Pont most, az ünnepek előtt estek durva mélypontokra a repjegyárak, keményen küzdenek a fapadosok, hogy január-februárra megtöltsék a gépeket. Kis körkép.
A légitársaságok árazási mechanizmusa egyetlen dolgot akar: a lehető legmagasabb áron megtöltni a gépeket. Pontosabban: a gépet mindenképp meg kell tölteni, mert az üres széknek nem lehet eladni semmiféle plusz szolgáltatást, az olcsó jegyes utas meg hajlamos vásárolni. Ég a pofám, de még én is megvettem egy ülést az 5 eurós jegy mellé 2 euróért, pedig hogy fogadkoztam: szétültethetnek, de ezeknek ilyen címen egy vasat se.
Namost, télen csak úgy lehet megtölteni a gépeket, ha a jegyárak lemennek kutyába. Mindig a január a mélypont, de most azt látjuk, hogy az elmúlt évekhez képest is nagy olcsóság van a két ultránál.
Azért a Ryanairrel kezdve, mert ők bementek 10 alá. Nem sok útvonalon, de megjelentek az 5, 6, 8 eurós jegyek is. Budapestről a most induló Stattgart 5 eurós, Berlin van 6-ért, de 10 euró alatti még Billund, Nürnberg, Velence-külső és Brüsszel-alsó is. A 15 eurós zónában van még 10 város, ebből inkább már csak csipegetünk: London, Róma, Málta például. A magyar piacon túl az 5-6 eurósok közül elég sok a skandináv útvonalakon sorakozik, vagy a brit belföldieken.
Budapestről majdnem az összes útvonal elérhető 10 ezer forint alatt, még a szokásosan legdrágább Gran Canariára is van 11800-ért, márciusra. Korfura az első áprilisi járat alig több mint ötezer (vissza az első három), persze akkor még nincs 30 fok, nem a strandolás a lényeg. A meleg útvonalak nagy része is 6-7 ezer körül indul, például Pafosz (a képen), Malaga, Amman, vagy Palermo. Eilat-felső, ahol februártól nyár van, alig több mint 3 ezerért is van.
Persze a januárban még hűvös mediterrán útvonalakkal kapcsolatban azonnal felmerül a kérdés, hogy január után lesz-e ennyiért tavasszal is, amikor már egy szál pólós az idő. Tény, hogy most minél távolabb pörgetünk, annál magasabbak az árak, de az is szinte biztos, hogy idővel csökkenni fognak. Márciust majd január közepén lesz érdemes foglalni, áprilist februárban.
A Wizz nem megy 10 euró alá, nála eleve a 8 lenne a minimum, annyi a jegyben az admin díj, abból sose enged. Viszont kis túlzással megnyithatnák a "minden jegy 10-15 euró" nevű boltot, legalábbis januárra és februárra. Korábban 30-40 eurós jegyek zuhantak pár hét elett 10-15-re, a leghosszabb útvonalak (Kanári-szigetek, Ázsia, Izland) kivételével szinte minden van 10 ezer forint alatt. Még Agadir is, a legolcsóbb február 17-re, 6290 forint.
Fontos, hogy januárban és februárban a hétvége is nagyon olcsó, tavaszra a tapasztalatok szerint visszaszorulnak a legolcsóbb jegyek a hét közepére.
Érdemes odafigyelni a két ultra árazási rendszere közötti különbségre is. A Wizznél ha nincs fogyás, lépésenként csökken az ár, ha napokig nem jön foglalás, akkor esetleg két árlépésközt esik egyszerre, ami 5 euró az olcsóbb, 10 a drágább régiókban. A Ryanairnél nagyobbak az ugrások le is, fel is, a legalacsonyabb szint felett pedig gyakran rés van. Előfordul, hogy a 8-10 eurós jegy felett a következő szint 30 euró, ha az olcsó elfogy, ennyit ugrik, utána ennyit esik vissza. Érdemes útvonalaként megvizsgálni ezt és ha a szakadáshatáron van az ár, kivárni, míg az extrém olcsó kategóriába esik.
Utolsó kommentek