Mi kérünk elnézést, valóban azt ígértük, hogy majd kipróbáljuk a szépen beharangozott új minibuszt és utána írunk róla. De ne vicceljünk már, olyan drága, hogy inkább repülünk egy kört abból a pénzből, amit erre költenénk. Meg amúgy se túlságosan komáljuk, ha egy szolgáltató eldugja az alapvető információkat, esetünkben momentán az árat.
Az, hogy nincs tarifatáblázat, csak próbafoglalásokkal lehet kideríteni az oldalukon, hogy mennyibe kerül, finoman szólva sem fair eljárás, ajánljuk az illetékes hatóságok figyelmébe. Nagy arccal bejelentették, hogy mennyivel jobbak lesznek az előző szolgáltatónál, hát eddig ez nem jött össze, azon kívül, hogy lesz app, nincs semmi újítás, semmi innováció. És az elődnél legalább volt egy szép térkép árakkal, lehetett tudni, hova mennyiért visznek.
Az ígéreteket, az indulás halogatását már ragoztuk korábban kétszer is, most végre működik a minibusz-szolgáltatás. De: egyetlen számot promóznak az oldalukon, az 1900 forintot. Ez önmagában félrevezető, noha az apró betűben ott van, hogy ez az egyirányú út ára BUD Airport - BUD Airport Area vonatkozásában. Ebből ugyan hány olvasó találja ki, hogy mit jelent? A reptér környéki rövid fuvarokat, eddig talán oké, de hogy ennek hol a határa, nem lehet tudni, csak ha utcánként végez próbafoglalást az ember.
Ami biztos: a belvárosba 3900/6900, kintebb 6500/12900 forint a tarifa egy útra, illetve retúr, egy főre. Csakhogy valamit nagyon elcsesztek, mert az hagyján, hogy a Móriczra ugyanúgy 6500, mint Békásra, de például a Bartókon a Móricznál jóval távolabbi részekre, például a majdnem a Kelenföldi pályaudvarnál levő egyik hotelhez a belvárosi ár él, a 3900 forint. A második utas minden távon már csak ezer forinttal növeli a díjat - ez a korábbi szolgáltatónál is hasonló volt, de akkor a magas áron kívül hol itt az ígért nagy innováció, fapados árazás? Ebből csak annyi látszik, hogy a foglalás során más szolgáltatásokat is ránk akar sózni a rendszer.
A taxihoz képest a minibusz jóval kényelmetlenebb: másokat is felvesz, kitérőket tesz, másokkal együtt kell utazni, összességében jóval lassabb. Odafelé két nappal korábban meg kell rendelni és fizetni, kötelezően kivisz a reptérre két órával a gép indulása előtt, nem dönthet az utas, hogy mikorra akar kimenni. Visszafelé meg várni kell rá, a maximum a szabályok szerint 25 perc, addig taxival már a belvárosban vagyunk. Ezek miatt jóval olcsóbbnak is kellene lennie, hogy versenyképes legyen. De ez nagyon nem jött össze.
A Móriczról például a minibusz 1 főre nagyjából ugyanannyiba kerül, mint a taxi, 2-3 fős útnál pedig már a taxi az olcsóbb, ami gáz. Négy főnél a fél városból indulva ugyanez a helyzet. A 3900 forintos zóna távoli részeiről indulva látunk csak akkora árkülönbséget, hogy egyáltalán érdemes legyen rajta elgondolkodni alternatívaként. És akkor még csak az órát használó taxikról beszéltünk, az Uberről, illetve más transzferszolgáltatókról nem.
Saját autósoknak még egy hetes útnál is jobbnak tűnik a termináltól pár perc sétára levő reptéri parkolás. Kicsit több csak, mint a belváros minibusszal oda-vissza, a 3900-as zónán túl pedig sokkal olcsóbb a parkolós megoldás.
Őszintén kíváncsiak vagyunk, hogy miközben a világ változik - a kis csomagos fapados utasok aránya nő, valószínűleg van és marad is az Uber, egy BKV- átszállójeggyel pedig bármelyik metróállomástól indulva 530 forintért ki lehet jutni a reptérre - ilyen gáz feltételekkel ki fogja a minibuszt használni?
Utolsó kommentek