FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Fillérekért indulnak a Wizz új balkáni útvonalai

2016.12.15. 12:41 Fillér B. Gusztáv

Ahogy várható volt, a Wizz megkapta a balkáni útvonalakat, mind az ötöt. Pár ezer forinttól van mindegyik, négy évig biztos meg is maradnak.

Nem tisztünk annak véleményezése, hogy mennyire jó ötlet az adófizetők pénzét balkáni malévpótló útvonalak finanszírozására fordítani, mi utazni szeretünk és köszönjük a lehetőséget. Egyértelmű volt, hogy a balkáni tenderen más nem nyerhet, mint a Wizz, csak az volt a kérdés, hogy hova, milyen sűrűséggel és mennyiért visznek majd el. Ma kiderült.

Az öt új járat: Szkopje, Podgorica, Tirana, Pristina és Szarajevó. A sűrűség heti kettő, az ideális menetrend (péntek-hétfő) csak Szarajevónál és Pristinánál játszik, a többinél a szerda-vasárnap nem olyan faja. Ezzel 64 útvonal lesz Budapestről, 28 országba, ami valóban nem semmi, ekkora hálózatot még nem kínált senki Budapestről. A bejelentés szerint az első kettőt 6 ezer forinttól kínálják, az utóbbi hármat 8 ezertől - klubtagoknak még 3 ezerrel olcsóbban. Mi azért ilyenből nem sokat találtunk, de meglepődnénk, ha nem lehetne hamarosan klubtagoknak majd mindre 3-4 ezerért jegyet venni. Majd februárban lesz az alja az árnak valószínűleg. Eddig pont a lehetetlen közlekedési kapcsolat miatt nem nagyon mentünk a Balkánra, most fogunk, az tuti.

A szerződés 4 éves, addig biztos maradnak az útvonalak. A Wizz is érdekelt abban, hogy jól működjenek, a szerződés részleteit egy hét múlva nyilvánosságra fogják hozni. Mindenesetre ha piaci alapon is működnek, a támogatás megszűnik, persze ez az álomterv kategória.

A Wizz a héten amúgy ügyesen összehangolta a 20 százalékos akcióit. Hétfőn a kolozsvári fejlesztéshez román akció volt, kedden a várnai bázis bejelentése kapcsán a bolgár jegyek lettek olcsóbbak, ma meg persze a budapesti árak mentek le 20 százalékkal. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy rohanni kell a foglalással, 20 százalék nélkül is rendszeresen csökkennek az árak és akció is meglepően gyakran van újabban. 

 

46 komment

Címkék: Wizz Air balkáni útvonalak

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7712049619

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cradbox 2016.12.15. 17:04:15

Ez vegytiszta politikai döntés, ahogy Baku is az. (És Moszkva). De nem baj, inkább legyen légikapcsolat, mint ne.

fénycsepp 2016.12.15. 17:42:58

Szerintem szuper ötlet: remélhetőleg kicsit felélénkül a turizmus Boszniában es Montenegróban, ráadásul pont Szarajevó évek óta sem busszal, sem vonattal nem elérhető. Alig varom, hogy lássam a közelben lakó jofej rokonaimat, azonkvul a cevapcici közelsége is vonzó :). Es nem, meg mielőtt bárki megkérdezné, nincs háborús veszély......egyelőre.

szcsongor 2016.12.15. 19:06:18

@fénycsepp: Már miért félne bárki is háborútól Szarajevóban? Azért mert volt arrafelé egy háború úgy 20-25 éve? Ezzel a logikával Normandiába se menjünk, mert ott is durva csaták voltak pár évtizede :)

vajdasagi 2016.12.15. 19:56:31

@szcsongor: @fénycsepp megjegyzése nem is olyan rossz. Két okból félhetne valaki (jogosan) is:

a) Bosznia nagyon szép ország, és Szarajevó meglátogatása mellett valaki egy kis természetjárásra is kedvet kaphat. Nos: még mindig ezerszámra vannak a vidéken/hegyi ösvényeken taposóaknák. Tehát: Szarajevó valóban biztonságos most, de természetjárásra ne oda menjetek sajnos

