FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Ez a legnagyobb hülyeség, amit egy Wizz Air-utas elkövethet

2020.04.17. 17:36 Fillér B. Gusztáv

Ha végiglapozzuk a Wizz Airhez az utasoktól érkezett kérdéseket, nem meglepő módon az merül fel a leggyakrabban, hogy van jegyünk, de a járvány miatt nem akarunk utazni, mikor adjátok már vissza a pénzünket? A cég utolsó Facebook-posztja alatt  a Wizz embere, vagy robotja próbál is mindenkinek válaszolni, ez elismerésre méltó. Az már más kérdés, hogy a hivatalos válasz inkább olyan irányba tereli az utast, amivel magával szúr ki.

Ez alatt a március 26-i keltezésű poszt alatt már több mint 3 ezer komment van, a fenti kérdésre a Wizz sablonválasza pedig a következő: ha töröljük a járatot, arról küldünk értesítést. Ha nem küldünk értesítést, akkor a járat nincs törölve, vagyis közlekedik menetrend szerint. Ilyenkor az utas is törölheti maga a foglalást, de a szokásos költségek felszámításra kerülnek.

Ez a bizonyos költség amúgy nem csekély: az indulás dátumától visszafelé számolva 14 napon túl 60 euró, azon belül pedig 80, plusz utóbbi esetben a kiegészítő szolgáltatások (csomag, ülés, stb.) ára sem jár vissza. Sőt, elég pitiáner módon ha klubtag utas több embernek foglalt klub áron, a többi utas árkedvezményét is be kell fizetni a törléshez. Tehát alapból is legfeljebb drága jegyeknél lehet értelme ezt kifizetni, hogy megmentsünk valamennyit a pénzünkből.

Amit viszont még az utasnak tudnia kell: a Wizz Air sokkal több járatot tart benn hosszú ideig a menetrendben, mint amennyit üzemeltetni fog. Ez neki többszörösen hasznos. Minél később töröl, annál később kell visszaadnia a pénzt a járatok jegyei után, illetve annál több utas ijed meg és töröl maga és fizet, mint a katonatiszt. Na ez az a bizonyos legnagyobb hiba.

Az újraindulás ugyanis nagyon lassú lesz, még ha a Wizz a leggyorsabbak között akar is lenni. Két napja még teljes májusi menetrendet kínált a Wizz, most kezdtek el vadul törölgetni, most látszik végre, hova akarnak valójában repülni Magyarországról, hova nem - a részletek itt olvashatók. Becslésünk szerint a járatok több mint kétharmada törlődik, csomó útvonal nem indul újra májusban, például Nizza, Málta, Edinburgh, Catania. Ennél kisebb mértékben, de vágni fognak júniusra is.

A lényeg tehát, hogy az utasok döntő többsége nagyon rosszul jár, ha saját maga töröl és fizet, érdemes kivárni, míg a légitársaság dönt így és küld értesítést. Az már más kérdés, hogy ha ők törölnek, akkor is jó esetben nagyon lassan, ígéretük szerint két hónap után adják vissza a jegy árát.  

További utazásos hírekért, érdekességekért nézz körül itt is.

 

40 komment

Címkék: visszatérítés törlés Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr3015619206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

travelagent 2020.04.17. 19:48:03

ha indulást megelőző 14 napon belül törölnek, arra nem kellene a szokásos kompenzációt fizetniük?

dieter 2020.04.17. 22:59:02

Ryanair: egeret szültek a hegyek, többszöri visszatérítési ígéret ellenére ma jelezték, hogy a jegyár 100%-át Voucherben adják vissza, mely 1 évig használható fel... (a Wizz kreditben 120%-ot ad, és ha jól emléxem 2 évig érvényes)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.18. 09:57:19

@travelagent: @MindentGátlóSam: valóban vis maior, ez alapján nem jár. mégis felmerülhet a kérdés, mert a vis maior hetekkel korábban állt be, a légitársaság mégis elhúzza a törlést extrém esetben pár órával indulás előttig. Jogász kéne ehhez.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.18. 09:59:09

@dieter: pontosan, sőt a friss májusi törlésemnél korlátlan érvényességű Wizz-kredit érkezett.

