FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (18) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (80) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (113) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Hurrá, már ki is próbálhattuk az új ferihegyi szuperkarámot

2020.01.17. 02:15 Fillér B. Gusztáv

Szerdán kormányzati potentátok részvételével átadták, csütörtökön pedig véletlenül utaztunk, így közelről és működés közben meg is nézhettük a méltán népszerűtlen bádogkarámot kiváltó új építményt Ferihegyen. Valóban ezzel kellett volna kezdeni eredetileg is, ez már az európai átlagos fapados színvonal, hatalmas ugrás az eddigi állapotokhoz képest.

Elvileg péntek reggeltől áll teljes üzembe az új beszállítóépület a budapesti reptér A oldalán, tehát mostantól az útlevél-ellenőrzést nem kívánó országokba utazók is normális körülményekre számíthatnak. Sőt, ennél sok dél-európai reptéren van rosszabb is, karámügyben sereghajtóból felzárkóztunk az európai középmezőnyhöz.

A sztori ismert: a politikusok tavaly nyáron tűz alá vették a repteret, megüzenték például, hogy betiltják a karámot, nem ártana egy jobbat csinálni. És lőn, lett megfelelő építő és megfelelő beszállóhely.

Mi még a tesztnap utolsó járatainak egyikével indultunk, ha jól láttuk, három kapu már az új épületben üzemelt, a többi a bontásra ítélt karámban. Minket még kivezettek a szabadba és oldalról léptünk be az új létesítménybe, de ennek valószínűleg semmi jelentősége, péntektől elvileg a teljes új objektum munkába áll és végig zárt, fedett részen lehet elsétálni a beszállókapukig.

ujkaram3.JPG

Semmi csicsa, semmi sallang, ennek nagyjából ilyennek kell lenni. Kívülről már pár hete megvizslattuk, belülről még csak rondának sem ronda, de legalábbis a nem fapados C móló igénytelen betonbunkerénél tuti barátságosabb. Moroghatnánk persze, hogy a ketreces megoldás, amellyel egy elkerített részre belépésnél van az okmány- és beszállókártya-ellenőrzés, mögötte meg elég kis helyen zsúfolódik össze akár 230 ember, mire kinyitják az ajtót és lehet kimenni a géphez, nem a legfrankóbb.

ujkaram1.JPG

Igaz, hogy aki belépett, vissza már nem mehet vécére se, igaz az is, hogy messze nincs annyi szék, mint ahány utas. De az is igaz, hogy ilyen elég sok reptéren van. Mondjuk régebben nem A321-esekre, nem 230 emberre terveztek helyet. 

ujakaram2.JPG

Az önmagában nagy előrelépés, hogy itt kint, a ketrecbe belépés előtt van mosdó, nem pedig a fő terminálban kell elmenni. Az is nem kicsi fejlődés, hogy nem terelnek ki az épületből a placcra fagyban-esőben, hogy kint állva várjuk meg, míg a gépről megjön a jelzés a beszállásra. A szuperkarám ajtaja akkor nyílik, amikor már lehet felszállni a pontosan előtte parkoló gépre, nincs ácsorgás a bokáig érő vízben.

Büfé még nincs az új pre-boarding épületben, de az italautomaták üzemelnek, itt is csak egy euró a fél literes ásványvíz. 

Egyet nem tudunk: a Wizz-Malév GH páros csomagos szívatóbázisa átköltözik-e a fő terminál kijáratától az új épületbe, a kapukhoz? Aki a következő napokban utazik és látja ezt, kérjük, írja meg.

22 komment

Címkék: Ferihegy

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr7615413370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yumurdzsak 2020.01.17. 09:52:13

nem lennék meglepve, hogy a kormány egy névjegyet is küldött a reptérnek, kivel kell csináltatni ezt a karám delux-ot. érdekes, az éjfél után repkedés tiltását már nem eröltetik annyira.

travelagent 2020.01.17. 12:12:41

büfé ide felesleges, mivel a 2A-ból 50 perccel indulás előtt lehet leghamarabb leindulni (akkor írják ki a kaput), és ugye 30 percel indulás előtt hivatalosan zár a gate, tehát nem nagyon van idő büfézgetni.

eleve 2 típusú utas van: a bőven időben érkező, ők esznek/isznak/wc a fő terminálban.
a másik típus az utolsó pillanatban érkező meg örül, hogy eléri a gépét, itt lent már csak fut a kapuig :)

Balthazar Bratt 2020.01.17. 15:53:11

@Yumurdzsak: Az új beszállítócsarnok a Lean Tech Mérnökiroda Kft. tervei alapján, a Market Építő Zrt. kivitelezésében, a HunGal Kft. műszaki ellenőrzésével és mérnöki tanácsadásával valósult meg. Az épület szerkezetének gyártója és szállítója a holland Neptunus B.V. volt, a belsőépítészeti terveket a DVM Group készítette.

