FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) 15 év (1) A321 (2) A321neo (1) admin díj (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) Ammán (1) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (5) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (7) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (5) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) beszállókártya (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (4) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) botrány (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) camper (1) castellón (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomag (1) csomagdíjak (2) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (18) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (11) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Frankfurt (1) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) GVH (1) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hosszú távú fapados (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (11) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (3) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kacat (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Kirkjufell (1) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (16) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (5) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (4) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (3) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) óceanárium (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (17) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (4) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) rendszerező (1) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülési tilalom (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (76) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (2) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) szexista (1) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (2) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (3) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (3) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (2) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (2) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (4) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) útlevélellenőrzés (1) utószezon (1) üzleti utasok (1) valencia (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) verseny (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) WDC (1) West Fjords (1) wifi (1) Wizz Air (109) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Fogalmatlan utasok is kellettek a nagy Wizz-botrányhoz

2019.05.25. 22:43 Fillér B. Gusztáv

Ma aztán összejött minden a szaftos Wizz-botrányhoz: szokásos minimálszolgáltatás üzemzavar esetén, totálisan fogalmatlan utasok, kamu félrebeszéléssel kommunikáló légitársaság, az egészet kampánycélra felhasználó kormánypolitikusok. A történet mellett leírjuk azt is, hogy mit lett volna célszerű az utasnak csinálni a mellett, vagy helyett, hogy telerinyálta az Indexet.

Reggeli Budapest-Frankfurt járat, technikai hiba, az A321-es nem repülhet. Shit happens, ilyen van, az már érdekesebb kérdés, hogy elég-e, ha helyette csak 320-as van tartalékként. Az egyik 230, a másik 180 személyes, ha teltház van, 50 utas lemarad. Ritkán, de megesik az ilyen. Érdekes módon arról semmi hír, hogy kifelé volt-e balhé, hányan maradtak le, a visszafelé járatból mindenesetre azért lett ügy, mert Annamária felhívta Frankfurtból az Indexet, ahol az ő elmondása alapján folyamatosan beszámoltak a sztoriról.

Azt mi sem értjük, mi alapján választották ki, hogy ki fér föl a kis gépre és ki marad le, ilyen esetben a kulturált cégek önként jelentkezőket keresnek, ez most ebben az esetben nem így volt.

A reptéren eztán teljesen sztenderd folyamat zajlik: intézik az átfoglalást és a szállásokat a hoppon maradt utasoknak. Annamáriának a beszámolója alapján halvány gőze nincs arról, hogy a Wizztől ilyen helyzetekben mire lehet számítani, de arról se, hogy az uniós szabályok alapján mi jár az utasoknak. Persze ezt az ügyintéző földi kiszolgálóknak is el kellene mondaniuk és nem szabadna órákig várakoztatni az utasokat. De ettől még a felkészült utas is tudja, hogy elviszik a következő saját járattal és nincs vita, minden papírtól függetlenül jár a megtagadott beszállás miatt a 250 eurós kártalanítás. Mivel Annamária erről nem tud, kapkod és várja a soha meg nem érkező Wizz-alkalmazottat. És a cikk szerint simán elhiszik az utasok azt a baromságot, hogy ha elhagyják a repteret, elesnek a kártalanítástól.

Aki ilyen helyzetekben inkább gyorsan és higgadtan ügyet intéz, az már felfér akár a következő gépre. Esetünkben már a délutánira. És e mellé markolja fel később a 250 eurót. Ezért abban a pillanatban, amikor kiderül, hogy lemaradtunk, addig kell nyüstölni az ügyfélszolgálatost, amíg át nem ír a következő járatra. Ha nem megy, elsőnek kell állni a sorban a pultnál, ahol a reptéren intézni kezdik az átfoglalást. Aki nem fér fel csak a másnapira, annak intézték és fizették a szállást, ami rendben is van. Aki meg azt mondta, hogy átmegy Dortmundba és onnan vesz új jegyet, az nagy lúzer: nem kell kiadni erre egy fillért se, a Wizz simán átírja arra a járatra is a lemaradt utasokat, ha kérik. Ezt a helyszíni ügyintéző, de a Wizz ügyfélszolgálata is megcsinálja.

Nyilván baromi bosszantó emelt számot hívni, de ez egy utasok közötti versenyhelyzet is: a gyorsabban és ügyesebben reagáló utas jön ki a legkevésbé rosszul az egészből. Legrosszabb esetben a vasárnap reggeli járattal mindenki hazaérkezhetett volna Dortmundból, még a poszt írásakor is volt rá szabad hely. A Flixbus meg éjjel is átvisz 15 euróért a frankfurti reptérről Dortmundba, elvileg ezt is ki kell fizetnie (utólag) a Wizznek.

