FAPADOS TIPPEK, TRÜKKÖK, ÉLMÉNYEK

emailicon.png Vélemények, tapasztalatok,
sztorik ide jöhetnek: 
fapadosinfoblog@gmail.com

Facebook

Utolsó kommentek

Címkék

10 éves (1) A321 (2) A321neo (1) Aegean (1) Airbnb (2) Air Asia (1) Air France (4) ajándék (2) akció (17) alapok (1) alapszabályok (1) Alhambra (1) always getting better (1) Amalfi-part (3) amman (2) Andalúzia (1) apartman (1) app (2) Arad (1) árazás (1) árcsökkenés (1) áremelés (2) árkörkép (3) ármustra (4) Athén (5) átirányítás (1) átszállás (3) autóbérlés (6) Azori-szigetek (5) bádogsátor (2) bádogterminál (3) Baku (1) balatoni menetrend (2) baleset (1) balhé (1) balkáni útvonalak (2) bankkártyacsalás (1) Barcelona (2) Bázel (1) bázis bezárása (1) Bécs (1) becsekkolás (1) bénázás (1) Bergamo (1) Bergen (2) Berlin (1) Birmingham (1) bíróság (1) biztonság (1) biztonsági ellenőrzés (3) blama (1) blöff (1) Blue Lagoon (1) Bordeaux (2) Bosznia-Hercegovina (1) Bruges (2) Brusseles Airlines (1) Budapest-Belgrád (1) Budapest Airport (8) Budport (4) buliturista (1) bunkóság (4) buszjegy akció (1) busztranszfer (1) Chania (1) Cinque Terre (1) Ciprus (6) Cork (1) Costa Brava (1) couchsurfing (1) csekkin (1) csőd (1) csomagszabályok (28) Dánia (1) DCC (1) Debrecen (6) devizaátvátós trükk (1) díjemelés (2) Discount Club (1) easyBus (1) easyJet (16) Egyiptom (2) egynapos repülés (2) egyszer megéri (1) Eilat (4) Eindhoven (1) elhagyott poggyász (2) emelt díjas ügyfélszolgálat (1) Eszék (1) Eurostar (1) évforduló (1) fapadosok árazása (2) fapados buszok (1) fapados kódex (1) Fat Track (1) felvásárlás (1) Ferihegy (8) Ferihegyi busz (2) Fez (1) fillérekért (6) Finnország (1) fjord (1) Flibco (1) Flixbus (2) Flybe (2) FlyNiki (1) Foci EB 2016 (5) Folegandrosz (1) fontos tudnivalók (1) főszezon (1) Francia Riviéra (3) Fuerteventura (5) Funchal (1) futás (1) futópálya-felújítás (1) géplekésés (2) géprohamozás (1) Germanwings (1) Gibraltár (1) görög csőd (1) Görög szigetek (3) Granada (2) Gran Canaria (2) gyerektelen utazás (1) Győr (1) gyorsjelentés (1) hányinger (1) hasznos infók (1) hatalomváltás (1) helyleosztás (3) Hertz (1) hitelkártya költség (1) Hollandia (1) Holt-tenger (1) horror (3) hosszú hétvége (1) Huelva (1) információ (1) ingyen wifi (1) Írország (1) Isztambul (3) Izland (9) Izrael (5) járatindítás (1) járatmódosítás (2) járat megszűnés (1) jegyárak (1) jegymustra (1) Jeruzsálem (1) jófejség (1) Jökulsarlon (1) Joon (1) Jordánia (1) jótanácsok (1) kamu (1) kamuakció (1) Kanári-szigetek (6) Kannonkoski (1) kártérítés (6) Kassa (1) katasztrófa (5) Kavala (1) Kazahsztán (1) kedvenc városaink (5) kényelmetlenség (9) kert (1) kés (1) késés (6) kézipoggyász (5) Koppenhága (1) Kotor (1) Kréta (1) Kükládok (1) kutya (1) kvíz (1) Lamezia (2) Lanzarote (4) last minute (2) Laudamotiob (1) La Palma (2) légikatasztrófa (3) legjobb helyek (1) legjobb reptér (1) Legoland (1) lehúzás (15) lényeg (1) Lipari-szigetek (2) Lisszabon (4) London (5) Lufthansa (3) Lugano (1) Luton (3) luxus (1) lúzerség (1) Lyon (1) Maastricht (3) Madeira (3) magyar (1) Malaga (1) Malév (2) Malév GH (2) Mallorca (1) Malpensa (1) Málta (2) Marákes (2) Marokkó (2) Marrákes (2) Mastercard lounge (2) MÁV (2) megszűnő útvonal (2) megújulás (1) mellékhelyiség (1) Mélosz (3) menekültek (1) mentőár (1) Michael OLeary (2) MiniBUD (4) Miskolc (1) mocsokságok (1) mökki (1) Monaco (1) Monarch (1) Montenegro (1) munkakörülmények (1) Nagyvárad (1) National express (1) Nizza (3) nők (1) Norvégia (3) Norwegian (2) nyaralás (1) nyaralójáratok (2) nyári akció (1) nyári menetrend (1) óceán (1) Olaszország (1) olcsó jegyek (15) olcsó szállás (1) Onnibus (1) összehasonlítás (4) őszi szünet (1) otthagyott csomag (1) óvintézkedés (1) Páfosz (1) Pafosz (4) panasz (1) parasztvakítás (1) Párizs (3) parkolás (2) Pécs (1) Pegasus Airlines (1) petíció (1) pilótahiány (1) Pisa (1) Pizzo (1) poggyász (3) Polskibus (1) Popstrand (1) Porto (3) Portugália (3) Positano (1) Premier Inn (1) prémium szolgáltatások (2) Privilege Pass (2) profit (2) profit warning (2) repjegy (1) reptér (2) reptéri alvás (1) repülőtér (3) részeg (1) Reykjavík (1) romantika (1) Ronda (1) Ryanair (70) Saint Tropez (1) Santander (1) Sanyolország (1) Sao Miguel (1) Schönefeld (1) Scilla (1) Skócia (2) Skót Felföld (2) sorbaállás (1) Southend (2) Spirit (2) spórolás (1) Stansted (1) Stavanger (1) strand (1) Stromboli (1) Svájc (1) szabályváltozás (1) szakszervezet (2) szállás tippek (2) Szaloniki (1) Szantorini (1) Szarajevó (1) Szardínia (1) szavazás (1) szeku (1) Szentpétervár (1) szétültetés (5) Szifnosz (2) sziget (2) szinte ingyen (1) Szófia (1) szolgáltatások (4) sztrájk (6) sztyuvi (1) szülinap (1) Tampere (2) Tel-Aviv (2) téli menetrend (1) Tenerife (3) Terceira (1) térkép (1) terrorveszély (3) teszt (2) tévhitek (1) tömeg (1) törlés (13) Transavia (1) Transmediterranea (1) transzatlati járatok (1) Travelodge (1) trükközés (2) túlértékelt (1) túra (1) türelmi idő (1) tuti tippek (1) ufb (3) ügyfélszolgálat (1) új festés (1) új járat (8) új menetrend (8) új útvonal (6) Ukrajna (1) ülőhelyleosztás (3) utasjog (2) utasszívatás (6) utastájékoztatás (2) utazási iroda (2) útdíj (2) üzleti utasok (1) Valentin-nap (1) változás (1) Váradi József (4) vasút (1) vécéhasználat (1) Velence (3) Velencei-tó (1) Velence Korzó (1) vis maior (1) Vueling (2) vulkán (2) wifi (1) Wizz Air (92) Wizz kártya (1) Yumurdzsak (1) Címkefelhő

