FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (7) ciprus (1) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Igazán dilettáns módon zárja le légi határait Magyarország

2020.03.17. 13:08 Fillér B. Gusztáv

Kerek egy nappal azután, hogy a magyar miniszterelnök hétfőn reggel a parlamentben bejelentette, hogy az ország lezárja a határait, még mindig elég nagy a fejetlenség az ügyben, hogy melyik légijáratok tudnak repülni és melyeket törölnek. Mindenképp jobb lett volna a külföldiek pánikszerű kitiltása helyett ésszel szabályozni a dolgot, ami nem olyan bonyolult, van rá elég sok példa az elmúlt napokból sok országból a környéken.

Kabaréba illő, hogy miután a tegnap reggeli bejelentésben a légizárra vonatkozóan nem volt időpont, várni kellett a konkrétumokra sokáig. Az operatív törzs szokásos tájékoztatóján fogalma nem volt az illetékesnek a részletekről, azt kommunikálták, hogy meg kell várni, mire megjelenik a rendelet a közlönyben. De nagyjából ugyanakkor az agrárminiszter mintegy mellékesen elpöttyintette a parlamentben, hogy éjféltől él a beutazás tilalma a külföldiekre a reptéren is.

Utána nem sokkal lefagyott és elérhetetlenné vált a reptér weblapja, az utasok nyilván próbáltak volna információhoz jutni a nagy fejetlenségben, de így nem lehetett. Végül egy kormányzati kommunikációs szaki pontosította az MTI-nek, hogy a reptér nyitva marad, de a külföldieket visszafordítják. 

A reptér oldalán aztán megjelent a lényeg: kifelé mehet bárki, befelé viszont csak a magyarok, illetve nem állampolgár családtagjaik, illetve az állandó tartózkodásra jogosultak. Minden gép 2B-re érkezik és okmányellenőrzésre mennek az utasok. Aki nem jogosult a belépésre, egy kijelölt tranzitzónába zárják, míg megoldják a visszautazásukat. Ami sokszor nem lesz könnyű, mert várhatóan újabb nagy törlések következnek az új helyzetben.

Most tehát az a helyzet, hogy a magyarok szabadon, mindenféle egészségügyi ellenőrzés, vagy felhívás nélkül sétálhatnak be olyan vírusgócokból is, mint Spanyolország, vagy Németország és Svájc, de a külföldi mehet haza függetlenül attól, hogy honnan érkezett. A dilettantizmus csúcsa, hogy továbbra is csak a Kínából, Koreából, Iránból, Olaszországból és Izraelből érkezőkre vonatkozik a szűrési kötelezettség. 

Kulturáltabb helyeken ezt úgy csinálják, hogy bezárják a repteret, a hazatérni kívánó polgárok pedig jelentkezhetnek hazahozó járatokra, amiket könnyű pár nap alatt megszervezni nekik. És akkor nem csesznek ki sok emberrel nagyon durván és nem okoznak káoszt. És mondjuk járványvédelmi szempontból sem hülyeség, mert minden hazaérkezőt egyből lehet ellenőrizni, ha kell, karanténba dugni. 

Az még nyitott kérdés, hogy az új helyzetre hogy reagálnak a légitársaságok. Úgy tűnik, hogy amíg tudnak, szinte üresen is repülnek, erejüket valószínűleg leköti a sok reptérzár miatti kötelező leállítás. Ez a magyar verzió még nem az, de tök üres gépekkel egy-két nap múlva főleg felesleges lesz üzemelniük. Várjuk a Wizz és a Ryanair bejelentéseit a hogyan továbbról.

142 komment

Címkék: koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4715529950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tygger 2020.03.17. 14:47:38

ha nem tilos, ezek repülni fognak üres gépekkel is, csak hogy ne kelljen jóváírást adniuk, eltegyék mondjuk a hónap végére szóló jegyekkel rendelkező utasok pénzét (pl. a miénket is). amúgy az egy dolog, hogy dilettáns, félidióta módon van "határzár" (szánalmas az egész), de azért a wizz most már nem lapíthatna tovább, mint a szar fűben, nagyon illene felajánlania az ingyenes átfoglalást, ha már inkább üres gépekkel is repül a "spórolás" jegyében

szégyenteljes ez az egész

Hungryhorse 2020.03.17. 15:37:59

Az a dilettáns, aki outsiderként egy fikablogban dilettánsoz felelős döntéshozókat, cégvezetőket.

aesdé 2020.03.17. 15:44:42

Valaki nagy szaki megírná, hogy mi a logika ebben a helyzetben most? Pl. Wizzairnek miért éri meg üresen repkedni? Oké nem kell visszaadni a jegyek árát, de az üzemanyag és egyéb költségek ugyanúgy fennállnak független attól hogy van e utas vagy nincs.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 15:56:29

@tygger: @aesdé: nagy szaki nem vagyok, de szerintem pont ezért. ha lerepüli, nem kell visszaadni a jegy árát. ezeket a közeli járatokat még 60-70 %-ban eladták, más kérdés, hogy nem utazzák le az utasok. ez a pénz most náluk marad, a mai helyzetben a légiiparban cash is king. de ezért nem adják vissza törlésnél se: kreditbe megy, vagy hónapok múlva adják vissza kérésre készpénzben. tehát amíg nagyobb bukta visszaadni az összes jegybevételt, mint a lerepülés költségei, aminek egy részét már kifizették, addig így marad. ha megfordul, tömeges törlés.

tygger 2020.03.17. 15:59:02

@Fillér B. Gusztáv: de ez nagyon tisztességtelen hozzáállás, amúgy

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 16:14:45

@tygger: itt most nincs tisztesség kérdés. ebben a bizniszben a túlélésért küzd mindenki és attól, hogy a wizz relatíve jól áll, valahol érthető, hogy az utolsó centért is lehajol.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 16:24:00

@Hungryhorse: szóval felelős döntés, hogy naponta több száz ember sétálhat be nem hogy karantén, de bármiféle ellenőrzés nélkül pl. a spanyol járatokról, miközben ott már az utcára se mehetnek ki és lassan 12 ezer fertőzött lesz? te tudod.

tygger 2020.03.17. 16:31:26

@Fillér B. Gusztáv: én viszont ilyen hozzáállással nem fogok többet jegyet venni tőlük, sőt a wizz hitelkártyámat is felmondom. nyilván pont szarják le, sírni is fognak miatta. semmi mást nem kérnék, csak legalább az ingyenes átfoglalási lehetőséget adják már oda

dieter 2020.03.17. 16:34:18

A Ryanair most jófejnek tűnik, valamennyi áprilisi járatát díjmentesen engedi átfoglalni.