A leírtak alapján tehát az ilyen esetekre minimálisan előírt szolgáltatást nyújtotta a reptéren a Wizz (azt a szabályt a fapadosok között lényegében senki se tartja be, hogy más szolgáltató járatával is el kell szállítania), az viszont teljesen érthetetlen, hogy mekkora kamuval próbáltak magyarázkodni. Az Index kérdésére ezt írták:

A maihoz hasonló sajnálatos helyzetek egyik fő oka, hogy a repülőgépgyártók nem képesek olyan gyorsan kiszolgálni a légitársaságok megrendeléseit, mint ahogyan azt az utasok számának bővülése azt indokolná. Ez egy iparági probléma, amely érinti a Wizz Airt is.

A vége igaz, de nem ez a sajnálatos helyzet fő oka. Ha nincs elég gép, akkor annyi járatot tessék meghirdetni, amennyire van gép. Ahhoz, hogy a Wizz legnagyobb bázisán nincsen A321-es tartalék, semmi köze annak, hogy az igényeknél kevesebb gépet bír gyártani Airbus. Amikor ott szívnak az utasok, kamuzás helyett nem ártana normálisan és empatikusan kommunikálni.

De az meg aztán tényleg a vicc kategória, hogy annak az államnak a vezetői, amely képtelen például az egészségügyben kezelni az állandó és rendszerszintű problémákat, egy ilyen egyszerű ügyfélkezelési hiányosságnál vadul kinyilatkoztatnak és odaállnak a kisember mellé. Ez még egy választás előtti napon is elég szánalmas, de úgy tűnik, folyamatosan a repteret és minden üzemzavar esetén a fapadosokat rugdosni olyan dolog, ami népszerűséget hoz.

38 komment

Címkék: botrány ügyfélszolgálat Frankfurt Wizz Air

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr5914861924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ビンセント・ベガ 2019.05.26. 00:17:00

Nem egyenlően felkészült a mezőny. Az ilyen szitukban mindig van pár ember aki egy rakás szerencsétlenségként viselkedik és várja hogy a sültgalamb a szájába repüljön. Várja a soha meg nem érkező ügyfélszolgálatost, amikor a gép fele már rég átfoglalt, új jegyet vett, buszon ül, stb.

Egy ideális világban mindenkit megfognának és végigterelnének a kihívásokon, az kapna előbb jegyet aki legjobban rászorul, és nem az aki először kapcsol. Kb egy megoldás van, ha valaki tudja hogy egyedül nem tudja kezelni ha valami félremegy (törölték, késett, máshol landolt) akkor ne utazzon fapadossal. Én sem küldöm a nagymamám Wizz-zel sehova, mert ha nyolvan évesen egy ilyen szituba csöppen Frankfurtban, akkor kb nekem kellene kimennem megmenteni.

Expresszbusz · http://expresszbusz.blog.hu/ 2019.05.26. 01:41:40

Úgy is lehet erre az ügyre tekinteni, hogy nem 50 utas maradt Frankfurtban, hanem 180-at sikerült elhozni. Kész szerencse, hogy egyáltalán volt tartalékgép, különben mind ottmaradtak volna. (Ezt komolyan mondom)
Kábé ennyi a pozitívum a Wizz-re nézve ebben az ügyben. Az Airbus-ra mutogatás helyett ezt kellett volna kiemelniük, de a kommunikációsok nem voltak a helyzet magaslatán.

Üzemeltetési szempontból érthető, hogy a kisebb (és öregebb) gép a tartalék, és nem az új, nagyobb. Úgysincs minden járat fullra. Lehet, hogy ha egy 321-est máshonnan kivesznek a tervezett járatáról, azt küldik Frankfurtba, és azt helyettesítette volna a tartalék 320-as, kevesebb lemaradó utassal meg lehetett volna úszni.
Frankfurtból egyébként busszal is egy fél nap alatt haza lehet érni, lehetett volna rendelni buszt, az általában pont 50 személyes.

Azt pedig EU-s szinten kellene szabályozni, hogy ilyen esetben azonnal, kérés nélkül 250 eurós csekk az utasnak. Máris nem lett volna akkora hőbörgés.

Azt pedig, hogy ki fér fel a gépre, és ki nem, tényleg önkéntes alapon szokás kiválasztani: azaz kinek ér meg 250 eurót, hogy pár órával, esetleg egy-két nappal később ér az uticéljához. Így végül mindenki boldog lehet.

csadeev 2019.05.26. 02:29:56

Elegge egyszeru a tortenet. Aki nem fer fel a gepre, kikeri a jegyzokonyvet, majd atporgeti a Deutsche Bahn/Flixbus/Oscar/Momondo negyest es a legkedvezobbre atfoglalja a jegyet. Legkesobb masnap reggelre a Keletibe lehet erni akarmelyik kozlekedesi, es meg

csadeev 2019.05.26. 02:30:48

Marad is penz a €250es karteritesbol :)

Hungry horse 2019.05.26. 07:20:17

A viccair közmondásosan retek banda, az aljas húzásaikkal tele a blog és a net is.
Ez csak egy a mocskos húzásaik hosszú sorából.

