FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Wizz-utasok figyelem: ennél durvább rablást már elképzelni is nehéz

2019.08.02. 12:45 Fillér B. Gusztáv

Magyar kreativitás kimaxolása dölux: pár nappal azután, hogy be kellett szüntetnie az utasok szisztematikus lerablását a Wizz Air budapesti földi kiszolgálójának, a Malév GH megtalálta a megoldást a kieső bevételek pótlására: a telefonokra pdf-ben letöltött beszállókártyát nem fogadja el, 30 euróra büntet mindenkit, aki így akar utazni. Vajon ehhez meddig fog a Wizz asszisztálni? Az előző, 30 helyett 55 eurót fizettető verziót közel egy évig elnézte. 

Rövid kronológia az előzményekről. 

Először másfél éve írtunk a Malév GH túlszámlázós lehúzásáról, ami azokat érintette, akik a reptéren végezték el az utasfelvételt. De jóval többet voltak kénytelenek fizetni érte, mint a díjlistában szereplő 30 euró. Azt használják ki, hogy az utas kényszerhelyzetben van: azt mondják neki, vagy bevállalja a kínált díjat, vagy nem utazik.

Tavaly októberben beszámoltunk arról, hogy egy "catch your flight" nevű szolgáltatáscsomagot az utasokra lőcsölve folytatódik a lehúzás.

Néhány napja az Index részletes cikkben írt a dologról, mire a Wizz őszinte rácsodálkozást kamuzva odacsapott - nyilvánvalóan tudtak a szisztematikus lehúzásról, több informátorunk szerint hegyekben álltak náluk is a panaszok, de csak most, az Index-cikk után tiltották meg a dolgot a GH-nak. 

Ezután pár nappal a megszokott kis hátizsákunkkal megpróbáltak csicskáztatni minket a reptéren - sokszor repültünk már ezzel a zsákkal, biztosan belefér a kis mércébe, de most először félreállítottak a büntizónába (a képen) ahol nagyon elkezdték méregetni, hátha kilóg valahol fél millimétert. Mint megtudtuk, ez is annak a szigorításnak a része, amivel megpróbálják kompenzálni a korábbi rablás leállításából fakadó veszteséget.

wizzbunti.JPG

De van más is. Több forrásunk, köztük felháborodott GH-s alkalmazottak állítják, hogy utasok százait büntetik meg azért, mert pdf-ben telefonra letöltött beszállókártyával akarnak felszállni a gépre. Ezt a Wizz mindig is elfogadta, a GH-sok szerint az általuk használt manualban is benne van, hogy ez szabályos és eddig így is volt. És az összes többi reptéren ma is így van. Viszont az utasok számára elérhető tájékoztatókban ez nem szerepel egyértelműen. 

GH-s forrásaink szerint a főnökök megmondták, hogy pénzt kell szedniük, vagy tönkremennek és a módszerről maguk döntenek, az nem Wizz-hatáskör. 

Mindenesetre az utasok számára a lényeg: amíg le nem tisztul a helyzet, budapesti indulásnál jobb kerülni a telefonra letöltött pdf-es beszkártyát, az app kiváló, meg persze végszükségre marad a nyomtatás. És nem árt nagyon pontosan betartani a csomagok mérethatárait. 

FRISSÍTÉS:

Péntek este a Wizz kiadott egy közleményt, amelyben elfogadhatatlannak tartja a GH módszereit és akár a szerződésbontást is kilátásba helyezte. Idemásoljuk szó szerint, az nem egyértelmű, hogy a korábbi lehúzásokra utalnak, vagy ez már a mostani pdf-esre is vonatkozik.

A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága és Magyarország de facto nemzeti légitársasága a mai napon az alábbi nyilatkozatban reagál hivatalosan a budapesti repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnere, a Malév Ground Handling Zrt. közelmúltban folytatott, megtévesztő gyakorlatára.

Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „A Wizz Air megerősíti, hogy álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is.”

 „A Wizz Air szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és elvárja, hogy kiterjedt hálózatán belül minden partnere eleget tegyen ezeknek. Ha bármely partnerünk megszegi kötelezettségeit, és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor alapos vizsgálattal, illetve szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.”

 

129 komment

Címkék: lehúzás beszállókártya Wizz Air Malév GH

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5514991742

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Beho, aki neha Bodri is 2019.08.02. 13:02:22

Mi lesz a kovetkezo huzas? Akin nincs sapka az fizet?

heidt 2019.08.02. 15:11:48

A Malév GH Földi Kiszolgáló Zrt. tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.
Tehát egy 100%-ban állami cég lopja meg ismét a saját polgárait.

Kánikula 2019.08.02. 15:25:41

"Ügyes" húzás:

INTERNETES
INGYENES Nyomtassa ki a saját beszállókártyáját.

MOBILALKALMAZÁS
INGYENES Használjon mobil beszállókártyát
a fizikai beszállókártya helyett

REPÜLŐTÉRI
DÍJKÖTELES*

Bizony a letöltött pdf opció nem létezik.

Jön a csomagméricskélés ideje megint, mint a korábbi BUDport esetében. Nem tudom mennyit fizetnek utasonként, hogy minden genyóságra képesek ezek a cégek, bár csak azt teszik amit a megrendelő elvár tőlük. Gondolom a büntiből jövő bevétel is be van kalkulálva díjaikba.

Kánikula 2019.08.02. 15:27:12

@heidt: A reptér einstandja után pedig kb. csak ők maradnak majd.

Zs_ 2019.08.02. 15:36:35

Es az alkalmazasbol lementett kepernyokep? Na az minek szamit vajon? Mert ugye nyilvan az sincs felsorolva mint opcio...

Barkalot 2019.08.02. 16:03:23

Ha nincs feladandó csomagom, csak kézi, és online megcsinálom a checkin-t, akkor nem kell sorban állnom a tömegben, hanem mehetek egyenesen a vizsgálati ponthoz a beszállóval. Ez egy jó dolog, de mi a faszért nyomtassam ki, ha ott a telón? Aztán meg megy a panaszkodás, hogy sok a szemét, meg így klímaváltozás, úgy klímaváltozás...

Amúgy a BUD egy kalap szar. Normális reptereken a repteret összeköttetik egy kis folyosóval a repülőgéppel, nincs proli módon ácsorgás az esőben, kánikulában a fém kerítés közt. Mint valami fesztiválon komolyan :D

Andris_2 2019.08.02. 16:34:59

Én erre eddig is figyeltem, de szerintem is tipikus magyar lehúzás folyton a kákán is csomót keresni. Viszont a mobilapplikációban emlékeim szerint van egy olyan lehetőség, hogy beszállókártya megosztása, ami képként küldi el a beszállókártyát. Ez vajon minek minősül ha az így elküldött és megkapott beszállókártyát mutatja be valaki?

schnee 2019.08.02. 17:07:43

@Barkalot: Te mely reptereken jártál?

Sok helyen van séta és várakozás az esőben. Példák:
CRL: hasonló módszer, séta az esőben
BRU: ha fapados, akkor séta az esőben
DUB: séte az esőben még normál légitársaság esetén is (KLM, Air France stb)

Barkalot 2019.08.02. 17:13:37

@schnee:

Mondjuk a CRL is hasonlóan gagyi. De pl. a koppenhágai az nagyon jó, a fapados gépek is összeköttetéseben részesülnek a terminállal, ráadásul a metró közvetlen bevisz a belvárosba kb. 15 perc alatt.

Ligu 2019.08.02. 17:35:17

A séta az esőben elmegy. Inkább az a gáz, hogy előtte a karámban kell várakozni. Ha egy normális terminál épületből lehetne kisétálni (ahol vannak ülőhelyek, wc, boltok a várakozás idejére), az egész más lenne.
Ehhez képest az történik, hogy kiírják a terminálban a kijelzőre sárgával, hogy "Boarding", erre elindulsz a terminálból a karámba, ahol persze nincs boarding, hanem még ácsorogtatnak ott fél órát.
Legutóbb mikor a hét elején utaztam, már akkor "boarding" volt, amikor még le sem szállt az a gép. Kitereltek még a karámból is tovább a folyosóra, aztán mindenki csodálkozott, hogy a gép meg hol van...

Hell-Ász 2019.08.02. 17:36:08

Még fokozhatják, csak a színesben nyomtatottat fogadják el. Én rákészülök papírral, mobilappal is. Bármelyiket ellopják, elhagyom legyen pótlás.
Egyébként az utas megkárosításáért be kéne perelni ezt a csődtömeg céget.

dieter 2019.08.02. 17:58:41

Tehát a beszállókapunál szőröznek? Az utóbbi időben kétszer sem fogadta el már a szekunál a nyomtatott papírost (először saját nyomtatóból - valsz kevés festék volt, másodjára fénymásolósnál sok pénzért színesben, na azon meg valószínű sok volt a festék) A szeku személyzet mondta, hogy ha megvan telefonon, akkor azt olvastassam be. A kapunál szintén nem olvasta, maradt a telefonról a .pdf melléklet. Tehát volt nyomtatott beszállókártyám, mégsem tudtam használni. Gondolom a "jófej" hozzáállás miatt valószínű most megbüntetnének...

dieter 2019.08.02. 18:05:50

A Ryanair egyszer már rájött, hogy ez a kákán is csomót keresés visszaüt, és kénytelen volt elindítani a jófej programját. Ha valakit megbüntetnek 2 centiért, legközelebb nem fogja jó szájízzel ugyanezt a szolgáltatót választani.

Lesből Támadó Szárítókötél 2019.08.02. 22:52:32

@dieter:
A kulcs itt a "jó szájízzel". Ami azt jelenti, hogy az embert megszivatjak, de mégis visszamegy, mert az árkülönbség miatt lenyeli a szivatast. A Wizzair pedig jogosan mondja, hogy nincs itt semmi baj, hiszen az utasok az állítólagos problémák ellenére özönlenek.
Szóval amíg nem kezd csökkenni a forgalom a szivatasok miatt, minek változtatni? Rosszhiru lesz? Oszt akkor mi van? A lényeg, hogy jönnek az utasok, vagy sem.

