Magyar kreativitás kimaxolása dölux: pár nappal azután, hogy be kellett szüntetnie az utasok szisztematikus lerablását a Wizz Air budapesti földi kiszolgálójának, a Malév GH megtalálta a megoldást a kieső bevételek pótlására: a telefonokra pdf-ben letöltött beszállókártyát nem fogadja el, 30 euróra büntet mindenkit, aki így akar utazni. Vajon ehhez meddig fog a Wizz asszisztálni? Az előző, 30 helyett 55 eurót fizettető verziót közel egy évig elnézte.
Rövid kronológia az előzményekről.
Először másfél éve írtunk a Malév GH túlszámlázós lehúzásáról, ami azokat érintette, akik a reptéren végezték el az utasfelvételt. De jóval többet voltak kénytelenek fizetni érte, mint a díjlistában szereplő 30 euró. Azt használják ki, hogy az utas kényszerhelyzetben van: azt mondják neki, vagy bevállalja a kínált díjat, vagy nem utazik.
Tavaly októberben beszámoltunk arról, hogy egy "catch your flight" nevű szolgáltatáscsomagot az utasokra lőcsölve folytatódik a lehúzás.
Néhány napja az Index részletes cikkben írt a dologról, mire a Wizz őszinte rácsodálkozást kamuzva odacsapott - nyilvánvalóan tudtak a szisztematikus lehúzásról, több informátorunk szerint hegyekben álltak náluk is a panaszok, de csak most, az Index-cikk után tiltották meg a dolgot a GH-nak.
Ezután pár nappal a megszokott kis hátizsákunkkal megpróbáltak csicskáztatni minket a reptéren - sokszor repültünk már ezzel a zsákkal, biztosan belefér a kis mércébe, de most először félreállítottak a büntizónába (a képen) ahol nagyon elkezdték méregetni, hátha kilóg valahol fél millimétert. Mint megtudtuk, ez is annak a szigorításnak a része, amivel megpróbálják kompenzálni a korábbi rablás leállításából fakadó veszteséget.
De van más is. Több forrásunk, köztük felháborodott GH-s alkalmazottak állítják, hogy utasok százait büntetik meg azért, mert pdf-ben telefonra letöltött beszállókártyával akarnak felszállni a gépre. Ezt a Wizz mindig is elfogadta, a GH-sok szerint az általuk használt manualban is benne van, hogy ez szabályos és eddig így is volt. És az összes többi reptéren ma is így van. Viszont az utasok számára elérhető tájékoztatókban ez nem szerepel egyértelműen.
GH-s forrásaink szerint a főnökök megmondták, hogy pénzt kell szedniük, vagy tönkremennek és a módszerről maguk döntenek, az nem Wizz-hatáskör.
Mindenesetre az utasok számára a lényeg: amíg le nem tisztul a helyzet, budapesti indulásnál jobb kerülni a telefonra letöltött pdf-es beszkártyát, az app kiváló, meg persze végszükségre marad a nyomtatás. És nem árt nagyon pontosan betartani a csomagok mérethatárait.
FRISSÍTÉS:
Péntek este a Wizz kiadott egy közleményt, amelyben elfogadhatatlannak tartja a GH módszereit és akár a szerződésbontást is kilátásba helyezte. Idemásoljuk szó szerint, az nem egyértelmű, hogy a korábbi lehúzásokra utalnak, vagy ez már a mostani pdf-esre is vonatkozik.
A Wizz Air, Közép- és Kelet-Európa vezető diszkont légitársasága és Magyarország de facto nemzeti légitársasága a mai napon az alábbi nyilatkozatban reagál hivatalosan a budapesti repülőtéren dolgozó földi kiszolgáló partnere, a Malév Ground Handling Zrt. közelmúltban folytatott, megtévesztő gyakorlatára.
Diederik Pen, a Wizz Air ügyvezető alelnöke és üzemeltetési igazgatója elmondta: „A Wizz Air megerősíti, hogy álláspontja szerint jelenlegi működésével a Malév Ground Handling Zrt. megsérti jogi kötelezettségeit, amikor a kihirdetettnél magasabb árat számít fel az utasoknak, illetve a Wizz Air kínálatában nem szereplő szolgáltatásokat értékesít számukra. A helyzet megoldásának érdekében minden lehetőséget megvizsgálunk, beleértve a szerződés felmondását is.”
„A Wizz Air szigorú követelményeket szab az utaskezelés területén, és elvárja, hogy kiterjedt hálózatán belül minden partnere eleget tegyen ezeknek. Ha bármely partnerünk megszegi kötelezettségeit, és félrevezeti a Wizz Air utasait, akkor alapos vizsgálattal, illetve szükség esetén jogi lépésekkel kell szembenéznie.”
Utolsó kommentek