FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Celebnagyi a Wizz csomagmérőjének legnagyobb áldozata

2016.04.05. 17:46 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Felháborodott videót töltött fel az Anna & the Barbies énekesnője, Pásztor Anna a facebookra, mert a nagymamáját nem engedték felszállni a Wizz Milanóba induló járatára. A történet annyi, hogy a nagymama Annáék után repült volna egy későbbi géppel egyedül, s a bádoghodályban a Budport csomagvizsgálója meg akarta büntetni, mert az előírt egyetlen csomag mellett a néninél egy retikül is volt. A büntetést nem tudta kifizetni, lemaradt és Anna beszámolója szerint modortalanok is voltak vele.

A videó itt nézhető meg. Az igazság minden részletét nem lehet kideríteni, de a legtöbb Anna által említett tényező megmagyarázható. És hát sajnos ezek alapján a csomagmumusolók szabályszerűen jártak el.

Volt nála egy retikül a gyógyszereivel

A szabály ugye az, hogy Wizz gépre csak egyetlen csomag vihető fel, ingyenesen egy kis hátizsák méretű - ami pont két centivel kisebb, mint a hiparmarketekben kapható kis bőröndök -, illetve egy normál koffer pénzért. Azt nem tudni, hogy Annanagyi melyik verziót választotta, de mindegy is, mert a retikül plusz csomagnak minősül, amiért a Budportos személyzet jogosan szabott ki büntetést. Hogy az utasnál van-e elég pénz, az nem mérlegelés kérdése, s ha a fix tarfia szerint megállapított büntetés 17 ezer, akkor sajnos ehhez 11 ezer forint kevés - bár nem tudjuk, hogy jött ki a 17 ezer, mert a díj 15500 forint, s ha van plusz kezelési költség, jutalék a helyszínen, az nincs feltüntetve. Ha egy koncertbelépő 3000 forint, akkor 2500 forintért nem fognak beengedni a sarokba sem.

Beletette a retikült a táskába

Az homályos, hogy ha a retikül belefért a nagyobb táskába, miért nem mehetett tovább a nagymama. Ezen nem szoktak már kínlódni, ha az utas belepréseli a cuccait egy csomagba, mehet. Valószínű, hogy ismét belepróbáltatták a keretbe a csomagot, de az akkor túlságosan kidudorodott, ezért nem felelt meg a szabályoknak. Anna szerint nem tájékoztatták a mamát, hogy egy nejlonszatyorban felviheti a plusz holmiját. Nem tudjuk, itt mire gondolt, de nejlonban sem lehet plusz csomagot felvinni, itt az egyetlen kivételt az jelenti, hogy a reptéren vásárolt ajándékokat, amelyeket spéci nejlonba csomagolnak, pluszban fel lehet vinni a gépre. De az otthonról hozott teszkósat nem.

img_20160405_131535.JPG

Illusztráció: izzadó utas, büntetési cetlit író személyzet a bádogsátorban

Nem tájékoztatták

Az incidens után a nagyit visszavitték a terminálba, s nem telefonálhatott, nem tájékoztatták, hogy egy órán belül át lehet cserélni a jegyet. Ez sem volt teljesen világos. A bádoghodályban nincs telefonfülke, így onnan telefonálni nem lehet. Hogy a néni miért nem tudott mobilon felhívni senkit, azt nem tudni, talán nem volt nála telefon. Az egy órán belüli jegycsere valószínűleg arra a szabályra vonatkozik, hogy ha lekéssük a gépet, a reptéren egy órán belül fix díjért - Wizznél 21900 forint - a következő gépre felraknak. De azért ehhez az utasnak magának kell intézkednie, nem csinálják meg helyette, főleg egy csomagméricsélő nem. És hát ezt is ki kell fizetni, s ha a néninél csak 11 ezer forint volt, akkor ez sem sikerült volna.

Kiröhögték

Mikor a másnapi gépre akart jegyet venni Anna a nagyinak, szembesült vele, hogy hatezer helyett 40 ezer a jegy. És ez felháborító. Sajnos ez a fapados árazás lényege, azért tudunk hatezerért elrepülni bárhova, mert van aki megveszi ugyanezt a jegyet 40 ezerért vagy még többért. És még ki is röhögte az ügyfélszolgálatos. Vagy így volt, vagy nem, a fapados repülés nem az ügyfél babusgatásáról szól, nagyjából annyi szolgáltatás jár, mint egy Volánbuszon, csak kicsit hosszabb az út.

