FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Itt a rég várt közvetlen reptéri busz Ferihegyről a belvárosba

2017.04.16. 17:19 Fillér B. Gusztáv

A meghirdetett menetrend alapján igazi gyorsbusz indult a budapesti reptérről a belvárosba. Az útvonal kitűnő, felfűzi a pályaudvarokat is. A menetrend is zseniális, fél óránként jár. A valóság egy cseppet más, de a szolgáltatás valóban létezik, minibusszal. Sőt egy másik szolgáltató is belépett a piacra közvetlen reptér-Deák tér járattal.

A Flibco nem kamu játékos, nagyon jó és olcsó járatokat üzemeltet, mi is többször írtunk róluk, például ők visznek Brüsszel-alsóról a fantasztikus Brűzsbe. Próbálnak terjeszkedni Európában és őszintén szólva logikus lépés, ha a közvetlen belvárosi buszkapcsolattal nem rendelkező Budapestben láttak fantáziát.

flibco_bud.jpg

Ami biztos: a Flibco oldalán fenn van a járat a teljes menetrenddel. Útvonal: reptér-Népliget-Keleti pályaudvar-Deák tér-Nyugati Pályaudvar- Déli pályaudvar. Járatok fél óránként. Mivel a valóságban még nem láttunk Budapesten Flibco buszt, gondoltuk, foglalunk egy próbát, meglátjuk, jár-e.

Meglepő módon minden ráhagyás nélkül a következő, 25 perc múlva induló járatra már működött is a foglalás, vettünk egy jegyet a Délitől a reptérre. Odamentünk, vártuk a buszt. A Flibco weblapja szerint az indulási hely a Déli mellett a szálloda parkolója, a sorompók mögött. Vártuk tehát a buszt, de nem jött.

A buszjegyet jobban áttanulmányozva vettük észre a lényeget: az üzemeltető a MiniBUD, a hivatalos reptéri minibusz shuttle-szolgáltató. Felvettük velük a kapcsolatot és kiderült, egyelőre úgy működik a szolgáltatás, hogy nincs menetrend szerint közlekedő busz, de a menetrendi időpontokra lehet foglalni és ha érkezik foglalás, minibudos kisbusz megy el az utasért.

A Flibco és a MiniBUD együttműködéséről van tehát szó, mi pedig beleszaladtunk a kezdeti gyerekbetegségekbe. Elvileg öt órával korábban lehetne csak foglalni a budapesti járatokra, de a rendszer még nem lett átállítva. Aztán: a MiniBUD nem kapja még meg az utas elérhetőségét, ezért nem tudtak minket se hívni, pedig látták, hogy van egy foglalás, amit valami malőr miatt nem tudtak teljesíteni. Mindenesetre felajánlották, hogy kapunk egy retúr jegyet kárpótlásként.

Ha a minibuszokkal tudják tartani az időpontokat, akkor ez egy egész jó szolgáltatás lehet azoknak, akik nem akarnak a reptérről tömegközlekedni. És főleg azoknak, akik egyedül utaznak. A jegy ugyanis 9 euró, több utas együtt utazásakor viszont már épp az alap minibudos transzferszolgáltatatás lehet alternatíva, főleg mivel utóbbinál a járat házhoz megy.  

A Deák tér pedig külön történet, oda már azért nem versenyképes a flibcós ajánlat, mert egy Bubblic névre hallgató új szolgáltató indított járatot a reptérről, olcsóbban, 6 euróért. Kimentünk ahhoz is és jött, működik, még két utas is volt a minibuszban.

Ennyi, amit per pillanat tudni, illetve tapasztalni lehet, de úgy tudjuk, a háttérben elég nagy tuszkolódás megy, mert ilyen járatokat nem szoktak csak úgy simán engedélyezni. Nem véletlenül nincs közvetlen BKK-busz se a belvárosba, hiába lenne rá komoly igény,

87 komment

Címkék: Ferihegy MiniBUD Flibco busztranszfer

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5712423717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mól 2017.04.16. 21:56:45

Én a 200E+M3 kombóra esküszöm. Mindig jön, nincs dugó, egy átszállást meg kibírok. Az 550 HUF ár pedig több mint baráti: nincs 2 euró sem. 40 perc alatt kint vagyok így a reptéren a belvárosból.

ordasbacsi 2017.04.17. 07:31:19

Bizony szégyen, hogy a hajnalban induló és éjjel érkező gépekhez szinte csak a hiénás taxikat választhatja az ember.
Két hete kipróbáltuk a MiniBud-ot, nem volt rossz csak fél órát vártunk egy kocsira hajnal 1 -kor. Árban még elviselhető volt a 6800 ft -os ár/3 fő a Camponáig.

svajcineger 2017.04.17. 09:58:01

@mól:
Én is ezt használom. :)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.04.17. 10:56:42

@mól: Mindig jön az M3, kivéve amikor a menetrend szerinti füstölés vagy öngyilkos miatt áll. A 200E elakadhat bármilyen baleset miatt a dugóban. Az átszállás pedig kész horror...

FlyD 2017.04.17. 11:09:05

"menetrend alapján igazi gyorsbusz"? Véletlenül választottam két időpontot a nyugati és a reptér között, 1ó10p a menetidő. Ez nálam aligha gyors. M3+200E kb. 50perc.

svajcineger 2017.04.17. 11:13:59

@Online Távmunkás:
Mi a horror az atszallasban?
Arrol nem is beszelve, hogy a "gyorsjarat" ugyanugy keshet egy baleset miatt.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2017.04.17. 14:22:40

Hát én nem tudom, eddig szinte bármelyik világvárosban voltam, mindig volt metró/vonat/hév a reptérről a központba vagy legalábbis egy újabb metró-csatlakozásra. Ez a ferihegy-buszozás olyan szánalmas.

tiszafa 2017.04.17. 14:36:03

@p.a: erről van szó!
Évtizedek óta a taxis maffia diktál.
A békeidőkben -persze akkor kevés repülő járat volt- a Vörösmarty téren a MALÉV irodában volt az indulás busszal, utána az utasnak nem volt gondja.

gyongyi70 2017.04.17. 15:25:24

@p.a: a legjobb tényleg az lenne, mert akkor nem csak a reptéri utasok utazhatnának "potom" 9 vagy 6 euroért, hanem azok a páriák is, akik a reptér vonalában élnek. Egyébként átfutva a menetrendet, szerintem is gyorsabb az M3 - 200-as busz kombó, ó, jaj, átszállással együtt.

