FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) airbus A321neo (1) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) Akaba (1) akció (18) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Ammán (1) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) arabok (1) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (4) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (9) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) büntetés (1) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (2) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (2) csomagdíjak (1) csomagellenőrzés (1) csomagszabályok (29) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) drón (1) easyBus (1) easyJet (17) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (2) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (4) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) Gatwick (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) hotel (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (10) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (2) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) kósz (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) Lappföld (1) last minute (2) Laudamotiob (1) laudamotion (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (6) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (3) MÁV (2) megszűnő útvonal (3) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) mikonosz (1) Mikulás (1) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (2) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (16) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) Petra (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Hub (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) priority (1) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Rovaniemi (1) Ryanair (73) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Sevilla (2) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (2) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (14) Transavia (2) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (9) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) ultrák (1) utasjog (2) utasszívatás (7) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (98) Wizz kártya (3) Wow (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Így zsúfoltak be újabb 9 ülést a legújabb Wizz-gépekbe

2019.03.22. 22:44 Fillér B. Gusztáv

Nagy lépés a Wizz Air életében, jelentéktelen az utasokéban: Budapesten állt munkába a Wizz Air első újgenerációs A321neo gépe. A 230 szék sem volt kispálya, hogy a túróba tömtek bele újabb kilencet?

Arra, hogy üzletileg miért nagyon fontos a neo érkezése a Wizznek, egyszerű a válasz: ezeken a gépeken sokkal olcsóbban lehet előállítani egy széket. Eddig már az is nagy siker volt, hogy a Wizz le tudta nyomni a költségszintét nagyjából a Ryanairére, most a neóval egyértelműen alá mennek. Márpedig elvileg ez az alapja a jegyárak potenciális csökkentésének is, végletesen leegyszerúsítve a nagyon erős árversenyt az bírja a legtovább, aki a költségoldalon a legjobb. Ezt tehát behúzta a Wizz, most nézzük, utasszemszögből mit jelent az új madár. (Földön zajtól szenvedők is jól jártak, közel fele akkora zajt csap ez a gép, mint az elődök)

neo1.JPG

Első nagy kérdés: tényleg tovább csökkennek majd e miatt a jegyárak? Nos, noha szeret a cég erre célozgatni, nem feltétlen. Az árazás lényege az, hogy az algoritmus a lehető legmagasabb áron próbálja a gépet megtölteni. Ha a várakozásához képest szar a fogyás, csökkenti az árat, Ennek egy-egy járat szintén nem sok köze van a CASK-hoz, lehet az egy székre jutó költség bármennyire alacsony, ha van kereslet a járatra, méregdrágán fogja adni a rendszer a jegyeket, a szolgáltató meg nagyot kaszál. Inkább ott van komoly jelentősége a költségelőnynek, hogy a durva versenyhelyzetekbe jobban bele tud állni a költségbajnok, kisebbet bukik a konkurensnél, tovább tud finanszírozni egy fontosnak ítélt útvonalat. Szóval ez a költségelőny elsősorban a Wizz profitjában fog jelentkezni, ettől nem fog csökkenni az átlagjegyár. Ha a hülye angolok rendezetlenül brexitelnek, amitől kevesbbet utaznak, majd attól inkább.

neo2.JPG

Második nagy kérdés: kényelmesebb, vagy kényelmetlenebb lett az új gép, ami nyilván modernebb az elődnél, de ülésből is több van benne. Azt tapasztaltuk, hogy nincs érdemi különbség. Már az előző frissítéskor nagyobb lett a lábhely, most nem változott érezhető mértékben, az ülés kialakítása lett annyival jobb, hogy a térd előtt picit nagyobbnak is tűnik. Jobb, kihúzhatós lett a lehajtható asztalka, kisebb, mint eddig, de kényelmesebb, közelebb hajlik az utashoz. Az ülészseb, amit az idióta Ryanair a mai napig nem hajlandó biztosítani, szerencsére maradt, van tehát hova letenni az üdítőt, újságot. 

