FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (9) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (74) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (103) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Akár New York-ig és Bangkokig is elrepülhetnek a Wizz frissen rendelt gépei

2019.06.19. 20:19 Repülős Rozi

Egyértelműen a Wizz Air fő tulajdonosa dobta a legnagyobbat ma a Paris Air Show-n, az Indigo Partners azt jelentette be, hogy négy légitársasága összesen 50 darabot rendel az Airbus 320-as család új, nagy hatótávolságú modelljéből. Ebből 20 jön a Wizzhez, amivel 7-8 órás útvonalakat is repülhet majd - ebbe Amerika és Délkelet-Ázsia is belefér.

Az Indigo-górék mellett mind a négy érintett légitársaság vezetője ott volt a bejelentésnél, így Váradi József is. A szakma egyből azt latolgatja, hogy milyen útvonalakra állítják be a 2023-ban érkező új gépeket.

Az Airbus 321XLR mindenképp rekorder, keskeny törzsű géppel soha nem lehetett még ilyen hosszút, akár 8700 kilométert elrepülni, persze nagyon kedvező a fogyasztása is. Rá is cuppantak a légitársaságok, sorra jelentik be a megrendeléseiket. 

Az Indigo fapados cégein belül az allokáció úgy néz ki, hogy az amerikai Frontier kap 18-at, a chilei JetSmart 12-t, a mexikói Volaris nullát, a Wizz pedig a legtöbbet, 20-at. A várható útvonalakról csak tippverseny van, kézenfekvő, hogy a JetSmart mélyebben tud repülni Dél-Amerikában, a Frontier pedig a keleti partról is kiszolgálhatja például Hawaiit, elég ránézni a potenciális útvonalakat mutató Airbus-grafikára.

a321xlr-statistics.jpg

Persze átrepülhetnek Európába is, mint ahogy a Wizznél is felmerül a lehetőség, hogy akár Közép-Európából is célba vegye egyenesen a keleti partot. Minden ezzel kapcsolatos spekulációt megelőzendő a Wizz közleményében Váradi vezérigazgató azt kommunikálja, hogy "nagyobb hatótávolságának köszönhetően megnyitja a lehetőséget a Wizz Air számára, hogy összekösse a Wizz térképének egymástól eddig elérhetetlen távolságra lévő úti céljait, és ezzel még tovább bővítse hálózatát".

Ez alapján persze lehet Dubaj-Reykjavikra gondolni először, de valószínűbb, hogy ennél komolyabb tervek is vannak a Wizznél. Nem csak a transzatlanti repülés merül így fel, de keletre is simán elérhetővé válik például India, de a modell hatótávolsága Budapestről még Bangkokra is pont elég.

Persze felesleges is most tippelgetni, elég tudni, hogy mire van elméleti lehetőség a 321XLR-ekkel. Mire ezek gépek megérkeznek, senki se tudja, milyen lesz a gazdasági környezet, márpedig ez, legfőképp az akkori üzemanyagár-környezet dönt majd arról, hogy mire érdemes majd használni őket. Simán lehet, hogy úgy látják, megéri majd bevállalni a leghosszabbakat, de lehet, hogy csak a meglevők jobb összekötésére jön ki a matek. 

Mindenesetre rendkívül fontos bejelentés a mai a Wizztől is, mert a hosszú távú fapados dologba eddig lényegében belebukott mindenki. Volt néhány csőd is, a meglevő májerek közül a Ryanair sokáig arcoskodott, hogy indul hamarosan Amerikába, aztán csendben kifarolt belőle, a Norwegian eredményességét is tönkrevágta a transzatlanti fordulat - de ugyebár ők Boeinget használnak. Az Air Asia X is elmenekült korábban Európából, de nem véletlen, hogy Párizsban ők is a lehetséges visszatérésről beszéltek - mondván, most már lesz megfelelő költséggel üzemeltethető Airbus.

Az Indigo-deal keretében mindenesetre minden korábbinál sokkal olcsóbban fog tudni a Wizz előállítani székeket 7-8 ezer kilométeres utakra is. Nagy kérdés, hogyan székezik majd a gépeket, mennyi extra szolgáltatást kínálnak. Kíváncsian várjuk majd a következő években a fejleményeket. 

