Reggel felszállunk a repülőre, megnézünk egy kafa várost, aztán este hazaszökkenünk, saját ágyunkban alszunk. Elég egy pici csomag, nincs szállásköltség és pár ezer forintból eljuthatunk zseniális helyekre is. Élménybomba nem csak kispénzűeknek: nagymamát megreptetni, új csajnak vagizni is kitűnő lehetőség. Igen, fárasztó hajnalban kelni és kellhet némi rutin ahhoz, hogy a repülőn például aludjon az ember, ez teljesen egyéni. De ha legalább 7-8 órát a célállomáson tudunk tölteni, más ellenérv hirtelen nem ugrik be - majd nyilván írnak az örök fikagép kommentelők.
Mi kell a tökéletes egynapos repüléshez: olyan reptér, ahova reggel is és este is megy gép Budapestről, a jegyár ne legyen több retúrban 10 ezer forintnál (na jó, Londonnál, Barcelonánál legyen 15) és legyen az adott reptér közelében olyan város, ahova érdemes elmenni. Kell még gyors és olcsó transzfer. Átnézve az aktuális menetrendeket és jegyárakat, ezeket találtuk.
Brugge, Lille, Brüsszel
A reptér Charleroi (Brüsszel-dél), a nagy újdonság az, hogy a jövő nyári menetrendben bizonyos napokon nem délután, hanem este jön visszafelé a pesti Wizz-gép, így napon belül is megjárható egyik kedvencünk, Brugge, melyet már önálló posztban is ajánlottunk. Európa fővárosa is megér egy napot, gyerekeseknek is jó program az Atomiummal, Mini Europe parkkal, villamosmúzeummal, brunyáló kisfiúval. Ha nagyon francia környezetbe vágyunk, a Flibco buszaival elérhető még 5-10 euróért Lille is a reptérről. Repjegy Charleroiba rendszeresen van 5 ezer forint alatt.
Milánó és környéke, Lugano, Como
A reptér Malpensa, a Wizz ma is több napon repüli reggel-este, jövő nyártól minden nap. Itt a közvetlen transzfer nem olcsó, ultra FB-knek ajánljuk a helyijáratú buszt Gallarate vasútállomásra 1,90 euróért, onnan lehet normál áron vonatozni bármerre. (Überultra fillérbaszók menjenek át a terminálok között ingázó ingyenes busszal a kettesre, onnan csak 1,30 euró a jegy.) Kedvencünk a környékén természetesen Lugano, róla is született már poszt, de Milánó is pont az a város szerintünk, mely egy napot ér meg, nem többet. Como is lehet tökéletes félnapos program, de persze ha van idő és pénz, heteket el lehet tölteni a vidéken úgy, hogy gyönyörű dolgokat lássunk.
London
A járatsűrűség nagy, de 20 euró alatt nagyon ritkán van jegy. Akár Lutonba, akár Stanstedre érkezünk a reggeli géppel, az easyBus olcsón bevisz a városba, a dilemma annyi, hogy ha csak egy napra jövünk és azt szeretnénk minél jobban kihasználni, akkor több pénzért válasszunk-e gyorsabb, vonatos bejutási verziót. Ez este, amikor a hazagéphez indulunk, akár egy órás eltérést is jelenthet. Már a buszos verzióval is 7 tiszta óránk lehet London belvárosában.
A következő városokba nincs napi 2 járata egyik fapadosnak se, ezeknél néha megesik, hogy az egyik repül reggel, a másik este, ezeket lehet összekombinálni.
Róma
Ez a lehetőség már csak pár hétig él, akit érdekel, siessen. A mosatni nyári menetrendben ugyanis kedden és csütörtökön este 10-kor repül visszafelé a Ryanair. Kifelé délelőtt van Wizz, a 10 órás indulásnak általában örülünk, de egynapos kanyarnál úgy is felfoghatjuk, hogy 4 óra időveszteség. De még ezzel is, ha délután 1-kor Róma központjában állunk és este fél 8-kor kell csak visszaindulni a reptérre, szerintünk megér egy kanyart, ha akad filléres jegy.
Barcelona
A Wizz mindig reggel 6-kor indul kifelé, a gond az, hogy hazaútra nem nagyon van esti járat. De most például a nyári menetrend végéig hétfőnként 19.30-as a Ryanair barcelonai indulása, a reptérről pedig fél óra sincs vonattal a belváros, a napijegy pedig jó erre a vonatra is. Amúgy a téli menetrendben 16.50-kor van vissza a Ryan-gép, a jövő nyáriban 17.10-kor lesz, az egyéni megítélés kérdése, hogy ennyiért is érdemes-e kiugrani. Jegyek főidényen kívül akadnak 6 ezer körül, illetve alatt is, de nem olyan nagy számban, mint Charleroi-ba, vagy Malpensára.
Madrid
Itt a hazaút egyértelmű, mert a Wizz mindig este 8 után indul, ritkán van viszont kijutás reggel. A Ryanair frissen feltett jövő nyári menetrendje szerint viszont több napon is 6.30-as lesz a kifelé út, s mivel a metróval igen gyors az eljutás a belvárosba, a spanyol fővárosban is eltölthetünk majdnem tiszta 8 órát egynapos kanyar keretében. Sajna a jegyár kérdéses, egyelőre horror áron vannak, de majd csökkenni fog, résen kell lenni.
Futott még: Eindhoven
Van gép oda reggel, vissza délután, olcsó is, de semmi nincs a városban, ami miatt visszakívánkoznánk. Persze rétegérdeklődésűeknek (fasza kortárs művészeti tárlat, Philips villanykörtemúzeum, DAF kamionmúzeum) bejöhet. Arra kevés az idő, hogy Amszterdamig eljussunk. Akinek elég a repülés élménye, meg hang nélküli elektromos buszra izgul, esetleg csak akar egyet mászkálni egy modern belvárosban, annak is hajrá. Bizonyos napokon kora délután Debrecenbe is van vissza járat.
Utolsó kommentek