Igen kellemetlen meglepetés érheti azokat a Wizz-utasokat, akik nem olvassák napi szinten a cég honlapját. Sikerült néhány napja úgy megváltoztatniuk a kézipoggyász-szabályt, hogy erről az utasokat nem tartották fontosnak tájékoztatni. Elég pofátlan húzás, hogy kifelé úton még felviheted a motyódat magaddal a gépre, hazafelé meg már nem, mert közben a szabály megváltozott, de nem szóltak róla. Sőt, kiküldték ugyanazt a tájékoztató mailt, amit korábban, a régi szöveggel.
Amit az utóbbi időben a Wizz művel, az a Ryanair legalja időszakát idézi. Annyira sikeres, hogy megteheti, hogy magasról tesz az utasokra, a profitmaximalizáláson kívül semmi se számít.
Tehát a változás. Eddig abból indultak ki, hogy legyen jó az utasnak is, kerüljön fel annyi kézipogyó a fedélzetre, amennyi felfér. Az extrát fizetők mellett érkezési sorrendben felvihették a cuccot azok is, akik nem fizettek, géptípustól függően az első 80, illetve 90 utas. A maradéknak pedig fel kellett adnia, érthető, nem fért volna. Erről mindig is azt írtuk, hogy korrekt megoldás.
Mostantól abból indulnak ki, hogy fizessen az utas. A pluszt nem fizető júzer akkor se viheti fel a cuccát, ha bőven lenne hely, csak és kizárólag az elsőbbégi beszállást megvásárlók tarthatják maguknál a csomagjukat. Most nem ragoznánk, hogy miért szeret az utasok többsége a csomagjukkal utazni: ha átminősítik feladottá, akkor töhetik, nyúlhatnak belőle és várni is kell rá a célállomáson.
Így tehát a Wizznél is félig üres csomagtartóval repültünk, így nézett ki indulás előtt:
A hét elején utaztunk velük, a gate agentek megerősítették a változást - azért kérdezünk rá külön, mert még a weblapra felkerült szövegből sem volt ez teljesen egyértelmű. Az utazás előtt kiküldött szabványmail pedig ugyanaz, mint korábban.
Ha úgy tetszik, a Wizz most ebben is lemásolta a Ryanair rendszerét, csakhogy van egy nem kicsi különbség a kettő között: az íreknél két kézimotyó szállítása van benne az árban, a Wizznél csak egy. Tehát a Ryanairnél ha a nagyot fel is kell adni, még mindig ott a kicsi, amit vihetünk a gépre. A Wizznél ha az egyetlen kézipoggyászunk akkora, hogy nem fér be az ülés alá, akkor elveszik. És nincs második, ahová az értékeket át lehet pakolni, azt várják el, hogy minden ilyet (laptop, tárcák, stb) a hóna alatt hurcoljon a gépre az utas. Mert a táska már tilos, lehet örülni, ha nagyvonalúan szemet hunynak, ha egy nylonszatyorba tesszük őket.
Azt nem tudjuk, hogy az a lehetőség, hogy már az utasfelvételnél fel lehet adni ingyen a kézit, megmaradt-e. A szabályok között nem leltük, ettől még lehet, hogy ott van valahol. Az utazás előtt kapott levélben benne van, de ugye erről tudjuk, hogy elavult. Próbálkozni lehet, de ez plusz egy sorbaállás, jóval korábban kell miatta kimenni a reptérre.
Lényeg a lényeg, a Wizz ezzel szolgáltatási színvonalban nagyon mélyre süllyedt. A szándékos szétültetéssel kiírta magát a kulturcégek közül, mostantól pedig a kézicsomag-szabályozása is a legkedvezőtlenebb az összes fapados között.
(Előre is köszönjük a szokásos idióta egyenkommenteket: ha nem bírod ki azt a plusz párezer forintot, akkor ne utazzá, kapitalizmus van vazze, elég már a rinyálásból, sikeres ember nem lehet, aki fapadon utazik, stb. De ha megkíméltek ezektől, az még jobb, nem vesznek az az értelmes hozzászólások.)
Utolsó kommentek