Fantasztikus újítás: közvetlen reptéri busz indul 200K jelzéssel a Deák térről a budapesti repülőtérre. Az azonban vicces, hogy a meghirdetett menetrend szerint csak egy hétig közlekedik majd. Ennek meg mi értelme? Úgy tűnik, egy konferencia miatt indul be a járat, de lehet, hogy tesztelnek is vele valamit. Jó lenne, ha valami hasonló megmaradna, reggel-este is.
A reptérről hazafelé jövet olyan innovációra bukkantunk a Budapesti Menetrend nevű applikációt böngészve, hogy egészen meglepődtünk: 200K néven új buszjáratot indít a BKK a Deákról a reptérre. A járat október 10-én indul, délelőtt tíz és este hét között közlekedik, félóránként. A Deák mellett megáll az Astorián, a Kálvin téren, a Corvinnál és a Nagyvárad téren, onnan megállás nélkül megy Lisztferihegy 2B-re.
Hajdanában réges-régen volt hasonló céljárat, meg pár éve is, uniós elnökségünk idején pár hónapig újra. De azóta semmi, pedig a reptér forgalma újra szépen nő. Nem vitás, hogy égető szükség van egy normális reptéri járatra, az ugyanis kevéssé nevezhető kényelmesnek, hogy az egyébként megfelelő színvonalú busz csak Kőbánya-Kispestig visz, a külföldi utas pedig ismerje meg rögtön a város legundorítóbb környékét indulásként. Nem sokkal jobb a helyzet, ha elhiszi, hogy Ferihegy megállóhellyel jobban jár és vasútra száll, hiszen akkor a Roncsfilm képi világát idéző magyar vasúttal találja magát szembe a gyanútlan látogató, ha épp nem egy Flirt motorvonatot fog ki - vajon megérti-e valaha, miért bírságolta meg a kaller, ha volt jegye, és mi az a gyorsvonati pótjegy? És miért kell IC pótjegy a nyíregyi IC-re, a szegedire miért nem?
A Deákról induló busz komoly előre lépés tehát, ráadásul a járat egyszerű buszjáratként van feltüntetve, vagyis ha jól értjük, egyetlen vonaljeggyel letudható az utazás a városközpontig. Ez persze nemcsak a külföldi turistáknak kényelmes, hanem nekünk is.
Ehhez képest meglepő, hogy a BKK mindössze tesztüzemként vezeti be a 200K járatot, ráadásul csak egy hétig. Még a tesztüzem érthető, akár azért is, mert nincs végleges útvonal, illetve cél, hogy lehetőleg elkerülje a járat a nagy dugókat. De miért egy hétig? Ez alatt kik fogják tesztelni a buszt? Mert ennyi idő alatt nemhogy bejáratódni nem tud egy járat, de még megismerni sem lehet.
Nem tudjuk, miért csak ennyi időre szól, hacsak nem házi tesztről van szó, vagyis nem az utasigények felmérése a cél, hanem a BKK saját maga képességeire kíváncsi. Mert akar egy külön reptéri járatot saját tarifával, ki tudja. Esetleg kommunikálhattak volna valamit a dologról. Aki tud többet, kérjük írja meg, aki pedig épp azon a héten utazik, próbálja ki a 200K-t!
FRISSÍTÉS: valószínűleg egy távközlési konferencia miatt indul a járat, fizetnek érte a szervezők. Jó lenne, ha állandóan lenne ilyen.
Utolsó kommentek