Végre három új budapesti útvonallal is előrukkolt a két nagy ultrafapados. A Ryanair azonban képtelen volt beletenni a foglalási rendszerébe Athént, így nem tudjuk, mennyiért akarja adni a jegyeket. A Wizz elég drágán próbálja adagolni Egyiptomot, Szardíniára azonban akadnak jóárasított jegyek.
Hosszú ideig tartó szerencsétlenkedés után végre képes volt új budapesti útvonallal előrukkolni a Ryanair: bejelentették, hogy Athénba repülnek majd heti négyszer. Ez természetesen igen jó hír és talán megfordul a két éve tartó trend, mely szerint inkább visszavesznek a Budapestről elérhető célállomások számából. Athén abból a szempontból kézenfekvő választás, hogy nincs rajta fapados konkurencia, a Wizz Szalonikibe repül. A Ryanair nyilván egy jó deal nyomán kezdett gyors fejlesztésbe a görög fővárosban, egyre több helyre repül onnan, a pesti útvonalon pedig eddig diszkont alternatíva híján igen magasak voltak az árak.
Athénba egyszer mindenkinek érdemes elmennie, de a járatindítás abból a szempontból is baromi jó hír, hogy onnan hajóval elég jó áron elérhetők a görög szigetek. Ha pedig bátran továbbgondoljuk a Ryanair azon stratégiáját, hogy egyre inkább a fő repterekre repül a halál f. másodlagosak helyett, akkor logikusan gondolhatunk újabb járatokra is. Például odatoszhatnának a Wizznek, ha Brüsszel fő repteréről járnának ide, vagy a Wizznek és a Norwegiannek egyszerre, ha az új, koppenhágai bázisukról is bedobnának budapesti járatot. Mindenesetre a bejelentés kapcsán azt nyilatkozta a pesti reptér járatfejlesztésekért felelős vezetője, hogy a Ryanairé a legjobb töltöttség Ferihegyen, ez alapján főleg hajra, hajrá.
Egy nappal korábban a Wizz is előrukkolt két új útvonallal, Hurghadával és Algheroval. Az egyiptomi járat érdekessége, hogy egyszer két éve már majdnem elindult, de a politikai feszültség miatt visszaszívták. Most, hogy nyugi látszik, újra megpróbálják. Szardíniába még sose volt közvetlen fapados összeköttetés Budapestről, sőt, emlékeink szerint semmilyen menetrend szerinti járat se. A sziget egy kellemes nyaraláshoz kitűnő, de érdemes a július közepétől augusztus végéig tartó időszakot kerülni, mert akkor méregdrágák a szállások.
Ami a jegyárakat illeti, a Ryanair kissé elbénázta az indulást. Kicsit amatőr, hogy reggel bejelentik a nagy athéni bővítést, de estig nem kerülnek fel az új járatok a foglalási rendszerbe. A Wizznél kimondottan jó áron kezdett Alghero, de a 10 ezer alatti jegyeket gyorsan elkapkodták, alig maradt belőlük. Egyiptomnál nemigen lehet 40 ezer alatt kihozni egy retúrt, ez - ha csomagot is vinnünk kell - már nem sokkal olcsóbb a csártereknél.
Utolsó kommentek