44 komment

Címkék: Wizz Air transzatlati járatok hosszú távú fapados

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr2914902606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

heidt 2019.06.19. 23:23:58

2023-ra olyan környezetterhelési díjak lesznek, hogy végre megszűnnek az "utazzunk má' valahová, me' ocsó" típusú kirándulások.

Colonel Maybourne 2019.06.20. 07:04:15

Aki max székezéssel akar hosszútávra repülni annak nagyon jó. Tényleg. 8-10 óra a wizz fedélzetén, nuku ellátás, zéró lábtér, nincs IFE, de kb. 10%-kal lesz olcsóbb, mint a hagyományos. Igazi magyarosch dolog lesz ez. Legalábbis addig a nagyon rövid ideig amíg életképes lesz. Egy fapadosnak sem sikerült még nyereségesen üzemeltetni, de majd Váradi et. megmutatja!

Colonel Maybourne 2019.06.20. 07:07:21

@heidt: Már most nagyon kemény lobbytevékenység folyik, hogy végre keményen megadóztassák a légiközlekedést, pl. egységes jövedéki adó a kerozinra (azonnali árduplázódással járna, minimum), ÁFAmentesség megszüntetése, stb.

DarkWolf 2019.06.20. 07:19:42

@heidt: nem fogom irigyelni azokat akik 8 órás útra befizetnek wizzair-e

Gtusa 2019.06.20. 07:25:51

Már 100 dollárért sem nagyon lehet eladni a New York utvonalat. Nem hiszem, hogy érdemes lenne beszállni a versenybe. Szinte biztos, hogy afrikába fog menni mert onnan még kaphat támogatást. A wizz csak olyan helyre repül, ahol fizetnek neki.

Hpisti 2019.06.20. 07:45:16

@heidt: A diszkont társaságok lobbiereje akkora, hogy ez nem fenyegeti őket. Az aranykor az első komolyabb balesettel fog véget érni.

Gaikokujin 2019.06.20. 08:15:13

@DarkWolf: ha mondjuk a wizz elvisz odavissza 70k ért mondjuk Indiàba ami most min 130k flagship carrieren, nem vagyok biztos benne, hogy ne bírnàm ki a hét òrát. csinàltam ilyen round tripeket Ázsiàban AirAsia X-szel és ki lehet bírni 6-7 òrát per irány, ha erös az anyagi ösztönzö... szerintem..

qwertzu 2019.06.20. 08:36:01

@Gaikokujin: Indiába normális ember akkor megy ha fizetnek neki.

sterimar 2019.06.20. 08:40:30

@Colonel Maybourne: Eddig azért nem igazán ment a fapados hosszútáv mert szélestörzsű repcsikkel kellett ezeket a járatokat üzemeltetni, de pont ez változik meg a 321 XLR-el.

Colonel Maybourne 2019.06.20. 08:52:47

@sterimar: Az XLR jó és gazdaságosan üzemletethető gép, ez vitán felül áll. De B757 is keskenytörzsű, igaz nem mai darab. Vagy éppen a WOW csinálta ugye A321-gyel a tranzatlantit és nem lett jó vége.

UtazóTódi · utazotodi.blog.hu 2019.06.20. 09:41:38

A fapadoskodással kapcsolatban azt sem szabad elfelejteni, hogy aki utazik, jó ha tisztában van vele, hogy nem számíthat sok segítségre, kártérítésre, járat átfoglalásra, ha valami gebasz van. Amíg ez rövidtávú járat és Európán belül hagynak ott az éjszaka közepén, az nem katasztrofális, haza tud jutni az ember. Persze baromi kényelmetlen, bosszantó, drága, de meg tudja oldani az ember saját zsebből busszal, taxival, másik repülőjeggyel, stb. Viszont ha ugyanez a cég Bangkok Alsón hagy ott, akkor mit csinálnak az utasok? Tuk-tukkal jönnek Pestig? Ki az, aki zsebből kifizet még egy Bangkok-Budapest repülőjegyet, aztán hetekig vitatkozik az ügyfélszolgálattal? Na ezért sem biztos, hogy akar az ember hosszútávon fapadossal repülni.

