FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Nyolc komoly érv, hogy sürgősen felejtsük el az utazási irodákat

2016.10.30. 12:09 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Egyre jobban megy az utazási irodáknak a hírek szerint. Árbevételük végre elérte a válság előtti szintet, kevesebb cég megy csődbe. Bár reálisan egyre kisebb az esélye, hogy bedől az irodánk, és itthon maradunk - vagy kinn ragadunk - összeszedtünk néhány indokot, hogy miért érdemes inkább másra hagyni az utazási irodák bevételének növelését, és miért utazzunk inkább saját szervezésben.

Drágább

Az irodánál minden pénzbe kerül. Persze ez a szolgáltatás lényege: azért cserébe, hogy az utasnak nem kell bajlódia a szervezéssel semmit, komoly jutalékot fizet. A kérdés az, hogy megéri-e a felár. Alapvetően szerintünk nem, illetve csak nagyon kivételes esetben. Ha el akarunk menni Krétára, Tenerifére vagy Párizsba teljesen felesleges irodára bízni a szervezést, nem túl bonyolult ez a feladat. Ha meg akarjuk mászni a Kilimandzsárót, akkor némileg más a helyzet, Európában azért sokkal könnyebb elboldogulni. Régen igaz volt, hogy a nagy tételben foglaló irodák olcsóbban kapják a szállást és sok szálláshelyre csak irodákkal lehet eljutni, ma már ez nem igaz, nagyon jó ár-érték aránnyal és kényelmesen tudunk magunknak a neten szállást intézni.  

Átverős ár, csillag, apróbetű

Az utazási irodák még ma is megtehetik, hogy öles betűkkel hirdetik 40 ezer forintért az utakat, majd a kis csillag alatt hozzáteszik, plusz reptéri illeték, főidényes felár, legalább két kötelező program választása, reptéri transzfer, biztosítás, a végső ár 140 ezer. Rendkívül idegesítő, hogy amíg a légitársaságokat megrendszabályozták a rejtett költségek miatt, s ma már majdnem teljes jegyárat mutatnak, addig az utazási iroda simán elsumákolhatja a végső ár kiírását. 

A kamu

Jaj, bocs, nincs tengerre néző szoba, a hosszú távú buszon mégse megy a vécé, de majd megállunk négy óránként. A csendes környék azt jelenti, hogy a külvárosban van a szálloda, ahonnan egy órát kell gyalogolni a civilizációig. A romváros látogatása benne van ugyan a programban, de a belépő nincs. Egy sor hiányosság, ami nem feltétlenül azért zavar, mert kifizettük, hanem mert számítottunk rá, és ez fontos szempont volt számunkra.

Te döntöd el, meddig maradsz

Tíznapos török riviéra? Egyhetes krétai nyaralás? De mi van akkor, ha nem akarunk ennyi időt maradni, csak öt napot, vagy épp hosszabb túrát szeretnénk, amilyet már nem tud ajánlani az iroda? Egy szervezett utazásnál viszonylag szűk kínálatból lehet választani, ami nem biztos, hogy a legmegfelelőbb számunkra. Ellentétben azzal, ha magunk állítjuk össze a programot. Saját szervezésnél nem is kötelező ugyanonnan hazarepülni, mint ahová érkeztünk, ez pedig még tágabbra nyitja a lehetőségeket.

Úgy szervezel programot, ahogy akarsz

A legtöbb szervezett útnál elég sok a szabad program, de összességében mégis kötött a dolog. Nem vonhatjuk ki magunkat két napra a csapatból, nem tűnhetünk el, akkor kell elhagyni a szállodát, amikor a többieknek, s akkor kell kimenni a reptérre, amikor elő van írva. Ha pedig mégis elkezdünk totál más programokat gyártani, autót bérelni, akkor összességében jóval többet költünk - vagy más szemmel nézve feleslegesen fizettünk egy rakás pénzt a szolgáltatásokért, hiszen azokat nem vesszük igénybe.

Kötöttség

Talán ez a legidegesítőbb. Meg akarsz nézni egy várost, de arra csak két órát adnak. Neked legalább öt kellene, mert a mászkálás mellett egy múzeumba is elmennél, vagy tennél egy hosszabb kirándulást a környéken. Visszamész időre a buszhoz, és kiderül, van, aki még nincs ott. Elkéstek, ebédeltek, vásároltak, mindegy, egy egész csoport vár feleslegesen egy-két órát, mert Akárkicsodácskák eltévedtek. Szervezhetsz saját programot is, de az is legfeljebb egy helyi iroda speckó ajánlata lehet. Vagy bérelsz autót, nézel buszmenetrendet, ám ebben az esetben mi tart vissza a teljes nyaralás megszervezésétől?zeichnung_gruppe_eng.jpg

Ott laksz ahol akarsz

A szálláshely kiválasztásánál számos szempont fontos lehet. Apartman, panzió, szálloda, Airbnb-s magánszállás - mindnek megvan a maga előnye és hátránya. Utazási irodánál szálloda vagy apartman van, kis választékkal. Azonos kategóriában áttehetnek egy másikba is, ami lehet, hogy nem tetszik. Ha zajos, bulis helyen vagy, vagy épp ellenkezőleg, kinn van a halálban, semmit se lehet tenni. Ha a szálloda kiesik a forgalmasabb városrészből, kényelmetlen lehet saját programot szervezni - az irodának nem gond a kies környék, hiszen van különbusz, ami saját túra esetén nem játszik. Egyes esetekben ráadásul idegesítő lehet, hogy mi nem vágyunk olyan extrákra, amit a szállás nyújt, de mivel csomagban adják, kénytelenek vagyunk megvenni.

Nincsenek irritáló utastársak

Szervezett úton csak hihetetlen szerencsével úszhatók meg az idegesítő társak. Márpedig nincs rosszabb annál, mint mikor egy hétre össze vagyunk zárva olyan figurákkal, akikkel az első perctől torkig vagyunk. Lehet köztük folyton gorgonzola sajtot evő, mindenbe belekötő, hangoskodó, folyton fikázó utas vagy egymást látványosan szerető pár, fárasztó napokig egy levegőt szívni olyanokkal, akiket inkább kerülne az ember.

