FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

A Ryanair is erőszakkal elszedi a kézicsomagot

2014.05.01. 14:39 Fillér B. Gusztáv

A felkészült fapados júzer az utolsó bötűig elolvassa a szabályzatot, pöccre betartja a csomagok méret- és súlyhatárát, majd azt gondolja, őt már nem érhetik meglepetések. Sokan aztán mégis dobnak egy jókora hátast, amikor azon találják magukat, hogy épp a gondosan összerámolt kézipoggyászukat kénytelenek a betonon széttúrni, mivel nem vihetik fel a gépre. Az előző posztban még csak az easyJet rém idegesítő gyakorlataként írtunk erről a procedúráról, de a napokban megtapasztalhattuk, hogy a Ryanair is bevezette ugyanezt.

A jelenség háttere annyi, hogy a feladott poggyászok fizetőssé tételével a szolgáltatók rászoktatták az utasokat arra, hogy kézipoggyásszal utazzanak, ez pedig olyannyira sikeres lett, hogy a kézibatyuk egyszerűen nem férnek fel a fedélzetre. A Wizz Air erre azt találta ki, hogy fizetőssé tette a kézit is, a Ryanair és az easyJet viszont ezt nem meri meglépni, ellenben a kézicsomagok egy részét lazán elveszi az utastól és átminősíti feladott poggyásszá – ezek mennek a gép gyomrába a mínuszba.

Az easyJet legalább jelzi, hogy mekkora méret felett van veszélyben a motyó, a Ryanair csak annyi infót bök a beszállókártyára, hogy „you may be asked to check-in your cabin bag”, vagyis megkérhetnek, hogy adjam fel. EasyJetes tapasztalataink szerint ez a gyakorlatban úgy működik, hogy a sorban hátrébb állókra csapnak le a beszállítást végző alkalmazottak és a Ryanairnél is ugyanezt láttuk a héten. Sokat nem cicóznak, szó nincs megkérésről, lényegében azt se mondják fapapucs, egyszerűen közlik, hogy a cucc nem megy fel a gépre, már teszik is rá a sárga cimkét a poggyászra és a beszállókártyára is.

Az utasnak még van pár perce, hogy kirámolja azt, amit semmiképp sem akar a gép gyomrába küldeni, mivel magának kell elvinnie a géphez a cuccot és ott leadni. A Ryanair pofás kis gyűjtőhelyet alakított ki a lúzerek motyóinak, ide kell letenni a csomagokat, mielőtt felszállunk a gépre.

ryanbagdrop2.JPG

 

Miért utáljuk nagyon ezt a rendszert? A kézipogyó lényege, hogy velünk van egész úton, fel tudjuk vinni a fedélzetre. Nem azért, mert vagizni akarunk a hernyózöld gurulóssal, amint végighúzzuk a repcsi folyosóján, hanem mert nem akarjuk, hogy kettétörjék a nagy dobálásban a kedves reptéri csomagrakodók. Másrészt ki a tökömnek van kedve esetleg még fél órát várni arra a célállomáson, hogy a szeretetett motyó megjelenjen a szalagon? Arról nem is beszélve, hogy a reptéri szarkák is előszeretettel dézsmálják a hirtelen elvett cumókat, tudják, hogy ezekben több a benn felejtett érték. Mi le akarunk szállni a gépről és húzni a pélóba de azonnal.

Szép dolog tehát az előzetes ülőhelyleosztás easyéknél és Ryanéknél, de ez a csomagelvétel olyan irritáló, hogy célszerű elkerülni. Erre az egyetlen legális megoldás az, ha kicsi kézivel megyünk, de miért tegyünk ilyet, ha épp az a két cég előnye, hogy a nagy is ingyenes? Lehet még a beszállító sor elejére állni, de van bunkó tippünk is. Mert mi is történik, ha azt mondjuk, nem adjuk? A kisasszony közli, hogy nincs visszapofázás, ő bizony viszi. Rendben, akkor jön a sunnyogós megoldás. Ha nincs rajta a címke a csomagon, akkor bizony felmehet a gépre. Kisasszony elégedetten el, aztán egy mozdulat a sárga cetlit lepattintani a csomagról és a beszállókártyáról.

136 komment · 1 trackback

Címkék: kézipoggyász Ryanair easyJet

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr916102166

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Visszavágás a fapadosoknak - megoldás a poggyászköltségekre 2014.05.03. 05:48:45

[UPDATE: találtam egy másikat, az _kicsit_ szebb és praktikusabb is.] Elég sokaknak szokott problémája lenni azzal, hogy a legtöbb fapados társaság (a nagyon olcsó jegyárakhoz kiegészítő bevételként) elég drágán adja a feladott poggyászt, a kézi poggyá...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2014.05.02. 11:38:49

@emzéperiksz: EZ CSAK BUDAPESTEN MENO, harmadszor is leirom :) NEM a legitarsasag hibaja.

Londonban pontosan ez tortent amit leirtal, ugyanugy Ryanair. Nem fert fel a csomag, kerestek neki helyet, beraktak "valahova hatra", mert jogosult vagy felvinni ingyen, bennevan a jegyarban, nem kerdojelezik meg suttyo balkani modon lehuzva.

2014.05.02. 11:42:52

@emzéperiksz: NEM MINDENKI egyhetes nyaralasban gondolkodik; vannak uzleti utak (igen, egyes cegek hasznalnak fapadost, nem csak business class nagyokat), parhetente ingazok. Latom, TELJESEN elkepzelhetetlen szamodra, hogy valaki mashogy utazik es ezert elvarja, hogy ne kelljen a kis csomagjaert fizetnie :)

Ja de TE viszel bort is, ugy mar ertheto az egesz!!! Most kezdek filozni, hogy ennyire hulye vagy a boroddal, vagy csak ennyire ugyes troll? :D Mindket esetben gratulalok :)

emzéperiksz 2014.05.02. 11:44:59

@Whave: nem vagyok éppen kitartott, viszont én is boldogan degradálom a fillérb..ó pasik véleményét. Volt már szerencsém utazni ilyennel, aki közölte, hogy neki elég a kézipoggyász, aztán végül az én bőröndömbe csomagolta a túrabakancsát meg a dzsekijét, visszafelé meg még az ajándék bort, sajtot is. A poggyászdíjba persze nem szállt be.