Mandulafa 2020.04.18. 15:39:36

A wizzair honlapján alapból csak azt kínálja fel, hogy 120%-kal a wizzair számlára írja jóvá a törölt jegy árát. Csak ezt követően lehet az eredeti árat visszakérni.
A honlapon ott van fehéren feketén, hogy a törölt járattal kapcsolatban jogom van 2 ingyenes telefonhívásra. Elvileg! Nekem erre annyi volt a válasz, hogy nem áll módunkban. Szemrebbenés nélkül leszámlázták a 16 ezret !!
Most majd jöhet a Fogyasztóvédelem

Mandulafa 2020.04.18. 15:39:37

A wizzair honlapján alapból csak azt kínálja fel, hogy 120%-kal a wizzair számlára írja jóvá a törölt jegy árát. Csak ezt követően lehet az eredeti árat visszakérni.
A honlapon ott van fehéren feketén, hogy a törölt járattal kapcsolatban jogom van 2 ingyenes telefonhívásra. Elvileg! Nekem erre annyi volt a válasz, hogy nem áll módunkban. Szemrebbenés nélkül leszámlázták a 16 ezret !!
Most majd jöhet a Fogyasztóvédelem

saks 2020.04.18. 15:52:19

Ez van az Air France-nál is, de ott egy meghatározott időintervallumban vett jegyeket lehet átfoglalni vagy törölni. Aki töröl 1 évig érvényes vouchert kap, pénzt ők sem adnak vissza.
Egyébként a repjegy mellett még felmerül a szállásköltség/autóbérlés/biztosítás/stb. költségek kérdése is: ott sem sietik el az ügyfelek tájékoztatását a "nagy" cégek (hogy rohadnának meg!).

tygger 2020.04.18. 15:59:25

nehogy mar barki is az emelt dijason intezzen torleses ugyet! erre van alapdijas szam is: 06-1-677-7505. itt inteztem mult honapban a visszateritest

Pepibubó 2020.04.18. 16:01:51

@dieter: Tették ezt azokután, hogy két hete "türelmet kértek" amíg visszaküldik a pénzt, és hogy nem írjunk újra emiatt ennyi volt a Ryanair. Viszont a mostani emailben is van egy talán bíztató lehetőség: "ha nem fogadom el a voucher-t" a visszatérítés helyett, akkor vegyem fel velük a kapcsolatot. Sikerült így valakinek elérni a visszafizetési ígéretet legalább?

_Neville 2020.04.18. 16:16:53

Amúgy ha már többé-kevésbé magyar illetőségű cég a Wizz Air, hogyhogy nincs magyar nyelvű kommunikációja is a közösségi médiában? Érdekes, amíg nem fizetsz, addig van. :)

ekat 2020.04.18. 16:31:16

A Lufthansa/SWISS is furcsán viselkedett, csak azért tudtam meg, hogy törölték a járataimat (Bp.-Zürich.Miami), mert bementem a netes foglalásomba. Már ott kiderült, hogy 50 EUR komoly összeggel honorálják, ha átfoglalok. ha nem, akkor telefonáljak. Megtettem, és akkor mondta a hölgy, hogy jó, ha nem akarok átfoglalni, akkor küld nekem egy írásos értesítőt a sztornóról, és onnantól ketyeg az idő, amihez képest 3 hónapon belül visszatérítenek.
Mondjuk gondolom nem semmi összeget kell szerencsétleneknek visszafizetniük, úgyhogy nem rosszallom, csak jöjjön meg a pénz tényleg...

csincsilla72 2020.04.18. 17:02:34

Látom, a májusi norvégiai járatokat egyelőre nem törölték és a cikkben sem említed, bár a norvég hírek arról szólnak, hogy a határ megnyitásáról egyelőre szó sem lehet. Gondolom, a legvégsőkig kivárnak, bár érdekelne, hogy ők mi alapján döntenek. Hát mindegy, a flex-szel legkésőbb 3 órával indulás előtt át lehet foglalni.
Igazából nem értem, miért jó az utast ennyire bizonytalanságban tartani.