Egyebek

Ami azért furcsa, sőt valójában nagyon szomorú, hogy a reptéren senkinek eszébe sem jutott segíteni a néninek. A Budport alkalmazottnak persze nem kötelessége segítőkésznek lenni, elvégre nem ezért kapja a bónuszt, de minden bizonnyal neki is van vagy volt nagymamája, és talán mint magánember adhatott volna tanácsot. Tessék félreállni, lemegy a sor, segítek. Vegyen fel egy réteg ruhát a csomagból, akkor befér a retikül, vagy hagyja itt a retikült, a tartalmát meg rakja zsebre. De ha nem is a kiszolgáló személyzet, akkor a többi utas segíthetett volna a néninek, elrakják ők a retikült és a gépre menet visszaadják, vagy bármi. Nem kellett volna a nagymamának végül visszafordulnia, ha akárkibe egy kis jóérzés szorult volna.

Az is igaz ugyanakkor, hogy meg kell fontolni, hogy rakjuk fel a nagyit egy repülőgépre, főleg ha nem rutinos utazó. A szabályokat - különösen ha azok ennyire szigorúak - be kell tartani, ezt az utolsó pillanatban is le kell ellenőrizni. Jobb, ha nem megy ki egyedül, kell hogy legyen nála telefon, pénz, bankkártya, mert sosem lehet tudni, ezekre mikor lesz szükség. Abban mindenesetre igaza volt Annának: nagyon oda kell figyelni.

56 komment

Címkék: csomagszabályok utasszívatás Budport

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr548568008

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

user friendly 2016.04.05. 20:06:33

Oda kell figyelni, ennyi. Amúgy sajnálom a nagyit, de ilyenkor a család figyelhetne jobban. A wizznél szigor van és kevés megértés, erre fel kell készülni vagy fel kell készíteni a gyakorlatlan utazót.
Hogy a kézipoggyászban sem engedték fel a ridikült, az mondjuk érthetetlen, hacsak nem tényleg az volt, hogy így már nem fért bele a keretbe a cucc.

hintalo 2016.04.05. 20:15:10

A mama nem volt tisztában a játékszabályokkal, a kedves celeb hozzátartozó elfelejtette felvilágosítani. Nem volt nála pénz, ez is picit furcsa, mert ilyen dolgok előállhatnak. Illetve az első híradásokban még az is benne volt, hogy a bőrönd alapból nem fért bele a keretbe, de csak a kereke lógott ki, és az a celebék szerint nem számít.
Ettől persze némi emberséget elvárnánk a szolgáltatótól, gondolom hetente 1x van egy első bálozó, szerencsétlenkedő, akit igazán átsegíthetnének, de gondolom abban kevés az öröm, így meg van miről beszélni szünetben, meg míting előtt.

Balogh Zsolt · http://vonattal-termeszetesen.blog.hu/ 2016.04.05. 21:45:36

@hintalo: Akiket az alkalmazottak emberségből átsegítenek, azok nem kerülnek be a hírekbe...

Emberség ide vagy oda, és hiába van nekem is kedves nagymamám, más csomagját én nem viszem fel a gépre, még akkor sem, ha egyáltalán nincs csomagom.

Kánikula 2016.04.05. 22:34:11

Ha a mamának vesznek egy elsőbbségi beszállást, ami 4 euró, nem lett volna az egész herce-hurca. Ennyin múlott az utazása mindössze.

Yumurdzsak 2016.04.05. 23:41:48

eddig 35 ezren megnézték a videót, gondolom ennek hatására 200 ember megfogadja, h soha többet Wiszér, 5000 meg jobban odafigyel. de maga a videó a homáron olvasható szokásos nyekergés. ezért kéne mindenkinek ezt a blogot olvasni :)

Benzoylmethylecgonine 2016.04.06. 05:30:06

A kommentek jól mutatják, hogy miért jövedelmező ezt itthon csinálni. Egy-két centit lógott túl, gyerekkel volt, nagymama volt, stb. Szemét a Wizz, a Ryan és mindenki. Az egybites balkáni nem gondol bele, hogy a néhány ezres jegy mellett ott fognak próbálkozni lehúzással, ahol lehet, ergo nem adok okot arra, hogy a jegyár sokszorosát fizessem ki a reptéren.

Nincs ingyen ebéd. Az ostobáknak pedig olcsó repülőút.

Colonel Maybourne 2016.04.06. 08:54:24

Legkozelebb Alitalia. Ott nincs ilyen problema.