neo4.JPG

És hova került a 9 új ülés? Átvariálták a vészkijáratok helyeit, ezért kis odafigyeléssel már kívülről észrevehető, hogy új-e a gépünk. De az új rendszerben sikerült három, korábban dupla üléssorból triplát csinálni, itt nyertek 3 széket. És az eddig oldalt levő hátsó budik helyére sikerült beszuszakolni egy teljes sort, az 6 új ülés. A két klotyó szerencsére nem tűnt el, hanem a hátsó falra költöztek egymás mellé. Sokkal kisebbek lettek, mint eddig, átlag feletti magasságúak, illetve kerületűek tényleg jobban járnak, ha rükvercben közelítik meg az objektumot, forogni benn nem nagyon lehet.

Ezzel a megoldással a sztyuvik pakolóhelyeinek egy részét vették el, akket kérdeztünk, nem is voltak elragadtatva az új megoldástól. De ez van, ettől ultra fapad az ultra fapad, az utasoknak pedig igazából nem lehet egy szavuk se, ez most nem az ő bőrükre ment..   

29 komment

Címkék: Wizz Air airbus A321neo

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr4414709723

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Balthazar Bratt 2019.03.23. 12:07:08

Nemrég volt egy malagai körünk (Bécsből), oda Wizz, vissza LEVEL. Wizznél ez még ugye a CEO, két és fél sorral több van benn, mint a LEVEL 321-esében, de a különbség komfortérzet szempontból szakadék.

dr. mesterséges színezék 2019.03.23. 12:51:57

Nem akkor lényegi kérdés, hogy hány üléstől számít túl soknak az egyébként túl sok ülés, amikor szépen felszáll és szépen landol a gép, hanem amikor nem, de még ki lehetne menekülni.
Ebben az esetben egyik sem kecsegtet sok jóval, de ez a fapados szisztéma automatikusan válik fakoporsóvá.

Bkkzol 2019.03.23. 14:04:31

Teljesen felesleges a wc és a vészkijárat! Különben meg jöhetnek az álló jegyek is... besétálnak az "igényes" utasok az alumínium sörsátorból egy ablak nélküli cargo gépbe és elfoglalják álló helyüket... egy kis plusz térítésért egymás mellett állhatnak az ismerősök, csalátagok...

ételizésítő 2019.03.23. 14:16:38

Az nem lehet, hogy hosszabb lett valamivel a géptörzs?

A kerületűek jobban járnak, viszont akiknek nincs kerületük, csak egy szaros kis utcájuk vagy terük, azok bárhogy bemehetnek?

mihi4 2019.03.23. 14:45:28

Eddig sem utaztam Wizz-el, ezután sem fogok.
Meghagyom a lúzereknek.

Hell-Ász 2019.03.23. 16:36:18

Utasnyomorítók. Visszaélnek a helyzetükkel.

Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2019.03.23. 17:52:38

@mihi4: egyes desztinációba ez nem döntés kérdése sajnos. Tipikusan ilyen a Budapest - Marosvásárhely viszonylat, oda nem repül más.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2019.03.23. 18:44:46

ja.annyira h a fiam laba nem is fert el.cserelni kellett a folyoso oldalra az ablaktol...

ekat 2019.03.23. 19:10:11

@mihi4: Annyira irigylem a fapadosblogra észjátszani járó winnereket!

Josagos 2019.03.23. 20:33:12

@mihi4: évente a cégünknél van kb. 60 út. 50 EUR átlagárral ez 3000 EUR, 250 EUR átlagárral 15000 EUR lenne.
Szerintem a lúzerek adják ezt a 12000 EURt a légitársaságoknak.

hülyegyerek12 2019.03.23. 20:42:09

@Josagos: Teljesen igazad van, eszembe nem jutna Barcelonába vagy Kölnbe átszállással utazni, mert utálom a fapadost, de családi nyarasra Balira kizárólag BC-on utazom. A cégem évente több száz jegyet vesz (fapadosra) de hülye lennék engedni ilyen lúzereknek, h válogassanak. Mihi4 tipikusan az a faszszopó állami alkalmazott, aki figyeli h rágcsáhasson ingyen sósmogyorót a gépen, és arra is ad, h csak olyan szállodai szobát foglaljanak neki, ahol a szobaár tartalmazza a reggelit :) Na az ilyen buzikat baszom ki először:)

iMarc 2019.03.23. 21:18:13

@mihi4: Nálad az igazság!!!