b) Most béke van. De ne azt nézd, hogy 20-25 éve mi volt, hanem hogy 20-25 év múlva mi LESZ. Ott erősödik a muszlim fundamentalizmus, és le merném fogadni, hogy ott megjelenik majd a terrorizmus, a robbantgatás, stb. De mielőtt félreértenétek: NEM MOST. Most tényleg béke van és nyugalom. Én is repülni fogok Szarajevóba :-)

vajdasagi 2016.12.15. 19:59:12

@vajdasagi: Ja amúgy: ez üzletileg biztosan veszteséges, de Magyarországnak lehet, hogy mégis megéri. Ez valószínűleg jobban befektetett pénz, mint a kormány befektetéseinek a nagy többsége. Tehát ha a hazánk fedezi a veszteséget, akkor mi éljünk vele és utazzunk olcsón.

Hell-Ász 2016.12.15. 19:59:54

Tivat nyáron jó lenne.

jet set 2016.12.15. 20:05:52

"Fillérekért indulnak a Wizz új balkáni útvonalai"

Hát nem. Majd lesz filléres jegy, ha a szerződésben szerepel utasszám.

vajdasagi 2016.12.15. 20:10:08

@jet set: Valóban 90km, de az igen nehéz terepen 90km. Tehát szerintem 2+ óra lesz az.

Valóban jó lenne Tivat és még jobb lenne Cavtat (Horvátországban, Dubrovnik mellett). Oda állami támogatás nélkül is nagyszerű lenne repülni.

Vajon nem tud oda betörni a Wizzair?

lezlidzsi84 2016.12.15. 21:31:17

@vajdasagi: Nehéz terep, de a világ egyik legszebb útvonala :) Turistáknak így is megfelelhet.

Yumurdzsak 2016.12.15. 21:56:10

na akkor újra be lehet dobni a régi témát, h mér szűnt meg a malév :)
érdekes módon itt okosabban tudják pumpálni az állami támogatást...

ha jól tudom, ezekbe az országokba már nem kell útlevél.

jet set 2016.12.15. 23:09:45

@vajdasagi: Horvátországba a magyarok nem repülnek.

fénycsepp 2016.12.16. 09:10:57

@szcsongor: szerinted mekkora szeretetben dolgoznak a boszniai parlament muszlim, szerb es horvát munkatársai? Mennyi sérelem lehet abban a szétszabdalt országban! Vajdasagi jol írja: sajnos erősödik a fundamentalizmus a muszlimok körében, jo sok fejkendős lány járkál az utcán (a háború elott csak öregasszonyok hordtak kendőt), a mecsetek meg ugy szaporodnak , mint nálunk a ccc meg hàda üzletek.

Na igen, egy Cilipi járat jo lenne, en szívesen repülnek oda, de gyanítom, drága lenne a járat, hiszen Dubrovnik nem Podgorica :)

Kaa 2016.12.16. 11:45:39

Jó lenne egy New York közvetlen is...

svajcineger 2016.12.16. 14:35:05

Azert a DEB-TLV is edekes lesz...

Tke 2016.12.16. 14:57:15

@svajcineger: Az Indexen most olvastam én is, hogy tavasszal indul a Tel-Aviv Debrecenből.
Hellyel-közzel csekkoltam a környékbeli, román wizz bázisokat, nem rémlik ilyen irányú járat. Érdekes, hogy ezt külön nem jelentették be.

svajcineger 2016.12.16. 22:49:23

@odamondó:
A ielenlegi flottaval eleg bajos lenne.

ideasz 2016.12.17. 00:36:14

Jönköping nincs tervben? Mennénk haza kéthetente! 4 óra innen bármelyik reptér most. (Úgyhogy maradunk...)

vajdasagi 2016.12.17. 12:26:19

@jet set: Szia. Igen, tudom, hogy "magyar ember" kocsival megy Horvátországba. :-)

De részben ennek tudható be, hogy többen megyünk északra, és kevesebben Dalmácia déli részére, pedig ott délen általában szebb és melegebb a tenger. Meg kocsival elmenni Dubrovnik környékére, vagy akár csak Hvarra, Korcsulára elég fárasztó. És nem is olcsó.

