FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) automata utasfelvétel (1) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) beszámoló (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (3) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) ciprus (1) Ciprus (7) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) Doncaster (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (21) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) értelmetlen szolgáltatás (1) észak-ciprus (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (12) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (2) Fuerteventura (6) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (5) Granada (2) Gran Canaria (3) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) határzár (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (12) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (2) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (2) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (8) Kannonkoski (1) karantén (2) kártérítés (7) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (7) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) koronavírus (9) kósz (1) Kotor (1) Kréta (2) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (17) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (2) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (5) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (2) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) módosítható jegy (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (3) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) nyár 2020 (2) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (20) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (5) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (4) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (83) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) tengerpart (1) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (19) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) újraindulás (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (11) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (3) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) visszatérítés (3) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (117) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Zadar (1) Címkefelhő

Visszavett a Wizz Air az alattomos szétültetésből

2019.07.14. 13:04 Fillér B. Gusztáv

Az elmúlt hónapokban látványosan közelebb kerültünk egymáshoz a gépen, sokkal kevésbé szór szét a Wizz ülőhelyosztó algoritmusa. A Ryanair változatlanul a lehető legdurvábban szétültet, viszont könnyebb ablakos/nagy lábteres helyet ingyen szerválni náluk.

Módosul az egyik alapszabály? A két ultrafapados szolgáltatása ugyebár három fontos dologban különbözik a sima fapadosétól (easyJet, Norwegian és a többiek):  fennakadás (késés, törlés) esetén látványosan, jó magasról tesznek a tájékoztatással, ellátással és elszállítással kapcsolatos szabályokra, pénzt kérnek a normál méretű kézicsomagért és szándékosan szétültetik az egy foglaláson szereplőket, hogy az egymás melletti helyért és újabb pénzeket tudjanak pumpolni az utasokból. Nos, a harmadik már nem olyan egyértelmű, a Wizz mintha csavart volna egyet az ültető rendszerén.

Az elmúlt három hónapban abszolvált 12 utazásunk során már többnyire egy sorba adagolta a helyeket a rendszer, igaz, többször is nem egymás mellé. De ez már általában egyszerűen megoldható helyben az utastársakkal. Amikor szétültetett, akkor is 4-6 sor távolságra tette csak. 

A sima két felnőttes utazásoknál is többször adott egy sorba helyet, mint külön, de egyszer se ablak-közép verzióban. A két felnőtt és egy gyerek foglalásnál csak a második felnőtt a kérdés, egy felnőtt és a gyerek mindenképp egymás mellé kapja. Ebben a felállásban kétszer tette odébb öt-hat sorral a másik felnőttet, négyszer pedig egy sorba adagolt, de csak egyszer egymás mellé, akkor is a folyosó két oldalára. Tehát egymás mellett három helyet egyszer se adott, persze azt a gépen már nem bonyolult intézni. Két felnőtt két gyerek felállásnál minden esetben egymás előtti két sorban helyezett el minket a rendszer.

Baromira próbálunk változó időpontokban becsekkolni, de semmiféle törvényszerűséget ezzel kapcsolatban nem bírtunk felfedezni, tehát nincs semmi tippünk, hogy mikor érdemes elvégezni az utasfelvételt. Mármint a Wizznél.

Mert a Ryanairnél ez egyértelmű. Az ő algoritmusuk azon a szögegyszerű alapelven nyugszik, hogy minél hamarabb csekkol valaki, annál szarabb helyet kap. A középsőkkel kezdi feltölteni a gépet, az egy foglaláson szereplőket pedig a lehető legtávolabb dobálja szét egymástól. Így aztán minél később csekkolunk, annál jobb helyet kapunk. Egymás mellé ugyan akkor sem oszt, bár már jártunk úgy is, hogy a 3A 4A jutott nekünk, amit elégedetten konstatáltuk. Azt is, amikor egy 4 órás útra vészkijáratot osztott. A Ryanair mindig mutatja az összes még elérhető helyet, tehát ha próbaként belépünk és megnézzük, hova vehetnénk még helyet, látjuk a választékot. Noha csak két nappal indulás előtt lehet ingyen becsekkolni, érdemes addig várni, amíg már csak a legjobb helyek szabadok. A többség elintézi az első lehetséges napon.

A Wizz rafkósabb, sose mutatja az összes szabad helyet, csak egy részüket, amivel próbál terelni. Teljesen mást mutat például akkor, ha már becsekkoltan kérdezünk rá arra, hogy hova tudnánk magunkat pénzért áttenni, mint akkor, ha új foglalást indítva jutunk el a helyekig. A Wizznél értelmetlennek tűnik a kivárás a becsekkolással és elég nehezen kiismerhető kívülről a helyosztó algoritmusuk. 