Darth Revan 2019.06.20. 10:13:18

@Colonel Maybourne:

Norwegiannel utaztam New Yorkba Dublinbol 150 euroert.
- nem volt benne csak kezipogyasz
- nem volt benne kaja
- nem volt a gepen fedelzeti szorakoztato rendszer

De csak egy hetvegere mentem, a kezipogyasz eleg volt, csinaltam ket szendvicset az utra, meg vittem 3 almat es vittem magammal egy konyvet es lekotottem magam. :)

jr.79 2019.06.20. 10:34:57

"Nagy kérdés, hogyan székezik majd a gépeket" - "A Wizz Air hírünk megjelenését követően kiküldött közleményében azt írta, hogy a flotta egységességének megőrzése érdekében az A321XLR repülőgépeket 239 üléssel rendezi majd be a légitársaság, ugyanúgy mint az A321neo-kat" (from Airportal)

Nagyon finom lesz...

liberalnazi dickheads 2019.06.20. 10:35:48

Hogy hogyan székezik majd a gépeket??? Van olyan ember aki ezt komolyan kérdezi??? Ahhh biztos nagyon szellősen :) hogy jól elférjen az index olvasó gyökér amikor megpróbál ámerikába költözni miközben a határátkelő blog hányásait böngésző percenként 29 euróért...

teéjesenmindegy 2019.06.20. 11:02:51

Azért annyira jó lenne látni, hogy a fapadosinfo kommentelői meg lelkes közönsége hány százalékban sopánkodik a faszbukon, hogy jájj, tönkremegy a Föld, itt a globális felmelegedés, emelkedik a tengerszint.
Közvetlenül a "hétvégére kiugrottam egy olyan helyre amiről sose hallottam előtte és nem is érdekelt, de olcsó volt a wizzjegy" szelfi alatt..

Colonel Maybourne 2019.06.20. 11:03:49

@Darth Revan: És mikor termelt a Norwegian utoljára nyereséget? Segítek: semmikor. Üzemi szinten(!) volt ha jól emlékszem 2 negyedév, abból is az egyik árfolyamnyereségből jött össze. A cég masszívan veszteséges, a likviditása nagyon gyenge. Kjos úr eljátszik vele a saját pénzéből, nincs ezzel semmi baj, a sajátja.

Colonel Maybourne 2019.06.20. 11:08:19

@UtazóTódi: Ott a pont. Plusz a flotta nyilván erősen ki lesz hegyezve, tartalékgép nem lesz, egy műszaki hiba és emberek százai ragadnak a világ végén. Aztán lehet Bangkokból hívni az ügyfélszolgálatot, mert helyi képviseletre ne számítson senki. Norewgiannek nagy botrányai voltak ebből, amikor elindult hosszú távra, pedig nem is igazi fapados, hanem hibrid.

Darth Revan 2019.06.20. 11:18:51

@Colonel Maybourne:

hat emiatt fajjon a reszvenyesek feje. Nekem eleg jo utasbiztositasom van, szoval csod eseten is vedve vagyok.

roli101 2019.06.20. 11:49:12

Én voltam a Malév 737-ésével Bangkokban, leszállt Dubaiban tankolni és Goán a nyaralók miatt. Charter volt, de fiatalon ki lehetett bírni.
Szerintem sokkal jobb lenne, ha télen a LOT nagy gépei repülnének Bangkokba és nem Amerikába.

Wacunao 2019.06.20. 12:32:14

"a Norwegian eredményességét is tönkrevágta a transzatlanti fordulat - de ugyebár ők Boeinget használnak."
Mi köze az eredményességnek ahhoz, hogy melyik gyártó gépeit használják? Vagy az a fontos, hogy ott _szélestörzsű_ (787) Boeingek vannak?

Hell-Ász 2019.06.20. 12:39:06

Fapadossal másik földrészre utazni, mintha eü.biztosítás nélkül utaznék, úgy érezném magam. Lehet imádkozni, hogy ne legyen probléma. Inkább ráteszem azt a 23-30 ezer forintot és stresszmentesen utazom. A Wizz-el meg még Európában is végszükség esetén, ha nincs más.

szódabár 2019.06.20. 14:06:07

@Darth Revan: hab a tortán, ha vam eg ordítós hülyegyerek, akit a drága szülei nem akarmak fegyelmezni

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.06.20. 14:32:38

@Darth Revan: A fedelzeti szorakoztato rendszer az a magaddal vitt tablet, nem?
:D

Darth Revan 2019.06.20. 15:20:23

@szódabár: Mondjuk a siro kisbaban nem sok fegyelmezni valo van. ha nem akar enni, akkor az anyja nem sok mindent tud vele csinalni, hogy elhallgattassa.