Valaki biztos (nagyon) jól járt vele, de le van sz***va, hogy ki volt az, ennek el kellett készülnie, mert ami volt, az rettentő ótvar volt...

Yumurdzsak 2020.01.17. 16:47:39

@Balthazar Bratt: akkor bejött a tipp. Lean Tech tulajdonképpen Market, akit nem kell bemutatni (stadion- és mekiépítő), HunGal már a Liget projektben is mindent rendben talál, DVM Group pedig közreműködött a Feneketlen-tónál lévő telekmutyiban.

heidt 2020.01.20. 19:15:52

@Yumurdzsak: Az éjfél utáni repülést és a ferihegyi gyorsforgalmit majd megint előveszik a választásokra. Most csak annyi lesz a különbség, hogy rákenik Karácsonyra, amiért nem csinálta meg. Az sem fogja őket (meg a követő tömeget) érdekelni, hogy ezek nem a főváros hatáskörébe tartoznak.

heidt 2020.01.20. 19:24:33

Valaki mesélje már el, hogy a padokba épített USB aljzatok, a töltőcsatlakozók miért vannak, ha azok nincsenek bekötve?
Miért csak nyárra-őszre üzemelik be a klímát?
Erre a szép, hosszú és széles folyosóra kerül majd a mozgójárda?
A mennyezeti gerendák nagyon szépek. Pont ilyeneket használtak Felcsúton is. Legalább fel lehetett használni a maradékot, bár egy kicsit drágább, mint bármely más megoldás. :(

Kánikula 2020.01.21. 11:52:26

Erről a Buzz-ról mit tudunk, átkenik a Ryan gépeket méhecskésre? A két hete foglalt nem budapesti bázisú járatomat most írták át operated by BUZZ-ra.

miben tud ez olcsóbb lenni? lengyel minimálbérre lesznek bejelentve az ír helyett?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.01.23. 01:13:11

@Kánikula: úgy tűnik, csak az újonnan érkező maxok lesznek majd buzz színekben, a régi, anyacégtől buzzhoz átdobott 737-eseket nem festik át.

simpleflying.com/ryanair-buzz-boeing-737-max/

bért, de inkább bérterheket spórolnak az új leánycégekkel

Kánikula 2020.01.23. 07:59:59

@Fillér B. Gusztáv: Aha akkor még elvileg nem látok majd változást, max. az egyenruhákat cserélik le addigra.

heidt 2020.01.23. 17:50:35

@Fillér B. Gusztáv: Boeing 737, esetleg 737-8200 lesz a neve. A Ryanair úgy döntött, nem közli az utasaival, hogy Boeing 737 MAX fogja repülni az utat. Szerintem ez nem kicsit gusztustalan, mert az utasoknak joguk lenne tudni, hogy mivel fognak utazni.
simpleflying.com/ryanair-boeing-737-max-mystery/

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2020.01.23. 19:57:20

@heidt: igen, ez még egy nagyon durva sztori lesz. az utasok egy része nem lesz hajlandó felülni a maxokra, csak ha eltelik néhány balesetmentes év. a légitársaságok pedig megpróbálják majd titkolni a típust. hogy ez mekkora utasvesztést okoz, nagy kérdés. a wizz már most röhög a markába, az biztos.

MindentGátlóSam 2020.01.25. 10:17:02

@heidt: Azért érdekes lesz ez a titkolózás, tekintettel arra, hogy a maxok 200 székkel jönnek majd, a mostani gépeik meg 180 székesek. Persze lehet, hogy a foglalásnál mindegyiket 180 székesnek látjuk majd, a plusz sorokba meg csak a random seat allocation dobálja be az emberkéket.
Egyébként meg az utasok 95%-nak halvány gőze sincs róla hogy mivel repül, többségük a két fő gyártót nem tudná felsorolni, mert rohadtul nem érdekli a téma. Sokan az egész 737-MAX sztoriról sem hallottak, vagy rég elfelejtették.
A többiek meg majd a 3ezres jegyek láttán felejtik el. Persze biztosan lesznek akik emiatt bojkottálják őket és mással repülnek.
Ami persze csak a saját maguk megnyugtatására lesz jó, mert a világ legalaposabban vizsgált és ellenőrzött típusa lesz - ha engedik egyszer újra felszállni.
A MAX-ok több mint 1 évig repkedtek Európában és USÁ-ban mindenféle probléma nélkül már akkor is, amikor tényleg gáz volt velük. Egy katasztrófához ugyanis több tényező összejátszása kell,nem véletlen, hogy nem az EU-ban vagy az USÁ-ban történt egyik baleset sem.
Legközelebb meg majd az airbus zuhan le, ki tudja...
Szóval nyugtathatjuk magunkat, hogy nem ülök fel erre vagy arra a gépre, gőzünk sincs, hogy legközelebb melyik típusnál szarnak el valamit, vagy melyik pilóta kattan be...
A statisztikák szerint a gép hátsó része a legbiztonságosabb. A tavalyi aeroflot-katasztrófa áldozatai meg sokra mentek vele, amikor nem tudták kinyitni a hátsó ajtót, ezért a szárny mögött ülők bennégtek.