Ami pedig az árazást illeti: a Wizznél továbbra is jóval drágább az ülőhelyvétel, mint a Ryanairnél. Aki tehát nem bízza a gépre, mindenképp magának akar választani, jó, ha a jegyárhoz hozzászámolja a helyárakat is, amikor összehasonlítja a konkurens cégek ajánlatait. 

76 komment

Címkék: Wizz Air Ryanair ülőhelyleosztás

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr10014946006

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

svajcineger 2019.07.15. 01:43:20

Ma, akkor most cáfolok, vagy éppen megerősítek. :)
Friss tapasztalat: wizznél "utolsó pillanatban" becsekkolva: 1E + 1F.
Ryan helyei alapból valóban olcsóbbak, viszont a teljesen üres sorokba foglalt helyek drágábbak, mint azok, ahol már van foglalás.
Pl. üres sor alapár 6-7€, míg ugyanaz a sor, ha már ül ott valaki, akkor 4€.

svajcineger 2019.07.15. 01:48:04

Na, akkor most cáfolok, vagy éppen megerősitek. :)
Friss tapasztalat: wizz utolsó pillanatban becsekkolva 1E + 1F.
Ryan helyei alapból valóban olcsóbbak, azonban más az ár, ha még teljesen üres a sor. Amennyiben nincsen még foglalás az adott sorba, akkor 6-7€, ha már van akkor csak 4€.

Töhötöm Kolompos 2019.07.15. 08:00:59

@svajcineger: szerintem nem azért olcsóbb, mert van már helyfoglalás az adott sorban, hanem azért van már foglalás, mert ott olcsóbb ;)
Ryannél mindig van néhány sor a szárny mögött, ami olcsóbb a többinél. Általában ezek mennek el először, kivéve persze az üresen maradt C és D üléseket.
Amúgy szerintem a ryannél sem annyira egyszerű, mint a posztban: módszeresen szabadon hagy 1-2 középső ülést a gép hátuljában az utolsó pillanatig.
wizznél minket múltkor nagy lábterű sorba ültetett egymás mellé, de lehet, hogy csak véletlen volt.
Más téma: wizz téli menetrendből eltűnt Alicante. Valaki tud róla valamit?

PanelProli 2019.07.15. 08:07:23

"Az elmúlt három hónapban abszolvált 12 utazásunk "

Noooormáális?!?!

Ákosking 2019.07.15. 08:18:08

2 felnőtt + 2 gyerek három héttel ezelőtt, 7 sor eltéréssel ültetett 60.000 ft lett volna négyünknek a priority választás.

Pötyögtetek 2019.07.15. 08:38:57

@PanelProli: Repülős Gizi újraszületett.

Josagos 2019.07.15. 09:30:28

Engem minimálisan érdekel, hogy hova ültet a rendszer, de egy éve rájöttem a trükkre, hogy a ryan a szar helyeket osztja ki előszörre. Volt már, hogy 4 órával indulás előtt becsekkolva kaptam 2b-s helyet :)
A családot is rászoktattam, hogy szarják le, hová ülünk, faszságra nem költünk.

meggyes alfonz 2019.07.15. 09:34:20

Sosem értettem emberek miért adnak ki pénzt azért, hogy 1-2 órát egymás mellett üljenek.

Tsteinar 2019.07.15. 09:42:46

A legkevésbé sem érdekel hova ültet a rendszer, amig az alap jegyár pár ezer Forint. Kisgyerekes családokkal ne csesszenek ki, a többi picsogás.

Dr. Fotos 2019.07.15. 09:57:47

@meggyes alfonz: En kibirom es nem is fogok fizetni ezert, de azert gusztustalan, hogy direkt penzt es energiat fektettek abba, hogy atirjak a rendszert csak azert, hogy nem ulhess a veled egyutt utazokkal.

pefe 2019.07.15. 10:01:24

Alig egy hónapja a Wizz jól szétdobott minket, miközben komplett szabad sorok voltak. Szerintem ez megérne egy fogyasztóvédelmi vizsgálatot.
(persze az üres sorba ültünk)

2019.07.15. 10:08:03

@meggyes alfonz:

egy lehetséges vélemény: nekem megért 1400 forintot, hogy a feleségem mellett üljek, és ne akárki mellett. Pedig - hogy megelőzzem a következő kérdésed - igen, látom őt máskor is.

Nyilván van az a díj, amit már nem fizetnék ki ezért, de ez még nem az.