PannonBoy 2017.04.17. 15:52:08

Szerintem hiába az M3 + 200E, igen kényelmetlen a használata, főleg, hogy a 200E minden bokornál megáll. Az M3-at kellene kivinni Ferihegyig, más alternatívát nem látok.

svajcineger 2017.04.17. 16:50:24

@PannonBoy:
Persze, hogy megáll, miután nem irányjárat.
M3 Ferihegyig? Nagy esély van rá.

SINGLETON999 2017.04.17. 17:00:05

Biztos eretnek amit irok ès sokan kiutàlnak majd èrte a környèken lakok kozul, de a 200E jàratot nem engednèm igènybe venni azoknak, akik Vecsèsen laknak. Ez egy reptèri jàrat, nem agglomeracios.

asdf 2017.04.17. 17:03:02

Mondjuk aki ezt az utca hazszamos utvonalat csinalta, az sem volt teljesen normalis (gy.k.: igen, tudom, a cikkben le vannak irva a megallok, flibco-eknak is ugy kellett volna, pont 2-3-4- napja neztem, hogy jeee, van ez a busz, majd meglattam ezt a barom megallolistat es csuktam is be az oldalt a fenebe -aki ennyire hulye, az egyeb baromsagra is kepes cimszoval-).

conditional reflex 2017.04.17. 17:12:49

@ordasbacsi: akkor ti szerencsések voltatok, hogy fél óra várakozással megúsztátok, kb. másfél hónapja mi majdnem másfél órát várakoztunk rá. egy kalap szemét a MiniBUD, nem értem, miért kellett a régi reptéri transzferszolgáltatást megszüntetni. Oh wait.

laci_52 2017.04.17. 17:20:12

A reptéri busz jó kezdeményezés, nem néztem meg, mennyi a menetideje, de fogadni mernék rá, hogy csúcsforgalomban betarthatatlan. Ez a szolgáltatás valójában este és éjszaka lehet igazán hasznos.

ordasbacsi 2017.04.17. 17:21:49

@balintcili: Mi is kb. 10 percet adtunk volna még nekik, aztán mentünk volna vmi hiénával.
10350 ft lett volna főtaxival a Camponáig.

2017.04.17. 18:09:45

Flibco, most komoly? MINDIG késik, reptérről el ok, de oda benne van a pakliban a repülő lekésése... Németország amúgy. Ja, és hiába jön a következő járat, arra nem engednek fel, meg kell várni a késő járatot...

KissGecihuszár 2017.04.17. 18:22:22

Nem M3 kell ide, hanem a reptér mellett haladó Bp-Cegléd-Szolnok vasútvonalról kell már végre megcsinálni azt a szájbarecskázott kiágazó vágányt lehetőleg MIND 2 irányba, tehát Szolnok irányába is, oszt mehet pl. minden 3. alacsonypadlós Stadler a vonat szülővárosába is, megállva Monoron, Albertirsán, Cegléden és Szolnokon. Egy ilyen megoldással + évi 2-300 ezer utast lehetne kényelmesen szállítani ebből az irányból, de a kalkulálható menetidejű, kényelmes alacsonypadlós vonatok gyakorlatilag levernék a taxis maffiát, ha a Nyugatiból indulva, a KÖKI-n még megállva szállítanák az utasokat.

nyünyüge 2017.04.17. 18:27:59

@SINGLETON999: Hát bizony eretnek. Eleget szenvednek a vecsésiek a reptértől, legalább a buszt élvezhessék. Talán inkább sűrűbben kellene a 200E-et járatni ha jelenleg túlzsúfolt, nem?

Samba22 2017.04.17. 18:35:25

@nyünyüge: pontosan. Sőt nem ártana az sem, ha nem elsőajtóztatnának a 200E-n, az egy vicc a sok bőrönddel a csuklós buszon. Főleg hogy mostanában a BKK legtrébb és legszűkebb buszai, a van Hoolok szolgálják ki azt a járatot...

Morgo1229 2017.04.17. 18:38:10

@nyünyüge: majd mindjart morzsolok egy konnycseppet a vecsesiekert varja.

Pierr Kardán 2017.04.17. 18:57:26

Amíg ilyen erős a taxis maffia, addig nem lehet közvetlen menetrendszerinti járatot csinálni a repülőtérről a Belvárosba, mert elszívná a szegény taxisok elől az extraprofitot. (MiniBud nem menetrendszerinti, az egy ad-hoc eljutási lehetőség.)

Aki meg azt mondja, hogy dehát ott a Bubblic, annak elmondom, hogy nincs engedélyük. A városban mindig ott állnak meg, ahonnan éppen még nem üldözték el őket. A repülőtérnél nem is mennek fel a terminálokhoz, hanem a parkolóból indulnak, érkeznek.

Aki meg azt mondja, hogy a parkolóból már csak fel lehet húzni a csomagot a terminálokhoz, annak meg ott van már régóta az M3/200E kombó, ott sem kell többet húzni a csomagot, csak éppen negyedannyiba kerül, mint a Bubblic :-))

Carradine a gardróbszekrényben 2017.04.17. 20:06:05

Rohadjak meg papírzsákban, de emlékszem, hogy 1980. körül még volt egy közvetlen buszjárat az Erzsébet térről (Deákról) a reptérre!

stevemaddenboy 2017.04.17. 21:25:06

@Pierr Kardán: A Bubblic Orbán Ráhel közeli cég. Az Erzsébet téren a Valtonosok védik őket (is). Ahogy az egész Erzsébet téren mindent lenyúltak. A Fröccsteraszt, a Terminált, az Akváriumot, de még az óriáskereket is. Minden az Orbán maffia kezébe került.

Ha nincs is engedélyük, legfeljebb majd módosítják kétharmaddal a jogszabályt, ahogy szokták...