Yumurdzsak 2016.04.06. 13:44:00

@Colonel Maybourne: csakhogy oda nem megy. úgyhogy inkább ryanair.

várom már mikor ír egy kilépett budportos egy levelet, milyen körülmények között dolgoztak, és mit kaptak napi parancsba. egyik olasz ismerősöm dolgozott a ryanairnek Bergamoban (amikor még gonoszabb volt a cég), ők kaptak jutalékot minden túlméretes poggyász lefülelése után (asszem 10%-on osztozott a műszak). de voltak belső ellenőrök, akik direkt méretes poggyásszal mentek, és könyörögtek neki, hadd vigye fel a kicsit nagyobb bőröndöt. ha felengedte, az elengedett büntetést levonták a fizetéséből.

vivike22 2016.04.06. 14:13:22

Baratnomet 2 hete szivatta meg a wizz. Oda-vissza jegy volt, elsobbsegi beszallassal, ami egy kis es egy nagy kezipoggyasz felvitelet engedelyezi. Egy kezipoggyasza volt, ami nem erte el a "nagyobbik" megengedett meretet, de 3 centivel nagyobb volt, mint a kis kezipoggyasz. Odafele megkerdeztuk, persze, priorityval mehet, semmi gond. Visszafele 14.000 forintot fizettetett a wizz. Eleg sokat utazunk a barati korben, ez volt az utolso wizz utazas, azt gondolom, eleg volt beloluk.

vivike22 2016.04.06. 14:17:12

@Kánikula: Budapestre ez sem ervenyes, lentebb leirtam kommentben, pont emiatt vettunk priorityt, hogy ne 3 centin, kereken, egyeben mulott, es megis fizettettek 14.000 forintot. Odafele Barcelonaban azt mondtak, igen, priorityval oke.

2016.04.06. 14:22:23

Elsobbsegi beszallas +1250 Ft-ert nem erte volna meg a nagyinak?

Multkor en is ugy jottem, hogy elsobbsegit fizettem, mert 2 hatizsakba ugyanannyi cucc belefert, mint egy nagymeretu kezipoggyaszba, es utobbi majdnem 5000 Ft lett volna.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.06. 14:45:06

A linken nincs videó az esetről, itt kezdődik a dolog.
Amúgy bárki bármit mondhat.

Kánikula 2016.04.06. 15:01:25

@vivike22:
"elsobbsegi beszallassal, ami egy kis es egy nagy kezipoggyasz felvitelet engedelyezi" -- ez téves nem így szól a szabály

Ha figyelted a sztorit, akkor az arról szólt, hogy a nagyinak volt egy extra retikülje a normál csomag mellett.
Az elsőbbségi beszálláshoz pont egy retikül/laptop táska/kamera táska méretű csomag vihető fel pluszban.

Az elsőbbségi beszállás nem 2 bőröndöt engedélyez, meg kis túl nyúlást, hanem a fent említett méretű extra csomagot a kis vagy nagy kézi mellé.

Az elsőbbségi szintén nem arra jó, hogy nagyobb a bőrönd 3 centivel vegyünk elsőbbségit. A csomag mérete itt is ugyan akkora, mint mindenki másnak.

betörési kísérlet 2016.04.06. 15:13:27

@vivike22:

Tévedtetek, el kellene olvasni alaposan a szabályokat.
Az elsőbbségi beszálláskor azt a csomagot viheted, amiért fizettél (ez alapesetben a kis kézi) + egy "személyes csomagot", ami nem lehet nagyobb 40*18*30 centinél.

Tehát szó nincs arról, hogy az elsőbbségihez automatikusan járna a nagy pogyó.

Barátnéd örüljön, hogy az odaúton felengedték, mázlija volt.

A fapados utazás egy klassz lehetőség, de olcsó csak azoknak lesz, akik kellően rugalmasak a saját igényeiket tekintve (indulási idő, ülőhely, stb.), és végtelenül szabálykövetőek.

A repülés költségei nagyjából azonosak minden társaságnál, ennek a modellnek a lényege, hogy az extra szolgáltatásokkal, és a büntikkel szedik össze azt a pénzt, ami az UFB utasok olcsó repüléseit kompenzálja.

CsekklisztNo.10Reloaded 2016.04.06. 15:24:25

Újabb olyan (persze teljesen szabályos es bötű szerinti) utas asztatás, amely miatt SOHA, SEMMILYEN ESETBEN sem utazom wizzairral, vagy olyan géppel amelyet a Budport csekkoltat v kezel. Most volt a család Párizsban, inkább kimegyünk Bécsbe, és Air Berlinnel megyünk. Nulla baszakodás, kedvesek, pontosak, a becsekkoltatás is hibátlan. Egyszer csak rájön a Wizzair h vagy a politikáján v az alvállalkozóján változtat, mert ez igy nagyon gáz, sorra vágják pofon a maguk image-t.