Sheriff az égből 2014.05.02. 11:45:08

En kibasznam az osszes csomagtartot a repulo belsejebol es fustelszivot raknek be, hogy lehessen dohanyozni. A max csomag amit engednek az egy ritikul vagy autos taska lenne, es a bejaratnal kotelezo ruhatart vezetnek be.
Nem ruhellek semmit jobban mint a barmokat akik mihelyst talajt fogott a gep mar allnak fel, tulakodnak, lokdosodnek, kabatot cibalnak, taskakkal hadonasznak.
Ugyhogy inkabb oruljetek, hogy nem en csinalom a szbalyokat.

emzéperiksz 2014.05.02. 11:47:21

@Whave: Átszállós, pár napos üzleti útnál én sem adom fel, ha nem muszáj. Nem átszállós útnál nem félek annyira, hogy elveszik, szerintem csak a transzfer veszélyes. Üzleti úton viszont még nem voltam fapadossal.

2014.05.02. 11:52:03

@emzéperiksz: Megprobalom mashogy tagolni, rovidre fogni, hogy ertsd.

Te altalaban utazol (ezek szerint). En altalaban kozlekedek. Masok az elvarasok. En ezt felfogom. Te nem.

Megertem, ha teged zavar, ha mas a te taskadat tomi tele, ne hagyd. Ertsd meg, hogy engem zavar, hogy elvehetik az eloirasnak megfelelo taskamat ha nem sikerul a sor elejere allnom, mert a balkanon mertem tolteni par napot es ott igy mennek a dolgok.

emzéperiksz 2014.05.02. 11:52:14

@Whave: Malagáról hogy a fenébe ne vinnék haza bort?

emzéperiksz 2014.05.02. 11:53:45

@Whave: Megértem az álláspontodat. Az viszont még mindig nem tiszta, hogy ilyenkor fizetni is kell, vagy csak egyszerűen nem lehet a kezed ügyében a bőröndöd cca. 2 órán át.

2014.05.02. 12:00:12

@emzéperiksz: Mult heten a Wizz hatarozottan elkerte a 40 eurot a cimboramtol a 2mm-re kilogo fulert (fotot is csinalt rola, panaszat leszartak :) ). Amikor parral mogottem allokat szivattak a Ryanaires regi idokben (az augusztusi facelift elott sokkalnagyobb volt a szigor), ott 40 font volt, ha nem volt epp 40 eurod - kellemes kis konverzios rata.

Szoval persze, fapadosnal fizetni kell. Budapesten ennek a valoszinusege tobbszoros. :)

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:00:28

@char_le_roi: a feladott poggyasz ara nem jaratfuggo, ahogy en eszrevettem, hanem mindig fix ar.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:01:22

@emzéperiksz: nem kell fizetni a cikkbeli esetben.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:01:36

@Whave: Engem általában zavar egyébként az a mentalitás, hogy tülekedni kell a reptéren, hogy a bőröndök miatt télen nem fér fel az ember kabátja a csomagtartóba, hogy a sok csomag miatt lassan megy kiszállás.
Kulturáltabb megoldásnak tartom a poggyász feladását, tisztában vagyok vele, hogy pénzbe kerül, de lényegesen kényelmesebben, és kevesebb kötöttséggel utazhatok így. Voltak már olyan tapasztalataim, hogy nem fértek be a literes zacskóba a kozmetikumaim, folyadékaim, vagy több mint tízféle volt nálam, és dobhattam ki valamit. Nem szeretek kidobni sem parfümöt, sem kontaktlencse-folyadékot, sem szemránckrémet. Én a poggyász díját már bekalkulálom a jegy árába.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:02:38

@Sheriff az égből: az miert lenne jo ha lehetne dohanyozni?.. Ne mondd mar nekem, hogy azt a par orat nem lehet kibirni...

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:02:47

@emzéperiksz:
RYR ingyenesen teszi le a gép aljába, ilyenkor nem kell fizetni. :)
@Whave: ja értem, hát igen 40€ a sarc, ha nagyobb a csomag.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:04:00

@ex-dr. vuk: Akkor meg mire föl megy a balhé? Teljesen bevett gyakorlat volt ez mindig olyan járatokon, ahol sok a csomag és kicsi a hely. Nem a fapadosok vezették ezt be, nemzeti légitársaságok is csinálják évtizedek óta.

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:04:48

@ex-dr. vuk:
Akkor nézz meg egy Budapest-Malaga júliusban, Budapest-malaga november, akkor egy Budapest-Varsó július ,majd Budapest Varsó november. Garantálom, hogy mindig más a feladott pogyó ára, és nem fix ;)

2014.05.02. 12:06:53

@emzéperiksz: szerintem aki akkora paraszt hogy tulekszik, az csomag nelkul is tulekedne. A sok csomag miatti lassabb kiszallas meg mindig gyorsabb, mint ha varnom kene a szalagnal 15-20 percet, szoval ne ezzel ervelj, ha ott hajlando vagy varni :) En is szeretek kenyelmesen utazni, de egyszeru "nemnyaralos" kozlekedesre elvernek evi 80-120e forintot, ha mindig feladnam a csomagom, ennyit igenis sajnalok ra.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:08:44

@char_le_roi: Még annyi a kérdés, hogy ilyenkor hogy adják vissza? Kiteszik a szalagra, vagy visszakapod kézbe a kiszállásnál. Mert ha kézbe visszaadják, akkor nem érdemes parázni a laptopok és hasonlók miatt sem, mert dobálás olyankor nincs.

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:11:53

@emzéperiksz:
ezt nem tudom. nem utaztam velük, mióta ez a szabály.
Ha cikkeket nézem, akkor a szalagnál kapja vissza az ember és nem a gép lépcsőjénél.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:17:07

@Whave: Ez attól függ, mennyire kell pisilni :) A szalag mellől el tudok menni a WC-re, a gépen, amikor már leszállt, nem nagyon.
Én amúgy az utolsók között szállok le általában, úgysem nyerek semmit azzal, ha tolakszom. A busz nem visz be hamarabb a terminálba, a csomagomat nem kapom meg előbb, semmi értelme. Ülök a helyemen, amíg ki nem tisztul a folyosó.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:18:57

@char_le_roi: Akkor viszont a törékeny műszaki cuccot, pénzt, iratokat tényleg érdemes lehet kiszedni.