U. I. : Két cégvezető beszélget.
- Te, te fizetsz az embereidnek?
- Nem.
- Én sem.
- És bejárnak dolgozni?
- Be.
- Hozzám is.
- Te, ne szedjünk tőlük belépőt?

Zed is not dead yet 2019.08.02. 23:50:56

Éljenek a fapadossal hosszúhétvégéző klímarezisztens barmok!

Kicsit komolyabban: mondani szokták, ne etesd a trollokat .... hát ne utazzatok ilyen fostarisznya cégekkel és kész. Hogy más nem visz el ilyen olcsón hosszúhétvégézni? Hát akkor ne menjetek, tele van az ország belseje gyönyörű helyekkel, ahova annyi idő alatt eljutsz, amennyit egyébként a reptéren szopatnak, ráadásul még olcsóbb is. Hogy nem olyan menő mondjuk a Tar-kőn szelfizni, mint Firenzében? Nem a francot!

Ez a wisszér, meg a hasonló cégek azért lehetnek ilyen taplók, meg a körülöttük nyüzygő paraziták is, mert ti mindent eltűrtök. Hát abba kéne hagyni és akkor azonnal visszavennének a rablásból meg az arcukból. (Mondjuk szerintem ezt a sok felesleges repkedést is bőven abba kéne hagyni, mert a "zöld"-ség nem ott kezdődik, hogy kinyomtatod-e papírra a beszállódat!)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.08.03. 00:26:29

@Zed is not dead yet: 2 éve január közepén akartunk belföldi wellness hotelbe menni, de a végignézett szállodákban vagy teltház volt vagy pofátlanul drágák voltak (elég széles volt a merítés: Eger, Mátra, Bükk, Hévíz, Bükfürdő, stb.), biztos mindenki wellness hétvégét kapott karácsonyra. Hirtelen ötlettől vezérelve megnéztem a Wizz Air honlapját, Rómába pár ezerért volt repjegy, így a napsütéses történelmi városnézésre szavaztunk, olcsóbb volt a repjegy és a szállás a Trevi kút melletti utcában, mint egy vidéki magyar 4 csillagos szállodában... Tudom, kicsit jobban szennyeztem a környezetet, mintha busszal mentem volna Rómáig, de nincs kocsim, így bőven átlag alatti az éves szén-dioxid kibocsátásom.

wrstjnethn 2019.08.03. 00:53:54

Ne menjünk el a magyar mentalitás mellett, miszerint az alkalmazottak asszisztálnak a dologhoz és ahelyett, hogy megtagadnák a lehúzást, önként és dalolva fejik a honfitársakat. Másnap, máshol persze visszakapják, ettől olyan szép, élhető és nyugodt az ország.

invalid user name 2019.08.03. 03:52:07

@zseketto:

a wizz is hasonló csak most már sok volt nekik a géhá

invalid user name 2019.08.03. 03:53:44

@Kánikula:

a letöltött pdf is csak ugyanazt a kódot mutatja mint az app.

Punxsutawney Mormota 2019.08.03. 08:17:30

@Barkalot: Két nagy különbség van:

1.) CRL másodlagos reptér, ha Zaventemben kellene sétálnod, akkor megállná a helyét az összehasonlítás.

2.) CRL-ben egészen a tényleges beszállásig egy hűtött / fűtött épületben vagy, és csak közvetlenül a beszállásnál kell 100 métert legyalogolnod a gép parkolójáig.

ekat 2019.08.03. 08:47:09

@Zed is not dead yet: A környezetkímélők egyre inkább hasonlítanak a vegánokra.

naty77 2019.08.03. 09:00:16

@Zed is not dead yet: Amíg január februárban olcsóbb elrepülni, szállást fitetni, enni, inni egy külföldi orszagban ahol még 15 fok feletti a hőmérséklet is, addig tuti nem megyek itthon sehová hidegben sokkal több pénzért.
Mondom ezt úgy, hogy korábban bejártuk az országunkat, bár szelfim nincs sehonnan. Valóban nagyon szép ország, de télen hideg. És télen nyáron drága.

ekat 2019.08.03. 09:06:55

Nem egészen értem, amiket írtok, Budapesten is van normális várakozás rendes, fűtött / hűtött stb. helyeken, meg közvetlenül a reptérhez vezető utashidak, csak nem a fapadosokhoz. Vagy nem mindegyikhez, nem tudom, az AirBerlin olyan volt, mint bármelyik más társaság, karámos fapadossal meg csak egyszer repültem. (Akkor határoztam el, hogy ha - és amíg - nem muszáj, akkor soha többet.)
Mondjuk karámot még tényleg nem láttam máshol, de buszoztatás sok olyan helyen is van, ahol amúgy beszállítóhíd is van. Konkrétan pl. Dubai-ban annyit buszoztunk, hogy mindenki kezdte azt hinni, hogy elraboltak minket. És ez Emirates-gép volt...Londonban a 3-as terminálról az 5-ösre jutáshoz (vagy fordítva?) egy kötelekkel leválasztgatott nagy hodályban kell ezer évig sorbaállni hatalmas tömegben az átvivó buszokhoz, mindez British Airways-szel USA-fele menet. München, többórás tranzit Lufthansa-val az USA-fele menet: étkezési lehetőség 1 db. automata chips-ekkel és üditővel.... Úgyhogy azokat sem értem, akik szerint bezzeg más reptereken kolbászból van a kerítés. :)

ekat 2019.08.03. 09:09:50

@ekat: Jav.: ... közvetlenül a repülőhöz vezető utashidak....

blöff 2019.08.03. 09:12:19

@Andris_2: nem az a kérdes, h minek minősül-e, hanem h felismerhető-e a vonalkód. Ha igen, akkor kutya kötelességük elfogadni akkor is, ha wc papírra van nyomtatva.
Az egészben az a gyalázatos és lehúzás, h eleve a rendszer rosszhiszemű, nem a megoldásra és a teljesítésre törekszik, nem segítőkész, hanem mindenféle mondvacsinált okokból pénz lop az utastól. Ez etikátlan üzleti magatartás, de egyes esetekben kimeríti a csalás fogalmát is. Az ilyen ellen tűzzel-vassal fel kell lépni. Ez balkáni tempó.

2019.08.03. 09:21:06

@Online Távmunkás:
Tipp: Szlovákia, de nem a Tátra, Alacsony-Tátra, hanem bármi más (pl. Gömör-Szepesi érchegységben bárhol). Az összes hosszúhétvégén van szálláshely, olyankor jellemzően a hazai feléért-harmadáért (Aggteleknél átmész a határon, és máris feleződnek az árak). Jó, persze nem feltêtlenül wellness szálloda, de aki látni is akar valamit, nem csak punnyadni, az nem oda megy.

Ha meg Budapesten laksz, az említett Tar-kő például egy napon belül is könnyedén megjárható, akár tömegközlekedéssel is, de autóval persze könnyebben (utóbbinál persze felmerül hogy az vagy a repülő károsabb).

ekat 2019.08.03. 11:38:06

@naty77: Semmi baj nincs Magyarországgal, és vannak szép helyek, de sajnos az égvilágon semmi nincs itt, amiből máshol ne lenne sokkal szebb és/vagy nagyobb. És nem kell messze menni, és nem is pont nyugati irányban, csak vegyük a szomszédos Szlovéniát: tengerpart, magas hegyek, csodaszép tavak, különleges barlangok (a Skocjan életem egyik nagy élménye), és minden sokkal tisztább és rendezettebb.

CoolKoon 2019.08.03. 11:48:41

Nos igen, mindig szívet melengető, amikor kiderül, hogy a Wizzair-nél meg a Ryanair-nél is vannak nagyobb rohadékok. Valahogy a szerződésbontást mégse tartom valószínűnek, mivel pártunk és kormányunk rohadékjai biztos elmagyarázták a Wizzair-nek, hogy ez esetben csúnyán odacsapnának, és pl. az eddigi patkánykodásaikat is (végre) rendesen kivizsgálnák. Éppen ezért valahogy egyik félnek se tudok szurkolni (ugyanis nem tudom eldönteni, hogy melyik fél a nagyobb gennyláda).

A helyzet kulcsa egyébként benne van a posztban: "a főnökök megmondták, hogy pénzt kell szedniük, vagy tönkremennek". Ugye a hosszú, kitartó, fáradságos kontraszelekció annyira sikeres volt, hogy a Malév GH-ban (hasonlóan a Magyar Telekomhoz meg a Tré-Systemshez például) valószínűleg csak a nyáladzó idióták maradtak (a felsővezetésben egészen biztosan), akik szemmel láthatóan csak az általuk ismert maffiamódszerekkel tudnak pénzt szerezni, máshogy nem (hiszen mást nem is ismernek). Az utasok meg majd legfeljebb Bécsben fognak repülőre szállni (ne feledjétek hogy a Student Agency-s buszokra a Népliget melletti megállóben kell felszállni, mivel a buszpályaudvarról már sok-sok évvel ezelőtt kiutálták őket). Ugyanis MINDIG van alternatíva, bármennyire is azt gondolják az országot irányító maffiózók, hogy nincs.

CoolKoon 2019.08.03. 11:54:03

@wrstjnethn: "ahelyett, hogy megtagadnák a lehúzást" - Te mégis hol élsz?! Úgy kirúgnák őket azonnal, hogy a lábuk se érné a földet és mehetnének vissza a balettba, ugrálni. Talán még az elszabotálás lehetne egy opció, de azt is csúnyán megbosszulnák.