2019.07.15. 10:11:04

amúgy jó ez a blog, megy a panaszáradat a wizzre és a ryanairre, de a három hónap alatti 12 utazás (a környezettudatosságról most ne beszéljünk) azóta lehetséges egyáltalán az átlagnépnek, mióta ezek a cégek léteznek.

teéjesenmindegy 2019.07.15. 10:32:12

"Az elmúlt három hónapban abszolvált 12 utazásunk"
Éljen a környezetvédelem bazmeg.
De remélem azért hangosan hőbörögsz, ha kivágnak két fát, meg nyivákolsz, hogy jajj a klímaváltozás.

hintalo 2019.07.15. 10:34:30

Az idei wizzair repüléseink során többnyire 3 órával indulás előtt csekkoltunk be, csak prémium helyet dobott a gép, 1C-1D, 1A-2A, volt 4. sor, 2. sor és 2x vészkijárat. Amikor gyerekekkel két külön foglaláson voltunk, akkor hamarabb csekkoltunk, folyosó-közép oda-vissza, az egy foglalásban lévők egymás mellett. Más kérdés, hogy kongott a római gép (a 321 as is, vissza a neo meg vicc volt a 170 emberrel) és könyörögtek, hogy üljek be az ijesztően nagy lábterű helyre és nyissak ajtót, ha kell. Egyébként valóban össze-vissza mutatja a szabad helyeket, az nem jó semmire taktikai szempontból.

Lui_00 2019.07.15. 11:27:31

Egyszerűen be kellene vezetni, hogy egyirányú repülőjegy minimum ára mindenestől 25e Ft. Akinek fontos az elutazik ennyiért, vagy felette, akinek nem, az marad otthon. Kedvencem a reggel megyek este jövök városnézés. Hozzáteszem én is szoktam repülni, fapadossal is.

John Heard 2019.07.15. 11:36:59

@Tsteinar: Mar amikor par ezer forint. Merthogy ha 55ezer forintot kell fizessek - nem pedig 5ezret - akkor is ugyanez a hulladek szolgaltatas van!

2019.07.15. 11:38:58

@teéjesenmindegy:
Remélem te faszparaszt nem vagy csapvíz helyett palackos ásvanyvíz ivó, autóval naponta munkába járó, klímavédelmi célokokat szabotálni akaró párt szavazója, mindig mindent szelektíven gyűjtesz, és repülős utazgatások helyett sem jársz inkább autóval, hanem kizárólag vonattal.

John Heard 2019.07.15. 11:39:35

@Innovált kutyák: A panaszaradat jogos! Nem nagy feeling otthagyva lenni nulla segitseggel egy minimalis infrastrukturaval rendelkezö repuloteren!

John Heard 2019.07.15. 11:42:43

@Lui_00: Azt kellene eldönteni az "okosoknak" törvenyi szabalyozassal, hogy mi az a minimalar, amibe belefer az egymas melletti ules valasztas, a normalis kezipoggyasz, normalis telefonos ugyfelszolgalat, segitseg es wizz, ryan stb alkalmazott - legalabb azokon a reptereken, ahova a legtöbbet repulik.

2019.07.15. 11:46:44

@John Heard: itt nem az otthagyásról van szó, hanem az "alattomos" és "legdurvább" szétültetésről.

szbszig 2019.07.15. 12:32:26

@meggyes alfonz: Mondjuk azért, mert az amúgy is erősen lekorlátozott méretű kézipoggyászokba az emberek nem úgy pakolnak, hogy mindenkinél legyen mindig minden, akárhova is sodródik a gépen, hanem észszerűen elosztva a dolgokat. Például az egyik embernél van az összes kaja, szalvéta, evőeszközök, a másiknál pedig az olvasnivalók, játékok, egyéb időtöltésre alkalmas eszközök. Arról már nem is beszélve, ha ne adj isten ugyanazt az újságot egy több órás úton mindketten meg szeretnék nézni, vagy ugyanabból a zacskó chipsből mindketten ennének.

VT Man 2019.07.15. 12:49:28

@Innovált kutyák:
"egy lehetséges vélemény: nekem megért 1400 forintot, hogy a feleségem mellett üljek, és ne akárki mellett."

Hat igen.

Utana eljon az az ido, amikor az ember azert fizetne, hogy szetultesse a rendszer.

Ki tudja, lehet, hogy ez lesz a kovetkezo ujitas a Ryanair-nel: megnezi a hazasparoknal, hogy hany evesek, tippel, hogy miota hazasok, es ha sok ev, akkor az egyuttultetes lesz ingyen.

VT Man 2019.07.15. 12:50:46

@John Heard:
"Azt kellene eldönteni az "okosoknak" törvenyi szabalyozassal, hogy mi az a minimalar, amibe belefer az egymas melletti ules valasztas"

Szerintem a poggyaszmereteket is standardizalni kellene.
Pl. kis cabin bag = X x Y x Z cm
kozepes cabin bag = X x Y x Z cm

Nem pedig minden legitarsasag kitalalja, hogy +/- 2 cm valamelyik oldalon, hogy lehessen buntetni.

Tsteinar 2019.07.15. 13:00:46

@John Heard: Erre mondjuk lehetne egy értékhatárt bevezetni, X Forint felett a szék foglalás included.
Nekem amúgy sose volt gondom Ryannel, meg wizz-zel se. Rendszeresen 3-5eFt-ért foglalok egy irányba. Májusban Bécs-Dortmund 19euro volt oda vissza, augusztusban Berlin-Bp 3500Ft. Ezért csak annyit várok, hogy legyen egy székem.