hülyegyerek12 2020.01.25. 17:46:02

Kipróbáltam, és teljesen rendben volt minden kifelé. Vissza már szoptunk 10-20 percet, mert nyílt a Terminal automata ajtaja, de nevezzük ezt tesztüzemnek...:) Amúgy baszott sokat kell gyalogolni, de tényleg igényes, nem 5x, de aki fapados jegyet választ, annak nyilván megfelel. A hasonló fapados repterek termináljai között a Top-on van egyértelműen. Annyi talán a különbség, hogy így Ferihegy 2in1 reptér lett teljesen, sok helyen ezeket különböző repterek bonyolítják, de összességében: teljesen kultúrált és elfogadható... Végre. Én amúgy a bádogot is leszartam, az a fél óra elviselhető volt, ez viszont már az átlag európai fapados várók felett áll kétségtelenül...

hülyegyerek12 2020.01.25. 17:50:18

nem nyílt természetesen...

xfg23 2020.01.26. 11:08:50

@heidt: ha már politizálsz egy ilyen cikk alatt, akkor legalább tárgyilagosan már,
a légtérkorlátozást pont Tarlós eröltette, akár volt hatásköre akár nem, hogy geri alkalmatlan a fidesszel valo kommunikaciora azt tudni lehetett választás elött is
meg ö most amugy is el van foglalva a tisztogatásokkal, ferihegyet még be kell tájolnia csepelhez képest, mielött méheket telepítene ide is :)

a gerendás hasonlatot remélem viccnek szántad

a haveri cégekkel kivitelezésben pedig a gyurcsanykormány is élen járt, ráadásul jelentös körbetartozások mellett,és úgy látszik, hogy az elmúlt 100 napban bebizonyították, hogy nem változtak, hiába a kék-lila-zöld álarc, pedig közbeszerzés még nem is volt

az usb aljzatokat valoszinüleg bekötik késöbb hibajavítással, ez nyugaton is bevett gyakorlat, ha rövid a határidö

csináltak egy europai szintü lowcost terminált, örüljünk neki
ja mozgojárda nélkül:( mintha lenne fogalmatok rola, hogy mennyibe kerül a fenntartása is, a 10€-s utasoknak persze

Balthazar Bratt 2020.01.26. 17:39:46

@xfg23: hagyd, Te is tudod, a politizálás jellemzően csőlátással megy csak...
A mozgójárda meg tényleg röhejes. Ez a repülőtér az új fapados terminállal együtt is egy kicsi reptér. Sajnos oda jutottunk, hogy ennyi séta már megerőltető. A koppenhágai reptéren a fapados terminál nagyobb távolságra van (ami mondjuk 10 perc sétát jelent), és lám-lám, mégis át lehet sétálni. (Mondjuk a kényelmeseknek ott is van terminálbusz, lelkük rajta...)

xfg23 2020.01.27. 02:36:02

@Balthazar Bratt: valamelyikbe, talán a frankfurtiba van 2 megállós metro is, lánykori nevén kisvasút
na ha aztat merészeltek volna építeni, akkor mi lenne itt...
amugy #zöldterminál #sétálj #nincsklima #eztakarták

WLAB 2020.01.27. 10:18:00

USB pénteken már működött, csomagnézés egyáltalán nem volt, nem hozták még át a "mérőeszközöket".

xfg23 2020.01.27. 17:01:28

@WLAB: ma már volt a wizznél, volt is fizetgetés, amugy elöször a priot engedték be, utána mire kinyilt a kapu akkor kezdték el a normálokat méricskélni

viszont nem lehet végigmenni fedetten, szerintem még egy darabig nem is lehet, egy részen még karám köti össze az új épületet a régivel, illetve fedett karám, végül is fedett

Chiccbp 2020.01.28. 15:01:05

az éjjeli repülés problémája egy baromság.

egyrészt, akit zavar, annak lehetősége van elköltözni. másrészt számos nagyváros esetén hasonló távolságra van repülőtér, mégsem hallani ilyen hisztit. ha Kecskeméten lenne nagy fapados reptér, akkor meg az lenne a baja a pesti bugrisoknak, hogy messze kell menni.

hülyegyerek12 2020.01.29. 00:12:24

@Chiccbp: Ezt sokkal visszafogottabban is meg lehetett volna fogalmazni, mindazonáltal az üzenet lényegi részével 100%ig egyetértek...

svajcineger 2020.01.30. 13:03:09

Nincs ezzel az új "bádoggal" semmi gond, csak pl. az A12-es kapuig k. sokat kell gyalogolni. :)