Ahogy várható volt, a Wizz megkapta a balkáni útvonalakat, mind az ötöt. Pár ezer forinttól van mindegyik, négy évig biztos meg is maradnak.
Nem tisztünk annak véleményezése, hogy mennyire jó ötlet az adófizetők pénzét balkáni malévpótló útvonalak finanszírozására fordítani, mi utazni szeretünk és köszönjük a lehetőséget. Egyértelmű volt, hogy a balkáni tenderen más nem nyerhet, mint a Wizz, csak az volt a kérdés, hogy hova, milyen sűrűséggel és mennyiért visznek majd el. Ma kiderült.
Az öt új járat: Szkopje, Podgorica, Tirana, Pristina és Szarajevó. A sűrűség heti kettő, az ideális menetrend (péntek-hétfő) csak Szarajevónál és Pristinánál játszik, a többinél a szerda-vasárnap nem olyan faja. Ezzel 64 útvonal lesz Budapestről, 28 országba, ami valóban nem semmi, ekkora hálózatot még nem kínált senki Budapestről. A bejelentés szerint az első kettőt 6 ezer forinttól kínálják, az utóbbi hármat 8 ezertől - klubtagoknak még 3 ezerrel olcsóbban. Mi azért ilyenből nem sokat találtunk, de meglepődnénk, ha nem lehetne hamarosan klubtagoknak majd mindre 3-4 ezerért jegyet venni. Majd februárban lesz az alja az árnak valószínűleg. Eddig pont a lehetetlen közlekedési kapcsolat miatt nem nagyon mentünk a Balkánra, most fogunk, az tuti.
A szerződés 4 éves, addig biztos maradnak az útvonalak. A Wizz is érdekelt abban, hogy jól működjenek, a szerződés részleteit egy hét múlva nyilvánosságra fogják hozni. Mindenesetre ha piaci alapon is működnek, a támogatás megszűnik, persze ez az álomterv kategória.
A Wizz a héten amúgy ügyesen összehangolta a 20 százalékos akcióit. Hétfőn a kolozsvári fejlesztéshez román akció volt, kedden a várnai bázis bejelentése kapcsán a bolgár jegyek lettek olcsóbbak, ma meg persze a budapesti árak mentek le 20 százalékkal. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy rohanni kell a foglalással, 20 százalék nélkül is rendszeresen csökkennek az árak és akció is meglepően gyakran van újabban.
Utolsó kommentek