Kánikula 2016.04.06. 15:38:13

@CsekklisztNo.10Reloaded: Az imidzsük pont olyan, mint amit felépítettek maguknak :)

petit bourgeois 2016.04.06. 16:26:40

Lehet szidni a Wizz-t amiért kitalálta ezt a csomag-baszakodást, én is szoktam, de mindent feketén-fehéren leírnak bookingnál, tehát ha elcseszted, akkor te vagy a hibás. Ettől függetlenül hibátlan a repülés, általában pontosak is, hozzám senkinek nem volt egy rossz szava sem. Egy hollandiai reptéri check-innél húztak le rólam egyszer 30 eurót mert a kerekek miatt túlléptem a mérethatárt, akkor anyáztam, de végülis jogos volt. Ryanair dettó, mondjuk ott még él a "régi" csomagrendszer ("nagyméretű kézipoggyász" plusz hasitasi vagy kiszacsi). Viszont ott az átlag pilóta leb*ssza a gépet landoláskor.
Éjjel-nappal röpködöm, kínok-kínja a reptéri ellenőrzés meg az álljálsorbaegyévvelabeszálláselőtt, de ez a "jaj-de-szar-a-fapados" hiszti egy kicsit méltatlan. Ha seggnyalást akarsz, akkor irány az Emirates vagy Turkish Airlines, csak ne lepődj meg ha sokba fáj.

jamroll 2016.04.06. 16:34:14

@CsekklisztNo.10Reloaded: Ha betartod a szabalyaikat akkor semmi gond nincs. Csak ezert szerintem felesleges Becsen keresztul menni es plussz 3 oraval megnovelni egy ketoras utat.

2016.04.06. 17:03:09

Tanulság: olcsón repülni szeretne, de még nyalják ki a seggét is :/

Aki buta és lusta vagy nem tud értőn olvasni, az menjen Swiss Business-szel vagy Quatar-ral távolabbra :DDD

2016.04.06. 17:04:08

A cikk tetszett, korrekt tárgyilagos!

Gyorgy Nagy 2016.04.06. 17:08:34

A Malévet feljelentő tönkretevö Váradi Wizzével soha.

calvin&hobbes 2016.04.06. 17:20:48

Ertem en a szabalyt de valaki elmagyarazna mi a "no ridikul" lenyege? Ugy ertem azok a honaljtaskak be kellene, hogy ferjenek a szek ala nem? Tehat meg helyet sem foglalnanak a fenti tartoban...

Mondjuk az is igaz, hogy nagyon sokan meg az uzsizacsi meretu taskat is felszuszakoljak a csomagtartoba. Szemelyes elmenykent hallottam, amint egy alkalommal a mellettem ulo holgy azzal ervelt a nesszeszer meretu taskajanak a csomagtartoba helyezese mellett, hogy azert nem teszi a szek ala a "taskacskat" (igy fogalmazott :O) mert koszos lesz az alja. Azt hittem rapetezek a taskacskara.... Neha komolyan csodalom a legiutaskiserok turelmet....

qwertzu 2016.04.06. 17:23:28

@Gyorgy Nagy: Nyilván ha neked lenne céged, te is vigyorogva néznéd ahogy az állam pénzzel tömi a versenytársaidat.

aleb19 2016.04.06. 19:39:40

az vicces volt mikor a badogcsarnokban egy nyugdijjas bizonygatva belenyomkodta a kisborondjet a meroketrecben es utana nem tudta kiszedni...legalabb senkimas csomag meretet nem ellenoriztek

Gekko 2016.04.06. 21:24:46

@jamroll: Igénytelen bádogbódék, mintha marhavagonba szállna az ember. Ha esik ázol, ha hideg van fázol - hiába repülsz meleg helyre, viheted a kabátod is. Kib@szott gagyi az egész. De van akinek a kannás bor is jó, és van, aki inkább Bécsből repül, hiába drágább kicsit.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.04.06. 21:42:04

@Gekko: Te Bécsbe kijutásra, parkolásra, stb. költesz... Más pedig másik társaság jegyére.

Nem kötelező az ultralowcost irány.

Van annál feljebb több szint.

2016.04.06. 22:52:35

"De ha nem is a kiszolgáló személyzet, akkor a többi utas segíthetett volna a néninek"

Te figy, magyarokról beszélsz. Mégis mit képzelsz?
Segíteni a másiknak. Eszednél vagy?
Ezek magyarok!!!

aaeronika 2016.04.06. 23:02:13

Norwiékkal kell repülni, ott lehet nálad a képzipoggyász mellett retikül, és a személyzet is extrajófej akárhányszor velük repülök.