Töhötöm Kolompos 2020.04.18. 17:38:36

Ha a Ryanair voucherként adja vissza a jegy árát, attól én még kérhetek rollbacket a hitelkártya-kibocsátó banktól nem? Valaki csinált már ilyet? Gondolom utána a vouchert majd érvényteleníti a légitársaság.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.18. 21:22:54

@Pepibubó: kár a gőzért, úgyse fizetnek szerintem

@csincsilla72: az üzleti érdek ezt diktálja, per pillanat kevés foglalás még érkezik, hoz pénzt, de a töröltek után járó pénzt nem adnak vissza. így lassabban fogy a cashállomány, tovább bírják a válságot. márpedig az marad életben, aki a legtovább bírja.

@Mandulafa: az a két ingyenes telefonhívás szerintem arra vonatkozik, amikor ott vagy a reptéren és akkor nem indul a gép. onnan a reptérről hívhatsz az ő vonalukon két valakit. még a mobiltelefon előtti időkből maradt csökevény, fax és telexküldést is kell adniuk, röhej. senki se gondolt akkor arra, hogy emelet díjas ügyfélszolgálatot fognak üzemeltetni légitársaságok. de pont törlésnél lehet hívni az ingyenest is, a special assistance számot.

jjoey 2020.04.18. 22:09:08

Tortent vmi, hogy nem vicctamogato a cikk? Jobb cegek ingyen bukkolnak at nov vegeig, barmikorra is szol jegyed. Adnak kajat is es korrektul jarnak el, roluk is kellene irni, nem? (Nem).

Zsoleee 2020.04.18. 22:24:45

Az a link 2 hónapos visszafizetéssel, illetve hogy nem tudnak senkiről aki március óta pénzt kapott volna vissza nem elég körültekintő. Én március 24i törléstől számítva visszakaptam 600eurót 4napon belül a Wizz Air-től. Március eleji törlésnél viszont a KLM-nél a mai napig nem tudtam visszaigényelni a pénzemet mert a rendszerből kivették a pénzvisszaigénylés pontot,csak utazási utalványt lehet igényelni.

slickfh 2020.04.18. 22:49:11

Ha a gépem nem törölték, de nincs jogosultságom belépni a célországba a hatósági korlátozások miatt (nem vagyok állampolgár, nem ott lakom, nem dolgozni megyek, stb.), abban az esetben köteles a Wizz visszatéríteni?

TMGBP 2020.04.19. 01:25:29

@jjoey: a fapadosinfo.blog.hu nem ezzel foglalkozik, úgyhogy nem hiszem, hogy cikk kéne. De ha érdekel, itt is többen írták kommentbe, hogy a nagy cégek (AF, KLM, Lufi, Swiss) hogy jártak el.

gabesz7004 2020.04.19. 02:28:24

@dieter: A Ryanairnel nekünk a 03.29-i római járatra volt jegyünk. Törölték és kérdezték hogy a pénzt kérjük vissza vagy atfoglalunk? Visszakértem és KETTŐ nap múlva a szamlamon volt a teljes összeg!

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.19. 11:01:04

@Zsoleee: akkor szerencséd volt, nagyjából akkortájt álltak át arra, hogy két hónap.

@slickfh: ez egy nagyon fontos kérdés, írunk majd róla külön. a rövid válasz: ha a korlátozások bevezetése előtt vetted a jegyet, akkor visszajár, ha utána, akkor nem.

Töhötöm Kolompos 2020.04.19. 11:16:18

@Fillér B. Gusztáv: Én márc.14.-én adtam le az igényt a visszatérítésre március 17. paphosi járatra és azóta semmi.

slickfh 2020.04.19. 11:33:40

@Fillér B. Gusztáv: Köszi, várom! :) Bevallom, meg is lepett, hogy miközben nem gondolom, hogy ez nem érintene többeket, nem tudtam pár perc alatt érdemi választ gúglizni (az nem, hogy a Wizz hallgat ez ügyben).