Hungryhorse 2020.03.17. 16:52:57

@Fillér B. Gusztáv: szerintem a belépésükre ugyanazok a feltételek vonatkoznak, mint a szárazföldi határokon.
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2000041.kor

net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=A2000046.KOR&txtreferer=00000001.txt

De ha nem, akkor adj rá forrást, hogy miért és mikortól nem...

MindentGátlóSam 2020.03.17. 18:06:30

A Ryanair viszont szokatlanul jó fej, törlés nélkül is jött az e-mail, hogy mivel a célreptéren úgysem engednek be az országba, ezért mehet a visszatérítés vagy a módosítás.

beflower 2020.03.17. 18:20:52

Nem most kéne utaznotok seggfejek

John Heard 2020.03.17. 19:20:27

Igazan nem az ordog ugyvedjekent, de most jelent meg egy cikk, hogy a wizz visszautalja a vetelarat is, igaz lassabban jön meg a penz, mint normalis esetben, de visszautalja. A Lufthansa is azt mondta nekem, hogy a szokasos 10 munkanap helyett kesöbb jön meg a refundom.

tygger 2020.03.17. 19:47:16

@John Heard: nem olvastal figyelmesen. arrol volt szo ma, hogy torles eseten mar nem lesz valasztas, automatikus 120 szazalek jovairas wizz szamlara

Ego55 2020.03.17. 21:09:18

Még egy rosszindulatú "szakember"!

tejfogbandi 2020.03.17. 21:27:52

@aesdé: nem vagyok nagy szaki, de olvastam már erről régebben is:
index.hu/chart/2020/03/10/tokuresen_is_jarnak_a_repulok_europaban/
lényeg: légicégek nem azért indítják el kvázi üresen is a repülőiket, mert imádnak kerozint égetni.

MUSZÁJ REPÜLNIÜK, HA NEM AKARJÁK ELVESZÍTENI AZ ÉRTÉKES REPTÉRI IDŐSÁVJAIKAT,
az úgynevezett slotjaikat a nagy reptereken. Pontosabban a reptereknél jellemzően él egy olyan szabály, hogy ha a légitársaság nem használja ki legalább 80 százalékban a meglévő slotját, akkor azt el lehet venni tőle, és újra ki lehet osztani. Alaphelyzetben ez egy értelmes szabály, hiszen olyan cégeknek tényleg kár lefoglalniuk a hatalmas infrastruktúrát, amelyek durván nem használják ki. Járványok idején viszont elég egyértelmű, hogy nem kellene betartani a rendelkezést. Ez a jelenség nem ismeretlen, de eddig nagyon ritkának számított.
részlet a cikkből-

John Heard 2020.03.17. 21:30:20

@tygger: Airportal.hu-rol idezet:

“...A törölt járatok utasainak a repülőjegyek díját mostantól automatikusan a Wizz-számlán írják jóvá, a pénz-visszatérítésre továbbra is van lehetőség, de az hosszabb időt vesz igénybe.“

rezeda9001 2020.03.17. 21:55:12

Dilettáns módon lett utánanézve bárminek.
A hazatérő állampolgárait minden ország fogadja, és az érkezési iránytól függően vagy automatikusan karanténba kerülnek, vagy az egészségügyi állapotuknak megfelelően rendelhetik el számukra azt (vagy nem). Jó sok helyen le van írva jó pár napja, el kellene olvasni és nem kóborolni ész nélkül az átkelőhelyekhez és a repterekre, aztán ott csodálkozni és háborogni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 22:32:18

@tejfogbandi: ezt a szabályt már felfüggesztették a válság miatt.

@rezeda9001: hol olvastad, hogy valaki is nem fogadja?

@irdesmond: ember, előbb olvass és gondolkodj:

"Kulturáltabb helyeken ezt úgy csinálják, hogy bezárják a repteret, a hazatérni kívánó polgárok pedig jelentkezhetnek hazahozó járatokra, amiket könnyű pár nap alatt megszervezni nekik."

@Hungryhorse: ugyanaz valóban: útiokmányellenőrzés van, más nincs. tehát szabadon jöhet bárki bármilyen betegen, még lázmérés sincs.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.17. 22:58:30

@Fillér B. Gusztáv: meg amúgy sincs semmi köze a témánkhoz, a fapadosok nem szórakoznak ilyesmivel, oda repülnek 95%-os töltöttséggel, ahol van slot

liberalnazi dickheads 2020.03.18. 00:52:32

Látom nehéz ezt megérteni liberál aggyal..
Ha koronás is, MAGYAR. Hazajön,itthon van, karanténba kerül ha beteg, majd meggyógyítják, mindenki más takarodjon a picsába.
Nem olyan bonyolult ez. Csak magyarnak kell lenni először hogy értsd.

chrisred 2020.03.18. 01:52:24

@randomgenerator: L van írva, hogy a felsorolt öt országból érkezőket szűrik, a többi gócpontból érkezőket nem.

pampara 2020.03.18. 03:26:00

A mi tapasztalatunk az, hogy a Wizz NEM repül kihasználatlanul. Grúziában ragadunk, mert a szombati járatot törölte a Wizz, pedig sokáig az volt az egyetlen megmaradt járat Kutaisziből kifelé. Mostmár az sem megy. Egyelőre a Georgian Airways a reményünk, Tbilisz-Bécs viszonylatban, vasárnap megy a gép, ha megy. De azt hallottuk, hogy kevés a foglalás, azt is törlik valószínűleg. Akkor nincs mivel hazamennünk, a hatarnyitàsig.

ordasbacsi 2020.03.18. 05:24:10

@John Heard: Azt ne felejtsétek el,hogy a wizznél csak a viteldíj 120%-át kapod vissza! A vásárlás elején vagy az utólag hozzáadott kiegészítő szolgáltatásokat (ülőhely, priority) nem! Prió, ülőhely, bőrönd kombónál ez akár 50000ft bukta is lehet!

pepin_nymburk 2020.03.18. 06:11:35

@MindentGátlóSam: a k anyját a Ryanairnek, díjmentesen enged átfoglalni, de csak DRÁGÁBB helyekre... inkább bukom a zsét és soha többé nem veszek náluk jegyet( nem vagyok nagy utazó)

pepin_nymburk 2020.03.18. 06:15:00

@liberalnazi dickheads: te tényleg dickhead vagy, senkit nem ellenőriztek az elmúlt 2 hétben azok közül, akik nem a megnevezett 4 országból jöttek haza. Ha csak az ausztiában, olaszországban síelőket nézzük, izgi lesz

sóhegy049 2020.03.18. 06:20:39

Ez itt egy viccparádé, sajnos...
Ahogy a csehek, vagy a lengyelek.
Az állampolgárokat hazaviszik / vitték, a többi járat törölve!
De itt az a dráma, hogy akad olyan idióta, hogy simán elutazik, majd haza is jön, mert most szaré'-húgyé' van a repjegy, meg a szállás is? A hazajövetellel van a dráma, mert akikre szólna az ellenőrzés, onnan már macerás hazajönni, de az Európa "ezüstérmes" Spanyolország, immáron egy hete nincs még a listán? Fasza...