Punxsutawney Mormota 2016.04.06. 23:54:37

@Gyorgy Nagy: Jajjj, hagyd már abba a demagóg baromságodat! Mert ugye senki a világon nem tudta, hogy az állam tömi a Malévot pénzzel? Aztán jött ez a gonosz tetű és felnyomta, az Únió illetékesei pedig csapkodták a homlokukat, hogy vazzze, hova is tettük a szemünket?!
Váradit pajzsra emelték, a Malévot meg mélybehúzták.

Ha érted, ha nem, a Malév egy életképtelen társaság volt abban formában. Ilyen egyszerű a történet, a belgák sem sírtak a Sabena, a svájciak meg a Swissair után. Irányított csőd, és jöhetett a Brüsszel Airline meg a Swiss.

Orbánék kevés racionális döntései közé sorolom, hogy max a propaganda szintjén támasztják fel félévente a Malévot.

porte 2016.04.07. 00:19:54

wizzair egy szar. Ismerősöm jött spanyolból semmi gond nem volt. Pestről spanyolba a beszállásnál viszont nagynak találták a böröndjét nem engedték neki felvinni, egy szatyorba bele tette az összes cuccát azt leszarta, ott hagyta a böröndöt nekik :)
Mégegyszer: spanyolból ide a wizzair gépen nem volt semmi gond. :)

Sandor Akarki 2016.04.07. 00:24:15

Marhavagon, szárnyakkal. Előtte pedig bádogdoboz. Magyarország jobban teljesít!

Sandor Akarki 2016.04.07. 00:29:16

@Punxsutawney Mormota: Ez egy nagy baromság. MALÉV kétszer annyiba került mint a fapadosok és adtak 20 forint étékű kaját meg egy stewie-val több volt. Utána pedig elkezdték a fapadoshoz árazni (ez egy nyilvánvaló hiba volt, mert azért répa és retek között nagy a különbség). Még így is simán olcsóbban üzemelt mint a mostani "fapadosok".
Nyilván azért volt veszteséges amiért a BKV meg a MÁV szintén az, kitalicskázták a pénzt. Most meg nyilván nem éri meg, többet lehet lopni stadionból meg társasági adóból.

Punxsutawney Mormota 2016.04.07. 00:39:08

@Sandor Akarki: Kinek a répa, kinek a retek... A Malév struktúrája szar volt, brutális veszteségeket görgetett maga előtt. Az utolsó 3 negyedévben talán üzemi szinten volt valami nyeresége, de reménytelen volt, hogy valaha is komoly nyereséget hozzon. Kevés és elavult gépekkel repültek, akkor lett volna valami esélyük, ha ingyen kapják a kerozint... Plusz, amit írtál, hogy állami kifizetőhely volt.

flea 2016.04.07. 01:32:24

Csak azt szeretném elmondani, hogy hétfő délben a bádoghodályban egy 20 éves forma fiatal angol pár állt előttem (elsőbbségivel), és volt náluk fejenként 2 db olyan táska, hogy a kisebbik is nagy kézipoggyásznak számított volna, csak éppen a kutya se mérte le.

Szerintem nem is az az elsődleges baj, hogy bunkó módon packáznak emberekkel, hanem hogy mindezt ráadásul tök kiszámíthatatlanul teszik. Aztán jönnek a sztorik, hogy Barcelonában, meg Londonban, meg két hete ugyanitt nem volt vele gond. Ehelyett az kéne, hogy mindig mindenütt egyforma mércét alkalmazni precízen ÉS udvariasan. De hát ugye az pénzbe kerülne, azzal meg fapadoséknál spórolunk, hát marad az, hogy az utas vigyázzon és/vagy random módon szívjon.

Colonel Maybourne 2016.04.07. 06:49:21

@aaeronika: Lofaszt. Tegnapi ket szegmensen uberbunko szemelyzet, 2x1 ora allas a foldon (ATC), egy pohar viz sem, semmi. DY (D8 es egyeb reinkarnacioi) ugyanakkora fos, mint a W6, vagy a FR. Atteszik a csomagodat. Ennyi a kulonbseg, semmi tobb.

telkoe 2016.04.07. 07:10:32

@flea: Nagy kezivel es az elsobbsegivel nem kekeckednek borondmerettel. Tapasztalatlan utazo nagymamanak is ezt kellett volna csinalni + elsobbsegi a biztonsagi ellenorzesnel es nem lett volna semmi gond (viszont kerult volna annyiba mint a repjegy).