De nem vitatom amit mondasz. Csak megerősíteni szeretném a köztudatban azt a tényt, hogy az Adrián minél délebbre jut az ember, annál jobban nyaralhat különböző szempontok szerint.

vajdasagi 2016.12.17. 12:35:02

@BloodOrange: A Wizz Air flottája szerintem nem alkalmas tengerentúli utakra, de én utaznék fapadossal is az USA-ba, ha a mostani árak felébe kerülne ez. És a WizzAir semmivel sem rosszabb, mint egy átlagos fapados. Sőt!

vajdasagi 2016.12.17. 12:38:02

@lezlidzsi84: Egyetértek. Én már az ottani autókölcsönzést nézem éppen :-)

svajcineger 2016.12.17. 14:26:06

@odamondó:
Na, meselj! hogyan! Lehet, hogy forradalmasitod a legikozlekedest!? :-)

svajcineger 2016.12.17. 14:27:42

@vajdasagi:
Ez maximalisan igy van! Az Adria Dalmaciaban kezdodik.

qwertzu 2016.12.17. 15:40:50

@odamondó: Hidd el, minden fapados elég sokat számol ilyesmit, már csak a presztizs miatt is. Ha nyereségesen működtethető lenne, akkor a ryanair vagy az easy már repülne a tengerentúlra.

Szvsz a wizz nem fog úttörőként kirukkolni ilyesmivel.

odamondó 2016.12.17. 17:16:43

@svajcineger: nem kell semmit sem forradalmasítani.A321essel lehet tranzatlantit repülni,de ha nagyon nem lehet akkor lehet úgy is mint a BA A319ese..

@qwertzu: elhiszem és hidd el csak egy szikra kell és majd berobban a piac. Amúgy van fapados long range több is... Pl legújabb a Lufthansa lánya a Eurowings.

_e30st_ 2016.12.18. 21:53:07

@odamondó: BA A318-al repüli az LCY-JFK-t.

A wizz még évekig nem fog transzatlantit repülni. Pedig nagyon simán megtehetnék. Valami megszorult légitársaságtól két A330-at bérelni wetlease egyezményként, a kormánytól kihisztizni az USA repülési jogokat (gondolom azonnal adnák nekik), és elkezdeni Budapestről. Majd Bulgáriából, Romániából. Lengyeleknél nem hinném hogy megkapnák az engedélyt. 2 géppel már nagyon klassz útvonalat lehetne repülni. Budapest, Bukarest, Szófia. 4-4-2 járatpár. De csak akkor működne, ha átszálló utasokkal is tölthetik, ehhez az kell, hogy legalább kísérletesen kipróbálják az átszállás biztosítását a transzatlantikra. Jelenleg is egyébként rengetegen használják a fapadosokat átszállással. Grúziából amikor jöttem haza, kb minden második ember ott szorongatta a következő beszállókártyáját a kezében, hogy vajon eléri-e a csatlakozást.
Viszont amíg ilyen olcsó az üzemanyag, nem lesz ilyen ár. Mert most olcsóbban repülnek a nagy hálózatosak mint ahogy a fapadosnak megérné. A wizznél például egy utasülés/km 11Ft költség a légitársaságnak. Ha pedig holnapután akarok utazni New Yorkba, akkor nekem 120000-be kerül a jegy, ami 9Ft/km. A hagyományos légitársaság ha el tudja adni a business és first class jegyeket, akkor már konkrétan nyereséges, és annyiért adja a turistát amennyiért akarja. És szokták is rendszeresen veszteséges áron árulni, hogy a loadfactor meglegyen.

vajdasagi 2016.12.19. 18:48:42

@_e30st_: Én ezekhez nem értek, de a "tények ismerete nélkül" is az lenne logikus, ha a RyanAir-félék törnék meg a jeget és
repülnének pl. Dublinból vagy Londonból az USA-ba.
Meglepne, ha a Wizzair előbb tudna itt piaci rést találni, mint
a nála nyugatibb fekvésű és nagyobb versenytársak.