Fülig José 2020.03.18. 06:22:45

@liberalnazi dickheads: hol olvastad hogy bárkit ellnőriznének te tőgyarcú fasz? öcsém, vigyázz a seggnyalással, még elkapod a vérust...mondjuk érted nem kár.

sóhegy049 2020.03.18. 06:28:08

@Fülig José: Egy helyi blogról (fideszes) úgy törölték ennek a blognak a linkjét, mint a szart! Fáj az igazság a kutyáknak. Szerintem nem tudnak, akarnak több embert vizsgálni és nem a reptér sara!!!

Dyra-Papa 2020.03.18. 06:28:43

Ki az az idióta a világban aki ilyen helyzetben meg repked. Így jártak. Háborús helyzet van. Ilyenkor nem játszanak a szokásos te vagy az utas kinyaljuk a segged dolgok.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:28:54

te vagy a dilettans poszter...
eloszor is kb a 17.szazadban kell elned, ha azt hiszed az ellenorzes ma szemelyesn megy.
szerinted bem tudjak ki van, volt a gepen?
utaslista..hmmm számítógép hmmmm.
a kiadott szabalyok egyertelmuek, sz h a spanyolbol hazabaszott kurvak ezt leszarják egy dolog.
majd a rendorseg szepen ellenorzi betartjak e azt amit 14 napja kiadtak, hogy 2 hét izolacio. ehhez nem kell odaallitani Kis főtörzsőrmestert, hogy a ribanc lekohogje, nem. kattintanak 3at es kész...tudjak.
szerintem ne csinalj magadbol bohocot haver...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:28:55

te vagy a dilettans poszter...
eloszor is kb a 17.szazadban kell elned, ha azt hiszed az ellenorzes ma szemelyesn megy.
szerinted bem tudjak ki van, volt a gepen?
utaslista..hmmm számítógép hmmmm.
a kiadott szabalyok egyertelmuek, sz h a spanyolbol hazabaszott kurvak ezt leszarják egy dolog.
majd a rendorseg szepen ellenorzi betartjak e azt amit 14 napja kiadtak, hogy 2 hét izolacio. ehhez nem kell odaallitani Kis főtörzsőrmestert, hogy a ribanc lekohogje, nem. kattintanak 3at es kész...tudjak.
szerintem ne csinalj magadbol bohocot haver...

sóhegy049 2020.03.18. 06:33:32

@FILTOL:
...és szerinted kimennek, hogy minden ex-utast utólag lecsekkoljanak, hogy bezárkózott-e? Ne feszíts már meg! :-)

Kvee 2020.03.18. 06:34:04

Sziasztok
Nem üresen mennek a gépek. Ki kellett jönnöm munka miatt Hollandiaba. A tegnap reggeli Eindhovenbe menő wizz megtelt. Frankfurtba repültem wizzel, tele volt. Én is azt hittem üres lesz a gép, de nem. Minden nálunk elő külföldi siet haza amíg tud és akinek van még dolga külföldön az akár több hónapig tartó bezártságig az is gyorsan el akarja intézni amíg teheti. Frankfurtban semmilyen vizsgálat nem volt...azért ez is érdekes.

egyinges 2020.03.18. 06:35:56

Mi ujság a debreceni reptérrel? Arról nem nyilatkozott senki. Szerintem az operatív törzs 90%-a nem is tud róla, hogy van ott nemzetközi reptér.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:38:40

@Fülig José: segitek neked is gyoker. utaslista...SZ Á M Í T Ó G É P

de nyugodtan allj oda egy kockas fuzettel, majd röhögünk.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:42:14

@sóhegy049: nem fogsz nevetni haver. a tegnapi kozlonyben jelent meg, a rendőrség es a kozteresek IS ellenorzik es hazabasszak az utcan levo gyerekeket, es megkezdik a hazi karatnen ellenorzeset.

egy het mulva pedig a katonasag fogja ellenőrizni a lakhely elhagyasi tilalmat. ( ezt josolom.)
majd akkor varom a sirankozos diktaturas posztokat

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:45:50

@sóhegy049: jaaa es ha van ugyfelkapuja a karanten hatarozatot megkapja mire fog egy taxit.
ti tenyleg a 19.szazadban eltek agyilag?

sóhegy049 2020.03.18. 06:47:22

@FILTOL: Nekem nincs mitől rettegnem, de egyelőre elég "olasz módra" döcög itt minden. Legfőképp a kommunikáció. Akkor szerinted a rendelet, ami az ellenőrzésről szól, az rendben van? Van a faszt, mert csak annak kell önkéntes karanténba vonulnia, - tudtommal aki a nevezett országokból érkezett. Mint írtam a témára, a többit leszarom, ahogy a csehek, vagy a lengyelek csinálták a repteresdit!

sóhegy049 2020.03.18. 06:49:15

@FILTOL: Ez az USA, vagy Izrael példája?
Mert itthon a lakcímkártyámat is elbaszták, kétszer... :-)

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:56:45

@sóhegy049: jaa
bocs
latom te vagy az a fajta aki mindenben talal hibát.
gondolom egyedul te vagy a perfect hero.
olvasod a Magyar Kozlonyt? koveted a jogszabalyokban mi jelenik meg?

vagy a 444 megirta a fapadosinfo NYOMÁN, hogy dilettáns orban...
ertem
ismet jelzem, a rendszer alapvetoen a jogkovetesre épül. persze ezt a ceus pakinak, az irani egyetemistanak, a spanyolbol hazabaszott kurvanak mondhatjuk, hogy mwgjenet a jogszabaly es az kötelező..
nem baj, tegnaptol a rendor mondja.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 06:56:45

@sóhegy049: jaa
bocs
latom te vagy az a fajta aki mindenben talal hibát.
gondolom egyedul te vagy a perfect hero.
olvasod a Magyar Kozlonyt? koveted a jogszabalyokban mi jelenik meg?

vagy a 444 megirta a fapadosinfo NYOMÁN, hogy dilettáns orban...
ertem
ismet jelzem, a rendszer alapvetoen a jogkovetesre épül. persze ezt a ceus pakinak, az irani egyetemistanak, a spanyolbol hazabaszott kurvanak mondhatjuk, hogy mwgjenet a jogszabaly es az kötelező..
nem baj, tegnaptol a rendor mondja.

