FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A Ryanair is csak pénzért engedi a gépre a nagy kézipoggyászt

2017.09.06. 15:03 Fillér B. Gusztáv

Ahogy vártuk, a Ryanair szigorítja a kedvező kézipoggyász-szabályzatát, lényegében azt csinálja, amit a Wizz: aki fel akarja vinni a gépre magával a normális méretű kézit, fizetnie kell. Eddig a gurulósokat pécézték ki, a hátizsákok felmehettek a gépre, azok fáztak most rá leginkább, akik hátizsákkal utaznak.

Nyilvánvaló volt, hogy erre készülnek, egy röhejes fenyegető kampánnyal ágyaztak meg a szigorításnak, írtunk róla korábban kétszer is. Annyira visszataszító, hogy az utasok nyakába varrják a szigorítást, meg most is pozitívnak állítják be a változást a feladott csomag díjának csökkenése miatt, holott utasok milliói számára a változás egyértelműen kedvezőtlen. Persze a kommunikációjuk mindig is ilyen volt, ezt most nem ragoznánk, korábban már megtettük párszor. Inkább a lényegre.

Most mi van? Brutálisan rossz feladott poggyász-díjak (kicsi és méregdrága), amivel a kézi felé terelték a népet. Nagyon kedvező kéziszabály (kettő is mehet minden utasnak), amivel elérték, hogy mindenki mindent a gépre cipelt, a csomagok közel fele nem fér fel. Eddig a megoldás az volt, hogy általában a gurulós bőröndöket minősítették át a kapunál feladottá, a hátizsákok (a nagyok is) felmehettek. De így is sokszor káosz volt, meg persze az átminősítést jelző cetli letépésével az utasok egy része simán vitte fel a gépre a gurulósokat is.

A megoldás, amit bejelentettek a következő.

  • Aki a régi feltételek mellett akar két cuccot felvinni, elsőbbségi beszállást kell vennie. Ennek ára 5 euró
  • Aki nem vesz, csak a kicsit viheti fel a gépre, a nagyot fel kell adnia a kapunál (ingyen)
  • Az alap feladott poggyász súlyhatára a nevetséges 15 kilóról 20-ra emelkedik, ára 25 euróra csökken.

A változás úgy is értékelhető, hogy szabályozták azt, ami amúgy is történt már, szinte minden nagy gurulóst elvettek eddig is. Aki most rosszul járt, az a hátizsákos utazó, ő eddig simán felvihette a motyóját, mostantól ott a kis mérethatár(35x20x20 cm), ha nagyobb, akkor a háti is megy szépen a gép hasába, nyúlhatnak belőle könnyedén, várni kell rá a célállomáson. Aki feladja 25 euróért, annyit nyer, hogy nem kell elcipelnie a szekun át a kapuig és tud benne például folyadékot vinni. A beszállítás valóban egyszerűsödik, az elsőbbségi sorból mehetnek fel a csomagok, a simából csak a kicsik, azon túl minden a gép hasába.

A Wizz rendszeréhez képest még mindig utasbarátabb a Ryanairé, mert a mezei utastól ugyanúgy elveszik mindkettőnél a nagy kézijét, de a Ryannél a mindenkinek járó pici ott van pluszban és mehet a gépre, a Wizznél nincs semmi ilyen kimondva. A Wizz per pillanat még azt sem tudja, mekkora lesz az a kicsi, amit mindenképp felenged, ezt még nyilván pontosítják az új rendszer életbe lépéséig

Elsőbbségi vételével tehát a Ryanairnél bárki ugyanúgy utazhat, mint eddig: egy nagy és egy kicsi, fel a gépre. Ez a Wizznél is így van, egy kicsit más a mérethatár, de a prio ára más: a Ryanairnél 5 euró, a Wizznél amikor utoljára néztük 7 volt, a lista szerint 5-10 euró. Tehát úgy is lehet értékelni, hogy sok utasnak ennyi plusz költséget varrnak a nyakába, van akinek ez vállalható, semmiség, másnak meg komoly plusz, hiszen majdnem annyi, mint maga a repjegy. Nézőpont és utazási szokások kérdése, hogy mi mennyire tartja szívásnak a változást, de azt mindenképp kijelenthetjük, hogy valamit tenni kellett és lehetett volna rosszabb is.

