A téli menetrendváltástól nem repül az Air France Budapestre saját neve alatt, az útvonalat átadja leánycégének, amelyet persze nem akart félfapadosnak nevezni, inkább kitalálta, hogy új generációs legyen. Igazi kényszer szülte megoldásból akarnak kihozni valamit.
Az Air France kénytelen volt szarból várat építeni, érdekes a háttere annak a változásnak, amely a Párizs-Budapest járatokat is eléri októbertől.
A bejelentés arról szól, hogy új színt visz a Joon nevű cég a légitársaságok világába, de inkább érdemes megnézni, miért a változás. Az történt ugyanis, hogy az Air France előző vezérének beletörött a bicskája a cég átalakításába. Egészen pontosan a pilóták annyira erősnek bizonyultak, hogy a Transavián, az Air France-KLM igazi fapados cégén keresztüli költségcsökkentés terve elbukott, a pilótákat nem tudták arra kényszeríteni, hogy vállalják a rosszabb munkaszerződéseket. Új ötlet kellett, hogy a nagyon erős versenyben javítani tudjanak a hatékonyságon.
Ebből lett az, hogy a durván keresleti piacon lényegében pótolhatatlannak tűnő pilcsik megtarthatják jogaikat, fizetéseiket, munkakörülményeiket, mindent, de a többi munkavállaló nem volt ennyire erős tárgyalási poziban, őket bármikor le lehet cserélni, létrehozták tehát tavaly az új céget a korábbiért dolgozó pilótákkal és a fapados kondíciókkal foglalkoztatott légiutaskísérőkkel.
Forrás: Joon
Még ki kellett találni a marketingjét a cégnek, már a neve is a fiatalságra utal és így is promózzák, az új, az Y- generáció légitársasága. A gépeket persze az Air France adja, a fiatalosságra leginkább a légiutaskísérők nagyon laza öltezete utal, tornacipőben, teniszingben, akár shortban valóban nem jellemző, hogy máshol dolgozhatnának.
A Joon Európán belül főleg olyan útvonalakon váltja ki az Air France név alatt futó járatokat, ahol a fapadosok a leginkább szorongatják a céget - Budapest is tipikusan ilyen, más kérdés, hogy az egyik cég ezen az útvonalon épp a Transavia. (A középtávú hálózatban van Fokváros, vagy a Seychelles-szigetek.) A Joon természetesen megtartja a két osztályt, meg az átszállási kapcsolatokat az Air France hosszú távú járataira, azt döntse el mindenki, hogy ha télre hosszú járatot foglal náluk, örül-e, ha a párizsi ráhordó szakaszt ilyen cég teljesíti, nem a hagyományos Air France-színvonalat kapja. Nekünk amúgy, noha bőven túl vagyunk az Y-on, tetszik, de persze elég sok reklamáló van már a netes fórumokon. Ami, ha ugyanannyiba fáj, valahol érthető is.
Az ár alapján semmi változás nincs október végétől, ugyanúgy 65 eurótól indulnak a jegyek a Budapest-CDG útvonalon a Joonra, mint előtte az AF-ra. Más útvonalakon 39-49 eurós jegyekkel kampányolnak, Budapestre ilyet nem leltünk. Télre per pillanat az easyJet egyértelműen olcsóbb - persze a szolgáltatás nem ugyanaz, a Joonra például a második kis kézicsomag is ingyen vihető fel, persze a feladott fizetős.
A táp a Joonnál hasonló, mint az anyacégnél, ital van ingyen, még narancslé is, de a kaja, meg ami alkoholos, persze már fizetős. De legalább a kaja bio, nagy a választék, azt gondolják, erre harapnak a mai fiatalok és nyitják is a bukszájukat.
Az AF a következő években folyamatosan bővíti a Joont, mind a középtávú, mint a rövid útvonalakon, a sikere kérdéses, persze valamit lépniük kellett, a próba pedig lehet szerencse is.
Utolsó kommentek