75 komment

Címkék: utazási iroda

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr6311914455

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vlad Tepes a jófiú 2016.10.30. 13:48:16

Szerintem 1-2 órán belül felbukkan egy @ZX nevű kommenter, aki valami utazási irodában dolgozik. Valahányszor megjelenik a Homáron egy, az utazási irodákat fikázó írás (tegyük hozzá, sokszor a kedves utas is egy marha), a faszi rögtön megjelenik és főmunkaidőben magyarázza el, hogy miért hülye mindenki, és az utazási iroda intézményét maga az Úr teremtette jókedvében a nyolcadik napon.

Vlad Tepes a jófiú 2016.10.30. 13:56:21

Bocs a szóismétlésért az előző kommentben.

A cikkről még annyit, hogy idegesítő utitársak a privát szervezésnél is előfordulnak, erről több cikk született itt is. Utazzan az ember a legsuttyóbb fapadossal, vagy akár business classon, az idiótákat nem lehet kikerülni.

Az utazási irodák leidegesítőbb és legbicskanyitogatóbb gyakorlata az extra üzemanyagköltsége kivetése az utazás előtt. Nagyon sokat repülök már hosszú évek óta, de velem még a rohadt életben nem fordult elő, hogy akár az utazást megelőzően, akár a reptéren közölték volna a légitársaság munkatársai, hogy bezony X ezer forintot fizessek rá, mert amióta megvettem a jegyet, azóta elszaladt a kerozin határidős tőzsdei árfolyama.

Az utazási irodák ilyet meg-meglépnek, és mindig a légitársaságokra mutogatnak.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2016.10.30. 22:42:10

Még manapság is igaz, hogy a nagy tételben foglaló irodák olcsóbban kapják a szállást és sok szálláshelyre csak irodákkal lehet eljutni. Viszont ehhez hozzá kell tenni, hogy a vásárló már nem kapja meg ezt a kedvezményes árat és a kizárólag irodákon keresztül elérhető szállások rulettnek számítanak, hiszen többnyire se honlap, se booking.com oldal.

heidt 2016.10.31. 15:58:23

Elég sok igazság van a felsorolásban, de ne ítéljük el a másik oldalt se! Lehet okuk a szervezett útra:
1. Nincs megfelelő nyelvtudásuk (a magyarok 60-70%-a). Így hiába szervezik le a szállást/utazást itthonról, nem értik meg a kinti idegenvezetést, nem tudnak intézkedni baj esetén, legtöbben még ételt sem tudnak/mernek rendelni.
2. Úgy gondolják, hogy biztonságban vannak (lásd: 1. pont).
3. Olyan speciális programot néznek ki, amiért érdemes bevállalni a felsorolt kényelmetlenségeket (jellemzően kulturális körutazások, Dél-Amerika, Ázsia, stb.)
4. Idősek, kevésbé iskolázottak, kevés utazási rutinnal + az 1. pont.)
5. A "jó szándékú" rokon fizette be őket.
Valószínűleg lehetne még sorolni az okokat, ezeket csak ízelítőként említettem és ezt is csak azért, mert már látom lelki-szemeim előtt a jövőbeni hozzászólásokat.

Úgy vélem, hogy ez a blogbejegyzés nem azoknak szól, akik ezt az oldalt látogatják. Az itteni törzsközönség nagyrészt szeret és tud is utazni. Vannak bankkártyái (és azokat használni is tudja), tud használni legalább egy idegen nyelvet, tud vezetni és kocsit bérelni.
Itt leginkább az UFB kontra Normális közti vita dominál. Én pl. inkább szánok rá többet, de nem vagyok hajlandó fapadossal utazni és lepukkant hostelekben megszállni. Ennek ellenére sok jó tanácsot/ötletet találok az UFB hozzászólásokban is. Ennek a blogbejegyzésnek viszont nem sok hasznát látom. Mi ezzel a cél? Fikázni azokat, akik utazási irodával utaznak? Azok nem járnak ide. Igazolni magunkat, hogy mi mennyivel különbek vagyunk? Nem vagyunk különbek, csak mások. Én ugyan nem azonosulok az UFB utazókkal, de miért ítélném el őket. Ugyan így az utazási irodásokat sem. Mindenki élje úgy az életét, ahogyan szeretné!

Yoss 2016.10.31. 17:45:06

Nagyjából egyetértek a fentiekkel, de kurvára nem tudok saját szervezésben eljutni Madeirára, mert nem találok olyan repülőt, ami nem 20 óra alatt visz el... A charterek meg bezzeg egyből odatalálnak..

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2016.10.31. 17:50:28

@Yoss: Budapest - Lisszabon, Lisszabon - Funchal és vissza. Odafelé 3 napot Lisszabonban töltöttünk, vissza egyből haza. (És ezt kétszer is megcsináltuk.)

heidt 2016.10.31. 18:03:31

@Yoss: Bécsből közvetlen járat van naponta!

heidt 2016.10.31. 18:06:44

@Yoss: Ja, és aki kicsit ügyes, az tud jegyet szerezni charter járatra is (program és szállás nélkül).

Bergyilkos Bohoc 2016.10.31. 18:07:39

Én az átverős ártól kapok hülyét. Nem tudom, hogy ez magyar szokás-e, de kurva értelmetlen és ugyanakkor szánalmas kisstílű hazugság, amikor odaírják nagybetűkkel, hogy 290 ezer az út, de a kötelező költségekkel (amit ugyanúgy ők számláznak ki, szóval semmi értelme a legelején NEM beleszámolni) végül 500 ezer lesz. Az ilyen irodákat kapásból bojkottálom. Ez olyan mintha meghirdetnék egy kocsit 1 millióért, aztán a vevőnek azt mondanám, hogy ja motorral meg kerekekkel együtt 2 millió.

tra lala 2016.10.31. 18:12:40

En tavaly megneztem hova akarok menni, majd rakerestem az osszes utazas osszehasonlito oldalon, hogy mennyi lenne. Mar epp foglaltam volna a megfelelo ajanlatot, mikor gondoltam megnezem a hotel weboldalan is, hogy mennyit is sporolok.
Azon kivul, hogy olcsobb volt a hotelen keresztul intezni, meg tobbet is kaptam erte. Nem megadott idoben kellett repulnom, hanem rengeteg idopont kozul valogathattam, hogy melyik jarattal akarok menni meg jonni. Kerhettem privat transzfert a hotelhez (min. 1 ora utazasi ido sporolas oda, vissza ugyan ennyi). A hotel checkin kb 2 masodperc volt, csak azonositottam magam, nem kellett semmilyen igazolast sem mutatni. Igy, mindennel egyutt olcsobb es ezerszer kenyelmesebb volt, mint a tomegutaztatas barmelyik szolgaltatoval/irodaval.

micsoda? 2016.10.31. 18:27:04

@heidt:" Ennek a blogbejegyzésnek viszont nem sok hasznát látom. Mi ezzel a cél? Fikázni azokat, akik utazási irodával utaznak? Azok nem járnak ide. Igazolni magunkat, hogy mi mennyivel különbek vagyunk? Nem vagyunk különbek, csak mások. Én ugyan nem azonosulok az UFB utazókkal, de miért ítélném el őket. Ugyan így az utazási irodásokat sem. Mindenki élje úgy az életét, ahogyan szeretné!"