Ideje, hogy a szabályozó hatóság/fogyasztóvédelem alaposan befenyítse, az pedig, hogy ez eddig nem történt még meg, a magyar államról, fogyasztóvédelemről állít ki (rossz) bizonyitványt.

Akinek pedig erről az oktatásegészségügy jut az eszébe, az fosson sünt!

akos873 2019.05.26. 09:03:24

@Hungry horse: megtörtént már többször, bár nem tudom, hogy a dubai poggyászkezelés kapcsán a kormányhivatal fogyasztóvédelmi bírsága végleges (jogerős) lett-e vagy bíróságra került

Los Alamuszi 2019.05.26. 09:32:42

Nyilván, mint bloggazdának jogod van arra kihegyezni a szöveget, amire akarod, de azzal együtt, hogy részeiben egyet értek a leírtakkal, azért nekem az egész poszt alapvetően áldozat-hibáztató, minek ment oda hangvételű.
Szóval, tényleg el lehet kerülni az ilyesmit, ha az egyszeri utas tisztában van a jogaival, vagy legalább vészhelyzet esetén hatékonyan be tudja pótolni a tudáshiányt a gugli segítségével, de azért legyen már az is leírva, hogy azért, mert low cost a Wizz, egy ótvar nagy szemétláda és kimondottan nulla a probléma-megoldási hajlandósága, akkor is, ha ő maga okoz kárt az utasainak.
Nyilván értem, hogy ha nem így lenne, hanem beszámolná, hogy egyes esetekben nem bátortalanítja el a reklamálóit emelet díjas telefonnal, oda nem menő alkalmazottal, csak veszekedésre tenni hajlandó alkalmazottal, akkor drágábbak lennének a jegyei.
És igen, végső soron ezért mi, utasok vagyunk a felelősek, mert ameddig van elég utasuk (sőt), addig bolond lenne bármin változtatni. De még aki tisztában is van mire foglal, az is úgy van vele, hogy csak nem lesz baj. Pedig, de.... (aki sokat utazik, az persze gyakrabban is fut bele, mint aki életében egyszer elrepül Londonba, és oda-vissza kivételesen nincs még késés sem) De alapvetően azért a fapadosok olyanok, mint a sorsjegy: vagy nyersz, vagy nem...
Szóval, azért csak befigyelne itt némi állami vagy EU-s szabályozás (bár, abban is igazad van, amit a magyar viszonyokról írsz és hogy ez a mostani felszólamlásuk valóban csak népszerűség hajhász, könnyen lecsapható ingyen népszerűség), de akkor is.
Mert ha előírnák, hogy igen is legyen vészhelyzeti (ha a légitársaság az ok) ingyen telefonos ügyfélszoli. Vagy, hogy ki kell fizetni a más társaságra átbookolást is (van, akinek nem opció az ott alvás, mert másnap olyan dolga van)
Persze, ha a magyar (német, holland) kormány előír valamit, az nem elég, mert majd megy egy országgal odább, ahol nem írták elő. De hát erre lenne való az EU, nem? Nyilván ott is lehet trükközni, de mondjuk sokkal többet veszélyeztet a légitársaság non-EU-ként, mint bent lévőként, tehát nem hiszem, hogy komoly veszély, hogy holnaptól a Wizz vagy a Ryan kajmán-szigeti lesz :-D

Ja, és persze külön vicces még a magyar kormány irgum-burgumja, mert a sokadik ilyen fenyegetése, ha komolyan gondolná, nem csak a pillanatot akarnák kihasználni, már rég csinálhattak is volna valamit, volt elég hasonló botrány az utolsó időben, de némi nagyhangú nyilatkozgatáson kívül mintha nem csináltak volna semmit, holott máskor, másban imádják az állami felügyeletet... (amit én nem, szóval, nem ezt kérem számon!)
Szóval, az utas, még ha hülye is, itt a legkevésbé felelős a helyzetéért. (aztán, ha beüt a krach, akkor meg nyilván kapkod fűhöz-fához, de pont annyit ér az Indexnek panaszkodni, amit most láttunk: még két nap, és minden el lesz felejtve, a Wizz játszhat tovább a saját kedve szerint, nem fog beleszólni senki.... egész a következő botrányig, ami hasonlóan 48-72 órát fog tartani, mérges kormány nyilatkozattal, újságcikkekkel, blogposztokkal.
Persze az ember tényleg azt hinné, hogy ENNYI botrány után már nincs olyan utas, aki repülés előtt nem tájékozódik, mit tehet, ha baj lenne, de hát még a piramis játékok is élnek, az unokázós, gázóra-leolvasós, utazáson matracot, edénykészletet drágán áruló trükkök és trükközőknekk is még mindig vannak áldozatai, szóval erős a gyanúm, hogy sose lesz minden utas tájékozott...

John Heard 2019.05.26. 09:34:25

Fog majd jönni a duma, hogy 5000 ftos jegyert ez van! Igen am, csakhogy van aki 55000 ftot fizet a jegyert, az is megszivja! Mocskos wizzair!