Colonel Maybourne 2016.04.07. 07:22:27

@Ylim: Nekunk egy roman segitett pakolni tegnap... Magyartol tenyleg ne varj semmit.

shred 2016.04.07. 09:38:44

Több terrorcselekmény is volt mostanában Európában, idegen utasok ismeretlen csomagjait NEM segítünk felvinni repülőkre. Inkább furdaljon a lelkiismeret a szegény nagyi késése, mint esetleg több tucat ember halála miatt.

aaeronika 2016.04.07. 13:04:19

@Colonel Maybourne: Akkor nekem eddig szerencsém volt.

utaznek 2016.04.07. 14:34:59

A kommentek alapján úgy látom pontosan lehet tudni ki dolgozik a wizzairnél. Nem kicsit elfogult.
Nekik és kedves kollégáinak üzenem, hogy nem a jegy árán múlik a kedvesség és a jóindulat. Mindegy hogy 6 ezer vagy 100 ezer forintos jegyet veszek, ugyanúgy viselkednek a kapunál. Ha a cég elvállalja hogy engem elvisz A-ból B-be, akkor ő egy szolgáltató és én vagyok az ügyfele. Bánjon úgy velem mint egy ügyféllel: kedvesen, megértően. A fapados szó sehol nem jelentheti azt, hogy undorral és flegmán az utasokkal ahol csak lehet szivatva kell az ügyféllel bánni. Mikor fogják fel, hogy az ő fizetése is az ügyfelektől van. Ha sok ilyen eset lesz akkor az ügyfelek is eleve ingerülten és elfogultan fognak bánni a légitársaság dolgozóival (alvállalkozóival), akik erre természetesen még inkább bunkóbak lesznek és ennek nem lesz jó vége.
Értem én, hogy kevés a fizetésük, de azoknak se több akik velük kénytelenek repülni. Nekem nemrégiben 10 percig kellett 2 embernek magyaráznom, hogy a család csomagjai nem egy ember jegyén vannak, hanem elosztva a kis családtagjaim között. Azt állították így nem lehet, a családnak csak az én csomagomat lehet felvinni/feladni. Az övékét helyben újra meg kell vennem. Szerencsére odahivtak egy hozzáértőt, gondolom ő már manager lehetett.

Dungó 2016.04.07. 19:19:02

Én nem értem, miért a Wizzairt szidják a csomagbalhék miatt. Tudtommal a Budport ellenőrzi s csomagokat. Ez változott? Valamelyik nagytudású felvilágosíthatna. :) Ha tévedek akkor elnézést kérek.
Ha az Anna nevű "művész"nő koncertjén megvernek a biztonsági őrök, akkor lejárathatom Annát és a zenekarát a médiában?
Jah és nem nem a Wizzairnek dolgozom, mielőtt a fapadellenesek vérszemet kapnak... Utazásszervezéssel foglalkozom. Havonta 2-3szor utazok, többnyire Wizzairrel. Eddig még soha semmilyen probléma nem volt a csomagellenőrzéskor se az utasaimnak, se nekem. Tájékozódni kell utazás előtt és betartani a szabályokat. Csak nevetek a beszálláskor az arrogáns, kihaénnem, felháborodott utasokon, akik elbuknak az ellenőrzésen. Komolyan mondom nem értem. Megy a háborgás a csomagokon, a bádogdobozon, a sétáláson, a szűk helyeken. Mintha az emberek fejéhez pisztoly lenne tartva hogy FAPADOSSAL UTAZZ!! Nem tetszik, ne utazz. Jah hogy másnál nem 6-30.000 Ft a repülőjegy. Sorry! Keress másik állást ahol jobb fizetést kapsz és utazz más társasággal. Tipikus magyar mentalitás. Csak sírunk, panaszkodunk. (Tisztelet a kivételnek)
Azt sem értem, hogy aki gyűlöli a fapados utazást, mit keres itt? Bár mi magyarok imádunk gyűlölködni. Van akit ez hajt.
Én nem beszélek rá senkit a fapadosra. Mindenki utazzon azzal amivel szeretne, amivel kényelmes, amit megenged a pénztárcája. Én nem hülyézem e azt aki Lufthansával repül Frankfurtba 100.000ért. Ha neki megéri, menjen.

A kérdésemet pedig ne felejtsük: Nem a véresszájú budport ellenőriz? :)

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.04.07. 20:46:37

@utaznek: Tudod a történet ott kezdődik, hogy van a tisztelt utas. Ő eldöntheti, hogy miért is akar fizetni, milyen szolgáltatásra van igénye.