CoolKoon 2019.08.03. 11:56:58

@Lesből Támadó Szárítókötél: "A Wizzair pedig jogosan mondja, hogy nincs itt semmi baj, hiszen az utasok az állítólagos problémák ellenére özönlenek." - Bizony. Sőt! Még növekedett is a forgalmuk meg a bevételük, amiből világosan következik, hogy a sok idióta birka egyenesen óhajtja az ilyen bánásmódot...

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2019.08.03. 12:27:06

@zseketto: Rendszeresen repülök Billundból Frankfurt-Minszk, vagy szintén Billundból Vilniuszba (ez mondjuk pont WIZZ). Soha még gond nem volt a telón lévő pdf. vonalkód beolvasásával, szóval a "dzsipó" cucc pont jól működik. Amire esetleg panasz lehet, az a WIZZ vilniuszi megoldása a beszálláskor--hosszú a várakozási idő egy fűtetlen hűtetlen üvegfolyosóban a beszállás előtt. De ezt már Billundban sem merik eljátszani, ugyhogy erősen reptér és országfüggő lehet ez az összes szivatás, meg lehúzás.

weirdo 2019.08.03. 12:54:20

@Zed is not dead yet: Hóhafaszom, megin' itt egy buzi, aki, megmondja, mikor, ki, hova, hogyan? Olvasod magad????

HaCS 2019.08.03. 13:09:54

Vajon a tulajdonos anyacég vezetői tudnak az esetekről?

Meg kellene kérni őket, fejtsék már ki a véleményüket az üggyel kapcsolatban!

Kánikula 2019.08.03. 14:14:40

@invalid user name: számomra ez világos, csak rámutattam hol talált fogást az utasokon a MGH cég.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.08.03. 14:34:56

@CoolKoon: hahaha, ez a másik magyar mentalitás, inkább ragaszkodnak az alulfizetett, szánalmas, kizsigerelő állásnak nevezett rabszolgasághoz, mintsem nemet mondjanak vagy sztrájkoljanak. És ha kirúgják őket, akkor mi van? Ilyen szar munkahelyet bárhol találni másnap.

CoolKoon 2019.08.03. 14:38:56

@UtazóTódi: Hát, ez igaz. Viszont az ilyen munkákat általában nem azok a kimondottan értelmiségi típusok szokták végezni (enyhén szólva), ami azt jelenti, hogy könnyen lehet, hogy még ennél is szarabb munkahelyen találnák magukat. De mindegy is, nem védeni akarom őket (a biztonsági orkoknál csak a taxisokat utálom jobban), csak azt mondom hogy senki se fog ilyen magasztos elvek miatt ugrálni (speciel én se).

2019.08.03. 14:52:18

@ekat:
Szlovénia az egyik kedvencem, sőt én is Szlovéniát szoktam felhozni példának, ami kis ország, de tényleg minden van (alpesi hegyek, karszt, tengerpart), tavaly 3-szor is voltunk összesen több mint 10 napot. Ugyanakkor ha valahová megyek, nem hasonlítgatom, hogy van-e máshol nagyobb, szebb. A Triglavnál is van nagyobbhegycsúcs, mégsem csak a Csomolungma érdekel. Egyébként Szlovéniához képest is van olyanunk, ami nekik nincs, pl. nincs nagy folyójuk, főleg nem nagyvárossal, Dunakanyarhoz hasonló szorosuk (osztrákoknak van, és a Vaskapu a szerb-román határon meg sokkal nagyobb), nincs nagy tavuk (igen, tengerük van, meg gyönyörű Bohinji tavuk, de ezek más-más dolgok), tanuhegyeik.

Skocjan nekem azért maradt ki, mert túlzottan tömeges, a poén hogy van a környéken közel annyira látványos karsztjelenség, ahol alig járnak, és mikor arra jártunk, inkább azt valasztottuk Skocjan és Postojna helyett.

A legtöbb ember amúgy simán nem ismeri a hazai vagy a szomszéd orszagbeli tájakat, és úgy száll rendszeresen repülőre. Megjegyzem ha repülőre száll az ember, akkor sem kell feltétlenül mindenből a leghíresebbet, legnagyobbat, mások által legszebbnek mondottat látogatni.

Szlovénia mint példa meg amúgy sem repülős Magyarországról.

kisf 2019.08.03. 15:00:54

@Zabalint: Amikor már huszadszor jársz Tar-kőn, akkor azért vágysz már valami másra is...

M. Péter 2019.08.03. 15:36:28

@schnee: Gironában és Reus-ban is sétálni kell, de ott legalább még sohasem esett, amikor ott jártam.

M. Péter 2019.08.03. 15:42:00

@wrstjnethn: A légitársaság beszed, mondjuk 50 eurót a méreten felüli csomagért, ebből az emberke, aki ellenőrzi a kézipoggyászok méretét a beszállásnál, kap 1-2 eurót, ettől lesz motiválva.

Zed is not dead yet 2019.08.03. 15:47:10

@weirdo: OK, OK, buzikám, akkor mondd csak, ki hova utazzon!? Örülök hogy ilyen szépen felvezetted magad, legalább tudom, hogy tőled nem kell féltenem a jónő-portfoliót.

Höhö! Eszemfaszom-megáll!

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 15:55:17

@Barkalot: "Ez egy jó dolog, de mi a faszért nyomtassam ki, ha ott a telón? Aztán meg megy a panaszkodás, hogy sok a szemét, meg így klímaváltozás, úgy klímaváltozás..."
Igen, bazmeg. Az egy oldal nyomtatása fogja tönkrebaszni a bolygót, nem az, hogy felszállsz 10 km magasba, aztán ott elégettek néhány tonna kerozint. Ezzel kell megmenteni a világot, jól látod. A nyomtatás miatt döglenek a bébifókák.

ekat 2019.08.03. 15:57:37

@Zabalint: Ezt csak az itthon is van minden, minek bárhova menni? típusú megszólalásokra írtam, én sem a legjobbat - legszebbet vadászom mindenből, de pl. Ausztriában kellett rájönnöm, hogy milyen monumentális és szép is egy vízesés, noha az sem volt híres kicsit sem. Pedig láttam a lillafüredit meg a Szalajkát is előtte. Aztán később azt is láttam, hogy pl. Izlandon a hátsó kertekben, meg csak úgy az út mellett vannak ilyenek, név nélkül.
Vagy végigmásztam a Rám-szakadékot is, és oké, szép volt, de Ausztriában meg Szlovéniában sokkal nagyobbakban / romantikusabbakban / szebbekben jártunk.
És így tovább, és így tovább, és akkor még nem is emlegettem az amerikai nemzeti parkokat (Grand Canyon, Bryce, Yosemite, Niagara Falls..), amik lenyűgözőek. Vagy a Teide környéke Tenerifén. Vagy a skót felföld. De a Skocjan-barlang is, úgyhogy nagyon ajánlom! Valami döbbenetes kis légypiszokként odatapasztva lenni egy hatalmas barlang falára a mélység felett, és a kereszbevezető hídon átmenni nem semmi élmény. Állítólag vannak, akik sikítoznak és nem mernek továbbmenni. Postojna tényleg turistahely, az a barlang (leglábbis nekem) olyan, mint ezer másik, de a kisvonatozás benne nagyon hangulatos.

Zed is not dead yet 2019.08.03. 16:07:20

Egyébként nem vagyok se vegán, se szélsőséges környezetvédő, de azért sok embernél nagyon elgurult az a bizonyos dilibogyó, azt látom.

Például akik azt gondolják, hogy az egy kötelezően eldöntendő szigorúan csak kétválasztásos kérdés, hogy február pöcsömödikén naaagy unalmukban Hajdúszoboszlón welnessezzenek, vagy inkább Rómába menjenek el hosszúhétvégézni a Wisszér-rel? Mert semmi más nincs? Mert amúgy a pokol legmélyén élnek és az akár gyalog is elérhető közelségükben kizárólag emberevő uruk-haiok laknak és ráadásul az otthonuk is egy kurva kényelmetlen, fgayos barlang, hogy fel se merülhessen akár olyan is, hogy "hát akkor ezen a hétvégén nem megyünk".

Amúgy "zöldségből" csak azon röhögtem nyerítve, mikor meg lett említve, hogy ezzel lesz tönkretéve a világ, hogy kinyomtatja valaki a beszállókártyát. Neem, nem azzal, hogy teljesen agyfasz módon repked összevissza "turistáskodni", neeem. Hanem azzal az 1 papírlappal, tényleg. Amikor akár be is mutathatná PDF-ben a szintén teljesen zöld módon évente fölöslegesen vásárolt okostelóján is a reptéri vamzernek. Na mindegy, csak rajta.

Továbbá mielőtt bárki beszólna erre újra: nincs nekem azzal bajom, ha valahova muszáj eljutni és az egyéb módon mondjuk napokba tellene, vagy még rosszabb (mondjuk Ausztrália nem egy vasúttal elérhető célpont innen, ugye?). De ez a "jajjistenem-deunatkozom-mennyünkmáelgyorsan-portugáliába-2-napra-fapadossal" ... na ez az a viselkedés, amivel garantáltan szét lesz baszva a bolygó maradék ökoszisztémája is villanásnyi idő alatt. Szóval aki ezt életvitelszerűen csinálja, annak van 2 jó hírem: (1) nem kell utódok nemzésével foglalkozni, mert fölösleges arra a kis időre már (2) lehet hogy nyugdíjra se érdemes takarékoskodni, költsd inkább fapadosra!

Némileg másként látom, mikor valaki elmegy valahova _valóban_turistaként úgy, hogy egészen mások az arányok, szóval mondjuk 2 hét ottlét már sokkal kevésbé felületes "jelenlét" szerintem, amikor valóban látsz is, stb. (bár az, hogy a turisták manapság hogyan viselkednek (tisztelet a kivételnek) az megint egy külön durva történet).