Los Alamuszi 2019.05.26. 09:40:13

@Hungry horse: Pedig erre van egy jó ondás: vizet prádikál és bort iszik. Az állam is azt csinálja nagyban, mint a Wizz kicsiben.
Azzal egyet értek, hogy nem ugyanaz a súlya, ha nem jutsz eü ellátáshoz, mintha másnap érsz haza külföldről vagy ott hagyják a bőröndödet Egyiptomban, netán egy higiénia nélküli forró bádoskasztniban kell várakoznod órákat.... de konkrétan tényleg érdekes a párhuzam mondjuk ott, hogy egyik oldalon miért méltatlan az állam szerint a bádogkocka állapota, ha a legtöbb kórházi vizesblokké nem?
De oké, mondom, nem ugyanaz a súly...az viszont kétségtelen, hogy ha már ennyire tudják, mit és hogy kéne, akkor ne 250ezer vagy 2 milliós bírságokat osztogassanak, amit röhögve kifizet a fapados és marad minden, hanem csináljanak valamit, ami hatékony. (már csak azért is, mert nyilván könnyebb lenne megregulázni még a Wizz-t is, mint rendbe tenni az összes magyar kórházat, iskolát, még akkor is, ha holnaptól egy fillért nem lopna senki.... )

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.26. 09:43:20

@Hungry horse: @John Heard: plusz ötezer.
Egy ilyen mocskos, féreg bandát nem hordott még az európai földrész a hátán, amiket ezek megengednek maguknak.
Az is egy baromi jó duma, hogy hát a repülőgépgyártó nem tud elég gépet összerakni, blabla...És más európai légitársaságról miért nem olvasunk sose olyasmit, hogy ott hagyja az embereket, meg a csomagokat, hah?
Fontos utakra sajnos nem szabad használni a wiccert, de lassan már inkább semmilyenekre sem.
Pezsgőt bontok, az q élet, amikor beszántják ezt a rohadt bandát.

John Heard 2019.05.26. 10:03:43

Egyebkent pedig mi az, hogy “fogalmatlan utas”??? Nem a wizzairnek kellett volna tajekoztatni öket??? Maskulönben pont ezert megyek Stockholmbol LH-val Pestre! Felesegem mindig nyustöl, hogy “ott a ryan, wizz direkt jaratok”... Aha, na pont ezert szallok inkabb at. Es hat ahogy a kepeken is elneztem, hogy FRA-n milyen helyen van a beszallitas... nem is gondoltam volna, hogy ilyen kapu is van FRA-n!

buta béka 2019.05.26. 14:02:32

Kedves Gusztav, a beszamolo szerint (en nem voltam ott, mint ahogy szerintem te sem, igy csak erre alapozhatunk):
- arrol a tenyrol, hogy megtagadtak az utasnak a beszallast, a Wizz nem volt hajlando semmifele igazolast adni. (Igy aztan majd lehet arra hivatkozni, hogy ott sem voltak, csak tavolrol becsekkoltak ravaszul, es most tartjak a markukat a 250 euroert.)
- ugyintezo orakig nem volt semerre, sok sikert a jegyed atfoglalasahoz.

Apropo, sikerult mar valaha barkinek is megkapnia ezt az emlegetett 250 eurot hasonlo esetben? Mert ezt a lehetoseget ugy irod, mint amit mar aznap az utasok szamlajara utaltak volna, holott mindenki tudja, milyen hosszu, verejtekes es koltseges uton lehet barmifele karteritest kiverni ezekbol (gyk: hosszu hetek/honapok levelezese, rosszabb esetben az emelt dijas szamon cseveges orakig... - az egesz gyakorlatilag nem eri meg a raforditott idot es energiat.)

A dolog pikanteriaja, hogy ahogy irtad, a kovetkezo ket jaratra siman lett volna hely, tehat ha a Wizz meg reggel magatol, automatikusan tajekoztatja az utasokat a lehetosegekrol, akkor most nem lenne mirol beszelni. Ehhez kepest... Egeszen elkepeszto es szegyenletes, hogy ma Europaban egy legitarsasag buntetlenul meguszhatja ezt az esetet (is...).

Es ez semmikeppen nem az utasok sara, mint ahogy fentebb az aldozatot hibaztatni (vo. "Megeroszakoltak? Minek ment oda?"). Akar felkeszult az utas, akar nem. Van, akinek nem az a hobbija, hogy hetvegenkent fapadossal repul, barmilyen nehez lehet is ezt elkepzelni.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.05.26. 19:46:11

@Los Alamuszi: @buta béka: Biztos voltam benne, hogy megkapom az áldozathibáztatás vádját, ami szerintem elég nagy baromság. Lehet okosan utazni és bénán, mindenkinek ahogy tetszik, én csak arra hívom fel a figyelmet, hogy érdemes okosan, aminek része, hogy tisztában vagyunk az alapvető szabályokkal. Persze lehet mondani, hogy miért kéne utánanézni annak, hogy mi a helyzet probléma esetén, hiszen százból egyszer sincs ilyen. Ok, de ha már ott vagyok a bajban, akkor is 5 perc alatt rá lehet guglizni a jogainkra, illetve 10 perc alatt mások tapasztaltaira. De fontos, én nem hibáztatom azokat, akik nem ezt teszik, hanem tényszerűen megállapítom, hogy ha máshogy reagálnak, sokkal könnyebben oldják meg a problémájukat.