Kánikula 2019.03.23. 21:36:52

@Konrad: szokták itt osztani hasonló figurák az észt. Az elméletük szerint aki 2 óra latt közvetlen járattal teszi meg az utat az lúzer, mert ők lufthansával repülnek 2 átszállással, 4szeres áron 4szer annyi idő alatt. DE mini szendvics és üdítő az árban van!! Azaz helyesen döntöttek..

mihi4 2019.03.23. 21:38:45

@Konrad: Tudom, ott vannak a szüleim Marosvásárhely környékén én meg Budapesten. Nem tudtam rávenni magam, hogy Wizz-el utazzak oda. Sok szokott lenni a csomagom, meg én sem férnék kényelmesen a szűk helyen.

John Heard 2019.03.24. 13:30:24

@Kánikula: En is LH-val repulok, 1 atszallassal, legfeljebb csak 2szeres aron (de pl. most Karacsonykor fele annyi volt a LH Oslo-Budapest, mint a Norwegian) max 3szor annyi ido alatt. Mini szendvics es udito van igen (bar ez nem elsodleges szempont!), viszont ezek mellett van normal dijas ugyfelszolgalat, segitseg ha baj van (nem hagyja ott az utast egy fos repuloteren!), van normalis repuloterre erkezes, atlathato poggyasz feltetelek, torzsutas program. “The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten.”

Josagos 2019.03.25. 00:58:43

@mihi4:

Mit kell vinni marosvásárhelyre, ami miatt megéri többszörös áron és időben utazni?Számoltad már, hogy esetleg érdemes pl. ruhákat tartani mindkét helyen, és csak egy pici hátizsákkal repülni?
Én így csinálom, voltaképpen két bagett-szendvics meg a tabletem van a hátizsákban, ha repülök, két országban lakom, és csak a rajtam levő ruha vándorol ezen felül, így még priorityt sem kell vennem, a legolcsóbb alapjeggyel utazom.

Josagos 2019.03.25. 01:04:51

@John Heard:

A google flights nagyon jól mutatja az adott dátumon két reptér közt repülő járatok közt a legolcsóbbat, van napi árdiagram, így egy-két nappal tologatva az utazást néha százezreket lehet nyerni.
Én még repterekkel is szoktam játszani, pesten egy, de a másik országban három, nyáron négy elfogadható reptér van, ahonnan mehetek, így kimondottan izgalmas a foglalgatási folyamat, általában 4-5 havonta veszem meg a jegyeimet és a kollégáimét is.

Josagos 2019.03.25. 01:10:37

@hülyegyerek12:
A CO2 és a felmelegedés miatt sehová nem repülök, ahová nem kell üzleti okból, a nyaralás villanyautóval a balatonra, illetve itt a tengernél, munka mellett, de itt vagyok évi 5 hónapot.
A szállás is érdekes kérdés, 9 EUR-ért simán nem veszünk reggelit egy-egy konferenciára utazva, mikor ebédelni lehet ennyiből, három fogásos kajákat, jó étteremben.
Fel sem merül senkiben nálunk, hogy ne takarékosan bánjanak az erőforrásokkal, olyan embernek itt nincs helye, akinek nem ez az alapszemlélete, az menjen állami munkahelyre, és pampogjon a mogyoróért :)))

Josagos 2019.03.25. 01:12:18

@FILTOL: átlagos+ méretig bármelyik hely jó, ha ennél nagyobb, vehet nagylábterű helyet, 1400 Ft-ért

Darth Revan 2019.03.26. 11:15:41

Jojjon mar dublinba az a wizzair. Mocsok draga a Dublin-Budapest jegy. Mindekozben a dublin-becs nevetsegesen olcso. Most hetvegere is csak 150 euro, hetkozben meg akar 40 eurobol is meg lehet uszni retur.
csak az a baj, hogy tul keson erkezik becsbe, mar nincs busz/vonat budapestre :(

