FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (8) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Itt egy újabb rendkívül értelmetlen szolgáltatás a Wizz Air-től

2020.01.31. 19:22 Fillér B. Gusztáv

Hasít a Wizz pénzügyileg, újabb kitűnő eredménnyel rukkolt elő, ebben pedig komoly része van a továbbra is dinamikusan növekvő kiegészítő, vagyis jegyáron túli bevételeknek. Írtunk róla, hogy milyen gyorsan emelik sutyiban a jól eldugott csomagdíjakat, de ennek is nyilván vagy egy határa, márpedig a növekedést fenn kell tartani, ehhez pedig ötletbörzézni kell és újabb kiegészítő szolgáltatásokat bevezetni.  

Optimális esetben ezek vonzóak az utasnak és nem csak a cég jár jól, hanem az utas is ezt érzi. A héten bevezetett automatikus utasfelvétel nem ilyen. Igazi win-lose, az utas számára erősen nullához konvergáló értékkel bír. Ára 1,5 eurótól, magyar indulásnál 500 forinttól indul per utas. 

"Új, Automatikus utasfelvétel szolgáltatásunkkal az utasok időt spórolhatnak meg azzal, hogy ránk bízzák az utasfelvételt és a beszállókártyák letöltését, és azzal töltik az idejüket, ami igazán fontos számukra" - írja a cég a bejelentésről szóló közleményben. Sajnos ez kamu.

A szolgáltatás összesen annyit jelent, hogy az indulás előtt 50 órával a rendszer automatikusan legenerálja a beszállókártyát és kiküldi az utasnak. Tettünk egy próbát és úgy működik, hogy minden becsekkoláshoz szükséges dolgot pontosan ugyanúgy el kell végeznie a szolgáltatás megvételekor az utasnak, mint amikor a teljes folyamatot maga végzi. Beírni, vagy megerősíteni az értesítési telefonszámot, végigpipálni, hogy felfogtuk a biztonsági szabályokat, Schengenen kívüli utaknál bevinni az okmányok adatait. Egyetlen másodpercet nyer az utas, azt spórolja meg, hogy a legutolsó, utasfelvétel befejezése gombot már nem kell megnyomnia. De ez az egy másodperc, egy gombnyomásnyi időmegtakarítás sincs meg, mert ki kell fizetni a szolgáltatást, ami még akkor is plusz idő, ha a bankkártya el van mentve, vagy pontokkal fizet az utas.

A Wizz nem csak a beérkező zsebpénz miatt jár jól, hanem azért is, mert két órával az ingyenes csekkin megnyílása előtt, még félig üres gépen oszthat kedvére helyet az automatát fizető utasoknak. Ha legalább nagyobb eséllyel ültető őket egymás mellé, lehetne némi értelme az egésznek.

E nélkül viszont igazából csak azoknak a szeniliseknek ér valamit ez a szolgáltatás, akik amúgy elfelejtenének becsekkolni. Ezt viszont elég nehéz, hiszen az ember készül, pakol és kap egy rahedli értesítést is a légitársaságról a különféle szabályokról. Hosszasan agyaltunk, hogy mégis milyen helyzetben lehet mégis értelme, de nem találtunk ilyet. Akinek nincs nete az indulás előtti két napban? Az mondjuk az automata által küldött beszkártyát se kapja meg. Ha meg van kis net, egy-két perc alatt maga is becsekkol. Marad az, aki a foglalás után annyira nem akar a dologgal foglalkozni, hogy fáj neki, ha egy-két percet még az utazás előtti 48 órában a becsekkolással kell foglalkoznia.

Szóval ha valaki tud még olyan helyzetet, ahol lehet értelme írja meg. Ennek hiányában kinevezzük az automata becsekket a legértelmetlenebb szolgáltatásnak evör.

 

41 komment

Címkék: Wizz Air automata utasfelvétel értelmetlen szolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr9015449100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aesdé 2020.02.01. 09:20:52

Kényelmi szolgáltatás, nem mondanám értelmetlennek. Ha valaki nem akar ezzel foglalkozni utazás előtt, akkor mikor foglal(és csekkolni még nem lehet) megad minden adatot és el is van intézve az útja. 500 forint nem egy nagy összeg.