De persze én laikusként gondolom ezt.

Viszont mint igen gyakori utazó azt pontosan látom, hogy a Wizzair minden hibájával együtt is egy olyan cég, amelyre Magyarország büszke lehet. Messze nem olyan cég ez, mint pl. a MÁV, vagy a Magyar Posta, maelyet szégyelleni kell. A Wizzair az OTP mellett az egyik olyan cég, amely több-kevesebb sikerrel, de európai keretek között versenyez sikeresen a nála kicsit nagyobbakkal. Tehát hajrá: szurkolunk nektek (kicsit a saját érdekünkben is, meg a haza érdekében is). És büszkék vagyunk rátok, pedig errefelé sajnos sokan szeretik ócsárolni azt, ami hazai.

Ha az én cégem is méretben és minőségben ennyire megközelítené a nyugati vetélytársait, akkor nagyon örülnék.

vajdasagi 2016.12.19. 18:57:35

@svajcineger: Még semmire - én lassan szoktam mozdulni. De amit látok: azok ott annyira lusta népek, hogy jól meg kell majd néznem a podgoricai reptér autókölcsönzőjében, hogy pl. van-e pótkerék a kocsiban, milyen a motorolaj szintje, meg hasonlókat, amiket nyugaton nem nézünk egy autóbérlésnél, mert úgyis rendben van az. Hát Podgoricán ez nem biztos :-(

De ettól még az ötlet jó lehet akár - kellő helyismerettel és elővigyázatossággal. Nekem talán mindkettő megvan.

svajcineger 2016.12.19. 22:20:36

@vajdasagi:
Azert azt tudod, hogy a wizz nem igazan hazai ceg...

svajcineger 2016.12.19. 22:24:46

@vajdasagi:
En mar megtettem berautoval - igaz nem en vezettem - a Podgorica - Tivat tavot. Visszafele szerencsere mar Tivatbol repultem. :-)

vajdasagi 2016.12.19. 22:34:20

@svajcineger: Azért azt tudod, hogy a multik már csak ilyenek...

Amíg magyarországi utaskísérőik vannak százával, de lehet hogy ezernél is többen, addig nekem ők hazaiak. Az itthoni munkanélküliséget csökkenti.

Majd ha már tailandi utaskísérők és pilóták lesznek (vagy csakis robotok), akkor jogos lesz a kérdésed. De amíg a vezetőség Svájcban van, addig nekem nincs bajom. Hogy a picsába lehetne a Ryanairrel versengeni, ha mondjuk a cég Bábolnán lenne bejegyezve, vagy Nyékládházán?

A népünkre jellemző egyik tulajdonság a fanyalgás és a sajátunk szapulása, ha netán sikeressé válna.

GOndold meg: hány olyan komoly magyar cég van, amely világszinten is versenyképes? Nekem alig jut eszembe pár. Egy kicsit az OTP, egy icipicit a MOL, és talán-talán a Richter? Segítsetek: ezeke kívül melyikre lehetünk büszkébbek, mint a WizzAir-re?

Mert vannak itt nálunk komoly cégek: Audi, Mercedes, Bosch, GeneralElectric. Ezekhez képest nagyon is magyar cég a WizzAir.

svajcineger 2016.12.20. 13:50:52

@vajdasagi:
Nem szapultam en senkit az egvilagon. Azert a wizz tulajdonosi szerkezetere nezz majd ra! :-)

vajdasagi 2016.12.22. 00:02:22

@svajcineger: Amikor a MOL tulajdonosai többnyire oroszok voltak, a MOL akkor is magyar cég volt.