David Bowman 2019.06.20. 15:48:19

Nekem CSAK sok hely kellene. Persze tudom, hogy ez a legdrágább.

David Bowman 2019.06.20. 15:49:09

@geegee: Könyv, ablak, meg a család.

David Bowman 2019.06.20. 15:54:25

@heidt: Remélem. Csak hogy ez visszahat az EGÉSZ világgazdaságra, és csökken a te fizetésed is. Ezt ilyenkor tudni kell.

BéLóg 2019.06.20. 16:12:22

@qwertzu: India csodás hely. Pláne meg igen nagy.

tompus 2019.06.20. 18:50:16

Mi az a transzatlanti fordulat?

A 8700km elméleti hatótáv vagy amit bármikor bármilyen körülmények között tud akár búvárokkal is? :-)

heidt 2019.06.20. 19:34:31

@teéjesenmindegy: Pont ez a bajom a fapadosokkal. Olyan felesleges igényeket generálnak, amiknek semmi értelme. Remélem, mihamarabb bevezetik a minimál árat és az ehhez tartozó kötelező szolgáltatásokat. Ez az átlag utazókat nem érdekelné, mert ők eddig sem tudtak 10 euróért repülni. Ugyanakkor kiszűrné azokat, akik csak azért utaztak valahová, mert olcsó a repülőjegy. Ráadásul ezekkel a fillérbaszókkal a fogadó ország sem jár jól, mert gyakorlatilag nem költenek. Megoldanak mindent "okosba".

AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2019.06.20. 19:53:13

@Colonel Maybourne: Én simán maradnék a cég költségén még pár napot, azontúl, hogy kifizetik a szállást, kaját, taxit még 600 euro is járna..

ComLo 2019.06.21. 04:59:58

@Gaikokujin: Ezt én is sokat számolgattam, de nagyon becsapós a dolog. Alapvetően, fapadossal, egészen Ausztráliáig el lehet jutni. Ha csak a nyers árakat nézed, a top különbség akár 40% is lehet az így kapott összelegozott fapados ár, és az egyben megvett "rendes" jegy között. DE! Egyrészt ez a teteje, ennél az esetek 90%-ban kisebb árrést tudsz csak összehozni. Aztán ott van a fapadossal utazás "rejtett költség" része. Azaz a pluszban fizetett csomag, a plusz kaja, a plusz megállások és a ki-be checkolások miatt, szinte biztosan valahol még egy plus nap szállás, akkor ott városba-be, onnan ki (ez a világon mindenhol ultra drága), a pluszban ráfordított idő stb stb. Én egyszer csináltam egy "hibrid" repülést DK Ázsiába (ott éltem), azaz a drága jegyet, úgy választottam hogy a legolcsóbb legyen, és a két végpontnál fapadosoztam. Ott még magasabb árréssel indultam (50% felett) de a végére majdnem 0-ra jött ki, és SOKKAL kényelmetlenebb volt.
Szóval szerintem hosszú távon nagyon nem érdemes fapadossal számolni, mert ha mindent egybeveszel, a végén kijön, hogy 2 napi nyomorgás, és kényelmetlen út, vagy +10% és egy nap alatt ottvagy Emirates-el, ami Átlag Józsefnek még túrista osztályon is, élete élménye.

Colonel Maybourne 2019.06.21. 05:37:09

@AzUtazó: Persze van aki maradna, én is, de a fapados utasok nagy része pont azért utazik fapadossal, mert:
- nem tudja megfinanszírozni az esetleges "otthagyás" miatti pluszköltségeket, mert a Wizz ugyen nem azonnal, hanem hónapokkal később fizet (vs. hagyományos légitársaságok 2-4 munkanap).
- nem beszél semmilyen nyelven, tehát egy szállást sem tud intézni magának segítség nélkül
- annyi rutinja van ilyen téren, hogy fogalma sincs mit kell tennie és csak várná, hogy valaki (lehetőleg a magyar állam) "megmentse".