John Heard 2020.02.01. 12:11:07

Varom a sok fapados huszart, aki “mosdatja” a wizzt meg ryant, probalja magyarazni a szart! Ez olyan, mint amikor a mediaban a “futball szakemberek” probaljak megmagyarazni, hogy miert jo a magyar foci :DDD

Etihad 2020.02.01. 15:41:41

Applikacioban gondolom be lehet csekkolni nem tudom hogy annyira egyszerű e mint a Ryanairnel de biztos nem bonyolult.. Wizzairnel a kézipoggyász és a feladott baromi drága lett.

Április végén Nizzaba kell mennem a Lufthansa igaz átszállással olcsóbb mint ez a f@s lila banda. Inkább átszállok minthogy ezeknek fizessek

Péter Pál Egry 2020.02.01. 16:00:13

Érdekes egy társulat!
Londonba utazva megfelelő a csomag (megvéve 1 db kézipoggyász+1 db 10 kg-s poggyász), vissza Budapestre ugyanez, azonban Lutonban fizettetnek a meglévő mellé 57 GBP-t! A csomagok egyenkénti súlya 10 kg alatt maradt, méretük sem változott!
Mondhatnám, ügyes! Ám csak tisztességtelen lenyúlás!

tygger 2020.02.01. 16:22:48

szerintem ezt hosszú távon kell nézni. most pénzbe kerül, nyilván a kutya nem veszi majd meg. erre utasbarát szolgáltatásként hamarosan ingyenessé teszik (erről lehet majd remek sajtóközleményt írni), hogy minden együtt utazót úgy szétültethessen az algoritmus automatikusan, az automata becsekkolás indulását követő fél másodpercen belül a gép két másik végébe, hogy majd sokkal több pénzt lehet beszedni az automata becsekkolás utáni fizetős módosításokon

én csak így tudok erre tekinteni

svajcineger 2020.02.01. 18:42:32

@Péter Pál Egry:
Miért fizettél, ha minden méret rendben volt?

Dottodo 2020.02.01. 20:51:44

Mindaddig, amíg olyan utasok vannak, akik hajlandóak fizetni a semmiért, mondván az 500 Ft nem egy nagy összeg, ameddig Nizzába átszállással mennek, mert képtelenek megtalálni fapadossal az olcsó vásárlás időpontját, és képtelenek megérteni a csomag szabályokat, nos addig nem is olyan rossz ötlet ez az 500 forintos plusz sarc.
Életből vett példák ezek, mint látjátok.

Szerencsére épp ez a csoport az, amely sosem fog elgondolkodni azon, valóban megerőltető-e az a fél percnyi becsekkolás, és ők azok akik sosem kapnak ingyen jó helyet egy repülőn.
Megérdemelten.

Péter Pál Egry 2020.02.01. 22:08:24

@svajcineger:
Családtagom járt így, 2 választása volt a fizetés mellett/helyett: vagy a csomag, vagy csomagostól marad Lutonban!
Itthonról írtak a wizznek, kívancsian várjuk a választ!

Darth Revan 2020.02.01. 22:59:16

Vihar miatt lezárták a repülőteret, a Wizz 24 órás késést jelentett be, emailben írták, hogy nem biztosítanak szállást, oldjuk meg. Kifizetik.

Másnap a reptér még mindig zárva volt, a Wizz törölte a járatot.

Menetrend szerint csak 4 nap múlva jött gépe, arra vettünk jegyet.

Kértük, hogy az első éjszaka szállást, taxit és vacsorát teríték meg.
Két főre 30 ezer forint összesen, nem lehet túlzó kérésnek nevezni, de csak egy sablon emailt küldtek, hogy Vis major, nem jár kártérítés.

Válaszoltunk, hogy nem is azt kertünk, hanem a késes miatt járó költségtérítést (számlákat mellékeltük)

Semmi reakció.