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:27:03

@emzéperiksz:
Igen a buszos kiszállításnál különösen vicces a tolakodás. :) Utolsóként leszállva a gépről az ajtónál lehet állni a buszon, így elsők között lehet a terminálba érni. :)

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:28:04

@emzéperiksz: gondolom mert van aki nem szeretne mondjuk a laptopjat a csomagtartoban, majd repteri illetektelen kezekben latni.
Ez azert ertheto.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:29:17

@char_le_roi: legitarsasagfuggo gondolom, pont egy eve voltam malagaban, de mar nem emlekszem mennyi volt :)
angliaba/-bol jarok sokat, ott pl. mindig ugyanannyi volt wizz-en es easyjeten is, akarmikor mentem.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 12:29:52

@char_le_roi: a gepen meg nem tudod, hogy buszos lesz-e...

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:33:46

@ex-dr. vuk:
Ablak nincs a gépen?. . Pestről/re meg sokat utazom, így állóhelyekből tudom, hogy gyaloglás, vagy buszozás lesz, de én egyiknél sem szoktam tolakodni, mert minek...

Basilisk Captain 2014.05.02. 12:37:38

@ex-dr. vuk:
wiccer: Augusztus, londonba: 9000 a feladott / út , november : 6000/ út.
Malaga: augusztus: 10500 / út. November: 7500 / út.

Szóval ne mondj ilyet, hogy ugyanannyi ;)

JohnHenry 2014.05.02. 12:40:32

végigolvastam a kommenteket, kijött rajtam a gyomorideg, ősszel Lufthansával megyek átszállással Párizsba, rettentően örülök, hogy mindenféle fapados megoldást alapból elvetettem.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:43:18

@ex-dr. vuk: 90 százalékban buszozást szoktam kifogni, az utóbbi öt évben szerintem egy kezemen meg tudom számolni, hányszor volt, hogy csápra tették a gépet, amin utaztam. 15-20 éve szinte mindig csápról mentem, amikor utaztam.

emzéperiksz 2014.05.02. 12:47:55

@ex-dr. vuk: Laptoptáskás laptopot azért nem igen vesznek el senkitől szerintem, hogy túl nagy lenne. Ki kell ilyenkor szedni a csomagból, amit féltenek, és kész. Vagy eleve úgy kell csomagolni, hogy szükség esetén könnyen ki lehessen venni az ilyesmit, pl. egy reklámszatyorba össze kell rakni a kivevős pakkot.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 13:09:18

@char_le_roi: tolakodni nyilvan baromsag, barmelyik esetben

ex-dr. vuk 2014.05.02. 13:11:58

@emzéperiksz: ez igaz, de mivel csak egy kezipoggyaszod lehet, ezert a laptopod abban van a tobbi cuccal egyutt.

emzéperiksz 2014.05.02. 13:12:25

@JohnHenry: Hááát, sok sikert. Egyszer voltam Párizsban Lufthansával, közvetlen járattal mentem, az átszállást kerülöm, mert könnyebben elvész a csomag.
Nekem nem volt jó élmény a párizsi lufthansás út, bár lehet, hogy inkább a reptér hibája mindez. Kb. egy órája leszállt már a gép, mire kiértünk a terminálba. Először a lépcsővel bénáztak kb. 20 percet, mire oda tudták tolni az ajtóhoz. Aztán a bezárt buszban vesztegeltünk a terminál ajtaja előtt másik 20 percet, mert addig senkit sem engedtek leszállni, amíg a szomszédos ajtónál álló buszba be nem szállt mindenki.
Visszafelé meg a csomagom túlsúlyos lett, és hiába pakoltam ki belőle dolgokat, csak még nehezebb lett. 28 kiló volt először, kivettem a görkorimat, lett belőle 30 kiló. Kivettem két könyvet, 31 kiló lett. Tiszta szürreál. Mindegy, valahogy sikerült megoldani.

ex-dr. vuk 2014.05.02. 13:12:59

@emzéperiksz: na kozben elhamarkodtam a kuldest, szoval ja, ezt csak ugy lehet, ha van egy kulon nejlonszatyrod vagy valami, amibe ki tudod venni azt, ami kell.
De az egesz akkor is gaz, hogy a sorban allva nekiallsz szetszedni a gondosan osszerakott cuccodat.

piszkosfred 2014.05.02. 13:15:22

En a minap repultem Ryanair-rel es ott pl a hangosbemondon kozoltek, hogy tul sok a kezipoggyasz ezert onkenteseket keresnek akik hajlandoak a csomagjaikat a gep gyomraban utaztatni. Nem volt kotelezo, aki jofej volt es nem volt nagyon torekeny a csomagja odaadta. Kulturalt volt.

Basilisk Captain 2014.05.02. 13:22:57

@piszkosfred:
áh, ilyen nem lehetett, hát a cikk címe is : " A RYANAIR IS ERŐSZAKKAL ELSZEDI A KÉZICSOMAGOT!!!4444!!"
:)

emzéperiksz 2014.05.02. 13:23:36

@ex-dr. vuk: Kulturáltabb lenne a dolog, ha úgy menne, hogy kirakod egy kiskocsira, amiről bepakolják a gépbe, majd a leszállásnál ugyanolyan kiskocsiról felveszed. Amikor tőlem Lufthansánál pl. elvették a kis bőröndömet, így csinálták.
Egyébként láttam olyat is, hogy csápos leszállásnál egy külön szalagon jöttek meg a törékeny tárgyak, babakocsik, nem a dobálós szalagon a többi cuccal.

uki 2014.05.02. 13:31:56

@JohnHenry: Lufinal is jartam mar ugy hogy amikot nem fertek el mar a gepen a kezipoggyaszok akkor lepakoltattak egy reszuket a gepbe. Termeszetesen ingyenesen. Egyebkent a tisztelt uzazokozosseg is megeri a penzert mert egyesek akkora borondoket akarnak felvinni a gepre hogy az csuda, aztan meg megy a csodalkozas ha nem engedik fel. Szoval ez egy elegge ketoldali jatek. Az termeszetesen igaz hogy egy fapados szigorubban tartatja be ezeket az eloirasokat, mert tudott hogy nekik ez komoly plusz bevetelkenek szamit. Cserebe a jegyar is olcsobb mint egy hagyomanyos legitarsasagnal. Erdemes a hagyomanyos tarsasagok ajanlatait is megnezni, mert ha mindent beleszamolunk egy fapados arba neha igen i tudnak versenykepesek lenni.

flea 2014.05.02. 14:04:12

Na ezért megyek én Wizzairrel, és ha nem viszek feladott csomagot, akkor megveszem a nagy kézit, ha meg viszek, marad a kicsi.