Amúgy meg mondanám, hogy "GONDOLKOZZATOK MÁR, A KURVA ÉLETBE!", de nyilván sokaknak ez nem megy, vagy nincs kedve, mert uncsi és nem is trendi, de akkor legalább olvassatok, mondjuk pl. Kurt Vonegutot, vagy William Gibsont. Szórakoztatóak és el is gondolkod(hat)sz rajta. Vagy ha az olvasás se megy, akkor meg nyisd ki az ablakot azt' nézd meg mi van odakint és ne mondd, hogy nem rémisztő, ahogy kezdenek a dolgok alakulni (és nem csak az időjárás, persze).

Amúgy meg persze, hajrá, repkedjünk, fogyasszunk, szarjuk össze a világot, úgyis van rengeteg jó kifogás, ha valaki esetleg beszólna! Há' nem? Há'de de! Tényleg, ne is végezzünk félmunkát, hajrá!

elgorah 2019.08.03. 16:14:38

@heidt: Nem csak erre a bejegyzésre, mindegyikre: Fijugg! Bár a módszer elítélésével egyetértek és igazatok van, de legjobb tudomásom szerint a WIZZ elrendel, a MALÉV GH pedig kiszolgál. A légitársaság aljas trükkjeiben az MGH nem partner, hanem - mivel ő a kiszolgáló - csak kénytelen-kelletlen végrehajtó. Persze, hogy a WICC Air sem ezért, sem a kézi poggyászok szemét mérése utáni utas-vitákhoz nem fog odaállítani a lépcsőhöz egy magentaruhás ügynökét. Ráveri a balhét a járatok kiszolgálójára. A WIZZ-re haragudjatok, ezeket a szemét, utasellenes intézkedéseket az ő nagy pénzértz alkalmazott tanácsadói találják ki. Szerintem ebben az MGH - amely ezekből a hullarablásokból úgy tudom egy fillért sem lát - itt szerintem nem vétkes.

Zed is not dead yet 2019.08.03. 16:17:18

@ekat: Bocsánat, az tényleg csak egy ötlet akart lenni a "mi van még a wellnes-tunyuláson és az értelmetlen összevissza repkedésen kívül, amit lehetne csinálni" dologra, hogy menjen valaki kirándulni a Bükkbe vagy hasonló helyekre. Nyilván vannak gyönyörű helyek, érdekes városok és ilyesmik, amiket érdemes megnézni. De ez a "repülök 3000 Km-t, hogy kávézhassak Lisszabonban" egy olyan felszínes, értelmetlen, romboló és ostoba életvitel része, hogy az félelmetes. OK, menjen el a fickó oda, menjen akár fapadossal is, persze, mert minek autózna/vonatozna esetleg sokkal többet és nem is biztos hogy környezetkímélőbben, de könyörgöm, ne az legyen már a lényeg hogy "itt-is-vótam", hanem menjen el oda, járja be a helyet és környékét, élje meg a dolgot, pihenjen és szórakozzon tartalmasan és értelmesen, aztán menjen haza oszt' jónapot. Szóval csak ennyi.

Rengeteg más oka van még annak, amikor valakinek ilyen kóborfing módjára muszáj repkednie, munka, családi okok, satöbbi ... ezekkel nincs mit tenni, muszáj az muszáj. Még amikor valaki tényleg odameny valahova tényleg turistaként és ésszerűek az arányok, az is OK. De ez a "hova ugorjunk le a hétvégén, de mindenképpen repülővel, mert ha egyszer 3 eFt a repjegy, azt muszáj kihasználni ooooolyan jó ajánlat", na hát ez agyfasz.

balazsman 2019.08.03. 16:32:51

Nem értem miért adja el a lelkét mindenki egy kicsit olcsóbb repülőjegyéert (az utazgatás nem kulcs a jobb élethez), mindenesetre a Wizz-jellegű cégeket csak egy dolog teszi helyre: a bojkott.

Azt pedig kikérem magamnak, hogy ezt a titulust használják, ez egyszerűen felháborító és szégyenletes:
"A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága és Magyarország de facto nemzeti légitársasága"

Zed is not dead yet 2019.08.03. 16:41:04

@balazsman: Pedig az szomorú helyzet, hogy de facto tényleg az.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.08.03. 16:47:12

Tapasztalatom szerint nem érdemes felháborodni, a lehúzás mindig része lesz a fapados utazásnak. Az olcsó jeggyel becsábítják az utasokat, de a csatolt szolgáltatás hozza a hasznot. Ha nem ezzel, majd mással kopasztják meg az utast. Azért változtatnak fél évente a szabályokon, hogy ne tudja mindenki megtanulni utolsó betűig és valamibe úgyis belefusson az ember. Nyilván nem technikai, hanem szívatásbeli oka van a beszálló kártya nyomtatásnak vagy pdf-nek. Az sem véletlen hogy hol a feladott, hol a kabin bőröndért kell fizetni. Persze felháborító így pénzt behajtani, de ez van, sajnos a piac sem szabályoz, hiszen akiket megszívattak, ugyanúgy megveszik majd a következő jegyet.

HaCS 2019.08.03. 17:13:41

@elgorah:

"Szerintem ebben az MGH - amely ezekből a hullarablásokból úgy tudom egy fillért sem lát..."

Ezt annyira rosszul tudod, hogy meg is kérdezem honnan veszed?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.08.03. 17:20:35

@Zabalint: Mi akkor egy sima januári hétvégén csináltunk szabadság kivételével hosszú hétvégét, ezért nem értettem, hogy miért van mindenhol teltház. Szlovákiában tényleg vannak szép tájak és fillérekért lehet olcsó szállást találni, de jártunk már úgy, hogy októberben nem akarta a tulaj a fűtést bekapcsolni, hiába áztunk el a zuhogó esőben, inkább adott még egy paplant az éjszakai 5 fokhoz...
Az nem kérdés, hogy a kocsi a legnagyobb környezetszennyező, az már repülőgéptípustól és légitársaságtól függ, hogy a busz vagy a repülő a második.

ekat 2019.08.03. 17:59:57

Nekem az a véleményem, hogy egyéb szempontból igenis jó dolog, hogy akinek kevés a pénze, az is láthat világot, meg tágulhat a horizontja, miegymás. Nem látom be, miért kellene minden ilyennek azt mondani, hogy maradj itthon, és kész.
Inkább rövid ideig lásson valaki egy helyet, ha az érdekli, mint egyáltalán nem.
És nem hazabeszélek, nem repültünk még soha sehova hétvégézni. Bár ha nem lenne ilyen szar a Wizz meg a Ryanair, akkor Milano-ba szívesen elrepültem volna pizzázni, így viszont kénytelenek vagyunk pizza-ügyben Encsre autózni. :)

2019.08.03. 19:50:47

@ekat:
"de a kisvonatozás benne nagyon hangulatos"

Barlangkedvelő emberként az volt a végső ok, hogy soha nem teszem oda be a lábam. Gusztustalan.

Kósza szellem 2019.08.03. 21:30:57

@kisf: es On jart? 20szor? Normalis??Es legalabb 1szer? Es Irottkon? Es Nagy-milicen? Es a Predikalo szeken vagy a Nagy villamon?
Azt gondolom populista ez a megjegyes, pedig valoszinuleg nem politikus irta...

Nagy fasz vagy te Válasszunk 2019.08.03. 22:42:41

@Online Távmunkás:
"Az nem kérdés, hogy a kocsi a legnagyobb környezetszennyező, az már repülőgéptípustól és légitársaságtól függ, hogy a busz vagy a repülő a második."
Hát, ha nem kérdés, akkor nem kérdés.
CO2 kibocsájtás Toyota Camry híbrid, 100g/ km, Ford Mustang 5.0 300g/km.
Repülés 180g /utas/km. Ha maximumon van a járat.
Magyarul, ha az 5 literes mustangban ketten ülnek, már akkor kevesebbet szennyez mint a repülő, ha a camryban meg öten, akkor a repülö szennyezésének a tizedét hozza.

dr. pretender 2019.08.03. 23:09:04

@Online Távmunkás: Azért volt minden tele, mert nagyon divatos lett a "wellnessezés", ráadásul gyakorlatilag az összes cafeteriát kivégezték a SZÉP kártyán kívül, amit ugye mire tudsz elkölteni: belföldi szállásra.

heidt 2019.08.03. 23:59:58

@Zed is not dead yet: Köszönöm, most nem nekem kellet ezt leírnom!

@ekat: "akinek kevés a pénze, az is láthat világot, meg tágulhat a horizontja, miegymás." Ez valós igény, tehát üljön le a BBC ismeretterjesztő adásai elé, olvasson, internetezzen. Sokkal több haszna lenne, mint egy hétvégi repkedésnek. Esetleg komolyan gondolja, hogy egy hétvégi római utazás alatt fillérekből megismerheti Olaszországot? A nettó 1-2 napra repkedők valóban csak szelfizni mennek.

@balazsman: Amilyen a nemzet, olyan a nemzeti légitársasága! Ügyeskedő, mutyizó, kizsákmányoló, igénytelen, megtévesztő, gerinctelen ...

2019.08.04. 00:43:11

@kisf:
Így van, de a legtöbb ide-oda utazgató még nem járt a Tar-kőn, meg úgy 200 hasonló kaliberű hazai helyen, hanem legfeljebb a parasztvakító Szalajka-völgyben, és így osztja az észt. Az elmúlt évekbe számtalan helyen jártam a Kárpátokban, Alpokban, Dinári-hegységben, de távolabb is, viszont a hétvégék több mint felében hazai tájakon, és még elég kevésszer volt kétszer ugyanaz a hely, amikor mégis, akkor teljesen más körülmények között.

2019.08.04. 00:50:33

@ekat:
"Pedig láttam a lillafüredit meg a Szalajkát is előtte."