Ha segítőkész ember ellenőrzi a csomagot, attól kevésbé félnek, többen veszi igénybe, így 1-2 emberrel több kell. Nekik kell eszközt, bért, mindent biztosítani. Jól sejted: Ennek a költségét bizony ki kellene fizettetni az utasokkal. Értem én, hogy szerinted ez alap, és gond nélkül vehetsz olyan légitársaságnál repülőjegyet, ahol ezt mindenki kifizeti.

Csakhogy a blog szerzői, és számos a legolcsóbb jegyekkel utazgató utas rögtön azt látná: Az adott légitársaság drágább. Azaz ők már azzal ritkábban utaznak. Kevésbé lehet megtölteni a helyeket. A jó hír, így nem feltétlenül kell mindent olyan sűrűn székezni, nem kell feltétlenül kényelmetlen fedélzet, jut hely a csomagoknak. A rossz hír, a pilóták és a cabin crew bérét, az üzemanyag költséget, a járatonkénti közterheket, stb. tehát megint kicsit drágább a jegy.

És egy ennyivel drágább társaságnál már elvárod, hogy pár szolgáltatását építsenek be az árba. Ha lekésed, legyenek emberségesek, átszállásnál is és még sorolhatjuk. Igen, ezeket drága biztosítani fapadosnak, legacynek egyaránt.

Ha a Wizzairnél 100.000 a jegy, akkor a te átlagnál drágább jegyed révén támogatod azt, hogy a panaszkodó Anna és a nagyanyja meg az egy utasra jutó költség alatt vehessen jegyárat, ne félig üres legyen a gép. Azaz legyen kínálati menetrend, közvetlen jegyárakkal. És ez azért éri meg neked, mert még mindig olcsóbb, mintha csak 20 utas ment volna, és az "üres szék szállítását fizetnéd", átszállni meg nem szeretsz.

Ha te ezt fizeted ki, fillérbaszó áron, és nem a kedves, emberséges ellátás költségét, akkor mit vársz?

Igen, van a 2 ultra fapados...
Van sok feljebb pozicionált fapados...
Van sok charter, regional, network társaság...

Ha kiválasztod a leginkább olcsó árra menő, de ezért legembertelenebb, legszemetebb társaságot, mert ő tud olcsóbb lenni, és az adott helyzetben nem fizeted ki a nyugalomért a minimális felárat, akkor ez benne van a pakliban.

flea 2016.04.08. 03:06:23

@telkoe: most megnéztem, az elsőbbségi előre váltva 1250 Ft / járat / utas. Reptéren 2500.
wizzair.com/hu-HU/useful_information/service_fees

Szóval a "celebnagyi" ezt még ki is tudta volna fizetni. Csak nyilván a kutya se mondta neki, hogy ez is megoldás, ráadásul sokkal olcsóbb.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.04.08. 06:46:13

Nem, ott kezdődik hogy a video meg mindig nem arról az esetről szól, ezért bárki bármit mondhat, nem tudhatjuk az igazságot.

macislum 2016.04.08. 11:59:06

Ezt az Annácskát eddig sem az eszéért szerettük. Amivel nincs is semmi baj, maradjon csak a suszter a kaptafájánál. De most már tudjuk, hogy az eszéért nem is lehetne.

utaznek 2016.04.11. 10:54:18

@Válasszunk: A blog szerzői pont arra akartak rávilágítani, hogy kedves, emberséges ellátás a wizz-nek nem kerülne többlet költségébe. Ha egy kis ejnye-bejnye után "átengedne" néha ilyen nagymamákat a wizz, azzal még több utast vonzana magához. Tehát összességében mindenki jobban járna. Ehelyett most veszít vagy 200 utast.
A kommentedből sajnos úgy látom, ha téged egy vak ember arra kérne, hogy kísérd át az úton (mert el akar jutni a rokonához), akkor te inkább beszólnál neki, hogy miért nem megy inkább taxival!
Szerencsére vannak olyanok is akik átkísérik. Csak remélni merem, hogy nem dolgozol a légitársaságnál.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.04.12. 16:40:00

ez neke eléggé kamugyanús onnan, hogy beletette a kis retikült a nagyba, és akkor sem engedték fel.

shapiro · http://gopats.blog.hu/ 2016.04.12. 16:53:55

@porte: kiváló a következtető képességed. ha a wizzai egyik útján engedte a bőröndöt, a másikon nem, akkor inkább talán a reptéri személyzet szar, nem?

