Hajnalonként újabban három fapados gépnyi ember indul egy tenyérnyi helyről és halad át két útlevélbódén Ferihegyen. Tessék figyelni, lehet, hogy az egyik gép kapuja már zár, miközben a másik gép utasaival állunk a csőben, vagy a lépcsőn. Nyomulni kell és lifttel ki lehet kerülni a lépcsőn álló tömeget.
Jó UFB úgy szervez, hogy ha van rá mód, reggeli járattal indul, estivel érkezik. És beleszalad valamibe, amitől a tapasztalatlan utas akár a gépét is lekésheti.
Pár éve írtunk arról, hogy Ferihegyen hajnalban nagyon hosszú a sor a biztonsági ellenőrzésnél, majd arról, hogy orvosolták a problémát. Az elmúlt évben egyszer sem álltunk többet 15-20 percnél, ami az elviselhetőség határán belül van. Viszont nemrég belépett egy új potenciális cumifaktor.
Tapasztalt utas eleve bámul egy nagyot, amikor meglátja, hogy Schengenen kívüli járata A-s kaputól indul. Aztán az agyvize is felforr, ha meglátja, honnan is. Az A1, A2 és A3 kapuk a schengeni irányban vannak, a Relay bolt mellett indul balra egy utasmóló, ami balra törik, majd levezet egy apró váróterembe, a kapukhoz. Nyilván a most zajló bővítési munkálatok miatt volt szükség arra, hogy ezt a részt kinevezzék útlevélellenőrzős indítási pontnak, de ha közel egyszerre indul a beszállítás innen három géphez, akkor elég durva állapotot uralkodnak.
A csőben van az útlevélellenőrzés, két kis kuckóban ülnek a határőrök. Utána jön a lépcső a kis terembe, ahonnan a három kapu nyílik. A probléma az, hogy egyszerűen nem fér el itt három fapados gépnyi utas, 500 ember. Márpedig rendszeresen megy innen 6 és 6.20 között három gép és akkor mind az 500 kénytelen ott nyomakodni.
A sor kilóg a csőből, a lefordulás előtt kanyarog a Relay és a klotyó között, mert 5 óra körül egyszerre zúdul rá több száz ember a két útlevélbódéra. Utána pedig a sor áll lefelé az alsó terembe végig a lépcsőn. És nem mozog. Elég horror átélni, hogy nem tudhatjuk, melyik géphez állnak az emberek. Legutóbb gyanakodva nagyon tolakodva bírtunk eljutni a lépcső melletti liftig, azon mentünk le, mert a lépcsőn nem lehetett, akkora volt a tömeg. Jól tettük, a mi 6.15-ös gépünkre már zárt a kapu, a másik két gép utasai nyomultak a sorban, elállva az utat azoktól is, akik már beszállhatnak.
Aki nem kapcsol, hogy több gép utasai állnak itt, akár le is késheti a sajátját. Ekkora helyre nem lenne szabad ennyi embert bezúdítani, de sejtésünk szerint nincs más megoldás a felújítás alatt, amikor nyáron akár 12 gép is indul 6 óra után kicsivel. Más napszakban nem láttuk ezt a problémát, csak gondoljuk, hogy a hajnalon túl figyelnek arra, hogy ne eresztenek ide egyszerre három gépnyi embert.
Tehát csak felhívjuk az utasok figyelmét, hogy aki meglátja gépét az A1-A3-ra kiírva, vegyen be nyugtatót és mindenképp nyomuljon le valahogy a terembe a tömegen át. Különösen akkor, ha a három majdnem egyszerre induló gép közül az övé a legkorábbi.
Utolsó kommentek