Fülig José 2020.03.18. 06:58:44

@FILTOL: hoppá! 5 nap alatt sikerült a lendvait átrakni home office- ba...? asztakurva, micccsoda teljesítmény!! idefülelj fültő! a bálványod ezt is elbaxta, mint minden mást is. a nullára gyalult egészségügy nem tud megbirkózni a sok kriplivel, hát #maradjotthon... ja, hogy kinyírjuk a gazdaságot, emberek tízezrei kerülnek utcára...? sebaj, a mieinket majd "valahogy" kisegítjük a többi meg: le van szarva.

Fülig José 2020.03.18. 07:03:56

@Fülig José: de látom sajnos magyar billentyűzet megint kifogyot, ej-ej köcsögök...leállt a gyár vagy mi a tosz...?

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2020.03.18. 07:08:28

@Fülig José: komoly riposzt.
ezek szerint rájöttél, számítógépet hasznal a rendőrség, es nem kockas füzetet.

odamondó 2020.03.18. 07:24:13

Az üres repültetésről még: ilyenkor 1 gépet használnak 1 útra. Technikailag jó a gépnek ha használják így minden gépet próbál egy légitársaság legalább 1-2 naponta levegőbe emelni. Az autódat se jó leparkolni pár hétre, de a repülők még érzékenyebbek.

sóhegy049 2020.03.18. 07:45:35

@FILTOL: Már bocs, baszod...
Itt nem arról van szó, hogy elfelejtettem tojást venni. :-)
Mert nem vagyok hibátlan, itt most sok ember gondolkodik és hoz döntést, állítólag...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 07:46:06

Mindenkinek, aki politikát kever ide: ez nem politikai kérdés. Tök mindegy, ki van hatalmon, ha hülyeséget csinál, ha dilettáns, ugyanúgy megírjuk. Aki szerint minden rendben, a fikázás helyett azt írja inkább, hogy egyetért a válsággócok közepéről érkezők minden ellenőrzés nélküli beengedésével, ez egy vélemény.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 07:52:19

@Kvee: van még néhány cél, ahova napi több járat van és nagyot kockáztatva el lehet indulni egy napon belüli körre intézni dolgokat. vélemény, hogy ez nem szerencsés. de van egy csomó útvonal, ahol már alig vannak a gépen, a tegnapi Szófia-Budapesten 9 ember ült, miután a külföldiek már nem szálltak rá fel. mondjuk bevétel ezeken is van, mert a jegyek nagy részét eladták, csak az utas nem utazza le.

VT Man 2020.03.18. 07:53:12

@tygger:
EasyJet és a Ryanair ingyenesen enged átfoglalni (és még azt a trükköt se csinálták meg, hogy cserébe minden jegy 100 euroval drágább), szóval egész korrekt.

A Wizz air csak döngeti a mellét, hogy õk a legstabilabb társaság, közben kibsznak minden utasukkal.

degreen 2020.03.18. 07:54:25

@Fülig José: jöttök azzal, hogy másutt hogy csinálják, mi miért nem úgy csináljuk. mikor meg maradj otthon van, akkor nem jó az, amit a másik csinál (mindenhol azt mondják, vagy kényszerítik, hogy maradj otthon). persze a sok idióta utazgat, kimászkál, fertőz. az egyéni felelősség hol van? amúgy meg, aki külföldről jön haza, az karantén.

VT Man 2020.03.18. 07:55:46

@Fülig José:
Ez a #maradjotthon nem az Orbán találmánya, persze azoknak, akik orbánnal fekszenek-kelnek, mindenért Orbán a hibás.

Ha kijárási tilalom lenne (mint Olaszországban, Spanyolországban), az lenne a baj, ha nincs, az a baj.

FCUK29 2020.03.18. 07:56:11

@sóhegy049: egy nap alatt a hétvégén 40 embert találtak máshol, mert van ellenőrzés. akinek otthon kell lennie, annak otthon kell lennie, és nem házibulit rendezni.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 08:03:32

Jelenleg az osztrak hataron csak magyar rendszamu kamionok lephetnek be. Az osztrak radio ezt tolja egesz egesz nap. Ezek az idiotak hazavagjak Magyarorszag teljes ellatasi lancat, nem lesz nyersanyag, elelmiszer, stb. Ha nem szedik ossze magukat, felbomlik az allami berendezkedes, es anarchia lesz. Ezt akartatok, kedves Fidesz?

]{udarauszkasz 2020.03.18. 08:05:26

@VT Man: nem a kijarasi tilalommal van baj, hanem azzal, hogy kaosz van az ellatasi lancban. Nickelsdorf/Hegyeshalom mar masodik napja zarva. Par nap, es ellatasi zavarok lepnek fel,

qwertzu 2020.03.18. 08:05:31

@ordasbacsi: Nem. A teljes összeg 120%-a jár vissza.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 08:10:55

@Fülig José: "a bálványod ezt is elbaxta, mint minden mást is. a nullára gyalult egészségügy nem tud megbirkózni a sok kriplivel, hát #maradjotthon... ja, hogy kinyírjuk a gazdaságot, emberek tízezrei kerülnek utcára..."

Ez a G.Orbán elbaszta az osztrákokat

www.vg.hu/gazdasag/gazdasagi-hirek/ausztria-egy-nap-alatt-16-ezer-munkanelkuli-segelykerelem-2116182/

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 08:16:18

@Fülig José: "de látom sajnos magyar billentyűzet megint kifogyot"

LOL

Fülig José 2020.03.18. 08:19:16

@eßemfaßom meg áll: pontosan olyan idióták, mint ti. csak ők seperc alatt össze fogják szedni magukat, ellenben orbánisztánnal...pesze kivétel lesz persze a Ner-kör, azokat majd államilag megsegítjük...

ordasbacsi 2020.03.18. 08:23:42

@FILTOL: @qwertzu: •A törölt járat TELJES VITELDÍJának visszatérítése!
Viteldíj! Érted? Ma hívtam őket kb 8 percen át,mert ez nekem sem volt világos. Olvass utána vagy hívd fel őket!