Mitzi von Küche · http://lepcsankparty.blog.hu 2019.07.15. 13:06:19

Most már a Wizz PLus ingyen helyválasztása is lekorlátozódott. A 2.-4. sorba csak külön pénzért lehet ülni: 4.500 Ft/fő/út. Megvettük, mert elöl szeretünk ülni ée egymás mellett, de legközelebb inkább kihagyjuk.

teéjesenmindegy 2019.07.15. 13:10:04

@Zabalint: "klímavédelmi célokokat szabotálni akaró párt szavazója"
Jaja. Bezzeg ti, ugye? Akik lájkoljátok a faszbúkon a nagy környezetvédelmet, nyafogtok az esőerdőkért, szomorú smájlikkal osztjátok az éhendöglő jegesmedvék képeit, ti vagytok a környezetvédők, mi?
Csak arról a nyomorult heti egy repülésről nem bírtok leszokni, mi? Mert az annyira de annyira fontos, ugye?
A fajtádnál nincs lejjebb, hülyegyerek, az az igazság.

Tessék, ott van ősanyátok az európai parlamentben. Adjon be javaslatot, hogy adóztassák rommá a fapadosokat. Az repkedjen, akinek dolga van, ne fillér b. család unalmában.

sityak 2019.07.15. 13:20:03

@szbszig: Ha lehetne, bírjatok ki egy két- háromótás utat zabálás nélkül. Kösz.

sityak 2019.07.15. 13:21:42

@teéjesenmindegy: Én pl. külföldön dolgozom és nem látnám a családomat, ha nem lenne fapados, hogy kéthetente hazajárjak. Bocs.

2019.07.15. 13:32:42

@meggyes alfonz: egymas mellett ülni szívas, mert valaki középre kerül. En c es d helyet szoktam választani, de ha keves az idő az átszállasra, akkor előre. Sok helyen csőre szállitanak, ilyekor az utolso sorokból tuti lemarad a csatlakozasrol az ember.

teéjesenmindegy 2019.07.15. 13:51:36

@sityak: Igen, nyilván mindenkinek megvan a saját magyarázata, hogy mit miért csinál.
Csak utána ne írogassál sehova, hogy jajj, klímavédelem, jajj, katasztrófa, jajj, globális felmelegedés, jajj kivágtak 10 fát a ligetben, jajj olvadnak a jégsapkák.

sterimar 2019.07.15. 14:05:19

Vajon akik itt mimimum árakat vezetnének be meg hasonlók, hallottak már a piackgazdaságról?

2019.07.15. 14:10:24

@VT Man: nekem 20 év alatt nem jött el ez az idő. Bennem lehet a hiba.

2019.07.15. 14:21:59

@sityak: ez a pozitív hozadéka a fapadosoknak.

A negatív pedig a légiközlekedés brutális megnövekedése az utóbbi másfél évtizedben, az ezzel járó hatalmas károsanyag-kibocsátással.
A proli hordák által elözönlött helyekről nem is beszélve. És itt mielőtt bárki felhorgadna: akinek nem inge, ne vegye magára. Biztos vagyok benne, hogy ide csak kulturált turisták írnak.

(amúgy ha kéthetente nem is, de ismerek olyat, aki félévente a hosszabb hazalátogatását vonattal oldja meg. 3-4 óra helyett 24 óra a menetidő, de megteszi. Remélem, sokak fogják követni)

2019.07.15. 14:34:05

@teéjesenmindegy:
Megpróbalom megértetni a te szinteden, de ez az utolsó próbálkozásom:
A posztoló egy blogot ír a fapados repülésről. Nem pedig a környezetvédelemről. Te meg beugatsz neki, hogy havi 12 repülés, és még ti pofáztok a környezetvédelemtől. Holott sehol semmiféle véleményt nem fogalmazott meg a környezetvédelemről, nem is tudjuk mi a véleménye. Csak ugye olyan orvosi precizitással mosták ki a hozzád hasonló amőba intelligenciájával sem rendelkező egyedek agyhelyét, hogy mindenhol ugrasz, ellenséget látsz, azt meg megmondták az eligazításon, hogy most épp kiket kell utálni. A posztoló biztosan bolsilibsizöldgeci.

2019.07.15. 14:36:12

@Innovált kutyák:
De, bárki magára veheti, ha a fapados légitársaságok nélkül nem tehetné meg anyagilag, hogy utazzon. A kultúra meg nem szigorúan anyagi helyzet függő, tehát elvileg nem kellene mindenkinek magára vennie.

