Első pillantásra furcsa, miért állt be harmadiknak a Wizz és a Ryanair mellé a Vueling a Budapest-Barcelona útvonalra. A nem hardcore fapados társaság - mondjuk a deszkára náluk egy vászon csak oda van szögelve - tegnap indította be új járatát. A roppant bizakodó tervek szerint nemcsak Barcelonába várják a turistákat, hanem az átszállási kapcsolatokban is bíznak.
A spanyol fapados hetven, de inkább száz euróért kínált jegyeinél olcsóbban is meg lehet úszni egy barcelonai utat, bár ha júliusban akarunk repülni, akkor a két ultra sem kínál hihetetlenül jó árakat. A Wizz Air nyáron és szeptemberben 25-30 ezerért adja a jegyet, esetleg el lehet csípni egy-egy 17 ezrest is, a Ryanair pedig egy gondolattal olcsóbb ennél, 21 körüli, esetenként 14-17 ezres ajánlataival. Azért egy jól kiválasztott és jól időzített úti cél megcsíphető jóval a spanyol fapados ára alatt.
Amiben más a spanyol ajánlat, hogy a járatok kivétel nélkül estiek. A Wizz reggel repüli Barcelonát, a Ryanair viszont reggel, délben és este egyaránt. Hazafelé is hasonló a helyzet, a Wizz reggelente, a Ryanair pedig összevissza érkezik. A Vuelingnek kinti a bázisa, Pest felé kora este indul, vagyis hat-hét körül, de éjfélre a legkésőbbi gép is landol. Kifelé ezzel szemben a baglyokra is gondoltak, éjfél utáni indulásra is be lehet fizetni, ekkor hajnal háromra érhetünk Spanyolországba. Ezzel megnyerhető egy nap szállás, ami nyáron elég drága ott.
A Wizz minden nap, a Ryanair szombat kivételével mindennap repül, a Vueling szerdán, pénteken és vasárnap. A spanyolok kézipoggyászra vonatkozó szabályzata szerint akkora pakk vihető fel, mint az íreknél, de csak tíz kilóig és csak egy. Feladni 23 kilós koffert lehet legalább 12 euróért.
fotó: vueling.com
Amiben elég lehúzósak a spanyolok, az az adminisztratív és egyéb költségek. Alapból öt eurót rápakolnak adminisztrációs díj gyanánt, ezt pedig még egy hitelkártyás fizetési díj is tetézi. Előbbi fix, utóbbi pedig a jegy árához igazodik, egy 89,99 eurós jegy után 2,85 a bünti, egy 179,99-esnél viszont már 5,55. Ráadásul mindkét pluszdíjat jegyenként kell megfizetni, nem foglalásonként. Vagyis ha családdal utazunk, egy átlagos útra nyugodtan lehet plusz tíz euróval számolni minden felnőttre és gyerekre. Hitelkártyás büntit a Ryanairnél is kell még fizetni - a Wizz eleve beleszámolja a jegyárba az adminisztrációs díjat -, de az jóval a spanyol ajánlat alatt van, a hitelkártyás fizetésért kell valamivel több mint egy eurót fizetni.
Összességében azoknak lehet nyerő az új társaság, akiknek nincs kedvük vagy humoruk folyamatosan bambulni az ajánlatokat és kivárni a legjobb ajánlatot az ultráknál. Jóllehet nem túl olcsók a jegyek, nagy amplitúdó nincs az ajánlatok között - ellentétben a Wizz Airrel, ahol van 17 ezer forintért és 75 ezerért is jegy, ki tudja, milyen elv szerint leosztva. Ehhez képest kényelmes lehet egy száz euró körüli oda-vissza utat bármilyen időszakban lefoglalni. A viszonylag kiegyenlített árak azok számára is vonzók lehetnek, akik konkrét időpontban mennek, s nincs lehetőségük sakkozni és olcsó napon utazni. Ilyen lehet egy esemény vagy akár egy átszállás miatt kötött kiutazás.
Utolsó kommentek