Nagyon helyesen gondolod, köszönöm.
Ugyanis mindig utazási irodával megyek nyaralni, nyelvtudásom annyi, hogy nem adnak el. Szeretem ha vezetnek a szállásig, és nem kell
agyalnom, szervezkednem, hibáimon mérgelődnöm. Egy utazási irodával megyek évek óta, semmi panaszom. Na és ha egyszer valami gikszer beüt, nem megyek át máshoz. Viszont két hétnél kevesebb időre nem megyek. Persze az sem biztos, hogy olcsóbb az egyéni szervezés, pláne ha pénzbe kerülő hiba is becsúszik (az is megérne egy posztot, már ha valaki meri vállalni:).

fingerbangs 2016.10.31. 18:29:04

vannak utak ahova csak utazásszervezővel szabad menni

2016.10.31. 18:32:14

Azert van egy rakas olyan ut is, amit csak irodan keresztul tudsz lefoglalni: peldaul a hajos utak. Mert az en ket szememert nem fo elindulni egyetlen hajo sem, csak ha szerzek meg masik X embert, akkor pedig maris ugyanott vagyunk.

Aztan a kulturalis korutazasok! Arra kivancsi vagyok, aki magyarorszagrol elore leszervezi, hogy teszem azt Indiaban eljusson x falubol Y-ba kocsival. Az ilyesmihez helyi ismeretek szuksegesek idegenvezeto/kisero miegymas, nem csak a nyelvtudason mulik!

Ha ugy mesz nyaralni, hogy elutazol egy helyre es ott toltesz egy hete, akkor valoban jobban megeri egyenileg szerverzni, de a korutazast azt nem!

I.D. 2016.10.31. 18:57:29

eleg nagy tevedes ez, de persze nem eroszak a disznotor

☉ ☾ 2016.10.31. 18:58:18

@Sweetshark: Indiában éppen az is feltűnően jó, hogy helyben mindent le lehet szervezni a hazai árak nyolcadáért. Ráadásul, ha valaki utazási irodával utazik az ilyen helyekre, az akár otthon is maradhatna, és egy katalógusban megnézhetné a nevezetességeket, mert a valódi élményeket nem lehet dróton rángatva, időhöz kötve átélni.

Összességében Indiában mindig annál rosszabbul jársz, minél több embert bevonsz az utazásba - ez a poszt erről is szól.

király2644 2016.10.31. 18:58:44

Síelni irodán keresztül szoktunk Franciaországba, a síbérletet speciel feleárban megkapom, mintha egyénileg kéne megvennem.... És szerencsére az utastársakat csak az utazás idejére kell kibírni, utána 6 napig azt csinálok amit akarok :) Ráadásul szállásokban elég nagy a választék, és tényleg azt kapom, amit írnak, eddig nem volt csalódás....

Másrészt a sícuccal sokkal kényelmesebb a busz, mert 4-en ennyi cuccal egy kocsiban kevésbé lehet elférni....

skaven 2016.10.31. 19:06:04

@Mitzi von Küche: mi londonbol mentunk, innen is van kozvetlen jarat.
egyebkent oda nem igazan erdemes szerintem szuper-szervezett modon menni, szallodat tudsz foglalni (minel kozelebb legyen a varoskozponthoz, a szallodak nagy resze kint van a rakban, erdemes a terkepen korbenezelodni), aztan ha ott vagy, akkor meg mindig lehet siman egy napos utakat befizetni mindenhol, jonnek erted kocsival, kisbusszal, akarmivel aztan hurcolasznak mindenhova, ugyanigy lehet menni turazni is hogy felvisznek a hegyre ahonnan indul a turoutvonal aztan hello. mi egyebkent ezekkel elegedettek voltunk, befizettunk par ilyenre, a tobbi napon meg magunknak csinaltuk a dolgokat. en szemely szerint nem vezetnek ott,eleg brutal szakadekos-kanyargos hegyi-tengerparti utak vannak, de mast ez biztos nem zavar.

I.D. 2016.10.31. 19:09:19

@Sweetshark: az elozo neked szolt. Hajoutat is barmikor tudsz online foglalni akar egyedul is es aakar direkt a hajotulajdonos tarsasagnal.

talan Eszak-Korea kivetelevel barhol, barmit meg lehet ma mar szervezni, es ha megsem teszed meg elore, helyben sem lesz lehetetlen, sot....

utoljara gimnazistakent utaztam szervezett uttal, 99-ben, Neckermannal :D

viszont ami megeri jo nehany helyen sztem gyakran egy helybeli privat vezeto, es most itt nem a pl. egyiptomi kismillio onmagat idegenvezetonek elolepteto figurakra gondolok.... rengeteg kezdemenyezes szervezi be a helyieket, h egyenileg mutassak meg a kornyekuket a turistaknak, nagyon sokszor turistaktol mentes helyeken...regebben mindig sajat magunk szerettunk felfedezni, de pl. La Paz-ban eletem egyik legemlekezetesebb varosnezeset koszonhetem nehany helyi arcnak (es elore szerveztuk le veluk....)

a mainstream nevezetessegekhez meg ugyis annyian mennek, meg annyi info van fent a neten, h nagyon ritkan eri meg idegenvezeto, kiveve aha valamit nagyon reszletesen meg akarsz ismerni (es altalaban azert nem igy van)

szoval nincs vagy alig van vmmi, amit ne lehetne sokkal jobban es elmenydusabban egyedul megszervezni...mar maga a szervezes is egy nagy elmeny!

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2016.10.31. 19:13:23

ez igy van, kiveve amikor nem. alapvetoen egyenileg szeretek szervezni, de sokszor olcsobb irodaval, charterrel, az o transzferukkel egy adott nyaralas, mint ugyanaz egyenileg. plane hogy charterjaraton vihetem a nagyborondomet felar nelkul. ha mar az adott helyen vagyok, akkor meg mar nem kell a csoporttal tartanom. legutobb pont kretara mentem igy, kineztem egy szallodat, es akarhogy szamoltam, irodaval lett a legolcsobb.