@John Heard: De, a Wizz Air megbízottjának, földi kiszolgálójának kellett volna tájékoztatni az utasokat. Ez rendszeresen nem elégséges a Wizznél, de másoknál is van ebből probléma. Erre reagálhatsz kétféleképpen: rázod az öklöd, hogy mocskos aljas Wizz Air, vagy miközben ezt teszed, teszel magadért, kihozod a helyzetből a legjobbat. Én soha nem ítélkeztem azok felett, akik 10-szeres áron repülnek átszállva, én inkább megyek fillérekért, belekalkulálva, hogy nagy ritkán megszívatnak. Ezért annak örülnék, ha az én utazási szokásomat sem fikáznák csak azért, mert más máshogy szereti.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.05.26. 19:48:11

@buta béka: még egy: a légitársaságok szeretik nem kifizetni a 250 eurókat, de pont a megtagadott beszállás az, ahol nincs mit vitatni, nem bújhatnak vis maior mögé, ezt általában mindenki pöccre fizeti papír nélkül is. persze ettől még vérlázító, hogy a földi kiszolgáló kérésre se ad papírt.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.05.26. 19:51:59

@Fillér B. Gusztáv: és még egy: ha a földiek el is tűnnek, a wizz ügyfélszolgálata köteles segíteni, áttenni a kívánt járatra. normális cégeknél azonnal megnyitják az online átfoglalást is, na ez ha jól tudom nincs a wizznél, de tapasztaltuk, hogy kitűnően működik az easyjetnél pl.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.27. 08:47:35

@John Heard: Mi az az LH?Nagyon keresek bármilyen wiccer alternatívát, ami nem tízszeres árakon megy.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2019.05.27. 09:00:26

@geegee: Ja, hogy a Lufi? 2-3-4000 sek fejenként és egy útra; ráadásul át is kell szállni?
Uhh, akkor ez kimarad...
A viccer árait is sokallom, de az kijön hármónkra 2-3-4000 sekből, feladott csomaggal, közvetlenül...
Jellemző, hogy eddig 11 év alatt egyszer! jártam meg valóban fapados áron a Stoki-BP-Stoki távot, 10 ezer ft-ért egyedül, igaz, alapjegy, még egy csomag se volt benne.Na, ez volna a fapados ár, maximum ennyit szabadna elkérni ezért a szemét szolgáltatásért.Ehhez képest sose tudunk 120-140 ezer forintnál olcsóbban menni, három fővel számolva.Rohadjanak meg.Ez már csak alig kevesebb, mint kocsival.
Csakis az időparaméter miatt használjuk.

Tsteinar 2019.05.27. 10:33:30

Nekem ilyen LH-val volt, ott a kultúrált megoldást választották és önkénteseket kerestek a kapunál. Nyilván más 5 önkéntest találni, mint 50et.
Shit happens, itt az a ciki ahogy ezt helyben a társaság kezelte.
Egyre gyakrabban repülök velük, eddig lekopogom semmi probléma nem volt. Sokszor kevesebbe kerül a repjegy, mint az egynapos parkolás Ferihegyen, német városokba meccsre járni egy hátizsákkal nekem tökéletes volt eddig.

JoeP · http://mivanvelem.hu 2019.05.27. 15:11:28

@Fillér B. Gusztáv: Szerencsére még nem volt szükségem ilyesmire, de szeretnék tisztán látni. Többször is elhangzik az 'ügyfélszolgálat' szó, csak az nem tiszta nekem, pontosan miről is van szó?
- Iroda/pult a reptéren? Ez ugye nem mindig szokott lenni.
- Mobil app? Úgy tudom, az átfoglalás ezen sem szokott működni.
- Akkor marad egyedül az emeltdíjas telefon? Ez az ügyfélszolgálat?

A másik, amit nem látok a történetben, az az, hogy hol is kérek jegyzőkönyvet a megtagadásról, ha ott állok egy repülőtéren és senki nem akar szóbaállni velem? Kinek kellene kiadnia, ha nincs földi ügyfélszolgálat?