2019.07.15. 14:38:26

@Innovált kutyák:
"(amúgy ha kéthetente nem is, de ismerek olyat, aki félévente a hosszabb hazalátogatását vonattal oldja meg. 3-4 óra helyett 24 óra a menetidő, de megteszi. Remélem, sokak fogják követni)"

Ez addig csepp marad a tengerben, amíg a legtöbb európai viszonylatban basznak fejleszteni a vasutat. Az 1000 km alatti viszonylatokat simán ki lehetne szolgálni vasúttal, csak akkor 1000 km-nek nem 20, hanem legfeljebb 5 órának kellene lennie

БУММЕР 2019.07.15. 14:53:31

2x utaztam Wizz-el...soha többet...tràgya, troger tàrsasàg a Ryanair-rel együtt...

Szàmomra annyival nem olcsobb, hogy ilyen szar tàrsasàgot tàmogassak, màr csak ezért a szétültetésért is beràgtam...1x utaztunk kényszerböl Milànobol haza és ezek a férgek elültettek a vàrandos feleségem mellöl (pont akkor vezették be ezt a szemétséget), ugy, hogy öt két höbörgö félrészeg mellé ültették engem meg prostik mellé...cserélni, azt nem hà hogy...

Mindig röhögök amikor làtom, hogy a sok fillérbaszo megveszi erre a szarra a priority-t és 3x akkora a sor a pronàl mint a normàlnàl...kész röhej...

Ezekhez képest egy Easy màs vilàg ha nincs màs, de egy Swiss vagy Lufthansa az igazi...

teéjesenmindegy 2019.07.15. 15:28:38

@Innovált kutyák: "Biztos vagyok benne, hogy ide csak kulturált turisták írnak. "
Igen, kevés dolog biztos az életben, de ez tényleg az. Öröm látni ezt a sok kifinomult kultúrembert.

2019.07.15. 15:46:53

@teéjesenmindegy:
"A posztoló közölte, hogy mennyit utazik, erre reagáltam, hogy ezek után remélem nem nyavajog a klímaváltozás miatt. Erre jöttél te anyázni."

Nem, én megkérdeztem, szigorúan a te stílusodban, hogy ha a posztolót kettős mércével vádolod, te hogyan állsz ehhez. Választ nem kaptam, pedig tényleg próbáltam a te szinteden feltenni a kérdést, lehet hogy még nem tanultam meg eléggé ordenáré faszkalapul.

"Ez olyan dolog, hogy amikor elmegy valaki vendégségbe akkor nem zabál ájulásig, csak azért, mert ingyen van. Illetve van az a réteg, aki zabál hányásig, és ezt hívják prolinak."

Igen, többek között ezért nevezünk titeket prolinak. Meg mikor svédasztalnál 3-szor annyit elvesztek, amikor nem bírjátok bezabálni, meg ruha alatt csomagoljátok. De ez nem fapados, és nem anyagi helyzet függő, lásd a kedvenc politikusaid sem tudnak viselkedni.

ekat 2019.07.15. 15:52:16

@teéjesenmindegy:
Azért te rendkívül furcsa ember vagy, összehasonlítani az ingyen 'hányásig zabálást' azzal, hogy valaki olcsón világot akar látni, mondhatni a látókörét bővíti meg ilyenek.
És nem, nem hazabeszélek, egyszer voltam a hangárban és azóta is kerülöm, és Wizz-el meg Ryan Air-rel sem utaztam még soha. De ha kevés pénzem lenne, jó hogy megtenném, inkább rossz körülmények között utaznék, mint sehogy.
Egyébként meg rejtélyes számomra, hogy miért jössz ide a prolik közé olvasni / írni. Ja, nem is. Sokan vagytok, akik ilyen magas lóról történő észjátszással kell hogy rángassák felfele a valamiért a béka segge alatt levő önbizalmukat.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.07.15. 15:56:11

@teéjesenmindegy: @Zabalint: az anyázós kommentjeiteket kidobtam, nem szeretnék senkit kitiltani, szóval kulturáltan tessék folytatni. bár szerintem a bent maradtakból is kiderül, ki mit gondol.

2019.07.15. 16:09:14

@ekat:
Nem hasonlította, hanem a saját kultúráját mutatta be. Mindegy, hogy fapados, vagy legacy, a repülőn mattrészeg és ordenáré módon viselkedik, ugyanennek a kultúrának a része az is, amit a vendégségben művel.

2019.07.15. 16:10:50

@Fillér B. Gusztáv:
Bocs a stílusért, egy másik blogban találkoztam a trollal, most megpróbálkoztam úgy írni, ahogy ő tette ott.

blackshíp 2019.07.15. 16:11:15

@БУММЕР: a fapados legnagyobb előnye, hogy az ember eldöntheti, melyik szolgáltatásra van szüksége:én pl. egy 2 órás utat amit jó eséllyel úgyis végigalszok pont tudok abszolválni bárki mellett ülve, így nekem ez nem fontos. Akinek igen, az meg 1500-ért vesz helyet és akkor ott ülhet aki mellett akar.

