FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (26) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Pafosz (4) Páfosz (1) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (1) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Újra fizetős lesz a normál kézipoggyász a Wizz Airnél

2018.10.10. 13:35 Fillérné Alsómocholády Turbulencia

Fél évig tartó nyüglődés után a Wizz Air végre kikukázza az eddigi kaotikus poggyászkezelési rendszerét, megalkotta ugyanis a tökéletes és átlátható csomagszabályt - konkrétan lenyúlta a Ryanair nemrég bejelentett rendszerét. Igaz, némi balkáni fűszerezéssel. Lényeg: visszatértek ahhoz, hogy már a normális kézi is fizetős. De mielőtt nekiállnánk a fikázásnak, meg kell említeni, hogy a korábbi sunyiskodás és fű alatt bevezetés után ezt a rendszert korrekten előre bejelentette a társaság, és érthető magyarázatot is fűzött hozzá. Hurrá!

No, de nézzük a lényeget! Novembertől viszonylag egyszerű lesz a szitu: egy kicsi cuccot vihet fel mindenki a felélzetre, ebbe nagyjából egy laptop, szemüvegtok, pénztárca, szendvicsek és egy-két könyv fér be, klasszikus kis hátizsák 40X30X20 centis. Ezen felül azonban már fizetni kell, tök mindegy, mekkora a csomag. 

Az egyik verzió, ha a már megszokott, feladott poggyászos rendszert választja az utas. Itt a Wizz Ryanair-módra  bevezet egy tízkilós feladott poggyász kategóriát a már meglévő 20 és 32 kilós mellé - ez a gépről kipaterolt, eddig ingyen elszállított normál gurulós bőrönd.  Mint a közleményben írják ez a kényelmes utazási élmény érdekében történik. Persze azt is írhatták volna, hogy árat emelnek, de ez nem lett volna olyan elegáns. A tízkilós feladott csomag, leánykori nevén kézipoggyász ára 7 eurónál kezdődik. A felső összeghatárt nem közölte a Wizz, de sanszos, hogy több lesz tíz eurónál. Így viszont alámentek a Ryanairnek, ahol ez 8. Fix 8, nem 8-tól.

Tehát idén eddig első körben a Wizz elvette a kapunál a nagy kézipoggyászokat, második körben lényegében kötelezővé tette ezek előzetes feladását, most pedig ezért még pénzt is fog kérni. A kényelmes utazási élmény érdekében. Érdemes betartani a tízkilós határt, mert ne legyenek illúzióink, simán kifizettetik az utassal a 20 kilós poggyász díját, ha kicsit nehezebb a cókmók.kezizsakok.jpg

A másik megoldás, ha az utas megvásárolja a priority szolgáltatást. Ez esetben nem kell feladnia a csomagot a csekkinpultnál, hanem viheti magával a gépre. Így a priós utas két csomaggal vándorolhat a karámba. A prió ára öt eurónál kezdődik, szintén nem tette közzé a Wizz a maximális prió díjat, de az indulóárral itt is alámentek a Ryanairnek egy euróval. A priósok elméletileg azt is kapták szolgáltatás gyanánt, hogy elsőként szálhatnak be a gépbe. Ennek sok értelme már nem lesz, hiszen tapasztalataink szerint mostanában legalább 50-60 fős az elsőbbségi csapat, vagyis jó eséllyel sorba kell állni így is, úgy is. Viszont ha feladottjuk is van, legalább a prió csekkin segít nekik.

Összességében tehát ha valaki nem fér be egy kis hátizsákba (vagyis a többség), az öt vagy hét euróért vehet magának jogot egy kisebb (más légitársaságnál kézipoggyásznak nevezett) bőrönd elszállítására fenn a gépen vagy lenn a csomagtérben. Úgy érdemes számolni, hogy alapból hozzá kell adni a repjegy árához ezt a díjat.