Mit lehet most tenni?

heidt 2020.02.02. 09:18:28

@Dottodo: Tisztelt Megmondóember! Nem csak olyanok utaznak, akiknek semmi konkrét céljuk nincs, csak egy kis kirándulás megspékelve némi környezetszennyezéssel. Vannak olyan esetek, amikor nem lehet hónapokig jegyekre vadászni, mivel kötött az időpont.
Örüljön! Ezek szerint ön olyan ügyes, okos és tájékozott, hogy lenézheti azokat, akik nem tartoznak az UFB táborba és ön helyett is fizetik a felmerülő költségeket.

Etihad 2020.02.02. 13:18:42

@Dottodo: fix az időpont okostojás azért megyek átszállással

Kánikula 2020.02.02. 16:31:24

@svajcineger: mert valószínűleg nem volt rendben. Azt, hogy ellenőrzés nélkül átengedték BP-n még nem jelenti azt, hogy a méret rendben volt. 1-2 centit szemre nem szúrnak ki vagy lazábban nézik, lutonban meg belefutottak egy "mindentáskátellenőrzünk" munkatársba és kész..

Gtusa 2020.02.02. 19:02:41

@Etihad: skiplagged.com minden utazás előtt alap.

Etniez 2020.02.02. 19:52:17

Én használtam ilyen szolgáltatást a Lufthansánál, de ott ingyenes, úgy volt is értelme.
Nem mindenki van internet közelben mindig, főleg ha nem Európában tartózkodik.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.02.02. 21:27:06

@Etniez: lényeges különbség, hogy ott nem büntetnek szénné, ha nincs nálad a kinyomtatott, vagy telefonra töltött beszkártya a reptéren. akkor valóban lenne értelme, pl. h nincs neted. de ennél a wizzes verziónál ugyanúgy ki kell nyomtatnod, vagy letöltened, vagy bemutatnod az appon, mintha te csekkolnál, tehát ehhez is kell net. tehát ez messze nem ugyanaz.

Barakkah 2020.02.02. 21:53:17

@Darth Revan: Érdemes valamelyik online működő, járatkésések és -törlések miatti kártérítésre specializálódott cégen keresztül próbálkozni. Nekem volt egyszer egy 5 órás késéshez szerencsém Wizz járattal, utána a Skycop nevű cég a megbízásommal behajtotta rajtuk a jogos kártérítést, alig 1 hónap alatt. Ennek annyi hátránya van, hogy esetfüggően az ilyen cég elvisz legalább 25-30% jutalékot a kártérítési díjból, ha sikerül behajtani (amennyiben mégsem, akkor nem kell fizetned nekik semmit), viszont ezen túlmenőleg nincs nagyon sok dolgod az üggyel.

Darth Revan 2020.02.03. 00:09:51

@Barakkah: az a baj, hogy karterites nem jar, mert valoban nem a wizz hibaja volt a keses es a torles. en csak az elso ejszakai szallast, taxit es a vacsorat szeretnem behajtani rajtuk

Josagos 2020.02.03. 00:33:08

@Dottodo: Múlt héten 1C-n ültem - ingyen :)
Sosem fizetek helyért, nem is nekem van az automata becsekkolás

Barakkah 2020.02.03. 00:43:46

@Darth Revan: Törölték a járatodat, innentől eleve köteles a légitársaság vagy a repjegyed árát visszatéríteni vagy átfoglalni másik járatra plusz ellátást biztosítani. Ezek a jogok függetlenek attól, hogy milyen okból következik be a törlés. Ha ezeket nem kaptad meg, akkor téged kár ért, magyarul kártérítést követelhetsz a társaságon.