A priority oka meg a legtöbb esetben a kedvezőbb csomagszabály. Bár én pl. örülnék, ha ez is külön lenne, mert, hogy melyik sorban ácsorog az ember nekem mindegy amíg ugyanazon a gépen ülünk :)

Mikorka Kálmán okleveles duguláselhárító kisiparos 2019.07.15. 17:30:07

A múlt héten Ryanék rendszere két felnőtt + egy 12 év fölötti gyereknek 12 órával indulás előtt checkinelve az 1C, 16C, 17C helyeket dobta. Amiben az a vicces, hogy mindhárom vészkijárati sor, 14 év alatti gyereket a sztyuvi nem hagy odaülni. Úgyhogy helyet cserélt valakivel a második sorból.

2019.07.15. 22:46:52

Ez a szétültetős kellemetlen. Múltkor is jött egy enyhén lepukkant csávó, hogy nem ülnék valahová tovább a halálba, hogy a nője jöhessen mellé. Persze irtó nagy tömeg volt aztán indultunk is szóval esély sem volt rá. Ha nem mindegy hová ül akkor nem értem miért nem fizeti ki a helyet inkább baszogatja az utastársat.

szeku75 2019.07.15. 22:46:53

Wizz: Az elmúlt egy hónapban 3 út után: össze-vissza ültet, csak nem egymás mellé.
Csomagméretet egyszer sem ellenőrizték.

VT Man 2019.07.15. 23:06:01

@Lui_00:
"Egyszerűen be kellene vezetni, hogy egyirányú repülőjegy minimum ára mindenestől 25e Ft."

Aha.
Egy tank benzin ára pedig legyen minimum 100 ezer Forint, kötelezően.

Akinek nem tetszik, járjon BKV-vel.

heidt 2019.07.15. 23:15:19

@Lui_00: @teéjesenmindegy:
Néhány adat a repülés „örömeiről”:
- A légiforgalom, utaskilométerenként 451 gramm szén-dioxidot bocsát ki, dupláját a dízeles és benzines autókénak, nyolcszorosát a távolsági autóbuszokénak és több mint harmincszorosát a vasúténak.
- A légiforgalom 1990-ben 900 ezer tonna szén-dioxidot juttatott a légkörbe Ausztriában, tavaly pedig 2,3 millió tonnát, amely 1,5 millió személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg.
- Egy repülő felszálláskor másodpercenként 100 milliárd nagyon apró egészségkárosító részecskét bocsát ki A repterektől akár tíz-tizenöt kilométerre lakók is a mindennapi légszennyezés háromszorosának vannak kitéve, ha a városközpont irányába fúj a szél.
- A zajártalom az Európai Unióban a légszennyezettség után a második legsúlyosabb környezeti probléma. Nagyságára jellemző, hogy az unióban mintegy 120 millió ember (az EU népességének 30 százaléka) folyamatosan káros szintű, 55 decibelnél magasabb közlekedésből eredő zajnak van kitéve. A légi közlekedés emelkedett (65 dB-nél magasabb) zajszintje a népesség 10 százalékát érinti.
A légiközlekedés nem közszolgáltatás, célja gazdasági haszon elérése, ez tehát önmagában nem igazolhatja az egészséges környezethez és a tulajdonhoz való alapjog korlátozását.

Természetesen ezzel nem azt szeretném mondani, hogy nem kell repülni. Mindössze arról van szó, hogy alaposan fontoljuk meg, mikor, hová és hányszor repülünk.
Azt megértem, hogy valaki rendszeresen repül, hogy láthassa a családját. Azt is értem, ha valakinek munkaügyben kell utaznia. Semmi kifogásom, ha valaki évente egyszer-kétszer repülővel megy pihenni. A gondom azokkal van, akik azért utaznak, mert olcsó. Mindegy mikor és hová, csak gyűjteni lehessen a „skalpokat”. Itt pedig senki ne jöjjön a kultúrával, idegen tájak megismerésével, mert a 10 eurós jegyekkel utazók 99%-a nem fog kiadni 10-30 eurót egy múzeumi belépőért, 50-150 eurót egy színházért, koncertért. Az ilyen utazók zöme nem tartozik a jól fogyasztó turisták közé. Maximum 1-2 vendégéjszakát tölt el, azt is adómentes helyen, okosba és a legolcsóbban oldja meg az evést-ivást is.
Teljesen egyetértek azzal, hogy be kellene vezetni egy minimálárat, amivel ki lehetne szűrni a feleslegesen repkedők jelentős részét. (Az angol „bulizós” csoportok is meggondolnák, ha 100 fonttal drágább lenne a lerészegedés Budapesten.) Ugyanakkor a minimálárral egyidőben meg kellene határozni a minimális szolgáltatásokat is. Valószínűleg a közeljövőben végre megadóztatják a kerozint és a repülőjegyekre is kell fizetni ÁFA-t, de ez csak a jegyárakat fogja megemelni és nem biztosítja a minimálisan elvárt szolgáltatásokat.