(Ráadásul ilyenkor nem schengeni járat esetén első sorban ülésre is úgyis érdemes beruházni, hogy akik úgyis a csomagjukat fogják várni, ne tolakodjanak eléd a határellenőrzésnél. Azzal pedig elsőbbségi is jár, probléma megoldva.)

flea 2014.05.02. 14:06:12

@uki: Apró pontosítás: nem a fapadosnak éri meg, hanem a földi kiszolgálónak, mert a kapunál beszedett bünti jó része hozzájuk vándorol.

Ezért van az, hogy az egyik bőröndömet Lisztferihegyen MINDIG belerakatják a méretezőbe (belefér), Lutonban viszont soha, pedig onnan aztán csak fapadosok mennek.

2014.05.02. 15:21:15

Nekem a hátizsákom sem nagyobb mint egy kézipoggyász, mégis fel kell adnom a túrabotok miatt. Valóban idegesítő, hogy még egy neszeszer méretű kézipoggyásznak sincs elegendő hely, ha az ember nem tolakszik.
Régebben én is repülővel jártam haza, de épp a csomag miatt kezdtem vonatozni, a Titán bőröndöm elgurul úgy hogy félkézzel eltolom, pedig közel a 40kg, a laptop tatyóval,vihetem a kutyám, az ásványvizem, sőt ha hálókocsi akkor még a kávét is ágyba hozzák.
Repülni, csak ha nyaralni megyek, akkor meg mindegy, nincs sok csomag.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.05.02. 17:00:44

@Turchi: Ha egyszer ingyenes, akkor mire föl a rinyálás? Te is beláttad, hogy fejenként egy kézipoggyásszal is nagy a zsúfoltság.

Jobb lenne, ha a másodikért fizetni kellene és úgy menne a gép gyomrába?

Basilisk Captain 2014.05.02. 17:09:44

@flea:
aha tehát fizetsz a nagyért a wiccen, itt meg ingyen viheted a nagyot, de nem mész velük, mert nagyon kis eséllyel elvehetik. hát grt.

Globetrotter2014 2014.05.02. 17:10:50

@CYR: a duty free már egy ideje engedélyezett náluk is. Gonodolom az egész bizniszt finanszírozó reptér szólt hogy ne velük xesszen ki a Ryan.

Értem hogy túlkereselet van az (ingyenes) kázipoggyűszra. de ez a koncepció része, és ezt pont a Ryannek köszönhetjük.

Cserébe a Ryan reakciójában volt korrekt rész is: a leadandó poggyász már nem kerül egy vagyonba (legutóbb 15 EUR/járat priority boarding is járt hozzá).

Viszont aki leadja a csomagját Fhegyen az számítson rá hogy megdézsmálják. Hihetetlen hogy ezt évtizedek óta nem tudják kiirtani.

Ha ez kzben törtnik akkor nem szabad semmi értékeset sem benne hagyni

PomberMaci 2014.05.02. 17:19:55

Gyönyörű... ez az igaz kecskebaszó proli tempó.

Eleve szinte ingyen akar utazni (mert a repjegye áráért autóval vagy akár vonattal az országhatárig nem jut el), kézipoggyásznak képzeli az 50 kilós bőröndjét és handabandázik fillérbaszásról meg hasonlókról.

Rendes légitársaságokkal kell utazni és nem pedig ilyen szarokkal.

prunoki 2014.05.02. 17:20:15

Érdemes olyan kézipoggyászt vinni, amit be tudsz rakni adott esetben az előző ülés alá, akkor nem kell fent helyet keresni. Illetve én vállra vehető sporttáskát viszek kézinek, emiatt még:

- soha nem szórakoztattak a kerettel
- soha nem rakatták be alulra
- mindig mindenhova be tudtam passzírozni
- szinte mindig túllépi a súlyhatárt, de senki se akarja lemérni (laptoptáska, külső vinyók, tápegységek, miezmás, nehéz)

Cserébe nem húzom, hanem vállon viszem.

Legutóbb nálunk is számolták az utasokat, 90 utas után matrica.

Azóta nem utazok Wizzair-rel, hogy nem kevés pénzért kijavíthattam a tévesen apám helyett a saját nevemre foglalt jegyemet a rendszerükben. Azelőtt 4 évig folyamatosan Wizzair-rel repültem, családi szinten kb 4-5000 EUR-t költve. Most a Ryanair-nél költöm el a pénzt, ha a Wizzair tönkremegy, táncolni fogok a temetésén.

Globetrotter2014 2014.05.02. 17:26:04

Egyébbként nem tudom feltűnt-e de mintha a fapadosok elkezdték volna emelni a színvonalat és csökkenteni az eszement lenyúlást. Pl a Ryannél már szoktam kaját venni, pláne ha gyerkőccel megyek. 6 eurós lunchbox egész jó szórakozás.

A poggyász 15 EURért is rendben volt. Régen az ilyet 50 eurókért mérték. Ezért is akarta mindenki felvinni a legnagyobb bőröndöt amit felengednek. És a sztyuvik se akkora taplók, plusz rendes magyar pilóták (sose értettem miért de magyar pilóták igen jók, ezt több Lufthansa és más nem fapados jráaton szerzett tapasztalatom tükrében állíton).

Szóval azért ez is pozitív trend.

Basilisk Captain 2014.05.02. 18:08:01

@prunoki:
Pontosan ezen indokok miatt viszek én is mindig hátizsákot .

flea 2014.05.02. 18:26:03

@char_le_roi: ha jól látom, nem "nagyon kis eséllyel" veszik el. De nem is elsősorban pénzügyi megfontolásból vagyok (pillanatnyilag legalábbis) Wizzair-hívő, hanem mert
(1) sokkal jobb időpontban járnak oda, ahova repülni szoktam (London), mint a többi;
(2) mivel bevállalták a "kétféle fedélzeti csomag van" szabályt, nem tart egymillió évig felszállni a gépre és nem kell azt hallgatnom, hogy a sor végén érkező ügyeskedő vitatkozik az utaskísérővel, hogy neki joga van 48 kisszatyrot és női táskát felhozni, mert blablablablablablabla; így nem is késnek annyit, mint az easyjet állandóan, valahányszor rájuk fanyalodtam;
(3) lehet náluk legelöl ülni, elsőként kiszállni és máris a transzferen teremni.

Nekem simán megéri azt a párezer forintot, hogy összességében közel 1 órával kevesebb a szívás induláskor meg érkezéskor.