Bár hazánk elég szegény vízesésben, és valóban más országokban rá sem teszik a térképre azt, ami nálunk kiemelt turistahely, azért megjegyzem, hogy korántsem ez a kettő a legszebb. Ugye a Lillafüredi eleve nem is természetes vízesés, a környezete meg szörnyen mű, a látogatói tipikus szalmakalapos, nem éppen kultúrált turisták, onnan néhány km gyaloglásra amúgy rengeteg szép és nyugis hely van (nem vízesés). A Szalajka meg egy vicc, a környzete különösen. Egy tipp: Római fürdő a Bakonyban.

A Rám szakadék valóban gagyibb, bár nem Ausztriában vagy Szlovéniában látom a hasonló jellegűt szebb, jobb kivitelben, hanem a Szlovák paradicsomban, de ott sem a hatalmasságtól lesz jobb. Aki elmegy a Grand Canyonba és ott annyit csinál, hogy ezer turista között selfizik egy skywalk toronyból, az otthon is maradhatott volna...

lobster thermidor 2019.08.04. 08:20:51

Azért érdemes az összefüggéseket is észrevenni! A Malév GH annak a csődbevitt Malév-nak az utolsó talpon maradt része amelyet valamikor a mostani Wizz Air vezérigazgató, Váradi János vezetett. Nem ismerem a személyes összefonódásokat, de az simán elképzelhető, hogy amagyar honban megszokott módszereknek megfelelően a régi munkatársak lepacsizzák az utasokat megrövidítő intézkedéseket. Egyébként műkődik más földi kiszolgáló is a repülőtéren, de pontosan az előbb említett személyi összefonódások, és a Wizznek juttatott állami pénzekért cserébe engedi büntetlenül hagyva a légitársaság az utasai sokadik lehúzását, mert egyébként egy magára, és a jó hírnevére valmit adó cég ezt nem tűrné el.

2019.08.04. 09:05:58

@blöff: igazad van, de ezt nem tudod érvényesíteni a kapunál. Ha megemeled a hangod akkor elvitetnek a biztiőrrel. Totálisan kiszolgáltatott helyzetben vagy. Ez a csicskáztatás mesterfoka.

2019.08.04. 09:07:23

@lobster thermidor: haha wizzair és jó hírnév, ez oximoron.

2019.08.04. 09:49:06

@Online Távmunkás:
"Az nem kérdés, hogy a kocsi a legnagyobb környezetszennyező, az már repülőgéptípustól és légitársaságtól függ, hogy a busz vagy a repülő a második."

Ha Rómába repülsz vs Bükkig autózol, amkor biztosan az előbbi a szennyezőbb.

2019.08.04. 09:54:56

@Online Távmunkás:
Én is tapasztaltam áprilisban, mikor adott helyen még nagyon hidegek voltak az éjszakák, és az épület még nem melegedett fel, hogy nem kapcsolták be a fűtést, azóta jobban megválogatjuk a szálláshelyeket. Télen mondjuk épp kevésbé jellemző.

A hazai szálláspiac amúgy kontraszelektív a SZÉP kártya miatt, így osztrák árak, balkáni színvonal a jellemző. Valójában ezzel a piaci beavatkozással többet bukik az ágazat, mert lehet hogy megkapják a belföldi vendégeket (egy részüket), de külföldieknél versenyképtelenek maradnak.

DarkWolf 2019.08.04. 10:12:57

@Barkalot: normális reptereken

na itt a kulcsszü, hogy a BUD az minden csak nem normális reptér

@Ligu: és tudod mi a legrosszabb? hogy abban a tetves karámban azóta sincs se mosdó, se fűtés. Amikor kibaszott tranzitzónákban emberibb körülmények vannak mint a reptéri fémkarámokban kb.

@Zed is not dead yet: abba gondolom sose gondoltál bele hogy nem mindenkinek van feles 100 ezre repülni és hogy nem mindenki hosszúhétvégézni megy repülővel, ugye?

azt még el tudom fogadni hogy:

1. csomagokat szigorúbban ellenőrzik
2. repülőn kaja feláras
3.ésatöbbi

De azért annak a bizonyos lófasznak is van vége, főleg amikor árilag már kezdenek nem igazán olcsóbbak lenni a legacy légitársaságokhoz képest.

Tudom meglepő de sokunk nem jókedvünkből utazunk fapadossal hanem mert anyagilag nem egészen jó móka ha két főre 100-200 ezer körül fizetsz akár pusztán egy Budapest-Brüsszel útra rokonlátogatás miatt és még sorolhatnám. Kicsit talán állj fel a foteledből és rájönnél hogy a világ nem egészen olyan fekete-fehér mint a te képzeletedben.

inteligencs elenzeki 2019.08.04. 10:14:54

Én nyomtatott beszállókártyával nyomultam, de azt nem olvasta be a készülék, egyik reptéren sem.

VT Man 2019.08.04. 10:23:26

@Online Távmunkás:
Ez így van, a magyar hotelekhez képest általában hasonló vagy alacsonyabb árakat lehet találni külföldön, pl. Londonban is megfelelõ idõben kb. 15-18 ezer Ft/szoba (!)/éj-tõl (nem per fõ) már vannak normális szállások.

Színes Géza 2019.08.04. 10:23:46

Én már letagadom külfödi ismerőseim előtt, hogy a Wizzairnek bármi köze lenne Magyarországhoz.
Hiába osztogatnak most a szánalmas, influenser-nek hívott senkiháziaknak ingyen jegyeket, mindenki tudja már, hogy mocskos útonállók.

inteligencs elenzeki 2019.08.04. 10:28:40

@heidt:
"Amilyen a nemzet, olyan a nemzeti légitársasága!"

Ha így látod, akkor mit keresel itt ? Húzz innen a p.csába, valami "européer" országba, ahol találkozhatsz a "kultúrnépek" művigyorával, és színlelt kedvességével. Aztán örömködj.

Egyébként sok esetben az ilyen vélemények mögött, egy antiszoc személyiség van, aki a környezetét okolja a problémái miatt, ahelyett, hogy magába nézne.

ekat 2019.08.04. 10:31:54

@Zabalint: Nem cseppkövek között megy. :)

Netuddki. 2019.08.04. 11:31:16

@heidt: Ebből 100%, hogy nem a magyar államnak van bevétele, hanem a nyakunkon élősködő hiénáknak. :/

HaCS 2019.08.04. 12:09:46

@Netuddki.:

Ebből a magyar államnak bevétele valóban nincs. Bevétele a Malév GH-nak van. A magyar államnak (ill. a Nemzeti Vagyonkezelőnek), mint tulajdonosnak nemhogy bevételei, de kötelezettségei vannak azokkal a veszteségekkel kapcsoltban, amit ez a tulajdonában álló putri ezekkel a lehúzásokkal együtt termel.
Ez változó összeg, 2017-ben pl. 4,5 milliárdot toltak az amúgy 350 főt foglalkoztató cégbe.

Nyers Fa 2019.08.04. 12:51:30

@Barkalot: Fapadosokhoz sehol nincs folyosó.

heidt 2019.08.04. 12:52:23

@Netuddki.: Nem is arra gondoltam, hogy az államnak van ebből bevétele, de állami asszisztenciával folyik a lenyúlás. Az eszelősen túlárazott állami beruházások haszna sem az államkasszába kerül, hanem az állam kedvezményezettjeihez.

Nyers Fa 2019.08.04. 13:08:27

@CoolKoon: ha jól emlékszem akkor a Wizz járatainak csak 3%-a indul Budapestről. Szóval nehéz rájuk hatni.

olvasóink írták · http://mediaszerencsetlenseg.blog.hu/ 2019.08.04. 13:19:52

tavasszal azért büntetett a GH, mert a PB nélkül utazó, keretbe beférő, hivatalosan lemért 40x30x20-as csomagocska NEM HÁTIZSÁK volt, hanem laptop táska, egy másik utasnál merevfalú bőrönd, ami szintén tokkal vonóval nem volt több a megengedettnél. A 3 fős csapat szóvá tette, hogy 3x25 EUR-t bepötyögtek, de az volt a válasz, hogy PIN-kód, zöl gomb és lehet tovább haladni. Ismét megkérdezték, hol van leírva, hogy a 40x30x20 CSAK HÁTIZSÁK lehet, erre csöppet sem kedvesen, nem kell fizetni, de akkor nincs repülés, lehet kifáradni volt a válasz. Szerencsére a beszállásnál előttem álltak és már ketten intézték, hogy mire visszaérnek meglegyen a feljelentés ahol csak lehet.

CoolKoon 2019.08.04. 13:58:48

@Nyers Fa: Ó, igazán? És mi van azzal az "aprósággal", hogy Pesten van a székhelyük? Pártunk és kormányunk nagyon-nagyon sokféle módon tud keresztbe tenni nekik, és a Pénztáros Lőrinccel való megvetetés (Pecinán vagy egyéb gennyes strómanon keresztül) csak egy eszköz a sok közül.

Bircanyíró 2019.08.04. 14:03:23

@Nyers Fa: Dehogynincs! Pl. Madridban és Athénban is.