Vissza kellene térni a mennyiségről a minőségre! Nem csak az utazásban, hanem az élet minden területén. Lehet vitatkozni azon, hogy a kereslet miatt öntött el bennünket a rengeteg kínai gagyi, vagy a kínai szemét olcsósága miatt nőtt meg ezekre a kereslet. Pont ez a helyzet a fapadosokkal is.

ComLo 2019.07.16. 03:52:22

@meggyes alfonz: Sokan válaszoltak már de itt van még egy szempont: én konkrétan nem érzem jól magam, ha mozgó járműben vagyok, és nem nem látom a "statikus" tájat, kvázi nekem kell az ablak melletti hely. Mondjuk ehhez kapcsolódó poén, hogy én a középső vészkijáratos helyeket, az extra lábtérrel sem igazán szeretem, mert ott általában a szárny szinte teljesen kitakarja a "tájat".

Yossarian_M 2019.07.16. 07:10:03

"Az elmúlt három hónapban abszolvált 12 utazásunk" Gratulalok, egy ev alatt nem okoz annyi kart a kornyezetnek egy egesz csalad mint ti, es a hozzatok hasonlo parazitak. Es ezt ugy irom, hogy egyaltalan nem vagyok elvakult kornyezetvedo, sot

Goyo 2019.07.16. 10:43:29

@sterimar: és te tisztában vagy azzal, hogy a repülés mennyi és milyen adókedvezményt kap jelenleg? Mekkora a jövedéki adó a kerozinon? Mennyi áfát fizetsz egy jegy árában?

2019.07.16. 11:51:57

@heidt:
Ez nem így működik. Akkor fog visszaesni a kereslet a repülőzésre, ha lesz alternatívája. Egyetértek azzal, hogy meg kellene fizettetni az utasokkal az externáliákat, de cserébe komoly vasúti fejlesztés is kellene. Pl. Milánóba, Prágába, Marosvásárhelyre Budapestről nem a repülőnek, hanem a vasútnak kellene lennie a legjobb alternatívának.

Darth Revan 2019.07.16. 12:11:18

a szetultetes nem jatszik nalam, mert egyedul utazom, de mindig az utolso pillanatban jelentkezem be, mert kulonben kozepso szeket osztana a rendszer, igy viszont 90%-os bizonyossaggal ablak vagy folyoso melletti ulest ad. altalaban vagy legelol vagy a veszkijarati sorban.

ami viszont kifejezetten idegesit az a csomag mizeria. Altalaban eleg a kis hatizsak, de most hetvegen kellett volna egy nagyobb borond. de a prioroty mar elfogyott. a 10 euros feladott poggyasz meg 25 eruro volt.

az anyatok picsajat. fogtam egy nejlon szatyrot es belepakoltam hiszen elmeletileg a repteren vasarolt cuccot fel lehet vinni (a kis hatizsak melle). Mondjuk nem repteri szatyorban vittem, de igy sem szoltak erte.

Darth Revan 2019.07.16. 12:13:59

@Yossarian_M: "nem vagyok elvakult kornyezetvedo, sot"

csak az irigyseg beszel beloled akkor :)

Yossarian_M 2019.07.16. 12:29:05

@Darth Revan: hat nem, fapadossal repulni undorito, probaltam, soha tobbe. Igen proszto az utazokozonseg, lasd fennt

heidt 2019.07.16. 14:30:35

@Goyo: Sajnos sokan nem tudják, csak örülnek, hogy 10 euróért eljutnak oda, ahová valójában nem is akartak menni.
A kerozin jelenleg adómentes, a repülőjegyek ÁFA mentesek. Bár a tagállamoknak 2003 óta joga van belföldi járataikra adót kivetni - ezt azonban eddig még egyetlen uniós tagállam sem lépte meg.

ComLo 2019.07.17. 01:33:35

@heidt: Mindennel tökéletesen egyetértek, mégsem örülnék ennek mégpedig egy általad nem nézett oldalról: ez erősen kihatna a long hault járatok áraira is.
És míg az hogy európán belül tizedére estek az árak, az felverte az értelmetlen és bulitúrizmust, az hogy mondjuk Európa és Ausztrália között negyedére esett az ár, azt jelenti hogy pl szüleimnek majd több mint egy évtizedben egyszer lesz lehetősége látni az unokáit. De hogy ne enyire szentimentális legyek, az Észak Amerika és Európa közötti járatok, számának növekedése, valamint az ár csökkenése, igenis pozitívan hatott a világgazdaságra.
És ezeken a vonalakon az alternatíva akár több hetes hajó+vantút.
Tudom külön írtad is, hogy ezen vonalakat te sem fognád vissza, és ez az ahol te is hasznosnak tartod a repülést. Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ha erővel és szabályzással megpróbáljuk visszaszorítani a rövidtávú fapadozást, az mindenképpen a hosszútávú járatok kárára is fog vállni. LEgalábbis szerintem.