Fülig José 2020.03.18. 08:25:46

@VT Man: ki mondta hogy baj, hogy nincs kijárási tilalom? te gyökér, 3 és fél kriptaszökevény miatt hazabasszátok az amúgy sem túl acélos gazdaságot, tízezrek veszítik el a megélhetésüket a kibaszott rettegésetek miatt! maradj otthon te bazmeg, ha nem bírsz egy influenzából meggyógyulni de engem kurvára hagyj lógva. arról nem beszélve, hogy:
1) az összes kib.szott nyugger a szupermarketeket fosztogatja
2) a legyalult eü miatt nem fogok én szopni, eddig se vettem igénybe a "szolgáltatásait" eztán se fogom uh. pont leszarom, mi történik benne. ha nem tetszik, a Kossuth térre menj reklamálni, miért kisvasutat meg stadiont épitettek kórház helyett hogy most mindenféle faszsággal kelljen próbálkozni eloltani a tüzet.

chrisred 2020.03.18. 08:25:47

@FILTOL: Az ellenőrzés a Kínából, Iránból, Koreából, Olaszországból és Izraelből érkezők esetén személyesen megy. Ha a vizsgálatnál nem találnak fertőzéses tüneteket, akkor hatósági karantén (otthon két hét). Ha találnak, akkor orvosi karantén kórházban.

Fülig José 2020.03.18. 08:26:38

@eßemfaßom meg áll: ezt mind tudod mondani? nagy koponya vagy köcsög....

Fülig José 2020.03.18. 08:28:49

@Gösser söralátét: látod, 5 nap kellett, hogy a trollok otthonról bírjanak melózni; nem mondom még döcög kicsit, de azért belehúztak a patkányok tisztességgel! fognak ezek még talppal felfele benzinbe lógni....

]{udarauszkasz 2020.03.18. 08:32:50

@eßemfaßom meg áll: hianyzik a gyumolcs. Mivel ilyenkor marciusban nehez magyar cseresznyet, epret, uborkat stb talalni, marad a spanyol. Maradna, ha beengednek az orszagba.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 08:39:00

@Fülig José: Egy retardáltat nem illik bonyolult gondolatokkal összezavarni. Én ilyen jófej vagyok.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 08:40:20

@]{udarauszkasz: értem, tehát O1G mert beengedi a külföldről a magyarokat és O1G mert nem engedi be a virustenyészetből a gyümölcsöt

Az ilyenek miatt szeretünk benneteket:)

tiltsál ki te gyökér 2020.03.18. 08:42:46

@Gösser söralátét: "a két hétig lappangó, a reptéren az amúgy sem túl pontos kütyükkel homlokon csókolt és még bőven láztalan vírushordozó miért veszélyes."
Ezért értelmetlen tesztelgetni, nem?

moloy 2020.03.18. 08:48:11

@Fillér B. Gusztáv: Gondolj bele: Szüleidet is visszaküldenéd? Betegen?

]{udarauszkasz 2020.03.18. 08:48:35

@eßemfaßom meg áll: majd 1 het mulva meglatjuk, hogy mikozben en itt eszegetem a banant, Magyarorszagon ehseglazadasok fogjak elsoporni a kormanyt. En szoltam.
nem kivanok en sem ilyet, mar csak azert sem, mert a felesegem Magyarorszagon van.

chrisred 2020.03.18. 08:55:02

@tiltsál ki te gyökér: Pont arról van szó, hogy nem kell karanténba mennie.

degreen 2020.03.18. 08:57:21

@]{udarauszkasz: Azt tudod, hogy a pánikkeltést büntetik? Sajnos a szöveg (nem)értést még nem.
A marhaságodat honnan vetted?
"A koronavírus-járvány miatt lezárják Magyarország határait a személyforgalom előtt, az erről szóló nemzetközi egyeztetések zajlanak, így a jövőben csak magyar állampolgárok léphetnek be az ország területére"
Komolyan, ti csak kötekedni tudtok.

Fülig José 2020.03.18. 08:59:12

@eßemfaßom meg áll: amikor meghalsz, te nem érzel semmit, csak a környezetendnek fáj. na ugyanez a helyzet, ha ostoba vagy. hm?

Pipas 2020.03.18. 09:04:34

@]{udarauszkasz: "Ezek az idiotak hazavagjak Magyarorszag teljes ellatasi lancat, nem lesz nyersanyag, elelmiszer, stb."

Úgy van, akkora éhséglázadások lesznek, mint 2011-ben. :D

"Magyarorszagon ehseglazadasok fogjak elsoporni a kormanyt"

Ó, b+, azt hittem, hogy én leszek humor harold, aztán kiderül, hogy nem bírlak überelni. Te a saját karikatúrád vagy, verhetetlen! :D

]{udarauszkasz 2020.03.18. 09:05:18

@degreen: igen, ezt tudom, hogy csak magyarok lephetnek be. De a kamionokat miert forditjak vissza? Vagy, ha be lehet jonni Kophazanal, azt ird meg, mert pont lenne egy kanyarom Gyorbe. Hegyesi hatarnak ugyis vege mar, mert a romanok helyi Corona Flashmobot szerveztek az autopalya kozepen.

Pipas 2020.03.18. 09:06:32

@tiltsál ki te gyökér: "Ezért értelmetlen tesztelgetni, nem?"

Pontosan! A lázmérés pont annyit ér mint a szenteltvíz... mármint a fertőtlenített szenteltvíz. :D

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2020.03.18. 09:13:34

@]{udarauszkasz: komolyan, sokszor van kesztetesem felirni a sok joslast, hogy aztan az ido letelte utan nyilvanosan kinevethessem a jost, de sose vettem a faradsagot. most lehet hogy megteszem :)

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 09:18:13

@ordasbacsi: és tényleg azt mondták, hogy a csomagdíjat és társait nem adják vissza?

@moloy: hol olvastál olyat, hogy bármit visszaküldenék? jöjjön mindenki, aki akar haza, de 14 nap karanténba. ma már minden normális ország ezt csinálja, néha nem bűn a jó gyakorlatot átvenni

]{udarauszkasz 2020.03.18. 09:22:23

@droid_: en fogok orulni a legjobban annak, ha nem jon be a "joslatom" es ha ki akarsz nevetni, akkor nevess. De az legalabb azt jelenti, hogy a felesegem biztonsagban van. Hidd el, akkor nem az fog erdekelni, hogy nevetsz-e vagy sem.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 09:24:15

@droid_: ha megse lesz igazam, es a felesegem biztonsagban van, akkor nem az fog erdekelni hogy kinevetsz, vagy sem.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 09:32:27

@]{udarauszkasz: a feleséged 70+éves legyengült szervezetű asszony?

