Fontos szolgáltatás a járatmódosítás, bármikor szükség lehet arra, hogy más járatra, vagy útvonalra iratkozzon át az utas a meglevő jegyével. A Wizznél eddig a jegyár fele volt ennek a díja, most visszaálltak a régi fix rendszerre, persze megemelve az árat is.
"A Wizz Air leegyszerűsíti a járatmódosítás folyamatát" - ezzel a címmel kommunikálták két éve azt, hogy a fix díjról százalékosra álltak át. Most nem jött semmilyen közlemény, nagy kár, mert az lehetett volna a címe: a "Wizz Air megbonyolítja a járatmódosítás folyamatát". Ha ugyanis az áttérés a százalékos díjra egyszerűsítés volt, akkor most, hogy sutyiban visszaálltak a fixre, nyilván az ellenkezője.
Ami pedig az árváltozást illeti: a múltkori változás előtt 30 euró volt a fix díj, a mostani visszacsinálástól ez 40-re módosult. Ezzel megmagyaráztuk a poszt címéből a "megdrágít" szót, már csak a "meginttel" tartozunk.
De ez se bonyolult, évek óta lényegében minden szolgáltatás ára emelkedik, a csomagdíj-rendszer pedig egyre bonyolultabbá is vált, a mostani változás csak illeszkedik a trendbe, tehát csak a szokásos.
A múltkori váltásnál azt számolgattuk, hogy az átlagutas inkább rosszul járt, az olcsó jegyekre vadászók viszont nyertek. Még nekünk is alakult úgy, hogy 20-30 eurós jegyeknél megérte a járatmódosítás az 50 százalékos díj kifizetésével - olcsóbb volt így, mint az új jegy vétele. Na ennek is annyi a fix 40 eurós díjjal.
Abban természetesen most sincs változás, hogy ha az új jegy ára magasabb annál, amiről módosítunk, a különbözetet meg kell fizetni, ha meg alacsonyabb, akkor azt lenyeli a légitársaság. De ez mindenkinél így működik. Megint fontos tehát nagyon körültekintően foglalni arra készülve, hogy nem módosítunk. Ha meg bizonytalanság van, a Flex opciót foglaláskor 10 euróért a jegyhez adva megvettük a többszöri módosíthatóságot.
A Wizz 40 eurós díja amúgy nem kirívó, de azért magas. A másik két pesti nagynál a következő díjak vannak: az easyJet a jófejebb, 60 nappal indulás előtt módosítva csak 21 eurót kérnek, azon belül 43-at. A Ryanairnél az útvonal és a szezon számít, főidényen kívül utazva 30 euróból kijöhet a járatváltoztatás, de idényben a kiemelt útvonalakra (görög nemzetközi járatok és Kanári-sziegetek) ez 60 is lehet.
Utolsó kommentek