47 komment

Címkék: Ryanair csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2012807610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darth Revan 2017.09.06. 15:22:48

Tény, lehetett volna rosszabb is. Sőt, annyira nem is vészes.

Kánikula 2017.09.06. 15:54:19

A 25 euró az már baráti a Wizz néha 50 eurós árával szemben. Most foglaltam Wizz-re és bizony nem kockáztatva a kiskézinek megfelelő hátizsák elvételét vettem elsőbbségit is.

Persze azt árban a duplájára emelték most 8 euró..

Szombaton utaztam teltházas Wizz gépen és a kézi csomagok kényelmesen elfértek. Nem is értem, hogy mi a váltás oka?
Nem az volt régen, hogy sok a csomag a fedélzeten ezért lett a kis-kézi bevezetve?

Akkor a Ryan szembe ment ezzel, most meg szinte pont az ellenkezőjét csinálják..
----
Egyszerűsítve, akkor elsőbbségi nélkül a kézi poggyászt

Wizz: lehet, hogy elveszik
Ryanair: biztosan elveszik a nagyot, a kicsi mehet
----

Mondjuk ezzel a RA meglépte Michael O. régi ötletét, hogy az utas cipelje el a feladott bőröndjét a gépig :)

svajcineger 2017.09.06. 16:30:43

Nem különösebben borzasztó változás ez. A méretszabály a hátizsákokra is vonatkozott eddig is ugyanúgy, mint a többi poggyászra.

tompus 2017.09.06. 17:48:44

A "wheelie bag" szerintem nem jelenti a hátizsákot.

M. Péter 2017.09.06. 19:24:31

Jó zavarosan van megírva, nem tiszta, hogy mi van akkor, ha az embernek csak egy darab kézipoggyásza van, vagy nem kerekes bőrönddel repül.

asdf 2017.09.06. 20:05:08

@M. Péter: Kis kezi felmehet mindenkinek, nagy kezi priosoknak gepre, tobbieknek a gep hasaba. Nem a darabszam, hanem a meret hatarozza meg, hogy mi tortenik vele. Ingyen felvinni csak kis kezit tudsz.

M. Péter 2017.09.06. 20:13:17

@asdf: A közleményben nem ez van.

asdf 2017.09.06. 20:43:03

@M. Péter: ?

"Only Priority Boarding customers (including Plus, Flexi Plus & Family Plus) will be allowed to bring two carry-on bags on the aircraft*"

Csak priosok vihetnek fel egy kis kezit es egy nagy kezit (tehat osszesen kettot) a gepre.

"All other (i.e. non-priority) customers will only be allowed to bring one smaller carry-on bag on board the aircraft, while their second (bigger) wheelie bag must be placed in the hold (free of charge) at the boarding gate."

Tobbiek csak egyet es abbol is a kicsit vihetnek fel, a nagy kezit a beszallaskor a gep mellett berakjak a gep hasaba.

Hol latod az ellentmondast?

ZX71 2017.09.06. 20:59:09

Annyit hozzátennék (most foglaltam ezt-azt), hogy amennyiben helyet is foglalsz (4 eurótól), akkor a priority féláras, azaz 2,5 euró. Így 6,5 euróért lesz foglalt helyed, felvitt kis kézid és 60 napos checkin.

M. Péter 2017.09.06. 22:30:06

@asdf: Nincs ellentmondás, de hiányos. Mi van, ha nincs kereke a bőröndömnek?

Darth Revan 2017.09.06. 23:40:25

@M. Péter: a meret szamit nem a kerék

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.07. 02:23:00

És mi van akkor, ha mindenki megveszi az elsőbbségi beszállást, és vinné fel a q sok kézipogyót?Vagy ha nem veheti meg minden utas, de maximális az elsőbbségiek száma?Vagyis nem akar esetleg így se csökkenni a csomagmennyiség?

svajcineger 2017.09.07. 04:15:21

@geegee:
Mindenki nem fogja tudni megvenni. Limitálva van / lesz a priorityk száma.