Az alapvető kérdés továbbra is az, hogy eddig senkinek nem sikerült a (európai) fapados longhault nyereségesre kihozni. Miért pont Váradi et. lenne a helikopter?

Colonel Maybourne 2019.06.21. 05:46:25

@Wacunao: "Mi köze az eredményességnek ahhoz, hogy melyik gyártó gépeit használják? Vagy az a fontos, hogy ott _szélestörzsű_ (787) Boeingek vannak?"
Egyszerűen: semmi. A hosszútávú járatok üzleti modellje más és nem kompatibilis a fapadossal. Nagyon-nagyon leegyszerűsítve:
- ha a hosszútávon eladod a businesst fullra, akkor az economy majdnem tiszta nyereség. Business ugye fapadoson nincs, Norwegian "premium" része meg egy "economy extra" ugyanannyiért, mint bármelyik más hagyományos légitársaságon.
- Hagyományosokon ott van még a cargo, főleg az expressz cargo meg brutális haszonnal, ilyen sincs a fapadoson.
- Nincs ráhordó / elosztó hálózat fapadoséknál (illetve kezdetleges), tehát egy csomó utas alapból kiesik.

Az, hogy milyen géppel repülik gyakorlatilag mindegy, amennyivel többet fogyaszt egy A350/B787 annyival több utast is visz. A fapados elvisz A-B között "olcsóért" várost nézni, berúgni, akármi. A longhaul teljesen más biznisz.

Colonel Maybourne 2019.06.21. 07:05:36

@heidt: Való igaz, nettó környezetszennyezés-generátorok. Alapkérdés; hogy az egyéb tömegközlekedéshez / áruszállításhoz (busz, tehergépjármű, stb.) felhasznált tüzelőanyag (általában gázolaj) jövedéki adó + ÁFA köteles, a kerozin miért nem? A lobbytevékenység már elindult, őrült nagy összegekről (többszáz milliárd euró!) van szó, lesz belőle valami. Akkor 10 eurós jegy sem lesz több.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2019.06.24. 20:41:06

@Colonel Maybourne: ebben az a jo hogy nem magyaros, a wizzair meg a ryanair se a magyarokbol el meg

DarkWolf 2019.06.26. 07:27:29

@Colonel Maybourne: vagy mert nem mindenkinek fér bele a 3 szoros jegyár?

Ennek nem feltétlenül nyelvtudás okai vannak

Colonel Maybourne 2019.06.26. 13:07:51

@DarkWolf: Háromszoros jegyár? Ne viccelj. Akárki (Lufthasa, KLM) elvisz Bangkokba 150ezerért. Oda-vissza. 50-ért a Wizz nem fog elvinni. Senkit. Nagyon leegyszerűsítve 50000 forint csak az üzemanyagköltség Bangkokig fejenként a 321XLR-en, ha 200-an vannak a gépen. Egy útra... Egy-két darab 99000 forintos retúrt / gép el tudok képzelni beetetésnek, de onnantól, hogy 150000-ért árulja a jegyet ki utazna velük? Többek között ezért sem működik a hosszútávú fapados.

lobster thermidor 2019.06.30. 18:17:06

az f@sza lesz, akkor ezután már Bankogkban is keresgélhetik az utasok, hogy hogyan jussanak haza, ha otthagyta őket a vizzer.

John Heard 2019.07.03. 22:21:49

@UtazóTódi: Hat ez az! Ott a pont! A Norwegianröl long-haul jaratokrol is horror sztorikat olvasni az skytraxx-en, pedig az 5 körrel jobb, mint a wizz. Hagyjak ezt a "nagyfiukra"! (aka LH, KLM, EK)

fodorb 2019.07.10. 08:27:41

Nem velük kell menni, ennyire egyszerű.

fodorb 2019.07.10. 12:20:42

@roli101: De Malévval voltál, ez nagy különbség !
A Charterrel mentél, aminek lényege, hogy az utazási irodával vagy szerződve, akiket azért el lehet legtöbbször érni a kinti partnereiken keresztül, ha valami gebasz van.