Egy részvénytársaság tulajdonosi szerkezete egy dolog, és megint más dolog, hogy melslik ország állampolgárai dolgoznak benne. Nos, a Wizzairben igen sok magyar dolgozik, és a sok pilóta és utaskisérő mellett ilyen pl. a Váradi is.

Ha nekem is van IBM részvényem, akkor az IBM megszűnik amerikai cégnek lenni?

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.04. 20:29:28

@vajdasagi: Hát, én erre a tetű wiccerre sosem lennék büszke, az hétszentség...Nem vagyok nagyon rutinos repülős, de amit ezek meg mernek csinálni, azt nem hiszem, hogy sok légitársaság megtenné.A folyamatosan egyre dráguló jegyek, lassan a repülőn történő lélegzetvételért is fizetni kell, az egyre sz@rkavaróbb foglalás, az ülőhelyek nem létező lábtere a gépen (hiába van pár extra lábterű hely, az már addigra mindig elfogy, mire mi foglalunk, szóval b@szhatom...) a ferkóhegyi marhakarám, a sz@r-szemét honlap, ami soxor össze-vissza működik, vagy inkább nem működik, szóval egyre inkább herótom van tőlük.Büszke ezekre max legutoljára lennék, ha már nincs másik magyar cég.Nálam bizony egy kalapban vannak a mávval, postával, volánnal és a hasonlovakkal...Már a Békávé is előzi a wiccert, pedig az nagy szó... :D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.04. 20:32:41

@geegee: Ez még kimaradt: Ahogy itt is elhangzott valamelyik kommentben, a wiccernél a szolgáltatások valóban fapadosak, viszont az árszínvonal egyre kevésbé az...Hogy rohadnának meg.Komolyan mondom, annak örülnék a legjobban, ha tönkre mennének a p!cs@'ba, és jönne egy normális cég, valódi szolgáltatási színvonallal és tervezhető, következetes árpolitikával a helyükre.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.04. 20:47:36

Már csak azt kérdezném (bár valszeg úgysem jár erre a kutya sem...) hogy miért jó az a magyar államnak, hogy támogatják a légicéget a balkáni útvonalakon?Miért pont a Balkán?Minden magyarnak az a titkos vágya, vagy nemzeti érdek valamiért?

vajdasagi 2017.01.05. 23:10:44

@geegee: Nem volt a válaszodban semmi sértő felém, ezért én is barátként írok Neked.

A Wizzair EGY társaság. Nem kell ahhoz tönkremennie, hogy Te mésikkal repülhess. A piaci verseny akor jó, ha van Wizzair is (elég olcsón), meg Lufthansa is (drágán). Aztán ki-ki választ.

én legalább 100 alkalommal repültem Lufthansával, legalább százszor Malévvel, és kb. 50-szer Wizzair-rel.

A messze legjobb a Lufthansa volt. Drágán.
A Malév ennél sokkal gyengébb volt. Drágán.
És a Wizzair egy picit rosszabb ennél, de olcsón.

Ráadásul a Malév hiába volt szar, még úgy is mindig veszteséges
volt, és minden évben a mi adóforintjainkból próbálták megsegíteni. De ezen közben a politikusok kifizetőhelye volt. Emlékszelm még a Torgyánra, meg a menyére, akit oda beprotezsált az igazgatóságba?

Nekem a Wizzair a fentiek fényében megfelel. Néha azért Lufthansával repülök.

Másik szemszögből: többezer magyar alkalmazott keresi a Wizzair-ben a kenyerét. Elég jó fizetésük van és legálisan.

A Wizzair egy világszintű versengésben van, és egy picivel talán gyengébb, mint a világelső RyanAir. Szerintem ez elég jó pozició.
A MOL vajon mennyivel marad le a British Petrolhoz vagy a Shellhet képest?

Egész más: a BKV egy JÓ CÉG. Kb. 35 ország fővárosában buszoztam én már: kérlek hidd el, a BKV-re is büszkék lehetünk.