Goyo 2019.07.17. 14:07:12

@ComLo: Első lépésben elég lenne megnézni, hogy a vasúttal és busszal fair versenyben mire mennek a fapadosok. Egy 30 kilométeres vonatút után fizetek 100 Forint körüli áfát, de ha kirepülök Brüsszelbe, akkor egy fillér áfát nem kap az állam utánam. Ez egy meglehetős hülyeségnek tűnik.

2019.07.17. 17:17:01

@Innovált kutyák:
Buliturizmus mindig létezett, csak a volumene volt kisebb, ahogy minden más turizmusé is. Nem az állam vagy az EU feladata megítélni milyen célból mész. Különösen nem az alapján, hogy "utaznod kell" vagy nem, hiszen teljesen normális, hogy nem csak munka vagy családlátogatás céljából utaznak az emberek.

M. Péter 2019.07.17. 19:39:39

@heidt: Németországban van áfa a belföldi repülőjegyeken.

heidt 2019.07.17. 21:45:21

@M. Péter: Valóban és még néhány másik országban is van a belföldin. Mentségemre, hogy az adatokat egy EU-s anyagból vettem. Sajnos nem ellenőriztem. :( Bocs!

Tsteinar 2019.07.19. 10:29:14

Hogy ne csak negativum legyen, ma reggel volt egy meglepően pozitív élményem wizznel. Saját profilom alatt foglaltam családtag nevére, viszont a foglalás/confirmation végén átírta a rendszer az utas nevét az enyémre. Találtam egy már meglévő foglalásokra fenntartott német alapdijas számot és 2 perc alatt átírták a nevet ingyen.

mindegyhol 2019.07.22. 08:54:18

Hogy én is mondjak egy pozitív történetet Ryanairről. Júli elején jöttünk Stanstedről. Két magyar hölgy - teljes rutintalanság - nem tudta, hol kell leadni a feladandó poggyászt. Ez a beszálló kapu előtt derült ki, kvázi a 20 kilós bőröndöt átcibálták a secu-n. Kétségbe esve kérdezték tőlem, hogy most akkor menjenek vissza a check-in pulthoz? De akkor lekésik a gépet. Javasoltam, beszéljék meg a kapunál dolgozókkal, de számíthatnak a büntetésre. Szerencséjükre nem fizettettek velük büntetést, illedelmesen elvették a bőröndöt tőlük a kapunál és berakták a gép gyomrába.

Kánikula 2019.07.23. 10:29:22

@mindegyhol: ha már ki volt fizetve a feladott poggyász és még ki is vitték a géphez maguknak akkor minek a pótdíj:)
egyébként kapunál önkéntesen feladhatod a kézipoggyászodat is.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.23. 11:09:48

Az még hagyján, hogy a szétültetésből, de elismerik a hibázást a londoni esettel kapcsolatban:

index.hu/belfold/2019/07/22/wizzair_fizetes_karterites_london_budapest_w6_2222/

Hát mi történik itt?Lassan a csoda is hétköznapivá válik?
Még a wiccer is elkezd kártérítést adni?Meghasonulás kimaxolva.
Hová lesz így a világ?
:-)))))

vanek ur 2019.07.23. 11:21:14

@geegee: Színtiszta racionalitás. Túl nagy figyelmet kapott az ügy, ebben most engednek. Talán így még a bírságot is megússzák. A többi ügyben meg folytatják azt, amit eddig, és amit amúgy az összes többi légitársaság is csinál, azaz igyekeznek megúszni a fizetést.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.07.23. 12:28:34

@vanek ur: Jó, hát persze, vágom én is.De hogy már idáig is eljutottunk, az se semmi.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2019.07.23. 15:02:50

@ComLo: tokjo, hogy pozitiv a vilaggazdasagra, azert basszuk szet eppen a bolygot

nyúúlacska 2019.07.29. 14:41:37

Ne legyünk már álszentek, ki az, aki a repülőutja alatt pont arra gondol, hogy az álomnyaralásával hogyan szennyezi a környezetet..? Mert én pont leszh@arom, szerintem még sokan rajtam kívül. Fapadossal még nem repültem soha, mert még soha nem volt olyan uticélom, amit nagy, nemzeti légitársaságokkal nem értem volna el. Meg hát 80%-ban long hault repülök, a maradékra meg ott a KLM, TAP, Lufthansa, Austrian. Én azt mondom, aki képes felülni ilyen vagyolyan indokkal a fapadosokra, az ne nyekeregjen, ha baj van. Tudomásul kell venni, hogy szaré'-húgyé' nem fog minőségi szolgáltatást kapni, még az sem biztos, hogy eljut A-ból B-be az utas és/vagy a poggyász. Visszasírom azokat az időket, amikor a repülés még egyfajta 'kiváltság' volt..............
süti beállítások módosítása