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.05.27. 15:55:11

@JoeP: iroda/pult a reptéren: mindig van, de változó, hogy hol nyitják. a földi kiszolgálók feladata kezelni a problémát, csakhogy az ő beosztásukban nem készülnek üzemzavarra, amint egy gép kezelésével végeznek, mennek kezelni a következőt. általában ezért van, hogy nincs ember a szopóágra került utasokkal foglalkozni. de előbb-utóbb megoldják, kerítenek embert. hol egy külön pultnál, hol ott, ahol a beszállás volt, teljesen változó. ezek az emberek sokszor morcosak, húznának haza, gondolom nem fizetik ki a túlórájukat, ez pedig plusz konfliktusforrás, így nem lehet ideges utasokkal foglalkozni.

ezért célszerű egyszerre három csatornát figyelni: ezt a reptéri személyest, hívni a telefonos ügyfélszolgálatot és követni az online-t. ha a cégnél megfelelően kezelik a helyzetet, nyomnak egy entert és nyílik egy link az online átfoglalásra. ha csesznek rá, marad a telefonos ügyfélszolgálat, ha meg ott húzzák a szájukat, hogy majd a helyszínen lehet intézni, keménynek kell lenni, mondani, hogy ott semmi se történik, ugyan már szóljon a call-centerbe kiszervezett kisasszony a légitársaság illetékesének, hogy állítsa át a rendszerben azt, ami megnyitja a lehetőségét annak, hogy ők is intézhessék az átfoglalást. mi egyszer egy 12 fős csapattal szívtuk meg (köd, nem tudott leszállni a gép, törlés), de míg a többi utas az öklét rázta, mi már átfoglaltunk a másnapira és felfértünk mind.

kétségtelen, hogy ennek nem így kellene működnie, de általában nem tartanak plusz embert az ilyen esetekre, az utas csak magára számíthat.

Fillér B. Gusztáv · http://fapadosinfo.blog.hu 2019.05.27. 15:57:09

jegyzőkönyv: ott a pultnál kell, hogy adjanak, de pl. ennél az esetnél kár kajtatni érte, ha áttesznek a következő gépre, bármi nyoma van, hogy beszéltünk az ügyfélszolgálattal, azt már nem lehet letagadni, bőven elég arra hivatkozni.

Pierr Kardán 2019.05.27. 18:29:59

@Fillér B. Gusztáv: "Biztos voltam benne, hogy megkapom az áldozathibáztatás vádját, ami szerintem elég nagy baromság"

Hát, ehhez képest a cikked címében fogalmatlan utasokról beszélsz.

Nem tájékozatlan utasról, nem alultájékoztatott utasról, nem információhiányban szenvedő utasról (mert ugye ezeket lehetne úgy érteni, hogy az utas nem kapott tájékoztatást a viccertől, amit te nagyon kerülsz), hanem fogalmatlan utasról beszélsz, ami csakis az utasnak felróható állapot.

A jótanácsaid se érnek lófüttyöt se, ha balhé van, akkor pultos ügyfélszolgálatos tűnik el elöször, aztán 1 perc múlva se applikációból, se internetről se elérhető a cég honlapja, aztán újabb 1 perc múlva telefonon se lesznek elérhetőek.

Ha elolvastad volna a helyi beszámolókat, akkor olvashattad volna, hogy már ezért a papírért is komoly harcot kellett vívni, hogy az utast nem engedték felszállni, az ügyfélszolgálat se a helyszínen, se interneten nem volt elérhető, a telefont meg az emelt díjas vonal ellenére vagy felvették, vagy nem :-((

Itt nem az volt a szitu, hogy az utas intézett magának egy jegyet a pár órával később induló gépre ÉS boldogan shoppingolt a 250 eurós kértérítésből, hanem SE jegyet nem tudott intézni SE a kártérítéshez szükséges papírt nem tudta megszerezni.

nyúúúlacska 2019.05.27. 20:07:41

Fapadossal még soha nem repültem, de sajnos belefutottam már én is egy Austrian Airlines járattörlésbe. Már a kapunál voltunk, amikor közölték, hogy műszaki okok miatt törölték a járatunkat és két választásunk van (Maléba utaztunk Bp-ről bécsi átszállással) - vagy átfoglalnak minket egy Qatar/Emirates járatra, vagy most rögtön beültetnek minket egy taxiba és irány Schwechat. Nyilvánvalóan az utóbbit választottuk, mert kényelmesebb egyben lerepülni 10 órát mint átszállni meg várni Dubiban vagy Dohában - úgyhogy gyorsan visszaadták a csomagjainkat, odakísértek a taxihoz, kaptunk szendvicseket, innivalót és már indultunk is. Kártérítést eszembe sem jutott kérni, mert végül is semmi kellemetlenségünk nem volt, még kényelmesebb is volt a taxi mint a kis Q400. Gondolom, ha fapados jegyünk lett volna, még úton lennénk:))))

irdesmond 2019.05.27. 21:36:04

Szerencsére meg nem maradtam reptéren, de mivel sokat utazom, majd eljön az is.
Nem nagyon értek ezekhez, nyelvet is csak nemet ismerem.
Én valószínű foglaltam volna egy masik járatra , vagy barmire.
Ez az atfoglalás sem világos.
Majd itthon az egeszet passzoltam volna a Flugrightnak vagy valamelyik másik ilyen cégnek, és várnám a penzem.

Kánikula 2019.05.28. 10:56:43

@Fillér B. Gusztáv: nekem olyannak tűnik az egész mintha az ilyen esetek ad-hoc módon lennének kezelve kb. a helyiekre van bízva mit csinálnak az utasokkal.