Nem mellesleg az easyjetnél az esetek 99%-ában így is olcsóbban jövök ki.

flea 2014.05.02. 18:27:41

@ZF2: nem mondod. Ha sok ilyet hallok, a végén még elgondolkodom rajta, hogy egyszer kipróbáljam a Ryanairt. (Az elmúlt 5 évben amit hallottam róluk, mind csak abban erősített meg, hogy jobb, ha a levágott lábkörmömet se bízom rájuk, nemhogy a csomagomat, pláne az életemet.)

flea 2014.05.02. 18:32:14

@char_le_roi: különben nem értem, hogy mihez gratulálsz. Pusztán pénzügyi megfontolással is: ha feltételezem, hogy a Wizzair és egy másik társaság ugyanakkor ugyanannyiért visz ugyanoda, és választhatok, hogy nem fizetek a kézipoggyászért, de akkor esetleg egy csomó időmet el*****k azzal, hogy a csomagtérbe küldik a cuccomat, valamint kockáztatják annak épségét (ez Budapestre érkezéskor sajnos egyáltalán nem elhanyagolható valószínűség, biztos tele a reptér frusztrált ex-Malév-GH-sokkal), vagy fizetek és akkor ez biztosan nem történik meg... utóbbi egy biztosítás jellegű tranzakció, és attól függően, hogy mennyit ér forintosítva az időd és a nyugalmad, nagyon is megérheti.

2014.05.02. 18:47:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kedves Kovácsné! Nem én rinyáltam ha nem tűnt volna fel. Én nem járok fapadossal. Azt írtam hogy hülyeség volt bevezetni a 2 kézipoggyászt. Szövegértés, több tisztelet!
Neked is szép napot!

2014.05.02. 18:48:24

Nekünk Lufhansa-nál játszották el ezt, mivel nem jelentett problémát nem szóltam semmit. Ha mindenki, mindig így tenne, ez nem lenne ügy, persze sokan gondolják, hogy a low-cost jegyükért ők kiskirállyá válnak arra a pár órára, pedig inkább örülni kéne, hogy
az átlagembernek is elérhető a repülés és ilyenkor kell kompromisszumot is kötni néha.

PannonBoy 2014.05.02. 18:49:24

Elég érdekes gyakorlat a légitársaság részéről, de azért lehet ellene védekezni, a feladott poggyásszal. Abba mehetnek a ruhák és az egyéb, magas értéket nem viselő tételek. A kézipoggyászba meg mehetnek az értékek és az út során szükséges tételek.
Ami nagyon rossz, hogy az emberek megrohamozzák a gépet és tülekednek, csak hogy hamarabb érjenek fel. Leszálláskor ugyanez, mindenki nyomakodik a kerekes bőröndjéért. Miért nem képesek azokat feladott poggászként vinni? Kultúra nulla.

A WizzAir ettől függetlenül nem lenne rossz, ha lehetne helyet foglalni (az előbb említett özönlés miatt), illetve, ha nem késne folyamatosan. Gondolom, ezt a MÁV-tól tanulta.
Többször is utazom London - Budapest között, de eddig még soha nem sikerült időben elindulnia, mellesleg a durvább késéseket pont a Budapesti indulással sikerült begyűjtenie.

Visszatérve a poggyászra, szerintem vagy csökkenteni kellene az engedélyezett méretet (így mindenkié felférne) vagy növelni kellene a cabin bag árát (így kevesebben vennék igénybe). Ez sokkal igazságosabb, hiszen tervezhető, mintha véletlenszerűen a kabinos poggyászt feladottá minősítenék át.

Persze, aki biztosra akar menni, az kis kézipoggyázban viszi a műszaki cikkeit.

Darth Revan 2014.05.02. 20:12:34

Eleg surun utazom a Ryanairrel is, es soha nem tapasztaltam olyat, hogy "eroszakkal" elszednek a csomagot.
A multkor is utolsok kozott szalltam fel, akkor megkertek, hogy agyjam le a taskam, de mondtam, hogy nem, mert ertekes es torekeny holmi van benne. Elfogadtak a valaszt es talaltunk neki helyet a gepen.

De elore figyelmeztetnek, hogy limitalt hely all rendelkezsre, igy elofordulhat, hogy a csomagodat fel kell adni. De amiota van a 2ik ingyen taska, fel tudsz keszulni, hogy az ertekeket abba rakd.

Dernovics Laszlo 2014.05.02. 21:53:26

Lassan elvarjatok hogy nektek fizessen a legitarsasag hogy velük repültök. Szanalmas.

bes3 2014.05.02. 23:25:46

Nem értem ezt a gurulós-bôröndöt-az-utastérba mozgalmat, illetve azt nem hogy miért forszírozza a Ryan is, meg a többi is.... lassítja a kiszállás-beszállást, és NEM fér el annyi bôrönd ahány utas fel akar szállni. Repültem már olyan járaton ahol ezeket az el nem férô cumókat a hátsó vécében tornyozták fel, persze akkor meg a vécéhez alakultak ki sorok.

Legyen arányosan ugyanannyi feladott csomag kilója mint a fedélzetié (kivéve az elôttünk lévô ülés alá beférô tatyó, abba belefér a laptop, iratok, pénz, gyógyszer, papírzsepi és intimbetét), és akkor megoldódik magától a probléma

2014.05.03. 00:50:52

aki fapadossal utazik, sikeres ember nem lehet...

Akarom mondani, hogy rendes tarsasagok alig valamivel tobbert megkimelnek az ilyen es ehhez hasonlo nyalanksagoktol. De 5 centert meg kell b**** anyankat. Braco, csak igy tovabbb. Homarra ne felejtsetek el kirakni :)

rooklin 2014.05.03. 01:06:47

@Whave: "Ertsd meg, hogy engem zavar, hogy elvehetik az eloirasnak megfelelo taskamat ha nem sikerul a sor elejere allnom, mert a balkanon mertem tolteni par napot es ott igy mennek a dolgok."

Valld be, legbelül azért örülsz hogy balkánozhattál egy jót, te ekezetmentes világpolgár.

Véletlenül se érdekeljen, hogy a fedélzeten annyi hely van poggyásznak, amennyi. Ezen a tényen az öntudatoskodásod sajnos nem változtat. Ha azt akarod, hogy az előírásoknak megfelelő méretű bőröndöd biztosan felférjen, akkor azt egyféle módon tudja garantálni neked a légitársaság: megfelezi a maximális megengedett méretet. Akkor lesz hely a sor végén állóknak is, és nem kell majd szegényeknek, jaj, ingyen feladni a rohadt bőröndjeiket. Persze te akkor is rinyálni fogsz.

