Komoly gondjai vannak a Wizznek a debreceni bázissal, legalábbis egyértelműen ezt jelzi, hogy alig egy hónappal Brüsszel-alsó után, pár napja kikerült a menetrendből Malmö is. Most már ugyanannyi bukott útvonala van a Wizznek a második számú magyar repterén, mint ahány meg tudott maradni. Ez pedig nagyon rossz arány.
A debreceni történet 2012 nyarán indult, amikor Londonból indult heti háromszor gép Debrecenbe. Fél évvel később Eindhovenből és Milánóból indult járat, közülük az olasz útvonal nem volt elég jó, hamar kukázták, lett helyette Dortmund, de az se bírta sokáig, szintén ment a lecsóba. Közben viszont egyértelmű lett, hogy a vendégmunkás-forgalom sűrítést tesz lehetővé Londonba.
Egy erős Londonnal és egy meglepően jól húzó Eindhovennel, de mögöttük a nagy semmivel elég merész húzás volt bázist hozni Debrecenbe, írtuk is. De persze örültünk, hogy megtették. Már a bázisnyitás előtt lett egy Bergamo, amit sose értettünk - Milánó fő reptere, aminél átszállásra akartak alapozni, nem ment, akkor vajon Bergamo mitől fog? De legalább ez még ma is él, mert onnan W-patternben be lehetett húzni egy új román munkásjáratot.
A bázisnyitásra csapták hozzá a meglevő háromhoz Párizs-halálfaszát, Brüsszel-alsót és Malmöt, ebből most már a második hullik el. Malmö eleve fura választás volt annak tükrében, hogy Budapestről is nyilván gyengébben muzsikál, mióta a Ryanair napi járattal beindult Koppenhágába - ez már tavaly ősszel is látszott az árakon, mutatva a töltöttségi problémákat.
Marad tehát összesen négy debreceni útvonal. Annak egyelőre nem leltük nyomát, hogy mit kezdenek az újabb kiesett kapacitással, de a megszűnés a főidényi menetrend végére esik, akkor zárnak a budapesti nyaralójáratok is, több menetrendváltozás van akkor a hálózatban. Dunsztunk sincs, hogy mi működhetne még Debrecenből (Párizs-hf-re is sok a 3 ezres jegy, a nyarat leszámítva az is szenved piszkosul), ekkora cumi után az lenne a meglepő, ha tovább kísérleteznének. Örüljünk, ha megmarad a bázis, ezt a járatszámot berepülve is könnyen ki lehetne szolgálni.
De amíg még van Malmö, érdemes kihasználni a 2600 forintos jegyeket, például egy Malmö-Helsingborg-Helsingor-Koppenhága karikára az Oresund jegy segítségével.
Utolsó kommentek