Billy Pilgrim 2016.10.31. 19:16:21

A fillérszexuáló szerzők komolyan képtelenek felfogni, hogy velük ellentétben nem mindenki értékeli 0 forintra a saját szabadidejük értékét? :) Az utazási iroda, ahogy az igényes légitársaság is több pénzért ad nagyobb kényelmet.

Márk_Márk 2016.10.31. 19:17:27

Apróbetű nincs, csak kisbetű (abcde...) és nagybetű (ABCDE...).
Apró betű van.

DocBulywood 2016.10.31. 20:09:19

Gyerekek! Valaki volt már Dubai-ban a Dubai Palm Jumeirah Atlantis Aquaventure Park-ban? Oda hogyan lehet eljutni? Mert néztem, a booking-on foglalhatok szállást, de az is vagy 30km-re van tőle.

Kocsit béreltél? Vagy van valamilyen helyi járat, ami oda tud vinni?

☉ ☾ 2016.10.31. 20:25:31

@Billy Pilgrim: Csak a változatosság kedvéért elolvashatnád a cikket...

ngr 2016.10.31. 20:51:28

@DocBulywood: pont ma voltam ott, úgyhogy abszolút friss az info: olyan helyen foglalj ami a piros metrovonal közelében van (észak-déli irányban átszeli a várost) . Metróval a 36-os számú állomásig kell menni (Damac Properties), átszállni a villamosra, 4 megálló (9-es megálló) ,ott meg átszállni a Palm monorail-re, ami pont az Atlantis-hoz visz. A metro/villamos napijegy 22 AED, a palm vonat 25 oda-vissza. Van taxi, vagy shuttle busz, de ha zárásig maradsz, akkor irgalmatlan hosszú sor vár ezekre, a vonatra meg nem. 1-1.5 óra az általam leírt útvonal, attól függ, hol a szállásod

John Heard 2016.10.31. 20:54:16

Utazasi irodak kozul eddig eggyel mentunk Rhodosra, 5* szallodaban Amazonnet.hu-val, az tok jo volt. Mondjuk egy retek Travel service repulovel ment az iroda, de a szallas, transzfer rendben volt.

Facelessbook · www.dont.think.so 2016.10.31. 20:57:17

@DocBulywood: Az Atlantishoz van monorail, a palma szaratol indul, oda el lehet jutni tomegkozlekedessel (metroval a Damac Properties allomasig, ott atszallni a villamosra, amivel Palm Jumeirah allomasig kell utazni, innen at tudsz setalni a monorail allomasara). Esetleg metroval Dubai Internet City vagy Nakheel allomas, innen pedig taxival.

blaubner 2016.10.31. 22:01:56

Nem ertem a cikket, a posztolo valamiert zsigerbol gyuloli az utazasi irodakat?
Ez utobbi egy szolgaltatas, amit, ha megrendel az ember, akkor leveszik a vallarol a szervezes terhet. Csereben nyilvan dragabb.
Posztolo logikajat kovetve: surgosen felejtsuk el az ettermeket, hiszen sajat magunk is fozhetunk olcsobban, rugalmasabban es persze kenyelmesebben ehetunk a teve elott...
Elnezest, de nekem ez egy kicsit soher, ha ugy tetszik, eufemisztikusan "egyetemista" hozzaallas. Sok embernek dragabb az ideje annal, mint, hogy orakon at weboldalakat es szallasok honlapjait bongessze, levelezzen stb.

sírjatok 2016.11.01. 02:07:28

@blaubner: "Posztolo logikajat kovetve: surgosen felejtsuk el az ettermeket, hiszen sajat magunk is fozhetunk olcsobban, rugalmasabban es persze kenyelmesebben ehetunk a teve elott..."

:D

Világgá mentem · https://www.facebook.com/vilaggamentem/ 2016.11.01. 06:23:29

Ha valakinek van elég pénze és elviseli a csoportos utazás nyűgjeit akkor ezt választja majd.
Nekem például hihetetlenül szórakoztató folyamat már maga az út leszervezése is! Illetve nagyon sok dolgot spontán, helyben szervezek! Így hatalmas szabadságod marad az egész útra.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.11.01. 07:43:17

manapság csak idióták mennek utazási irodához, mindent (MINDENT) el lehet intézni nélkülük is

sterimar 2016.11.01. 08:35:07

Ez így tényleg értelmetlen poszt. Ha valakinek arra van igénye, hogy helyette leszervezzék az utat és ezt hajlandó megfizetni akkor az utazási irodához megy. Akinek nincs rá pénze vagy igénye, az nem.

kispotzak 2016.11.01. 09:10:45

Sok igazság van abban, amiket a posztoló írt, de nyűgöm is van azért vele. Egyrészt - talán 1 kivételtől eltekintve - fel sem merül, hogy igen, a szervezett útnak is lehet előnye, főleg, ha vkinek a prioritásai között azok az előnyök fontosabbak, mint a saját szervezés nyújtotta előnyök. Másrészt, az nem egy korrekt összehasonlítás, ha a saját szervezést egy eleve lehúzósan, átverősen működő utazási iroda szervezésével hasonlítom össze.

Mi többször utaztunk saját szervezésben is, és utazási irodával is.
A saját előnyei tényleg azok, amiket leírt - ha erre volt igényünk, kedvünk, így csináltuk.
De a szervezett útnak is voltak előnyei (igaz, mi kifejezetten jó, korrekt irodát találtunk). Pontosan tudtuk, mennyi lesz a ktg (a "szuvenir" és egyéb ktg-eket persze nem, de azt egyébként sem). Minden látnivalóhoz, amit saját szervezésben is meg akartunk nézni, pár perc alatt bejutottunk, nem kellett beállnunk az akár 1 órás sorba. Mindenhol volt idegenvezetés, és bár nem éreztem magam teljesen tájékozatlannak, mégis nagyon sok új és érdekes dolgot mondott el, nem csak az adott kulturális, történelmi témákban, hanem képben volt a napi aktualitásokkal is (nem csak a bbc híreire gondolok, hanem az adott ország témába vágó magazinjait stb olvasta a csaj stb). Nálunk nem késtek az utastársak, a busz percre pontosan ott volt mindig, ahol kellett.

