Három és fél hónap után újra útra keltünk. A célpont kiválasztásánál természetesen a járványügyi helyzet és a beutazási szabályok voltak elsősorban mérvadóak. Egészen pontosan három kritérium volt: nagyon akarjunk oda menni, nullához konvergáljon a koronások száma az adott területen és lehessen is oda menni karantén nélkül.
A végső lökést az adta, amikor a görögök bejelentették, hogy Athénba június 15-től szabadon lehet repülni jópár országból és erre a listára Magyarország is felkerült. A szabadon azt jelenti, hogy nem kell negatív teszt és nincs karanténkötelezettség. Ezen kívül 99 százalék esélyt adtunk arra, hogy július 1-ig a magyar karanténkötelezettséget is eltörlik, tehát hazaérve sem szívjuk meg nagyon. Ezért választottunk június végi indulást, bízva abban, hogy mivel a szigetekre a nemzetközi repülőjáratok csak július 1-től indulhatnak, ha mi hamarabb kihajózunk oda Athénból, akkor turistával elvétve fogunk csak találkozni. Így is lett, de ez a poszt nem erről szól, hanem az indulásról. Arról, hogy mi a helyzet Ferihegyen és a Wizz-gépeken jelenleg.
A reptér megközelítését nehezíti, hogy a főleg turisták által eltartott 100E busz továbbra sem jár, ezúttal maszek parkolós megoldást választottunk. Durva, hogy tavaly nyáron többször teltházuk volt, most kb. 20 autó lötyögött a saccra 150-200 autós parkolóban. A reptér előtt túrnak mindent, nem csak a lenti nagy parkolót, de a karéjban is az aszfaltot. Itt is feltűnő az emberhiány, de nem meglepő. Szeku csak a B oldalról működik, de annyira kevesen voltak, hogy elő se vettük a hitelkártyát az elsőbbségi sorhoz. A nagy duty-free működik, palackosvízárat nem nézünk, mióta az ivókutak ingyen és műanyagszennyezés-mentesen nyújtják majdnem ugyanazt.
A nagy hallban ember alig, fent a büfésoron néhány ücsörög, maszk csak az emberek kis részén. Csóró utasnak fontos, hogy a KFC és a Burger King működik, a Costa viszont zárva. Pár napja kinyitott a Mastercard lounge, ahol rajtunk kívül két utas ücsörög. A felhozatal járványbiztosra változott: semmi kiszedős friss cucc, se görög sali, se tortillák, de fasírt, helyettük elég gagyi előre csomagolt szendvicsek. Lett viszont Nespresso kávégép, hurrá.
A járvány miatti majdnem teljes leállás idején a reptér átszámozta a kapukat, erre figyeljen mindenki, aki a közeljövőben utazik. Mivel elkészült a teljes újkarám és a legkevésbé fertőzésveszélyes beszállítási mód nyilván a gyalogoltatás, gondoltuk, ezt kapjuk. De nem, buszoztatás jó sok embert összezsúfolva. Köszönjük Malév GH, hogy a felszámolás előtt ezzel búcsúztok. De legalább nem volt csomagos csicskáztatás, kedvesek is voltak a kapunál az alkalmazottak. Az viszont gáz, hogy egyikükön nem volt maszk.
A gépen kétharmadház, ez jó, kevesebbet vártunk. Belépéskor adnak kézfertőtlenítő kendőt, olyan jó ultrafapados méretűt. Kettőt, de olyan pici, hogy a kettő együtt se elég egy kézre. Az utaskísérőkön végig rendesen fenn a maszk és a kesztyű, nem lazáznak, mint az utasok. Tehát nem csúszik le orr alá, meg tokára, vagy lóg a fülön. Az utasok többsége is rendesen hordja a maszkot, de nem láttuk, hogy rászóltak volna azokra, akik lazáztak. Fedélzeti kajáltatás volt, tolták a kocsit és nyomtak megszokott akciós bejelentést is, hogy ha két felesleges dolgot együtt veszel, kapsz a kettő együttes árából egy euró engedményt. De fizetni csak kártyával lehet.
A süllyedés megkezdése előtt nem sokkal kiosztották a nyomtatványt, amit a görög hatóságok kitöltve kérnek az utasoktól. Ez más volt, mint amit előzetesen e-mailben kiküldött a Wizz, mi végül a fedélzeten osztottnál maradtunk, mert az kimondottan azoknak az országoknak szólt, ahonnan be lehet utazni, nem voltak karanténra vonatkozó dolgok rajta. Az már egy másik kérdés, hogy a földön azt mondták, nekik a másik kellene és noha random tesztelésre számíthattak a magyar utasok, 40 perc várakozás után mindenkit leteszteltek. Kár, hogy igazolást nem adnak, hogy negatívak vagyunk.
Ami bosszantó volt, hogy a reptéri tesztelésről makogott valamit a vezető utaskísérő angolul, de nem értettük egyértelműen. Magyarul viszont nem mondták el azt a szöveget, pedig ez fontos lett volna.
A lényeg tehát, hogy a korábbiakhoz képest bejött egy csomó védőintézkedés és adminisztrációs kötelezettség, de a repülés élménye nem sokat változott. És kiderült, hogy maszkban is tudunk aludni a gépen, ami majd a reggel 6-os indulásoknál lesz igazán megnyugtató.
További hírek, trükkök és most már utazási élmények is az okosutas.hu oldalon.
Utolsó kommentek