Muad\\\'Dib 2020.03.18. 09:41:10

@]{udarauszkasz:
Nem akarlak elkeseríteni, de senki nem tiltotta ki az országból az áruszállítókat. Többek között itt nem messze tőlünk az aldi logisztikai központjában jönnek-mennek naphosszat az európai kamionok. Azért nincs gyümölcs, meg más sem, mert a sok fas* felvásárolja az egész éves adagját egyszerre, aztán megrohasztja otthon. A retardált barmok hegyekben veszik a cuccot, így persze, hog elfogy hiába töltik fel naponta.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 09:44:11

@eßemfaßom meg áll: nem 70 eves, de a szervezete gyenge. Gyenge immunrendszer, hormonrendszer. Allandoan beteg. Anyos asztmas, 64 eves. Anyam 67,itt van kint bezarkozva egyedul, mert senki nem mehet be hozza, mert veszelyeztetett koruaknak magankarantenba kell vonulniuk itt Ausztriaban. De vegulis semmi okom az aggodalomra, igaz? Majd a Zorbanek a fejetlen intezkedeseikkel elintezik, ugye? Talan en tudok vinni haza kajat innen, de ha nem tudok visszajonni Ausztriaba, akkor mar ugyis tokmindegy.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 09:46:06

@Fülig José: És nem szar érzés nálad okosabbakat elemezgetni?

]{udarauszkasz 2020.03.18. 09:46:33

@Muad\\\'Dib: ez rendben van, tenyleg nem szabad felvasarolni, de a hatarok lezarasa kulfoldi kamionok elott nem jarja. Az ingazokat is engedni kell dolgozni jarni, mert azt mindket orszag megsinyli. Egymassal kell dolgozni, foleg ilyenkor, nem egymas ellen.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 09:47:08

@]{udarauszkasz: Hát akkor ne járjanak el bulizni. Vidd ki őket magadhoz biztonságosföldre.

Oh wait...

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 09:50:33

@]{udarauszkasz: Valaki megtiltja a rokonaidnak Mo-on, hogy otthon maradjanak?

Pipas 2020.03.18. 09:50:40

@]{udarauszkasz: "hozza, mert veszelyeztetett koruaknak magankarantenba kell vonulniuk itt Ausztriaban. De vegulis semmi okom az aggodalomra, igaz? Majd a Zorbanek a fejetlen intezkedeseikkel elintezik, ugye? "

Ausztriában 26-szor annyi fertőzött van mint magyarországon te nagyeszű...

Pipas 2020.03.18. 09:52:13

@eßemfaßom meg áll: "azért az mutat valamit, hogy az orbánfób harcitrolloknak is csak legallja az amelyik most is tolja."

Annyit mutat, hogy meeting van, iszonyat angol kiejtéssel iszonyat unalmas baromságokat nyomnak nekem skype-on és ilyenkor ide szoktam jönni unalmamban. :D

Pipas 2020.03.18. 09:54:15

@eßemfaßom meg áll: "Oh wait..."

Úgy van! Mi zártuk le az osztrák határt, amikor megbetegedtek, ők csak később léptek. Nem kellene azzal nyomulni, hogy mennyivel jobbak mint nálunk, mert kiszámoltam, most is 26-szor több fertőzést regisztréltak nálunk mint nálunk.

ComLo 2020.03.18. 09:54:54

December elején vettünk, május közepére szóló retúrjegyet, Air China-nál Sydney-ből haza egy esküvő okán, Pekingi átszálással. Mivel azért ez nem egy olcsó kaland, erre a félévre csak egy másik utat terveztünk: lemenni Melbourne-be a F1-re ... eddig ez egy elég sikeres év :-D

ordasbacsi 2020.03.18. 10:09:03

@Fillér B. Gusztáv: Mint ahogy a Wizz honlapján is világosan kivehető (aki nem veszlik el a sunyi szövegkörnyezetben) hogy a Viteldíj 120%-a kapható vissza. Szó sincs kiegészítő szolgáltatásokról.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 10:09:08

@Pipas: attol, hogy Magyarorszagon nem tesztelnek, meg nem jelenti azt, hogy nincs annyi fertozott...

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 10:14:19

@]{udarauszkasz: Máshol se tesztelnek le mindenkit. Mindemellett továbbra se tilos a rokonaidnak otthon maradni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 10:31:51

@ordasbacsi: elég hihetetlen, hogy a többit jogszerűen lenyelhetik, utánakérdezek.

sterimar 2020.03.18. 10:37:21

Nem csak 10 millió futballszakértő, de 10 millió vírusszakértő országa is vagyunk. Jó ezt látni.

Matyika Ápolója 2020.03.18. 10:46:07

@]{udarauszkasz: Sőt, matematikailag az sincs kizárva, hogy mindenki, akit nem teszteltek, vírusos. Rettegj, orbánozz, az segít.

Pipas 2020.03.18. 10:47:58

@]{udarauszkasz: "attol, hogy Magyarorszagon nem tesztelnek, meg nem jelenti azt, hogy nincs annyi fertozott..."

Háppersze. Semmi mérés, semmi vizsgálat semmi statisztika nem számít, ha az jön ki belőle, hogy nem mi vagyunk az utolsók, a bűnösök, a bunkók.

Persze, ha az jön ki, hogy valamiből rosszul teljesítünk, akkor a számok nem hazudnak és itt üvöltözöl, hogy merazorbán. :D

Pipas 2020.03.18. 10:53:04

@]{udarauszkasz: "Az ingazokat is engedni kell dolgozni jarni, mert azt mindket orszag megsinyli. "

A vírust minden ország megsínyli. A cél a veszteség és a szenvedés csökkentése. Az egyik kommentedben a szigorítást, a másikban a lazítást követeled, mindegy, csak ne az legyen, amit a zorbán mond.

