FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Nahát, pöccre fizet fejenként 250 euró kártérítést a Wizz

2015.12.23. 02:49 Fillér B. Gusztáv

A késések és törlések után járó kártérítéseket előszeretettel sunnyogják el a légitársaságok, most végre azt láttuk, hogy a Wizz Air nem próbált hárítani, vagy alkudozni, pöccre fizetett 250 eurót. Persze tök egyértelmű volt a helyzet, aki eljutott odáig, hogy kéri a pénzt, azzal már hiába vitatkozott volna.

A december 26-i isztambuli járattal két olvasónk, illetve barátunk is ráfázott, a Wizz Air az időpont előtt 12 nappal döntött a törlésről. (Egyikük már eleve egy másik törlés miatt kérte ezt a járatot, másodszor cumizott.) Elég nagy szívás ez az utasnak, főleg, ha tovább repül mással Ázsiába, vagy bármi egyéb ok miatt nem jó neki a másnapi járat, amire átfoglalta az utasokat a Wizz. Viszont 14 napon belüli törlésnél az uniós szabályok értelmében jár útvonalhossztól függő kompenzáció, ami Isztambulnál 250 euró.

Csakhogy az ilyesmit nem szeretik kifizetni a légitársaságok - nem csak a fapadosok. Különösen azóta, hogy egy európai bírósági ítélet nyomán a három órán túli késések is törlésnek minősülnek. Ha az utas kéri a zsét, először leszarják, nem válaszolnak. Aztán általában vis maiorra hivatkoznak, majd ha látják, hogy a júzer felkészült és kitartó, alkudozni kezdenek, s gyakran csak peres fenyegetésre adják be a derekukat, sokszor - ha éreznek esélyt, hogy a bíróságon megáll a rendkívüli körülményekre hivatkozás - arra se. De ez nem elsősorban az ő saruk, az uniós szabályozás irreális, ha mindenki önmagától betartaná, irgalmatlan extra költséget jelentene a cégeknek. Az EU meg csak meghozta a szabályozást, verte a mellét, hogy milyen fogyasztóbarát, de ellenőrzés nuku, pontosan tudják, mekkora sunnyogás lett a dologból, de nem foglalkoznak vele.

De visszatérve a konkrét esetre, az igényt bejelentő utasoknak a Wizz két nap alatt jelezte, hogy jogos, hova kérik a gempát?  Ez korrekt, így kellene lennie mindig. Nem tudjuk, mi áll a jófejkedés mögött, csak sejtjük, hogy ez egy túlságosan is egyértelmű helyzet, nem lenne értelme a szívózásnak. Mikor jött az értesítés a törlésről? Nincs vita. Egy hosszú késésnél meg lehet magyarázni, hogy nem tehettek róla, a járat indulásának napján bekövetkező törlések egy része is külső körülményekre (pl. időjárás, madárraj) vezethető vissza, ha meg nem, akkor is ezt állítják. Egy utas nehezen fogja például azt bebizonyítani, hogy azért nem ment a gép, mert nem jött össze a személyzet.

A mostani eset tanulsága az is, hogy szólni kell, verni a tamtamot. Tuti, hogy az isztambuli járat utasainak a nagy része tudatlanságból, információhiányból nem fogja kérni a pénzt, megelégszik azzal, hogy visszakapja a jegy árát, vagy átfoglalják egy másik járatra. A törlésről szóló mailben a Wizz persze nem szól arról, hogy mi jár, nem is törlésről beszél, hanem menetrendváltozásról. Pedig ez kamu, másnapi létező járatra tesznek át, a tárgynapi kimarad, ez törlés. Valószínűleg úgy gondolják, hogy aki ezek után tisztában van a helyzettel és jelentkezik a kárpótlásért, azt már nem tudják a kamuval lekoptatni, inkább fizetnek.

A lényeg tehát, hogy az utasjogokat mindenki ismerje és ha beleszalad olyanba, ami után kárpótlás jár, keményen és kitartóan jelezze a szolgáltató felé.

5 komment

Címkék: kártérítés utasjog Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr588193130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Basilisk Captain 2015.12.23. 14:27:52

""Viszont 14 napon belüli törtésnél az uniós szabályok értelmében jár útvonahossztól függő kompenzáció, ami Isztambulnál 250 euró.""

(törLésnél, útvonaLhossztól)

Tehát még egyszer. Múltkor már írtam: NEM a törlésnek kell 14 napon belül lennie, hanem a TÁJÉKOZTATÁSNAK! Simán törölhetik pl. a február 2. utamat most, de ha arról január 30-n kapom az emailt, ugyan úgy jár a 250€, mert NEM tájékoztattak.

Viktor0 2015.12.24. 05:25:24

Sziasztok, ha valaki elakad a kártérítéssel én őket javaslom: kesettarepulo.hu/

bkkzol 2015.12.24. 08:36:01

Miert kellett ezt nagydobra verni?! Azota mar biztos kidobtak azt/azokat a dolgozokat akik ezt csinaltak. Ha semmi szivatas, szemetkedes akkor annak menni kell ettol a cegtol! Nem fer ossze az emberi viselkedes a ceg ideologiajaval.

gedeon bácsi a nők bálványa 2015.12.24. 14:28:29

Anno nekünk a www.flight-refund.eu segített amikor a Wizzair próbált meg bohóckodni a kifizetéssel.

Bob1899 2015.12.25. 06:15:05

@gedeon bácsi a nők bálványa: ők is adnak egy fix összeget, mint az aimtoclaim?
süti beállítások módosítása