Szerinted miért épp most jelentek meg? Nyilván tudták, hogy jön a Flibco, a külföldi multi és nem engedik neki, hogy megvesse itt a lábát.

Nem lepődnék meg, ha nemsokára majd elnyernének egy "pályázaton" pár milliárdot új buszokra.

Itt minden így megy...

morph on deer 2017.04.17. 21:39:47

@nyünyüge:
"legalább a buszt élvezhessék"

Hacsak úgy nem..!

Azt tudja valaki, hogy mi a bánat az akadálya egy CSAK reptéri busznak a KöKitől?
Meg a vecsésieknek a busz az összes megállóval!
Is.
Vagy legalább minden második vagy harmadik direkt busz lehetne a reptérre, mint anno a piros hetes meg a fekete hetes volt.
Mert ennél egyszerűbb és gyorsabb módon nehéz lenne segíteni a gondon, könnyebb lenne várni a "megoldásra" - majd valamelyik olimpiára, gondolom.

Hacsak a felcsúti kisvasutat nem hosszabbítják meg a reptérig még előbb :))

S=klogW 2017.04.17. 21:52:57

hát bekaphassák a 6+ euromat

Darth Revan 2017.04.17. 22:15:09

@balintcili:

A repteren vartam a kurva miniBUDra vagy masfel orat. Mar reg eluntam a varakozast, de a ribanc nem adta vissza a penzem. Soha tobbet nem veszem igenybe azt a szart.

Persze a belvarosba vittek a nepeket, csak nekem kellett annyit varni (a 16-ik keruletbe mentem)

szépjuhászné 2017.04.17. 22:26:16

@tiszafa: A kilencvenes években is volt busz az Engels (v. már Erzsébet?) térről, igaz, távolsági busz árban.

masada 2017.04.17. 22:45:50

Ez nevetséges mintha Papua Uj Guinea tomegkozlekedeserol beszelnenk

fénycsepp 2017.04.17. 23:11:31

Tegyek fel a 200-as buszt a gyorsforgalmira (induljon Nepligettol), oszt meg se álljon a reptérig, persze éjjel egykor is...nekem bőven eleg lenne.

laci_52 2017.04.17. 23:28:37

@KissGecihuszár: 100%-ig igazad van! A reptéri vasútra biztosan az EU is adna pénzt és tökéletes megoldás lenne, már többször felmerült a megvalósítása, de(nem tudom miért) itt a politikai akarat hiányzik. Ez egy szükséges beruházás, már a reptér megépítésével egyidejűleg meg kellett volna valósítani, már hatvanvalahány év a késés, fontosabb lett volna, mint a 4-es metró. Remélem, nem a taxismaffia keze ér el a kormányzati döntéshozókig...

conditional reflex 2017.04.17. 23:39:01

@Darth Revan: naja, mi ketten vertük ki a palávert, rajtam kívül még egy nő, aki már ott várakozott korábbról (mégis nekem érkezett buszom előbb!), ő pénzt követelt vissza, és akkor már adták volna is... én még rájukvertem egyet azzal, hogy pénzt vissza, ÉS haza is fuvaroznak, különben jajlesz :) pont abban a lélektani pillanatban érkezett meg a kisbuszom, úgyhogy hagytam az egészet a francba, csak jussak haza végre.
ami külön felháborított, az a sofőrrel való beszélgetésből derült ki: az a szegény ember kora reggel óta hajtott (ehhez képest délután 5 felé járt ekkor az idő), teljesen elcsigázott volt, mondta, hogy alig van ember a cégnél, a munkaerőn spórolnak, de a belső kommunikáció is csapnivaló, összevissza vannak kiadva a rendelések és persze sokan rajtuk verik le a dühüket. kinyílt a bicska a zsebemben, esküszöm, megsajnáltam azt az embert...

a MiniBUDról MINDENKIT le fogok beszélni ezután is, azt garantálom.
ezek után már csak az a költői, teoretikus kérdésem maradt, hogy egy jól bevált, MŰKÖDŐ reptéri transzferszolgáltatást miért is kellett beszüntetni és helyébe ezt a f..st odateríteni. szégyen az egész.

conditional reflex 2017.04.17. 23:43:53

@Darth Revan: ja, és én belvárosba mentem volna, a nő, aki már előttem ott volt, a Margit körütra...mondanom se kell, hogy az utasok között volt még egy páros, aki Budára igyekezett. szóval totál logikátlan az egész.

morph on deer 2017.04.18. 01:00:49

@Snake:
A dátum 2016.02.12

Amiről szó van, az az előtanulmányok elkészítésére kiírt pályázat, vagyis az előkészítés előkészítése...

"A tervező feladata a közlekedésfejlesztési elképzelések alapján megvalósíthatósági tanulmány, engedélyezési és tenderdokumentáció, valamint támogatási kérelem készítése."

Esetleg a mai huszonévesek még megérik az első kapavágást, az unokáik meg már kis szerencsével utazhatnak is vele a reptérre.

Tévedés ne legyen: én örülök, mert eddig még ennyi sem történt, szóval igen!

Tanult barátom fogalmazta meg elég pontosan ezt az állapotot, már vagy harminc éve - igaz, nem pont erre az esetre vonatkozóan:

"Eddig egy helyben álltunk. Most viszont már egy helyben járunk, és eközben a haladás látszatát igyekszünk kelteni!"

darvaskristof 2017.04.18. 01:44:57

@svajcineger: Leginkább a Kőbánya-Kispest metróállomás környezete az, ami sokakat visszariaszthat az utazástól.
A 200E másik hibája, hogy nem a gyorsforgalmi úton megy és végig 50-el, míg egy 3,5 tonna össztömeg alatti mikrobusz a személyautókra érvényes sebességgel mehet, ami a gyorsforgalmin 90 km/h, Ferihegy 1-2 között 70 km/h szinte végig.

bukszindeksz 2017.04.18. 06:34:24

@darvaskristof: A gyorsforgalmin néhány hete már csak max. 70 km/ora a megengedett. Mert valami barom úgy gondolta, ez jó ötlet...

asdf 2017.04.18. 07:42:40

@bukszindeksz: nyilván aki balfasz módjára előz és karambolozik, az 70-nel nem fog olyan előzésbe belemenni, amibe nem kéne. OMG

szevabá 2017.04.18. 08:23:01

Kéne egy kisvasút a reptérre...

laci_52 2017.04.18. 09:01:08

@szevabá: Jó ötlet, erre még nem is gondoltam. Felcsúti hátszéllel biztosan hamar el is készülne és még utas is lenne rajta...

hantabanta 2017.04.18. 09:24:25

@balintcili: "egy jól bevált, MŰKÖDŐ reptéri transzferszolgáltatást miért is kellett beszüntetni és helyébe ezt a f..st odateríteni. szégyen az egész"
Mi a régivel is ugyan így jártunk jó pár éve. Külvárosba, több, mint másfél órát vártunk.