Voltunk olyan úton, ahol egyénileg utaztunk, és kint csatlakoztunk a társasághoz, haza is külön jöttünk, és kint is volt 1 vagy 2 nap, amit tőlük külön töltöttünk. Láss csodát, ezt tök korrektül még itthon meg tudtuk beszélni, és arányosították az árat, az idegenvezető is tudott rólunk, nem volt semmi gond. (Lényegében alig pár napot csatlakoztunk a csapathoz, vagyis a szállás és az ezekre a napokra szóló idegenvezetés árát fizettük ki, ami teljesen rendben volt).

Ezzel együtt van olyan hely, időpont, útiterv, amelyet nem utazási irodával valósítanák meg, mert nem úgy optimális. Van, amit meg csakis úgy, mert egyszerűbb, hatékonyabb.

(Lehúzás: de basszus, hát ne menjen már vki olyan utazási irodával, ahol pl a honlapon nem tudja a TELJES árat kiszámolni! Csak a helyben fizetendő fakultatívok maradnak ki, de azoknak is szerepeljen az ára, h mennyi lesz, ha ott úgy döntesz, h kérni fogod. Egyszerűen nem értem, hogy miért olyan irodával hasonlítják össze a saját szervezést, amelyik valószínűleg már a honlapja, a szervezés első lépései alapján gáz...)

ekat 2016.11.01. 10:45:08

@vacsad: Ha nem lenne szüksége arra, hogy magas lóról próbáljon fikázni másokat, akkor talán lenne, aki elhinné a hozzászólása lényegét. (=Bezzeg Ön überokos.)
Szerencsétlen.

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.11.01. 10:54:22

@ekat: te csak nyugodtan dobáld ki a pénzt az ablakon a semmire, nem az én bajom

Yoss 2016.11.01. 12:05:24

@Mitzi von Küche: Ez megvan, de közvetlen járatot keresek.

heidt 2016.11.01. 12:14:30

@vacsad: Tényleg MINDENT?
Akkor mi van pl. a vízumokkal?
"A Szaúd-Arábiai Királyságba történő belépéshez kötelező a vízum előzetes beszerzése. Egyéni turista vízumot nem adnak ki, csak utazási irodán keresztül."
"Magyar állampolgárok érvényes vízum birtokában, még egyénileg is csak államilag szervezett keretek között utazhatnak be a Bhutáni Királyságba."
És még néhány tucat hely, ahova ugyan lehet egyénileg vízumot szerezni, de elég komplikált (Oroszország, ázsiai, afrikai és dél-amerikai országok, stb.).
Mi van azokkal a helyekkel (főként természetvédelmi területen), ahova csak szervezetten, csoportosan lehet eljutni?
Ki kellene szakadni az "utazás = horvát tengerpart" körből. Vannak, akik izgalmasabb, egyedibb, igényesebb helyeket is szeretnének felkeresni.

DocBulywood 2016.11.01. 12:17:11

@ngr: @Tshu-hash:

Köszönöm szépen az infókat! Nagyon szeretnék átcsúszni a cápák alatt!

vacsad · http://indafoto.hu/vacsad/collections 2016.11.01. 12:22:35

@heidt: Mondjuk Szaúd-Arábiába biztos nem mennék, erre nem tudok mit mondani. Bhután: "államilag szervezett", az megint más kérdés.
"Mi van azokkal a helyekkel (főként természetvédelmi területen), ahova csak szervezetten, csoportosan lehet eljutni?"
Ehhez sem kell utazási iroda, csak a helyi szervező.

vanek ur 2016.11.01. 12:44:50

Ilyen utazási irodás összehasonlító már ezen a blogon is volt, és az érvek-ellenérvek azóta sem változtak.
Megvan a létjogosultsága mind a kettőnek, mint ahogy megvannak a költségei és a kockázatai is. Ki-ki a saját preferenciái szerint választhatja a neki megfelelőt. (Egyébként meg örüljünk annak, hogy van választási lehetőség, elvégre az egyénileg szervezett utazás még akár Európán belül is nagy szó volt alig 20 évvel ezelőtt.)
Egy normális utazási irodánál a kockázatot szinte csak az útitársak jelentik, hiszen egy normális utazási iroda kipróbált szállásokra visz, jó minőségű járművet biztosít és felkészült, lelkes idegenvezető van a csoporttal. Ennek mind megvan az ára, amiért cserébe viszont azt kapjuk, hogy befizetjük, odamegyünk, élvezzük. (És ezzel lehet versenyezni az egyénileg szervezett utakkal: van olyan, abszolút ebbe a kategóriába eső utazási iroda, ahol a jövő nyáron induló körutazásokra már az idén betelnek a helyek...)
Nekem egy dolog nem tetszik a szervezett utakban (ezt a korábbi, hasonló poszthoz is leírtam), hogy körutazásoknál nagyon feszített a program, minden napra a normálisan élvezhetőnél 1-2 programponttal több van.

@heidt: +1

vanek ur 2016.11.01. 13:03:05

@I.D.: "mar maga a szervezes is egy nagy elmeny"

Ezzel egyetértek. Kezdődik egy kis álmodozással (ezt és ezt hallottam), aztán a net feltúrásával további infókért arról, hol mit érdemes megnézni. Aztán jön a hol mennyi időt töltsünk, honnan-hova-mikor menjünk, repülőjegy-szállás-belépők, utazás előtt előzetes felkészülés (mégis mit is nézünk meg...), és vegyük ide az utazás előtti és alatti ügyintézést is (pl. check-in).
Amikor én raktam össze hosszabb utakat, egy egyhetes útnál 15-20 óra, kéthetesnél 30-40 óra (vagyis naponként 2-3 órányi) időt kellett mindezekre fordítani, de meg is lett az eredménye, mert jól sikerültek az utak.
Ehhez az időn kívül használható angol nyelvtudás (vagy az adott térségben használt nyelv tudása) is ajánlott, mert magyarul alig érhető el értelmes tartalom. Ha nincs, vagy keríteni kell valakit, aki szívességből vagy pénzért elvégzi ezt a munkát, vagy marad az utazási iroda (esetleg a Balaton... :) )

TanNé · http://erkolcstan.blog.hu/ 2016.11.01. 13:28:59

Nekünk nincs ilyen gondunk.
Viszont franciaágyas, klímás, fűtéses, Wc-és, fürdős, muveres lakókocsink az van:-)

2016.11.01. 13:29:59

Utazasi iroda vs. magadtol csinalod:

nincs tudas/ido/zseton vs van.