Bezzeg a MÁV meg a Posta: no azok nagyon lemaradnak a nemzetközi összehasonlításban. Azokat fel kéne szántani.

Amúgy: BÚÉK és minden jót. Köszönöm a normális hangnemet.

vajdasagi 2017.01.05. 23:14:41

@geegee: Miért pont a Balkán? Talán azokat ide lehet csalogatni turistaként, és ez több mint 4 milliárd fortin haszonnal jár a turizmusban. De ezt nem tudhatom biztosan, csak könnyen meglehet.

Meg nekünk is jól jön, ha olcsón mehetünk nyaralni, vagy akár csak Szarajevót meglátogatni.

Nem vagyok persze biztos benne, hogy megéri ez Magyarországnak. De amilyen eszement beruházásokat láttunk mi már itt, ez biztosan a logikusabban hangzók közé tartozik. Aztán hogy tényleg jó-e? Nem tudom. Nekem az a bajom ezzel, hogy miért nem készül egy publikus hatástanulmény az ilyen döntésekről, hogy érthessük is, hogyan sáfárkodnak az adópénzeinkkel. De hát ez sajnos csak álom :-(

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.08. 06:52:03

@vajdasagi: Köszönöm a korrekt válaszod.Én ezekhez a számokhoz képest még gyerekcipőben járok, talán ha volt 10-12 repülőutam az utolsó 8 évben.Egy Malév (az utolsó időkben, nem tűnt drágának), 2-3 Norwegian (közepes, mindenben), a többi a Wiccer (nem tűnt sosem olcsónak, viszont sz@rnak annál inkább).Lufthansát meg ilyeneket meg se merek nézni, mondván, ha a wiccer ilyen drága, akkor az milyen lehet...:D
Alkalmazotti oldalról nem minősítem, nem látok rá. A Brájenről sincs saját infóm, csak az, hogy régebben sokan anyáztak rájuk, főleg az itt kommentelők.És a hírek alapján jogosnak tűntek.
A BKV a 90-es évek végén, 2000-s évek elején katasztrofális volt szerintem, azóta sok helyen fejlődtek (éjszakai járatok, fonódó budai villamosok, négyes metró) bár sok helyütt még mindig rettenetes (kigyulladó, elguruló metrókocsik...).De valami javulás kétségkívül van.
MÁV, Posta, részemről is beszántandó.
Boldog újat neked is, köszönöm én is az értelmes polémiát.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.08. 06:55:58

@vajdasagi: Én aszittem, a magyarokat akarják rávenni a balkáni célpontokra...Én mondjuk mennék arrafelé, sosem jártam még, de inkább kocsival...
És igen, sajnos sok mindent nagyon nehéz érteni, értelmezni kormányzati oldalról; hogy mi miért, kiért történik.

vajdasagi 2017.01.08. 13:45:39

@geegee: "Én mondjuk mennék arrafelé, sosem jártam még, de inkább kocsival..." - Ez jogos.
És ha Szarajevóról beszélünk, akkor oda praktikus is kocsival menni. De ha Montenegró tengerpartjára akarsz menni, az ku*va neház út kocsival. Csodaszép, de lassú, fárasztó, és már fáradtan vezetsz, akkor veszélyes is lehet - tele hajtűkanyarokkal, nehezen előzhető kamionokkal, stb. Ehhez van most egy alternatíva: elrepülni Podgoricába és ott bérelni autót.

Egyébkánt a Wizzair áraihoz lenne megjegyzésem: ha a jövő héten akarsz valahova repülni, és már alig akad néhány jegy, akkor a Wizzair nyilván drága lesz. A kereslet-kínálat szabályai szerint. De ha hó előre veszed meg a jegyet (akár fél évre előre), akkor nagyon olcsó jegyek is vannak. Pl. 10.000 forint oda-vissza Malmöbe, vagy 7.000 Ft. oda-vissza Brüsszelbe. No: ezek tényleg olcsók.