Attila64 · www.sagaontour.ca 2017.04.18. 09:55:13

Ez nem szolgáltatás, hanem szánalmas.hu!

lobster thermidor 2017.04.18. 09:56:32

Vicces, hogy ezen képesek ennyit tökölni! A Zágráb - plesoi repülőtérre a belvárosi buszpályaudvarról 30 percenként indul a busz, ami 30 kunáért elvisz a kb. 25 - 30 percnyi távolságra levő Franjo Tudjman reptérre. Ha oda - vissza veszi igénybe valaki a szolgáltatást akkor retúr jeggyel utazhat, ami természetesen jóval olcsóbb. A Budapest - Zágráb menetrend szerinti Fixbus busz végállomása is itt van, de a Központi Vasútállomás is csak 3 villamosmegállóra, tehát aki Zágrábból talál olcsó repülőjegyet, a Qatar Ázsia felé rendre 25 százalékkal jobb árakat as, mint Budapestről, annak semmilyen problémát nem okoz a Budapest - Zágráb - reptér útvonal abszolválása. Itt jegyzem meg, hogy március 28 - án megnyílt az új terminál, ez méreteiben és szolgáltatásaiban simán veri a ferihegyi repteret.

darvaskristof 2017.04.18. 11:34:25

@Pierr Kardán: Azért nem mindegy, egyszer legurítani a bőröndöt a parkolóba, vagy átvergődni vele a Kökin és egy zsúfolt metrón szállítani, majd fölmenni vele két mozgólépcsőn.

darvaskristof 2017.04.18. 11:37:23

@bukszindeksz: Ezt nem tudtam, de csak üdvözölni tudom, ideje volt levinni 70-re. A 90 nagyon sok volt az út állapotához és forgalmához.

Punxsutawney Mormota 2017.04.18. 13:15:57

@Carradine a gardróbszekrényben: Még a 90-es évek elején / közepén is volt. Ha jól emlékszem tengerkék színű buszok jártak.

Punxsutawney Mormota 2017.04.18. 13:21:41

@laci_52: Ne reméld, mert ez a helyzet. A vicckategória (persze nem őszinte a mosolyom), hogy regionális hub pozicióra tör Ferihegy, és baszki szakadt buszokkal, meg maffiába szerveződött taxisokkal lehet bejutni a városba annak, akit nem várnak, vagy nem bérel autót?

Isten kegyelméből a bécsi, brüsszeli reptéren, a CDG-n, és még nagyon sok reptéren száraz lábbal el lehet jutni a reptérről a vonathoz / metróhoz. Itt meg egy maroknyi taxis, aki a pénzt tolta a kormányba, megakadályozhatja, hogy egy tisztességes tömegközlekedés alakuljon ki.

lbalazs 2017.04.18. 13:37:24

A rövidtávon megoldható jó megoldás: reptéri busz a ferihegy vasuti megállótól. Onnan az alacsonypadlós flirtökkel lehet a Nyugatiba menni. A JFK-n is hasonló a rendszer, csak ott a parkolóba menő ingyenes busz visz a metróhoz is. Persze lehetne itt is ingyenes a busz (benne lehetne az illetékben) nem akkora távolság.

vizsla_barat 2017.04.18. 13:55:59

@laci_52: ezért érkezünk Bécsbe. Majd bérautó.

wrstjnethn 2017.04.18. 14:12:17

@asdf: Nyilván azért kell pontos címet megadniuk, mert nincs dedikált megállójuk. A BKV-nak azért elég az "Astoria" megnevezés, mert a környéken már megtalálod a buszmegállót. De ha nekik sem lenne kijelölve, akkor ők is kénytelenek lennének meghatározni, hogy a tér melyik sarkán várakozzál. Ha ez a kis cég annyit írna, hogy Népliget, igencsak pislognál, hova álljál...

báró Csekonics 2017.04.18. 14:23:59

@ordasbacsi: rendelt taxi miért nem játszik?

gyongyi70 2017.04.18. 14:51:46

@darvaskristof: réegn járhattál arra, amióta a pláza megépült, teljesen kulturált lett

egyébként szép-szép a közvetlen buszjárat, vasút stb. ötlet, csak azt nem veszi figyelembe, hogy nem mindenki a belvárosba igyekszik

Ferihegy forgalmának durván fele tranzit utas, a maradék nagy része magyar, aki nem átall vidéken, Kőbányán, Dél-Budán, külvárosban (lsd. korábbi hozzászólást), pl. a 16. kerületben lakni, ezért nem pont a Deák térre kíván eljutni.

