Önfényező, bullshitgenerátorral készült sajtóközleményben számolt be a fogyasztóvédelmi hatóság arról, hogy fényes sikert elérve utasbarátabbá fazonírozta a Wizz Airt. Kár, hogy a háromból két pont semmiség, a harmadikat meg - biztos mi vagyunk teljesen hülyék, de - nem is értjük.
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi hatóság saját weblapjára feltett sajtóközleményéből még nem derül ki semmi azon túl, hogy a Wizz még januárban több ponton módosítja üzletszabályzatát, bizonyos panaszkezelési szabályok változása is a napirenden van. Ja és ez gigasiker a hatóságnak, mert régiónkból egyedül a mi külön bejáratú fogyasztóvédőinknek jött össze a bravúr. Speciel nincs is nagyon hasonló légitársaság, akinek a tökein mások ugrálhatnának, de ne hasogassuk a szőrszálat, a lényeg most jön.
A sajtóban némileg több információt tartalmazó verzió jelent meg a változásokról, talán az MTI rákérdezett és mondtak pár mondatot, nem tudjuk. A lényeg, hogy ami kijött, az nehezen értelmezhető. Íme:
- bővíteni fogja a díjmentes név- és adatváltoztatások körét, különös tekintettel a foglaláskor előforduló elírásokra
- díjmentes elállási jogot biztosít a kivételes módon utólagosan felmerülő jelentős viteldíjemelések esetére
- a Wizz Air számlájára befizetett összegek bizonyos feltételek mellett már visszatéríthetők lesznek, amire eddig nem volt lehetőség.
Az elsőt tudtunkkal eddig is megcsinálták, amúgy meg másoknál is megszokott, a Ryanair is rég bevezette. A harmadiknál hasonló a helyzet: súlyos betegség esetén, vagy közeli hozzátartozó halálakor, súlyos betegsége, vagy balesete esetén már mindenki vissza adja a zsét évek óta. Azt hittük, a Wizz is, de lehet, hogy egyedi döntés alapján, ha még nem volt benne a szabályzatban - másoknál konkrétan láttuk leírva is, Ryanairnél, Norwegiannél biztos.
Na de a másodikba csúnyán beletörött a bicskánk. Vagy mi vagyunk a témában full dilettánsak, vagy nem elegendőek az ismereteink magyar nyelvből, vagy valaki valamit nagyon félreértett. Mi egy kupaktanács után sem bírjuk értelmezni az "utólag felmerülő jelentős viteldíjemelés" szófüzért, mert elég sok viteldíjat fizettünk már, de még sose szóltak utólag, hogy szevasztok baromarcok, közben megemeltük az árat, fizessetek. Örülünk a díjmentes elállásnak, csak nem tudjuk, mitől.
Rákérdeztünk a Wizznél is, hogy ezt most így hogy, ha jön válasz, frissítjük a posztot. Addig várjuk a megfejtéseket kommentben, ha pedig a Wizz valóban átírja a szabályzatát, talán kiderül, mire akartak célozni a második pontban. De most úgy érezzük, a légitársaságnál magukban jót röhögnek ezen az egészen, a lényeget tekintve semmi sem változott, de legalább a hatóság fitymát csattogtathatott.
Utolsó kommentek