csincsilla72 2020.04.19. 12:03:49

@slickfh: Sajnos én is ezzel szembesültem. Tudom, minden a pénzről szól, de tetűség, hogy egy ilyen szituációban ne kapjam vissza a jegy árát. Értem én, hogy a gép elrepül, én meg akár rajta is lehetnék, de nem leszek, ha egyszer nem léphetek be az országba. És ebből a szempontból mindegy, mikor vettem a jegyet, mert a szabályokat nem én hozom. Ha egyszer a fogadó ország úgy dönt, hogy nem enged be, akkor nem tudok utazni, bármennyire is szeretnék.

csincsilla72 2020.04.19. 12:12:10

Egy gyors kérdésem még lenne, remélem, jól tudom: Amennyiben átfoglalásra kényszerülök, akkor nem csak ugyanazon jegykategóriára foglalhatok, amelyikre az eredeti foglalás történt, ugye (Wizz basic, Wizz Go, Wizz Plus)?

svajcineger 2020.04.19. 14:26:25

@csincsilla72:
A beutazási szabályok követése / betartása a te felelősséged,nem a légitársaságé.

csincsilla72 2020.04.19. 14:50:02

@svajcineger: Csak itt nem arról van szó, hogy nem néztem utána pl. egy vízumkényszernek, hanem arról, hogy tervezett elutazásomkor még mindig fennáll egy helyzet. Ezt az adott ország is kéthetenként hosszabbítja, mert ő sem lát a jövőbe.
Mindegy, értem én, hogy most minden a megtakarításról és a túlélésről szól.

Rothgo 2020.04.19. 17:25:52

Mi tavaly októberben foglaltuk az idei (tervezett) nyaralásunkra a repülőjegyeket, Bécs-Alicante viszonylatban. Akkor, ha jól tévedek, még Kínában sem tudtak a járványról. Ez van, ha az ember lehetőleg olcsón akar lebonyolítani egy családi nyaralást, és jó előre foglal repülőjegyet.
Persze, tudjuk, hogy jelen esetben nem egy nyaralás létrejötte, vagy esetleges elmaradása a legfontosabb probléma, de az olcsónak mondható repülőjegyeket is ki kell(ett) gazdálkodnia a családnak, és nem szeretnénk teljesen elbukni.Voltak már (mint szinte mindenkinek) kellemetlen élményeink fapados járatokkal (késések, és társaik), ott benyeltük a békát, hogy rossz esetben elnézést sem kértek a történtekért, de itt már nem tudnánk rálegyinteni arra, hogy "akkor ez elúszott".
Van még ugyan bő három hónap a tervezett indulásig, de egyre kevéssé bízunk abban, hogy "normálisan" elutazhatunk Spanyolországba.
A szállásfoglalás törlésével - ahogy néztem az Airbnb-n - még ráérünk, ezen a WizzAir dolgon azért már elkezdett egy ideje kattogni az agyam.
Persze, a pénzvisszatérítés lenne a legbiztosabb mód, amennyiben el kell halasztani (bizonytalan időre) az utazást. Magyarán, hogy visszakapjuk a befizetett teljes összeget. Ha más(hogy) nem megy, az átfoglalás (kuponozás) is szóba jöhet, csak ott meg nem tudjuk, hogy meddig tart(hat) el ez az egész őrület.
A saját tapasztalatokat (legyen az pozitív vagy negatív) szívesen várom/olvasom továbbra is.

vanek ur 2020.04.19. 19:16:39

@slickfh: Ha a jegyet még az általános beutazási korlátozás előtt vetted, akkor ez szeződés lehetetlenülése, ami miatt ugyanúgy vissza kell adnia a légitársaságnak a pénzt.
@svajcineger: Ez arra vonatkozik, hogy ha van kötelezettséged a beutazáshoz (pl. vízumot kell szerezz), akkor azt meg kell tenned, ha nem teszed, a te sarad. Ebben az esetben általános beutazási tilalom van, amit a jegy megvásárlása után hoztak, azaz az utas szempontjából vis maior.

svajcineger 2020.04.19. 22:14:19

@vanek ur:
Pontosan ezért érdekes, hogy mikor vetted a jegyet.