Darth Revan 2019.05.28. 17:19:04

Az egyszeri utast hibaztatni eleg nagy bakloves.

ha a repteren korrekt tajekoztatast kapnak a lehetosegeikrol, akkor nem az indexen verik palavert.

Az a wizzair kommunike pedig valoban bicskanyitogatoan szanalmas.

Szoval az egesz ugy a wizzair sara es nem az utasoke.

M. Péter 2019.05.28. 23:07:15

@nyúúúlacska: Kártérítés csak akkor jár, ha a távolságtól függően 2, 3 vagy 4 órával később érkezik meg az utas a jegyen feltüntetett végcéljához. Ha a törölt járat helyett taxival vittek Bécsbe, és ugyanazzal a járattal utaztál tovább, mint amelyre egyébként is jegyed volt, akkor nem jár kártérítés.

heidt 2019.05.28. 23:13:23

Budapest - Málta tavalyi utazásunk:
Wizz Indulás: 12:40, érkezés: 14:55
Jegy: 89 000,-/fő + csomag+helypénz+stb.
Menetidő: 2 óra 15 perc + 2 óra check-in
Swiss indulás: 9:40, érkezés: 14:10
Jegy: 88.000,-/fő csomagokkal, rendes kézikkel.
Menetidő: 4 óra 30 perc + 1 óra check-in

A nagyi (aki nem nagyon gyakorlott utazó és nyelveket sem igazán tud) csak 5 nappal később tudott jönni egyedül. Mikor ő jött a Swiss-t csak 1 óra késéssel engedték felszállni Budapesten (ez rendszeres). Mi már láttuk a neten, hogy nem fogja elérni a csatlakozó járatot Zürichben. Akartuk hívni, hogy ne idegeskedjen, de megelőzött, ő hívott. A gépen szóltak neki (magyarul) és megnyugtatták, hogy Zürichben minden tudnivalót elmondanak neki. Zürichben szintén magyarul tudó várta őt és még 6 utast. Rögtön a kezükbe nyomták az új beszállókártyákat egy későbbi gépre (Air Malta). Azzal 19:40-re Máltán voltak. A nagyitól elkérték a telefonszámomat és telefonon tájékoztattak engem is a változásról.
Kaptak a repülőtéren egy 20 CHF-es vouchert és szóltak, hogy ha nem elég, a többletfogyasztásról tegyék el a blokkot (elég volt), mert azt utólag kifizetik. Végül kb. két hónap múlva átutalták a 250 euró kártérítést. Ez ugyan nem ment automatikusan, kérvényt kellett írni miatta.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2019.06.01. 18:08:07

@geegee: mondjuk probald ki a vuelinget, ok basztak szolni, hogy 2 nappal kesobb megy a gepunk, online csekkolasnal derult ki 24 oraval az eredeti indulas ido elott

asdf 2019.06.01. 19:49:33

"Nyilván baromi bosszantó emelt számot hívni, ..."

Ezt a reszet kene betiltani a dolognak. Mind a ceges, mind a privat szamomon tiltva van barminemu emeltdijas (meg a regi szep idokbol, amikor meg jatszott a fogadott sms nevu atveros jatek, es mivel tudom, hogy soha a budos eletben nem fogok ilyen szamot hivni, fogadni emeltdijast pedig kifejezetten nem is akarok, tizenplusz even le van tiltva a p-ba, ha fobe lonek, akkor sem tudnam visszacsinalni, soooooot, ha jol remlik, a sok balhe utan NMHH kijarta, hogy egy frissen kotott elofizetesen -ugyanugy, mint az azota talan megboldogult net start, amivel meg aszolgaltatok huztak le mindenkit- tiltva van, magyarul ha fejreall az ember, akkor sem tud emeltdijast hivni), masreszt pedig eleve nonszesznek tartom, hogy amikor a wizz hibajabol hiusul meg az utazasom, akkor en telefonalgassak nekik 250 Ft/percert. Talan inkabb ok hivjak fel azt az 50 utast, nem? (tudom, ez utobbi resze bili, meg kez, de akkoris)

ComLo 2019.06.04. 07:14:39

@heidt: Nagy légitársaságra ez alapvetően jellemző. De az hogy ennyire figyeltek a magyar utasokra, az leginkább azért lehet, mert a járat egyik lába Budapesti. Átszállásnál (pláne 1-nél többnél), ha a hiba nem az első szakaszon derül ki, akkor szerintem nyelvtudás nélkül ott is szívás lehet. Hangsúlyozom, csak szerintem, én nyelvtudás nélkül még nem utaztam, de elképzelni sem tudnám, az eddigi útjaim során átélt problémákat, hogy tudtam volna nyelv nélkül megoldani.
Persze tudom, az sem megoldás hogy akkor nincs utazás, vagy biztosítunk "tolmácsot". Én a világ másik felére hozom a szüleimet, és az imádkozáson kívül, csak annyit tudok, hogy mindenre előre felkészítem őket, és van náluk kinyomtatva egy papír, hogy vész esetén ezt a számot hívja az ügyintéző. Mondjuk apám basic english-ében is megbízhatnék, de jobb a békesség és a nyugalom :-) .