A balkánozás annyiban jogos, hogy néhány magyar járaton kívül én még nem láttam olyat, hogy megtelne az utastér csomagokkal, de az mégiscsak röhej hogy te mindezt a probléma részeként teszed.

Sandor Akarki 2014.05.03. 01:11:20

@arsenal71:
"Ha a BKV két percet késik mát beírnak az újságba."
Na, abban igazad van, hogy ezek egy fokkal sem jobbak a busznál. Igazából még szarabbak is, onnan ha sok az utas vagy unod akkor leszállsz, repgépen meg kb. fogoly vagy.

Cervisia 2014.05.03. 01:47:21

@char_le_roi: Hát inkább kifizetem a nagy kézipoggyász árát, mint hogy azon aggódjak leviszik-e a gép aljába..

Basilisk Captain 2014.05.03. 09:49:04

@Cervisia:
De mi a f*szt kell azon parázni ha leteszik. Mi van akkor ha leteszik? Ott a másik INGYENESEN felvihető kisebb táska, abba bele kell tenni az értékeket és ennyi. De akkor fizess a wiccecskének 5-6000 Ft/ irány a nagy kéziért. Gratulálok.
Állandóan az aggódás...

emzéperiksz 2014.05.03. 10:49:34

@Cervisia: Miért? Mi lesz vele a gép aljában? Félni fog egyedül a sötétben a becsomagolt zoknid? Vagy megeszik a manók út közben?
Gyógyszer, szemüveg, hallókészülék, ékszer, iratok, pénz, telefon, műszaki cikkek - ezeket nem ajánlják feladni, mert ha elveszik a poggyász, nehéz pótolni, egy olyan poggyászt, amiben csak ilyesmi van, nem is fognak elvenni sosem. Amúgy, ha a kapunál veszik el a bőröndödet közvetlenül a felszállás előtt, azért eléggé a nulla felé konvergál az esélye annak, hogy elveszejtik, másik gépre pakolják fel véletlenül.

arsenal71 2014.05.03. 12:32:55

@zseketto: Két napom van elintézni valamit Pesten. Szombaton hajnalban tudok indulni és hétfő reggel már a kórházban KELL lennem. Szerinted mennyit válogathatok a légitársaságok között? Ha kifizetem a fapados árának négyszeresét, akkor küldenek nekem különrepülőt?
Ócska szöveg, hogy nem kell fapadossal menni. Bizony sokszor kell. Meg tudnám fizetni az első osztályt. De NINCS. De a fapados nem azt jelenti, hogy azt csinálnak amit akarnak. Ha olvasnád a Ryanair vezérének aranyköpéseit akkor tudnád, hogy leszarja az utasait.
Az is magyarázatra szorul, hogy Dublinban másképpen történnek a dolgok mint Budapesten. De ezt nem lehet a reptérre fogni. A megrendelő a Ryanair. Gondoskodjon, hogy az utasaival tisztességesen bánjanak. Nagy baj, hogy az igénytelen utasok adják alá a lovat. És sokan nem két zoknival utaznak. Ráadásul ha szétverik a bőröndödet, akkor mehet érte a cirkusz. És szétverik elég sűrűn, mert dobálják. A fapados sem ajándékot ad hanem szolgáltat. Vegyük és vegyék tudomásul. És félreértés ne essék. Mindig betartom a szabályokat. A bőrönd is az ajánlott márka, ajánlott mérettel.

emzéperiksz 2014.05.03. 13:07:42

@arsenal71: Be kell ruházni rendes bőröndökre, vagy kérni kell kölcsön valakitől normálisat. Samsonite-tal járok, van belőle háromféle méret is. Közepes árkategória, 10 év garanciát vállalnak rá. Soha nem lett semmi baja még egyiknek sem, amikor feladtam, pedig fel lettek már adva elég sokszor. Pöpecül működik rajtuk minden mechanika, kihúzó, kerék stb.

arsenal71 2014.05.03. 13:31:00

@emzéperiksz: Azt írtam. Jó bőröndökkel járunk a megadott paraméterekkel. American Tourister by Samsonite. De nem a társaságokat kellene kötelezni, hogy vigyázzanak az utasok holmijára? Saját szememmel láttam a Heathrow-n mikor verte szét a bőröndömet az állat, mert nehéz volt neki. De ha meg is marad a bőrönd mindig van két nagyon értékes laptop nálunk. Mert kell. Kifizetem amit kérnek vigyázzanak a holmimra. Annyit kérjenek, hogy az utasnak ne legyen gondja. A profitért ne az én pénzemen kockáztasson.
A fapados csak úgy csökkenthet árat, hogy ne okozzon kárt az utasainak. Szerintem.

arsenal71 2014.05.03. 13:41:21

@Dernovics Laszlo: Annyit kérjen amennyiért teljesíteni tud. Ők döntik el mennyit kérnek. Engem pénzért visznek tehát követelhetek. Rossz úton jársz. Eladja a jegyet azután "jócakkát"? Roppant erkölcstelen viselkedés.

Basilisk Captain 2014.05.03. 13:46:31

@arsenal71:
Wiccer csinálja ezt, fizet neki az utas utána telibeszarják, törölt járat esetén otthagyják a reptéren a FIZETŐ utast, majd 14-18 óra múlva TALÁN megy értük gép. De jegyvásárlásnál el KELL fogadni a feltételeket, szóval a légitársaság ugyan úgy követelhet... ;)

Basilisk Captain 2014.05.03. 13:49:54

és a bőrönd törés az még mindig nem a légitársaság hibája, hanem a kiszolgálócégé. Nem úgy szerződnek, hogy kevésbé figyeljenek a csomagokra, ez a handling cég vezetőinek a hibája, hogy nem rúgják ki a felelőtlen bőröndpakolókat, és a tolvajokat...

emzéperiksz 2014.05.03. 14:13:21

@char_le_roi: Volt olyan ismerősöm, akinek nem bírta a bőröndje a strapát, és tönkre ment, annak vettek egy másik ugyanolyat. Igaz, az valami gagyi bőrönd volt. Szerintem ilyen esetekben van kártérítés

arsenal71 2014.05.03. 14:20:24

@emzéperiksz: Ebben igazad van. De az ember utazni akar és nem aggódni, vitázni, perelni.

arsenal71 2014.05.03. 14:27:24

@char_le_roi: Velük még nem utaztam. A Ryanair is csak akkor játszik mikor muszáj. De sajnos itt ők repdesnek.
Az Aer Lingust szeretem, de nekik a gépeit nem. Semmi sem tökéletes.
De azt nem értem, hogy a magyarok minden apróságért képesek cirkuszolni. A reptér és környéke pedig maga a beletörődés.
Azt pedig úgy gondolom, ha szerződök egy reptérrel akkor az én felelősségem is, ha az a cég rosszul bánik az utasaimmal. Valamiért a légi közlekedés törvényen kívül áll. Miért? Semmi sem indokolja.

emzéperiksz 2014.05.03. 14:41:21

@arsenal71: Szerintem ez eléggé rutin ügy a reptereken, nem igen kell perelni.