Tke 2017.09.07. 10:32:28

A t. Poszter a bevezetőben azt írja, hogy "röhejes fenyegető kampánnyal" vezették fel a szigorítást, aztán folytatja: "visszataszító, hogy az utasok nyakába varrják a szigorítást". Pár sorral lejjebb pedig "hogy mindenki mindent a gépre cipelt, a csomagok közel fele nem fér fel".

Az információkért köszönettel tartozunk mint olvasók, a poszt azonban minimum fésületlen, de inkább ellentmondásos..., mintha több ember, félálomban egymás mellé írt volna mondatokat.

sdani 2017.09.07. 12:19:22

Azért szerintem nem vészes... ez szerintem belefér. Pláne, ha, ahogy @ZX71 írta, veszel helyjegyet féláras a priority.

dik_ 2017.09.07. 12:25:41

Aham, tehát akkor most már hivatalossá teszik azt, amit eddig is csináltak.
Július közepi barcelonai járatukon ezt már eljátszották, és a drága dolgozóik még túl is teljesítették. Nem mértek semmit, egész egyszerűen a sor felétől hátra mindenkinek a raktérbe irányították a csomagját. És igen, azokat is, amelyek felvihetők lettek volna a gépre (mind a négyünk csomagja bőven a mérethatáron belül volt).

Semper Fidelis 2017.09.07. 12:49:45

Nem kellene a holnap délutánt is felvinni. Egyesek - én nem tudom hogyan csinálják - néha megjelennek 2-3 kemény tetejű bőrönddel, aztán megy a csodálkozás.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2017.09.07. 13:46:32

"Aki nem vesz, csak a kicsit viheti fel a gépre, a nagyot fel kell adnia a kapunál (ingyen)"

Tökéletes. Nincs plusz lehúzás a nagy kézipoggyászért, de el lehet majd férni a fedélzeten. Aki szerelmes a bőröndjébe, az majd kicsenget öt eurót, legalább nem pofára/érkezési sorrendben fogják kiválasztani, hogy kiét adják fel.
És továbbra is lehet a kis cuccot külön vinni, nem kell a kapuban átpakolni.

Mondjuk ettől még nem fogok Ryannel utazni, amíg egy mód van elkerülni...

Powerslave 2017.09.07. 13:54:51

Az őszintét megvallva, ez kifejezetten jó.
Az elsőbbségit eddig is megvettem, mert kényelmes és jobb esélyeket kínált az első 90-be bekerülni, az ára ráadásul nem vészes.
Most emellé korrekt(ebb) árú feladott csomagra is lehetőséget kaptam.

Teszem gyorsban hozzá, ettől még a RYR nem légitársaság, csak annak karikatúrája. Rémületes az a sok balf*szkodás, ami körüllengi a járataikat.

ZX71 2017.09.07. 14:08:30

@geegee: Max 90 priorityt adnak el egy járatra. És - meglepő módon - max 90 bőrönd fér a fedélzetre. Azaz, a priósok mind felvihetik, akkor is, ha 90en vannak, ha meg nincs annyi prio, akkor lézeng majd a hely a felső tárolókban.

Egyébként ezt a megoldást én is korrektebbnek tartom, mint amikor "pofára" vették el a bőröndöket, pláne annak szellemében, ami erre a reakció volt (cetlitépkedés).

Az mondjuk vicces, ha 80-90 prioritys áll egy sorban, az mitől priority onnantól kezdve, de mindegy. Át kéne inkább nevezni "felvihető bőrönd opciónak" vagy mittudomén, de ez az elsők között kilencvenedikként lépsz a fedélzetre elég mókás most :)

svajcineger 2017.09.07. 14:31:44

@ZX71:
Egyébként, pont semmi jelentősége a priority-nek. Nem mindegy, hogy hányadikként lépsz a fedélzetre?

ZX71 2017.09.07. 14:48:35

@svajcineger: A prionak, amikor kitalálták, elvileg két előnye volt:

1. Helyfoglalás. Amikor még anno nem voltak leosztott helyek, hanem szabadrablás ment a helyekért, akkor volt értelme "elsők között" felmenni a gépre. Ma már ugye ez nincs, ha nem fizetsz a székért, akkor is oszt neked.