heidt 2019.06.04. 23:31:01

@ComLo: Régen mi is papíroztunk, de ma már szuper a mobil. A magyar nyelvvel pedig egyre több helyen el lehet boldogulni. Ennek akár örülhetnék is, ha nem tudnám az okát. :(
A példát csak azért írtam, mert szerintem csak akkor kerül fillérekbe a fapados, ha mindegy, hogy mikor és hová utazik valaki. A fapados árak nagyon hullámzóak, viszont a szolgáltatásuk stabil. Stabilan sz@r.

LSV 2019.06.23. 11:32:26

Sziasztok. Nem ide tartozik, de nem a reptéren akarnék értelmetlenkedni. Némi anomáliát látok az infók között, hátha tud valaki segíteni az értelmezésben...

Utazás csecsemőkkel:
"A (két év alatti) csecsemővel utazók számára ingyenes az elsőbbségi beszállás."
Itt belinkelik a wizz-priority oldalt.

Wizz családoknak:
"Ha két évesnél fiatalabb gyermekkel utazik, az elsők között léphet a fedélzetre, mivel családjának INGYENES elsőbbségi beszállást biztosítunk."
Itt szintén a wizz priority oldal van linkelve.

A kérdésem, hogy akkor minden a priority fül alatti szolgáltatás elérhető? Legfőbbként a fedélzeti poggyász érdekelne.
Fillérb.szásból (no meg a tavalyi poggyászfeladási cirkuszból okulva, mármint amit ott százak+a wizz csináltak) nem vettünk sem poggyászt, sem kabin poggyászt, csak az alap 40*30*20cm-es táskákra+babakocsira terveztünk.
Ellenben ha a nagyobb kabin bőrönd felvihető, akkor elfogadjuk köszönjük. :)
Illetve az is kérdés, hogy mind a 2 felnőtt+3 gyerek megkapja a priorityt ebben az esetben (a bőröndök miatt), vagy csak az akinek a jegyén szerepel a csecsemő?
Érdekes, hogy a beszállókártyán az infant szerepel, de priority nincs egyiken sem, bár gondolom csak akkor nyomják rá ha meg is van vásárolva a szolgáltatás.
Köszönöm!

Colonel Maybourne 2019.06.24. 06:32:41

@LSV: csak a beszállítást érinti, ha csecsemő is van. A többi priority perk nem jár hozzá.

Gombaszöginé 2019.06.24. 15:38:19

@heidt: "Nyomorult" svájciak.

Évekkel ezelőtt az osztrák vasút hibájából lekéstük a svájci vonatot. Zürichben a pályaudvaron AZONNAL külön ÖT pultot nyitottak a lemaradt utasoknak.
Azonnal megjelentek a vasúti alkalmazottak a tett színhelyén.
Átfoglalták a jegyet azonnal buszra, ami elvitt Münchenbe, természetesen RailJet vonatra ingyenesen minden átfoglalva.
A vasutas dolgozók mindenkinek adtak 2-3 frank aprópénzt, hogy a pályaudvari WC-t használhassák.
A buszhoz átkísérték a csoportot(!), és a vasúti dolgozó addig ott maradt, amíg mindenki fel nem szállt.

Mint látható, csupán akarás kérdése, a vasút tetszés szerint cserélhető repülőre. :))))
Nem kellett 06-90 számot hívogatni, önként, magától akarta megoldani a szolgáltató.

vanek ur 2019.06.25. 08:33:57

Ha gond van, a fapados légitársaságnál mindig eltűnik a földi kiszolgáló cég, vagy ha ott is van, ő nem tud semmiről és nem tud tenni semmit. Talán tényleg a körmére kellene nézni ezeknek a cégeknek, amellett persze, hogy a szerződésben normálisan tisztázni kéne, hogy mit is kell nyújtnia a földi kiszolgálónak. Amúgy azt sem tartom kizártnak, hogy a fapadosok ezen is spórolnak, és a létező legkevesebbet rendelik meg...
Mindez emiatt jutott eszembe: index.hu/kulfold/2019/06/24/wizz_air_becs_utazas_legikozlekedes_tenerife_csomag_keses/
A helyszíni beszámolók szerint 1 vagy 2 pult működött, a Wizz szerint 5. Ez elég erős ellentmondás.

Kánikula 2019.07.10. 19:25:16

Na most gömbölyödik a wizz sztori, SN, RR, magyar kormány, fogyasztó védelem és ki tudja még ki egyszerre ment neki a cégnek.

Ebből azt nem értem, hogy a celebtől gyorsan elnézést kértek, a szétszívatott utasoknak meg kb. az így jártál jutott..

Esetleg valaki légitársaságot szeretne venni?