Bircanyíró 2019.08.04. 14:15:23

@Zed is not dead yet: szerintem nagyon nincs igazad az egy-két napos utazásokkal, hosszúhétvégékkel kapcsolatban! Azt feltételezem, hogy azért írsz ilyet, mert te még ilyet soha nem csináltál, sőt félsz is ettől, de egyúttal irigykedsz is és az álláspontoddal csupán az emiatti frusztrációdat próbálod kompenzálni.
Én azt állítom, hogy nemhogy egy hosszú hétvége, de akár már egy fél nap is rengeteget tud adni, különösen akkor, ha már van rutinod az utazásban és nem felesleges üresjáratokkal cseszed el az értékes időt! Persze senki sem ilyen rutinnal születik, de csak annak alakul ki, aki nem fél belevágni és sokat utazik. Szerencsére egyre többen vagyunk így, s alighanem nehéz lenne bennünket meggyőzni arról, hogy egy párnapos fapados kiruccanás semmit nem ért és semmire nem volt elég az idő.
Apropó, a belföldi utazásaid során te minden uticélodon több napra meg szoktál szállni? Mert ha nem, akkor ugye - a te szavaiddal elve - csak szelfizésre elegendő időt töltöttél az adott helyen!
Ne irigykedj, utazz inkább!

blöff 2019.08.04. 14:20:34

@Daenerys Targaryen: ezért kell közbelépjen a fogyasztóvédelem és krvára megbüntetni a céget. Rendszeres ellenőrzés, panaszkezelés, eljárás, büntetés. Van rá megoldás.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.08.04. 14:22:34

a Baltic Air KIFEJEZETTEN kérte, hogy csak a file.t vigyük a telefonról beolvassaka becsekk infót.
szegyen a wizz is...szegyen.

blöff 2019.08.04. 14:49:26

Ez egyszerűen színtiszta csalás. Nem elvárható az utastól, h ilyen rosszhiszemű eljárásra készüljön. Ha leolvasható a vonalkód, akkor mégis milyen alapon, mire kérnek pénzt?! Holnap kitalálják, h piros papírra kell nyomtatni? Az egesznek az azonositás a célja, megtagadják a szolgáltatást az utastól. Ez útonállás, csalás, jog szerint büntetendő.

rny 2019.08.04. 15:44:26

@zseketto: Magyarázd már el nekem hogy mi különbség egy pdf-ben lévő qr kód és egy app-ban lévő kódhoz képest? Megsúgom qr-vára semmi ugyanúgy lefogja olvasni a szkenner....

Bircanyíró 2019.08.04. 16:46:14

@Comte de Gippaud: "Húzz innen a p.csába, valami "européer" országba, ahol találkozhatsz a "kultúrnépek" művigyorával, és színlelt kedvességével." Ez a mondatod pontosan illusztrálja, hogy - sajnálatos módon - milyen is a NEM kultúrnép. A nemzeti büszkeség ugyenis nem olyasmi, ami elfedi a bunkóságot!
Amúgy meg a magam részéről a műmosolyt jobban díjazom, mint az őszinte taplóságot (még ha az mélymagyar is).

ekat 2019.08.04. 19:04:00

@Zabalint: Hát szerintem a Grand Canyon a Skywalk-ról is nagyobb élmény, mint az Akármi-kő, vagy akár maga a Grand Canyon a tévéből, de ahogy gondolod. Én nem szelfiztem ott, mert nem voltunk konkrétan ott, de ha jártunk volna, biztos megcsináljuk a szokásos egymásranézős szelfit.
A helikopteren viszont nem csináltunk. :)

A tippet köszönöm, nem hallottam még róla. Az a helyzet, hogy én a csodás természeti látványosságokat szeretem a legjobban, de itthon tényleg semmi nem tudott még lenyűgözni. Bejött a Hegyeskő, meg a tapolcai barlang, meg a Boldogkő-vár, más nem nagyon jut az eszembe. Egerszalók is tetszett még természetes mivoltában, de azóta nem, mióta mederbe terelték, körbekerítették és szállodát építettek rá. :(

ekat 2019.08.04. 19:16:24

@Bircanyíró: +1
Tényleg milyen parasztok is már a művigyorukkal meg az álkedvességükkel, ahelyett hogy minden eltérő véleményű embert elküldenének a picsába. :)

John Heard 2019.08.04. 23:39:42

Vicces itt olvasni, ahogy ezeken a sz.rhazi fapadosokon megy a vita :) Lufthansanal, Air Francenal, BA-nal nincs ilyen lehuzas, csak szolok!

heidt 2019.08.04. 23:46:34

@Comte de Gippaud:

Tisztelt Comte de Gippaud!

Szívből örülök, hogy kedves szavaival sikerült megerősítenie abban a véleményemben, miszerint: Amilyen a nemzet, olyan a nemzeti légitársasága!

Üdvözlettel: egy „européer” magyar

2019.08.05. 08:58:42

@ekat:
Nem a tévéhez hasonlítottam, hanem arról beszéltem, hogy ha az ember eljut a Grand Canyonhoz, majd ott annyira futja, hogy egy skywalk kilátóból megtekinti, akkor az egész utazás egy kidobott pénz volt. Inkább bejárok egy európai léptékben szép és nagy kanyont, mint hogy a legnagyobból csak a parasztvakítást lássam. De európai szinten is, ha pl. elmész Horvátországba, sokkal nagyobb élmény végigjárni a Kis-Paklenica szurdokot, mint a bazárrá változott Nagy-Paklenicában kerülgetni a turistákat (persze kiindulópontnak az sem rossz), holott az előbbi ahogy a neve is mutatja, kisebb.

Nyilván ha sikerülne egy több napos túrat összehozni a Grand Canyonban, azt valóban nehéz lenne bármihez is hasonlítani. Ahogy a Júliai-Alpokhoz sem ér fel a Bükk vagy a Mátra, viszont utóbbiakba azért évente többször sikerül eljutni.

2019.08.05. 09:05:13

@ekat:
Tökmindegy hol megy a barlangon belül, ha barlangban megy. Ez a parasztvakítás akkora csimborasszója, hogy arra már nincsenek szavak. Esős időben egyszer meg akartuk nézni a barlangot, ez volt amivel szembetalálkoztunk, meg tömött és hatalmas parkolóval, kínai turisták tömegeivel, úgyhogy inkább kihagytuk... Most akkor megint ott vagyok, hogy hiába világhírű, szép, nagy barlang, a nagyságrendekkel kisebb, szűk Alba Regia barlang a tési fennsíkon is ezerszer nagyobb élmény. Vagy a kiépítettek közül mondjuk a Rákóczi Barlang az Aggteleki-karsztban (szvsz ez a legszebb magyarországi kiépített barlang).

2019.08.05. 09:18:28

@ekat:
És hangsúlyozom, továbbra sem azzal van a gondom, hogy külföld, mert magam is viszonylag sokat járok, néha repülővel is. A hasonlítgatásnak viszont semmi értelme, ha kiülsz a Tar kőre és bámulod a Bükk alattad fekvő hullámos, erdős táját, normális esetben nem arra gondolsz, hogy bezzeg a Grand Canyonból mennyivel szebb lenne a kilátás. Igen, van értelme a repülős utazásoknak, de nem azért, hogy elmond hol voltál.

Na meg vegyük pl. Bulgáriát. Tele van szebbnél-szebb természeti látványossággal, van olyan is, amit a világ 10 természeti csodája közé is jelöltek (szerencsére nem került be, ennek köszönhetően maradt kellemes hely). De szerinted az oda látogató magyarok hány százaléka látott mást, mint az amúgy tökátlagos, semennyire sem különleges tengerpartját?

ekat 2019.08.05. 09:30:42

@Zabalint: Barlangilag továbbra is csak azt mondhatom, hogy Skocjan. Nem a karsztjelenségek miatt. :) A férjem azt mondta, hogy mikor a Gyűrűk urát látta, arra gondolt, hogy ilyen barlang nem létezik, és aztán itt rájött, hogy de igen. Világörökségi helyszín amúgy.
Postojnából nekem pedig semmi más nem maradt meg, mint a vonatozás, ami alatt német turistrák a Yellow Submarine-t fütyülták, és ettől még hangulatosabb lett az egész. A barlangra magára nem emlékszem, a vonatozástól lett különleges élmény. De ez persze mindenkinél más. Mint ahogy az is, hogy ki mit akar látni.
Tengerpartos nyaralást már rég nem szeretem, Tenerifén pl. egy napot (azaz pár órát) voltunk a strandon, amúgy autót béreltünk, és jártuk a szigetet. Nem is mennék olyan helyre, ahol nincs más, csak strand.

2019.08.05. 10:28:00

@ekat:
Skocjant valamikor nyugisabb időszakban biztosan megnézem, eddig kimaradt, de gyakran járunk arra, szóval útba esik. Nyaraláskor a tömeg miatt hagytuk ki, idén tavasszal meg esőnapon lett volna, de végül az eső elmaradt. Szlovéniában a Karsztban egy Rakov Skocjan nevű völgyet néztünk meg (ez nem azonos a Skocjannal), ami az erdélyi Pádis félig felszíni, illetve alatti karsztjelenségeihez hasonlít, lényegében egy folyó/patak kerül elő a felszínre, majd 3 km-rel odébb a föld alá, mindkét oldalon hatalmas barlang szájjal, kettő úgynevezett "természetes híddal" a patak felett, a forrás oldalon a a patak mellett hol barlangban, hol szakadékban lehet mászkálni. És ami a legjobb, tényleg nyugisan bejárható, mert nem igazán kiépített, a tanösvényen aznap nyári főszezonban összesen találkoztunk kb. 15 emberrel.

És mellesleg baromi sok ilyen jellegű hely létezik, de a legtöbben csak a legnagyobb parasztvakítással foglalkoznak. Alpokban is felmennek a felvonóval valahová, aztán a tömegben fotózkodnak, pedig sokkal nagyobb élmény egy egész napos vagy többnapos alpesi túránál.

2019.08.05. 10:34:32

@Zabalint:
A végét elírtam. Szóval sokkal nagyobb élmégy egy egésznapos vagy többnapos Alpesi túra, mint egy felvonóval felmenni valahová és ott fotózkodni.