2. A te bőröndöd még befér fentre. Ha korán mentél fel, nyilván jobban be tudtad rakni a felső tárolókba. Most egy huszárvágással ezt megoldották, ezért lényegében külön kell fizetni.(ez lett az új priority)

Csak pont a "priority boarding" opciónak nincs semmi értelme, ezért mondtam, hogy a szolgáltatást át kellene nevezni, mert aki ilyet vesz, az pont nem azért veszi, aminek a neve alapján hívják. :o)

Kánikula 2017.09.07. 15:12:55

@dik_: Igen a szabály eddig is az volt, hogy az első 90 utas csomagja garantált a fedélzetre. Ebben semmi kirívó nincs/volt.

dik_ 2017.09.07. 15:56:34

@Kánikula:
Ah, ez valami egészen apróbetűs kiegészítés lehet. :) Köszi!

ordasbacsi 2017.09.07. 16:07:13

Én már elvesztettem a fonalat...

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2017.09.07. 17:24:22

@Powerslave: Neked valóban jó. Csakhogy sokszor volt már arról szó, hogy jelezni mertem nem csak a legolcsóbb jeggyel utazó ultrafillérbaszó megakirálysirály bloggazdák utaznak, hanem pl. a légitársaság átlag utasai is. Akár az aki az átlag bevételt hozza, átlag extrákkal, akár a medián is jó kiindulási alap. A blog gazdának nem tetszett. Nem tetszett, mert szerinte az ő okosságai jelentik az alapot.

Csakhogy van egy kis gond: Az üzemanyag, a repülőgép, a személyzet bére, stb. így az egy utasra jutó költség sem lesz kisebb az ő okosságaitól. Hiába várja azt, hogy majd mindenki így jár, mert ő edukál, mert ebből nem jönne ki az üzemeltetési költség, beleértve a pénzügyi költségeket (befektetők és bankok elvárt haszna is ide számít). Azaz maradni kell a mostani átlagos bevételnek. Az átlag meg olyan, hogy csak úgy jön ki, ha van az átlag alatti bevételt hozó fillérbaszó utas mellett olyan is aki ezt az egész bulit finanszírozza.

És ebben a körben már nem kirívóan olcsó az LCCk árazása, a legolcsóbb diszkontoké sem. Viszont a szolgáltatás sok szempontból szar. Lásd karám. Lásd a sok forduló kapcsán a menetrend kevésbé tud az igényekhez alkalmazkodni. Soroljam?

A légitársaságok viszont felismerték azt, hogy nem engedhetik meg maguknak, hogy a költségek nagyját fedező utasok előtt legyenek versenyképtelenek, mert az igazi fillérbaszó trükkökkel elért kényelme fontosabb. A check in időpontja, a mit és hogyan viszel fel kérdés, stb. szabályozása kapcsán természetes folyamat, hogy a jobban fizető utasok igényeire akarnak jobban odafigyelni.

Ez a blog gazdának biztos hatalmas érvágás. De hát ő a fapadosok ezen utasainak úgy ír, hogy kicsit lenézi ezeket a "lúzereket" és a "lúzerségüket" kihasználva ő a jól fizetők kárára előnyt szerzett. Eszébe sem jutott, hogy ezek nélkül az emberek nélkül, az ilyen vásárlások nélkül neki sem repülne a fapados. Az érintett cégek viszont ezt nagyon jól tudják. Jött is a válaszuk: Elkezdték átszabni a feltételeket.

Egyre több olyan utazik velük aki nem csak kereslet, hanem fizetőképes kereslet, mert a költségeket valóban kész kifizetni, és nem csak "kisebb vesztesség a csórót vinni, mint az üres széket" alapon jut hely neki. Így a fizetőképes embert egyre kevésbé kell lehúzni, és a sok szolgáltatás kapcsán sokan jelezték: Inkább fizetnek valamiért, minthogy azért kelljen szenvedni, mert az UFB elfoglalja az összes csomagtartót, stb. A címke tépés, trükközés, az okozott problémák mellett egyértelmű volt mit kell lépni.