Nem vagyok nagy szakértője annak, hogy mikor lehet olcsó jegyeket találni, de vannak az Indexen erről nagyon hasznos cikkek - én azokat követem. Meg kapok is reklám-emaileket a Wizzair akcióiról. Sajnálom, hogy rossz véleményed van róluk. Nincs hozzájuk semmi közöm, csak utas vagyok, de én valahogy nem érzem őket annyira rossznak a világ többi légitársaságával összevetve őket.

RyanAir: ők is fapadosak, ők is nagyon olcsók, ezért ők is nagyon spórolnak. Nekem velük sincs semmi bajom. 1-1 utas szokott hőbörögni, de aki ennél kétszer jobb szolgáltatást akar, az fizessen enmél háromszor több pénzt, és megkaphatja az elit légitársaságoktól. Ezt is a piac és a kerslet-kínálat szabályozzák.

Üdv.
Vajdasági

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2017.01.09. 20:07:39

@vajdasagi: Nem voltam még sosem a Balkánon, még Horvátországban sem.Albánia nagyon érdekelne, állítólag még olcsó, de már vannak klassz, kiépült helyek, sok olasz is átjár.Meg láttam nagyon szép képeket Dalmáciáról is.Lexívesebben a riviérán mennék végig dél felé, de ez nem kikötés.Az sem tragédia, ha esetleg valahol télleg kanyargós, hegyvidékes, ha lehet szállást találni.Nem akarnék rohanni.Rászánnék egy olyan 10-12 napot az utazással együtt.Jó volna ott minden országba kicsit bekukkantani.Nem tudom, milyen lehet a migrihelyzet a régióban.Hátha majd idén sikerül.

Wiccer jegyek: általában nem látunk sajnos előre fél évre, hogy akkor éppen hogy alakul, szabadság, stb végett.Általában olyan egy-másfél hónap, max kettő szokott lenni jegyvásárláskor az indulásra.A Stockholm-Budapest távot repüljük oda-vissza, máshol még nem voltunk, másokkal sem.Szoktam olvasni minden ilyen "hogyan vegyünk okosan repjegyet" jellegű cikkeket, eddig még nem nagyon sikerült olyan nagyon olcsón venni.(Az olcsót úgy értem, hogy nem igazán szokott sokkal kevesebb lenni a repülőút, mintha kocsival mennénk...) Persze, az is lehet, hogy télleg balf@szok vagyunk... :D Illetve egyszer, télleg kijött oda-vissza kb 10 ezer ft-ból.De szinte még a zsebemben sem volt semmi, annyira nem volt poggyász és egymagam mentem.A családdal meg szinte mindig kell feladott bőrönd is, mert rajtam kívül két nő (asszony meg a lány), és kegyetlenül pakolnak... :D
Valamennyire nevelem lefelé őket erről a szokásukról, de lassan haladok csak... :D A wiccernél sajnos az se nagyon jön be nekünk, hogy Pestről repülnek csillag-irányban mindenhová, de a csillagok csúcsai közt nincsenek járataik.Vajon miért?Mi a tökömnek menjek haza Pestre Stockholmból, ha ide a szomszédba, Bergenbe, vagy Billundba mennénk pár napra.Aztán vissza meg szintén...Agyatlan dolog.

A Brájenről régen az a hír járta, hogy ha nagyon sok volt a kézipoggyász, akkor a kevésbé szerencsésektől elvettek mindent és ment be a gép gyomrába.Olyan kézipoggyászok is amikben notebook, fényképező, vagy bármi érték is benne volt.Amivel csak az a baj, hogy baromi könnyen ellopódnak az ilyen csomagok.Ha nem lopódnának el, meg garantáltan nem törnék össze, akkor nem volna gond szerintem, de nekem így nem szimpatikusak.Nem tudom, van-e-é még ez az intézmény náluk...?

Na mindegy, sose legyen nagyobb gondunk, mint hogy hogyan repüljünk... :-)
süti beállítások módosítása