Cervisia 2014.05.03. 14:43:10

@emzéperiksz @char_le_roi: Nem bizok a szalagos kiadásban, és nem csak az elvesztés, hanem eleve, hogy szem elől kell tévesztenem huzamosabb ideig a csomagom. Plusz amikor csak lehet, egy csomagba igyekszem beférni, mondjuk ez többnyire hátizsák volt. És irányonként 3000. Annyit meg megér az időm, hogy ne szopjak a leadásnál-felvételnél, ennyi.

arsenal71 2014.05.03. 14:57:22

@emzéperiksz: Lehet. Nem vitathatom. Nekem az egy kivételével szerencsém volt eddig. Akkor nem fizettem a túlsúlyért és kidobtam a bőröndöt. Megoldottuk a lovagiasság szabályai szerint. De a kézipoggyászt idáig mindig felvittem. Sajnos a repülés az életformám lett. Így jár aki szigetországban telepszik le. Vagy úszik vagy repül. Egyiket sem szeretem.

PannonBoy 2014.05.03. 15:28:08

Így végigolvasva a kommenteket, azoknak adok igazat, akik azt a nézetet vallják, hogy a minőséget meg kell fizetni. Vagyis nem gagyi bőrönddel utaznak, hanem márkás bőröndökkel. Amit érdemes feladni, azt feladják, valamint ha úgy kívánja, fizetnek a többletszolgáltatásokért vagy nem fapadossal utaznak. Na, nekik nem szokott gondot okozni az utazás.

De látom, hogy maga a blog neve alatt is az "utazzunk fillérekért", így nem is csodálkozom, ha pont a fillérb.sz.-k siránkoznak.

2014.05.03. 17:41:23

@emzéperiksz: Na akkor kipróbálom én is ezt a bőrönd típust, hátha beválik. Én ugyan nem járok fapadossal de évente min. 3 bőröndöt törnek szarrá a tisztelt érintettek. A garancia úgy tudom nem vonatkozik szándékos rongálásra, márpedig ahogy a reptéren pakolnak, dobálják, rángatják, azt a biztosító/ bolt szándékosnak fogja fel ha jól tudom. A szétment bőröndjeinkért még sosem kaptunk egy fityinget sem a reptéri társaságoktól. Ha esetleg van ötleted, szívesen veszem, mert qurva drágák a bőröndök.

2014.05.03. 19:25:46

@arsenal71: ugyanilyen cigánykodások vannak a wizzairnél is. Párszor naívan bepróbáltam a mxp-bud vonalat. Soha többet...A wizzair a pesti gettós fémkerítéses náci stílusával meg nonszensz (Erről a bud vezetése is tehet az irreális díjaikkal. Aki teheti kerüli. Nézz meg egy bts vagy vie csatlakozási lehetőséget és ámulni fogsz. Pozsony-Bp 4.5 óra vonattal)

Az lehet, h csak két napod van, de mennyivel előtte tudtad?Ha időben foglalsz, jó vagy a nagyoknál is, plussz gyűjtheted a távolságokat, azon juthatsz ingyenjegyhez stb.! Vannak creditcardok minden társaságnál, bónuszokkal, ha fixen egy célt repülsz, lehet ügyesen is csinálni ;)

Wizzairnél nem dobálják, szerencsére. De ha nem retikül méretű a csomagod, fizetsz mint állat. Ezért nem is éri meg megvenni, csak a nagyot, ahova bármit bezsúfolhatsz.Én biztos kivenném a laptopot a táskámból. Tuti nem rakná be senki oda, ahonnan a pesti szarkák kicsócsálják a tutit...Pest az egyik legrosszabb hely, ahonnan tuti eltűnik valami. Pest előtt kötelező fóliáztatni, ha jót akarsz magadnak és van nálad külföldről hazacipelt értékes motyó.

Bőrönd: samsonite aeris comfort. Nem olcsó , de üthetik vághatják akkor is bírja, kettő pedig az, hogy csereszabatos a kereke, amit ebay-en fillérekért utánrendelhetsz...

arsenal71 2014.05.03. 20:10:00

@zseketto: Ha így két napra megyünk akkor azonnal menni kell. Ráadásul nekünk majd négy óra a reptér autóval (itt). Tervezetten évente egyszer - kétszer megyünk hosszabb időre, akkor Bécsig megyünk Aer Lingussal ha lehet. Ott alszunk és vonattal tovább. Egyszer meg autóval megyünk. Azt szeretem, de nagyon hosszú. Nincs annyi szabadság. A laptopok a kézibe mennek ezért görcsölünk rá mint mókusmama. Pesten fóliáztatunk. Miután költözködtünk minden utazáskor két nagy két kis bőrönd. De ha tehetjük Air Lingus.
De még nem tűnt és veszett el semmi. Kopogjam le? Két napnál nincs nagy társaság. Nem visznek közvetlenül és az időfaktor játszik.
Kösz a bőrönd tippet, egyet most úgy is cserélni kell. De a többi szinte új. Meg igazából nyáron még egy turnus autóval és minden kint van. Turistaként egyszerűbb lesz a dolog.
De a Wizzairről lebeszéltél.

2014.05.03. 20:40:42

@arsenal71:

kopogjad le :D

És megéri két napért hazamenni? Gondolom igen, én biztos nem vállalnám be, túl sok pénz elégetése/időfaktor/stressz :(

Air Lingus?Akkor skandináv lottó? :) Honnan repülsz többnyire? CPH? Stoki?