Csak míg eddig az UFB utas az élet császárának, a világ közepének, a fapadosok számára legfontosabb szempontnak érezte magát, most inkább a megtűrt önrakodó rakomány azokon a székeken, amikre nem jutott fizetőképes kereslet. És erre még azt mondják pozitív, utasbarát változás... A rossz nyelvek szerint ilyen változásból még több is lesz.

Ugyanis egyre több utas választja az LCCket azon egyszerű oknál fogva, hogy nem kell átszállás, ezzel időnyereség van. A tiszta árverseny helyett ennek a rétegnek kell versenyképes szolgáltatást nyújtani versenyképes áron. És egyre több versenytással szemben van így konfliktus.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.07. 20:43:14

@ZX71: Hát ja, annyinál már csak egy újabb sornak nevezhető.Most augusztusban Tenerifén azt csinálta a Norvegian, hogy a priósokat engedte fel legutoljára a gépre...Nem győztem hüledezni, nem előre beszállás volt, hanem utólagos.Ez így elég vicces nekem, de én nem értek hozzá. :D
Miért lehetett ez?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.09.07. 20:57:08

@Válasszunk: veled komoly probléma lehet, olyanokat adsz a számba, amiket sose írtam és mondtam. tudom, hogy működik a biznisz, csak te gondolod, hogy kizárólag a fillérbaszás része érdekel, vagy azt értékelem.

heidt 2017.09.08. 08:55:30

@geegee: Szerintem ez teljesen logikus. Így kellene lennie mindenhol. A priority nem elsőbbséget jelent, hanem kiemelten fontost. Éppen ezért találták ki az elsőbbségi kifejezést, mert abban nem sok felel meg a priority elvárásoknak. Ebből következik, hogy a priority utasokat nem feltétlenül elsőként kell a gépre engedni, hanem akkor, amikor részükre ez a legkényelmesebb. Mi a jobb? Elsőként beszállni a buszba és ott nyomorogva várni amíg mindenki begyömöszölődik, vagy utolsóként fellépve és már indul is? Mi a kényelmesebb? Elsőként leülni a gépen és végigasszisztálni, amíg a többiek nyüzsögnek, rád esnek, öledbe ejtik a csomagjaikat, vagy a már elcsitult gépre felmenni és egyszerűen lehuppanni? Én mondjuk utálom, hogy elsőként leültetnek a business helyemre, kezembe nyomnak egy italt és 10-20 percig nyüzsögnek mellettem a többiek, miközben megvető pillantásokkal mérnek végig. Pont ezért szoktam szólni, hogy az utolsók között szeretnék beszállni. Az elsőbbségi beszállásnak talán csak akkor volt értelme, amikor nem voltak fix ülőhelyek. Ennek ellenére még ma is sokan elsőként szeretnének felszállni, függetlenül attól, hogy hová szól a jegyük. Nyomulnak a 3. sorba érvényes jegyükkel, az elsők között felszállnak, majd elkezdik a motyót pakolgatni. Ettől bedugul a gép és a középtájon ülők topognak mögöttük. Sz@rnak rá, lényeg, hogy ők már fenn vannak, ismét diadalt arattak egy versenyben. Ezek azok, akik - ahol busszal viszik ki az utasokat - a buszra is elsőként szállnak fel és lecövekelnek az ajtóban, hogy elsőként rohanhassanak a lépcsőhöz.

Bocs, hogy kicsit elkalandoztam a priority kérdéstől, de talán ez a téma is megérdemelne egy posztot: Logika, gyakorlati tanácsok és illemtan címmel.

pi423 2017.09.08. 09:50:01

Végigolvastam a cikket, és a hozzászólásokat is, de nekem még mindig nem tiszta, hogy ha 2 csomagot viszek, akkor az egyiket felvihetem, a másikat viszont a karámoknál elveszik, ahogy eddig, vagy az elején le kell adnom, mintha nagy csomag lenne, de ingyen?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.09.08. 10:21:26

@heidt: Értem, amit mondasz, de van egy olyan vetülete is, hogy ha későn érkezel a gépre, nem lesz csomagtér, vagy ha netán mégis, akkor 20 méterre tőled.Ami macera is lehet, nem férsz hozzá rendesen, illetve nem látsz rá a csomagodra, amiben valami értékesebb holmi is van.Legalább is én ennek nem örülnék, ha nem a közelemben van a csomagom.
A busz meg külön jármű volt ezeknek, szóval nem tudni, mennyit vártak és hol.Illetve nem tudom, hogy ez mennyire általános eset.