Bircanyíró 2019.08.05. 11:01:14

Visszatérve a poszt eredeti témájára és vállalva a népszerűtlenséget, de azért ki merem jelenteni: az elfogadhatatlan és pitiáner lehúzások és a szándékos szivatással felérő panaszkezelés mellett és ellenére a Wizz (és a Ryanair) utasainak túlnyomó többsége gond nélkül eljut az uticéljára. Rendszeresen repülök fapadossal és azt tapasztalom, hogy egy járat átlagosan 180-200 utasa közül jó ha 2-3 olyan akad, akivel gond van és legtöbbször velük sem azért, mert 2-3 centivel nagyobb a csomagjuk és nincs kinyomtatott beszállókártyájuk, hanem azért mert nagyméretű, vagy több csomaggal próbálnak utazni alap jeggyel, vagy például nincs megfelelő útiokmányuk, vagy nem pont az a név szerepel a jegyen, mint az okmányban. DE, HANGSÚLYOZOM, mindez az utasok töredékét érinti, a legtöbben érdekes módon már megtanulták, hogy mi mindenre kell ügyelni.
Mindig elképedek azokon a hozzászólókon akik a nem fapadosokkal végeznek összehasonlítást: ott van először is ugye az ár, na és ott van a többi realitás: rövidebb járatokon mára a Lufthansa, vagy a BA turistaosztályon szinte fapados szolgáltatást nyújt, a gépek se nem újabbak, se nem kényelmesebbek érdemben, a feladott poggyász esetenként már itt is különdíjas, na meg amúgy is egy átlagos 1-3 órás repülőúton ma már nem várja el az ember, hogy kinyalják a fenekét, a repülés ma már olyasmi, mint néhány évtizede leutazni volánbusszal Pestről Zalaegerszegre (vagy még egyszerűbb is).
De a hosszabb járatok kapcsán (pl. Dubaj) is csodálkozom azokon, akik egy max 3 ezer Ft-os kaja és némi ingyen pia miatt képeset sokszoros árat fizetni az Emiratesnek, pedig turistaosztályon bizony ott sem lehet elterpeszkedni.
Ami a járattörléseket illeti: ilyenek bizony a nagy légitársaságoknál is vannak, csak ott annyival jobb a helyzet, hogy nem hagyják teljesen magára az utast és legalább részben megpróbálják kompenzálni a kényelmetlenségekért.
Tömören: a bicskanyitogató történetek ellenére a magam részéről nagyon sajnálnám, ha a botrányok miatt a jövőben drágábbá válna a fapados repülés!

balazsman 2019.08.05. 11:12:39

@Bircanyíró: Márpedig drágábbá KELL válnia a repülős utaknak, mert a környezetvédelem ezt követeli meg. Irreális, hogy egy környezszennyező repülős út olcsóbb, mint a klímakímélő vasúti megoldás.

ekat 2019.08.05. 11:41:31

@Bircanyíró: Ha rám gondolsz, én igazából Sydney-be mentem Emirates-szel, csak odafele megálltunk kicsit Dubaiban, ha már arra jártunk. És a Dubai-Bangkok-Sydney gép a legjobban / legkényelmesebb volt, amin valaha ültem. (Csak turistaostyálról beszélek, még sosem ültem annál jobb helyen.)

2019.08.05. 12:14:41

@Bircanyíró:
Mondjuk ami érdekes fapados vs. legacy összevetésben:
Tavaly voltam kétszer Frankfurtban Budapestről. Ami érdekes, hogy van (volt, mert azóta nem tudom ugyanígy van-e) délután-este egy oda-vissza Wizzair járat. Egy irány került kb. 20 ezerbe, nyilván foglaltság és szolgáltatás függően. A Lufthansa hasonló időpontban került úgy 30 ezerbe. Viszont az összes többi, tehát pl. hajnali, délelőtti időpontban 80-120 ezer körül volt a Lufthansa. Tehát amikor van fapados konkurencia, ott a legacy társaság sem teszi magasra az árait.

Szolgáltatásban meg 3 szintet ismerhettem meg ezen viszonylatban. A Wizzairrel szemben a sima Lufhansa kényelemben ugyanaz volt, ugyanakkora lábhely, ugyanolyan beltér, az egyetlen különbség hogy hoztak valami nagyobb keksznek kinéző édes süteményt, meg ingyen lehetett kérni egy italt. Business class ehhez képest annyival több, hogy első néhány sor, ahol a középső székeket üresen hagyják, valamint hoznak tányéron valami kaját, amiből a garnélarákot ismertem fel, a többi nem tudom mi volt, de ehető volt. Ja, és a wizz vs. lufhansa beszállás, kiszállás csak Pesten tért el, Frankfurtban nem.

Problémám meg eddig szerencsére sehol sem volt, de tisztában vagyok azzal, hogy a fapadosok problémakezelésével vannak gondok, ezt belekapkulálom, ee így sem fizetek ki dupla vagy afölötti árat, ha magáncélból megyek valahová.

2019.08.05. 12:17:31

@balazsman:
Valamivel drágábbá kell válni főleg a rövidebb utaknak, de ehhez vasúti fejlesztés is kellene. Budapestről 500-1000 km-es távolságokra simán vállalhatatlan a vonat a túl hosszú menetidő miatt, holott 1000 alatt mindig a vonatnak kellene előnyösebbnek lennie.

ComLo 2019.08.05. 15:17:06

@Bircanyíró: Az Emirates/Qatar/Etihad trió talán az utolsó olyan légitársaságok egyike, ahol még azért nagyon is az igyekeznek veled éreztetni hogy ez prémium kategória, főleg az első alkalmakkor. Mondjuk ott is érezni már, hogy 5-6 éve még a mostaninál is jobban megvolt ez a feeling (pl az Emirates-es kajakupon átszállásnál amit már eltöröltek), de én ha valaki Ázsia/Ausztrália vonalra utazik, mindig azt tanácsolom, bőven megéri az a kis plusz, mert tényleg minőségi szolgáltatást kapsz. Talán csak a Singapore Airlines, és a Cathay Pacific tudja ezt a szinvonalat az általam próbált légitársaságok közül.

gforce 2019.08.05. 16:53:57

Hat jo latni hogy ennyi felelossegteljes klimavedo verodott itt ossze,tenyleg csakhat szerintem nem ez a ti bajotok. Letojnatok ti a klimat csak amikor a nyar vegen a szomszed megkerdezi hogy voltatok e nyaralni es te azt valaszolod hogy igen 1het mondjuk Teneriffe akkor nem irigykedo pillantasokat kapsz hanem egy ja mi ott tavaly-t.Plusz meg azzal is szembesulsz kedvenc olasz/spanyol/gorog udulohelyeden hogy mar a torolkozot sem tudod lerakni a tengerparton sot mar a Ferihegyi parkolo is tele volt, raadasul a szalloda tele van bunko orosz/magyar/roman/kinai/mittudomenmilyen vendeggel aki ejjel csapkodja az ajtot lezabalja a svedasztalt, reggeli elott lekuldi a gyereket hogy ugyan dobjon mar egy torolkozot a medence melletti napagyra hogy mire meltoztatik lejonni legyen.Neeem ti nem azt akarjatok hogy mindenki utazzon kevesebbet (foleg kulfoldre), ti azt akarjatok hogy masok utazzanak kevesebbet oda ahova ti. De draga barataim ez nem igy mukodik. Veded a kornyezetet? Remek! Klimaharcos vagy? Nagyszeru! Tudod mi a megoldas? Nem ulsz repulore! Igen te!Nincs kivetel, egyszer se, nyaralni se melo se semmi se! Mellesleg egy ilyen bojkott miatt szerintem semmi perc alatt kiderulne hogy van megoldas a repules kornyezetbaratta tetelere (de ezt csak feltetelezem).

ComLo 2019.08.06. 03:23:18

@Zed is not dead yet: Már ne haragudj, de ez szerintem iszonyat nagymellényű butaság.
Kezdve attól, hogy lehet akárhogy kalimpálni, a föld nem attól fog kipusztulni, hogy az emberek Európában többet repülnek. A föld lakosságának több mint fele semmit nem tud a környezetvédelemről, trópusi országokban államilag szervezetten írtják az erdőket, kína, oroszorág, az USA konkrétan önti magából az ipari szennyet. Álszent dolog azt hinni, hogy attól lesz majd minden jó, ha leállunk a repüléssel. Arról nem is szólva, hogy a technológia fejlődésével, a repülés is egyre környezetbarátabb lesz.
Az erkölcsi alapot sem igazán látom. Már' miért lenne egy erkölcsi zsinormérték, hogy "SZERINTED" mi az amiért megéri utazni. Tegyük fel hogy valakinek a Pizza az élete kajája, és el akar jutni Nápolyba enni egy erdeti Pizzát. Szerinted ezt nem teheti meg, csak akkor hogyha mellette megnéz még 20 olyan dolgot ami igazából nem érdekli? Engem is baromira zavar a rengeteg selfie-ző ázsiai, de áruld már el, bántanak téged? Neked az a célod hogy mindentr megnézz, nekik pedig hogy lőjenek egy selfie-t. MIndenkinek más a preferenciája. Attól hogy a mulatós zene igénytelen, még nem kellene betiltani, és Mozartot játszani az esküvőkön.
A dolog másik fele már sokkal megosztóbb de én baromira nem tudok azonosulni ezzel az Áitt álned halnod kell" mentalítással. Azt mé'? Az hogy pont a kárpát medencében születtem, az is csak egy olyan atributum, mint a szemem szine, apám magassága, vagy anyám vallása. Ettől függetlenül ha én Sydney-ben érzem igazán otthon magam, egy norvég fjordban, vagy épp Dubai-ban, akkor mi van? Egy életünk van, had élvezzük már úgy és ott ahogy és ahol szeretnénk, amíg ezzel mást nem zavarunk ...

2019.08.06. 08:33:19

@ComLo:
"A föld lakosságának több mint fele semmit nem tud a környezetvédelemről, trópusi országokban államilag szervezetten írtják az erdőket, kína, oroszorág, az USA konkrétan önti magából az ipari szennyet."

