A szokásoknak megfelelően jól becsomagolták a majdnem semmit a Ryanair tegnapi budapesti sajtótájékoztatóján. Amit bejelentettek, annak a nagy része ezúttal is régi közismert cucc, viszont egy márciusban induló munkásjárat valóban újdonság. Máshogy fogalmazva: kész a nyári menetrend, túl sok jóra, értelmes útvonalra már a Ryanairtől nem számíthatunk.
Az írek szeretnek minden új útvonalat többször bejelenteni, értjük mi ennek a marketingértékét, csak nem szeretjük, mert átverés. Ami szeptemberben indul, az nekik jövő nyáron új útvonal, de ezen már rugóztunk párat. A lényeg, hogy a mostani bejelentésből levesszük ezeket a már általunk is többször megírt indításokat, valamint a korábbi ritkítások utáni minimális visszasűrítéseket (Velence, Brüsszel-alsó és Bergamo), akkor marad egyetlen útvonal, ami valóban új és nyári menetrend életbe lépésétől indul.
Pontosabban ez is újranyitás, mert East Midlandsre már repült évekkel korábban a Ryanair, de aztán feladta. EMA nagyjából a semmi közepén van, vagy ha úgy tetszik, három közepes méretű várost szolgál ki, Derbyt, Leicestert és Nottinghamet.
Ami érdekes, hogy a Jet2 repüli már egy ideje horror áron, tehát a Ryanairnek ez nyilván lehetőség, főleg, hogy jó nagy késéssel a Wizz is ráharapott végre a vidéki Angliára, mármint Budapestről is. Az érdekes főleg, hogy a Jet2 a dupla-tripla áraival hogy bírja a versenyt az ultrákkal. Edinburgh-ból még csak értjük, a Wizz Glasgow-ba jár és csak heti kétszer, de például Manchesterből már rejtély, ott van Ryanair, a szomszédban, Liverpoolban meg Wizz.
De a lényeg: jövő nyárra az egyetlen új útvonal, amit be mert vállalni a Ryanair Budapestről, az egy tipikus vendégmunkásjárat, évek óta szó nincs arról, hogy újabb gépet hozzanak a pesti bázisra, ebben jövőre se lesz változás. Szerencsére mini lépésekben azért bővítettek az elmúlt években többnyire kintről berepülve (Athén, Berlin, Nürnberg, Koppenhága), illetve lehet örülni annak, hogy ami idén volt, minden megmarad 2017-re is.
De ezzel még lemaradnak, a Wizz sokkal gyorsabban fejleszt. Be is mondták, hogy na majd a következő 5 évre terveznek ám 80 százalékos bővítést Budapesten. Aha. Persze jó Ryanair-módra nem maradhatott el a beszólás a Wizznek, mondván, csomaggal együtt a lilák jegyei 24 százalékkal drágábbak. Ami Budapestet illetően nyilvánvalóan nem igaz, vagy abból indultak ki, hogy minden utas nagy kézicsomaggal utazik, ami megint csak nincs így. Egyébként Debrecenről is kérdeztek az újságírók, persze tárgyalnak - köszi, ezt mondják már két éve, az eredményt, a nagy nullát azóta is látjuk.
Utolsó kommentek