Régóta mondogatjuk, hogy a fapados és a nem fapados közti különbség akkor a legszembeötlőbb, ha valami baj van: késés, törlés, nem kell hozzá a cég hibája. Ilyenkor van aki segít az utasnak és van aki tesz rá magasról. Pár hete megtapasztaltuk, hogy mekkora különbség van ultra fapados és sima low-cost cég között is. Hatalmas piros pont az easyJetnek.
A helyszín La Palma, az ötödik Kanári-sziget, ahova repül fapados. Király hely, abszolút ajánlott. De amikor az idő elromlik, a kis reptér könnyen foglyul ejt. Szívásunk napján záporos volt az idő, eszünkbe nem jutott, hogy nem fognak tudni leszállni gépek a reptéren. Mégis ez történt. Meg az, hogy az easyJet profin kommunikált mindent.
Ilyen helyzetben sokszor senki nem tud semmit, az utas érdeklődik, a földi kiszolgáló meg a halálba kívánja, ő sem tudja, hogy mi a tök van. Az easyJet áthidalta ez azzal, hogy az applikációjukban és SMS-ben is egyenesen az ops, a működtetési osztály tolta az infót a mixpult mögül.
Először azt, hogy elnézést kérnek, a gép nem tudott leszállni nálunk, kitérőre ment Gran Canariára. Utána azt, hogy várhatóan egy óra múlva megpróbál átjönni. Utána azt, hogy nem tud átjönni, türelmet kérnek, talán később. Végül azt, hogy nincs mese, a körülmények nem alkalmasak a leszállásra, új járatszámmal az indulás másnapra tolódik. Hozzátették azt is, hogy intéznek szállást és szállítást, a földi személyzet mindent elmond majd, azt kérik, senki ne intézze magának, mert azt nem fogják tudni kifizetni. Korrekt.
Minden infó hamarabb jött az appon, mint ahogy a reptéri monitorokon megjelent. Miután a másnapra tolásról szóló infó megjött, még nagyjából fél óra telt el, amikor összeterelték a két easy-gép utasait, szépen kisétáltunk a becsekkoláshoz, közben akinek volt, visszakapta a feladott csomagját. Nagyjából 300 emberre fél óra alatt szereztek buszokat és szállást is. Kábé 20 perc alatt mindenkit beosztottak buszra, szállásra. Nekünk valószínűleg mázlink volt, egy kiváló szállodába vittek, ott már csak annyi rutinrókaság kellett, hogy egyikünk a buszról gyorsan leszállva rögtön a recepcióra ment, amíg a többik felszedték a csomagjaikat. Így a szobaosztásra sem kellett várnunk.
Egészen pöpec vacsorát kaptunk, kiváló sztéket, volt hozzá korlátlan borfogyasztás is. A svédasztalos reggeli is első osztályúnak bizonyult.
De azért akadt egy kis félreszervezés. Az easyJet az appon már este elküldte, hogy a gép az először bejelentett reggel fél 9 helyett csak délben indul, mert ki kell adni a személyzet pihenőidejét. Ezt tehát elcseszték, nyilván kiszámolhatták volna korábban is. Viszont ez az infó valahogy nem jutott el a helyi szervezőkhöz, az utasokat a reptérre visszaszállító buszt meghirdették reggel fél 7-re és ezen nem is változtattak. Mi mindenesetre rászántunk 10 eurót egy taxira, hogy aludjunk egy nagyot, 9-kor reggeliztünk, 10-re hívtuk a taxit és 10.15-kor kinn is voltunk a reptéren. Azon tényleg már csak röhögni tudtunk, hogy amikor beértünk a tranzitba, épp egy csoportosulást láttunk. Kiderült, kajavócsert osztanak a 3 órás késés miatt. Épp ott álltunk tele hassal, így a Londonig tartó hosszú útra vettünk egy rahedli ételt és italt.
Az újrabecsekk is nagyon frankón működött. Az appban megjelent az új járat, az adatainkat a rendszer átemelte az előző napi járatról, nem kellett újra begépelni. Néhány gombnyomással megvolt az új beszállókártya.
Összefoglalva: egy ilyen helyzet mindig nagy szívás, nekünk mázlink is volt, hogy nem másnap akartunk Londonból jönni tovább haza, mert akkor buktuk volna azt a jegyet teljesen, vehettünk volna újat. De a lényeg, hogy az easyJet nagyon profin kezelte az egészet. Az ilyen helyzetekben leggyakrabban felmerülő probléma, az információhiány fel sem merült, a modern technológia és az odafigyelés kombinációjával áthidalták ezt és a helyi szervezés is profi volt. Ha ez mindig így megy náluk, akkor ebben a műfajban (probléma esetén utaskezelés) ezerszer jobbak, mint a Wizz és a Ryanair, a két ultra horrorsztorijairól legutóbb tavaly nyáron írtunk.
Utolsó kommentek