Ami az átmeneti szabályozást illeti: annak, akinek már a bejelentés előtt, vagyis október 10-én volt foglalása a november 1. utáni időszakra, nem lesz dolga. Ha prió nélküli, kopasz jegye van, akkor automatikusan kap egy tízkilós feladott poggyászt - ez egyszer csak meg fog jelenni a foglalásban. Ez is pont úgy, mint a Ryanairnél. Ha olyan foglalása van az utasnak, amelyikhez feladott poggyászt is kapcsolt, automatikusan kap egy priority szolgáltatást. Ez elvileg plusz egy bőrönd felvitelére ad lehetőséget, már ha valakinek van kedve egy bazi nagy és egy kisebb koffert cipelni.

A Ryanair tehát szinte pöccre ugyanezt a szabályt vezeti be november 1-től. Az ő kicsi hátizsákja azonban a 42X20X30 centis rekeszbe kell beférjen. És ahogy írtuk, a Wizz ippen aláígér a Ryanairnek mind a feladási mind a prió díjában Az más tészta, hogy a Ryanair fix díjakkal dolgozik, a Wizz pedig dinamikusan változtatja a díj összegét.

Hamarosan összerakunk egy nagy összehasonlító anyagot, hogy tiszta legyen, hová, mivel és kivel érdemes utazni. De a lényeg egyértelmű: a két ultránál novembertől fizetős a gurulós, a többi fapados elviszi ingyen.

43 komment

Címkék: Wizz Air Ryanair csomagszabályok

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr1714293495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kánikula 2018.10.10. 15:28:10

(Van egy elütés a címben)

Na akkor visszaértünk oda ahonnan elindultunk 2017-ben. + lett egy 10kgs feladott opció is.
Sehogy nem jó, most majd sok lesz a feladott aztán visszajön az enyhébb kézi.
Bár aszongya a Wizz, hogy rövidültek az utazások így kisebbek a csomagok.Meg megtanultak pakolni az emberek és egy hosszúhétvégére nem visznek 6 nadrágot meg 20 tekercs budipapírt..

BloodOrange 2018.10.10. 15:31:03

Kezd idegesíteni ez az 5 percenkénti változtatgatás. A legutolsó Wizz szabály (prio nélkül fel kell adni ingyen a nagy kézit) egyébként szerintem tök jó volt. Tapasztalatom szerint így is mindig simán felengedtek még egy kis (tényleg kicsi) kézitáskát, a nagy cumót meg nem kellett rakosgatni, vitték szalaggal meg kocsival, ráadásul folyadékot is pakolhattam bele, mert ugye feladott... Így viszont 2 napnál hosszabb útra muszáj lesz priot, vagy 10 kilós feladottat venni. :(

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2018.10.10. 15:37:08

Lesz valamikor cikk a gyerekkel utazaskor szetultetesrol? Mert az a masik lehuzas, az oldalukon meg sehol nincs, hogy elmeletileg nem ultethetik kulona 14 even aluli gyereket a felnott kiserotol.

övön alul 2018.10.10. 16:42:42

Tehát 5 -ért felviheted, 7-ért leadhatod a bőröndöd, ami sanszosabb, hogy meg is sérülhet....

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2018.10.10. 16:54:12

@övön alul: ez igaz, de cserebe ha pl vinnel valami kis hazait ( pl unikum) , es amugy nem jarsz sok cuccal, akkor fel tudod adni a nagy kezit.

csincsilla72 2018.10.10. 16:55:47

@tildy[UK]: Nem nagyobb genyóság, mint az alap szétültetés. 14 felett senki kezét nem kell már fogni, 14 alatt marad mellette szülő.
Persze a szétültetés, mint olyan, alapból szívatás, pusztán pénzbehajtási céllal, ergo kakiljon sünt, aki kitalálta.

Balthazar Bratt 2018.10.10. 17:21:25

@tildy[UK]: mi a legutóbbi utunkon nem lettünk szétültetve, négy felnőtt, két gyerek (9 & 6), olyannyira nem, hogy mind a hatan együtt utaztunk. Persze ez csak egy út, nem túl reprezentatív. A hosszabbakon meg vásárolok helyet.