2 napba is bőven bele kellene, hogy férjen egy normális cég menetrendjébe...Szerintem őrült rohanás a két nap :-S S, ha meg át kell szállni...

arsenal71 2014.05.03. 21:48:31

@zseketto: Ha menni kell akkor mese nincs. Szerencsére a pénz annyira nem játszik, meg nem is gyakori. Dublinből megyünk, de oda majd négy óra autóval. Észak-Írben van két reptér de onnan előbb Londonba mennek a gépek. Idő!
Mikor elindultunk akkor fél évig minden hét végén vissza kellett menni. Na azok voltak őrült utazások.
A stressz az áll. Egy műszaki hiba és dől az egész.
De nem volt soha semmi baj. Oda Ryanair a nyerő. Ők mennek hajnalban. De Dublinban tisztességes a dolog. Azért a saját hazájukban nem mernek annyit disznólkodni. De mikor meg akarták venni az Aer Lingust idegesek lettünk. De nem sikerült. Vissza Aer Lingus. Igaz akkor hajnal háromkor érünk haza. Kibírható.
A két napba nem fér bele átszállás. Ha már ott vagyunk akkor a legtöbb időt kell ott tölteni. (Édesanyám, leányunk). A Ryanairnek egy pozitívuma van. Mikor már négy - öt hónapja nem hall magyar szót az ember akkor jó velük magyarul beszélni. Ezért már kaptam gúnyt, de fent tartom. Tudhatsz 100 nyelvet, de anyanyelved egy van.

emzéperiksz 2014.05.03. 22:56:19

@Turchi: Úgy tudom, maximum 1000 SDR-ig (kb. 350 ezer forint) jár kártérítés a megrongált vagy elveszett poggyászért. Ha szándékos rongálás volt, akkor még annál nagyobb is lehet a kártérítés. Reklamálni kell a repülőtéren és a légitársaságnál.
Nekem egy kollégámnak a textil bőröndjét csíkokra szabdalta valami, kapott helyette egy újat.

2014.05.03. 23:15:57

@emzéperiksz: Köszi, tanulmányozom, bár mi Afrika felé igyekszünk rendszeresen, ott mintha szabályok sem lennének DD, de legközelebb nem bénázzuk el.

2014.05.03. 23:18:09

@arsenal71:

respekt, foleg a heti hazaugrasert...Meg stukkerral a fejemen se vallaltam volna :)

Ilyen kondiciokkal tenyleg nincs alternativa. Remote helyen laksz azert :P. Nekem pl. a wizzair mxp jarata 8 oranyi vonatozasra...Felevente vallaltam be, de most mar azt se. Inkabb koltozom :)

arsenal71 2014.05.04. 00:10:19

Köszönjük. Amíg nem volt biztos a szerződés addig megtartottunk otthon három másodállást. Hétvégén csináltuk meg. Dacára, hogy biztos volt a szerződés az ördög nem alszik. Most már jó. Végleges a szerződés (nyugdíjig) és gyönyörű helyen lakunk. Megérte. Tudod, valamit valamiért. Így visszagondolva nem is volt olyan nehéz. Másoknak sokkal nehezebb volt és van.
Nyolc óra vonat? Hol laksz? Grönland?

arsenal71 2014.05.04. 00:21:16

zseketto: St Moritzban nem lakhatsz. Onnan nyolc óra és Magyarországon vagy autóval.

calambrito 2014.05.28. 21:17:34

@JohnHenry: Csak kíváncsiságból kérdezem: miért nem átszállás nélkül és Air France-szal? Nem rövidebb és olcsóbb? (Nem tudom, csak kérdezem.)

calambrito 2014.05.28. 21:40:57

@Turchi:

Bőrönd: én tavaly utaztam a KLM-mel Budapest-Buenos Aires retúr. Hazaérve Pestre több sérülés volt a bőröndön. Hiányzott az egyik kereke, az egyik sarkán levált a szövet, a harmadikra nem emlékszem. Írtam nekik panaszt, mellékelve (a megadott napon belül) a sérülések fotóival. Kérdés, kötözködés semmi nem volt a a KLM részéről. Kijött az ember, elvitte. Mondta, ha javítható, megcsinálják, ha nem, adnak egy olyan kategóriájú újat. Szinte borítékolható volt, hogy nem fognak vele szenvedni, és napokon belül házhoz hozták az új bőröndöt. Méretre még egy hangyányit talán nagyobb is, mint ami tönkrement, és semmivel sem rosszabb minőségű. És legalább új. :) Nem mintha az, ami tönkrement, nem lett volna az (akitől kölcsön kértem, előtte soha nem használta).

2014.05.28. 21:53:24

@calambrito: Köszönöm a választ, szóval úgy tűnik mi bénázunk. Lehet hogy Pesten van értelme panaszt tenni de mikor megérkezünk Kairóba vagy Khartoumba, örülünk ha egyáltalán van bőröndünk és kijutunk a reptérről. Ott aztán nem jön házhoz senki. Hosszabb utakra megyünk, tehát még az sem megoldás hogy majd visszafelé Pesten szólunk, mert az néha 1-2 hónap múlva lesz csak.

calambrito 2014.05.28. 22:16:58

@Turchi:

Szívesen. Nos igen, ha odafelé történik, az mindenképp macerás. Nekem annyiban szerencsém volt, hogy visszafelé történt. Odafelé egyébként maximum "csak" a kereke eshetett volna ki, mert Bp-en befóliáztattam. Visszafelé (mivel nem volt helyi pénzem) ezt nem tudtam megtenni, így szegény bőrönd védtelen maradt.

2014.05.28. 22:26:10

@calambrito: A férjem sajnálja a fóliázásra kiadott pénzt ezért inkább vesz egy csomó bőröndöt DDD

bellmi 2014.06.06. 19:44:43

Mivel csak kb 110 normal meretu taskanak van hely, gondolhatjatok mi ment egy full jaraton, ezert vezettek be az elso 90 csomag mehet, a tobbi meg nem! Persze a repuloteri szemelyzet felelossege, hogy ezt kulturaltan menjen! Amugy mindig a szalagon kapod vissza!

tlantos 2014.07.13. 09:40:06

@Whave: "mint ha varnom kene a szalagnal 15-20 percet,"
Limaban valami 2 ora mulva jott meg a cucc :)
A vicc az volt, hogy rengeteg csomag keringett a szalagon, ahhoz meg nem volt ott az utas.
15 percet siman kibirok.

Írországi Utazók · http://www.reserva.blog.hu 2014.07.16. 21:03:58

na és mi történik az elvett kézicsomaggal? Hát ez! VIDEÓ: youtu.be/gWK1M2Ip-Cw

pihentagy 2017.07.07. 10:38:42

A Ryanairnél kérhetem én magam, hogy vegyék el a kézipoggyászt és címkézzék, hogy vihessek benne pl. egy üveg bort?

kösz
süti beállítások módosítása