Így fizettet a 30 eurós Wizz-szolgáltatásért 55 eurót a Malév-maradvány

2018.10.08. 14:41 Fillér B. Gusztáv

Megint durván nyomja a Malév GH a budapesti reptéren. Egy náluk dolgozó alkalmazott is mesélt nekünk arról, hogy milyen bevételkényszer van, hogy emelik egy szolgáltatás díját lényegében a duplájára.

Áprilisban volt egy posztunk, amely arról szólt, hogyan húzza le a Wizz földi kiszolgálója, a Malév GH azokat az utasokat, akik valamiért kénytelenek a reptéren elvégezni az utasfelvételt. Fast track kötelező rálőcsölés dupla áron, valamint a légitársaság által engedélyezettnél nagyobb kezelési költség volt a lényeg, de miután a dolog napvilágra került, azt írtuk, visszavettek és beálltak a helyes tarifákra.

Most már tudjuk, csak erőt gyűjtöttek. Addig kreatívkodtak, hogy kitaláltak egy újabb pénztermelő okosságot, amelynek az a lényege, hogy egy "catch your flight" nevű csomagként adják el a 30 eurós reptéri csekkint 55-ért. Több utas is jelezte ezt nekünk, de nem csak tőlük tudjuk, hanem sikerült beszélgetnünk egy Malév GH-s alkalmazottal is, Brigitta (akinek a nevét kérésére megváltoztattuk) ezen kívül még más érdekességeket is mesélt.