A legjobb megoldás egy jó kis metróvonal lenne, ahonnan bárhol leszállhat/átszállhat az utas, persze, ha van mire. A legtöbb jó helyen ez így működik.
Ja, és arra felférnének a vecsésiek is (nem vagyok amúgy vecsési, de ők is adófizető emberek)

báró Csekonics 2017.04.18. 14:54:29

@ordasbacsi: drágább a hiénánál is? Én fordítva tudom... :-)

darvaskristof 2017.04.18. 15:09:27

@gyongyi70: Azért a metró-MÁV gyalogosfelüljáró olyan sokat nem változott.
Még szerencse, hogy nem mindenki a belvárosba akar menni, mert egy szerencsétlen félóránként járó mikrobusz nem tudná elvinni.
A metrót több szempontból sem tartanám a legjobb megoldásnak, a vonat lenne a legalkalmasabb, ha valahogy elérné a 2-es terminált.

gyongyi70 2017.04.18. 15:39:41

@darvaskristof: mert?
a vonatról elég körülményes bármilyen másik metróvonalra vagy más BKV járatra átszállni

asdf 2017.04.18. 16:06:10

@wrstjnethn: Akkor igen, de ha a rendkívül cseles Népliget (Üllői út 131.) módszert alkalmaznák, akkor talán nem.

darvaskristof 2017.04.18. 16:08:09

@gyongyi70:
Több okom is van rá:
- Az semmiképpen nem menne, hogy három percenként minden metró menjen ki a repülőtérre. Ha csak félóránként megy ki egy metró, az is többszörös kapacitást adna a mai buszokhoz képest. A metróállomások nem arra vannak kialakítva, hogy ott kisebb-nagyobb csoportok sok csomaggal akár 20-30 perceket várakozzanak.
- A vonatokon sokkal jobban el lehet helyezni a csomagokat, a metrón erre nincs hely és kétpercenként nyílik az ajtó, kényelmetlen ott sok csomaggal utazni, a többi utasnak is.
- A vonat gyorsabban beér a Nyugatira és Kelenföldre is indítható járat, ezért nem csak Budapestről, hanem a vidéki városok nagyobb részéből is közvetlenül elérhető lenne a repülőtér.
- A vasútvonal ma is a repülőtér mellett megy, a metrót sokkal költségesebb lenne kiépíteni.

gyongyi70 2017.04.18. 16:20:02

@darvaskristof: nem igaz... szoktam a 200-as busszal utazni, rendkívül zsúfolt, pedig nem fél óránként jár. Ráadásul csak a legelvetemültebb turisták használják. (én se metró+buszoznék egy ismeretlen nagyvárosban). Ha metró lenne, többen használnák taxi helyett+a vecsésiek, 18 kerületiek is autó helyett azt használnák. (Egyébként Vescsés, 18. ker, Gyál, 17 ker felé millió más buszjárat, villamosjárat van, ha ezek utasforgalmát egy metróvonalra terelnéd, megtelne. Lehet, hogy a reptéren még nem lenne tele, de később felszállingóznának az utasok. Ez épp így van az RUR-en is Párizsban.
Az, hogy a vonat kényelmesebb bőrönddel, vicces, én nem bírok egy vonatra sem egy bőröndöt felráncigálni. O, 155 cm-es, 45 kilós nő vagyok, nem átlag, de akkor is...
A metróvonalakkal el lehet érni a pályaudvarokat, fordítva viszont nem működik.

darvaskristof 2017.04.18. 16:34:56

@gyongyi70:
A 200E-ból max. 8-szor indul óránként, tehát max. 800 utast visz el (bőrönddel kevesebbet). A metró félóránként több mint kétszer ennnyit, negyedóránként négyszer ennyit vinne el. Csak szerintem negyedórás követés metrónál az már ritka, ahhoz képest, hogy mennyibe kerülne kivitelezni.
Ki tudná szolgálni jobban a külső kerületet, ha az Üllői út alatt menne, de ahhoz több megállója is kéne hogy legyen, és emiatt a reptérről már egyértelműen lassabb lenne, mint a vonat.

A párizsi RER tudtommal nem metró, hanem éppen az, ami ide is kéne: az elővárosi vasút továbbfejlesztése.

Azt elfelejtettem hozzátenni, mert természetesnek tartom, hogy nem régi lépcsős vagonokkal, hanem a mai motorvonatokkal és magasított peronokkal lehet ezt színvonalasan kiszolgálni.

A 3-as metróval csak a Nyugatit lehet elérni, vonattal a Kelenföldet is be lehetne kötni.
Az tény, hogy a ceglédi vasútvonalnak hiányoznak a 2-es metróval és a kisföldalattival a kapcsolatai, de ezeket sokkal egyszerűbben ki lehet alakítani, mint a metrót vinni ki a reptérhez.

szevabá 2017.04.18. 18:20:48

@laci_52: bocsi, de elírtam : kisbusz, kisbusz,kisbusz...

Darth Revan 2017.04.18. 21:30:56

bocs, kisse off topic: hasznalta mar valaki a British Airways ar garanciajat? 50 fonttal olcsobban lattam mashol ugyan arra a BA jaratra jegyet, beprobalkozom, kivancsi vagyok, hogy valoban visszakapom-e az 50 fontot.

PannonBoy 2017.04.19. 03:41:12

@svajcineger: Sajnálom, de én a londoni viszonylatokhoz vagyok szocializálódva.
A vonat akkor lenne valós alternatíva, hogyha csak fel kellene "ugrani" a pontosan közlekedő szerelvényre. De így esélyes, hogy az ember lekési a járatát.
Először reformálják meg az egész MÁV-Startot, állítsák vissza a magyar vonatokba vetett bizalmat!