Balthazar Bratt 2018.10.10. 17:27:22

Még annyi, nekünk két élő foglalásunk van, Malaga és Tenerife, mindkét esetben 8 € lenne a 10 kg-os feladott nagy kézi.
Egyébként érdekes, hogy a mobil app még mindig azt mondja, hogy a 8 €-ért megvehetem, a PC-n, a foglalásaimnál meg azt írja, ingyenesen jár.

pali923 2018.10.10. 18:22:36

Nekem mostanában egyre szimpatikusabb az easyjet. Semmi szétültetés, és a csomagkezelést is értem. Arról nem beszélve, hogy hetekkel korábban be lehet csekkolni prior jogok nélkül is.
Ezek valamit biztosan rosszul csinálnak. :)

VT Man 2018.10.10. 18:26:41

Amugy tok logikus: ha a gyerekeket szetultetik, akkor veszhelyzet eseten, a szulok ahelyett, hogy lerohannanak a repulogeprol, elkezdik eloszor a gyerekeket keresni es menteni.

Es ez az, amin semmilyen torveny nem fog valtoztatni, hiszen abban a helyzetben ez a normalis szuloi dontes.

Viszont ez csokkenti a sikeres menekules kockazatat.

"Families, children and infants
Young children and infants who are accompanied by adults should ideally be seated in the same seat row as the adult. Where this is not possible, children should be separated by no more than one seat row from accompanying adults. This is because the speed of an emergency evacuation may be affected by adults trying to reach their children."
(Angol CAA, www.caa.co.uk/passengers/on-board/seating-allocation/ )

Etniez 2018.10.10. 18:35:07

@BloodOrange: nem jöttél még rá, hogy fapadnál nem az a lényeg, hogy neked jó legyen?

A kényelmes utazási élmény érdekében van minden. Nem a megfelelően nagy profitért, hanem érted emelnek árát.

Etniez 2018.10.10. 18:36:58

@pali923: én meg ezért nyomom mostanság a BA-t. Ha megveszed előre, nem drágább mint a fapad és nem a szutyok Stansted-en vagy Lutonon kell nyomorogni.

Darth Revan 2018.10.10. 20:36:57

@pali923: hja, nagyon kenyelmes, hogy van valasztas.
masoknak meg marad a ryanair :)

felső határ nincs 2018.10.11. 00:28:37

hat tenyleg irjatok meg 3 posztot egy 10 euros emelesrol....ami kb. 10 perc pliusz hederelest jelent a melohelyen, vagy egy doboz cigi arat

ordasbacsi 2018.10.11. 01:47:58

Én még nem találkoztam 5-7€-s priority árakkal. Egy hónap múlva megyünk máltára, a prió 4000 ft/ út/ fő. Az újonnan született 10 kg-os feladottért pedig jelenleg 4350 ft -ot kér a rendszer.

övön alul 2018.10.11. 02:30:30

@pali923: A Wizz az az un. ultrafapados. Az easy már egy kategóriával feljebb van, és az az árain is látszik általában. (Annak nem tudom mi a jelzője.)

pali923 2018.10.11. 07:07:34

@övön alul: én sem tudom, mi a jelzője, de az árak is elég változatosak egy csomó repülőtársaságnál. Látod, van aki a BA-t is jónak találja, ha ügyesen vagy jókor foglal. Utaztam már pl. Austriannal is, mert akkor éppen az volt a legolcsóbb. Lehet, hogy ezeknek nincsenek 10€ alatti áraik, de sokszor jobb árakat adnak az "igazi" fapadosoknál, és a direkt szívatás ismeretlen. Nem azért választottam mást, mert direkt kerülöm őket (utaztam már wizzel és ryannel is többször), valahogy mégsem mindig ők nyerik meg az árversenyt nálam.

ComLo 2018.10.11. 09:20:07

@tildy[UK]: 14 év alatt (elvielg), nem ültet szét a rendszer. 14 év felett, pedig azért már nem igazán gyerek. Nekünk van olyan 11-13 éves gyerek az ismertségi körben, aki ennyi idősen interkontinentális uta(kat) repült egyedül. Iskolába is elengedi a szülő egyedül a gyereket. Ez is csak egy közlekedési mód.