A Malév GH és a Wizz kapcsolatáról elég sok pletyka kering, ezekből fogalmunk sincs, hogy mi igaz és mi nem, de azt elég sok reptéri forrásból halljuk, hogy nagyon komoly gondok vannak a földi kiszolgáló cégnél, durva a munkaerőhiány és a fluktuáció, e miatt is van, hogy gyalázatos szolgáltatást nyújtanak, amire a Wizz sem büszke. Ezt az ott dolgozó munkatárs is megerősítette nekünk. Neki azt a legnehezebb elviselnie, hogy a bevételmaximalizálási kényszerrel embertelenségre kényszerítik az alkalmazottakat. A legjobban azon van kibukva, hogy ha az utas nem tudja kifizetni az emelt díjas csekkint, tilos felengedni a gépre, nem utazhat. Elmondása szerint ebben az esetben sem lehet neki felkínálni a normális árat, rendszeresen maradnak le utasok a gépről. Olyan is több volt, hogy a normál árat még ki tudták volna fizetni, de nincs kegyelem, erről nem tudhattak.

De hogy is lesz a 30 euróból 55? A reptéren intézett szolgáltatásokért egy külön pultnál lehet fizetni, utána lehet menni a csekkinpulthoz. Amit ki egy korábbi posztban titkos pultnak neveztünk, elvileg pont erre szolgál, de ennek használatáért is quick checkin néven felszámítanak még 5 eurót. Aztán ebbe a "catch your flight" csomagba is beletették a fast tracket, amivel a biztonsági ellenőrzésnél előre lehet menni. Ez is 5 euró, de mindhárom szolgáltatásra (reptéri csekkin, quick checkin, fast track) külön-külön rátesznek még 5 euró kezelési költséget, így jön ki az 55 euró. Kemény.

Brigittát az dühíti a legjobban, hogy ennek ellenére nem kell elmondaniuk, hogy mi fán terem a fast track, tehát az utassal kifizettetik a dupla árat, de egy csomóan nem is tudják, hogy előre mehetnének a sorban. Másoknak meg nem is lenne rá szükségük, mégis rájuk nyomják ezzel a csomaggal.

Mióta megszűnt a Wizznél a fizetős nagy kézi, jóval kevesebb bevételt tud a földi kiszolgáló szedni a beszállókapunál. De azért a túl nagy kézicsomagokból lehet, ezért ott erre vannak ráállítva az alkalmazottak, illetve arra, hogy az „csak egy csomag” szabályt figyeljék, hogy hátha az utas a másodikat nem tudja belezsúfolni a nagyba úgy, hogy beleférjen a csomaghatárba.

Brigitta azt is elmondta, hogy pár hete új jutalékos premizálási rendszert vezettek be a cégnél, kisebb fizetésre adott nagyobb jutalékkal motiválják a dolgozókat, hogy minél több pénzt gomboljanak le az utasról. Volt pár hete egy audit, ahol a Wizztől jöttek sokan ellenőrizni, de Brigitta szerint az ellenőrzést végzők között sem volt mindenki tisztában a folyamatokkal.

Amúgy nagyon megterhelő a GH-sok élete. Az utasfelvételt végző alkalmazottak a reggeli csúcsra 3.20-kor érkeznek, 3.45 körül nyitnak az első pultok. Van aki hónapok óta ebbe a hajnali műszakba jár. Brigitta azt mondja, ő nagyon szereti ezt a munkát, azért csinálja, de nagyon nehéz elviselnie azt, hogy a rendszer arra kényszeríti, hogy inkorrekt legyen az utasokkal.

Mi ehhez az utasok oldaláról megint csak azt tudjuk hozzátenni, hogy soha, soha ne felejtsük el az online becsekkolást, próbáljuk mindnképp elkerülni a Malév GH fizetős pultját.  

22 komment

Címkék: Wizz Air Malév GH

A bejegyzés trackback címe:

https://fapadosinfo.blog.hu/api/trackback/id/tr8214288213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MindentGátlóSam 2018.10.08. 15:13:03

A témához csak annyit, hogy ha esetleg az indulás napján venne jegyet az ember, a Wizznél még véletlenül sem figyelmeztet weboldal/app, simán engedi kiválasztani az online check-int 3 óra 1 perccel indulás előtt is. Arról már nem is beszélek, hogy esetleg felkínálhatná az előre vásárolt reptéri check-int 10EUR-ért.
Míg a méltán utált ryanair oldala legalább 2x figyelmeztet ilyen esetben, hogy mikor zár az online check-in, stb.

