FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (9) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (3) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (75) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (107) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

A hónap híre: átlag 8,3 eurót visszafizet utasainak a Wizz Air

2019.07.31. 17:22 Fillér B. Gusztáv

A Gazdasági Versenyhivatal boldogan jelentette be ma: negyedmilliárd forint kompenzációt fizet utasainak a Wizz Air. Kiknek? Ott hagyott, el nem szállított utasoknak, vagy egyéb módon komoly kárt szenvedetteknek? Túrót. A Wizz Flex szolgáltatás szegény károsultjainak.

A bejelentés röviden: 

A GVH-hoz érkezett számos fogyasztói panasz alapozta meg a vizsgálatot. A kiegészítő szolgáltatást megvásárló
fogyasztóknak lehetőségük van repülőjegyük módosítására járatmódosítási díj nélkül, mindössze az esetleges vitel- és poggyászdíj-különbözet megfizetésével. Néhány részletszabályról azonban a fogyasztók feltehetően nem kapnak megfelelő tájékoztatást, ám a gyakorlatban jelentősen csökkenthetik az ingyenes járatmódosítások számát - vélelmezi a hatóság.

Így például
- oda-vissza útra szóló repülőjegy foglalásakor az odaút megkezdése után a visszaút
útvonala már nem módosítható, illetve utóbbiak ezt megelőzően is csak együtt
változtathatók;
- több utas egyidejűleg vásárolt repülőjegyének módosítása nem lehetséges a Wizz
Flex szolgáltatással interneten keresztül, és valamennyi utas jegye kizárólag egyszerre
változtatható;
- járatmódosítás esetén a fogyasztó számára felajánlott ár megegyezik a már
megfizetett viteldíjjal, még akkor is, ha ugyanarra az időpontra, ugyanarra a járatra a
módosítás keretein kívül vásárolható repülőjegy olcsóbb. Így a Wizz Flexen belüli
átfoglalásnál a fogyasztó nem érvényesítheti a számára kedvező jegyárkülönbözetet;
- 2016 januárja és szeptembere közötti járatmódosítások esetén az igénybe vevőknek
nem csak a viteldíjak, hanem a dinamikusan változó poggyászdíjak különbözetét is
meg kellett fizetniük.

Emlékeink szerint ezek a szabályok mind le voltak írva valahol (a több utast csak egyszerre lehet dolog a FAQ-ban is ott virít régóta), de ezek szerint nem elég a szabályzatba betenni őket, hanem a GVH megfelelőbb kommunikációt vár el. A Wizz Air mindenesetre az eljárás során kötelezettségvállalást ajánlott, amelynek tartalmáról egyeztetést folytatott a versenyhivatallal. Ez alapján a légitársaság vállalta, hogy a szolgáltatást 2010 óta igénybe vevő valamennyi fogyasztónak átalány-kompenzációt ír jóvá. Plusz díjkülönbözetet ír jóvá azon fogyasztóknak, akiknek az új járatra szóló viteldíjuk alacsonyabb lett volna, mint az eredeti repülőjegyük ára, viszont ezt korábban a légitársaság nem fizette vissza nekik. (Miért fizette volna, ha ez volt leírva szabályként?)

A kompenzációban részesülő fogyasztók száma összességében 120 ezer és 220 ezer közé tehető (ezt hogyhogy nem tudják ennél pontosabban?) , az átlagos összeg pedig 8,3 euró lesz utasonként. 

A fentieken túl a Wizz Air vállalta, hogy módosít a Wizz Flex szolgáltatáshoz kapcsolódó tájékoztatási gyakorlatán is, egyértelművé téve annak tartalmát. Emellett informatikai fejlesztésekkel segíti a szolgáltatás teljes körű, egyszerű, fogyasztóbarát igénybevételét, és célzott oktatási kampányt is folytat a légi utasok fogyasztói jogairól. Ez valóban jó, tehát ha csak informatikai akadálya volt annak, hogy a visszautat, meg utasonként is lehessen módosítani, akkor ez üdvözlendő. 

Szóval. királyság, de azért két kérdésünk maradt.

A mezei, helyben fizetendő járatmódosításnál nem probléma, hogy alacsonyabb jegyár esetén nem adnak vissza a különbözetből? Minden cégnél mindig is így volt és semmivel se kommunikálják ezt alaposabban, mint a Flex szolgáltatásnál, ahol a többszöri módosíthatóságot veszi meg az utas pénzért.

Ennél nagyságrendekkel nagyobb pénzeket szednek be például a dinamikusan változó csomagdíjakkal és arról se kommunikálnak máshogy. Meg egy csomó más részletszabályról sem kiabálnak hangosan. Azokért nem reklamált senki, ezért nem vizsgálták őket?