Legtobben guglizni sem tudnak, nemhogy kideritsek melyik busz visz be Larnacarol Agia Napara.

Nincs desztinacioismereted. Nem, a szutyok tripadvisor es a balek kommentereknek lovesuk sincs a kornyeki helyi titkairol.
Az utazasi irodas meg bejarta (hivatalbol, kulonben hogy adja el)

Nincs eleg idod amit rafordithatsz a keresesre. A net teli van infoval, de meg tudod talalni a relevansat azon a nyelven amit meg is ertesz? Plusz, ha elbaszol 20-50 orat a szervezessel, a te idod ingyen van? Es ha mondjuk mast csinalnal helyette?

Penz: persze ossze lehet legozni booking+skyscanner modban, de nincs hozzaferesed gallileohoz/amadeushoz, hogy olyan jegyed legyen, amilyet szeretnel, tehat amit kikop a google flights vagy skyscanner es tsai, azt kapod vacsorara. Stopover funkcio a a netes jegyarban? Majd rajossz :D

ES

A legfontosabb, addig nincs baj amig nincs baj. Ha sut a nap es minden faszan ment a nyaralason.

-Ha balul ut ki, ki segit a celorszagban? Lerohadt a berauto, baleset, serules stb.? Hol a legkozelebbi korhaz, automento...
-Lekested a gepet, kesett a geped, nem erted el a csatlakozast
-ember tervez Murphy vegez.

Az utazasi iroda a kenyelmes ember eszkoze. Mi a gond ezzel?

Mas szoval, en is ki tudom takaritani a lakast, de egy bejaro csak kenyelmesebb, plusz az idom dragabb minthogy ilyen dolgokra pocsekoljam.

Funk You 2016.11.01. 13:31:52

Ha már fapados blog, ugyanilyen hosszú listát lehetne összerakni a fapadosok ellenében is, de annak épp így nem lenne semmi értelme. Aki fapadossal utazik legacy helyett, a kedvezőbb árért cserébe bevállal egy sor kényelmetlenséget. Aki utazási irodával megy saját szervezés helyett, az pedig a kényelemért vállalja be a magasabb árat. Mindegyiknek megvan a létjogosultsága, tök fölösleges az egyik vagy másik mellett kardoskodni. Mindenki eldöntheti, hogy neki melyik a megfelelő.

vanek ur 2016.11.01. 13:41:49

Na az eredeti bejegyzésre is, mert eléggé egyoldalú:

Drágább - igen, elvégre helyetted dolgoznak (a te időd mennyibe is kerül?), plusz az idegenvezető költségei szétdobódnak a csoport tagjai között. "A kérdés az, hogy megéri-e a felár." Ezt ki-ki döntse el a saját szempontjai szerint. Szerintetek nem, van akinek viszont igen.

Átverős ár, csillag, apróbetű - átverősnek nem mondanám, hiszen - ahogy mások is írták - minden ott van, csak éppen össze kell adni. Ahogy korábban a légitársaságok, az utazási irodák is külön veszik a tőlük független árelemeket. Abban viszont egyetértek, hogy a légitársaságokhoz hasonló szabályozás ráférne a piacra, vagyis az utazás során _kötelezően_ fizetendő elemeket (pl. reptéri illeték, transzfer, kilépési díj, stb.) kelljen nagy betúvel kiírni, és alá csak a nem kötelező elemek (pl. egyágyas felár, fakultatív program) kerülhetnek külön. Számomra egyébként a leggusztustalanabb tétel ezekben a pluszlistákban a "kötelezően fizetendő borravaló (naponta)". Ha kötelező, akkor az nem borravaló.

A kamu - ezekbe egyéni foglalásnál is bele lehet szaladni. Mindkét esetben megbízható szolgáltatót kell választani - ami a legritkább esetben az olcsó megoldás.

Te döntöd el, meddig maradsz - ezt egy szervezett program nyilvánvalóan nem tudja és nem is fogja tudni.

Úgy szervezel programot, ahogy akarsz - programja válogatja. Egy körutazásnál ritka a szabadprogram (vagy csak órákban mérhető 2-3 naponta), míg az 1 hetes tengerparti üdülésnél csak az van... Azt viszont tegyük hozzá, hogy a rugalmasság alapvetően a szervezésre vonatkozik (mikor mit nézel meg és hol mennyi időt töltesz). Az egyéni utazás annyival jobb, hogy az utazás közben könnyebb variálni.

Kötöttség - ebbe a pontba kerültek olyan dolgok is, ami inkább az "irritáló utastársak" kategóriába esik (tipikusan a késő utastársak). De ismét egy olyan dologról beszélünk, ami a szervezett utak sajátossága, tehát nem nagyon fog változni. Pedig nem ártana, mert a körutazások programja szerintem is nem egyszer vállalhatatlanul zsúfolt. Tartalmasabb lehetne az utazás, ha egy-két programpont kimaradna...

Ott laksz ahol akarsz - megint csak útja válogatja. A nyaralós utaknál lehet a szállások között válogatni, egy körutazásnál nem. Ez utóbbi esetben az utazási iroda hozzáértésén is múlik, milyen lesz a szállás. De ahogy a Kamu pontnál is írtam, rossz szállásba egyénileg szervezve is bele lehet szaladni.

Nincsenek irritáló utastársak - hát, hallottam már családi nyaralásokról, ahol csak tovább éleződtek az ellentétek. De kétségtelenül egy szervezett útnál még ennyi beleszólásod sincs, kik lesznek még ott. Sok múlik az idegenvezetőn, mennyire tudja fogni a csapatot. Arról nem is beszélve, hogy a csoportban nemcsak idegesítő, hanem akár kifejezetten szimpatikus útitársak is lehetnek ;)

A Mester és Margaritából a Mester 2016.11.01. 16:27:04

A cikk sajnos azt a hamis képet igyekszik festeni, hogy a Kilimandzsáró mászás megszervezése olyan kihívás, mely indokolja holmi vérszopó utazási iroda bevonását a folyamatba. Ez nálam úgy nézett ki, hogy két nappal a mászás megkezdése előtt felmentem a safaribooking.comra, megkerestem a legolcsóbb (de még megfelelő értékelést kapott) gájdot - eddig 15 perc - felhívtam, hogy másnap várjon a mombasai busz megállójában, kb. ekkor és ekkor érkezem, de a határ után még megcsörgetem - újabb 3 perc -, másnap pedig további fél óra alatt megalkudtunk. A kísérőket kb. 2 óra alatt összerántotta, a rákövetkező nap pedig indultunk. Ennyike. Egy óra munkával 150.000/fő-vel lőttem a legolcsóbb utazási iroda ajánlata alá, éljen a fillérbaszás!