svajcineger 2017.09.08. 10:42:52

@heidt:
Komolyan mondom, megsajnáltalak! :)
Pusztán segítségjéppen szívesen becserélem a business jegyeidet economyra. :)

heidt 2017.09.08. 11:05:29

@geegee: A kézipoggyász is csak bunyesz társaságban gond. Mindenkinek a feje fölött és az ülése alatt van helye. Oda elférnek a szabályos méretű és mennyiségű csomagjai. Milyen jogon pakolja tele a más ülések fölötti polcot? Ha kettőt vitt és az egyik már nem fér fel, azt tegye a saját lábához. Miért más üljön kényelmetlenül az ő parasztsága miatt?
Én is utaztam már több csomaggal. Eszembe nem jutott volna más helyét elfoglalni. Kicsit ugyan kényelmetlenebb volt, de ezt magamnak okoztam, vállaltam a következményeket.
A nyári szezonban, nyaralóhelyeken, a kisebb reptereken elég sűrűn előfordul, hogy a földiek nem tudnak külön buszt biztosítani a priority utasoknak. Egyszerűen nincs több, nem erre van méretezve a kapacitás.

heidt 2017.09.08. 11:11:01

@svajcineger: Ha garantálod, hogy az economy csak harmadáig van töltve és az is olyan egyetemista lányokkal akik egy szépségversenyre utaznak, állok elébe. :) Az italomat úgyis hátrahozzák! :)

svajcineger 2017.09.08. 13:39:20

@heidt:
Ha így lenne, akkor felajánlottam volna a cserét, szerinted? :)

M. Péter 2017.09.08. 18:50:25

@heidt: Business class jeggyel nem kötelező elsőnek felszállni a gépre.

M. Péter 2017.09.08. 18:54:38

@heidt: Vannak olyan ülések, amelyek fölé nem lehet csomagot rakni, mert pl. ott tárolják az elsősegélycsomagot vagy a biztonsági bemutatóhoz használt mentőmellényt. Az ott ülő kánytelenek máshova rakni a csomagjaikat.

John Heard 2017.09.08. 20:29:31

Vicces ez a folytonos fapados borond cirkusz.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2017.09.09. 00:57:59

@pi423: igen. a nagyot is magad viszed a gépig és ott adod le, mielőtt felsétálsz a gépre.

heidt 2017.09.10. 14:38:40

@geegee: A bunkó finomítottabb változata. A bunkónál pedig nem az eredeti jelentésére gondoltam, mint: botvég; egy bot vastagabb, gömbölyű vagy kiszélesedő vége. Sokkal inkább annak szleng változatára: illetlen, tapló, modortalan, udvariatlan, tuskó, goromba, neveletlen, műveletlen, iskolázatlan, tanulatlan, tudatlan, faragatlan, kulturálatlan, civilizálatlan, elmaradott, barbár, modortalan, tahó, zsivány, vandál, bárdolatlan. :)

heidt 2017.09.10. 14:47:01

@M. Péter: Mint írtam, ha tehetem, nem is szoktam elsőként felszállni.

Ez általában az első sorra érvényes és normális járatokon nem töltik tele az első sorokat. Pl. a 3+3-ból csak 2+2-t adnak ki. Amennyiben mégis (fapados), az mindössze oldalanként 1-2 poggyász helyét foglalja el. Abból nem hiszem, hogy nagy gond lenne, ha egységesen 40 cm-rel hátrébb kerül mindenkinek a csomagja.

Le-fel-fel-le 2017.10.05. 20:46:55

Sziasztok,tudnátok abban segíteni,hogy itt Ferihegyen így, hogy le kell adni a kézipoggyaszt lemérik e súlyra? Köszi

menkő 2017.11.28. 09:16:13

Azért vicces a laptoptáska kis kézipoggyászként, egy 15"-os laptop kb. 38*25 cm. Ez azt jelenti, hogy a laptopot csak priorityvel lehet felvinni...
süti beállítások módosítása