Durva útvonal-bejelentési lázban vannak az ultra fapadosok, a Wizz és a Ryanair két héttel az előző bejelentések után most újabb városokat dobott be. Az egyikre valószínűleg már rég lett volna igény, a másikkal pedig egy új kontinens kerül fel a térképre, az első fapados járat Marokkóba, konkrétan Marrákesbe.
Amilyen sebességgel tűnnek el a fehér foltok a térképről, persze várható volt, hogy az az ország is sorra kerül, amely ugyan Afrikában van, de már régóta nagy sűrűségű a fapados összeköttetése sok európai nagyvárossal. Persze a súlypont történelmi és munkaerő-áramlási okok miatt döntően Franciaországon, Belgiumon, valamint Spanyolországon volt, évek óta szépen bővül az útvonalak száma egyéb országokba is.
A marrákesi járaton Magyarországról a Ryanair lényegében csak a turistákra számíthat, örülünk, hogy bevállalta. Mi persze túrázóként az Atlasz közelsége miatt örülünk, mégis kicsit meglepődtünk, hogy hét marokkói reptere közül nem valamelyik tengerpartiról repül hozzánk. De a lényeg, hogy az átszállásos szervezés helyett téltől közvetlenül is elérhető lesz Marokkó, heti kétszer.
Ami Bordeaux-ot illeti, Délnyugat-Franciaország az egyik utolsó fehér folt volt a térképen, törvényszerű volt, hogy valaki betöltse. Az csak apró érdekesség, hogy a Wizz nem repüli Párizst Budapestről, de a vidéki francia útvonalakat úgy tűnik, ő tartja inkább lehetőségnek.
Bordóba vannak 6 ezres jegyek, a marokkói járatra még várni kell, hogy feltegyék a menetrendbe. Nem igazán értjük, hogy mit akar a Ryanair, elég nagy baromság, hogy a két hete bejelentett járatokra sem lehet a mai napig se foglalni.
Utolsó kommentek