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.01. 20:10:25

@Sweetshark: Európáról volt szó, nem Indiáról vagy Ázsiáról.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.01. 20:13:03

@vanek ur: igen, erről szólt a poszt, nem kell megmagyarázni, hogy miért van másképp a szervezett útnál, lényegét tekintve másképp kell lennie, amit meg nem kell szeretni, ennyi

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.01. 20:15:02

@Funk You: Szerintünk nem feltétlenül kényelem az, amit az irodánál kapsz, szervezettség és kötöttség - ez nem ugyanaz

vanek ur 2016.11.01. 21:02:01

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:
"igen, erről szólt a poszt, nem kell megmagyarázni, hogy miért van másképp a szervezett útnál, lényegét tekintve másképp kell lennie, amit meg nem kell szeretni, ennyi "
Akkor viszont ne írj olyan címet és bevezetést, amilyet írtál, mert így nem vagy jobb, mint az általad átverősnek minősített utazási irodák a nagybetűs áraival és a csillagos, apró betűs kiegészítéseivel. Ez a szösszenet nemes egyszerűséggel arról szólt, hogy _te_ miért nem választod, sőt, miért nem kedveled az utazási irodákat. Ami egy (remélhetőleg saját, vagy legalábbis megbízható ismerőseid) tapasztalaton alapuló vélemény, és nem megfogadandó jótanács, mint aminek álcázni akarja magát.

A felütésben azt írtad: "összeszedtünk néhány indokot, hogy miért érdemes inkább másra hagyni az utazási irodák bevételének növelését, és miért utazzunk inkább saját szervezésben". Ez egy objektív cikket feltételez.
Egy objektív cikk nagyjából így néz ki:
igen, drágább (illetve többet fizetsz ki), ebben ezt és ezt fizeted ki;
kötött vagy az iroda által kialakított programhoz/szálláshoz;
kockázatok: itt lehet felsorolni az útitársakat, a nem profi irodákat (amatőr szervezés, képzetlen idegenvezető, spórolás mindenen).
Ha igazán objektív vagy, leírhatod még, hogy mikor és kinek érheti meg mégis, mire kell figyelni (pl. a nagybetűs ár után írt egyéb tételek, hogy itt sem árt egy-két dolognak utánanézni, stb.). A non plus ultra pedig az lett volna, ha hozzáteszed, hogy az egyéni szervezés sem mentes kockázatoktól, és esetleg még azokról is ejtesz pár szót.
Nagyjából ez lenne a témában egy korrekt cikk, ami alapján az egyszeri utazni szándékozó még akár döntést is képes hozni.

Vagy ha már ennyire az egyéni szervezés híve vagy (nincs ezzel baj), írj egy bejegyzést arról, hogyan hozznunk ki egyéni szervezésben a legtöbbet egy hosszú hétvégés városlátogatásból / egyhetes nyaralásból - kezdve ott, mikor érdemes megvenni a repülőjegyet, hogyan keressünk (és foglaljunk) szállást, hogyan lehet olcsón tartalmas programot szervezni, hogyan lehet spórolni a "must see" helyek belépőin (a "nem muszáj megnézni" nem jó válasz :) ), stb. Saját utazásaid alapján azt is leírhatod, mindez mennyi idő. Ha mögéírod, hogy mindez mennyivel olcsóbb és jobb, mint egy utazási irodával, szerintem sokkal többet érsz el.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.01. 23:07:25

@vanek ur: ez komoly? olvass vissza, évek óta ilyeneket írunk.

szúnyog?? mert nem buddha 2016.11.02. 10:36:32

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:

Amíg rendben megy minden addig nincs gond az egyéni szervezéssel.

Én már jártam úgy hogy egy párizsi útnál pont elkezdték a szokásos sztrájkjukat a franciák és egy csomó gépet töröltek, így a miénket is. Az utazási iroda automatikusan átfoglalt minket egy másik gépre és ha az sem szállt volna fel elvittek volna busszal. Hazafele szintúgy gép törlés, átfoglaltak, de csak másnapra, és még egy plusz éjszakát is intéztek egy másik szálláson automatikusan.

na most ezt egy tipikusan beleszarós emberekkel teli országban francia nyelvtudás nélkül (mert angolul nem akarnak beszélni), hát nem tudom....

Egyéni szervezésben "így jártál" lett volna. Vagy el sem indulsz, de ha már ott vagy és haza kellene jönni így akkor az már elég gáz. Na ekkor viszont nagyon jól jön az utazási iroda....

vanek ur 2016.11.02. 13:19:33

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia: Ez komoly? Csak ennyi jött át? Egyébként én nem az útibeszámolókra gondoltam, meg arra, hogy éppen hova lehet venni 2-3 hónappal későbbre 5000 Ft-os jegyet.
Azt tessék szépen végigvezetni, hogy:
a. Ha már lehet venni 5000 Ft-os jegyet valahová, és 3 nap múlvára másik 5000 Ft-ért haza is lehet jönni, és te erre jól rácsaptál, akkor a munkahelyi szabadságkérelmen túl még mi mindent kell csinálni ahhoz, hogy az a 3 nap pénztárcabarát módon, de mégis tartalmasan és anyázástól mentesen teljen.
b. Másik irány: kitaláljuk, hogy nyáron jó lenne 1 hétre elmenni valahová: mikor kezdjük el a repülőjegyet nézni, szállást nézni, és még mi mindent kell csinálni ahhoz, hogy a nyaralás (legyen az tengerparti punnyadás vagy épp egy országjáró körút) pénztárcabarát módon, de mégis tartalmasan és anyázástól mentesen teljen.

Minek és hol nézel utána, mennyi időt szánsz erre. Milyen szempontokat veszel figyelembe az áron kívül mondjuk egy szállásnál, vagy épp a program összeállításánál.

Már ha a blogot esetleg azért is írod, hogy mások is okuljanak...