Egyedül az extra kompenzáció (max. 400 euró) - ami az EU-s törvények szerint még ezeken felül (!) járhat - függ attól, hogy vis maior volt vagy sem.
A fentiek miatt én simán megpróbálnám elindítani az eljárást egy cégen keresztül, az ő jogászaik pedig majd megítélik, hogy mennyire van értelme - de alapból úgy hangzik az eset, hogy igen.

funfun 2020.02.03. 03:39:42

@John Heard: Itt nem igazán szoktak ok nélküli védelmezők feltűnni, inkább olyanok, akik eltartott kisujjal értekeznek arról, hogy fapadossal még életük árán sem. Inkább repülnek Bécsből, vagy átszállással, ha Budapestről csak fapados járat van adott desztinációra. Amihez persze mindenkinek szíve joga van, ahogy a fapadosok használatához is.

funfun 2020.02.03. 03:42:10

@aesdé: Check-innél sem kell újra bepötyögni (foglalásnál sem, ha mentettek az adatok), viszont - ahogy a posztból kiderül - ugyanúgy végig kell klikkelni a biztonsági kérdésekre a választ.

Applikációról amúgy a check-in rendkívül gyors.

funfun 2020.02.03. 04:01:21

@Etihad: Be lehet applikációban csekkolni, és gyors, egyszerű.

Kíváncsivá tettél, megnéztem. Április végére Nizzába Wizzair (discount club kedvezmény nélkül) átszállás nélkül, szűk 2 óra menetidővel, retúr, 20 kg-os feladott poggyásszal 45.880 Ft. (Discount kedvezmény mínusz 9.400 Ft lenne). Ha a wizz árat feladott poggyász nélkül nézem, akkor 25.880 Ft, discount club árral 6.500 Ft-tal még ennél is olcsóbb.

Lufthansával retúr, átszállással, 5-6 órás menetidővel Economy Check & Go áron (feladott poggyász nélkül) 41.800 Ft. Poggyásszal (23 kg-os) 60.800 Ft.

Hol találtál a wizz-nél olcsóbb LH jegyet?

funfun 2020.02.03. 04:04:12

@Péter Pál Egry: Ez így nem világos. A poggyászra kellett 57 fontot fizetned? Ami súlyhatáron belüli volt, és megvetted a jegyed mellé? Vagy a reptéren fizettél ennyit, mert nem vetted meg a jegyed mellé?

A reptéren megvásárolt poggyász feladás baromi drága Budapestről indulva is.

funfun 2020.02.03. 04:07:23

@Darth Revan: Vannak erre szakosodott ügyvédi irodák, 10-15% jutalékért vállalják a kártérítési ügyek intézését. Gondolom, ingyen megmondják, érdemes-e belevágni, elvégre ők is a jutalékból élnek.

funfun 2020.02.03. 04:09:21

@Etihad: Ja, ha fix időpontban utazol, amikor nincs éppen fapados járat azokon a napokon, akkor miért elvetendő alternatíva a fapados, ami nem is jöhet szóba?

funfun 2020.02.03. 04:13:56

@Darth Revan: Ahogy egy másik kommentelő írta, 25-30% a jutalék is létezik, ám kis guglizást megér: egy vitás ügyben én egyszer 15%-ot fizettem, miután a Wizzair hajthatatlan maradt hónapokig a levelezésünkben. Az ügyvédi iroda nagyon gyorsan rövidre zárta, fizettek, nekem pedig csak a megkapott kártérítésből kellett fizetnem a jutalékot, más költségem nem volt.
Évekkel ezelőtt volt, már nem emlékszem, mi az ügyvédi iroda neve, de neten találtam.

Tehát: érdemes megkérdezni, még ha kicsi is az esélye, jár-e kártérítés, vagy legalább a költségeid megtérítése a te esetedben.

pefe 2020.02.03. 08:37:28

Bennem inkább az a kérdés merült fel, hogy van-e értelme a becsekkolásnak egyáltalán?

Chiccbp 2020.02.03. 08:40:01

@Etihad: pontosítsd, mert most elég kamunak tűnik, amit írsz: április 28-30, Nizza, wizz 29, lufi 55. nem tűnik olcsóbbnak a lufi.

Etihad 2020.02.03. 08:42:12

@Chiccbp: 0421-25 kis kezivel 60e a Wizzair a Lufthansa durván 45

funfun 2020.02.03. 08:59:09

@Etihad: Ezt is megnéztem.

Wizzairrel: 04.21 BUD-NCE, 04.25 NCE-BUD kis kézipoggyásszal 47.080 Ft, wizz discount tagsággal 40.580 Ft. Direkt járat.