DrSWAG_InstaProfessorOfYolo 2018.10.08. 18:47:03

Most sajnaljam az alkalmazottakat? Eleg nagy munkaerohiany van mindenhol, ha nem tetszik, lehet mast csinalni, de ugy latszik, tetszik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2018.10.08. 19:24:51

@MindentGátlóSam: Nem kínálják fel minden vásárlásnál a reptéri check-in lehetőségét felárért? Amikor legutóbb foglaltam a honlapjukon, akkor próbálták magában és csomagban is eladni...

_e30st_ 2018.10.08. 23:58:02

@MindentGátlóSam: ez érdekes! ajánlanám egy jogász(csoport) figyelmébe, mert az EUs szabályok szerint a végső repülőjegyár olyan kell hogy legyen, hogy annyiért mindenféle extra felár nélkül is utazhassunk. Ha 3 órával korábban vesz az ember jegyet, akkor azt a honlapon csak olyan áron adhatnák, hogy abba benne legyen a reptéri utasfelvétel ára.

Darth Revan 2018.10.09. 11:31:09

igy a legalabb pariban van a ryanairrel, ott 55 euro a repteri check in

Kánikula 2018.10.09. 11:54:41

Na most itt azt nem értem, ha a reptéri check-in 10 előre és 30 reptéren, akkor, milyen jogon lesz abból 55 euró?

Mert akkor ha a 30 eurós opció nem létezik minek van meghirdetve?

Ezek szerint a Wizz elteszi a 30-at a MGH meg elteszi amit rá tud tenni? Más reptereken hogyan van ez?

((Egyébként miért van az, hogy utazok valahová és 30 euróm még van, de 55 már nincs? Csak kártyával lehet fizetni vagy csak kp? és akkor az egyik van a másik nincs? Kiveszik az összes pénzt a számláról és átváltják euróra, de csa kártyával lehet fizetni? Vagy fordítva?))

Ez csak azért érdekes, mert ha bármi váratlan van az út során akkor nincs 8000 forint tartalékban?

GrenAbla 2018.10.09. 15:06:36

@Kánikula: valamiből szegény, állam csecsén lógó, évekótaveszteséges cégnek is élnie kell. :D

tfin 2018.10.09. 17:22:14

a szokasos fizetett cikk:) reg volt!:)

mansouri 2018.10.09. 18:44:56

Most pénteken jöttem Wizzairrel Milánóból, s mivel előtte egész nap a levegőben voltam (6+8 órát repültem minimális átszállási idővel), este 8-kor próbáltam először az applikációjukon keresztül becsekkolni a másnap reggel 8-kor induló gépemre - és a rendszer nem hagyott. Folyamatosan azt írta ki, hogy mivel nem vettem helyjegyet, nem áll rendelkezésre ülőhely, próbáljam később (mégis, mikor?). Végül a reptéri szállodám recepcióján oldottuk meg úgy, hogy becsekkoltam a weblapon át, majd elküldtem a portásnak emailben a beszállómat, s ő kinyomtatta. A vicc, hogy így a vészkijárat melletti, extra lábhelyes ülést kaptam, de ha nem tudom hol kinyomtatni éjszaka a beszállókártyát (mindig a telefonomon csekkolok be), szerintem kifizettették volna velem a reptéri check-int. Kérdeztem a Wizzair pultnál a csajt még este, hogy ilyenkor mi van, azt mondta, ilyet még nem látott, de nem tud mit csinálni vele, ő csak az aznap esti járatokat intézi.

qwertzu 2018.10.09. 19:12:52

@mansouri: Tippre vagy nem volt interneted, vagy valami egészen egzotikus idő volt beállítva a mobilodon. Ha az appon valami nem működik, akkor meg lehet próbálni a mobil weblapon, ha valami a weblapon nem megy, akkor az appon. Beszállókártyát a telefonodra is letöltheted weblapról, PDF vagy iOSre wallet.

De ha nincs interneted, akkor bukta minden.

mansouri 2018.10.09. 19:30:02

@qwertzu: Netem volt, de az időzónák meg szokták zavarni a mobilomat, ezek szerint ez volt a gond. Azt sem tudtam, hogy elég a beszállót letölteni a mobilra a webről. Köszönöm mindkét infót!