heidt 2020.04.20. 00:43:20

@Rothgo: Semmiképpen nem úszik el a jegy ára. Három hónap jelen esetben nagy idő! Vagy normalizálódik a helyzet és utazhattok, vagy visszaadják a jegy árát. A Wizz pontokban 120%-ot azonnal jóváír, a pénzre várni kell.

kjani1 2020.04.20. 14:08:01

Én is nemrég kaptam értesítést a Ryanairtől, hogy a többször megígért visszafizetés helyett vouchert adnak nem egészen egy év lejárattal. Amennyiben mégis visszakérem a pénz- amit többször megígértek és türelmemet kérték-azt újra jelezzem. Linknek a Ryanair honlapjára irányítanak, semmi segítőkészség. Viszont előre figyelmeztetnek, hogy ez sok időt vesz igénybe. 03.21-én kértem vissza a befizetett pénz, azt ígérték 20+5-7nap. Legutóbb a banki átfutásra hivatkoztak. Az értesítésre nem lehet válaszolni, mert túltelített postaládára hivatkozva nem kézbesítik. A chat robotjuk nem válaszol órák óta. Mit lehet tenni, hogy visszakapjuk a pénzünket? Ha valakinek van ötlete kérem válaszoljon.

DarkWolf 2020.04.21. 11:25:29

@dieter: itt az emailben legalul volt egy kis macskakaparás hogy adott linken kérheted vissza a pénzedet...de a megadott linken nem adnak sok infót hogy hol is tudod visszakérni a pénzedet

Szóval mi jelenleg azon agyalunk hogy következőnek a live chat suppporton próbáljuk érvényesíteni a pénzvisszatérítést

DarkWolf 2020.04.21. 11:30:42

@Pepibubó: mi egyelőre arra se tudtunk rájönni hogy a megadott linken mi a rákozt kell keresni

@kjani1: a helyedben én kapcsolatba lépnék a bankommal és így próbálnám kiverni a pénzt belőlük, ha szép szóval nem megy

@Rothgo: én a helyedben nem próbálnék arra fogadni hogy egyhamar visszaáll minden normálba, de ezt te tudod. Ha elfogadsz vouchert/ bármiféle nem konkrét pénzbeli visszatérítést, azzal kb azon hazárdírozol hogy hátha az utazás napjáig eláll a vírus..vagy sem, és akkor bebuktad.

RC_storm 2020.04.22. 10:46:19

Wizz oldalán vagy a 120 % pontjóváírás van vagy pedig a 100 %-os visszatérítés.

Ez még a járattörlésem előtt is így volt a weboldal tanulsága szerint, feltételezem a járványügyi helyzet okán.

Vagy tényleg van valami trükk, amivel kijátszanak, még úgy is, ha leírják a 100 %-os jegyvisszatérítést?

Zsokó 2020.04.23. 10:01:16

@Fillér B. Gusztáv: Na, én úgy cumiztam be a beutazási korlátozást, hogy a HAV-IST járaton voltam, amikor éjféltől lépett életbe a horvát rendelet, így majdnem seggre ültem, amikor megtagadták a ZAG-i gépbe a beszállást. És mivel a Turkish akkor már szinte sehová nem járt (márc. 27.), 2 nap múlva értem haza mindenféle létező közlekedési eszközzel. Most pedig még tart a huzavona, hogy sajnálják... Én pedig nem sajnálom az időt, mert előbb-utóbb ezért fizetniük kell.

tompus 2020.04.28. 23:12:16

@Fillér B. Gusztáv: Erről szívesen olvasnék. Nem igazán akarják a május 1-i berlini járatot törölni. Jogszerűen fel sem szállhatnék a gépre, hiszen a kijárási korlátozásba nem tartozik bele a városlátogatás.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.04.29. 15:25:10

@tompus: ez a járat menni fog, utólag lehet visszakérni a pénzt arra hivatkozva, hogy ígéretük szerint ilyenkor visszajár. de van a németeknél beutazási korlátozás? ha nincs, akkor a magyar kijárási korlátozás szerintem kevés lesz.

tompus 2020.04.29. 18:34:11

@Fillér B. Gusztáv: Be lehet utazni, de 2 hét karantén van. Ami azért nem az igazi.
süti beállítások módosítása