Darth Revan 2019.03.26. 11:20:06

@Josagos:

nem mindenhol lehet 9 euroert ebdelni, foleg nem jo etteremben, plane nem 3 fogast

MindentGátlóSam 2019.03.26. 12:21:00

@Darth Revan: Ha jókor veszed, Bp-re is ki lehet fogni értelmes áron, pl májusra 100EUR alatt van retúr több időpontra is.
+ a bécsi árak azért is annyira alacsonyak, mert új járat, gondolom elég gyenge töltöttséggel mennek. De az sem lesz mindig így.

Darth Revan 2019.03.26. 12:41:36

@MindentGátlóSam:

azert csak jobb arak lennenek, ha jarna ide a wizz is.
persze az easyjet se mereszkedett Dublinba, igy a ryanair annyit ker, amennyit nem szegyel. karacsonykor pl. 200 euroval volt olcsobb a KLM, tavaly elott is Lufthansaval mentem, mert joval olcsobb volt. Sajnos ezek viszont atszallosak. :(

malysz ádám 2019.03.26. 15:25:18

@Josagos: 9 €-ért sajnos nem ebédelsz manapság három fogásos kaját, főleg nem európai nagyvárosokban és főleg nem jó étteremben. Persze Indiában vagy éppen Thaiföldön igen.
Nem azt mondom, hogy nincsenek jó opciók 9-10€-ért kajára mert vannak, hogyne lennének, még akár Londonban is ami amúgy drága.
Csak az nem háromfogásos kaja lesz étteremben hanem mondjuk egy English breakfast vagy éppen egy pie körettel, fish and chips stb. egy pubban.

Josagos 2019.03.26. 16:19:15

@malysz ádám: spanyolországban hetente egyszer eszünk étteremben, a hétközbeni ebédmenü 10 eur szokott lenni, hétvégén az ital nincs benne.
Múlt héten malagában egy nagyon helyi étteremben 6 volt a menü, de előző nap is 6 volt egy törökben

Bendegúz Miklós Gergye 2019.03.31. 17:58:28

@dr. mesterséges színezék: remélem sikerült utána nézni, hogy ezen a gépen 10 vészkijárat van. 2 elől, 4 a szárnyak felett, 2 a szárnyak mögött, 2 a gép végében

cattaneo 2019.04.09. 13:47:47

@Josagos: Attól függ, hol dolgozol. Nálunk (Ausztria, nem állami cég, és nem is IT) fapad policy miatt kizárva, LH/Star Alliance az alap, viszont akármilyen hosszú az út, economynál több nem jár (ez elég mortizáló tud lenni pl pár napos, többutas ázsiai körúton.) Ilyenkor esetleg egy economy+ lehet tárgyalási alap, ha a projekt szempontjából indokolt. Nekem nem lenne rá különösen igényem, de hasonló policy miatt Courtyard/Mariott általában szállás, vagy valami hasonló kategória, ha az nem elérhető. Ami meglepő lehet, hogy nem mindegyik egység szolgáltat a szobaárban reggelit (pl. USA vagy Hollandia), de a cégnek nincs problémája ezzel a plusz költséggel (15-20 eur/usd), mivel ebéd a programok feszessége miatt sokszor kimarad. Viszont ami kifejezetten előny, a loyalty alapú reptéri lounge használat és nem az ingyenmogyi miatt. Inkább a nyugodt körülmények, normális netkapcsolat, kényelmes szék, nem összeszart wc, ami értékelhető előnye ennek a szolgáltatásnak.

cattaneo 2019.04.09. 13:53:30

@malysz ádám: Vannak ilyen menük, láttam az olaszoknál, franciáknál (formula/formule), osztrákoknál is. Menü alap általában A vagy B, a saláta is fogásnak számít, és olyan is, mint amennyibe kerül. Ami nem irdatlan rossz, de sok jót cserébe ne reméljen az ember. ;–)