Darth Revan 2018.10.11. 09:39:21

ujra szabalyozni kellenne mar hogyan kell megadni az arakat. ugye korabban ment a trukkozes, hogy az adok es illetekek nem voltak, most megy a trukkozes a csomagokkal.
kotelezni kellenne a tarsasagokat, hogy egysegesen adjak meg az arakat, amiben benne van a rendes meretu kezipogyasz es a feladott borond. akkor egyszerubb lenne osszehasonlitani az ajanlatokat.

Etniez 2018.10.11. 10:42:06

@Darth Revan: Igen, ez a legidegesítőbb.

Nagyrészt a London-Budapestet repülöm.
Most vettem pl retúrt a BA-n 340 Font volt kettőnknek, míg a Wizzaieren 180 lett volna, Ryanair hasonló. Wáááó, akkor Wizz vagy Ryanair.
Ja, oda kell transzfer (2X40 Font). Ja, kell elsőbbségi (2X2X8 Font), mert nem vihetem fel a poggyászomat. Ja, kell ülést (2X6 Font) venni, mert nem akarok idegenek között ülni.

Akkor összeadod, hogy 180+80+32+12 = 304. Különbség 36 Font. A fapad és a normál repülő között. Én akkor kifizetem ezt a 36 fontot és felülök a metróra és kimegyek a Heatrow-ra. A BA-t azért is szeretem, mert emberi időpontokban repül.
Az idegesítő az, hogy elmegy egy csomó időm azzal, hogy megtudjam a _tényleges_ költséget, míg a BA-nál tudom, hogy az economy csomagban egy nagy kézipoggyász van benne, nekem az elég is.

pali923 2018.10.11. 10:56:04

@Darth Revan: Én meg azt nem értem, miért mások a felvihető csomagméretek a két cégnél már régóta. Vettem bőröndöt, pont méretest, aztán időnként belepróbálom valamelyik társaság sablonjába, persze, hogy nem megy bele valamelyikbe. Egyik 5 centivel hosszabbat visel el, a másik 5 centivel vékonyabbat, aztán mehet a huzakodás beszálláskor. Mintha ez is a direkt szívatás része lenne. Annyira mások a csomagtartó méretek a gépeiken?

Ligu 2018.10.11. 11:32:40

"A priósok elméletileg azt is kapták szolgáltatás gyanánt, hogy elsőként szálhatnak be a gépbe. Ennek sok értelme már nem lesz, hiszen tapasztalataink szerint mostanában legalább 50-60 fős az elsőbbségi csapat, vagyis jó eséllyel sorba kell állni így is, úgy is. Viszont ha feladottjuk is van, legalább a prió csekkin segít nekik."

Mi az a prió csekkin? Van ilyen, csak eddig elkerülte a figyelmemet? Rühellem a reptéren a kilóméteres sorokat a csomagfeladásnál.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2018.10.11. 13:12:14

@ComLo: pedig volt olyan, hogy pl 3 eves gyereket ultetett 15 eves tesoja melle, a 10 eves teso meg ult az anyukaval jopar sorral hatrebb. De volt olyan is, hogy szinten 10 ev alatti gyereket elultetett. Szerintem sem lehetne, a brit szabalyozas pl nem is engedi. Mindenesetre a weboldalukon a legitarsasagoknak errol nincs semmi info.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2018.10.11. 13:15:59

@Etniez: a transzfer kb max 10 font fejenkent, iranyonkent. Nem tudom hogy lesz neked kettotokre 40. ( Rendszeresen repulon Budapest-London tavot) Ja es nekem Heathrow is olyan messze, ha nem messzebb van mint Luton/stansted/Southend/Gatwick barmelyike, arrol mar nem is beszelve, ha reggel 8-as jarattal mennel esetleg valahova, akkor eselytelen kijutnod normal modon, az uber meg 80-90 font. ( tapasztaltuk, Kelet London-> Heathrow) Ettol fuggetlenul mi is onnet megyunk karacsonykor, de ha kora reggel utazol, es nem a kozelebn laksz, akkor szivas. Addig , mig a crossrail kesz nincs.