gyongyi70 2017.04.19. 06:09:01

@darvaskristof: Az a baj, hogy csak a reptéri utasokban gondolkodsz. Ők persze, hogy nem töltenek meg elég szerelvényt, épp ezért a vonatot sem fogják, csak ha ritkán indul, akkor meg mindjárt nem is olyan vonzó és sokan megint taxiba szállnak inkább. A párizsi RER-ben és hasonló megoldásokban épp az a jó, hogy mivel a repülőteret IS és a helyi utasforgalmat IS kiszolgálják, ezért így együtt elég nagy a forgalmuk, ezért tudnak normális időközönként közlekedni. Valsahogy ott nem ciki keverni a repülőtéri utasokat a "plebssel", talán mert ott már a plebs is repül, ezért nem olyan hú de elit dolog a reptérre utazni.
A RER (sokszor utaztam vele, mert egy ideig sokat jártam munkaügyben Párizsba) nagyon is metróként "viselkedik", mindegy, hogy hívják. A külvárosban a felszínen megy, de ott is megáll több helyen, felszállnak rá a külső kerületekben élők, majd lebújik a föld alá, gyakrabb megállói lesznek és bekapcsolódik a rendes metróálózatba. Zseniális, mert bárhol volt szállásom a városban, könnyen, egy átszállójeggyel eljutottam bárhová, nem kellett keresgélnem, hol a metró, hol a busz. Egyszer kipróbáltam a reptéri buszt, ami a belvárosba vitt, ott állt meg több helyen, de onnan még el kellett találni a szállodához és a bizonytalanságok miatt végül taxiba kellett ülnöm.
Igaz, hogy az M3 nem visz el Kelenföldre, de ha átszállsz a Kálvin téren az M!-re, ott vagy. Ha átszállsz az M"-re, ott vagy a Keletiben, Déliben. Viszont hogy az ördögbe jutsz el könnyen a vonattal mondjuk a Corvin negyedbe, Népligetbe, Árpád hídhoz? Mint írtam, meglepő ugyan, de arrafelé is élnek emberek, vannak irodák, ahová talán üzletemberek érkeznek és olcsó szállodák is, ahová épp azok igyekeznek, akik nem vágják taxiba magukat, mert olcsóbban szeretnének utazni.

gyongyi70 2017.04.19. 06:10:02

@gyongyi70: bocs, laptop átka: M4 és M2

Töhötöm Kolompos 2017.04.19. 09:48:19

@gyongyi70: Ha nem Magyarországról beszélnénk, akkor jó ötlet lenne a metró. De a jelenlegi helyzetben teljesen esélytelen, hogy a következő 20-30 évben kimenne a metró a reptérig.
A vonat bekötéséhez kb 2(!)km hosszan kellene kiépíteni a pályát, ami leágazna a jelenlegi vasútvonaltól a terminálig. Jó, ennek a nagy részét is célszerű lenne kéregben vinni. De minden hátránya ellenére ez egy reális beruházás lenne, és nagyságrendekkel javítana a jelenlegi helyzeten. Felváltva mehetnének a vonatok a Nyugatiba/Kelenföldre, mindkét iránynak közvetlen metrókapcsolata van a belvárossal.
Nem utolsósorban a helyi közlekedést is javítaná, Kökiről Kelenföldre most is megy alacsonypadlós vonat, 14 perc a menetidő. Csak mivel félóránként jár, így nem igazán felkapott, bár egyre többen használják.
Persze ehhez a vasútközlekedésben is szemléletváltás kellene.
Az ország szégyene a jelenlegi helyzet, más országokban a regionális vacak reptereknek sokkal jobb az összeköttetése a várossal.

gyongyi70 2017.04.19. 10:00:13

@Töhötöm Kolompos: régen egy másik fórumon is ment ilyesmiről vita, ott nálam hozzáértőbb mondta, hogy a vasúti sín kompatibilis a metróval szervezés és akarat kérdése lenne, hogy egyszerre járjon rajta metró, ami pl. Kőbánya-Kispestnél elválhatna a vasúttól, és a hagyományos vonatok.

Szép, szép, hogy járnak vonatok és újabban BKK bérlettel is lehet használni, de az átlag budapestinek valahogy a vonatról nem az jut eszébe, hogy belső közlekedésre használja. Nem ismerjük a menetrendet, hova megy, mikor. Egy hozzám közel lakó kollégám járt Szemeretelepről vonattal, de úgy, hogy a Kökin átszállt metróra (mert a munkahelyünk az M3 vonalán van), úgy - berleszámítva a várakozási időt, késéseket, mert a MÁV-nál az mindig van - sehogy sem volt gyorsabb, mintha én az 50-es vilivel és M3-mal mentem. Lehet, hogy maga az utazási idő 10 perccel jobb volt, de kényelmetlen, mert mindig állni kellett, hóban, fagyban vonatra várni. A másik. A kisfiam idén felvételizett, az egyik vágyott helyünk a Radnóti gimi volt, 14. ker. Néztem, hogy tudna oda közlekedni, minden alternatíva 1,5 órára jött ki, kivéve, ha vonatra szállt volna és vmi asl- vagy fel-Zuglón leszállt volna. Csakhogy nem mernék egy 10 éves gyereket vonattal közlekedtetni, féltem, hogy száll fel-le a magas lépcsőkön, nehogy a vonat alá essen, stb. Uez érvényes idősekre is, ők is nehezen szállnak fel. A szép, szipi-szupi vonat ritka, mint a fehér holló. És ha egy vonalon közlekednél vonattal, akkor nem vígasz, hogy a 8.10-kor érkező szerelvény alacsonypadlós, ha előtte-utána 10 vonat nem az. Nem fogsz vonatozni.
Hát, egyébként, persze, hogy a metró pénzbe kerül. De sztem inkább arra kellene költeni, mint stadionra, olimpiára, nemzeti gázszerelőnk jólétére. És persze mos csak álmodozunk, mert addig nem lesz vonat, se metró, amíg vkinek nem érdeke a taxik anyagi boldogulása. Márpedig uber-sztori után én gyanakszom...

gyongyi70 2017.04.19. 10:13:23

@gyongyi70: ezen egyébként sokszor gondolkodtak már, lsd alább:

http://vs.hu/kozelet/osszes/ferihegyig-vinne-a-metrot-a-bkv-a-fovarosnal-ez-nem-tema-0304#!s41

De anyukám, amikor még építésügyekkel foglalkozott, látta Bp fejlesztési tervét 1980-ban, és már akkor be volt rajzolva a metró a reptérig. :-)

Töhötöm Kolompos 2017.04.19. 10:21:41

@gyongyi70: Igazából egyetértünk, ha választani lehetne, én is a metróra voksolnék. De az M4 és M3 metrók vesszőfutásait látva erre végképp elszálltak az esélyek.
A vasútközlekedés integrálását a főváros közlekedésébe már régóta szorgalmazzák nálam okosabbak is, itt viszont a begyepesedett "vasutas" szemléletmóddal kellene leszámolni, amiből az általad említett hátrányok is származnak. Szóval ez sem egyszerű történet.
Marad nekünk a balkáni színvonal Kökivel és a 200-as busszal, hiénákkal, meg a nem sok mindenre jó himi-humi transzfercégekkel... :/

gyongyi70 2017.04.19. 10:24:59

@Töhötöm Kolompos: hát igen... a MÁV állam az államban, a férjem munkahelye dolgozik nekik, brutális, ami ott folyik

hogy nem reális, abban is egyetértünk... de szerintem azt a vonatot sem fogják egyhamar megépíteni... vmi azt súgja, nem arra lejt a pálya...