Mert te jobban tudod. :D

nemecsekerno_007 2020.03.18. 10:56:27

Mi nem volt világos abban, hogy ha külföldről jöttél vissza akkor 2 hétig otthon maradsz?!?! Ennyi idióta a világon nincs. Ha van valami nemzeti jelleg akkor ez az egyik. A másik meg az, hogy itt mindenki azt tudja a legjobban, hogy másnak mi lenne a dolga.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 11:14:25

@Pipas: jobban tudom. Evek ota itt dolgozom, es hetkozben itt elek anyamnal. Hetvegen a felesegemnel. Amugy sem jarok sehova, nem bulizok, nem jarok tomegbe. De azzal, hogy komplett lezartatok a hatart, kettevagtatok jo sok csaladot a kozepen. A mult heti tranzitmatricas megoldas jo lett volna, miert kellett kaoszt csinalni?

Pipas 2020.03.18. 11:26:54

@]{udarauszkasz: "A mult heti tranzitmatricas megoldas jo lett volna"

Kinek? Kinek lett volna jó?

"miert kellett kaoszt csinalni?"

Azért, hogy ne hurcolják be külföldiek a betegséget. Elég egyszerű, szerintem meg fogod érteni...

A spanyolországba kéregető román ne tüsszentse el magát a magyar benzinkúton és ne fogdossa össze a vírusos kezével a kilincset. Nekünk ez az érdekünk, nekünk így jó.

Pipas 2020.03.18. 11:28:35

@]{udarauszkasz: "jobban tudom. "

Vagy nem tudod jobban vagy játszod a hülyét. Járvány van, hullanak a betegek, ne ingázz!

ComLo 2020.03.18. 11:36:27

@Fillér B. Gusztáv: Én sosem láttam még itt ilyen offtopic politizálást, és hardcore anyázást, nem akarsz "gyomlálni" vagy csak lezárni a commenteket, és mikor a címlapos anyázók eltüntek folytatni?

kárárámaispj 2020.03.18. 11:52:41

@chrisred: "Pont arról van szó, hogy nem kell karanténba mennie."
Nem, pont arról van szó, hogy nem ellenőriznek. Nem tudom mit várnak?

"Nem kell karanténba mennie."
Talán elvárható egy felelős állampolgártól, hogy önkéntesen otthon marad a picsába, ha már a világjárvány közepén repked.

]{udarauszkasz 2020.03.18. 11:58:58

Az igazsag az, hogy en nem latok mar itt se Orbant, max ideologistat, se mas egyebet.
Viszont oriasi fejetlenseget a hatosagok es a kormany reszerol. Itt, aki ingazik, bevasarol, arut szallit, azt hagyjak menni. Aki tud(mint pl a noverem) otthonrol dolgozik. Nekem a home office max a Truck Simulatorral menne, de azzal eleg szarul lehet csaladot fenntartani.

pampara 2020.03.18. 12:05:27

Arról van valakinek infója, hogy a wizznél a lóvét hogyan lehet visszakérni? 2 foglalásomat törölték, kaptam mailt, hogy lépjek be és kérjek visszatérítést, vagy Wizz kreditet vagy pénzt. Az egyik foglalásnál beléptem, végigvittem a visszatérítés igénylését, de a végén nem volt olyan lehetőség, ahol választani tudtam volna a pénz és a kredit között. Alapból pedig úgy hiszem, a kreditet adja vissza a Wizz. A másik foglalást egyelőre hagytam, ahogy van.
Valakinek valamilyen ötlet, javaslat, tipp?

qwertzu 2020.03.18. 12:16:58

@ordasbacsi: Maradjunk annyiban hogy jobban tudom. Realy. Nézd majd meg az egyenlegedet és vesd össze a számlákon szereplő összegekkel.

chrisred 2020.03.18. 12:22:56

@kárárámaispj: "Talán elvárható egy felelős állampolgártól, hogy önkéntesen otthon marad a picsába, ha már a világjárvány közepén repked."

Ezen az alapon állami szervekre sincs szükség, a felelős polgárok mindent megoldanak helyettük.

qwertzu 2020.03.18. 12:23:15

@Fillér B. Gusztáv: Nem nyelik be, a teljes összeg visszajár, amennyiben van visszatérítés.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 13:00:54

@ComLo: nehéz ügy. a legidiótábbakat kidobtam, de úgyis visszajönnek más nicken. és vannak fontos repülős hozzászólások is. nehéz.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 13:09:23

@ComLo: végigfutottam a legfrissebb termést, igazad van. van előmederálós opció, még sose próbáltam, de most átállunk erre ideiglenesen és dobok még néhány offtopic trollt

teéjesenmindegy 2020.03.18. 14:37:02

@chrisred: Jól van. Ha hazajössz, és nem tartod be a karantént akkor mondjuk elsősorban az anyádat fertőzöd meg.

Mégis mi a lószart várnál? Minden egyes hazajövőt tegyenek börtönbe, vagy mégis mit? Ami nem lenne dilettáns?

A fertőző gócokból jövőkre kötelező a karantén. Akinek van némi esze, és most jön olyan helyről ahol járvány van az is elvonul 2 hétre.
Mi a lószart változtatna, ha tesztelnének a határon? Két hétig lehet negatív a teszted, közben meg hordozó vagy. Akkor? Boldogan mennél a negatív teszteddel mindenhova.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.18. 14:48:13

@teéjesenmindegy: az már kiderült európában, hogy az emberekre nem lehet bízni, egy részüknek nincs esze, tesznek a javasolt otthonmaradásra. ezért két elterjedt megoldás is van, az egyik benne van a posztban: repülés leállít, hazaiak különjáratokkal hazahoz, aztán az orvosok eldöntik, kell-e nekik karantén. a másik, amit ciprus csinál, pont azzal szigorúbb a magyarnál, ami neked nem tetszik: külföldiek kitiltva, de az érkező hazaiak rendes állami karanténba két hétre. ez elég biztonságos megoldás, ezekből lenne célszerű választani a helyett, hogy szabadon jöhet bárki a gócpontokból.

chrisred 2020.03.18. 15:40:54

@teéjesenmindegy: Fogalmam sincs, miről írsz.

eßemfaßom meg áll 2020.03.18. 17:13:28

@chrisred: "Ezen az alapon állami szervekre sincs szükség, a felelős polgárok mindent megoldanak helyettük. "

Egy bizonyos határig ez így is van, pl nem ül minden sofőr mellett egy rendőr hanem rábízzák a szabálykövetést a soförökre, nem ül minden munkavállaló mellett egy navos adóbevalláskészítéskor csak beeellenőriznek időnként stb...