Franci123 2016.04.13. 09:57:15

Mi évente kb. tízszer utazunk Wizz-zel, de még sose volt gondunk velük. Pedig csalunk rendesen. Egy kézitáskát pakolok meg, derekamra pulóver, és alá szoktuk csempészni a ridikült. Csak egyszer szóltak, akkor beletuszkoltam a kis táskát a nagyba, magamra vettem a pulóvert.

Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.04.13. 17:31:33

@utaznek: Személyeskedni úgy látszik megtanítottak téged a kedves szüleid, gondolkodni, számolni viszont nem. Ez utóbbit az iskola sem tudta pótolni.

A post tippel. Én számolok azzal, hogy finoman szólva sincs ingyen. Mert, ha máshogy kezelnek valamit, akkor kicsivel több idő megy el. Nem sokkal, de éppen csak kell +1 ember. Éppen kell ez, az, amaz. És máris nem ő a legolcsóbb. Akkor viszont már más a telítettség, akkor az így kieső pénzt is kell pótolni.

telkoe 2016.04.14. 10:17:13

@flea: Nem megoldas, mert check-in _elott_ kellett volna a celebkenek gondolni ra. Check in utan mar nem tudsz uj szolgaltatast vasarolni (es kinyomtatni a beszallokartyadat). Na de ha osszejon, akkor 2500 kemeny forintot is megsporolot volna az utazason, ezert biztos erdemes volt bevallani.

vivike22 2016.05.29. 14:54:24

@Kánikula: @betörési kísérlet: Pont, mert nem volt egyertelmu, es szazszor elolvastuk, es azert kerdeztunk, telefonon, repteren is. Ha Barcelonaban oke, Pesten mar miert nem? Ha telefonon azt mondjak oke, akkor a valosagban mar miert nem? Nem a fizetessel van baj, nem is a sporolassal, halaleset miatt kellett utazni, a szivatast plusz idegeskedest akartuk elkerulni, ami pont nem hianyzik olyankor. Nem volt nagy poggyasz, a nagy kezi meretet nem erte el, a kicsitol volt picit nagyobb, es csak az az egy volt. Azt mondtak hogy priorityval oke. Az a baj, hogy nyolc roffel mer a wizz, itt igy, itt ugy, ahogy epp kedvuk tartja.

enne mi? 2016.06.18. 11:07:34

Jó reggelt. Nem tud valaki olyan utazási irodát Budapesten, ahol esetleg van egy WizzAir-es csomagméret-ellenőrző dobozka? A saját bőröndöm épp a fogantyúk és a görgők miatt necces...

lol7 2016.06.26. 16:07:04

"Ami azért furcsa, sőt valójában nagyon szomorú, hogy a reptéren senkinek eszébe sem jutott segíteni a néninek."

Mi ebben a furcsa? Amikor egy nagy csoport ember direkt oda se néz ha le akar fújni a cigány gázsprével, akkor miért pont egy mamzer nyafogása a pultnál lenne furcsa? Örüljön hogy nem kiabáltak rá hogy minek tartja fel a sort, más is sietne. ^^

Másnak a csomagját elrakni? Jól van a cikkíró? Így kezdődnek a drogos lebukóemberek sztorijai is. És ha nem is drog, de akár tiltott szmötyi / akármi is maradhat benne, átvilágítás után a jófej segítőt basszék meg, mert a mami "nem tudta" hogy nem szabad. Szóval ilyet elvárni nemcsak naivitás, de bunkóság is, miért kéne másnak szívnia, bajba kerülnie helyette?

Amúgy meg ha celebmami, fasztcigánykodik itt a fapadossal, nem futja rá a gázsiból?

lol7 2016.06.26. 16:14:51

@utaznek: 200 utast egy nyanya miatt?Aligha. Eddig is tudta róluk mindenki hogy cigánykodnak, mégis velük utazott. Ezután is. Ami olcsó az olcsó, itt már megszokott a balkáni kiszolgálás, nem fog senki meglepődni, egy egész ország épült erre.

Segíts csak a nyanyáknak nyugodtan, én biztos nem fogok. Amikor kellett volna, egy se adta át nekem a helyét 2 hónap alatt, amikor úgy hőztam magam után a lábam mint a Terminátor (dolgozni meg ugye akkor is kell), hát azóta igyekszem viszonozni a kedvességet. Felőlem aztán ott gebedhet meg mindegyik. Persze nemcsak a mamzerek, de a többi legalább nem várná el hogy átadjam a helyem, stb.
süti beállítások módosítása