Bellagio 2018.10.11. 13:17:17

@svajcineger: Csak 10.000 Euros netto havi fizetes kell hozza, te nem keresel annyit? :-o

Marty Mcfly 2018.10.11. 13:17:29

kedves "szetultetesparas" utastarsak:
hogy lehettek annyira gyokerek, hogy azon sporoltok par ezer forintot, hogy ne egymas melle uljon a csalad???!!! tessek megvenni a helyet, ha egymas melle akartok ulni, vagy nem kell karogni! Ja, hogy a 10ezer forintos jegyed melle faj, hogy 3 ezerert meg vettel helyet is? ennyire ne legyel mar "cheap"!!!

Marty Mcfly 2018.10.11. 13:20:10

attol meg behalok, mikor nem tud elindulni a gep, mert a kedves "szetultetesparas" utasok, mint a piacon, elkezdenek csere-berelni es varialni, hogy ugyan osszekeruljenek a csalad tobbi tagjaval. Gyokerek vtok! Tipikus kisstilu, szanalmas gyokerek.

ComLo 2018.10.11. 14:18:40

@tildy[UK]: Hát egy 2X3-as székezésű 737/321-es esetén tényleg nem lenne egyszerű 4 embert egymás mellé ültetni ... Amúgy amennyire én tudom, ez teljesen szabályos, csak arra van nemzetközi szabályozás, hogy 14-en aluli gyerek nem lehet 14-nél idősebb kísérő nélkül. Tehát a fenti esetben, ez két 14 alatti, két 14 feletti kisérővel.

Amúgy simán előfordulhatna, hogy a szétültetés oka, hogy már fizikailag nincs több hely egymás mellett. 4 (akár 3+1 ként) pedig végképp nincs.

Szerintem aki gyerekkel utazik, pláne ritkán, és ennyire aggódós, akkor érdemes megvenni a helyjegyet. A 10 éves is biztos szívesebben ülne mondjuk az ablak mellé ...

Wacunao 2018.10.11. 14:43:47

@pali923:
Lehet, hogy mások azok a méretek. A Wizzair-nek A320-as meg A321-es repülői vannak, a Ryanairnek meg B737-esek. Javítsatok ki, ha tévedek, úgy tudom, ez utóbbiaknak kicsivel keskenyebb a törzsük, tehát végeredményben az ülések alatti tárolók is kisebbek talán valamennyivel.

ComLo 2018.10.11. 15:26:48

@Wacunao: A 737-es ès a 320-es rakodoterei sztenderdek. Ugyanannak a csomagnak kell elfèrnie ott, mint egy 777-esen vagy èpp A380-ason. A vilàg szinte összes 737/320-est repülö lègitàrsasàgànàl a rendes mèret van.
A kisebb mèret egyik magyaràzata lehet, hogy sürübben szèkeztèk ezeket a gèpeket. Ennek nèmileg ellentmond hogy pl az Air asia is ugyanugy 180 fore szèkezi a 320-ast mind a wizz ott mègis a rendes caomagszabàlyok vannak.
Sokkal inkàbb baloszïnü, hogy ez csak egy, az utasszokàsok alapjàn kitalàlt profitmaximalizàlo dolog.

dr. pretender 2018.10.11. 16:57:53

@Ligu: Van, külön pult van a priority-seknek.

Etniez 2018.10.12. 07:08:17

@tildy[UK]: úgy lesz 40 hogy cab visz. És az is inkább 45. Ha tömegközlekedést használnánk akkor kb 2-3 óra alatt érnénk ki.
Cab 40 perc.
Heathrow tube 50 perc.

Etniez 2018.10.12. 07:10:10

@Marty Mcfly: az ugye meg sem fordul a fejedben, hogy néha nem is tudnak egymás mellé jegyet venni ugye?

Idióta.

Marty Mcfly 2018.10.12. 09:36:06

@Etniez: akarhanyszor foglaltam, mindig tudtam a 4 tagu csaladnak egymas melle helyet foglalni. igy nem, meg sem fordult a fejemben.
idoben kell foglalni. idiota...