Szóval a hatóság úgy tűnik vitatható módon (mennyire kell külön kommunikálni a szabályzatban benne levő dolgokat, hogy az utas tudjon róla?) nagyon beleállt egy piszlicsáré, az utasok töredékét érintő részletkérdésbe, vajon lesz folytatás a valódi problémákkal kapcsolatban? 

11 komment

Címkék: GVH Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2014988856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heidt 2019.07.31. 17:57:04

"... vajon lesz folytatás a valódi problémákkal kapcsolatban?" NEM!

Kánikula 2019.08.01. 07:08:26

Ennyi pénzért már az összes ott hagyott utast normálisan haza lehetett volna hozni.

Gtusa 2019.08.01. 07:41:28

Csoda hogy ennyit ki tudnak fizetni a 2 milliárd euros árbevételből.

Mi0 2019.08.01. 08:13:07

A Wizz Flexnek az volt a reklámszövege hogy "korlátlan, online járatmódosítás". Na ehhez képest nézték meg mi a helyzet valójában. Ha a mezei járatmódosításnál, vagy a változó csomagdíjaknál találnának ilyen ellentmondásokat a honlap-reklámjaikkal meg hirdetéseikkel, akkor fingathatnák meg őket azokért is.

Colonel Maybourne 2019.08.01. 09:09:03

Ízlelgessük csak: 8,3 euró. 2750 forint. És ennek hírértéke van. Ennyiből ugyan nem jön ki egy kávé+szendvics kombó a reptéren, de ahhoz képest, hogy 2kg krumpliért szavazatot kapni, igen gáláns volt Váradi et. Szegényország...

Gerardus A. Lodewijk 2019.08.02. 10:58:59

businesstraveller.hu/interju/10-perc-alatt-becsomagol-a-wizz-air-vezerigazgatoja/

K: [...] az utasok mi alapján választanak?
V: [...] erre a kérdésre speciel egészen egzakt a válaszom, mert mérjük: a rövid távú járatoknál 70% számára az ár a döntő, minden más marginális.

Ligu 2019.08.02. 15:21:41

Épp itt lenne az ideje annak, hogy - a mobil szolgáltatók után, - az EU rászálljon szépen a légitársaságokra. Lenne mit szabályozni, az utasok különösen kiszolgáltatott helyzetben vannak, és a légitársaságok jelentősen visszaélnek a fölényükkel.

Kezdetnek pár tipp:
- Olyan társaságnak repülési engedélyt sem adnék, akinél üzleti gyakorlat járatkimaradás esetén, hogy ott hagyják/nem törődnek az utasokkal. Az elszállítás garantálására a légitársaságoknak vészforgatókönyvvel kellene rendelkeznie, aminek megszegését nagyon komolyan kéne büntetni.
- A 200-600EUR késési kártárítést fizessék automatikusan, ne kelljen perelni érte.
- Csomagméretek standardizálása.

Biztos lenne még jópár hasznos ötlete másoknak is...

zoli_ 2019.08.03. 14:32:14

@Ligu: Lenne még bőven.
A csomagméretekkel az a baj, hogy a légitáraság székeitől függ. Akkora kézicsomagot tudnak előírni, ami befér az ülés alá. Ez meg attól függ, hogy hol rendelték a székeket, illetve mi a gép típusa.
A kártérítés automatikusan kellene, hogy jöjjön valóban. És ha otthagyja az utasokat a légitársaság, akkor szép fokozatosan lehetne hülyére szivatni.
Az otthagyott utasoknak fizetendő automatikus kártérítésnek kellene növekednie, ha otthagyják az utast. (Én is most pereskedem a wizzel, mert törölték a járatot, és kaptunk lófaszt se.)
Anyagilag érdekeltté kellene tenni a légitársaságokat, hogy tartsák be a törvényt. Ilyen lenne a járattörlési kártérítési díj ami legalább 1000 euro/utas. Amelyet a légitársaság egy munkanapon belül köteles elutalni.
Rögtön tudnának küldeni mentesítő gépet, vagy elintéznék, hogy hazajuttassák az utasokat.

lalibatyo 2019.08.03. 19:51:34

Majd dobnak egy kis aprót "valamelyik" focicsapatnak aztán egyből "nemzeti" légitársaság lesz nemzetstratégiai jelentőséggel :)

DarkWolf 2019.08.09. 18:06:43

@Ligu: lenni lenne, csak aztán szokás szerint a kültségeket az utasokon vernék le ahogy annak rendje és módja szerint

@zoli_: bárcsak így lenne..aztán felébredek és bilibe ér a kezem