Mondjuk ez is álszent szöveg, mert Európa fogyasztása jelentős részben alapul az orosz, brazil nyersanyagokon, kínai iparcikkeken. Mert az csak egy látszat, hogy a 70-es évek óta kevésbé szennyezetté vált Európa, ennek csak kisebb részben oka, hogy az ipar szigorúbb környezetvédelmi előírásokat tart be, nagyobb része abból fakad, hogy a szennyező ágazatok más országokba települtek át. Magyarország újraerdősítése folyik évtizedek óta, a Duna tisztább mint valaha, nyugodtan fürödhetsz benne, veszélyes üzemek alig akadnak, ja csak közben az európai és észak-amerikai kavéfogyasztás miatt kivágják az esőerdőket, a legveszélyesebb ipar Indiába került, Kína ki sem lát a szmogból, miközben majdnem minden elektronikai cikket ott gyártanak, az energiahordozókat meg az oroszoktól vesszük (mondjuk az korabban is így volt), de az USA palagáz termelése is lejjebb verte az energiaárakat.

Darth Revan 2019.08.06. 09:35:20

@Kánikula: mi a kulonbseg a kinyomtatott es a telefonon bemutatott pdf kozott?! Semmi az eg egy adta vilagon!

Darth Revan 2019.08.06. 09:49:22

@VT Man:

Londonban nem igazan talalsz normalis szobat 15 ezer forintert. barmikor mesz is....

ComLo 2019.08.06. 10:46:03

@Zabalint: Kövezz meg, de én is kb hasonlót akartam írni, teljesen egyetértek azzal amit írtál.

Apró kiegészítés személyes tapasztalatból: nem a kávéban van a nagy pénz a trópusokon, legalábbis az én általam ismert DK Ázsiai régióban nem. Álítólag akár 4-5 szörös pénzt is lehet keresni az olajpálmázással, mint a kávéval, és kevesebb is vele a munka.

Darth Revan 2019.08.06. 10:55:07

@balazsman:

a vasuti infrasrtukturat kiepiteni sokkal dragabb es sokba kerul az uzemeltetese is.

raadasul a sima vonat soha nem lesz versenytarsa a repulesnek, mert hiaba kell orakat toltened a repteren, meg mindig orakat ver ra a vonatra egy-egy uton.

ez pedig akkor sem fog valtozni, ha dragul a repulojegy.

2019.08.06. 12:10:28

@ComLo:
Ok, kávéról nekem elsősorban Brazília jutott eszembe, de nem tudom ténylegesen mi ott a legnagyobb biznisz, amiért megéri erdőt irtani.

Fú, pálmaolajról mindig a Nutella jut eszembe, ami nem is finom, nem is alacsony a fogyasztói ára, de zabálják az emberek, mert cukor függővé váltak...

2019.08.06. 14:24:00

@Darth Revan:
Amíg lassabb az autónál is a vasút a fővonalakon is, addig nem veszi senki sem komolyan, és így mivel nem választják elegen, nem is lesz meg a mérethatékonysága. Érdekes módon pl. Spanyolországban elkezdték az AVE gyorsvonatok visszaszorítani a belföldi repülőjáratokat (ott simán olyan távolságok vannak, mint Budapestről a közelebbi repülős desztinációk), árban és időben is versenyképesek. Mifelénk az 500-1000 km-es nemzetközi viszonylatokban sem játszik a vasút, mert azok 6-12 órát jelentenek, de 2-5 órával már a reptéri időveszteséget is beleszámítva már azok lennének.

Darth Revan 2019.08.06. 14:33:56

@Zabalint: Igen, madrid - barcelona 2,5 ora vonattal, repulo 1,5 ora, de ugye ott meg ki kell menni a repterre, a vonat meg a varosban tesz le. Plusz nem kell egy oraval korabban kimenni a vonathoz.

ekat 2019.08.06. 14:44:44

@Zabalint:
Mi egyszer beleugrottunk egy Hamburg-Budapestbe vonaton, soha többet. Kifele csak a férjem ment vonattal, végig egy nagy pocsolyában volt a lába, mert esett, és a mellettelevő ablaknál beázott a vonat. Máshol meg nem volt hely. Visszafele együtt jöttünk, kábé Bratislaváig nem lehetett megmozdulni, pisilni menni is csak tömegverekedve, mert nekünk ugyan helyjegyünk volt, de annyian szálltak fel, amennyien akartak, és meg is tették. Az egész folyosó tele volt ülő/álló/fekvő emberekkel és bőröndökkel.

Kánikula 2019.08.06. 21:18:48

@Darth Revan: mi a különbség? Az egyik ki van nyomtatva egy papírra a másik egy pdf a telefonra mentve. :)

Engem nem kell meggyőzni a szemétkedés tényállásáról, csak kiemeltem a "belekötési" alapot.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2019.08.07. 22:10:39

@Nagy fasz vagy te Válasszunk: Honnan veszed, hogy a repülés 180g/utas/km? Én mostanában 50-100g közötti számokat olvastam európai légitársaságokról.

@VT Man: Londonban 15 ezer/éj egy szoba? Én eddig úgy tapasztaltam, hogy 30 ezerért is csak lepukkant 3 csillagos hotelben kap az szobát...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.08. 01:05:13

www.napi.hu/magyar_vallalatok/odacsaptak-a-wizz-airnek-a-magyar-hatosagok.689361.html

Helyes, helyes, helyes;mindig öröm a háznál, ha wiccer-büntetésekről lehet olvasni!
:D
300 millió forint, azt már azért ők is megérzik, Váradiéknak várni kell még egy hónapot a 13. jachtjuk megvételéhez...
:-))))))

ComLo 2019.08.08. 02:40:33

@M. Péter: Tökéletes ellenpélda :-)

A TGV vlégsebessége elméletben ugye 500 felett van, tehát partiban kellene lennie a repülővel ... DE!

Csak bizonyos szakaszokon megy extra gyorsan es ott is asszem csak 300 körül. Egy gyakorlati példa:

Paris - Bordeaux (kb 500 km) repülővel kicsit több mint 1 óra, TGV-vel kicsit kevesebb mint 4 óra. Azaz már ekkora távon, a világ egyik leggyorsabb vonatával, reptéri ki-be utazással is jobban lehet kijönni repülővel.

Colonel Maybourne 2019.08.08. 05:37:03

@geegee: Bizony, ez már 1 millió dollár! Ez nem kerekítési hiba náluk sem. Lehet, hogy olcsóbb lett volna normálisan bánni az utasokkal? A hatóság helyében minden "otthagyást", indokolatlan járattörlést, megfelelő segítség nyújtásának elmulasztását alapból ennyivel büntetnék; akkor leszoknának róla.

Colonel Maybourne 2019.08.08. 05:45:36

@ComLo: Viszont ott van a Párizs - Lyon távolság, ami vonattal (TGV) 2 óra alatt van, repülővel meg... Csak a repülési idő 1 óra és hát LYS nem éppen Lyon központjában van. Egyébiránt a TGV és hasonlók nem azért mennek 260-280 körül mert az nekik jó, hanem mert az utasnak az a jó. 280 felett a sebesség növelésével rohamosan csökken a komfortérzet a vonat belsejében. (Egyébként a csúcssebesség TGV esetében 575km/óra, a strassbourgi tesztpályán.)

vanek ur 2019.08.08. 12:46:42

@geegee: Óvatosan csak ezzel az örömködéssel. Egy-két kör a bíróságon, és szépen el fog olvadni az a bírság. Vagy lesz belőle egy újabb, a bírsághoz képest töredék költségből kihozható vállalás: mondjuk a késő esti film reklámblokkjában szépen elmondják, milyen jogaid vannak és mit kell ezért tenned, de persze a gyakorlatban ugyanúgy nem fog működni a dolog.

Kánikula 2019.08.08. 23:44:39

@geegee: Ezzel a problémát nem orvosolták a cserbenhagyott utasok ettől még nem kapják meg a JOGOS kártérítést sajnos.

Ezt az állam elteszi és majd az általa megrendelt járatok után visszaadja wizznek.

bodecsabi 2019.08.11. 18:02:45

@ComLo: Bordeaux már csak két óra TGV-vel 2017 óta, amikor ott is kész letta nagysebességű vasút

John Heard 2019.08.13. 17:16:55

Idezem a cikk bevezetö, vastag betus szövegeböl az utolso mondatot: "Az előző, 30 helyett 55 eurót fizettető verziót közel egy évig elnézte." Es abban a pillanatban mihelyst az ember kifizeti pluszban az €55 (plusz ugye a jegyar, amit elözöleg kifizetett), erdemes elgondolkodni, hogy ekkora rablasnal nem-e lett volna jobb venni egy LH vag AF jegyet, ahol tisztan, atlathatoan vannak leirva a dolgok, es megcsak nem is hagynak szarban ha baj van!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.08.15. 16:42:40

index.hu/gazdasag/2019/08/15/fizet_a_wizz_air_a_flex_miatt_de_tennie_kell_ha_keszpenzt_akar/

Hoppácska, na ehhez mit szóltok, Fillérbaszóék? :D
Óriási hunyászkodás a Wiccertől, ezt is megéltük, bróhaha.
Persze lehet, ez is olyan lesz, mint az előzőposztban, hogy majd 8,3 euró esik fejenként a negyed milliárdból...
:-))))))
***
Itt meg a másik cikk, ezért ültet szét ez a rohadék banda:

24.hu/kulfold/2019/08/12/wizz-air-poggyasz-kulon-ultetes/

Még a végén kiderül, hogy ez is csak a hiperkorrektség része, és tulajdonképpen a mi, utasok érdekében történik az egész...
:D
Lófa$2t, hasbaakasztós hülye duma az egész.
süti beállítások módosítása