Yumurdzsak 2016.11.02. 18:15:30

@vanek ur: na ezért olvasd a blog archívumát. vannak oldalt tagek az alapján tudsz keresni, ami érdekel.

egyszer jártam egy turistairodás lánnyal, de ő se nagyon tudott leszállítani olcsó utakat magunknak. egyszer felmerült egy 60 ezres (!) 10 napos kairói hajóút bécsi indulással, de az szabi hiányában kimaradt.

charter járatokra hogyan lehet a maradék helyekre befoglalni?
vagy azt lenyeli az iroda mint veszteség?

hallohallo · http://britesite.blogspot.com/ 2016.11.03. 13:52:01

@Világgá mentem: nekem szervezos munkam van, egesz evben allandoan szervezek, kulfoldiekkel vagyok napi szintu kapcsolatban idegen nyelveken kommunikalva, kulon kihivas a kulturalis kulonbsegek athidalasa (o pakisztan b+...) es meg munkaidon tul is kattog az agyam ezeken. ezek utan semmi oromom nincs a sajat szervezesben sajnos.

2016.11.03. 15:55:51

@I.D.: Ha a hajoutat a hajostarsasagnal foglalod le az nem egyeni szervezes. Az az egyeni szervezes, ha kiberelsz egy hajot, es azzal arra mesz, amerre te akarsz.

2016.11.03. 16:01:02

@Fillérné Alsómocholády Turbulencia:

Europaban mondjuk, ha egy korutazast akarsz csinalni, hogyan szervezed meg, ha mondjuk nincs autod? Oke lehet helyi kozlekedessel menni, csak lehet, hogy 28 atszallassal jutsz el A-bol B-be, vagy mondjuk egy szigeten vagy, ahol egyaltalan nincs helyi kozlekedes. Ilyenkor jol jon a szervezett utban, hogy a busz ott van a segged alatt.

A szervezett ut eleve nem alkalmas, hogy reszleteiben megismerj egy orszagot. De arra igen, hogy betekintest nyerj, mindenbol kapj egy kicsit. Ami pedig tetszik, oda kesobb vissza tudsz menni, egyeni szervezesben es annyi idot tolts el, amennyit akarsz.

I.D. 2016.11.03. 16:18:46

@vanek ur: teljesen egyetertek, raadasul olyan utak is szervezhetok, amit soha nem hirdetne iroda.
PL. 4 nap 5 ejszaka alatt Izrael(+Palesztina), Jordania, Egyiptom highlights, full egyeni szervezes, repcsi, berelt autok, airbnb, booking es sok-sok google (+maps) :)

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.03. 16:20:07

@Sweetshark: nézd, ha szeretnél szervezetten utazni, tedd, ha utazási irodád van, csináld. Mi eddig meg tudtuk oldani a feladatokat, ne állítsd azt, hogy nem lehet megcsinálni egy körutazást. A családból egy valaki csak tud vezetni, szóval az autóbérlés azért nem leküzdhetetlen, ha nem akar vagy nem tud valaki buszozni.
Meglátásunk szerint egy átlag magyar meg tud oldani efféle problémákat, írtunk is több példát. Az egész blog azért van, hogy megmutassuk: meg lehet csinálni.

Fillérné Alsómocholády Turbulencia 2016.11.03. 16:24:54

@vanek ur: köszönjük a kérdéssort (tényleg), dolgozunk azon, hogy ezekre a kérdésekre pontos és szakszerű válaszokat tudjunk adni. Amúgy már most sem csak úti beszámolók vannak fenn a blogon, de tényleg igyekszünk mindenféle tanácsokat adni

Greg36 2016.11.04. 08:21:05

@Sweetshark: Ha egy légitársaságnál lefoglalsz egy jegyet, az nem egyéni szervezés, mert nem te mondod meg a repülőnek, merre menjen, hanem a légitársaság. Tovább megyek, ha felszállsz a BKV 2-es metróra, akkor az sem egyéni szervezés, mert nem oda megy, ahová szeretnéd, hanem ahová a sín viszi...

dr. pretender 2016.11.04. 13:47:47

@vanek ur: imádom, nincs is jobb, mint tervezgetni a következő utazást

DonnaQ · http://vojazs.blog.hu/ 2016.11.04. 22:15:05

Mondjuk alapvetően én is egyénileg szeretek utazni, de azért enyhén tikkelt a szemem a hétvégén, amikor már 1 órája álltam sorba, hogy bejussak Milánóban a dómba, az IBUSZ-csoport meg simán belobogott mellettem 0 perc várakozással. Mert a csoportok előre foglalnak, időpontra jönnek, az egyéniek meg sorakoznak...

Facelessbook · www.dont.think.so 2016.11.07. 10:14:58

@DocBulywood:
A SkyDive-ot nem probaltam meg (itt elek kint mar lassan 5 eve, es meg egy par evig itt is tervezek maradni), inkabb majd valami kerek evfordulora tartogatom. :D Van nehany jo gokartpalya, es persze a klasszikus sivatagi szafarit is ki lehet probalni.

DocBulywood 2016.11.09. 19:56:26

@Tshu-hash:

Kicsit irigyellek, de ez már csak ilyen szokás. :-)

A cápás csúszdát kipróbáltad? Úgy értem az Adventure Aquaparkot? Jövőre tervezek menni és minél több dolgot ki szeretnék próbálni, ami ott található.

Quad szafariztál? Tudsz valami linket adni, amelyiken meg lehet nézni, kb merre megyünk?

Teáztál a Burj Arab-ban? Gondolom este a látvány a 200-dik emeletről több, mint pazar...

Facelessbook · www.dont.think.so 2016.11.13. 15:25:14

@DocBulywood:
Nem vagyok nagyon vizi ember, nekem inkabb a szarazfoldi, vagy legi dolgok jonnek be. :D Rendszeresen jarok gokartozni a barataimmal, azert javasoltam azt is.
Safarira van jonehany ceg, lenyegeben mindegyik ugyanazt adja, ki kicsit olcsobban, ki kicsit dragabban. Egyebkent akar szafari, akar Bhurj Khalifa, akar Burj al Arab teazas celjabol erdemes kicsit a groupon helyi oldalan nezegetni. Eleg sok kuponos ajanlat szokott lenni a legnepszerubb helyekre es programokra, eleg sokat lehet veluk sporolni, ugyhogy indulas elott mindenkeppen raneznek a helyedben.

DocBulywood 2016.11.14. 19:32:11

@Tshu-hash:

Köszönöm szépen a tippet! A vízi parkra be vagyok zsongva, a skydive-ról nem is beszélve. (Sajnos "csak" zsé kérdése.)
süti beállítások módosítása