Gtusa 2018.10.09. 22:29:20

@mansouri: Nekem az Appról nem sikerült az istenért se letölteni a beszállót. Tipikus forgatókönyv: honlapon becsekkolni, szállodának átküldeni, nyomtatásért pitizni.

Most hétvégén voltam több ryan és wizz géppel is. Mindenhol tojtak nagyívben a csomagokra. Következmény a ryan-nél mindenki szépen lelkesen beszállás előtt átadja a bőröndjét aztán 5 perc és mindenki szépen a helyén ül. Wizznél mindenki felcipelte a háromszor túlméretezett bőröndjét + 80 priority utas még egyet természetesen ha már vett ilyen baromságot és 40 perc csak a csomagok elhelyezésével elmegy. Úgyhogy ha nincs kupon vagy pont akkor a Ryan sokkal jobb.

ételizésítő 2018.10.09. 23:02:19

"Brigitta (akinek a nevét kérésére megváltoztattuk)"
Akkor mi a fasznak nevet írni? Informátorunk és kész.
Már ha nem ordas nagy kamuzás az egész.

Meg ja, csekkin, baszd meg...

Yumurdzsak 2018.10.10. 00:33:24

"Brigitta azt mondja, ő nagyon szereti ezt a munkát,"
Ebben mit lehet szeretni? Szarabb mint a bkv ellenőr. Korán kelsz, magánéletednek annyi, és külgöldiekkel veszekszel

KennyOMG · http://etkt.blog.hu 2018.10.10. 01:00:05

Engem ugy 5 eve mar ugyanigy baszott meg a mgh, amikor egyszer elfelejtettem becsekkolni idoben. Mettomen 6k huf korul volta repteri akkor, esmajd' 11-et gomboltak lerolam "kezelesi koltseg" megmiegymas cimen.

qwertzu 2018.10.10. 06:50:27

@Gtusa: Nem minden reptéren elérhető a mobilos beszállókártya.

Türelmes Autós 2018.10.10. 15:56:20

@Kánikula: Nem árulnak zsákbamacskát, a vonatkozó oldal azzal indít, hogy "a földi kiszolgáló cég is felszámíthat további díjat":

wizzair.com/hu-hu/informaciok-es-szolgaltatasok/arak-es-kedvezmenyek/szolgaltatasok-es-dijak#/

Kánikula 2018.10.10. 16:10:00

@Türelmes Autós: Tényleg ott van. nekem a lehet, hogy lesz díj és a díj bármekkora lehet az pont zsákbamacska..

Aki meg azt sem tudja, hogy online be kell csekkolni és nincs nála 55 euró az meg nem hiszem, hogy ezt az oldalt böngészi. Mert akkor tudná, hogy ingyenes vs. 30euró+kitudjamennyi kezelési költég közül lehet választani.
(ez nem a wizz hibája, de az már igen, hogy kiszervezi a feladatot és az alvállalkozó szabadjára van engedve és csak az érdekli, hogy beszedje a neki járó pénzt vagy ne utazzon a kedves vevő. neki mondjuk a legjobb, ha nem is utazik, mert ugye a jegye ki van fizetve, de a súlyt nem nyomja a gépen)

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.10.14. 18:53:00

Azért az elég fura, hogy valaki 30 ojrót ki tud fizetni, de 55-öt meg nem...
Oké, hogy magyar bérből nem könnyű ugrálni, de aki ennyire sz@rul áll anyagilag, az ne repülgessen sehova.Mi van, ha külföldiában jön valami kifizetni való váratlanul, akkor ott marad a híd alatt, vagy hogy?
Ennyire kiszámolt anyagi helyzetben biciklin kell utazni, nem repülőn, bökje meg...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.10.14. 18:59:46

@mansouri: Én szoktam olyat is, hogy a monitorról, vagy a kinyomtatott papírrol csinálok egy szkínsotot, fotót, hogy ha elhagyom a papírt, vagy elázik, akármi, akkor meg legyen a telefonban.Bár még sose kellett így felmutatnom, de lehet, hogy azt is elfogadják...Appokban én nem bízom, valahogy nem az én világom.Eddig akárhányat kipróbáltam (nem repülős témákban) szinte mind egy határ szar volt.Miért pont a Wiccer appja működne...?
:-)))
Hogy mást ne mondjak, a Wiccnek amúgy is az appja fh@$zát.
:D

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2018.10.14. 19:02:49

szkRínsotot...ha már lehet csekkin :D

mansouri 2018.10.14. 20:38:59

@geegee: az appról én is szoktam biztonsági screenshotot csinálni, de most nem engedett be :).