Darth Revan 2018.10.12. 09:42:12

kisse off

mi alapjan torlik a jaratokat rossz ido eseten?!
mara eleg nagy vihart josoltak, ami meg is erkezett. paraztam is rendesen, hogy torlik a jaratomat, de az osszes ryanair gep felszallt. mas tarsasagoknal sem volt torles, kiveve az aer lingus, ami eleg szep szamu jaratot torolt.

hogy van ez? a ryanair (es a tobbi tarsasag) miert szallhat fel? Miert csak egy tarsasag jaratait toroltek?

Marty Mcfly 2018.10.12. 10:00:56

@Darth Revan: szerintem az idojaras csak egy kozvetett ok. Lehet hogy vhol csuszast okoz egy gep indulasaban a rossz idojaras, es az olyan kulcsfontossagu atszallasos tervet borit, ami miatt szimplan nem inditanak el egy adott jaratot.
nekem egyszer azt mondtak-bar ott "csak" kesesrol volt szo-hogy Budapesten vihar van. Felhivtam egy pesti ismerost es azt mondta, verofenyes napsutes van. Ez egy masik tema, hogy miert tajekoztatnak felre-talan pszichologia, az embereknek a legkonnyebb beadni, h vhol szar az ido.
Aztan kiderult, h a Franciak sztrajkolnak (mily meglepo) es ez vt olyan dominohatassal a mi jaratunkra is.

Marty Mcfly 2018.10.12. 11:36:46

@Etniez: akkor bocsi, atfogalmazom:
minden olyan embert gyokernek tartok, akinek meg lett volna a lehetosege helyet foglalni a csalad minden tagjanak, hogy egymas melle uljenek, de nem tette meg. Hidd el, van ilyen, sok...
Remelem, igy mar nem fogja zavarni a kis mimoza, pszichologusi enedet a kommentem... ;-)

Hotenger 2018.10.13. 10:49:13

@tildy[UK]: Szia!

Wizz-en gyerekkel (14 év alatti) utazáskor két nagyon fontos szabályt kell követni, ha az ember gyermeke mellé szeretne ülni:
1, Egy foglalásban kell lenni. Ezt úgy lehet elérni, hogy (lehetőleg a wizz oldalán) egyszerre veszitek meg a jegyet.
2, A felnőttnek felnőttként, gyereknek gyerekként kell jegyet venni. Ha a gyereknek felnőtt van jegytípusként kipipálva, de a születési dátuma alapján következtetni lehet rá, hogy gyermek, a rendszer nem fogja észrevenni, felnőttként fogja kezelni.

Ebben az esetben (legalábbis a BUD-ról induló járatok esetében, azokról tudok nyilatkozni) 99%, hogy egymás mellett fogtuk ülni. Ezt garantálja:
- a Wizz foglalási rendszere, ami a foglalásból egy felnőttet mindig odatesz a gyerek(ek) mellé
- Ha ez valami miatt mégsem jön össze, a földi kiszolgáló járatnyitáskor ellenőrzi a gyerekeket, hol ülnek, van-e velük felnőtt, ha szükséges, cseréli a helyeket. Mivel ez a te beszállódon már nem fog frissülni, ha nem ültök egymás mellett célszerű az utasfelvételnél érdeklődni, változott-e a helyetek, ha nem, akkor mivel egy foglaláson vagytok és gyermekkel utazok, szeretnétek kérni a helycserét. Ezt azért nem a kapunál érdemes eljátszani, mert ott ilyenekre nincs ideje általában a STAFF-nak, plusz a mozgásterük is sokkal kisebb, a járat is zárva van már általában.

Természetesen mindig előfordulhat, hogy valamit valahol valaki, vagy a számítógép benéz, esetleg nagyon tömve van a gép, általában ilyenkor is lehet keresni valami megoldást, ha időben és megfelelő hangnemben (akinek nem inge..) jelzi az utas a problémát.

Remélem tudtam segíteni.

Yumurdzsak 2018.10.14. 11:20:57

Ezek után az lenne a logikus, h mindenki (kivéve akik piát akarnak szállítani) priot venne. Volt már olyan, h elfogyott egy járatra?