2020.03.18. 18:17:30

Viszont hűségesek.

sóhegy049 2020.03.18. 21:48:16

Ez itt egy viccparádé, sajnos...
Ahogy a csehek, vagy a lengyelek csinálták, az más!
Az állampolgárokat hazaviszik / vitték, a többi járat törölve!
De itt az a dráma, hogy akad olyan idióta, hogy simán elutazik, majd haza is jön, mert most szaré'-húgyé' van a repjegy, meg a szállás is? A hazajövetellel van a dráma, mert akikre szólna az ellenőrzés, onnan már macerás hazajönni, de az Európa "ezüstérmes" Spanyolország, immáron egy hete nincs még a listán? Fasza... Ma az Operatív Törzs góréja is kitérő választ adott, hogy mi lesz a listáról hiányzó országokkal? Ez az önkarantén is egy nettó faszság, nem tartják be.

chrisred 2020.03.19. 07:12:59

@eßemfaßom meg áll: Ehhez képest most már a NAV készíti el az adóbevallásokat.

sóhegy049 2020.03.19. 07:13:17

@teéjesenmindegy:
A lófaszt kötelező! Nézd itt az Indexen vissza a rendőrbácsit!

sóhegy049 2020.03.19. 07:13:25

@Bubaru: Kösz...
Itt minden fordítva, vagy másképp logikus, mint másutt, ott, ahol valami bejött, illetve működik. Mi nem tesztelünk, mert hülyeség, a WHO a hülye, tudjuk... De több Ázsia országban azér' csak bejött, de nekünk példa, hogy vannak hülyébbek, mint mi, mint a svédek, britek, stb... Mint a dedóban. Nos, ezután mit lehet várni egy egyszerű reptérlezárással kapcsolatban?
Á... Hagyjuk...

eßemfaßom meg áll 2020.03.19. 09:01:37

@chrisred: Ami egy kényelmi szolgáltatás amit vagy elfogadsz vagy nem, nem pedig felügyelet.

Hungryhorse 2020.03.19. 12:07:28

@Fillér B. Gusztáv: nem olvastad el a forrást, konkrétan ismét hazudsz.
Dillettáns módon, forrás nélkül, egyszerűen cáfolhatóan.
Ezt hazudtad:
"ugyanaz valóban: útiokmányellenőrzés van, más nincs. tehát szabadon jöhet bárki bármilyen betegen, még lázmérés sincs."

A jogszabály és a napi gyakorlat így szól:
net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a2000041.kor
"2. A zárlati kötelezettség alá tartozó fertőző betegség behurcolásának vagy terjedésének megakadályozása végett elrendelt járványügyi elkülönítési, megfigyelési, zárlati és ellenőrzési szabályok

2. § (1) Az Olasz Köztársaság, a Kínai Népköztársaság, a Koreai Köztársaság, Izrael Állam és az Iráni Iszlám Köztársaság területéről nemzetközi személyszállítást végző *

a) vasúti jármű,

b) autóbusz, valamint

c) - a leszállás nélküli áthaladás esetét kivéve - polgári légijármű

Magyarország területére - a 3/A. §-ban meghatározott kivétellel - nem léphet be. *

(2) * A külföldről érkező nem magyar állampolgárok személyforgalomban Magyarország területére a - 3/A. §-ban meghatározott kivétellel - nem léphetnek be.

3. § (1) A 2. § (1) bekezdés szerinti országok területéről érkező magyar állampolgárok - a 3/A. §-ban meghatározott kivétellel - *

a) a Magyarországra való belépés során egészségügyi vizsgálaton esnek át, amely eltűrésére kötelesek,

b) akiknél az egészségügyi vizsgálat COVID-19 fertőzés gyanúját állapítja meg, a kijelölt karanténban kerülnek elhelyezésre,

c) akiknél az egészségügyi vizsgálat során COVID-19 fertőzés gyanúja nem merül fel, kötelesek 14 napra lakóhelyükön vagy tartózkodási helyükön otthoni járványügyi megfigyelésnek magukat alávetni (a továbbiakban: hatósági házi karantén), azzal, hogy

ca) a kijelölt járványügyi hatóság e személyeket nyilvántartásba veszi,

cb) a hatósági házi karanténra vonatkozó szabályok betartását az általános rendőrségi feladatok ellátására létrehozott szerv (a továbbiakban: rendőrség) ellenőrzi,

A jogszabály szerint így kerül végrehajtásra.
De ha szerinted nem, akkor adj rá forrást, hogy miért és mikortól nem, mert amit idetoltál az a kevésnél is kevesebb...

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.19. 12:17:39

@Hungryhorse: hülyét csinálsz magadból, de hajrá. engem fikázol, de amit bemásoltál, abból is az derül ki, hogy semmiféle korlátozás nincs a felsorolt öt országon túl sehonnan se. ezen felül tudok legalább 10 emberről, aki az elmúlt napokban érkezett spanyol, francia és német járatokkal és ők is ezt erősítették meg. de ha ez se elég, tegnap az operatív stájon megkérdezte egy újságíró, hogy jó-e ez így és nem az volt a válasz, hogy nem így van, hanem az, hogy a járványügyi szakemberek szerint nincs ezzel baj, összhangban van a nemzetközi szabályozással. ami kamu, de ez már más kérdés.
szóval lassan leállhatnál, TÉNY, hogy szabadon jöhetnek ezekből a durván fertőzött országokból az utasok be.

Hungryhorse 2020.03.19. 12:48:48

@Fillér B. Gusztáv: tudsz olvasni igaz? Érted a magyar nyelven írott szöveget, igaz?

Nem úgy tűnik.
Azért remélem nem haragszol meg, ha ezek után a forrástalan állításaidon csak nevetek.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.03.19. 12:53:03

@Hungryhorse: tehát az összes ismerősöm hazudik, a reptér hazudik, az operatív főnök hazudik és oda van írva valami a szabályba, amit csak te látsz a világon. rendben, feladom, reménytelen.

Hungryhorse 2020.03.19. 13:29:13

@Fillér B. Gusztáv: bocsi, nekem senki nem mondot ilyeneket a reptériek közül...

Yumurdzsak 2020.03.23. 15:55:54

@Hungryhorse: Isztambulból jöttem haza repülővel múlt hétfőn. A rendőr mindenkitől megkérdezte, hogy volt-e abban a bizonyos négy országban. Mondtam nem. Arra lusta volt, hogy végiglapozza az útlevelem. Bemondásra ment az egész. Utazott velem kb. 100 török, velük is ugyanaz volt az eljárás. De az a durva, hogy még pénteken is így ellenőriztek Ázsiából érkezőket. szerintem ez nevetséges, de ha lobogtatod a jogszabályt, akkor az mindent megold.
süti beállítások módosítása