Elég gyatra lett a 2019-es év budapesti fapados járatindítások terén. Na jó, pontosítsuk: a korábbi évekhez és ahhoz képest, ami Bécsben zajlik. Az év első felében még több bejelentés érkezett új járatokról, ősszel viszont megszűnést láttunk többet is, miközben inkább csak ukrán útvonalak jöttek be újként. Az év zárásaként viszont örömteli a Wizz benyomulása Párizs Orlyra, igaz, ezzel egy időben két útvonalat ki is dobnak, csak ezt elfelejtették hozzáfűzni a bejelentéshez.
Párizs fapados eléréséről sokat értekeztünk már, fájlalva, hogy pont arra a reptérre nincs normális összeköttetés, amelyről a legjobb és legolcsóbb a bejutás a városba: ez Orly. Hajdan repülte az easyJet, de átköltözött Charles de Gaulle-ra. Az elmúlt években a Transavia nyomta heti két-háromszor, de nemrég írtuk meg, hogy becsukja márciusban. Erre jött most a Wizz, hogy pont akkortól naponta fogja repülni, ami nagyon jó hír.
Orlyról be lehet menni a városba sokféleképpen, gyorsan-drágán és lassabban, de fillérekért is - a villamos elvisz a metróhoz. CDG-ről a HÉV (RER) drága, a városi busz is 6 euró, át is kell szállni befele jövet rögtön a reptér mellett és rendszeresen nagy dugóba kerül. A majdnem 100 kilométerre fekvő Beauvais-ból annyi be a városba a buszjegy, mint amennyi egy olcsó repjegy odáig (16 euró) és kifelé a gép indulása előtt nagyjából 5 órával már indulhatunk a buszhoz a belvárosból előbb metróval, majd meg gyalogolva is vagy 10 percet a buszállomáshoz - csomaggal ez is kellemetlen lehet. Szóval Orly a legjobb és még viszonylag kulturált is.
A Wizz fejlődésének egyik iránya - követve a Ryanairt - az elmúlt években, hogy ráhajt az üzleti utasokra is, ehhez napi járatokkal nyomul be a legnagyobb európai városok fő reptereire. Budapestről Berlin után Frankfurt volt ilyen (Hahn már a múlt), jövő júniusban jön Brüsszel, miközben egyelőre megmarad Brüsszel-alsó, azaz Charleroi is. A Budapest-Párizs esetében nincs olyan dilemma, hogy a halálban levő kis reptérre maradjon-e a járat, mivel Bovét már rég dobta a Wizz Budapestről (Debrecenből repüli).
A legolcsóbb jegyek Orlyra most 20 eurón vannak, hét közepére talán lesznek olcsóbbak is. Odaútra kiváló a járat, mert minden nap reggel közlekedik. Nem lepődnénk meg, ha Frankfurthoz hasonlóan egy éven belül bővíteni kellene és néhány nap bejön majd az esti járat is.
A két megszűnő útvonal közül Bordeaux esetében másodszor szívatja meg az utasait a Wizz azzal, hogy meghirdetett, foglalható járatokat kukáz egy pillanat alatt. Másfél éve ugyanígy vették ki a téli menetrendből, aztán idén nyártól újra repülik, most télen is, erre jövő nyártól szűnik meg. Doncasternél az az érdekes, hogy Pestről kuka, Debrecenből meg úgy tűnik, hogy marad - legalábbis még benne van a menetrendben nyárra.
Utolsó kommentek