A héten az easyJet is felpattintotta téli menetrendjének utolsó részét, most már mindenkinél lehet foglalni 2018 márciusig. Ezért, illetve mert elég sok kérdést kapunk arról, hogy mikor célszerű foglalni, mikor adják a legolcsóbban a szolgáltatók a jegyeket, most (noha már írtunk róla) a legfrissebb adataink alapján összefoglaljuk a lényeget.
Amikor olcsó jegyet keresünk, a légitársaság fejével célszerű gondolkodni. Ők meg akarják tölteni a gépet, úgy áraznak, hogy ez sikerüljön. Van aki már jó előre olyan áron adja a jegyeket, amivel biztosra megy és az idő haladtával emelni is tud, más meg drágán kezd, hátha megveszik így is. Aztán ha nem, jön az akciózás akár 3-4 ezer forintig.
Árazás tekintetében tehát a legfontosabb, hogy külön kezeljük a két ultra fapadost (Wizz és Ryanair) a többiektől.
A Wizz és a Ryanair nagyon dinamikusan áraz. Amikor új menetrendi időszak kezdődik, nagyjából átlagáron, vagy valamivel a felett kezdik kínálni a jegyeket. Vagyis ennél lesz később a jegyek 99 százaléka sokkal olcsóbb is. Érdemes megnézni, hogy 1-2 hónap múlvára milyen áron kísérleteznek - ennyi lesz később is. Tehát ha most június közepére 5 ezer a London, biztos lesz ennyi októberben is, kár megvenni 15-ért. (Csúcsidőszakok kavarhatnak csak ebbe be, nyár közepe, vagy karácsony.)
Az összes többi fapadosnál ritkán és csak kis mértékben mennek lejjebb az árak ahhoz képest, mint amit meghirdetnek az új menetrend megjelenésekor. Az easyJetnél jól látszik, hogy szeptemberre még akad olcsóbb jegy, mint jövő februárra, de az csak néhány darabra szól, ellenben jövő télre rengeteg jegy közül lehet választani induló áron - ez náluk alacsonyabb az átlagárnál.
Mi következik ebből?
Aki most nyáron akar utazni, szinte biztos, hogy az ultráknál talál még jó ajánlatokat, fognak még esni az áraik - kivéve a nyaralóútvonalakat.
Aki ősszel, vagy télen megy és már tudja az időpontot, jól jár, ha a nem ultráknál most foglal - például easyJet Amszterdamba 8-9 ezer forintért, Norwegian Helsinkibe 50 euróért, vagy Eurowings Hamburga 10 ezer forintért nem valószínű, hogy olcsóbb lesz. A Transaviánál is fenn vannak őszre-télre is a 35-40 eurós jegyek, ennél nem szokott lentebb jönni, velük is lehet jó előre tervezni.
Aki ősszel-télen megy, de a legolcsóbbat keresi, akkor még várjon az ultrák leárazására.
Másképp csoportosítva: aki utazna, de nem tudja hova és mikor, last minute leárazásokért a Wizzt és a Ryanairt figyelje. Aki nem akar 4-5 ezer forintnál többet adni egy jegyért, szintén a két ultránál keresgéljen az aktuális dátum előtt egy-két hónappal. A Wizz nagy árazós trükkjéről itt írtunk.
Aki szeretne olcsón utazni, de sok hónapra előre tervez, kerülje az ultrákat és inkább a többiek őszi-téli ajánlatai közól válasszon.
Példa célállomásra vetítve: vegyük Londont, ahova sokan repülnek. Ha mindegy, melyik reptérre repülünk, júniusra egyértelműen a Wizz a legolcsóbb most, májusra a Ryanair is versenyben van, főleg, ha azt is belevesszük, hogy náluk benne van az árban a nagy kézipoggyász. Őszre kiegyensúlyozott a mezőny, szeptember elejére van olyan dátum, ahova a Flybe a legolcsóbb, másikakra meg az easyJet. Télre sokszor az easyJet a nyerő most foglalva, a különbség annyi, hogy a következő hónapokban az ő jegyei várhatóan emelkedni fognak, az ultráké meg majd pár hónap múlva elkezdenek csökkenni és biztos jócskán alámennek az easyJetnek.
Egy novemberi londoni 10 ezer forintos easyJet-jegyet tehát az vegyen meg, aki nem akar többet ezzel bajlódni, nincs kedve az árakat figyelni. Az ultráknál lesznek majd jegyek 4-6 ezerért is, de ezt csak az tudja levadászni, aki rászánja az időt és időről időre átnyálazza az árakat, megvárja a leárazást. Londonból hazafelé a gyerekesek pedig azt is figyeljék, hogy a gyerekek jegye jóval olcsóbb - kivéve a Wizzt, amely megtartja a gyerekek után be nem fizetendő adót is.
Utolsó kommentek