Perszonáltréner 2017.04.19. 12:38:29

Szerintem is egy vicc, ami itt megy. A cikkben szereplő szolgáltatás fosch, és nem lehet rá számítani.
Nekem ők amúgy beváltak (nem, nem fizetnek nekem a reklámért):

www.ferihegyexpress.com/

Némelyik soför kicsit együgyű, de eddig mindig eljutottam a reptérre, vagy a reptérről haza... :)

darvaskristof 2017.04.19. 13:36:47

@gyongyi70: A metró és a nagyvasút nem nagyon tudna közös pályát használni.
A nyomtáv az megegyező, az áramellátás már nem: a metró alsóvezetékes, a vasút felsővezetékes táplálású.
Ezt még meg lehet oldani speciális két áramnemű járművekkel, de a peronmagasság is eltérő. A metrónak 110 cm magas peronjai vannak, a vasútnál 55 cm a szabvány, és újabban erre is épülnek az állomások.

Nem csak reptéri utasokban gondolkozom.
A ma hatályos elképzelés szerint a vonatok leágaznának a ceglédi vonalról, megállnának a reptér alatt, majd visszaágaznának.
Az elővárosi vonatok egyik része és a távolsági vonatok közlekednének erre, míg az elővárosi vonatok másik része a régi vonalon maradna.
Reptéri végállomású vasúti járatot képtelenség lenne megtölteni, az vagy órási ráfizetés lenne, vagy olyan drága lenne, hogy azért még kevesebben használnák. (Pl. Bécsben volt egy ilyen kudarcos próbálkozás.)

A Radnóti Gimnáziumot én nagyon ajánlanám, a párom gyereke is odajár. Máris hatalmas előny, hogy nem a KLIK fennhatósága alatt működik.
Nem tartom reálisnak, hogy leesne a vonat lépcsőjén, azt meg pláne nem, hogy a vonat alá kerülne. A Zugló vasútállomásnál nem kell vágányokat keresztezni, egy középperon van, ahonnan lépcső vezet az utcára.

Fejlődik azért a budapesti elővárosi vasút, ha nem is a kívánt mértékben, egyre több a korszerű vonat és egyre többen vannak, akik városon belül is használják. Ennek ma még az a fő akadálya, hogy ritkán járnak és nem eléggé ütemesen. A cél mégis az lenne, hogy a német S-Bahn vagy a párizsi RER irányába fejlődjön.

A párizsi RER-ről elhiszem, hogy a szolgáltatási színvonalában metrószerű, de abban biztos vagyok, hogy egyik RER-vonal sem szállít napi félmillió embert mint a 3-as metró.
Amikor én volt Párizsban, nekem a normál metrón kellett két bőrönddel utaznom, és az meglehetősen kellemetlen is volt. Nem arra vannak ezek a kocsik kitalálva, hogy egy repülőnyi ember bőrönddel utazzon rajta.
És ha bővül a budapesti reptér forgalma, akkor ez annál kevésbé menne.
Azt is fönntartom, hogy ha a 3-as metró is menne ki a reptérre, legfeljebb minden negyedik-ötödik metró tudna kimenni. Ha a Gyömrői út teljes buszforgalmának az utasait ráterheljük, akkor is.
És akkor már nem annyira kényelmes, ha kifelé négy metrót el kell engedni egy mélyállomáson.

gyongyi70 2017.04.19. 14:47:52

@darvaskristof: nem csak a Gyömrői útban kell gondolkodni, hanem Üllői út, Nagykőrösi út, M5. És nem csak a tömegközlekedési eszközön utazókat, hanem azokat is, akik jelenleg azért utaznak autóval (köztük magam is), mert olyan gyenge a külvárosi tömegközlekedés, hogy rengeteg időt lehet így spórolni még a dugók ellenére is. Ha lenne metró a fene szórakozna autóval... most mennem kell, a többire később...

darvaskristof 2017.04.19. 15:13:52

@gyongyi70: A Nagykőrösi utat hogyan tudná kiszolgálni egy attól 4 km-es távolságban haladó Gyömrői úti járat?

ComLo 2017.04.20. 07:20:58

@gyongyi70: Még én is hozzátennék egy plusz infót: a metró magyarországon alsó táplálású (asszem ez a helyes szakifejezés), tehát az áramot egy 3. sinról kapja ami a sinek mellett van. Ha Metrót vinnél ki, az egész föld feletti szakaszt nagyon brutálisan és nagyon drágán kellene kialakítani, hatalmas kerítésekkel, földfelszini kereszteződés nélkül. Lényegében közel olyan drága lenne, mintha föld alatt vezetnéd el. B verzió, hogy az egész hálózatot alakítod átt, az összes kocsi cseréjével. Ezek egyike sem reális opció.

A vonatok ott vannak már járnak. De a legjobb példa az lenne, ha nem Metróként és nem voantként képzelnénk el ezt a kapcsoaltot, hanem inkább Máv sinen járó, adott esetben Máv vagonokkal közlekedő HÉV-ként. Az sokkal közelebb van az RER-hez is.

A külföldi példáknál pedig nem szabad elfelejteni összehasonlítani azt, hogy mekkora az adott repterek forgalma. Singapore-ban pl rendes metró jár a reptérre, 5 percnél többet nem is kell rá várni, de annak a repétrnek a forgalma évi 58 milliós, a már említett CDG-é 65, Budapesté ... épp hogy 11 feletti. Nincs akkora kapacítás ami ezt indokolná sajnos.

gyongyi70 2017.04.20. 09:23:52

@darvaskristof: és Comlo-nak is. Igen, azt olvastam, hogy más az áramfelvétele, de ha belenéztek abba a cikkbe, amit tegnap linkeltem, abban szerepel, hogy készült olyan hatástanulmány, ami ezt kezelné. A metrószerelvények lennének ez esetben kétféle áramfelvételi rendszerrel ellátva, ami ugyan megdrágítaná, de még így is olcsóbb lenne, mint alagutat fúrni, új sínt fektetni.
Nem mellesleg az EU szívesen ad pénzt metrófejlesztésre, így ha összekötötték volna a felújítást a hosszabbítással, akkor jobban kijöhettek volna az M3 felújítással is. De nem lett belőle semmi.