Lufthansával, kis kézipoggyásszal (Economy light), ugyanazokon a napokon, mivel direkt járat nincs, egy átszállással: 44.600 Ft.

Mindkettőnél külön kell fizetni, ha ülőhelyet választasz, vagy feladott poggyászod lenne.

Neked a Wizzair 60 ezer hogy jött ki? Mert nekem 2 perce 47 ezer lett, klubáron pedig 40 ezer.

Etihad 2020.02.03. 09:01:34

@funfun: wizzairnel abban az árban amit írsz csak a kis hátizsák van benne A Lufthansanal meg kis gurulós bőrönd. De mindenki azzal utazik amivel akár persze

PonDrow 2020.02.03. 09:06:01

@pefe: gondolom a reptársaság ebből tudja, hogy valóban utazni fogsz, és ne adja el még kétszer azt a jegyet. Más értelme nincs, különben a vasúton is lenne. :D

balco 2020.02.03. 09:55:02

@PonDrow: @Pefe:
Igen, ez a releváns kérdés. Minek a checkin egyáltalán?
Nyílván ha valaki nem csekkol be, akkor több esélye van, hogy meg sem jelenik majd és el lehet adni a jegyét másnak is.
A régi időkben amikor gyakorlatilag ezzel is jelezted, hogy megérkeztél a reptérre időben. Most már bárhol bárhonnan be tudsz csekkolni, semmi garancia, hogy utazol is.
Véleményem szerint ez egy felesleges kanyar, nem véletlen hogy egyre több társaság kínálja az auto-checkint (akár ingyen is).

Yumurdzsak 2020.02.03. 11:59:20

@balco: de elvileg három órával indulás előttig lehet online becsekkolni. akkor már nem hiszem, hogy túl sok jegyet ad el egy cég a reptéren. az overbookinggal nincs összefüggés. de amúgy már tényleg nincs értelme. max egyes legacyk nem engednek fel a visszaútra, ha nem vettél részt az odaúton.

amúgy utazómajmon sokan örömködnek, hogy jajdejó, mert mindig elfelejtik.

qwertzu 2020.02.03. 12:27:58

@PonDrow: Nem adják el a jegyet többször. :)

@Yumurdzsak: Leginkább történelmi okai vannak, amikor még kötelező volt megjelenni a check-in desknél. Manapság az online-checkin és a csomag nélküli utasok korában kevésbé éedekes. Másrészt adminisztráció, a légitársaságok 3 órával az indulás előtt leadják az utaslistát a reptérnek és a hatóságoknak, hogy várhatóan ki lesz rajta a gépen. Overbook esetén elég fontos, hogy ki marad le a listáról.

Yumurdzsak 2020.02.03. 14:56:24

@qwertzu: Wiszér tavaly eladta (járatonként 4-6). Ott dolgozó árazó havertől van az infó.

heidt 2020.02.03. 14:59:49

@funfun: A wizz 10 kg-os gurulóssal már 61.580,-.

Péter Pál Egry 2020.02.03. 15:42:55

@funfun:
BUD - LTN - BUD 2 fő repjegy, 1-1 db (össz. 2 db) kézipoggyász + 1 db 10 kg-s poggyász (oda és vissza útra) megvéve.
Odaúton semmi gond, visszaúton az egyik kézipoggyászt feladatták 57 GBP fizetése mellett.
A 3 csomag egyike sem érte el a 10 kg súlyt!

Péter Pál Egry 2020.02.03. 15:46:00

@funfun:
Nem történt reptéren vásárlás, minden a neten lett elintézve, kivéve hazafelé azt a bizonyos 57 GBP-t!

qwertzu 2020.02.03. 17:05:15

@Yumurdzsak: Nem adják el még egyszer. Realy. Van egy 4-6 fős overbooking. Ha minden jegyet eladnak, és mindenki be akarna checkinelni, akkor az utolsó 4-6 embernek ez már nem fog sikerülni.

De ha valaki nem checkinel be, annak a jegyét nem adják el még egyszer.