azaz ketto embernek jo volt a honlap a hihetetlen mely meritesedbol - elarulom, volt az lehet 5000 vagy 20000 is, megse az szamit, hanem hogy mennyibol... soroljak meg trivialis kerdeseket, vagy fogod vegre az adast? tudom, tudom, poros tankonyv...

lobster thermidor 2014.05.22. 23:08:10

@ZX71:

Igazad van!
Bár nekem be van írva minden évben a naptáramba a Wizz évforduló dátuma, ezután a menetrendváltás időpontját is figyelni fogom.
Én csak a párommal utazok, ezért nem jelenthetek neked konkurenciát, ha megosztanád velem a menetered váltás dátumát, azt köszönettel venném. :)

kellys 2014.05.22. 23:13:42

@lobster thermidor: ja es ugy vagyok nagyhangu hozongo, hogy nem is akartam venni, csak azert szalltam be a vitaba, mert
- okoskodnak programozok hogy ez elfogadhato hiba
- plusz okoskodsz te, aki hihetetlen mely empatiaval elsz a "balfaszok" fele es annyi koze van a kereskedelemhez, marketinghez, piachoz, mint nekem a kosarfonashoz.

de abba is hagyom, fasznak vitazok olyannal, aki szerint egy szolgaltato megsertodik, es ne piszkaljuk, mert akkor nem lesz tobbet iloyen jo fej es nem lesz akcio :DD persze, a ket szep szemedert akciozik, meg mert szulinapja van :D ha nem lenne 10 eves, akkor talalna ra mas modot hogy akciozzon, mondjuk mert majus 22. napja van ez a repules vedoszentjenek napja vagy mert viragba borultak az akacosok, tok mindegy neki te szakerto...

kellys 2014.05.22. 23:16:13

@ZX71: hat nemtom, kapasbol ott az easy is melle, es az adott orszag nemzetije ahova mesz.
en mindig 5-6 tarsasagbol valasztok. az 50 egesz europara vonatkozott, tolem lehet 80 is vagy 30.
de monopol az nincs... akkor nem ennyi lenne egy jegy, hanem 3szor ennyi, en meg emlekszem, amikor 100ezer fornitert repultem a 90es evekben, ahova most 20 ev inflacio utan 30rugo. de monopol van mi?

lobster thermidor 2014.05.22. 23:18:31

@kellys:
Szerinted ez így ismeretlenül egy releváns hozzászólásnak tekintendő?

hajdú 2014.05.22. 23:29:08

@Formaggio:
Dehogynem, csak nem vetted észre :D
A fizetés során beikszelted külön, hogy NE a Ryan által meghatározott fix (fixen rossz) árfolyamon vonják le a kártyádról a pénzt? Ide csak egy info gomba kattintás után jutsz el, alapból eszedbe sem jutna erre kattintani, ők meg így veszik alapértelmezetten. (Durván 5% bukta.)

Formaggio 2014.05.23. 08:17:48

Ismerem, kezeltem a kérdést. Amikor Marokkóba mentünk, a 4 szükséges jegyből 1 vagy 2 alkalommal néztem be, de így is csak kb. 37 ezer volt a jegy fejenként mindennel együtt, ami kb annyi, mint amit az utazási irodák reptéri pusztán illeték címen levesznek az utazóról.
Akkor 1-2 E Ft-ot buktunk, Lisztferighegyen nem ettünk, kávéztunk, így vissza is jött.

ZX71 2014.05.23. 09:57:02

@lobster thermidor: Szia! Sajnos napra pontosan én sem tudom; a minap beszéltem egy Wizzes pilótával, de ő sem tudott segíteni.
Amit tudok, hogy lestem, mikor nyílik meg az őszi-téli menetrend (korábban ~okt 20-ig volt nyitva, azaz az okt 23-i hétvégére nem lehetett még foglalni), és én március 20-án észleltem, hogy már lehet. (valószínűleg 1-2 nappal előtte tehették fel, ennél pontosabban nem tudom :) Tehát március 20 mínusz ~ 1 hét lehet az őszi-téli menetrend.
A tavaszi-nyárit meg én november 19-én észleltem, akkor foglaltam nyárra, de szerintem már korábban nyitva lehetett. Talán szept 15, ha abból indulok ki, hogy március 20 plusz fél év az így körül jön ki.
Sok sikert!

ZX71 2014.05.23. 10:01:59

@kellys: Figyu. Az tény és való, hogy a fapadosok hozták meg az olcsó _hagyományos_ repjegyeket. Ezt úgy értem, hogy a fapadosok megjelenése előtt pl a Malévnál gyakorlatilag nem volt 100e alatt jegy. Amikor a fapad bejött, azóta lehet hagyományos légitársaságokon ~30e körül utazni (a Malév ekörül kínálta jegyeit, mielőtt tönkrement, de ma is pl egy KLM Amszterdam ennyiért van).

Tehát az igaz, hogy a fapadosok törték le a hagyományos légik árait is.

Ettől még jelenleg nálunk monopol helyzet van a légiközlekedésben (dual monopol, ahogy jellemeztem), általában egy konkrét helyre csak egy társaság megy vagy kettő, vagy átszállással több is de azok drágán és időben is összevissza.

BloodOrange 2014.06.05. 15:39:39

Én még aznap hajnali egykor észrevettem az értesítést. Éjszaka átgondoltuk, hogy mi hogy legyen, reggel kinéztük a lehetséges dátumokat és 10-11 óra között lefoglaltuk a jegyet Budapest-Isztambulra nem egész 2 héttel későbbre kettőnknek 26180 HUF-ért oda-vissza. Azaz egy szegmens 6545-re jött ki fejenként (DC tagsággal persze). Mindezt (akkor még) fennakadások nélkül. Ráadásul volt annyi pontom a Wizz betéti kártyás vásárlásokból, úgyhogy ingyen volt az egész ("Repüljön Isztambulba akár ingyen" reklám kimaxolva :D). Ezek után írtam körímélt a kollégáknak, hogy foglaljanak, mert olcsó. Nekik éjfél és egy között a hosszabbításban sikerült kínkeservesen kiszenvedni egy Lutont 42000-ért két főre, ami a félárhoz képest már nem mondható túl nagy deal-nek. Tanulság: Ne tekintsük spam-nek a fapados hírleveleket, ha olcsón akarunk utazni. És persze foglaljunk minél hamarabb, ha már akció van.

Az IT-s kommentelőknek egyébként igazuk van, lehetetlen az egész hátteret ilyen egyszeri promókhoz igazítani. Egyébként belső forrásból tudom, hogy csak aznap 450 000 jegyet vettek (ezek a a sikeres foglalások, az anyázva lecsúszókról nem is beszélek), ezt egyetlen rendszer sem tudná kezelni, ügyfél elvárások ide, vagy oda...
süti beállítások módosítása