Volt olyan terv, miszerint az M3 az Üllői út alatt/felett futott volna, az pont a Nagykőrösi és Gyömrői között van. Amúgy meg, ha egy új metróvonalat alakítanak ki, akkor át szokták szervezni a felszíni közlekedést oly módon, hogy a metrómegállókra "hordja rá" asz utasokat, ezzel a megoldással a Veke tanulmánya szerint nem csak a XVIII-XIX, de részben a X, XVII, XXIII, XX kerület lakosai is gyorsabb összeköttetést kaphattak volna a belvárossal, így használhatták volna a metrót. Plusz Vecsés, Gyál, stb. Rengeteg ember jár ma kocsival Vecsésről, Gyálról, sőt Gödöllőről az M0-gyoesforgalmi-Üllői út vonalon, ennek a forgalomnak egy része átterelhető lenne metróra, ami jót tenne a városnak. Ha ezt az embertömeget nézed, akkor már megéri. Jobban, mint az M4 metró.

gyongyi70 2017.04.20. 09:35:18

@darvaskristof: megkerestem, a RER egyik vonala napi 1 millió embert szállít. És egyébként pont kétféle áramellátással működik, ahogy az M3-ra tervezték.

források:
www.google.hu/?gfe_rd=cr&ei=bGL4WIX-EoyO8QeJt5WIAg&gws_rd=ssl#q=RER+napi+forgalma

villamosok.hu/nza/indohaz/rer/

Gerardus A. Lodewijk 2017.04.20. 11:31:31

@gyongyi70: Kérem, engedjen meg egy apró pontosítást. Az RER valamennyi vonalán egyféle az áramellátás módja: felsővezetékről tetőközépi áramszedővel. Az áram neme kétféle: Az A és a C vonalakon egységesen 1,5 kV egyenáram, az E vonalakon egységesen 25 kV 50 Hz, a B és a D vonalakon a Gare du Nord északi kijáratától délre az előbbi, északra az utóbbi.
Térkép: www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/paris-area/paris-area.gif

ComLo 2017.04.20. 13:51:37

@gyongyi70: Hát egyik esetben, a már meglévő pályát, a már meglévő vagonokkal kellene használni + kiegészíteni kb 2 km vágánnyal, a másik esetében kidobni a teljes frissen felújított kocsiparkot, vadi újakat venni helyette, plusz ahogy írták, az elétrő peronszabványok miatt, a teljes elővárosi pályavonal, összes állomását átépíteni, PLUSZ még megépíteni azt ami az első változatban is megépült volna. Plitikailag (több pénzből többet lehet lopni) tényleg jól hangzik a második, de semmi más észérv nem szól melette.

A reptérnek nincs elég nagy kapacítása ahoz hogy metró járjon ki oda. Mégegyszer mondom, a RER azt a CDG-t szolgálja ki ami 6* annyi utast kezel mint BUD.

Vonatról is tökéletes átszállási kapcsolat van a KÖKI-n és a Nyugatiban, utóbbi ráadásul a belváros egyik forgalmas csomópontja.

darvaskristof 2017.04.20. 14:52:36

@gyongyi70: Akkor a RER utasszáma ügyében tévedtem.
Viszont az is kiderül, hogy a RER állomásai nem 120 méter hosszúak, mint a mi 3-as metrónké, hanem 200 méter hosszúak. És az alagutak átmérője is sokkal nagyobb, ha egy felsővezetékes emeletes vonat belefér. Úgy könnyebb napi egymillió utast vinni.
A RER a meglévő elővárosi vasútvonalak hosszabbításából/összekötéséből jött létre, nem pedig hagyományos metróvonalakat hosszabbítottak meg. A kocsik kialakítása is vonat- vagy hév-szerű, több az ülőhely, kevesebb az állóhely. Hosszabb utazásra ez a kényelmesebb, viszont egy kétpercenként megálló metróvonal nem műköködne, kétszer annyi ideig tartana az utascsere az állomásokon.

darvaskristof 2017.04.20. 15:15:25

@gyongyi70: Elolvastam a tavalyelőtti cikket, abból két dolog derült ki, hogy (1) a BKV rendelt egy megvalósíthatósági tanulmányt, (2) inkább külön pályát építenének és nem használnának közös pályát a vasúttal.
Azzal az áramellátás kérdésén kívül még ott van az a probléma is, hogy a metró peronjai 110 cm magasak, míg a vasút belépőmagassága (úgy tudom) 55 cm. Közös metró-MÁV pályahasználat esetén természetesen szó sem lehetne arról, hogy kétpercenként járjon, ennél sokkal ritkább követést (talán 15-20 perc) lehetne beilleszteni a vasúti forgalomba. Az Üllői út alatti vezetés nem merült fel.

Az, hogy jobban megérné-e, mint a 4-es metró, a megvalósíthatósági tanulmányból derülne ki. Nekem vannak kétségeim.
Az, hogy sokan jönnek kocsival az agglomerációból, ez ugyanúgy elmondható a 4-es metró végállomásának környezetéről is, hisz ott az M1-M7.
A 4-es metróra sokan szállnak át Kelenföldön a vonatról és a volánbuszokról, illetve a korábbi piros 7-es és a 49-es utasai közül. A külső Üllői út környékén nem tudok szintű forgalomról, ami megközelítené ezt az utasszámot. Vecsés és Gyál környékéről az elővárosi vonat bemegy egészen a Nyugatiig. Mivel a 3-as metró úgyis túlterhelt, nem cél, hogy a vonatról többen szálljanak át a metróra, hanem éppen az a cél, hogy minél kevesebben.
süti beállítások módosítása